ارتش سرخ دات کام

اخبار

بارسا هم جام نگرفت اما هیچ کس به ژا ...

نویسنده : ارتش سرخ دات کام

-

نظرات : 20 اظهار نظر

-

2 سال پیش

بارسا هم جام نگرفت اما هیچ کس به ژاوی ناسزا نگفت!

ارتش سرخ دات کام :
بارسا هم جام نگرفت اما هیچ کس به ژاوی ناسزا نگفت!
5 قهرمانی متوالی در لیگ برتر، هواداران پرسپولیس را بشدت پرتوقع کرده و هر چیزی جز قهرمانی برای آنها ناکامی محسوب می‌شود اما این واقعیت فوتبال است و باید پذیرفت اگر تک تک عوامل موفقیت تیم کنار هم جمع نشوند خبری از قهرمانی و جام نخواهد شد. این واقعیتی است که امسال در مورد پرسپولیس وجود داشت و همه هواداران میلیونی‌اش کمابیش از مصائب و اتفاقات باخبرند؛ مشکلات مالی که همچنان پابرجاست، تغییرات مدیریتی شامل نقص در هیأت مدیره و اداره شدن باشگاه با سرپرست برای مدتی طولانی وجود داشته، پنجره‌ها مدام باز و بسته می‌شد، بودجه کافی برای خرید بازیکن کارگشای خارجی وجود نداشت، مشکلات داوری و اتفاقاتی مثل مصدومیت‌ها، ایجاد حواشی در فضای مجازی علیه تیم، عدم ارائه کیفیت بالا از بیشتر بازیکنان بخصوص خریدهای تازه و ... اینها و کلی از مسائل جزئی دیگر در مسیر پرسپولیس قرار گرفتند تا این تیم قهرمان نشود اما مگر چه اتفاقی افتاده که این حجم از حمله و انتقاد به سوی یحیی گل محمدی، کادر و بازیکنانش گسیل شده و تک تک اعضای تیم از مربی بدنساز گرفته تا بازیکنان جدید و قدیم زیر رگبار ناسزا و حرف‌های نامربوط قرار بگیرند؟

مگر قرار است یک تیم هر فصل قهرمان شود و به بقیه تیم‌هایی که بعضاً بیشتر خرج می‌کنند، بهتر یار می‌گیرند و کمتر مشکلات مدیریتی دارند و البته بعضاً با خوش‌اقبالی از زیر بار احکام انضباطی داخلی و بین‌المللی قسر در می‌روند یا با مشکلات و اشتباهات کمتری در حوزه داوری و اتفاقات فوتبالی مواجه می‌شوند، جامی نرسد؟

واقعیت اینکه بعد از سه قهرمانی متوالی پرسپولیس هر فصل تلاش بقیه تیم‌های متمول در بعد فنی و غیرفنی برای پایین کشیدن تاج و تخت این باشگاه بر فوتبال ایران بیشتر و بیشتر شد و این فصل سرانجام به نتیجه رسید. این مهم در حالی رخ داد که پرسپولیس با مشکلات و مصائب بیشتری نسبت به این باشگاه‌ها مواجه بود و زیر فشار هجمه‌ها تا فاصله چند هفته مانده به پایان فصل در رقابتی قابل قبول پیشروی خوبی داشت اما در نهایت خم شد و جا ماند. پرسپولیس قهرمان نشد چرا که فاکتورهای لازم برای قهرمانی را نداشت یا حداقل اینکه به اندازه لازم از این فاکتورها بهره نمی‌برد و البته در مسیر 30 هفته‌ای با مسائل و دست‌اندازهایی برخورد کرد که هر تیمی را در رسیدن به هدف عاجز می‌گذاشت.

پرسپولیس قهرمان نشد اما واقعیت اینکه هیچ فاجعه‌ای رخ نداده و این اتفاقی بسیار روتین در دنیای فوتبال است. نمونه‌اش یوونتوس که با آن اسکواد قوی، کادر فنی پرقدرت، فضای حرفه‌ای و هزینه‌های سرسام‌آور برای دومین فصل متوالی از رسیدن به جام باز مانده و ظاهراً بعد از 9 فصل متوالی قهرمانی سری آ حداقل برای مقطعی دو ساله تاج و تختش را به دست تیم‌های میلانی از دست داده است.

