ارتش سرخ دات کام

تحلیل ها

اسطوره کشی و لیدر ستیزی به نفع ...

نویسنده : ارتش سرخ

-

نظرات : 0 اظهار نظر

-

13 سال پیش

اسطوره کشی و لیدر ستیزی به نفع دشمنان پرسپولیس

اسطوره کشی و لیدر ستیزی به نفع دشمنان پرسپولیس
ارتش سرخ دات کام :

عباس اسماعيل بيگي



سکوتم از رضایت نیست !

اسطوره کشی و لیدر ستیزی به نفع دشمنان پرسپولیس

حکایت ما لیدرها با علی دایی همان قدر که پیچیده شده به همان اندازه هم یک اتفاق کاملا ساده و سوء تفاهمی بیش نیست.

علی دایی اسطوره تیم محبوب ماست و ما همیشه برای او احترام قائل بوده و هستیم اما اتفاقاتی که این روزها شاهدش هستیم نه خصومتی از سوی لیدرهای باشگاه است و نه آنگونه که علی دایی فکر می کند جبهه ای علیه او شکل گرفته است.
وقتی پای صحبت های طرفین می نشینیم به سادگی به راه حل این مشکل پی می بریم. لیدرهای باشگاه طی سال گذشته مردانه پشت علی دایی ایستاده اند، در جریان کنار گذاشتن احمدرضا عابدزاده این لیدرها بودند که سوخت رفتند و با اتفاقاتی که در طول فصل افتاد از جمله کنار گذاشتن بازیکنانی مثل کریم باقری و شیث رضایی آن عاملی که مانع از تشویق این بازیکنان و بهم خوردن تمرکز تیم علی دایی شد همین لیدرها بودند.
خیلی از لیدرهای باشگاه علیرغم اینکه رفاقتی نزدیک با علی کریمی، مهدی مهدوی کیا، شیث رضایی، کریم باقری و ...داشتند اما در روی سکو فقط منافع تیم را دیدند و از تشویق آنها خودداری کردند تا تمرکز تیم برهم نخورد و زمانی که پرسپولیس در بحران باخت های زنجیره ای گرفتار شد آن نیرویی که ذهنیت هواداران را به سمت عوامل مختلف هدایت کرد که در مقابل تحرکات مشکوک فدراسیون و کمیته داوران محکم ایستاد همین لیدرها بودند، تا جایی که خود خبرنگاران صدایشان درآمده بود و در مطالبشان از اینکه چرا دایی و کاشانی مورد انتقاد هواداران در استادیوم قرار نمی گرفتند اشاره می کردند، اما باخت های پی در پی پرسپولیس کم کم صبر هواداران را لبریز کرد و در بازی با پیکان قزوین شاهد توهین اکثریت هواداران به دایی بودیم که آنجا هم همین لیدرها بودند که مانع از بی احترامی و سرمربی تیم محبوبشان شدند.
شاید اگر بازی با تراکتور سازی در تبریز نبود و هواداران پرسپولیس در ورزشگاه حضور داشتند حواشی از همان هفته هجدهم شروع می شد. تا اینکه بازی با تیم فوتبال صبا از راه رسید.
همه حرفهایی که پشت سر لیدرها زده می شود و سرمنشاء آن توحمات ذهن عادل فردوسی پور بود، خیال واحی بیش نبود چرا که همین لیدرهایی که حضور پررنگ آنها در جمع اندک هواداران به چشم می آمد تا حد توان از دایی حمایت کردند.
اما آنهایی که از داخل سکوها خبر ندارند جالب است بدانند که در بین دو نیمه بحث زیادی بین هواداران شکل گرفت و در ابتدای نیمه دوم برخی هواداران که نسبت به عملکرد کادر فنی تیم انتقاد داشته با لحنی تند که متاسفانه در آن فحاشی ناموسی هم شنیده می شد کادر فنی را خطاب قرار دادند. اینجا بود که لیدرهای باشگاه با این عده حتی درگیر هم شدند و از توهین به علی دایی جلوگیری کردند و تصمیم گرفتند که همگی در جایگاه 5 جمع شوند و انتقاداتی را که هواداران اندک در ورزشگاه سر می دادند به سمت ادبیات مودبانه هدایت کنند.
دکلمه خوانی یکی از شیوه های تشویق است که از قدیم در کارگران و در شهرستان ها استفاده می شد و حتی در پایان بازی با سپاهان هم لیدرها از این شیوه برای رساندن صدای اعتراض خود به دکتر سعیدلو استفاده کردند. در متنی که آن روز خوانده شد فقط از علی دایی خواسته شد که اگر نمی تواند تیم را جمع کند محترمانه برود و این کار لیدرها نه تنها انتقاد نداشت بلکه لایق تشویق هم بود تا جایی که سرمربی محترم تیم فوتبال پرسپولیس در کنفرانس مطبوعاتی بعد از آن بازی عنوان کردند که من لایق بدتر از این ها بودم! اما چه عواملی باعث شد که به یکباره بحث های فنی تیم و مشکلات باشگاه زیر پوشش حواشی مربوط به لیدرها پنهان شود! شاید این بار همه ما بازی خوردیم. از علی دایی که بعد از 24 ساعت لحن صحبتش را عوض می کند تا مایی که در این فوتبال از بیگانگان توهین های بیشماری شنیدیم اما در مقابل کلمه جیره خوار که توسط اسطوره باشگاه ما آن هم از روی عصبانیت به ما داده شد موضع گیری کردیم و خروجی این اختلاف همان چیزی بود که دشمنان پرسپولیس می خواستند یعنی تفرقه بینداز و حکومت کن. حال باید دید که از این اتفاقات چه کسانی سود می بردند.
قطعا علی دایی، لیدرها و نهایتا باشگاه پرسپولیس در این دعوا ضربه خواهند خورد و دشمنان مشترک ما بهترین بهره برداری را خواهند کرد.
اختلاف ما با علی دایی بر سر دو موضوع است اول توهینی که او به مشوقین باشگاه کرد و دوم اینکه اجازه داد تا وجه کسانی که یکسال از او مردانه در فوتبال ایران دفاع کردند مورد تاخت و تاز برخی دشمنان قلم به مزد پرسپولیس شود.
حتی بعد از بازی با صبای قم این حقیر وقتی به اتاق 916 هتل اسپیناس که اتاق علی دایی محسوب می شد رفتم تا در جلسه ای با وی مشکلات را حل کنم اما این جلسه نیز ناکام ماند.
اما بعد از استعفای علی دایی و بازگشت او به پرسپولیس امروز او بار دیگر سرمربی باشگاه است و سیاست لیدرهای پرسپولیس همیشه بر این بوده که با قدرت از سرمربی تیم دفاع کنند. ما از علی دایی دلخوریم و حرف های زیادی برای گفتن داریم اما آن چیزی که باعث می شود بغض را در گلو فرو بریم فقط پرسپولیس است و بس و از آنجا که ما مصلحت پرسپولیس را بیشتر از همه می خواهیم و علیرغم همه نامهربانی هایی که علی دایی در حق ما کرد اما باز هم دوست نداریم تا حرمت دایی را که اسطوره فوتبال ما است بشکنیم. مثل گذشته تمام توان خود را به کار خواهیم بست تا پرسپولیس موفق شود و امیدواریم که این روزها را با شیرینی قهرمانی پرسپولیس به دست فراموشی بسپاریم.
پس دشمنان پرسپولیس سکوت کنند که امروز پرسپولیس بیش از هر زمان دیگری نیاز به اتحاد دارد و برای استواری، اتحاد و گذشت لازم است.

