ارتش سرخ دات کام

تحلیل ها

احیای قلب دفاع با پورعلی گنجی ...

نویسنده : ارتش سرخ دات کام

-

نظرات : 3 اظهار نظر

-

2 سال پیش

احیای قلب دفاع با پورعلی گنجی

احیای قلب دفاع با پورعلی گنجی
ارتش سرخ دات کام :
یک روز بعد از اعلام نهایی شدن قرارداد پرسپولیس با علیرضا بیرانوند، از دیگر خرید مهم سرخ‌ها که هفته قبل نهایی شده بود نیز رونمایی شد. مرتضی پورعلی گنجی مدافع سابق تیم‌های نفت تهران، السد و العربی قطر، شنزن و تیانجین تدا چین و یوپن بلژیک که البته طی هفت سال گذشته بازیکن تیم ملی بوده است با قراردادی دو ساله به پرسپولیس آمد.
رسانه‌ها از این انتقال به عنوان دومین بمب نقل و انتقالاتی سرخ‌ها در این فصل یاد کردند و البته تصاویر قرارداد پورعلی گنجی که مثل بیرانوند مربوط به هفته گذشته است در فضای مجازی بین پرسپولیسی‌ها دست به دست شد.

تعداد ملی‌پوش‌های پرسپولیس بیشتر شد
اولین پیامد انتقال پورعلی گنجی به پرسپولیس این بود که تعداد ملی‌پوش‌های این تیم بیشتر شد. هر چند مرتضی طی 10 ماه گذشته به خاطر عمل جراحی که روی زانوی خود انجام داد از مسابقه و طبیعتاً تیم ملی دور بوده اما به نظر می‌رسد در صورت بازگشت به شرایط آرمانی دوباره به تیم ملی برسد.
حالا بعد از پیوستن علیرضا بیرانوند و مرتضی پورعلی گنجی تعداد ملی‌پوشان پرسپولیس بیشتر شده و اگر یحیی از اردوی تیم ملی در قطر دنبال بازیکن دیگری باشد احتمالاً تعداد مسافران پرسپولیس در جام جهانی بیشتر خواهد شد و این یعنی درآمدزایی. در واقع اینکه پرسپولیس برای خرید چنین بازیکنان مهم و ملی‌پوشی هزینه گزافی متقبل شده طبیعی است اما از آن سو با حضور هر یک از این نفرات در جام جهانی می‌تواند از قبال آنها درآمدزایی کند.

یک بازیکن ذاتاً ملی!
مرتضی پورعلی گنجی یک بازیکن ذاتاً ملی است و البته نکته مهم در مورد او این است که بدون حضور در پرسپولیس و استقلال به تیم ملی رسیده و دوران ملی‌اش تداوم داشته است. نکته دیگر اینکه او مدارج رشد و ترقی را از تیم‌های ملی پایه شروع کرده و به تیم ملی بزرگسالان رسیده تا مشخص شود خرید تازه سرخ‌ها یک ستاره ملی است که در آکادمی تیم‌های ملی رشد یافته است. مرتضی در تیم‌های نوجوانان، جوانان و امید ایران عضو بوده و با درخشش در تیم نفت تهران به تیم ملی رسید و فیکس شد. آن هم در دوران مربیگری کی‌روش سختگیر که مثل اسکوچیچ غالباً به لژیونرها میدان می‌داد.

تجربه اروپا، شرق قاره و تورنمنت‌های بزرگ
خرید مرتضی پورعلی گنجی از یک نظر فوق‌العاده حائز اهمیت است و آن اینکه این بازیکن با تجربه 6 سال بازی در خارج از لیگ ایران به پرسپولیس برمی‌گردد و اگر از هر یک از مربیان یا همبازیان نامداری که داشته نکته‌ای فرا گرفته باشد به اندوخته‌های خود افزوده و حالا یک مدافع میانی کامل است. هر چند دوران حضور پورعلی گنجی در فوتبال اروپا طولانی نبود و تیم‌های قطری‌اش او را مدام جابه‌جا می‌کردند اما او در لیگ بلژیگ هم بازی کرده.
علاوه بر آن و جدا از فوتبال قطر، او سابقه دو فصل بازی در تیم‌های چینی را هم دارد که برای کمتر بازیکنی در فوتبال ایران پیش آمده و این می‌تواند در باز‌ی‌های لیگ قهرمانان آسیا و تقابل با تیم‌های شرق قاره آسیا به کمک پرسپولیس بیاید.
نکته مهم‌تر اما حضور و تجربه این بازیکن در تورنمنت‌های بزرگ ملی است. مرتضی در دو جام ملت‌های آسیا 2015 و 2019 بازیکن فیکس تیم ملی بود و در جام جهانی 2018 هم یکی از دو مدافع مرکزی فیکس تیم ملی به حساب می‌آمد. پورعل گنجی که قبل از جام ملت‌های 2015 به یکباره به ترکیب اصلی تیم ملی رسید در هر سه تورنمنت نمایش کم نقص و مثبتی داشت و حالا با تجربه حضور در این تورنمنت‌های بزرگ می‌تواند به پرسپولیس کمک کند.

