ارتش سرخ دات کام

تحلیل ها

امید به گلزنی پرسپولیس فراتر ا ...

نویسنده : ارتش سرخ دات کام

-

نظرات : 8 اظهار نظر

-

2 ماه پیش

امید به گلزنی پرسپولیس فراتر از انتظار

امید به گلزنی پرسپولیس فراتر از انتظار
ارتش سرخ دات کام :
شب درخشان پرسپولیس تحت هدایت اوسمار با امید به گلزنی 4.3، در دیداری که باز هم این تیم فرصت‌های گلزنی زیادی از دست داد.

به نظر می‌رسد انقلاب بزرگ اوسمار در پرسپولیس آغاز شده است. امید به گلزنی این تیم در بازی‌های اخیر و زیر نظر این سرمربی برزیلی به شدت افزایش یافته و حتی بدون رجوع به آمار و ارقام نیز می‌توان دریافت این تیم از فلسفه هجومی متفاوتی نسبت به گذشته برخوردار است. پرسپولیس در روزی که در نیمه اول قربانی اشتباهات عجیب و متعدد مدافعان و دروازه‌بان خود شد، در نیمه دوم و با تغییرات اوسمار به بهترین شکل به جریان بازی بازگشته و در شبی که چند فرصت خوب گل زنی را از دست داد، توانست با چهار گل فولاد را بدرقه کند. این بهترین خبر برای هواداران پرسپولیس قبل از دربی است. شاید در روزی که اوسمار هدایت این باشگاه را برای گرفت، اغلب هواداران پرسپولیس آینده روشنی برای این تیم متصور نبودند اما حالا امیدهای قهرمانی دوباره در اردوی پرسپولیس زنده شده و این سرمربی ممکن است بعد از برانکو و یحیی گل محمدی، سومین مربی موفق این تیم در یک دهه اخیر لقب بگیرد.

یک- خط فاصله بی‌تردید مهمترین تغییر در سبک بازی پرسپولیس در دوران اوسمار نسبت به نیم فصل اول، آزادتر بازی کردن بازیکنان هجومی این تیم و افزایش شعاع حرکتی آنها در زمین است. دو وینگر این تیم یعنی مهدی ترابی و اورونوف تقریبا فرصت حرکت کردن به سمت عمق و عرض میدان را در تمامی دقایق داشتند و به نظر می‌رسد سرمربی جدید پرسپولیس این آزادی عمل را به بازیکنان هجومی خود داده که در صورت لزوم احساس تغییر، می‌تواند منطقه مورد پوشش خود را تا حدی عوض کنند. چنین شرایطی در دوران حضور یحی گل محمدی در پرسپولیس کمتر وجود داشت و در چند بازی اخیر تاثیرات مثبت این تصمیم مهم در ترکیب پرسپولیس به وضوح مشخص شده است.

دو- به خصوص این تغییر در مورد مهدی ترابی محسوس‌تر از بقیه بازیکنان بوده است. در خاطر داریم که این ستاره گلزن در دوران حضور گابریل کالدرون روی نیمکت پرسپولیس نیز در بهترین روزهای دوران ورزشی خود در این باشگاه قرار داشت و حالا نیز به نظر دوباره شاهد ظهور یک مهدی ترابی با همان استانداردهای سال ۹۸ هستیم. او امشب یکی از زیباترین گل‌های دوران حضور خود در پرسپولیس را به ثمر رساند، اما از آن مهمتر، تغییر جهت‌ها و تغییر مسیرهای متوالی این بازیکن به خصوص در نیمه دوم بود که نقش مهمی در بازگشت پرسپولیس ایفا کرد. به نظر می‌رسد اوسمار نیز مانند گابریل کالدرون شعاع حرکتی بیشتری برای بازیکن قائل می‌شود و اینگونه مهدی ترابی به عنوان بازیکن آزاد، به بالاترین کارایی و استاندارد خود در ترکیب پرسپولیس می‌رسد.

