ارتش سرخ دات کام

تحلیل ها

اختتامیه درخشان برای یک بازیکن ...

نویسنده : ارتش سرخ دات کام

-

نظرات : 27 اظهار نظر

-

11 ماه پیش

اختتامیه درخشان برای یک بازیکن استثنایی در یک فصل رؤیایی

اختتامیه درخشان برای یک بازیکن استثنایی در یک فصل رؤیایی
ارتش سرخ دات کام :
حتی اگر تفکرات و دنیای شما با دنیای شماره 9 پرسپولیس در دو نقطه مقابل هم قرار بگیرد، حتی اگر به قول فرشاد فرجی شادی گلش زشت باشد و حتی اگر مدل دویدن و پیش بردن توپش را دوست نداشته باشید باید بپذیرید که او با کیفیت‌ترین فوتبالیست لیگ برتر است که می‌توانید از جادویش با توپ در هر مسابقه‌ای لذت ببرید.

مهدی ترابی فوتبالیست فوق‌العاده‌ای است و اصلاً نمی‌توانید حرکاتش را در زمین فوتبال پیش‌بینی کنید. از مدل فوتبالیست‌هایی که در فوتبال ایران به اندازه انگشتان یک دست هم پیدا نمی‌شود و البته به‌صورت کلی در دنیای فوتبال نسل‌شان رو به زوال است. مهدی ترابی از آن دست فوتبالیست‌هایی است که می‌توانند به تنهایی کار را برای تیم‌شان در بیاورند و از این جهت همیشه در بزرگترین باشگاه‌ها مشتری دارند. همچنین تماشای فوتبال آنها چه در ورزشگاه چه پای تلویزیون بهترین حس ممکن را به بیننده القا می‌کند و همان لحظه‌های ناب کافی است تا پیش خود بگویید پول بلیتم حلال شد یا وقتم را پای تلویزیون حرام نکردم!
روزی که در بازی دوستانه تیم ملی مقابل ژاپن به زمین رفت و هنرش با توپ را در سطح ملی به رخ کشید می‌شد انتظار داشت تا از سایپا به باشگاهی بزرگتر برسد. دوره نخست حضورش در پرسپولیس درخشان بود و گل کاشت. هنوز آن گل رؤیایی به السد در ورزشگاه آزادی از یاد پرسپولیسی‌ها و یاران ژاوی نرفته.
انتقال ناموفقش به فوتبال قطر می‌توانست دوران افتی طولانی برایش رقم بزند. بدنساز وقت پرسپولیس می‌گفت مهدی به خاطر استارت‌های انفجاری همواره در معرض کشیدگی همسترینگ است و اگر مدل بدنسازی با او را بلد نباشید مدام مصدوم می‌شود. مهدی در العربی قطر چند مصدومیت بد داشت و به خاطر این و شرایط خانوادگی خیلی زود به پرسپولیس برگشت و دوباره دوران افتخار شروع شد.

فصل قبل و نیمی از این فصل با اینکه غالباً تنها مهره تعیین‌کننده تیم یحیی بود گاهاً مورد انتقاد قرار می‌گرفت اما سال 1402 برای او رؤیایی شد. پرسپولیس 10 بازی متوالی را برد و سه جام گرفت که در هر 10 مسابقه ترابی نقشی پررنگ ایفا کرد و رل اصلی داشت.

ترابی همان فوتبالیستی است که دانیال اسماعیلی‌فر می‌گوید بازی درون تیمی مقابل او در تمرینات باعث شد تا در دربی‌ها نمایش درخشانی مقابل مهدی قایدی داشته باشد. شماره 9 پرسپولیس همواره مورد تمجید همبازیانش قرار داشته و در کنار بحث فنی، در بحث اخلاقی یکی از بهترین‌های پرسپولیس به شمار می‌آید و البته در جامعه فوتبال از این حیث جزو بهترین‌هاست.

همه اعضای تیم پرسپولیس به اندازه فن و تکنیک او از اخلاقش تعریف می‌کنند و خلاصه کلام اینکه مهدی پسر گلی است و هر کاری کنید نمی‌توانید دوستش نداشته باشید. درباره فوتبال او و خصوصیات فنی‌اش هم این روزها حرف‌های تازه و جذابی می‌شنویم. مثل اینکه سروش درباره‌اش می‌گوید اگر مثل مرتضی پورعلی‌گنجی تمرین می‌کرد الان 5 سال بود که در فوتبال اروپا حضور داشت. رفیعی می‌گفت هیچ وقت ندیده که ترابی بعد از تمرین در زمین بماند و یک حرکت کششی اضافه انجام بدهد. او اهل اضافه کاری نیست و هر چه دارد در زمین مسابقه می‌گذارد و به خاطر همین است که اعجازش با توپ می‌تواند هت‌تریک در جام را برای پرسپولیس به ارمغان بیاورد.