نگرانی بزرگ / او همان ستاره قبل از جراحی است؟
پرسپولیس برای ترمیم خط دفاعی‌اش و پر کردن جای شجاع خلیل‌زاده و محمد‌حسین کنعانی‌زادگان که فصل قبل بشدت خالی بود بهترین گزینه را انتخاب کرد اما یک نگرانی بزرگ در مورد پورعلی گنجی وجود دارد. مدافع جدید سرخ‌ها روز اول شهریور‌ماه سال گذشته زانوی خود را به دست جراحان سپرد و در اسپایر قطر تحت عمل جراحی قرار گرفت. این یعنی که او تا الان به مدت 9 ماه و نیم دور از مسابقه فوتبال بوده و چهار پنج ماه گذشته فقط تمرین کرده است.
نکته عجیب در مورد پورعلی گنجی اینکه او و عارف غلامی مدافع ملی‌پوش استقلال درست در یک روز در قطر تحت عمل جراحی قر‌ار گرفتند اما غلامی به ترکیب استقلال برگشت، بازی کرد و دوباره به تیم ملی رسید و حالا در اردوی قطر تیم ملی حضور دارد اما پورعلی گنجی که ماه‌هاست در کمپ تیم ملی تمرین کرده و مدتی هم با پرسپولیس و تیم‌های دیگر تمرین داشته نتوانسته در هیچ مسابقه رسمی شرکت کند.
با این حساب و با وجود در نظر گرفتن پتانسیل‌های فنی این بازیکن، این نگرانی هم وجود دارد که آیا پورعلی گنجی در بازگشت از این دوران طولانی مصدومیت همان بازیکن باکیفیت و کم‌نقص خواهد بود؟ از آنجایی که فصل تازه لیگ برتر حداقل دو ماه دیگر آغاز خواهد شد پورعلی گنجی در صورت آمادگی صد درصدی بعد از حدود یک سال می‌تواند در مسابقات رسمی به میدان برود که زمانی فوق‌العاده طولانی است. در عین حال با توجه به سابقه ملی و توان فنی بالای پورعلی گنجی، همه از او انتظار دارند که در پرسپولیس بالاترین کیفیت ممکن را ارائه داده و احتمالاً بخش مهمی از مشکلات خط دفاعی فصل قبل تیم را یک تنه حل کند که این مسئولیت سنگین کار او را در بازگشت از مصدومیت طولانی سخت‌تر خواهد کرد و چالش بسیار بزرگ و خطرناکی پیش روی اوست که باید دید از عهده‌اش برخواهد آمد یا نه.


لینک کوتاه : https://arteshesorkh.com/p/149611
نظرت رو بنویس
از حروف انگلیسی استفاده نکن
در حال حاضر فقط کاربرانی که در سایت ثبت نام کرده باشند میتوانند نظر ثبت کنند.
جهت ثبت نام میتوانید اینجا کلیک نمایید.
یاس کبود پرسپولیسی

-4

4

2 سال پیش

مرتضی پور علی گنجی که سهله، شما یه دو جین بهترین بازیکنان دنیا رو بیاری و بهترین مربی دنیا رو هم بالا سرشون بزاری، با این جوی که تو تیم از اواخر فصل پیش تا الان راه افتاده و رفته رفته داره بدتر میشه و بین هواداران دودستگی سر بودن یا نبودن یحیی شده. پرسپولیس تو این جو عمرا نتونه نتیجه بگیره. الان نیاز به اتحاد اوایل حضور برانکو داریم که تیم تو 10 بازی ابتدایی فقط 6 امتیاز گرفت ولی هواداران پشت به زمین فقط تیم رو تشویق می‌کردند. متاسفم که فضا جوری شده که احساس خطر کردم و به جای خوش آمد گویی به پورعلی گنجی که خیلی دوست داشتم یه روز بیاد پرسپولیس باید همچین حرفهایی رو بزنم.


