نویسنده : ارتش سرخ دات کام

-

نظرات : 1 اظهار نظر

-

3 سال پیش

بازگشت اميد

ارتش سرخ دات کام :
بازگشت اميد
روز گذشته بود که به‌صورت رسمی قرارداد همکاری بین فدراسیون فوتبال و مهدی مهدوی‌کیا امضا شد تا از این به بعد مهدوی کیا به‌عنوان سرمربی تیم امید ایران به فعالیت بپردازد.

البته از یکی، دو ماه پیش بحث پیوستن مهدوی‌کیا به تیم امید و قبول هدایت این تیم مطرح شده بود اما چون قراردادی به‌صورت رسمی به امضا نرسیده بود همه‌چیز در هاله‌ای از ابهام قرار داشت، ولی با حضور مهدی مهدوی کیا در ایران و حضورش در فدراسیون فوتبال رسماً قرارداد همکاری بین او و فدراسیون فوتبال به امضا رسید.

مهدوی‌کیا در حالی هدایت تیم امید را برعهده گرفت که پیش از این چندین بار پیشنهادهایی را مبنی بر حضور در کادر فنی و حتی مدیریتی پرسپولیس را رد کرده بود تا نشان بدهد برای مربیگری به چهارچوب و قوانین خودش پایبند است.

مهدوی کیا پس از این‌که سال‌ها در تیم‌های پایه هامبورگ به‌عنوان مربی کار کرد و البته طرح موفق آکادمی کیا را تا حد زیادی به سرانجام رساند بالاخره در ایران هدایت یک تیم را برعهده گرفت و آن‌هم تیم جنجالی و پرحاشیه امید ایران.

کاپیتان اسبق تیم‌ملی که نشان داده در شناسایی و پرورش استعداد در فوتبال ید طولایی دارد می‌تواند از این استعدادش برای ساختن تیمی قدرتمند در حد تیم امید ایران استفاده بکند. واقعیت امر این است که پس از ناکامی نزدیک به 5 دهه تیم امید ایران به صعود به المپیک و تست کردن انواع اقسام سرمربی‌ها با نگاه‌ها و تاکتیک‌های مختلف اما همچنان خیلی به تیم امید امیدی نیست.

در تمام این سال‌ها شرایط طوری بوده که حتی تیم‌های پرستاره امید هم نتوانستند به المپیک صعود کنند تا عملاً این تیم بسیار مهم و تاثیرگذار در فوتبال ایران به یک تیم معمولی تبدیل شود، آن‌هم درحالی‌که در همه جای دنیا تیم امید یک کشور سرمایه و ذخیره برای تیم بزرگسالان کشور است.

پس از اینکه مهدی مهدوی‌کیا طرح آکادمی کیا را به سرانجام رساند حالا شاهد این هستیم که تعداد زیادی از بازیکنان حاضر در تیم‌های نوجوانان و جوانان ایران دست‌پرورده آکادمی کیا هستند و این نشان می‌دهد که مهدوی کیا در انجام امور تیم‌های پایه کاملا به‌صورت حرفه‌ای و با افق دید باز نگاه می‌کند

اینکه مهدی مهدوی‌کیا در کشوری مثل آلمان و در باشگاه‌هایی مثل هامبورگ کار کردن بارده‌های سنی را یاد گرفته می‌تواند یک امتیاز بزرگ هم برای خودش و هم برای فوتبال ایران باشد. مهدوی‌کیا به‌خوبی می‌داند که برای تبدیل شدن به یک سرمربی بزرگ باید ابتدا در تیم‌های پای به موفقیت برسد و پس از کسب تجربه کامل در این شرایط به تیم بزرگسالان بیاید، دقیقاً کاری که مهدوی‌کیا در این سال‌ها چه در هامبورگ و چه در آکادمی کیا انجام داده است. او ابتدا در رده‌های سنی نونهالان و نوجوانان کار خود را شروع کرد و بعد از آن تجربه کار با تیم جوانان و امید را هم به دست آورده و این نشان می‌دهد که مهدوی‌کیا برای رسیدن به صندلی سرمربیگری یک تیم مطرح بزرگسال برنامه مدون خودش را دارد.