مثال بارزتر بارسلوناست. تیمی که در تمام دنیا طرفدار دارد اما بعید است هیچ کدام از دوستداران میلیونی‌اش بعد از ناکامی این فصل علیه ژاوی موضع سفت و سختی گرفته باشند و با گذشتن از مرزهای انتقادهای فنی به او و خانواده‌اش ناسزا بگویند!

این اتفاقی است که امروز در فضای هواداری پرسپولیس رخ داده و مربیان این تیم به سبب نامهربانی‌های برخی هواداران در فضای مجازی دل و دماغ صحبت ندارند و از حضور در این تیم به سبب آنچه بر سرشان آمده، سرخورده شده و به‌شدت دلگیر و ناراحتند.

بارسلونا را مثال زدیم که در دوران پسامسی با چالش‌های بزرگی از جمله بحران مالی ناشی از سوء مدیریت بارتومئو در بحرانی عجیب گرفتار شد و با اینکه فصل قبل به دست کومان حداقل یک جام (کوپادل‌ری) برده بود این فصل در لالیگا، سوپرکاپ اسپانیا، جام حذفی، لیگ قهرمانان و لیگ اروپا ناکام ماند و بدون کسب جام با رتبه دومی فصل را به پایان خواهد رساند. بارسا دو فصل قبل بعد از 12 سال جامی نگرفت اما فصل قبل کوپادل‌ری را برد و دوباره امسال هیچ جامی نصیبش نشده و یک پایان غم انگیز برای باشگاهی با آن عظمت و با آن حجم از توجه و علاقه‌مندی در کل دنیا رقم خورده است.

این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که بعد از شروع فاجعه‌بار این فصل که با مجموعه‌ای از بدشانسی‌ها- از جدایی مسی تا مصدوم شدن 8-7 بازیکن کلیدی تیم برای مدتی طولانی – رقم خورده بود با حضور ژاوی در رأس کادر فنی و چند خرید زمستانی مناسب، بارسا و هوادارانش بعد از دو ماه از پله هشتم به دوم جدول لالیگا رسیده و ضمن امیدواری به قهرمانی لالیگا خودشان را مدعی اول قهرمانی لیگ اروپا می‌دانستند اما همه اینها نقش برآب شد و فصل بدون جام برای این باشگاه تمام خواهد شد. با وجود این دوستداران بارسا به تک‌تک دلایل رقم خوردن این اتفاق واقفند و به سبب همین آگاهی به فصل بعد امیدوارند چرا که فصول فوتبالی پشت هم می‌آیند و فقط سه ماه بعد فصلی جدید با امیدواری‌های تازه آغاز خواهد شد.

بارسا در سه بازی متوالی مقابل اینتراخت فرانکفورت، کادیز و رایووایکانو در نوکمپ باخت و ضمن کنار رفتن از لیگ اروپا خیلی زود‌تر از حد انتظار قافیه را به رئال باخت اما هیچ‌کس علیه ژاوی و بازیکنان این تیم حرفی نزد و حتی یک حرف نامربوط از تماشاگران نشنیدیم. در فضای اجتماعی و شبکه‌های مجازی هم وضعیت همین گونه بوده و انتقادها ریشه در جزئیات دارد.

حالا وضعیت پرسپولیس را ببینید. یحیی گل‌محمدی با دو قهرمانی متوالی در لیگ برتر و یک حضور در فینال آسیا که با توجه به قدرت رقبا چیزی شبیه معجزه بوده با انواع و اقسام ناسزاها مواجه شده و بسیاری از هواداران ضمن اینکه خواستار اخراج او شده‌اند القاب عجیبی را به این مربی می‌چسبانند که حیرت زده‌مان می‌کند و جز افسوس چیزی در وصفش نمی‌توان گفت!


