ارتش سرخ دات کام

اخبار

از ۲۸ اسفند تا ۱۵ فروردین چه اتفاقا ...

نویسنده : ارتش سرخ دات کام

-

نظرات : 7 اظهار نظر

-

4 هفته پیش

از ۲۸ اسفند تا ۱۵ فروردین چه اتفاقاتی افتاد؟

ارتش سرخ دات کام :
از ۲۸ اسفند تا ۱۵ فروردین چه اتفاقاتی افتاد؟
ابهامات ماجرای مصدومیت علیرضا بیرانوند هنوز حل نشده است و پزشکان باشگاه پرسپولیس و تیم ملی یکدیگر را در بروز این اتفاق مسئول می‌دانند.

در حالی که هواداران پرسپولیس مشتاقانه منتظر دیدن اولین بازی تیم‌شان در سال جدید مقابل گل‌گهر سیرجان هستند اما اواخر هفته خبر مصدومیت شدید بیرانوند از ناحیه مچ دست راست آنها را در شوک فرو برد.

آنها خوش‌بینانه امیدوار بودند که این بار بیرانوند این مصدومیت را هم مثل مصدومیت‌های قبلی زودتر از موعد پشت سر بگذارد. اما ظاهرا ماجرا جدی است و طبق اعلام باشگاه پرسپولیس، بیرانوند بین 4 تا 6 بازی در تیمش را از دست داده است.

خیلی روشن نیست این مصدومیت دقیقا چه زمانی و در کدام تیم گریبان بیرو را گرفته است. باشگاه پرسپولیس صراحتا ادعا کرده است که بیرانوند در جریان بازی رفت تیم‌های ملی ایران و ترکمنستان در روز دوم فروردین مصدوم شده است.

در طرف مقابل پزشکان تیم ملی می‌گویند مصدومیت بیرو یک مصدومیت قدیمی و مزمن است و در اردو و بازی‌های تیم ملی اتفاق تازه‌ای نیفتاده است. در هر صورت هنوز واقعیت ماجرا روشن نشده است.

باشگاه پرسپولیس در بیانیه‌ای که روز 17 فروردین منتشر کرد صراحتا اعلام کرد که بیرانوند در بازی ایران و ترکمنستان، روی یک ارسال بلند و ضربه سر بازیکن حریف به‌ دستش احساس درد می‌کند اما به بازی ادامه می‌دهد.

بررسی فیلم بازی رفت ایران و ترکمنستان که روز دوم فروردین در تهران برگزار نشان می‌دهد در دقیقه 53 آن مسابقه و روی یک ارسال از سمت چپ روی دروازه ایران، بیرانوند و مهاجم ترکمنستان روی هوا با هم برخورد می‌کنند.

در این برخورد ظاهرا ابتدا بازیکن ترکمنستان به دلیل برخورد دست بیرانوند به سرش روی زمین می‌افتد. داور هم به دلیل این که برخورد از ناحیه سر بوده است اجازه شروع مجدد بازی را نمی‌دهد.

البته بیرانوند به توپ ضربه می‌زند اما داور با سوت بازی را متوقف می‌کند. اینجاست که بیرانوند ظاهرا از ناحیه دست راست احساس ناراحتی می‌کند. بازیکن ترکمنستان خیلی زود بلند می‌شود و به کارش ادامه می‌دهد و کمی بعد هم بیرانوند اعلام می‌کند می‌تواند به بازی ادامه بدهد.

این صحنه به دلیل برخورد دست بیرانوند به سر بازیکن حریف می‌تواند همان صحنه‌ای باشد که باعث مصدومیت بیرانوند شده است. چون در طول این بازی اتفاق دیگری برای بیرانوند نیفتاد که باعث مصدومیت او شود.

در هر صورت بیرو تا پایان مسابقه در زمین می‌ماند اما طبق بیانیه باشگاه پرسپولیس، بلافاصله بعد از بازی بیرانوند درد در ناحیه مچ دست خود را به اطلاع کادر پزشکی تیم ملی می‌رساند.

روز سوم فروردین هم از مچ دست راست بیرانوند ام‌آرآی گرفته می‌شود و باز طبق ادعای باشگاه پرسپولیس، در همان تاریخ التهاب و پارگی در لیگامنت مچ دست بیرانوند به وضوح در تصویر ام‌آرآی مشخص بوده است!

در ادامه ظاهرا بیرانوند به آلین دینکا مربی دروازه‌بان‌های تیم ملی هم اطلاع می‌دهد درد دستش زیاد است. از این جا به بعد اما مشخص نیست که آیا دینکا با پزشکان تیم ملی این مساله را در میان گذاشته است یا نه. و اگر این کار صورت گرفته آیا پزشکان تیم ملی، امیر قلعه‌نویی را در هم جریان این ماجرا قرار داده‌اند یا خیر.

اگر یادتان باشد امیر قلعه‌نویی در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرده بود که همیشه قبل از بازی‌های تیم ملی در جلسه فنی و قبل از اعلام ترکیب، نظر پزشکان را درباره وضعیت مصدومیت بازیکنان جویا می‌شود. وقتی بیرانوند در بازی رفت با ترکمنستان در ترکیب اصلی قرار گرفته است یعنی قبل از این بازی مصدومیتی نداشته است و هر اتفاقی که افتاده است در جریان بازی با ترکمنستان و بعد از آن مسابقه رخ داده است.

