ارتش سرخ دات کام

تحلیل ها

احتمال جدایی در نیم فصل اگر مب ...

نویسنده : ارتش سرخ دات کام

-

نظرات : 18 اظهار نظر

-

2 سال پیش

احتمال جدایی در نیم فصل اگر مبارزه‌طلب نباشند

احتمال جدایی در نیم فصل اگر مبارزه‌طلب نباشند
ارتش سرخ دات کام :
رضا اسدی شاید مهم‌ترین و امیدوارکننده‌ترین خرید پرسپولیس بود که به عنوان یک لژیونر آمد تا جای خالی احمد نور را پر کند اما هر چه بیشتر جلو آمدیم، مشخص شد نه اسدی شبیه نوراللهی است نه کیفیتی شبیه همان هافبک قلدر و گلزن تراکتور و سایپا را دارد. اسدی بعد از حضور ناموفق در فوتبال اتریش در شرایط دور از مسابقه به پرسپولیس آمده بود اما از همان بازی اول با استقلال تاجیکستان فیکس شد و مقابل الهلال هم در ترکیب بود که نمایشش مقابل قهرمان آسیا ناامید کننده بود.
با وجود این نمایش ناامید کننده اسدی باز هم در ترکیب اصلی ماند چرا که کادر فنی گزینه‌ای نداشت تا سریعاً جایگزین او کند. اسدی در اهواز و بازی نخست مقابل فولاد اولین گل فصل پرسپولیس را زد تا دوباره نگاه‌ها را به خود جلب کند اما هر هفته که از آن بازی گذشت مشخص شد این هافبک آن بازیکنی نیست که بتواند نقش نوراللهی را در پرسپولیس ایفا کند. از بدشانسی اسدی با توجه به درخشش نوراللهی در فصل گذشته فشار زیادی روی این بازیکن وجود داشت و این مسأله هم باعث شد تا اسدی نتواند کیفیتش را بروز دهد اما واقعیت اینکه اسدی نه در فاز حمله نه در دفاع آن چیزی نبود که یحیی و کادرش نیاز داشتند و کم کم اعتماد ایشان و هواداران را هم از دست داد.
اسدی تا بازی هفته پنجم در ترکیب ماند و بعد از 7 بازی کامل برای سرخ‌ها بالاخره از بازی صنعت نفت آبادان بیرون نشست و طی سه مسابقه اخیر جایی در ترکیب نداشت. کادر فنی پرسپولیس قصد داشت از زوج پهلوان – سرلک استفاده کند تا سرلک وظایف دفاعی و پهلوان امور تهاجمی و بازیسازی را برعهده بگیرد و البته خلاقیت و تحرک در مرکز خط میانی بیشتر شود اما پهلوان قبل از دقیقه 20 بازی با صنعت نفت مصدوم شد و بیرون رفت تا کمال کامیابی‌نیا که بعد از شش ماه شرایط بازی پیدا کرده بود به ترکیب بیاید. کمال بعد از آن 70 دقیقه مقابل نفت مسجدسلیمان و استقلال هم بازی کرد و با توجه به دو برد و یک تساوی قابل قبول مقابل استقلال حالا اسدی بیشتر از همیشه به نیمکت پیچ شده است.

