ارتش سرخ دات کام

اخبار

افتخار به ویترین خالی ...

نویسنده : ارتش سرخ دات کام

-

نظرات : 11 اظهار نظر

-

1 سال پیش

افتخار به ویترین خالی

ارتش سرخ دات کام :
افتخار به ویترین خالی
نزدیک به دو هفته از شکست تیم ملی فوتبال ایران برابر آمریکا و حذف از مرحله گروهی جام‌جهانی ۲۰۲۲ می‌گذرد، اما همچنان خبری از واکنش رسمی و مفصل فدراسیون فوتبال و کادرفنی این تیم نیست. ناامیدکننده‌تر از شکست و حذف تیم ملی، آمار و ارقامی است که هر روز منتشر می‌شود و ابعاد عملکرد ضعیف تیم ملی را در قطر نمایان‌تر می‌کند. به عنوان مثال در جدولی که از تیم‌های حاضر در جام‌جهانی بر اساس تعداد پاس‌های آنان منتشر شده، ایران با مجموع ۹۸۲ پاس در قعر جدول قرار گرفته است. هر ۳۱ تیم دیگر حاضر در این بازی‌ها تعداد پاس‌های خود را چهار رقمی کردند و ایران تنها تیمی بود که به عدد هزار نرسید. آمار و ارقام ناامیدکننده دیگری هم در حوزه مالکیت توپ و ساختار دفاعی وجود دارد. تا پیش از مرحله نیمه‌نهایی، بهترین خط حمله جام بیست‌ودوم در اختیار تیم ملی انگلستان بوده که ۱۳ گل به ثمر رسانده و البته تقریبا نیمی از آنها برابر ایران بوده است!

اگر اینها را مولفه‌های «کمی» بدانیم، در بحث «کیفی» هم هر آنکه مختصر آگاهی و اشرافی نسبت به فوتبال داشته باشد، می‌فهمد که عملکرد تیم ملی بسیار ضعیف و دور از انتظار بود. آن شکست عجیب برابر انگلستان که صرفا به خاطر شکم‌سیری تیم حریف با نتیجه بدتری به پایان نرسید، حالا حالاها از حافظه فوتبال آسیا پاک نخواهد شد. بازی با آمریکا را هم که همه دیدند. در نیمه نخست این مسابقه، ایالات‌متحده ۹ شوت به سمت دروازه ایران داشت، در حالی که شاگردان کارلوس کی‌روش هیچ شوتی به سمت دروازه حریف نزدند. تنها پیروزی ایران در این بازی‌ها برابر ولزی رقم خورد که بیش از ۶۰ سال از رسیدن به جام‌جهانی محروم مانده بود.

اینها دردناک است، پیام دارد، وگرنه هیچ‌کس دنبال خود تحقیری و شماتت بی‌هدف نیست. داریم مرور می‌کنیم که بدانیم در فاصله یک سال تا جام ملت‌های آسیا کجای داستان ایستاده‌ایم. تیم‌های آسیایی را در قطر دیدید؟ ژاپن را تماشا کردید؟ جسارت کره‌جنوبی را حتی در مقابل همان برزیل نگاه کردید؟ کیفیت عربستان نظرتان را جلب نکرد؟ صعود استرالیا باعث تعجب‌تان نشد؟ تیم ایران یک سال دیگر در همین کشور باید با همین رقبا پیکار کند. حق داریم نگران باشیم یا نه؟

دلیل تنظیم این مطلب اما چیز دیگری است و به مصاحبه شگفت‌انگیز یکی از دستیاران کارلوس کی‌روش مربوط می‌شود. همان‌طور که می‌دانید کارلوس با ۹ دستیار خارجی در جام‌جهانی ۳ امتیاز گرفت که قابل ثبت در کتاب رکوردهاست! در مورد دستمزد این دستیارها شایعات غیررسمی هولناکی وجود دارد که از آنها گذر می‌کنیم، اما راستش این جملات جناب راجر دسا آن‌قدر سوزناک است که نمی‌شود از آن چشم‌پوشی کرد: «ما امیدواریم سال آینده با تیم ملی ایران ادامه بدهیم. ما در گروه بسیار سختی قرار گرفتیم. بازیکنان ما تجربه کافی نداشتند.» آدم باور نمی‌کند مربی پیرترین تیم جام، از تجربه پایین بازیکنانش سخن بگوید!