حالا و بعد از فکتی که سروش رو کرده همه از یکدیگر می‌پرسند چطور فوتبالیستی که خوب تمرین نمی‌کند چنین نمایش شگفت‌آوری در زمین ارائه می‌دهد؟ جواب یک کلمه روشن و مشخص است؛ استعداد.

استعدادی که زمینه‌ساز آن گل جادویی در فینال جام حذفی شد تا چند روز بعد از آن مسابقه بزرگ تازه از هم بپرسیم که ترابی با کجای پایش گل زد؟ قبل از این گل چیپ مهدی ترابی را یکی از زیباترین گل‌های فصل و لایق جایزه نداشته این عنوان می‌دانستند اما گل فینال حذفی چیزی فراتر از کلاس فوتبال ایران بود و فقط از ترابی برمی‌آمد.

فیلم گل مهدی ترابی در فینال حذفی را بارها و بارها می‌توان دید و لذت برد. این گل آمیزه‌ای از استعداد، خلاقیت و هنر فوتبال است که در بهترین و مهم‌ترین زمان ممکن به هم آمیخته و لحظه‌ای را جان می‌بخشد که می‌تواند یک اختتامیه درخشان برای یک بازیکن استثنایی در یک فصل رؤیایی باشد. دوباره این گل را تماشا کنید و لذت ببرید.


لینک کوتاه : https://arteshesorkh.com/p/155189
نظرت رو بنویس
از حروف انگلیسی استفاده نکن
در حال حاضر فقط کاربرانی که در سایت ثبت نام کرده باشند میتوانند نظر ثبت کنند.
جهت ثبت نام میتوانید اینجا کلیک نمایید.
رضامختاری

-1

1

10 ماه پیش

ولی مهدی جان نامردی کرد از پرسپولیس جدا شد


نصیری

-1

2

10 ماه پیش

مهدی ترابی عزیز هم فوتبالش زیباست هم اخلاق و هم اعتقادات درستی داره ،، دمت گرم مهدی ،، یه دونه ای


دختر پرسپولیس ❤🔥

0

3

10 ماه پیش

کاربر گرامی ما اینجا از فوتبال و پرسپولیس و بازیکنانش خواداری میکنیم نه اینکه پیرو چی هستن... لطفا این مسائل رو درست نکنین 🙏🏼


دختر پرسپولیس ❤🔥

0

1

10 ماه پیش

درود برشما واقعا یک هوادار واقعی و موثر هستین منم واقعا سر هر دیدگاهی با نظراتتون موافقم👏🏼👏🏼👏🏼👏🏼👏🏼🌹🌹🌹🌹🌹


عمو آلیسون

-6

2

10 ماه پیش

فقط حیف که ساندیسی هست


علی پیونده

-1

3

10 ماه پیش

واقعآ الماس کوچکترین لقبی است که داش مهدی رو با اون خطاب قرارداد بتید بگی امپراتور فوتبال ایران بانمک ودوسداشتنی


سید محمد خلیلی

0

1

10 ماه پیش

واقعا که....


دختر پرسپولیس ❤🔥

0

3

10 ماه پیش

👍🏼❤خدا حفظش کنه واسمون🙂


دختر پرسپولیس ❤🔥

0

3

10 ماه پیش

عشقی برااااااررررررر❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤⛓️⛓️⛓️⛓️⛓️⛓️⛓️⛓️⛓️⛓️⛓️⛓️⛓️👑👑👑👑👑👑👑👑👑👑👑👑👑👑👑


قرمز خون منه پرسپولیس جان منه

0

4

10 ماه پیش

ستون اصلی تیم


ابراهیم رمضانپور

-2

5

11 ماه پیش

از خانم های گروه کاربران خبری نیست بعد از قهرمانی کم فروغ شدن... مخصوصاً خانم موسوی کامنت های روحیه بخش داشتند.. انشاالله هرکجا که هستید شاد و سربلند و سلامت باشید.. یادتون هستیم درکنار هم برای سربلندی پرسپولیس و قهرمانی های تیم محبوبمان روزهای خاطره انگیزی داشتیم...


قرمزته

-2

5

11 ماه پیش

شرایط پرسپولیس کم کم داره نگران کننده میشه

حدود ۲۰ روز
از آخرین بازی پرسپولیس میگذره
ولی کماکان تکلیف تیم مشخص نیست .