بابک اعتمادیان

-3

4

2 سال پیش

تنها نگرانی ما دوری طولانی مدت مرتضی از فوتباله وگرنه بازیکن بسیار با کیفیتیه


دکتر خلیلی

-1

4

2 سال پیش

بارها اینجا نوشتم هر چند مخاطبان بسیار کم هستن.
آقای مسول و آقای هوادار چرا هر خرید پرسپولیس از همون اول براش اما و اگر ساخته میشه؟؟؟؟
چرا از همون اول یعنی عده زیاد انرژی منفی میفرستن؟؟؟؟
چرا امثال اسدی و.... را خراب کردید؟؟؟
بله و صد البته بله
به امید حق پورعلی گنجی و رضا اسدی امسال بهترین سال فوتبالی شون خواهد بود و هردو فیکس تیم ملی
انشالله

بازی های پرسپولیس

3-0

صنعت نفت

پرسپولیس

پنج‌شنبه, 30 فروردین
ساعت 19:00

ورزشگاه : تختی آبادان

داور : علی اصغر مومنی

نظرسنجی

پرسپولیس مقابل آلومینیوم به چه نتیجه‌ای دست پیدا خواهد کرد؟

گلزنان برتر پرسپولیس
نام بازیکن تعداد گل
1 شهاب زاهدی 6
2 گئورگی گولسیانی 5
3 محمدحسین کنعانی‌زادگان 5
4 عیسی آل‌کثیر 4
5 مهدی ترابی 2
6 اوستون ارونوف 2
7 علی نعمتی 1
8 سعید صادقی 1
9 مرتضی پورعلی‌گنجی 1
10 یاسین سلمانی 1
11 محمد عمری 1
12 امید عالیشاه 1
13 نبیل باهویی 1
14 دانیال اسماعیلی‌فر 1
نام بازیکن تعداد گل
1 مهدی ترابی 1
2 دانیال اسماعیلی‌فر 1
3 عیسی آل‌کثیر 1
نام بازیکن تعداد گل
1 سعید صادقی 2
2 امید عالیشاه 1
برنامه بازی ها

هفته 24 لیگ برتر

پنج‌شنبه, 30 فروردین

پیکان 2 - 2 هوادار 16:30
گل گهر 2 - 2 استقلال خوزستان 17:45
صنعت نفت 0 - 3 پرسپولیس 19:00

جمعه, 31 فروردین

نساجی 1 - 0 تراکتور 16:30
استقلال 3 - 2 شمس آذر 18:00
فولاد 0 - 1 مس رفسنجان 18:10

شنبه, 01 اردیبهشت

ذوب آهن 2 - 0 آلومینیوم 16:30
ملوان 1 - 2 سپاهان 17:00

یک هشتم جام حذفی

دوشنبه, 14 اسفند

پرسپولیس 3 - 0 نفت و گاز گچساران 20:00

هفته 6 لیگ قهرمانان آسیا

سه‌شنبه, 14 آذر

پرسپولیس 1 - 2 الدحیل قطر 19:30
استقلال تاجیکستان 1 - 1 النصر عربستان 21:00
جدول مسابقات
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 استقلال 24 20 53
2 پرسپولیس 24 20 52
3 سپاهان 24 21 45
4 تراکتور 24 12 42
5 ملوان 24 9 38
6 گل گهر 24 7 34
7 ذوب آهن 24 1 33
8 شمس آذر 24 3 31
9 مس رفسنجان 24 -3 30
10 آلومینیوم 24 -8 29
11 هوادار 24 -7 25
12 پیکان 24 -8 25
13 فولاد 24 -19 21
14 استقلال خوزستان 24 -10 20
15 نساجی 24 -17 19
16 صنعت نفت 24 -21 16
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 النصر عربستان 6 6 14
2 پرسپولیس 6 0 8
3 الدحیل قطر 6 0 7
4 استقلال تاجیکستان 6 -6 3

ارتش سرخ

Perspolis

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

فوتبال

فوتبال