به هر صورت بعد از پایان فیفادی و بازگشت ملی‌پوشان به تمرینات تیم‌های باشگاهی بیرانوند هم پس از چند روز مرخصی در روز یکشنبه 12 فروردین به تمرین پرسپولیس برمی‌گردد. آن روز پرسپولیس یک بازی تدارکاتی با مس رفسنجان برگزار کرد اما بیرانوند، محمد حسین کنعانی‌زادگان و اوستون ارونوف پیش از شروع بازی زیر نظر کادر فنی فقط تمرین کردند که تصاویری هم از تمرینات بیرو در آن روز موجود است.

از تمرین روز 13 فروردین پرسپولیس خبر و یا عکسی منتشر نشده است و احتمالا تمرین آن روز برگزار نشده است. اما در تصاویری که از تمرین روز 14 فروردین منتشر شده باز هم می‌شود بیرانوند را دید که ظاهرا بدون مشکل تمرین کرده است.

اما در تصاویر تمرین روز 15 فروردین دیگری تصویری از بیرانوند دیده نمی‌شود. حالا یا قبل از این تمرین یا در جریان همین تمرین بیرانوند نتوانسته به کارش ادامه بدهد و مصدومیتش عود کرده و تشدید شده است. همان شب بود که اولین خبرها درباره مصدومیت بیرو منتشر شد و پزشک باشگاه پرسپولیس مصدومیت این بازیکن را تایید کرد.

یک روایت دیگر
البته یک روایت دیگر شنیده شده و آن مصدوم بودن بیرانوند، پیش از حضور در تیم ملی است. این که حتی خود بیرانوند به مربی دروازه‌بانان تیم ملی در بدو ورود به اردوی تیم ملی گفته در دستش احساس درد می‌کند. حالا این که درد زیاد نبوده یا مصدومیت خودش را کامل نشان نداده و درد با مسکن‌ها به صورت موقتی آرام شده یا پزشکان تیم ملی به دلیل این که بیرانوند چیزی به آنها نگفته یا پزشکان متوجه مصدومیت نشده‌اند یا درد بیرانوند را جدی نگرفته‌اند و به سرمربی تیم ملی اطلاع نداده‌اند، همه احتمالاتی است که این درباره مطرح می‌شود.

یک سوال مهم از بیرانوند

حالا این سوال پیش می‌آید که بیرانوند که خودش می‌دانسته مصدومیتش در چه حدی است. چه قبل از ورود به اردوی تیم ملی و چه بعد از خروج از اردو. او درد داشته و از التهاب و پارگی لیگامنت مچ دست راستش آگاه بوده است. پس چرا دو روز با پرسپولیس تمرین کرده است؟ اصلا او نتیجه ام‌آرآی و گزارش پزشکان تیم ملی را به پزشکان باشگاه پرسپولیس نشان داده بود یا نه؟

می‌شود به این نتیجه رسید که هم ممکن است پزشک پرسپولیس اشتباه کرده باشد و هم تیم پزشکی تیم ملی. اما خود بیرانوند هم به شدت بی‌احتیاطی کرده است. اگر با درد وارد اردو تیم ملی شده، هدفش اضافه کردن دو بازی به تعداد بازیهای ملی اش بوده و اگر با درد هم دو جلسه با همان دست مصدوم با پرسپولیس تمرین کرده است، هدفش، فیکس بودن در پرسپولیس و بالا بردن تعداد کلین شیت و احتمالا رسیدن به یکی پاداش های قراردادش.

نتیجه این سلسله اشتباهات این شده که بیرانوند در یکی از حساس‌ترین مقاطع فصل یکی از کلیدی‌ترین مهره‌هایش را از دست داده است. اتفاقی که می‌تواند پیامدهای ناگواری برای این تیم داشته باشد. آقای بیرانوند، واقعا دو بازی با ترکمنستان، ارزش این همه دردسر را داشت؟


لینک کوتاه : https://arteshesorkh.com/p/159452
نظرت رو بنویس
از حروف انگلیسی استفاده نکن
در حال حاضر فقط کاربرانی که در سایت ثبت نام کرده باشند میتوانند نظر ثبت کنند.
جهت ثبت نام میتوانید اینجا کلیک نمایید.
امیرعلی دهقان

0

0

4 هفته پیش

مرخصی و تعطیلات کاری کرده. قطعا


محمد

-1

2

4 هفته پیش

آقا ایشون باید دکمه خروجش از پرسپولیس زده بشه بدرد نخور گیج


حسین سرخدل

0

0

4 هفته پیش

الان همه چی افتاد گردن خود بیرو.... ازکجا معلوم بیرو به پزشک تیم ملی نگفته باشه واون هم درجواب گفته باشه چیز مهمی نیست...