بنده به شخصه
همیشه (غیر از یکی دو مورد ) با دلیل از آقا یحیی حمایت کردم و میکنم .

ولی
به نظرم
تو مصاحبه ای که که بعد از آخرین بازی پرسپولیس کرد . اشتباه بزرگی کرد .

۱_ آقا یحیی ما همیشه بابت زحماتی که برای پرسپولیس کشیدید ، و با اون همه مشکلات ریز و درشت موفقیت های زیادی برامون آوردید ، از شما سپاسگزاریم و تو توانایی شما هم شکی نداریم. و دوست هم داریم شما تو پرسپولیس بمونید .

۲_ ولی مصاحبه شما یه جوری دست پرسپولیس رو تو پوست گردو گذاشتن بود .
که این به ضرر پرسپولیسه.

شما خسته هستید و میخواید استراحت کنید کاملا درست و به حقه .
ولی تکلیف رو مشخص کنید
اگه واقعا رفتنی هستید اعلام کنید .
تا مدیریت یه فکری بکنه و هر چه سریعتر یه مربی پیدا کنه . تا اون هم هر چه سریعتر نفرات مدنظرش رو اعلام کنه و تا تیم بسته بشه و تو فصلی که تو آسیا هم هستیم . از لحاظ بازیکن دچار کمبود نشیم . و به مشکل نخوریم .

۳_ اگر هم واقعا موندنی هستید باز هم هر چه سریعتر اعلام کنید و لیست مد نظر خودتون رو اعلام کنید تا مدیریت هر چه سریعتر بازیکنان رو جذب کنه تا تیم‌های دیگه اونها رو هوایی نکردند .

۴_ آقا یحیی تو محاسن بیشماری که داره .
یه اشکال کوچیک هم داره که بعضی وقتها احساساتی میشه و عجولانه یه صحبت هایی رو میکنه که بعدا پشیمون میشه .
الان که به صلاح خودش و پرسپولیسه
که هر چه سریعتر تکلیف رو مشخص کنه و الان که حدود ۲۰ روز از آخرین بازی تیم گذشته
اعلام کنه رفتنی است یا موندنی
و با این بلاتکلیفی به پرسپولیس ضربه نزنه .

۵_ احتمال میدم
با اون مصاحبه آخرش
خواسته به مدیریت فشار بیاره‌
تا بازیکنان مد نظرش رو جذب کنند .
که حق طبیعیش هم هست
با توجه به توقعاتی که هواداران از پرسپولیس دارند .

ولی
اگر هم این فرضیه درست باشه
باز هم باید سریعتر تصمیم خودش رو بگیره و اعلام کنه چیکاره حسنیم.
بعد از ۲۰ روز استراحت الان باید تصمیم خودت رو گرفته باشی و هر چه سریعتر اعلام کنی .
برای خودت هم خوبه
اگه خدایی نکرده با این بلاتکلیفی پرسپولیس ضربه بخوره
شک نکنید اعتبار و محبوبیت خودتون رو نزد هواداران از دست میدید .
و میشید مثل همون ضرب المثل
گاو نه من شیرده .
پس خواهشا
به خاطر خودت هم که شده هر چه سریعتر تصمیم خودت رو بگیر و اعلام کن موندنی هستی یا رفتنی .
و اگر هم موندنی هستی هر چه سریعتر تمرینات رو شروع کن و لیست مدنظرت رو اعلام کن
چون
با توجه به حضور تو آسیا ، امسال فصل سختی داریم ، از طرفی امسال جام ملت‌های آسیا رو هم داریم .


zizi

-1

8

11 ماه پیش

الماس تیممون


علیرضاهمتی نژاد

-1

8

11 ماه پیش

مهدی ترابی بهترین وینگر ایران هست بدون شک ما اصلا کاری به اعتقاداتش نداریم مهم این که از لحاظ فنی عالیه


شهریاری فاریاب

-1

10

11 ماه پیش

شیر هميشه شیره حتی موقعی که خواب باشه بنازم به مکتب پرسپولیس کبیر و مرام ومنش همه سربازان ارتش سرخ بویژه پسر خوش تيپ پرسپولیس داش مهدی ترابی ایول با معرفت و سر بزیز