سه- دانیال اسماعیلی‌فر نیز با ثبت یک پاس گل دیگر تاثیرگذاری بسیار حیاتی روی صحنه پنالتی پرسپولیس، یکی دیگر از نامزدهای کسب عنوان بهترین بازیکن این تیم در جریان برتری پرگل مقابل فولاد بود. دانیال که در نیم فصل اول چند بار مورد انتقاد هواداران قرار گرفته بود، در چند بازی اخیر و زیر نظر اوسمار به وضوح پیشرفت بیشتری داشته و با نفوذهای خود بارها برای پرسپولیس موفق خلق موقعیت شده است. در سمت مقابل عبدالکریم حسن علیرغم اشتباه روی گل دوم فولاد، به وضوح استاندارد بالاتری از دیگر مدافعان چپ پرسپولیس در نیم فصل اول از خود ارائه می‌دهد و دو سمت پرسپولیس با حضور دو مدافع آماده و رونده و همچنین دو وینگری که اجازه تغییر فضا و حرکت در زمین دارد، حملات تیم را بسیار پردامنه و خطرناک تر از قبل کرده است. افزایش آمار امید به گل پرسپولیس در چند بازی اخیر به خوبی موید این ادعا خواهد بود بوده است.

چهار- اما نباید فراموش کرد که کار پرسپولیس در دربی مقابل استقلال در صورت غیبت محمد حسین کنعانی زادگان بسیار دشوار خواهد بود. گئورگی گولسیانی، مدافع گرجستانی این تیم نیز دچار مصدومیت شده و حضور او در این دیدار در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. پرسپولیس در این فصل و بعد از مصدومیت مرتضی پورعلی گنجی آمار دفاعی فوق العاده‌ای نداشته و علیرضا بیرانوند هم در چند بازی اخیر و بعد از جام ملت‌های آسیا هنوز به آن سنگربان مطمئن قبلی تبدیل نشده است. از دست دادن فرصت‌های گلزنی فراوان و البته تزلزل در خط دفاعی و عدم پوشش مناسب بین مدافعان میانی می‌تواند در دربی و در مقابل استقلال که تیمی بسیار تیزهوش و زرنگ در استفاده از موقعیت‌های گلزنی خود است، برای قرمزپوشان بسیار خطرناک باشد.

پنج- بازی کردن سروش رفیعی روی دست هافبک دفاعی شماره شش پرسپولیس، تغییر بزرگی بود که از ابتدای بهار امسال و با نظر یحیی گل محمدی انجام شده و بسیار اثربخش بود. پرسپولیس در هفته‌های پایانی سال گذشته نمایش بسیار با طراوت داشته و با کسب پیروزی‌های متوالی توانست در نهایت در کورس دشوار قهرمانی، جام را از آن خود کند. حالا به نظر می‌رسد اوسمار نیز به این نسخه اعتماد داشته و در بازی‌های اخیر از ترکیب سروش رفیعی و مسعود ریگی در میانه میدان استفاده کرده است. تغییر سبک بازی سروش رفیعی، اضافه شدن به خط دفاعی در موارد لزوم و البته جنگندگی بیشتر نسبت به گذشته، باعث شده شرایط حضور او دوباره پست شماره هشت در پرسپولیس وجود داشته باشد. البته سروش روی دست مسعود و کمی جلوتر از او بازی کرده و به سرعت هم به حملات اضافه می‌شود. اما در مقابل یک حریف با خط میانی شلوغ و درگیر مانند استقلال، ممکن است پرسپولیس شرایط دشواری را در مرکز زمین در دربی تجربه کند.