علیرضا ابراهیمی یکی دیگر از خریدهای پرسپولیس بود. اولین خرید فصل تازه و بازیکنی که به عنوان جانشین کنعانی‌زادگان از گل‌گهر خریداری شد. ابراهیمی مثل ستاره‌های شهرستانی دهه 70 که وقتی به استقلال و پرسپولیس گل می‌زدند و سال بعد سر از یکی از این دو تیم در می‌آوردند با سابقه گلزنی مقابل سرخ‌ها به پرسپولیس آمد و پیراهن شماره 5 را تحویل گرفت اما کادر فنی فصل را با زوج سیدجلال – فرجی در قلب دفاع شروع کرد. عجیب اینکه ابراهیمی که پیش خود تصور می‌کرد از همان بازی اول و دوم فیکس خواهد شد از همان بازی نخست مقابل فولاد وقتی پی برد که جایی در ترکیب اصلی ندارد اعتراضش را علنی کرد. ابراهیمی توقع داشت بعد از نمایش ضعیف فرجی مقابل الهلال در بازی اول فصل فیکس باشد اما به نیمکت‌نشینی اعتراض کرد و با این اعتراض از لیست بازی هم خط خورد. این تنبیه در بازی بعد هم ادامه یافت و ابراهیمی دیدار با نساجی را هم از تلویزیون تماشا کرد اما بعداً به کادر بازیکنان برگشت و در دیدار با آلومینیوم از دقیقه 87 به عنوان مهاجم به بازی رفت تا به نوعی با تیم کادر فنی آشتی کرده باشد.
با باخت در اراک و تغییر سیستم کادر فنی به بازی با سه دفاع ابراهیمی اولین بازی فیکسش را مقابل تیم سابق خود گل‌گهر انجام داد اما دروازه پرسپولیس بسته نماند و بدتر اینکه خط دفاع در ضربات ایستگاهی و ارسال‌ها نگران‌کننده نشان داد تا بعد از یک نیمه بازی اولین بازیکنی باشد که از ترکیب بیرون می‌رود. بیرون رفتن ابراهیمی همزمان شد با تغییر سیستم و بازگشت به همان بازی چهار دفاعه.
پرسپولیس بازی پنجم خود در رفسنجان را هم با سه دفاع شروع کرد اما هر سه مدافع میانی دیگر در میدان بودند الا علیرضا ابراهیمی. مدافع شماره 5 پرسپولیس در آن بازی به میدان نرفت و مقابل صنعت نفت هم تنها چند ثانیه در میدان بود تا به تیم در حفظ برتری یک گله‌اش کمک کند. این اتفاق در بازی با نفت مسجدسلیمان هم عیناً تکرار شد با این تفاوت که به جای دقیقه 4+90 این بازیکن از دقیقه 90 به زمین رفت تا جلوی حملات احساسی لحظات پایانی حریف بایستد.
ابراهیمی دربی را از روی نیمکت تماشا کرد و پرسپولیس به گل نرسید تا همان یکی دو دقیقه هم در میدان نباشد. از قضا پرسپولیس طی سه بازی گذشته به دفاع چهار نفره برگشته و با زوج فرجی – نعمتی بازی می‌کند که بعد از 5 بازی گل خوردن در این سه مسابقه کلین شیت کرده است و با این حساب فعلاً ابراهیمی جایی در ترکیب نخواهد داشت.

واقعیت اینکه ابرهیمی و اسدی در پرسپولیس خوشحال نیستند چون شرایط خوبی در این تیم ندارند. اسدی که بعد از بازی الهلال حسابی به هم ریخته بود دوباره بعد از نیمکت‌نشینی محض به همان حالت دچار شده و بی‌انگیزه و سرد به نظر می‌رسد. او نه تنها کادر فنی و هواداران بلکه خودش را هم ناامید کرده است و برای رسیدن به ترکیب اصلی کار سختی دارد. اسدی خوب می‌داند که کمال کامیابی‌نیا به عنوان کاپیتان سوم پرسپولیس با وجود آمادگی نصف و نیمه‌اش موفق شده کار را از او بگیرد. در عین حال تجربه شش فصل بازی در پرسپولیس، کمال را نزد کادر فنی صاحب ارج و منزلتی کرده که بیرون گذاشتن او هم سخت خواهد شد بخصوص اینکه گزینه بعدی محمد شریفی جوان است که نیمکت نشین کردن و حتی بیرون گذاشتنش از لیست اصلاً سخت نیست.
اسدی با در نظر گرفتن اینکه وقتی کمال فیکس شد پایین آوردنش از آن موقعیت اصلاً راحت نخواهد بود تا حدودی خودش را باخته بخصوص اینکه پرسپولیس طی این سه بازی اخیر نتیجه گرفته و به صورت منطقی دلیلی برای دست زدن به ترکیب هم وجود ندارد.
این مسأله تا حدود زیادی در مورد علیرضا ابراهیمی هم مصداق دارد. هرچند ابراهیمی مثل رضا اسدی خیلی توی لک نیست و سعی می‌کند جلوی دوربین‌ها کمی هم لبخند بزند اما واقعیت اینکه او هم از شرایطش راضی نیست و شاید راهی را برود که رضا دهقانی خیلی زود به آن رسید. ابراهیمی که می‌بیند کادر فنی به راحتی سیدجلال را کنار گذاشت تا نتیجه بگیرد و مشکلات خط دفاع را کمتر کند، حتماً به این نتیجه رسیده که وقتی این کادر برای منافع تیم از پرافتخارترین بازیکن لیگ برتر و کاپیتان محبوب سرخ‌ها گذشته‌اند از او هم می‌توانند بگذرند و بیرون گذاشتن این مدافع برای مدت طولانی اصلاً کار سختی برای یحیی نخواهد بود.
ابراهیمی و اسدی می‌دانند که نیمی از نیم فصل گذشته و فعلاً شرایط همین است. آنها با تجربه چند سال فوتبال در بالاترین سطح باشگاهی کشور خوب می‌دانند که شاید این وضعیت برایشان تا پایان نیم فصل ادامه داشته باشد پس اگر اهل جنگ و مبارزه نباشند، در زمستان وا بدهند و از همان راهی که آمدند بیرون بروند تا عمر حضورشان در پرسپولیس مثل برخی ستاره‌های شهرستانی که شرایط برایشان خوب پیش نرفت فقط نیم فصل باشد اما اگر اهل مبارزه باشند و کمی با سیاست و تدبیر عمل کنند شاید ورق به سودشان برگردد.
هر دو بازیکن در پست‌هایی بازی می‌کنند که محرومیت و مصدومیت زیاد اتفاق می‌افتد چون هم نعمتی و فرجی اهل خطا و اخطارگرفتن هستند هم سیدجلال زیاد مصدوم می‌شود و دیگر شرایط بدنی گذشته را ندارد. از یک سو کمال کامیابی‌نیا هم معمولا رکورد اخطار و اخراج را در تیمش می‌کشند و اینچنین اگر ابراهیمی و اسدی سرپنجه و سرحال باشند احتمالاً در ادامه مسیر فرصت‌هایی برایشان ایجاد شود. حالا اگر چنین شانسی نصیب‌شان شد و قدر آن فرصت طلایی دوباره را دانستند ممکن است شرایط به کلی برایشان تغییر کند چرا که هر دو نفر پتانسیل‌های فنی قابل قبولی دارند و بعید نیست دوباره مقبول کادر فنی و هواداران واقع شوند.


