ارتش سرخ دات کام

تحلیل ها

امید جای تردید را گرفت ...

نویسنده : ارتش سرخ دات کام

-

نظرات : 15 اظهار نظر

-

6 ماه پیش

امید جای تردید را گرفت

امید جای تردید را گرفت
ارتش سرخ دات کام :
با وجود گل سه امتیازی شهاب زاهدی مقابل گل‌گهر و شکستن طلسمی که در بازی‌های نخست دامن او را گرفته بود، تردیدهایی درباره موفقیت او در پرسپولیس به‌عنوان یک مهاجم تمام‌کننده که مشکل خط حمله تیمش را حل کند وجود داشت اما هت‌تریک مقابل پیکان نظرها را تا حدودی عوض کرد.

قبل‌تر هر آنچه درباره شهاب شنیده بودیم به صحبت‌های مربیان او در همین پرسپولیس یا تیم ب باشگاه محدود می‌شد. هیچ کس بازی‌های او در لیگ‌های مجارستان، اوکراین و فنلاند را ندیده بود یا هیچ کس کار او را به طور دقیق رصد نمی‌کرد. از آنجا که مسابقات لیگ‌های درجه دو پخش تلویزیونی نداشت فقط هفته به هفته ویدیوی گل‌های او را هرچند به‌صورت محدود تماشا می‌کردیم و به نظر می‌رسید او حداقل در آن سطح تمام‌کننده قابلی است. در عین حال وقتی زاهدی با پرسپولیس قرارداد بست مربیان قبلی او در این باشگاه تأکید کردند زاهدی بیشتر وینگر یا مهاجم سایه است و به درد بازی در نوک حمله نمی‌خورد.

از سوی دیگر با توجه به اینکه سیستم پایه پرسپولیس در تمام باز‌ی‌های قبلی این فصل یا 1-1-4-4 یا 1-3-2-4 بوده و یحیی از یک مهاجم نوک سود برده بود هیچ وقت فرصت نشد ببینیم شهاب زاهدی در کنار یک مهاجم دیگر چگونه کار خواهد کرد یا اصلاً شرایط برایش بهتر خواهد شد یا نه. از طرفی این ذهنیت به وجود آمد که شاید شهاب نیاز به یک مکمل دارد و شاید در کارهای ترکیبی و بازی کردن یک مهاجم هم‌عرض او می‌توانست بازدهی بیشتری داشته باشد اما مرغ یحیی یک پا بیشتر نداشت و تمام مهاجمان سایه همان مهاجم سایه ماندند و خبری از مهاجم مکمل نشد.

البته پرسپولیس مهاجمی هم نداشت که گل‌محمدی بخواهد با دو مهاجم کلاسیک بازی کند و هر چه بود وینگرها و هافبک‌هایی بودند که در شرایط بحرانی مهاجم سایه یا حتی مهاجم نوک شده بودند. عالیشاه، امیری، ترابی و عمری در فصول گذشته این نقش را ایفا کرده بودند و یاسین سلمانی که می‌توانست بازیکن دیگری در همین پست باشد بعد از یکی دو بازی در این نقش از دور کنار رفت.

شهاب زاهدی در مصاف با پیکان دوباره به‌عنوان مهاجم نوک و تنها مهاجم تیمش به زمین رفت و با سه گلی که به ثمر رساند به یکباره به رده دومی جدول گلزنان لیگ برتر رسید. با وجود نظراتی که مربیان سابق او در پرسپولیس مطرح کرده بودند شهاب درست شبیه یک مهاجم نوک گلزن در این مسابقه حاضر شد و غیر از سه گلی که زد همواره یک تهدید مقابل دروازه حریف بود. به فرار او از کمند مدافع پیکان و کات بکش برای صادقی دقت کنید یا آن لمس توپی که فقط با بدشانسی گل نشد و گلر حریف را مصدوم کرد تا سورگی در ریباند شانس گل پیدا کند.

شهاب در این بازی با سر و پا گل زد و گل دومش با آن کنترل و پیش انداختن توپ و ضربه به زاویه مخالف یک کلاس کامل از مهاجمی پرورش یافته در لیگ‌های اروپایی حتی از نوع درجه دو و سه‌اش بود. زاهدی حتی ضربه پنالتی را هم با مهارت نواخت و چنانچه این گل‌ها را کنار آن گل فوق‌العاده‌اش مقابل گل‌گهر قرار دهید تا حدود زیادی تردیدها درباره او فرو خواهد ریخت و امیدواری جای آن را می‌گیرد.