شش- علیرغم ضعف محسوس در قلب خط دفاعی و البته اشتباهات عجیب بیرانوند در چند بازی اخیر، پرسپولیس زیر نظر اوسمار با طراوت و قدرت هجومی بسیار بالایی در میدان حاضر می‌شود و تعدد استفاده از بازیکنان فانتزی و خوش تکنیک در زمین نمایش این تیم را زیباتر از گذشته کرده و این تغییر به شدت مورد پسند هواداران پرسپولیس قرار گرفته است. امید به گل 4.3 در بازی مقابل فولاد خود گویای نمایش درخشان این تیم در خانه بود. برتری در دربی بهترین اتفاق ممکن برای اوسمار بوده و حضور او روی نیمکت این باشگاه را تا مدت زیادی تثبیت خواهد کرد. گرچه سبک بازی متفاوت استقلال و تخصص این تیم روی بهره گیری از ضربات ایستگاهی و البته بازی درگیرانه در میانه میدان، کار تیم فانتزی اوسمار را دشوار می‌کند و باید دید این سرمربی برزیلی چه ترفندی برای مقابله با سبک بازی خاص استقلال در ذهن دارد.


لینک کوتاه : https://arteshesorkh.com/index.php/p/159124
نظرت رو بنویس
از حروف انگلیسی استفاده نکن
در حال حاضر فقط کاربرانی که در سایت ثبت نام کرده باشند میتوانند نظر ثبت کنند.
جهت ثبت نام میتوانید اینجا کلیک نمایید.
حسین سرخدل

0

2

2 ماه پیش

سرخدل عاشق سلام بابخش اول متن شما کاملا موافقم( زدن به عمق دفاع حریف) اما بخش بعدی درباره فوتبال مالکانه موافق نیستم(البته بگم خودم از اول باانتخاب اوسمار موافق بودم چراکه نسبت به یک سرمربی جدید خارجی شناخت بیشتری ازبازیکنان و جو باشگاه داره و امتیاز های چندبازی اول رو جمع کرداما سرمربی جدید این چندبازی رو بابت شناختن بازیکنان ازدست میداد)اما سرخدل عزیز الان 4بازیکن جدید که میشه گفت همه هم سبک تهاجمی هستن به تیم اضافه شدن زمان آقایحیی تیم تمام کنده حرفه یی نداشت پس مجبور بود تا با بازی در عرض و حفظ مالکیت توپ بازی هارو به بهترین شکل دربیاره...خدالعنت کنه هرچی مدیرعامل فاسد رو...


Reza❤💖❤Foulladi

-2

1

2 ماه پیش

تبریک میگم این برد شیرین و دلچسب رو به تمامی هواداران با غیرت و باشرف پرسپولیس بزرگ....دیروز استادیوم بودم جای تک تک هوادارای عزیز خالی بود واقعا هوادارایی که اومده بودن چه خانم ها و چه آقایان کولاک کرده بودن نیمه دوم هیچکس روی پاهای خودش نبود اصلا صندلی ها هیچ معنایی برای نشستن نداشت چون همه روی هوا بودن واقعا شیر پسران پرسپولیس کولاک کردن دمشون گرم البته داور نامرد هم به نامردی و نادرستی دفاع اصلی تیم رو از ما برای بازی دربی گرفت هم گل درست عبدالکریم حسن که خیلی واضح بود آفساید نیست رو مردود اعلام کرد.... چقدر کمیته داوران کثیف و منفوری داریم که بازی قبل از دربی میان داور کیسه کشا رو موعود بنیادی فرد رو میزارن که توی بازی رفت علنی نشون داده که کیسه کش هستش حتی لعنتی یه کارت بازی با خوزستان به کیسه کشا نداد که یه وقت محروم نشن ولی اومدن بازی پرسپولیس رو یه داور احمق و کثیف دیگه گذاشتن که خیلی اشتباه توی قضاوتهاش داره تا خیلی راحت کنعانی از بغل بازیکن حریف رد بشه و کارت زرد بگیره تا دربی رو محروم بشه پس دیدید چقدر فدراسیون و سازمان لیگ و کمیته انضباطی و کمیته داوران کثیفی داریم که هیچوقت فوتبال ایران در صورت وجود این گروه کثیف پیشرفت نخواهد کرد مگر اینکه خدای بزرگ دست همه اینها رو از فوتبال قطع کنه و نابودشون کنه.... هوادارای عزیز درسته ما دفاع های اصلیمونو نداریم ولی پرسپولیس بزرگ بزرگترین قدرتش توکل به خدا و حمایت بی دریغ هواداراش هست یعنی ما هوادارا قدرت اصلی پرسپولیس هستیم بهتون قول میدم اگه عین همیشه حمایت کنید و شوق و اشتیاق برای جنگیدن به بازیکنامون بدید حتی بدون دفاع هم میتونیم کیسه کشارو نابود کنیم قول میدم خدا دوباره کمکمون میکنه ورزشگاه رو روی سر کیسه کشای کثیف که فقط میخوان با کثیف بازی امتیاز بگیرن رو خراب کنیم و دوباره جشن قهرمانی بگیریم پس ازتون خواهش میکنم چند برابر قبل از تیم و اوسمار و بچه ها حمایت کنید که این تیم لایق بهترین هاست واقعا شما اگه دیروز استادیوم بودید حرفهای من رو تایید میکردید که این تیم عجوبه هست واقعا بچه ها صد در صد خودشونو توی زمین میزارن و به خاطر تیم و هوادارا دارن جون میدن درود بر شرف و غیرت شیر پسران پرسپولیس... درود بر اوسمار و کادر فنی با غیرتش.... درود بر هوادارای با غیرت و با شرف و متعصب پرسپولیس بزرگ،، همه با هم میریم برای حمایت جانانه از پرسپولیس بزرگ و شیر پسرا ن پرسپولیس تا دشمنای پرسپولیس نابود بشن انشاالله 🙏🙏🙏❤❤❤💖💖💖🍁🍁🍁🌷🌷🌷💪💪💪