دشواری گروه ایران در قطر هم رسما «جوک» است؛ چون گروه ایران با هر متر و معیاری یکی از ضعیف‌ترین گروه‌های مسابقات به شمار می‌آمد که در نیمه‌نهایی هم نماینده نداشت. سخت، گروه ژاپن بود که برابر آلمان و اسپانیا کام‌بک زد. رشد و ترقی ناگهانی اتفاق نمی‌افتد و همین‌طور عقبگرد و پسرفت هم یک‌شبه رخ نمی‌دهد. ما درجا زدیم، چون عادت کردیم به «هیچ» افتخار کنیم؛ به چیزهایی مثل کم گل خوردن از آرژانتین و اسپانیا و گویا حالا همان داستان از سر گرفته شده است.


لینک کوتاه : https://arteshesorkh.com/p/152388
نظرت رو بنویس
از حروف انگلیسی استفاده نکن
در حال حاضر فقط کاربرانی که در سایت ثبت نام کرده باشند میتوانند نظر ثبت کنند.
جهت ثبت نام میتوانید اینجا کلیک نمایید.
بنیامین لشنی

0

1

1 سال پیش

کی روش فقط رو داره


مهدی

0

3

1 سال پیش

نمیگم لعنت، میگم خاک بر سر وزیر ورزش، خاک بر سر تاج دزد، خاک بر سر کی روش پول پرست، ایران شده گاو شیر ده کی روش...خاک بر سر ما احمقهای تاریخ.


مهدی

0

3

1 سال پیش

وقتی وسط بازی ها، یک سرمربی را از تیمش به زور میگیرید و با بهترین بازی ها، شمارو به عنوان اولین تیم، میبرد جام جهانی...، آهش دامن شما را خواهد کرفت. الان وقت سرمربی عوض کردن نیست، به وقتش، همین تیم های کشور خودمون، التماسش میکنن. حماقت هم حدی داره، چی میگید شما!!!!!!؟؟؟


فرزاد زارعی

0

2

1 سال پیش

عزیز دلی فردین جان . 😂😂😂


فردین کرمی

0

1

1 سال پیش

درودبرشمااقای زارعی بنده مرگ برسیارلعون هم پیشنهادمیکنم


فرزاد زارعی

-1

5

1 سال پیش

متن عالی بود ولی یه انتقاد به شما عزیزان دارم . ما چهل ساله مثل پیرزنا فقط نشستیم و تف و لعنت می کنیم . تو تاریخ کدوم آدم بد با لعنت کنار رفته . به عمل کار برآید حالا بشینیم و لعنت به تاج و کیروش و ... بفرستیم . البته مرگ بر امریکا هم یادتون نره


محسن شیرمحمدی

-10

1

1 سال پیش

همه چیز تقصیر سرمربی فعلی نبوده ها، من شخصاً 30درصد این فاجعه رو مربی حال حاضر می دونم، چرا تیم ملی که بعد شاهکار ویلمتوس و رفقا تقریبا دوسال هم بیشتر وقت داشتن تا جام جهانی، نرفتن سراغ یک گزینه خوب خارجی یا حداقل معقول داخلی، چرا رفتیم سراغ یکی مثه اسکوچیچ که مثه روز روشن بود باین آدم صددرصد چه بسا نتایج ولز و امریکا هم میتونست جور دیگه ایی رقم بخوره، نزدیک سه ماهه از ایران رفته چرا هنوز تو کشورش هم یه تیم محلی هم بهش پیشنهاد نداده، بعد کدوم برنامه ریزی رو کردیم که انتظار جواب گرفتن رو داشتیم،


اميری زاده

0

5

1 سال پیش

من بعنوان یک هوادار کاملآ از تیم ملی نا امید هستم برای همیشه چون فکر میکنم هیچ زمانی برای فوتبال ایران بازیکنانی با این کیفیت بوجود نمی‌آید نتیجه ام در این جام آبروریزی بود بقول حتی برای آسیا پس دیگر دلیلی وجود ندارد امید به تیم ملی داشت