سرخدل عاشق

-1

12

11 ماه پیش

یه وقتی استقلال رفت یک چهارم آسیا تا تونستن از بازیکن و مربی و ... همه چیز رو براشون آماده کردن تا نتیجه بگیرن رحمتی نکونام آندو مجیدی برهانی جانواریو و ... بازیکناشون بودن اصلا بهتر از اینا بازیکن نداشتن مربیشون هم قلعه نوعی بود همه شون رو جمع کردن رفتن به قول خودشون ستاره سوم رو بگیرن که نیمه نهایی سه تا خوردن چند تا هم نخوردن حذف شدن حالا قضاوت کنین با دوران برانکو که با وجود پنجره بسته چهار روز قبل بازی فینال تو ژاپن براش تو لیگ بازی گذاشتن انواع و اقسام دشمنیهای زشت و کثیف... حالا هم فرصت خوبیه با این همه بازیکن باتجربه و خوب و تقویت چند پست یه تیم کلاسیک ساخته بشه برا قهرمانی آسیا که واقعا حق پرسپولیس هست چرا نباید تیمی که چند جبهه حضور داره نیمکت قوی هم داشته باشه یکی مثل بیرانوند میاد میگه لوکادیا دوندگیش پائین بوده یا سروش میگه تمام تمرکزمون رو حفظ توپ بوده چقد بازیکنای باتجربه و با شخصیتی داریم حیف نیست قهرمان آسیا نشیم؟


سرخدل عاشق

-4

8

11 ماه پیش

مهدی فوق ستاره هست مباحث غیر فوتبالی ربطی به پرسپولیس بزرگ نداره پرسپولیس خودش یه مکتبه امیدوارم هیچ وقت بازیکنی از پرسپولیس خودش رو درگیر مسائل غیرفوتبالی و حاشیه ای نکنه یه عده خائن و احمق تو سیاست به جون هم افتادن حالا یه عده هوادار نادان هم میخواستن اون مباحث حاشیه ای و سمی رو به پرسپولیس بزرگ بکشونن یکی از دلایل از دست دادن صدر و تمرکز و کیفیتمون همین بود ...


شهرام رضایی

-1

11

11 ماه پیش

به مولا عشقی وبس ترابی


جعفر باقری

-1

11

11 ماه پیش

بازیکنی که با این کیفیت عالی بازی از لحاظ اخلاقی هم فوق‌العاده است ،نه زیاد کری میخواند ونه اهل بهانه است ❤️❤️❤️❤️❤️❤️


جعفر باقری

-1

11

11 ماه پیش

باسلام،مهدی نیاز به تعریف نداره کافیه یک نیمه بازیش رو با دقت نگاه کنی اون وقت به جادویی که با توپ انجام میده پی میبرید❤️❤️❤️❤️❤️❤️


الماس پرسپولیس

-2

13

11 ماه پیش

الماس یعنی همین . یاد بازی اشنایدر توی کارتن فوتبالیست ها افتادم اونجایی که درموردش می گفتن : اشنایدر کسی نیست که برا یه بازی از هفته قبلش خودشو تمرین بده. ضمن اینکه نه شادی گلش زشت بود نه نحوه دویدنش. الماس همه چیش قشنگه


فردین کرمی

-2

10

11 ماه پیش

هیچوقت هیچگاه ذره ای شک نداشتم که لقب الماس پرسپولیس واقعاوحقیقتالایق مهدی هستش خیلیابدلایل غیرفوتبالی خواستن زمینگیرونابودش کنن ولی روسیه شدن


حسین هدایتی

-1

10

11 ماه پیش

ترابی همیشه از نظر آماری تاثیر گذار بوده اما چون توقع ازش بالاست که کاملا به جا هستش در مواقعی ازش انتقاد میشد پارسال بهتون مطمئن و قاطعانه گفتم بعد از جام جهانی ترابی واقعی رو میبینید که خداروشکر بازی به بازی به اوج رسید ماشاءالله الرحمان
برای قهرمانی آسیا نیاز به ترابی و صادقی و سرلک و سروش و امیری آماده داریم واقعا خط هافبک ما اونم با ترکیب یحیی که امیری جلوی اینا بازی میکنه بهترین خط هافبک اسیا هستش به امید خدا این خط هافبک با ورود یه ستاره تقویت بشه و جلوشون مهاجم شش دانگ قرار بگیره مثل آب خوردن جام آسیایی میاد توی دست ما انشاءالله الرحمان
درویش،پیروانی،گلمحمدی،اتحاد هوادارها=قهرمانی آسیا