امیر حسین

0

3

2 ماه پیش

اوسمار با تغیر پست ترابی به سمت راست هم ترابی رو متحول کرد هم اسماعیلی فر کارش عالی بود


Reza❤💖❤Foulladi

-2

1

2 ماه پیش

تبریک میگم این برد شیرین و دلچسب رو به تمامی هواداران با غیرت و باشرف پرسپولیس بزرگ....دیروز استادیوم بودم جای تک تک هوادارای عزیز خالی بود واقعا هوادارایی که اومده بودن چه خانم ها و چه آقایان کولاک کرده بودن نیمه دوم هیچکس روی پاهای خودش نبود اصلا صندلی ها هیچ معنایی برای نشستن نداشت چون همه روی هوا بودن واقعا شیر پسران پرسپولیس کولاک کردن دمشون گرم البته داور نامرد هم به نامردی و نادرستی دفاع اصلی تیم رو از ما برای بازی دربی گرفت هم گل درست عبدالکریم حسن که خیلی واضح بود آفساید نیست رو مردود اعلام کرد.... چقدر کمیته داوران کثیف و منفوری داریم که بازی قبل از دربی میان داور کیسه کشا رو موعود بنیادی فرد رو میزارن که توی بازی رفت علنی نشون داده که کیسه کش هستش حتی لعنتی یه کارت بازی با خوزستان به کیسه کشا نداد که یه وقت محروم نشن ولی اومدن بازی پرسپولیس رو یه داور احمق و کثیف دیگه گذاشتن که خیلی اشتباه توی قضاوتهاش داره تا خیلی راحت کنعانی از بغل بازیکن حریف رد بشه و کارت زرد بگیره تا دربی رو محروم بشه پس دیدید چقدر فدراسیون و سازمان لیگ و کمیته انضباطی و کمیته داوران کثیفی داریم که هیچوقت فوتبال ایران در صورت وجود این گروه کثیف پیشرفت نخواهد کرد مگر اینکه خدای بزرگ دست همه اینها رو از فوتبال قطع کنه و نابودشون کنه.... هوادارای عزیز درسته ما دفاع های اصلیمونو نداریم ولی پرسپولیس بزرگ بزرگترین قدرتش توکل به خدا و حمایت بی دریغ هواداراش هست یعنی ما هوادارا قدرت اصلی پرسپولیس هستیم بهتون قول میدم اگه عین همیشه حمایت کنید و شوق و اشتیاق برای جنگیدن به بازیکنامون بدید حتی بدون دفاع هم میتونیم کیسه کشارو نابود کنیم قول میدم خدا دوباره کمکمون میکنه ورزشگاه رو روی سر کیسه کشای کثیف که فقط میخوان با لجن بازی امتیاز بگیرن رو خراب کنیم و دوباره جشن قهرمانی بگیریم پس ازتون خواهش میکنم چند برابر قبل از تیم و اوسمار و بچه ها حمایت کنید که این تیم لایق بهترین هاست واقعا شما اگه دیروز استادیوم بودید حرفهای من رو تایید میکردید که این تیم عجوبه هست واقعا بچه ها صد در صد خودشونو توی زمین میزارن و به خاطر تیم و هوادارا دارن جون میدن درود بر شرف و غیرت شیر پسران پرسپولیس... درود بر اوسمار و کادر فنی با غیرتش.... درود بر هوادارای با غیرت و با شرف و متعصب پرسپولیس بزرگ،، همه با هم میریم برای حمایت جانانه از پرسپولیس بزرگ و شیر پسرا ن پرسپولیس تا دشمنای پرسپولیس نابود بشن انشاالله 🙏🙏🙏❤❤❤💖💖💖