لینک کوتاه : https://arteshesorkh.com/index.php/p/149273
نظرت رو بنویس
از حروف انگلیسی استفاده نکن
در حال حاضر فقط کاربرانی که در سایت ثبت نام کرده باشند میتوانند نظر ثبت کنند.
جهت ثبت نام میتوانید اینجا کلیک نمایید.
عیسی سالاری

-1

0

2 سال پیش

اقا خاهش میکنم دنبال این برانکو ول کنین دوبار اقا یحیی قهرمان شده تو فینال اسیا رفته ما هنوزم میگیم برانکو بسه بابا دم برانکوهم گرم زیاد زحمت کشید حالا ک قهرمان نشده یحیی شد ادم بده برانکو شد خوب شما همون ادمایی هستین ک اولم میگفتین برانکو بدرد نمیخوره هوادار واقعی پشت تیمو یحیاس تمام همیشه بهار نیست


محمدرضا معتمدی

0

3

2 سال پیش

عزیزان هیچکس و هیچیک از هوادارا به سرمربی توهین نکرده و نخواهد کرد این از شعور پرسپولیسی بودنه .اما انتقاد شد و انتقاد میکنیم که چرا آقا یحیی نمیاد بگه به جونای تیم که از بهترینای ایرانن بازی نمیده.دوماچرا تیم یکنواخت بازی نمیکنه سوما چرا تیم بخاط پول اعتصاب کرد ایشان بجای جمع کردن تیم و حل کردن مشکل حالا بهر نحوی ..تمرین تیمو تعطیل و تیمو نابود کرد و همون باعث شد تیم از طراوت و شادابی بیافته حالا شما بگید این توهینه یا انتقاده.


رضا توانا

0

2

2 سال پیش

یحیی نبرد تیمی که برانکو ساخته بود برد. یحیی امسال که تیم رو خودش بسته بود دیدیم چطوری بازی میکرد.


سید اسپندی

0

2

2 سال پیش

تویی ک میگی بارسا اول نشد ناسزا نشنید قابل توجه تویی ک تیتر میزنی آخه مرتیکه ژاوی بارسا مرد رو مثل برانکو زنده کرد چه فحشی بشنوه قبل ژاوی وضع بارسا چطور بود؟ احمقایی مثل تو هستن ک گوه میزنید به احساسات هوادار ها بسه دیگ تموم کنید زمین و زمان بگن یحیی مربی خوبیه منم میگم هست اما ن برای تیم بزرگی چون پرسپولیس ی مربی میخوایم مثل برانکو که تیم رو از حاشیه بیرون بیاره ن مثل این یحیی نفهم ک تیم رو به حاشیه میبره تا دوکلمه حرفم میزنیم اینجا ثبت نمیشه چون اینجام هر کی هر کیه صد دفعه ثبت کردم اما انگار ن اانگار هه ...


علی انصاری

0

2

2 سال پیش

خب اسکل ، تیم ژاوی از یه تیم بحران زده اومد بیرون با بد ترین رده، اما تیم ما که قهرمان نشد از یه تیمی که پنج سال قهرمانی پشت سر هم اومد بیرون، چه اوسکل هایی تیمم رو دست گرفتن🤦🏻‍♂️


morteza.joqtaeei

0

1

2 سال پیش

ای کاش میتونستم هزار تا لایک کنم حرفاتو ایواا حرفات رو باید با طلا نوشت زد سر در باشگاه کی هیچ نادونی جرات دفاع کردن از یحیی رو به خودش نده


پرسپولیسی متعصب

-2

1

2 سال پیش

آقای توانا همین یحیی، با پرسپولیس تونست السد ژاوی رو ببره


ابی پرسپولیسی عشق کاپیتان امید

0

4

2 سال پیش

اگر پنجم هم می‌شدیم ولی مربی مون 2تا بازیکن جوان مثل صادق محرمی و مهدی طارمی بهش بازی میداد يا اینقدر لجبازی نمیکرد هم زور نداشت... تمام فشار امسال که به هوادار اومد مقصر لجبازی و بیشعوری یحیی و مطهری و فنایی بود


محمدحسین تقی زاده

-1

10

2 سال پیش

خو خدا غضب تو یحیی که ۳ سال با ترکیب برانکو جام گرفت رو با بارسای ژاوی مقایسه میکنی ژاوی الان شده مثل برانکو اون سال های ما


امیر پیری

-8

4

2 سال پیش

واقعا باید متاسف شد برا یه سری کسای که فقد هوادار نما هستن زنده باد سلطان گل محمدی