برای پرسپولیس

-1

11

11 ماه پیش

از اول فصل همه می گفتن ترابی باید نیمکت نشین باشه اما جز محدود کسایی بودم که تو این برنامه به شدت به ترابی اعتقاد داشتم. حتی زمانی که تو افت بود هم بازم حقش بود تو ترکیب باشه چون بازم عالی بازی می کرد و پاس های کلیدی زیادی می داد. ترابی جز محدود هافبک های خلاق ایرانه


شش تایی خا

-1

8

11 ماه پیش

به به درود بر ترابی دوست داشتنی


آرین

-1

11

11 ماه پیش

درود بر شرف و غیرتت مهدی جان.... مهدی ترابی یکی از بهترین و حتی به جرات میگم بهترین وینگر چپ ایران و آسیاست و مطمئن باشید هر وقت توی اوج باشه هیچ تیمی حریف پرسپولیس نمیشه چون واقعا کولاک میکنه و از نظر اخلاقی هم یکی از با ادب ترین بچه های پرسپولیس هستش که واقعا مظلوم و تو دار هستش..... مهدی جان امیدوارم در کنار پرسپولیس به قله های افتخار و قهرمانی آسیا برسی و ویترین افتخاراتتو کامل کنی.... مهدی جان هنوزم اون گلی که به السد و ژاوی زدی جلوی چشممون هست دمت گرم پسر خوش غیرت پرسپولیس ♥♥♥🌹🌹🌹


احمد نوری اسرمی

-1

9

11 ماه پیش

ترابی بعد عید دقیقن همون ترابی سه فصل قبل بود که از قطر اومد و یکتنه تیم رو به قهرمانی رسوند . ایشاالله همیشه تو پرسپولیس بمونه و دیگه لژیونر نشه

بازی های پرسپولیس

0-0

پرسپولیس

سپاهان

چهارشنبه, 12 اردیبهشت
ساعت 19:30

ورزشگاه : آزادی

داور : بیژن حیدری

نظرسنجی

به نظر شما پرسپولیس قهرمان لیگ برتر خواهد شد؟

گلزنان برتر پرسپولیس
نام بازیکن تعداد گل
1 شهاب زاهدی 6
2 گئورگی گولسیانی 5
3 محمدحسین کنعانی‌زادگان 5
4 عیسی آل‌کثیر 4
5 مهدی ترابی 2
6 اوستون ارونوف 2
7 علی نعمتی 1
8 سعید صادقی 1
9 مرتضی پورعلی‌گنجی 1
10 یاسین سلمانی 1
11 محمد عمری 1
12 امید عالیشاه 1
13 نبیل باهویی 1
14 دانیال اسماعیلی‌فر 1
نام بازیکن تعداد گل
1 عیسی آل‌کثیر 3
2 مهدی ترابی 1
3 دانیال اسماعیلی‌فر 1
4 اوستون ارونوف 1
نام بازیکن تعداد گل
1 سعید صادقی 2
2 امید عالیشاه 1
برنامه بازی ها

هفته 26 لیگ برتر

یکشنبه, 16 اردیبهشت

گل گهر 0 - 0 شمس آذر 19:00

دوشنبه, 17 اردیبهشت

صنعت نفت - مس رفسنجان 19:30
پیکان - آلومینیوم 17:00
سپاهان - استقلال خوزستان 18:10
نساجی - پرسپولیس 18:15
ملوان - هوادار 19:30
فولاد - تراکتور 19:30
استقلال - ذوب آهن 20:30

یک هشتم جام حذفی

جمعه, 07 اردیبهشت

آلومینیوم 4(6) - 4(5) پرسپولیس 18:15

هفته 6 لیگ قهرمانان آسیا

سه‌شنبه, 14 آذر

پرسپولیس 1 - 2 الدحیل قطر 19:30
استقلال تاجیکستان 1 - 1 النصر عربستان 21:00
جدول مسابقات
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 استقلال 25 20 54
2 پرسپولیس 25 20 53
3 سپاهان 25 21 46
4 تراکتور 25 12 43
5 ملوان 25 9 39
6 گل گهر 26 7 36
7 شمس آذر 26 4 35
8 ذوب آهن 25 -1 33
9 مس رفسنجان 25 -3 31
10 آلومینیوم 25 -8 30
11 هوادار 25 -6 28
12 پیکان 25 -9 25
13 نساجی 25 -15 22
14 فولاد 25 -19 22
15 استقلال خوزستان 25 -10 21
16 صنعت نفت 25 -22 16
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 النصر عربستان 6 6 14
2 پرسپولیس 6 0 8
3 الدحیل قطر 6 0 7
4 استقلال تاجیکستان 6 -6 3

ارتش سرخ

Perspolis

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

فوتبال

فوتبال