لینک کوتاه : https://arteshesorkh.com/p/146113
نظرت رو بنویس
از حروف انگلیسی استفاده نکن
در حال حاضر فقط کاربرانی که در سایت ثبت نام کرده باشند میتوانند نظر ثبت کنند.
جهت ثبت نام میتوانید اینجا کلیک نمایید.
پرسپولیس

0

0

2 سال پیش

❤❤❤❤❤❤❤🌹


بهرام جلوه گر

0

0

2 سال پیش

اسدی خوب بودامابدردپرسپولیس نمیخوره خیلی بازی بهش دادی یحیی اما خیلی ضعیفه..زودردش کن فقط زودتر


ذبیح اله عطار

0

2

2 سال پیش

دوستان عزیز اینجا پرسپولیسه،نه جای آزمون وخطا اسدی اگه بدانه کجابازی میکنه،شایدبهترشه وگرنه بهتر ه بره چون من هوادار چه گناهی کردم با موقعیت سوزی جناب عذاب بکشم بابا پوشیدن این لباس یعنی سروجان فدای هستی،،،هستی یعنی پرسپولیس


محمد نجفی

-1

3

2 سال پیش

اصلاً بدرد نمیخوره حیف پول


محمدعلی

-1

3

2 سال پیش

بازیش خیلی خوب نیست😐


مجتبی خلیلی

0

3

2 سال پیش

علی ابراهیمی از مس رفسنجان پیشنهاد دارد


p.b

0

2

2 سال پیش

اسدی ابره گم شه اینهمه تز میرف برامدن تو‌پرسپولیس برالیگ دو خوبه سروش محرمی رضای مسلمان بیار تیم جون میگیره


احسان هوتی

-1

3

2 سال پیش

خوب است


صادق صفایی

-2

3

2 سال پیش

بابا نور اللهی رو دوباره برگردونین هیچی مثل احمد نمیشه نمیدونم چرا اسدی چهره اش سنگینه برام دقیقا مثل بازیکنان استقلال


شایان جباری

0

6

2 سال پیش

اسدی رو رد کنید بره بقیه رو نگهدارید و رامین رضاییان هم به تیم اضافه کنید دیگه تیم مشکلی نداره