مهرداد
(در پاسخ حسین سرخدل)

0

0

4 هفته پیش

شما وقتی فشنگ نداشته باشی میری خط مقدم ؟ هر چقدر هم فرمانده ات دستور بده عقلت که کم نیست ... مصدومی ؟ بگو بازی نمی کنم


omid

-1

1

4 هفته پیش

خب خودبیرو احمق میدونه کی مصدوم شده دیگه بخاطر تیم ملی نمیخوادحرفی بزنه


Reza❤💖❤Foulladi

0

1

4 هفته پیش

خدا رو صد هزار مرتبه شکر که کیسه کشا امتیاز از دست دادن ولی بازم به کمک داورا و سوتی های حامد لک از شکست فرار کردن گل دوم کیسه دقیقا توپ از توی اوت اومد و از خط رد شده بود که داور اوت نگرفت ولی بازم خداروشکر که محرم نوید کیا با غیرت جلوی کیسه کشا وایساد دمت گرم محرم نویدکیا تو مرد باشرف و با غیرتی هستی..... حالا پرسپولیس باید از این لطف خدا استفاده کنه و با توکل به خدا و با غیرت بره برای سه امتیاز تا نفس پرسپولیس رو کیسه کشا احساس کنن و اونموقع از روی استرس که مبادا صدر رو از دست بدن مطمئن باشید بازیهای بعدیشونو خراب میکنن و امتیاز از دست میدن اینو بهتون قول میدم که اگه پرسپولیس به لطف خدا گل گهر رو ببره کیسه کشا اکثر بازیهای بعدیشونو خراب میکنن و امتیاز از دست میدن انشاالله 🙏🙏🙏 درود بر شیر پسران پرسپولیس ❤❤ درود بر اوسمار و کادر فنی با غیرتش❤❤ درود بر هواداران با شرف و با غیرت پرسپولیس.... همه با هم میریم برای کسب سه امتیاز انشاالله و هفتمین قهرمانی توی 8 سال متوالی ۲+۵ قهرمانی لیگ و دوباره کسب سومین سه گانه ❤💖❤💖❤💖


مهرداد

-1

2

4 هفته پیش

برای از دست ندادن جایگاهش منافع خودشو به پرسپولیس ترجیح داد

بازی های پرسپولیس

0-0

پرسپولیس

سپاهان

چهارشنبه, 12 اردیبهشت
ساعت 19:30

ورزشگاه : آزادی

داور : بیژن حیدری

نظرسنجی

به نظر شما پرسپولیس قهرمان لیگ برتر خواهد شد؟

گلزنان برتر پرسپولیس
نام بازیکن تعداد گل
1 شهاب زاهدی 6
2 گئورگی گولسیانی 5
3 محمدحسین کنعانی‌زادگان 5
4 عیسی آل‌کثیر 4
5 مهدی ترابی 2
6 اوستون ارونوف 2
7 علی نعمتی 1
8 سعید صادقی 1
9 مرتضی پورعلی‌گنجی 1
10 یاسین سلمانی 1
11 محمد عمری 1
12 امید عالیشاه 1
13 نبیل باهویی 1
14 دانیال اسماعیلی‌فر 1
نام بازیکن تعداد گل
1 عیسی آل‌کثیر 3
2 مهدی ترابی 1
3 دانیال اسماعیلی‌فر 1
4 اوستون ارونوف 1
نام بازیکن تعداد گل
1 سعید صادقی 2
2 امید عالیشاه 1
برنامه بازی ها

هفته 26 لیگ برتر

یکشنبه, 16 اردیبهشت

گل گهر - شمس آذر 19:00
صنعت نفت - مس رفسنجان 19:30

دوشنبه, 17 اردیبهشت

پیکان - آلومینیوم 17:00
سپاهان - استقلال خوزستان 18:10
نساجی - پرسپولیس 18:15
ملوان - هوادار 19:30
فولاد - تراکتور 19:30
استقلال - ذوب آهن 20:30

یک هشتم جام حذفی

جمعه, 07 اردیبهشت

آلومینیوم 4(6) - 4(5) پرسپولیس 18:15

هفته 6 لیگ قهرمانان آسیا

سه‌شنبه, 14 آذر

پرسپولیس 1 - 2 الدحیل قطر 19:30
استقلال تاجیکستان 1 - 1 النصر عربستان 21:00
جدول مسابقات
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 استقلال 25 20 54
2 پرسپولیس 25 20 53
3 سپاهان 25 21 46
4 تراکتور 25 12 43
5 ملوان 25 9 39
6 گل گهر 25 7 35
7 شمس آذر 25 4 34
8 ذوب آهن 25 -1 33
9 مس رفسنجان 25 -3 31
10 آلومینیوم 25 -8 30
11 هوادار 25 -6 28
12 پیکان 25 -9 25
13 نساجی 25 -15 22
14 فولاد 25 -19 22
15 استقلال خوزستان 25 -10 21
16 صنعت نفت 25 -22 16
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 النصر عربستان 6 6 14
2 پرسپولیس 6 0 8
3 الدحیل قطر 6 0 7
4 استقلال تاجیکستان 6 -6 3

ارتش سرخ

Perspolis

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

فوتبال

فوتبال