در واقع بعضاً پیش‌بینی‌هایی مبنی بر اینکه او با گل اول راه خواهد افتاد هم شنیده می‌شد که به حقیقت پیوست. مشکل او همان گل اول بود که مقابل گل‌گهر رویید و بار چند میلیون نگاه متوقع و میلیون‌ها منتقد را از روی شانه‌اش برداشت تا زاهدی راحت بازی کند و راحت‌تر گل بزند. پرش فوق‌العاده او برای ثبت گل اول به منزله رهایی از زیر بار انتقادهای کوبنده در دو ماه گذشته بود اما گل دوم او همان چیزی بود که می‌تواند هواداران پرسپولیس را به یافتن یک مهاجم تمام کننده نوخاسته که روی دور افتاده و قرار است از این پس برایشان کار دربیاورد امیدوار کند.

شهاب حالا به یک بازی آسیایی رسیده و نوبت درخشش او در عرصه دیگری است. سه‌شنبه شب قرار است او مقابل استقلال تاجیکستان دوباره برای پرسپولیس بدرخشد و دومین پیروزی متوالی آسیایی با گل یا گل‌های او رقم بخورد. در چنین شرایط روانی و با فراغ بال زاهدی، گلزنی دوباره از شماره 20 پرسپولیس توقع عجیبی نیست و چنانچه این امر محقق شود و او گلزن آسیایی تیمش نیز لقب بگیرد از این پس ایستادن مقابل او برای مدافعان چه در تورنمنت لیگ قهرمانان آسیا چه لیگ برتر خودمان دشوار خواهد شد چرا که این قطار راه افتاده و به این راحتی‌ها ترمز نخواهد کرد.


لینک کوتاه : https://arteshesorkh.com/p/157025
نظرت رو بنویس
از حروف انگلیسی استفاده نکن
در حال حاضر فقط کاربرانی که در سایت ثبت نام کرده باشند میتوانند نظر ثبت کنند.
جهت ثبت نام میتوانید اینجا کلیک نمایید.
علی احمدیان

0

2

6 ماه پیش

اگرپاس گی ش بیادالبته منظورم داخل محوطه ۱۸هست نه وسط زمین گل میزنه بازهم برامون ..چون تاقبل بازی گلگهرچون توپی گیرش نمیومدبرمیگشت تاوسط زمینوبیشتربازی تیم حریف خراب میکردیه مهاجم نمیتونه اینجوری گل بزنه


فردین کرمی

0

3

6 ماه پیش

شهاب اگه قدرموقعیت ولباس مقدسشوبیشتربدونه کولاک میکنه مطمانم چشمهاروخیره میکنه بعدا


Hamid Aliyasi

0

4

6 ماه پیش

ای کاش احمد نور رو بگیریم تو نیم فصل


zizi

-1

5

6 ماه پیش

هوادارای عزیز میشه تمومش کنید؟؟فردابازی آسیایی داریم الان وقته حمایته باهم حمایت کنیم ازتیممون اینقدبه هم دیگه تیکه نپرونین لطفااا


احمد نوری اسرمی

-13

4

6 ماه پیش

ادم منتقد باشه بهتر از این که پاچه خوار همه روزه باشه


سعید

-4

17

6 ماه پیش

تا سروش پشت شهاب بازی کنی هر بازی برامون گل میزنه راه افتاده قشنگ،دیس های احمد و مهرداد هم به خاطر افتادن نقاب از چهره هاشونه دیگه همه فهمیدند که مثل لاشخور منتظرند تا یه بازی مساوی بشه و یحیی و تیمو تخریب کنند اما کور خوندند و دستشون برای همه رو شده،پرسپولیس به هوادارانی نیاز داره که هیچ وقت با تخریب مربی عنوان دار و محبوب تیم باعث دو دستگی بین هوادارها نشند و به صلاح تیم عمل کنند نه اینکه به خاطر چند رو غیبت توی تمرین‌ها که مصادف شد با برد مقتدرانه جلوی پیکان اونجوری با نمک نشناسی بد یحیی امپراطور رو بگند


عبدالحلیم محمدی

-12

1

6 ماه پیش

امیدوارم که شهاب همیشه گل های قشنگی بزند و بنظرم مهاجم ششدانگی نیست..با این دوبازی..زیادی بزرگش نکنید....اگر تو بازی های آینده..گل زنی رو ادامه داد اون وقت تعریف کنید


hassn dehkahan

0

12

6 ماه پیش

اگر شهاب خوب تغزیه بشه وهافبکها پاسگل بدن وخودش هم دقت کنه


مرادسلمانی

0

12

6 ماه پیش

آقاشهاب آنقدربرای تیم گل بزنی فقط لذتشوببریم.آقاشهاب رابایدتحریکش.کنیم برای گل زدن .گلهای که شهاب میزنی اروپایی .هست


