ارتش سرخ دات کام

تحلیل ها

از گوشه و كنار فينال جام حذفي ...

نویسنده : ارتش سرخ

-

نظرات : 0 اظهار نظر

-

14 سال پیش

از گوشه و كنار فينال جام حذفي

از گوشه و كنار فينال جام حذفي
ارتش سرخ دات کام :

آخرين بازي فوتبال ايران در فصل 1388-1389 با انجام بازي فينال جام حذفي به پايان رسيد تا قصه سال پيش به گونه اي دگر تكرار شد.


 در سال پيش قهرمان ليگ تهراني و يكي از قطبهاي رنگي يعني استقلال و قهرمان جام حذفي يكي از نمايندگان فوتبال اصفهان يعني سبز هاي ذوب آهني بود و در سال جاري قهرمان ليگ زردهاي سپاهاني و قهرمان جام حذفي سر خهاي تهراني شدند تا بار ديگر كل افتخارات فوتبال ايران به دو استان تهران و اصفهان برسد و بقيه كشور به دنبال راه كار ديگري باشد .


اما فينال جام حذفي چند ويژگي داشت كه به بررسي آنها مي پردازيم


 


1/ مسئله اول اين بود كه جناب سرمربي تيم ملي ايران كه براي انتخاب بازيكن به بازي پيكان قزوين و استقلال تهران مي رود چگونه در بازي فينال جام حذفي در استاديوم حاضر نمي شود؟


قطبي بارها از تامل با مربيان ايراني صحبت مي كند و اعلام مي دارد كه در ايران فرهنگي است ( فرهنگ شناسي ايران از زبان كسي كه پس از چند سال حضور در ايران هنوز زبان مادري خود را بخوبي تكلم نمي كند خود حديث ديگري است ) كه از موفقيتها ي افراد خوشحال نمي شوند و حالا از سر مربي تيم ملي نبايد بپرسيم آيا عدم حضور شما در استاديوم نمي تواند تداعي كننده همان فرهنگ باشد ؟


 اين دهن كجي سر مربي تيم ملي فوتبال به بازي فينال جام حذفي چه چيزي جز انديشه هاي شخصي و مغرضانه مي تواند داشته باشد ؟


بارها اين لقب مغرضانه را ايشان به كساني داده اند كه ناموفقيتهاي ايشان را موفقيت ندانسته اند حال مي پرسيم سر مربي تيم ملي ايران چه كار مهمتري داشت كه در فينال اين جام معتبر داخلي حاضر نشد ؟


 


2/ تنها دوروز از سالگرد مرگ شاه اسماعيل صفوي فرمانده نبرد مشهور چالدران مي گذشت كه فولاد گستري ها در مقابل پرسپوليس قرار گرفتند.


 در جنگ چالداران 29000 سرباز ايراني بدون سلاح آتشين نظير تفنگ و توپ در مقابل صد هزار قشون عثماني قرار گرفتند كه به همه اين سلاحها مجهز بودند و تنها 85 نفر از آن جنگ باقي ماند و هيچ اسيري ندادند و حالا باز همان قصه اتقاق افتاد.


 تيم فولاد گستر در مقابل 100000 تماشاچي سرخها قرار گرفت و آن در حالي بود كه 8 بازيكن اين تيم براي اولين بار در ورزشگاه آزادي بازي مي كنند و با اين همه اين تيم حتي با ده نفره شدن تا آخرين دقيق حمله كرد و روي به خشونت نياورد و وقت كشي نكرد.


 در اين تيم بازيكناني چون ناصر كيوان آذر بازي مي كرد كه به واقع با تكنيك بود .


مرداني چون ميثم حسيني و روح الله عبد االهي در كنار خطيبي و انصاريان و آقائي به واقع بزرگي كردند و در اين ميان اشاره اي به ميثم آريان بايد نمود كه در درون دروازه ايستاد و به واقع بخوبي ايستادگي كرد بايد گفت جام جذفي با بزرگي آذربايجاني ها همراه بود.


 به خاطر داريم كه در دور اول تيم ذرت كاران پارس مغان هم با دلاوري و به دور از فوتبال خشونت آميز و ضد فوتبال در مقابل استقلال قرار گرفتند و 13 گل خوردند اما با شجاعت بازي كردند و حالا در دور آخر فولاد گستر را ديدم كه بزرگي كرد و با يك بازيكن كمتر يك گل را جبران كرد .


فولاد گستري ها با حذف ذوب آهن و مس رفسنجان در آن بازي عجيب و حتي پيروزي بر تراكتور سازي به واقع شاهكار كردند همان طوري كه پتروشيمي تبريز با غلبه بر پيكان و آزار تيم پرسپوليس نشان داد كه تيم قدري است و بايد گفت فوتبال آذربايجان در افول فوتبال فارس و خراسان و خوزستان مي تواند اميد هاي فوتبال ما را بارور سازد .


امروز فولاد گستر و تراكتور سازي و خبر هاي خوبي به گوش مي رسد كه تيم شهر داري تبريز هم در راه است .