hasannejadhe

0

3

2 ماه پیش

اینکه موقعیت های زیادی از دست میدیم درست ولی چهار گل زدیم و قرار نیست تمام توپ ها گل بشه نباید از عملکرد دروازبان حریف هم گذشت و ما شاید 15موقعیت گلزنی داشتیم اون موقع باید 15گل میزدیم این طرز فکر درست نیست همین که تیم انقدر موقعیت گل ایجاد میکنه یعنی اینکه این تیم تاکتیک داره برنامه داره یادمه نیم فصل اول در سه چهار بازی شاید سه موقعیت گلزنی مسلم نداشتیم حتی مقابل تیمی مثل صنعت نفت و ملوان نباید تاثیر اوسمار را روی روند بازی پرسپولیس بی ارزش بدونیم و نباید فقط بازی خوب پرسپولیس را فقط به اورونوف ربط بدیم درسته اورونوف فوق‌العاده هست ولی میبینیم که همه بازیکنا به جز بیرانوند خوب شدن حتی ما در نبود اورونوف و کریم حسن هم خیلی موقعیت گل ایحاد کردیم یکی مقابل تراکتور که بدون تماشاگر هم بود یا مقابل ذوب آهن یا حتی آلومینیوم که این بازیکنا نبودن پرسپولیس زمان گل محمدی هرگز طی این سالها از پاس در عمق استفاده نمیکرد زیاد شوت نمیزد فقط بازی در عرض و پاس های بی هدف جلو دروازه خودی اما الان هر کی توپو میگیره سریع میره حمله


سرخدل عاشق
(در پاسخ hasannejadhe)

-1

3

2 ماه پیش

من یکساله تو همین سایت ناله کردم بابا از عمق هدف گذاری کنید هم سریع حمله صورت میگیره قبل از اینکه تیم حریف خودشو جمع و جور کنه هم موقعیت زیاد گیر میاد حالا ببینین و کیفش رو ببرین البته باید یه کم به تیممون بالانس بدیم تو دفاع سختگیرتر باشیم و تزلزل نداشته باشیم شاید تزلزل بیرانوند بخاطر فوتبال هجومی باشه آخه هر چی دفاع خالی تر باشه دروازه بان دستپاچه تر میشه تیم یحیی فقط ادای فوتبال مالکانه رو در می آورد و کارهای ترکیبی کناره ها برای ارسال به روی دروازه و... که اواخر اینقدر عاجز بود که همه اش رو به عقب و عرضی کار میکرد و کسل کننده... مربی ایرانی واقعا خوب نیست


عبدالحلیم محمدی

0

3

2 ماه پیش

من قبلاً هم گفتم..اوسمار موفق میشه..ومربی خوبی هست..تو همین چند بازی ..تغییر تاکتیکی...بازی رو به جلو.موقعیت گل زنی زیاد... مطمئن هستم تیم پرسپولیس موفق میشه واگر اگر تک تک بازی هامون خوب استفاده کنیم... و بعضی بازیکنان تیم پرسپولیس....غرور کاذب رو کنار گذاشته..تیم پرسپولیس قهرمان لیگ میشه...