دختر پرسپولیس ❤🔥

0

13

6 ماه پیش

اینه ارتش سرخ کبیر ❤❤❤❤❤❤


احمد نوری اسرمی

-18

8

6 ماه پیش

امیدوارم یکی گل بزنه ولی به همه بزنه


رسول رسولی

-2

2

6 ماه پیش

باشه


رسول رسولی

-2

2

6 ماه پیش

باشه فردا


فرشاد شیخ الاسلامی

0

15

6 ماه پیش

با نویسنده این متن بشدت موافقم ، شهاب زاهدی اگه دچار غرور نشه و ظرفیتش رو بالاتر ببره بطور حتم میتونه یه محبوب دلها بشه و با گلزنی به تیم تاجیکستانی در لیگ قهرمانان آسیا و یا در بازیهای آتی در لیگ برتر خودمان ، خصوصا" در دربی به اوج محبوبیت برسه .... این قطار گلزنی نیاز به سوخت داره ، و این بر عهده بازیکنان خلاق و مهندسین پرسپولیس داره ، از عالیشاه و ترابی و وحید و خصوصا" سروش عزیز . بازی سازی و ایجاد موقعیت گلزنی برای هم و گذشت و فداکاری و رساندن توپ به کسیکه در موقعیت بهتری برای گلزنی هستش .


مهرداد

-17

8

6 ماه پیش

انشاالله گل زنیش ادامه دار باشه و اون خارجیه هم راه بیوفته

بازی های پرسپولیس

-

نساجی

پرسپولیس

دوشنبه, 17 اردیبهشت
ساعت 18:15

ورزشگاه : وطنی

داور : موعود بنیادی‌فر

نظرسنجی

به نظر شما پرسپولیس قهرمان لیگ برتر خواهد شد؟

گلزنان برتر پرسپولیس
نام بازیکن تعداد گل
1 شهاب زاهدی 6
2 گئورگی گولسیانی 5
3 محمدحسین کنعانی‌زادگان 5
4 عیسی آل‌کثیر 4
5 مهدی ترابی 2
6 اوستون ارونوف 2
7 علی نعمتی 1
8 سعید صادقی 1
9 مرتضی پورعلی‌گنجی 1
10 یاسین سلمانی 1
11 محمد عمری 1
12 امید عالیشاه 1
13 نبیل باهویی 1
14 دانیال اسماعیلی‌فر 1
نام بازیکن تعداد گل
1 عیسی آل‌کثیر 3
2 مهدی ترابی 1
3 دانیال اسماعیلی‌فر 1
4 اوستون ارونوف 1
نام بازیکن تعداد گل
1 سعید صادقی 2
2 امید عالیشاه 1
برنامه بازی ها

هفته 26 لیگ برتر

یکشنبه, 16 اردیبهشت

گل گهر 0 - 0 شمس آذر 19:00

دوشنبه, 17 اردیبهشت

صنعت نفت - مس رفسنجان 19:30
پیکان - آلومینیوم 17:00
سپاهان - استقلال خوزستان 18:10
نساجی - پرسپولیس 18:15
ملوان - هوادار 19:30
فولاد - تراکتور 19:30
استقلال - ذوب آهن 20:30

یک هشتم جام حذفی

جمعه, 07 اردیبهشت

آلومینیوم 4(6) - 4(5) پرسپولیس 18:15

هفته 6 لیگ قهرمانان آسیا

سه‌شنبه, 14 آذر

پرسپولیس 1 - 2 الدحیل قطر 19:30
استقلال تاجیکستان 1 - 1 النصر عربستان 21:00
جدول مسابقات
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 استقلال 25 20 54
2 پرسپولیس 25 20 53
3 سپاهان 25 21 46
4 تراکتور 25 12 43
5 ملوان 25 9 39
6 گل گهر 26 7 36
7 شمس آذر 26 4 35
8 ذوب آهن 25 -1 33
9 مس رفسنجان 25 -3 31
10 آلومینیوم 25 -8 30
11 هوادار 25 -6 28
12 پیکان 25 -9 25
13 نساجی 25 -15 22
14 فولاد 25 -19 22
15 استقلال خوزستان 25 -10 21
16 صنعت نفت 25 -22 16
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 النصر عربستان 6 6 14
2 پرسپولیس 6 0 8
3 الدحیل قطر 6 0 7
4 استقلال تاجیکستان 6 -6 3

ارتش سرخ

Perspolis

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

فوتبال

فوتبال