علیرضا اذرمی

0

4

2 سال پیش

اینها که شما می گی قسمتیش درست ولی با همه ی اینها تاقبل از نیم فصل چند هفته صدر بودیم بعد نیم فصل و خصوصا از بازی با صنعت نفت مشکلات شروع شد نمی گویم یحیی کادر فنی چرا اصرار داشت حامد لک در دروازه باشد هنوز معلوم نیست چرا از اول فصل دنبال دروازه بان خوب نبودن که نیم فصل دوم از اون استفاده کنن بله خود من و بسیاری دیگه اعتقاد داشتیم حامد لک بدرد پرسپولیس نمی خوره دوم اینکه حالا که گوهری رو گرفتن چرا نذاشتن ثابت و فیکس بشه کدوم سیو رو لک انجام داد که از عهده گوهری بر نمی یومد چرا گوهری بچه پنج ساله گوهری اگر از اول نیم فصل ثابت بود به شما قول میدم الان صدر بودیم بعد هنانوف در اوج امادگی یکباره نیم کت نشین می شه بعد چند هفته میاد تشتباه می کنه بعد دوباره غیب می شه حامد پاکدل کوه انگیزه رو نیم کت بازی بهش نمی رسه رضا اسدی که تو زمین قدم می زنه میاد تو ترکیب عبدی اینقدر نیم کت نشین می شه انگیزه بازی رو از دست میده ترکیب خط دفاعی مدام تغییر می کنه سیدجلال معلوم نیست چرا بازی نمی کنه کلا یحیی با بازیکنان بزرگ مشکل داره مهدوی کیا در اوج امادگی مجبور به ترک تیم شد و در برنامه نود اشکش درامد وضعیت بدنسازی تیم افتضاح بود بازیکنان مصدوم می شدن یا از دقیقه شصت نای راه رفن نداشتن شما رو به یاد استرات علیپور در دقیقه نود میندازم مربی دروازه بانها رو هم که نگو همین باعث جدایی رادو شد و البته بازی ندادن رادو فیکس بودن لک بی خاصیت مسئله بعدی غر غر کردن دائم قهر کردن استغفا کردن بود یحیی یک دهم اینکه دنبال پول بود دنبال برطرف کردن معایب تیم نبود زاوی اگر قهرمان نشد رقیبش رئال بود دوم اینکه هیچکدوم از این مشکلات که گفتم نداشت انتقاد از یحیی برای این هستش که می تونستیم قهرمان بشیم ولی خودمان نخواستیم وگرنه بله خیلی از تیم ها قهرمان نمی شن ولی بایرن پاریسن ژرمن و یونتوس نه سال و ده سال هم قهرمان شدن متوالی پس بیخودی معایب را نپوشانیم یحیی اگر گوشش رو نمی بست به حرف همین هوادرها هم گوش میداد متوجه نقطه ضعف تیم می شد ما به اینکه کادر فنی خودش رو خدای فوتبال میدانست جام رو از دست دادیم همین


مهدی

-1

8

2 سال پیش

قبول ژاوی جام نگرفت اما ژاوی ستون تیمش رو نیمکت نشین نکرد ژاوی ترسو نبود ژاوی هرروز یه ترکیب دفاعی نداشت


مهدی شعبانی

0

7

2 سال پیش

همه مقصرن بجر کادر فخیمه فنی ، نه ؟؟؟
بله بارسلون قهرمان نشد ولی هم زیبا بازی میکنه هم به رقیب سنتیش 4 تا میزنه . تیم ما چی ؟؟ از پس تیمهای ته جدولی بر نمیاد . جلوی صنعت نفتی که تو ده تا بازی اخیرش فقط پرسپولیس رو بده ، هیچ تاکتیکی نداره .
داداش پرسپولیس با این کادر فنی نفهم و لجباز به نتیجه نمیرسه ، تماااااام


رضا توانا

0

5

2 سال پیش

تو بارسا رونالد کومان گل محمدی برکنار شد. ژاوی بجاش اومد با اون تمریناتش که همه به نوع تمرینات و سختی اون اذعان داشتن. نه به علم تمرین مطهری


کیارش

-1

5

2 سال پیش

سرمون درد گرفت از تلاوت حرف های مفتت!