علیرضا اذرمی

0

3

2 ماه پیش

تیم خدارو شکر تو فاز هجومی برنامه داره هرچند موقعیت زیاد از دست میدیم شاید همیشه اینقدر نتونیم شانس داشته باشیم و باید قدر موقعیت ها رو بدونیم ولی فاز هجومی امیدوار کننده هستش چیزی که ترسناک شده دروازه تیم هستش بیرانوند مثل اینکه سعی داره خاطره سوشا مکانی رو برای ما زنده کنه دروازه بان اول تیم ملی این روزها فاجعه شده

بازی های پرسپولیس

4(5)-4(6)

آلومینیوم

پرسپولیس

جمعه, 7 اردیبهشت
ساعت 18:15

ورزشگاه : امام خمینی اراک

داور : امیر عرب‌براقی

نظرسنجی

مقصر باخت پرسپولیس در جام حذفی را کدام گزینه می‌دانید؟

گلزنان برتر پرسپولیس
نام بازیکن تعداد گل
1 شهاب زاهدی 6
2 گئورگی گولسیانی 5
3 محمدحسین کنعانی‌زادگان 5
4 عیسی آل‌کثیر 4
5 مهدی ترابی 2
6 اوستون ارونوف 2
7 علی نعمتی 1
8 سعید صادقی 1
9 مرتضی پورعلی‌گنجی 1
10 یاسین سلمانی 1
11 محمد عمری 1
12 امید عالیشاه 1
13 نبیل باهویی 1
14 دانیال اسماعیلی‌فر 1
نام بازیکن تعداد گل
1 عیسی آل‌کثیر 3
2 مهدی ترابی 1
3 دانیال اسماعیلی‌فر 1
4 اوستون ارونوف 1
نام بازیکن تعداد گل
1 سعید صادقی 2
2 امید عالیشاه 1
برنامه بازی ها

هفته 25 لیگ برتر

سه‌شنبه, 11 اردیبهشت

شمس آذر - پیکان 18:20

چهارشنبه, 12 اردیبهشت

هوادار - صنعت نفت 17:00
تراکتور - استقلال 17:00
مس رفسنجان - گل گهر 17:45
ذوب آهن - نساجی 18:00
استقلال خوزستان - ملوان 18:15
آلومینیوم - فولاد 18:15
پرسپولیس - سپاهان 19:30

یک هشتم جام حذفی

جمعه, 07 اردیبهشت

آلومینیوم 4(6) - 4(5) پرسپولیس 18:15

هفته 6 لیگ قهرمانان آسیا

سه‌شنبه, 14 آذر

پرسپولیس 1 - 2 الدحیل قطر 19:30
استقلال تاجیکستان 1 - 1 النصر عربستان 21:00
جدول مسابقات
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 استقلال 24 20 53
2 پرسپولیس 24 20 52
3 سپاهان 24 21 45
4 تراکتور 24 12 42
5 ملوان 24 9 38
6 گل گهر 24 7 34
7 ذوب آهن 24 1 33
8 شمس آذر 24 3 31
9 مس رفسنجان 24 -3 30
10 آلومینیوم 24 -8 29
11 هوادار 24 -7 25
12 پیکان 24 -8 25
13 فولاد 24 -19 21
14 استقلال خوزستان 24 -10 20
15 نساجی 24 -17 19
16 صنعت نفت 24 -21 16
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 النصر عربستان 6 6 14
2 پرسپولیس 6 0 8
3 الدحیل قطر 6 0 7
4 استقلال تاجیکستان 6 -6 3

ارتش سرخ

Perspolis

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

فوتبال

فوتبال