 


3/ براستي شان فينال جام حذفي ما چقدر است ؟ اصولا براي مخاطب فوتبال ايران چه اندازه ارزش قائل هستيم ؟ به چه دليل چند ليدر بايد جشن قهرماني را خدشه دار كنند ؟ روز گذشته پس از پايان بازي نيروي انتظامي كجا بود ؟ بر روي سكوي قهرماني حضور ليدرها چه معني داشت ؟ آيا فوتبال ما مي تواند حداقل يك بار مراسمي در شان قهرمان بر گزار كند ؟


 


4/ در مورد شان مسابقه فينال جام حذفي گفتيم بد نيست اشاره اي هم به گزارشگر اين بازي داشته باشيم كه با صحبتها و پيش بيني هاي تكراري و عمدتا اشتباه و با خواندن شعارهاي روي زمين و روي ديواره ها به گونه اي عمل كرد كه گوئي ايشان تنها كسي هستند كه سواد خواندن فارسي دارند و بايد همواره در بازيهاي حساس اين گونه به مردم تحميل شوند.


 مصاحبه آخر ايشان هم با علي دائي جالب بود كه بخوبي رگه هائي از برخورد شخصي نمايان بود كه بعنوان نمونه اشاره به سوال اول ايشان كرد كه اصرار داشتند به زور بگويند دائي به تازگي براي پرسپوليسي ها محبوب شده در حاليكه ايشان يادشان رفته بود علي دائي يكي از پيش كسوتان فوتبال پرسپوليس بوده و بارها در زمان بازيگري در اين تيم و حضور بر مسند مربيگري تيم ملي و حتي تا قبول پست سر مربيگري سرخها نامش در ورزشگاههائي كه سر خها بازي مي كردند طنين افكن بود و اما قصه قول دادن دائي هم به نوعي اين ذهنيت را متبلور مي ساخت كه ايشان قصد دارند قصه قول دادن قطبي را با اين قول دادن علي دائي جبران كرده و در آينده مستمسكي عليه او به دست آورند كه بايد سخت بر اين طرز فكر تاسف خورد .


 


5/ پرسپوليس را با علي دائي شجاع ديديم نشاندن باقري و خليلي و حوار محمد بر روي نيمكت و استفاده از حميد علي عسگري و نوروزي و حقيقي از نكاتي كه بايد به آن ارج نهاد اما بايد به دائي و دست اندركارن پرسپوليس متذكر شد كه اين تيم تنها با شجاعت موفق نخواهد شد

لینک کوتاه : https://arteshesorkh.com/p/10394
نظرت رو بنویس
از حروف انگلیسی استفاده نکن
در حال حاضر فقط کاربرانی که در سایت ثبت نام کرده باشند میتوانند نظر ثبت کنند.
جهت ثبت نام میتوانید اینجا کلیک نمایید.
اولین نفری باشید که نظرش را ثبت می کند.
بازی های پرسپولیس

0-2

پرسپولیس

فولاد

جمعه, 9 شهریور
ساعت 19:30

ورزشگاه : آزادگان قزوین

داور : پیام حیدری

نظرسنجی

از عملکرد بازیکنان پرسپولیس در سه بازی اول راضی بودید؟

گلزنان برتر پرسپولیس
نام بازیکن تعداد گل
1 سعید صادقی 1
2 ایوب العملود 1
3 وحید امیری 1
نام بازیکن تعداد گل
برنامه بازی ها

هفته 4 لیگ برتر

جمعه, 23 شهریور

سپاهان - ملوان 18:45
شمس آذر - استقلال خوزستان 18:45
تراکتور - ذوب آهن 19:30

شنبه, 24 شهریور

چادرملو - نساجی 19:30
آلومینیوم - هوادار 19:30
فولاد - خیبر خرم‌آباد 19:00

شنبه, 19 آبان

گل گهر - پرسپولیس 16:15
استقلال - مس رفسنجان 18:30

هفته 1 لیگ نخبگان آسیا

دوشنبه, 26 شهریور

العین امارات - السد قطر 19:30
الشرطه عراق - النصر عربستان 19:30
الاهلی عربستان - پرسپولیس 21:30
استقلال - الغرافه قطر 21:30

سه‌شنبه, 27 شهریور

پاختاکور - الوصل امارات 17:30
الریان قطر - الهلال 19:30
جدول مسابقات
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 سپاهان 3 4 9
2 تراکتور 3 6 7
3 ملوان 3 3 7
4 گل گهر 3 2 6
5 پرسپولیس 3 2 5
6 استقلال 3 0 4
7 مس رفسنجان 3 0 4
8 خیبر خرم‌آباد 3 0 4
9 فولاد 3 -1 4
10 استقلال خوزستان 3 -1 4
11 ذوب آهن 3 0 3
12 آلومینیوم 3 -2 2
13 نساجی 3 -2 1
14 چادرملو 3 -4 1
15 هوادار 3 -5 1
16 شمس آذر 3 -2 -2
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز

ارتش سرخ

Perspolis

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

فوتبال

فوتبال