لینک کوتاه : https://arteshesorkh.com/p/15018
نظرت رو بنویس
از حروف انگلیسی استفاده نکن
در حال حاضر فقط کاربرانی که در سایت ثبت نام کرده باشند میتوانند نظر ثبت کنند.
جهت ثبت نام میتوانید اینجا کلیک نمایید.
اولین نفری باشید که نظرش را ثبت می کند.
بازی های پرسپولیس

2-0

هوادار

پرسپولیس

شنبه, 22 اردیبهشت
ساعت 18:20

ورزشگاه : پاس قوامین

داور : حسن اکرمی

نظرسنجی

بهترین بازیکن پرسپولیس برابر هوادار کدام بازیکن بود؟

گلزنان برتر پرسپولیس
نام بازیکن تعداد گل
1 شهاب زاهدی 6
2 عیسی آل‌کثیر 6
3 گئورگی گولسیانی 5
4 محمدحسین کنعانی‌زادگان 5
5 اوستون ارونوف 4
6 مهدی ترابی 2
7 علی نعمتی 1
8 سعید صادقی 1
9 مرتضی پورعلی‌گنجی 1
10 یاسین سلمانی 1
11 محمد عمری 1
12 امید عالیشاه 1
13 نبیل باهویی 1
14 دانیال اسماعیلی‌فر 1
نام بازیکن تعداد گل
1 عیسی آل‌کثیر 3
2 مهدی ترابی 1
3 دانیال اسماعیلی‌فر 1
4 اوستون ارونوف 1
نام بازیکن تعداد گل
1 سعید صادقی 2
2 امید عالیشاه 1
برنامه بازی ها

هفته 27 لیگ برتر

شنبه, 22 اردیبهشت

شمس آذر 1 - 0 ملوان 17:15
مس رفسنجان 1 - 1 سپاهان 17:50
هوادار 0 - 2 پرسپولیس 18:20
آلومینیوم 1 - 1 صنعت نفت 18:30
تراکتور 2 - 0 گل گهر 18:50

دوشنبه, 24 اردیبهشت

ذوب آهن - پیکان 18:15
استقلال خوزستان - نساجی 19:30
استقلال - فولاد 19:30

یک هشتم جام حذفی

جمعه, 07 اردیبهشت

آلومینیوم 4(6) - 4(5) پرسپولیس 18:15

هفته 6 لیگ قهرمانان آسیا

سه‌شنبه, 14 آذر

پرسپولیس 1 - 2 الدحیل قطر 19:30
استقلال تاجیکستان 1 - 1 النصر عربستان 21:00
جدول مسابقات
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 پرسپولیس 27 23 59
2 استقلال 26 21 57
3 تراکتور 27 16 49
4 سپاهان 27 21 48
5 ملوان 27 8 40
6 شمس آذر 27 5 38
7 گل گهر 27 5 36
8 آلومینیوم 27 -7 34
9 ذوب آهن 26 -2 33
10 مس رفسنجان 27 -4 32
11 هوادار 27 -8 29
12 پیکان 26 -10 25
13 استقلال خوزستان 26 -10 22
14 نساجی 26 -16 22
15 فولاد 26 -21 22
16 صنعت نفت 27 -21 20
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 النصر عربستان 6 6 14
2 پرسپولیس 6 0 8
3 الدحیل قطر 6 0 7
4 استقلال تاجیکستان 6 -6 3

ارتش سرخ

Perspolis

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

فوتبال

فوتبال