Arad

0

5

1 سال پیش

گل گفتی واقعا خسته شدیم به هیچ افتخار کردن


ع حسین زاده

0

9

1 سال پیش

از قدیم گفتن نرود میخ آهنی در سنگ، البته بعضی وقتها میشه میخ آهنی رو تو سنگ فرو کنی ولی نمیشه بی خاصیت بودن و بی شرف بودن کی‌روش رو تو گوش تاج بی‌شرف و وزیر ورزش بی غیرت فرو کرد، وقتی وزیر ورزش و معاونانش نتایج تیم ملی رو موفقیت آمیز می‌دونن، البته که کی‌روش و دستیارانش دوباره هوس مربی گری تو تیم ملی ایران رو می‌کنن، کجا برن از ایران بهتر وقتی رئیس فدراسیون بی خاصیت و بی غیرتی مثل تاج داره و هر سازی اونا بزنن تاج و همدستانش میرقصن، کجا برن پول مفت به این خوبی بهشون بدن، تمام مربیان حذف شده از جمله مربی ژاپن، کره و عربستان بعد از حذف با اون بازی های درخشان مقابل غول‌های فوتبال جهان از مردم اون کشور عذرخواهی کردن و حذف شدن رو گردن گرفتن، اما این تاج بی‌شرف و کی‌روش بی خاصیت حتی یک عذرخواهی خشک و خالی هم از مردم ایران بابت باخت های مفتضحانه وحذف از راحت ترین گروه جام جهانی نکردن و مردم ایران رو آدم حساب نکردن، چون مسولان ورزش و فوتبال ایران نه شرف دارن نه غیرت ونه تعصب.


احمد نوری اسرمی

0

6

1 سال پیش

لعنت به سجادی لعنت به تاج لعنت به کیروش . نود درصد هواداران دلال بانک سامان کیسه تنان بودن چون میدونستن کفتار اعظم با پرسپولیسیها مشکل داشت

بازی های پرسپولیس

0-0

پرسپولیس

سپاهان

چهارشنبه, 12 اردیبهشت
ساعت 19:30

ورزشگاه : آزادی

داور : بیژن حیدری

نظرسنجی

به نظر شما پرسپولیس قهرمان لیگ برتر خواهد شد؟

گلزنان برتر پرسپولیس
نام بازیکن تعداد گل
1 شهاب زاهدی 6
2 گئورگی گولسیانی 5
3 محمدحسین کنعانی‌زادگان 5
4 عیسی آل‌کثیر 4
5 مهدی ترابی 2
6 اوستون ارونوف 2
7 علی نعمتی 1
8 سعید صادقی 1
9 مرتضی پورعلی‌گنجی 1
10 یاسین سلمانی 1
11 محمد عمری 1
12 امید عالیشاه 1
13 نبیل باهویی 1
14 دانیال اسماعیلی‌فر 1
نام بازیکن تعداد گل
1 عیسی آل‌کثیر 3
2 مهدی ترابی 1
3 دانیال اسماعیلی‌فر 1
4 اوستون ارونوف 1
نام بازیکن تعداد گل
1 سعید صادقی 2
2 امید عالیشاه 1
برنامه بازی ها

هفته 26 لیگ برتر

یکشنبه, 16 اردیبهشت

گل گهر - شمس آذر 19:00
صنعت نفت - مس رفسنجان 19:30

دوشنبه, 17 اردیبهشت

پیکان - آلومینیوم 17:00
سپاهان - استقلال خوزستان 18:10
نساجی - پرسپولیس 18:15
ملوان - هوادار 19:30
فولاد - تراکتور 19:30
استقلال - ذوب آهن 20:30

یک هشتم جام حذفی

جمعه, 07 اردیبهشت

آلومینیوم 4(6) - 4(5) پرسپولیس 18:15

هفته 6 لیگ قهرمانان آسیا

سه‌شنبه, 14 آذر

پرسپولیس 1 - 2 الدحیل قطر 19:30
استقلال تاجیکستان 1 - 1 النصر عربستان 21:00
جدول مسابقات
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 استقلال 25 20 54
2 پرسپولیس 25 20 53
3 سپاهان 25 21 46
4 تراکتور 25 12 43
5 ملوان 25 9 39
6 گل گهر 25 7 35
7 شمس آذر 25 4 34
8 ذوب آهن 25 -1 33
9 مس رفسنجان 25 -3 31
10 آلومینیوم 25 -8 30
11 هوادار 25 -6 28
12 پیکان 25 -9 25
13 نساجی 25 -15 22
14 فولاد 25 -19 22
15 استقلال خوزستان 25 -10 21
16 صنعت نفت 25 -22 16
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 النصر عربستان 6 6 14
2 پرسپولیس 6 0 8
3 الدحیل قطر 6 0 7
4 استقلال تاجیکستان 6 -6 3

ارتش سرخ

Perspolis

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

فوتبال

فوتبال