امید فلاح

-1

4

2 سال پیش

کسی حق ندارد ناسزا بگوید و فحاشی کند. یحیی و کادرش شایسته احترام هستند. ولی انتقاد حق هوادار است. همه این چیزهایی که گفتید چیزی جز توجیه نیست. بله قرار نیست یک تیم هرسال قهرمان شود ولی آیا پرسپولیسی که 5 فصل پیاپی قهرمان شده در یک فصل باید همه جامها را از دست بدهد!!؟ سوپرجام، حذفی و لیگ!؟ حالا آسیا که هیچ. جام را از دست داد باید حیثیت و آبرویی که در این 5 سال جمع کرده را هم به هدر بدهد!!؟ و با فاصله 9 امتیازی که امکان بیشتر شدن هم هست در رده دوم یا شاید سوم قرار بگیرد!!؟ مشکلاتی که امسال بود مگر سالهای گذشته و سال گذشته با حاشیه های رسول پناه نبود!!؟ مطهری می گفت نباید نگاهمون به حیاط خلوت خونه همسایه باشه ولی امسال اینجوری بود و پرسپولیس از اول فصل تحت تأثیر رقیب بود و بهانه و ناله پشت ناله. اگر الان انتقادی می کنیم، نه بخاطر خالی کردن خشم و عصبانیت، بلکه بخاطر نگرانی از تکرار آن در آینده است. آیا هوادار حق ندارد نگران آینده این تیم باشد!!؟ مثل معروفی هست که می گوید اگر بخواهی کار را انجام بدی یک دلیل برای انجام آن کافی است و اگر نخواهی انجام بدی هزار بهانه هم کافی نیست. پرسپولیس امسال به تمام معنا فعل نخواستن را صرف کرده بود. پرسپولیس با این پشتوانه عظیم اجتماعی و مردمی، جای بهانه گیری و ناله نیست. یحیی تیم را به سمت بحران برد و در باتلاق خودساخته فرو رفت. بحث اینه که یحیی مثل برانکو نتوانست و نمی تواند بحران را مدیریت کند و اگر قرار است یحیی ادامه دهد، تغییر اساسی در دیدگاهها و رویه ها باید رخ بده. تیم باید برای قهرمانی، تفکر و فلسفه خود را حفظ و توسعه بده. میدونید کجا هواداران از جمله من، کجا احساس خطر کردیم!!؟ جایی که در مشهد با پدیده مساوی کردیم و وقتی انتقاد کردیم مثل همین حرفی که الان می زنید یحیی گفت مگه یک تیم باید همه بازیها را ببره!!؟ و گوش شنوایی نبود. اگر اون روز به حرف هوادار احترام می گذاشتند الان با از دست دادن امتیازات بازی پدیده، هوادار، صنعت نفت، آلومینیوم، ذوب آهن که همه از تیمهای پایین جدول هستند، قهرمانی را به بدترین شکل ممکن تقدیم رقیب نمی کردیم. آیا امروز گوش شنوایی هست!!؟ در حیثیتی ترین فصل فوتبالی، همه جامها را به بدترین شکل تقدیم رقبا کردیم.


morteza.joqtaeei

0

6

2 سال پیش

اخه چه مثال بی مربوطی رو آوردید خوبه خودت میگی ۲ ساله فقط یه جام کوپا دل ری آورده تازه با اومدن ژاوی باریا جون گرفت پس چرا باید بهش حمله کنن ولی یحیی برعکسه و با تمام لجبازی ها و اشتباهاتش جام رو به کیسه لعنتی داد


پرسپولیسی متعصب

0

5

2 سال پیش

پرسپولیس جز چهل تیم پرطرفدار جهان شده😌تنها تیم آسیایی هست..کیسه کشای صغیر..اونوقت منصوریان میگه کیسه چهل میلیون طرفدار داره😂😂😂طنز ترین جُک قرن


پرسپولیسی متعصب

-4

2

2 سال پیش

نمی دونم چرا جوری درمورد یحیی میگن طرفدارا که انگار تیمش رده آخر شده.. هرکی توهین می کنه به یحیی معلومه کیسه کشی هست...چون با تخریب کردن روحیه می خواد کاری کنه تیم دوم هم نشه و سوم بسه...ببینید دوستان یک عده استقلالی الان تو برنامه هستند و با پیام هاشون رو مغز ما اثر می ذارن و الکی میگن طرفدار پرسپولیس هستند درحالیکه اینجور نیست و با پیاماشون کاری می کنند که ما اشتباه کنیم و کاری کنیم که به ضرر تیمه..خواهش می کنم گول نخورید..الان یحیی بهترین گزینه هست یک عده کیسه کشی حسود میان اینجور چیزا رو میگن و شما فکر می کنید اونا پرسپولیسی هستند و رو مغز شما اثر می ذارند..من نه قوم یحیی هستم نه زمانی که بازیکن پرسپولیس بوده، وجود داشتم که بازیاشو ببینم فقط در همین حد می دونم که یحیی بهترین مربی هست چون بعد از رفتنش پدیده ای که تا رده ی دوم جدول هم اومد چند سال قبل، الان داره سقوط می کنه..در خوب بودنش همین بس که بیشترین جام های ذوب آهن با یحیی هست...خواهش می کنم گول نخورید..من می دونم چند تا کیسه کشی دارن اینجا رو مغز ما تاثیر می ذارند و خودتون هم می دونید پس چرا گول می خورید؟خودم مثلا یکی از دوستانم استقلالی هست ولی تو کانال های پرسپولیس هست..اونا مثل ما نیستن که کیسه واسمون مهم نیست و ما واسه اونا مهم هستیم❤️