عیسی سالاری

-3

5

2 سال پیش

آقایون فراموش نکنین نوراللهایم بعداز چند سال ستاره پرسپولیس شد صبور باشیم


عیسی سالاری

-2

8

2 سال پیش

آقایون فراموش نکنین نوراللهایم بعداز چند سال ستاره پرسپولیس شد صبور باشیم


ابي

-3

4

2 سال پیش

کاش آقا سعید حسین پور که آینده پرسپولیس برگرده.. اسدی همون بهتر که تشریف ببره


احسان

-4

6

2 سال پیش

میشه بندازینش بیرون ؟لطفا؟


طوفان سرخ

-6

5

2 سال پیش

بازیکن که دونیم ماه آمده حمایت میخواد نه تخریب احمد بعد شش سال دو تا گل زد همیشه چیزی که داری بچسب نه اینکه یار و رفته


اشکان غلامعلیان

-6

5

2 سال پیش

عالی ای کاش بمونه


میلاد رمزانی

-3

10

2 سال پیش

رضا اسدی رو امیدوارم با ی دوره بدنسازی سنگین برنامه تمرینی فشرده ب اوج برگرده،، کار نشدنی هم نیست


احمد نوری اسرمی

-5

11

2 سال پیش

بازیکنی که جنم مبارزه کردن نداشته باشه همون بهتر که بره

بازی های پرسپولیس

3-0

صنعت نفت

پرسپولیس

پنج‌شنبه, 30 فروردین
ساعت 19:00

ورزشگاه : تختی آبادان

داور : علی اصغر مومنی

نظرسنجی

بهترین بازیکن پرسپولیس برابر صنعت نفت کدام بازیکن بود؟

گلزنان برتر پرسپولیس
نام بازیکن تعداد گل
1 شهاب زاهدی 6
2 گئورگی گولسیانی 5
3 محمدحسین کنعانی‌زادگان 5
4 عیسی آل‌کثیر 4
5 مهدی ترابی 2
6 اوستون ارونوف 2
7 علی نعمتی 1
8 سعید صادقی 1
9 مرتضی پورعلی‌گنجی 1
10 یاسین سلمانی 1
11 محمد عمری 1
12 امید عالیشاه 1
13 نبیل باهویی 1
14 دانیال اسماعیلی‌فر 1
نام بازیکن تعداد گل
1 مهدی ترابی 1
2 دانیال اسماعیلی‌فر 1
3 عیسی آل‌کثیر 1
نام بازیکن تعداد گل
1 سعید صادقی 2
2 امید عالیشاه 1
برنامه بازی ها

هفته 24 لیگ برتر

پنج‌شنبه, 30 فروردین

پیکان 2 - 2 هوادار 16:30
گل گهر 2 - 2 استقلال خوزستان 17:45
صنعت نفت 0 - 3 پرسپولیس 19:00

جمعه, 31 فروردین

نساجی - تراکتور 16:30
استقلال - شمس آذر 18:00
فولاد - مس رفسنجان 18:10

شنبه, 01 اردیبهشت

ذوب آهن - آلومینیوم 16:30
ملوان - سپاهان 17:00

یک هشتم جام حذفی

دوشنبه, 14 اسفند

پرسپولیس 3 - 0 نفت و گاز گچساران 20:00

هفته 6 لیگ قهرمانان آسیا

سه‌شنبه, 14 آذر

پرسپولیس 1 - 2 الدحیل قطر 19:30
استقلال تاجیکستان 1 - 1 النصر عربستان 21:00
جدول مسابقات
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 پرسپولیس 24 20 52
2 استقلال 23 19 50
3 سپاهان 23 20 42
4 تراکتور 23 13 42
5 ملوان 23 10 38
6 گل گهر 24 7 34
7 شمس آذر 23 4 31
8 ذوب آهن 23 -1 30
9 آلومینیوم 23 -6 29
10 مس رفسنجان 23 -4 27
11 هوادار 24 -7 25
12 پیکان 24 -8 25
13 فولاد 23 -18 21
14 استقلال خوزستان 24 -10 20
15 نساجی 23 -18 16
16 صنعت نفت 24 -21 16
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 النصر عربستان 6 6 14
2 پرسپولیس 6 0 8
3 الدحیل قطر 6 0 7
4 استقلال تاجیکستان 6 -6 3

ارتش سرخ

Perspolis

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

فوتبال

فوتبال