ساسان رحمتی

0

5

2 سال پیش

امسال جام میگرفتیم سال بعد نمیگرفتیم فقط چون بخاطر بعضیا که بی ارزشن امتیاز از دست دادیم و کیسه قهرمان شد ناراحتیم اگه نه یادم یکسال دوم شدیم ولی انگار قهرمان بودیم

بازی های پرسپولیس

3-0

صنعت نفت

پرسپولیس

پنج‌شنبه, 30 فروردین
ساعت 19:00

ورزشگاه : تختی آبادان

داور : علی اصغر مومنی

نظرسنجی

پرسپولیس مقابل آلومینیوم به چه نتیجه‌ای دست پیدا خواهد کرد؟

گلزنان برتر پرسپولیس
نام بازیکن تعداد گل
1 شهاب زاهدی 6
2 گئورگی گولسیانی 5
3 محمدحسین کنعانی‌زادگان 5
4 عیسی آل‌کثیر 4
5 مهدی ترابی 2
6 اوستون ارونوف 2
7 علی نعمتی 1
8 سعید صادقی 1
9 مرتضی پورعلی‌گنجی 1
10 یاسین سلمانی 1
11 محمد عمری 1
12 امید عالیشاه 1
13 نبیل باهویی 1
14 دانیال اسماعیلی‌فر 1
نام بازیکن تعداد گل
1 مهدی ترابی 1
2 دانیال اسماعیلی‌فر 1
3 عیسی آل‌کثیر 1
نام بازیکن تعداد گل
1 سعید صادقی 2
2 امید عالیشاه 1
برنامه بازی ها

هفته 24 لیگ برتر

پنج‌شنبه, 30 فروردین

پیکان 2 - 2 هوادار 16:30
گل گهر 2 - 2 استقلال خوزستان 17:45
صنعت نفت 0 - 3 پرسپولیس 19:00

جمعه, 31 فروردین

نساجی 1 - 0 تراکتور 16:30
استقلال 3 - 2 شمس آذر 18:00
فولاد 0 - 1 مس رفسنجان 18:10

شنبه, 01 اردیبهشت

ذوب آهن 2 - 0 آلومینیوم 16:30
ملوان 1 - 2 سپاهان 17:00

یک هشتم جام حذفی

دوشنبه, 14 اسفند

پرسپولیس 3 - 0 نفت و گاز گچساران 20:00

هفته 6 لیگ قهرمانان آسیا

سه‌شنبه, 14 آذر

پرسپولیس 1 - 2 الدحیل قطر 19:30
استقلال تاجیکستان 1 - 1 النصر عربستان 21:00
جدول مسابقات
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 استقلال 24 20 53
2 پرسپولیس 24 20 52
3 سپاهان 24 21 45
4 تراکتور 24 12 42
5 ملوان 24 9 38
6 گل گهر 24 7 34
7 ذوب آهن 24 1 33
8 شمس آذر 24 3 31
9 مس رفسنجان 24 -3 30
10 آلومینیوم 24 -8 29
11 هوادار 24 -7 25
12 پیکان 24 -8 25
13 فولاد 24 -19 21
14 استقلال خوزستان 24 -10 20
15 نساجی 24 -17 19
16 صنعت نفت 24 -21 16
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 النصر عربستان 6 6 14
2 پرسپولیس 6 0 8
3 الدحیل قطر 6 0 7
4 استقلال تاجیکستان 6 -6 3

ارتش سرخ

Perspolis

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

فوتبال

فوتبال