به خاطر همین مساله است که احساس می‌شود حضور مهدوی کیا در تیم امید و قبول هدایت این تیم توسط او یک برنامه‌ریزی دقیق را پشت خود دارد و این‌طور نیست که بدون فک فکر و بلافاصله مهدوی کیا چنین مسئولیتی را قبول کرده باشد. البته شایان ذکر است که در سال‌های گذشته مربیان زیادی بودند که به‌نوعی با قبول هدایت تیم امید سوختند اما شاید این قضیه در مورد مهدوی کیا صدق نکند آن‌هم به خاطر نوع نگاه او به فوتبال و مربیگری است.

نکته جالب‌توجه اینجاست که مهدوی کیا حتی در دوران بازیگری هم‌چنین سیاستی داشت و با طی سلسله مراتب به نقطه اوج فوتبالش در رده باشگاهی و ملی رسید. مهدوی‌کیا ابتدا به‌عنوان یک مهاجم در تیم بانک ملی چهره شد اما کم‌کم توانست رده به رده بالا بیاید خودش را به تیم بزرگی مثل پرسپولیس تحمیل کند. بعد از آن بود که مهدوی‌کیا به‌خوبی توانست در ترکیب پرسپولیس بدرخشد و با یک تصمیم درست به فوتبال آلمان برود و آنجا به اوج پختگی خودش برسد در رده ملی هم همین اتفاق افتاد و مهدوی کیا خودش را به تیم‌ملی تحمیل کرد و درنهایت به‌عنوان کاپیتان تیم‌ملی از این رده کناره‌گیری کرد.

مهدوی کیا چون پرورش‌یافته فوتبال آلمان است و به‌نوعی تحت تاثیر سیاست‌ها و رفتارهای فوتبال آلمان قرار دارد می‌تواند به‌خوبی به‌عنوان یک مربی در فوتبال ایران جا بیفتد. او با صبر و حوصله در تمام این سال‌ها تمام مدارک مربوط را گرفت و حالا به‌عنوان یک مربی که سابقه کار کردن زیاد و موثر در تیم‌های پایه را دارد هدایت تیم امید را برعهده گرفته است.

واقعیت امر این است که با توجه به اینکه به تیم امید مانند تیم‌ملی بزرگسالان توجهی نمی‌شود این وظیفه رسانه‌ها و حتی مردم است که به مهدوی‌کیا کمک بکنند تا در تیم امید جا بیفتد. البته فدراسیون فوتبال تمام امکانات را برای مهدوی کیا و تیم امید در نظر گرفته است اما چیزی که مهدوی‌کیا برای موفقیت در تیم امید به آن نیاز دارد اعتماد اصحاب رسانه، کارشناسان و حتی هواداران است. مسلماً یک شبه نمی‌شود همه ایرادات و اشکالات تیمی مثل تیم امید را برطرف کرد و این مساله به صبر و حوصله نیاز دارد. شاید اگر در این مورد صبر و حوصله به خرج بدهیم بتوان پاسخش را در آینده‌ای نه‌چندان دور گرفت.

در این بین هم فدراسیون فوتبال، هم رسانه‌ها، هم کارشناسان و هم فوتبال دوستان و هواداران فوتبال باید صبر داشته باشند و اجازه بدهند که مهدوی کیا تمام برنامه‌ها و سیاست‌هایش را در تیم امید پیاده بکند. چیزی که مسلم است این است که مهدوی کیا در شرایط عادی می‌تواند کارهای بزرگی در تیم امید انجام بدهد و فقط باید از طرف همه به او اعتماد شود و برای تاثیرگذاری وقت لازم را داشته باشد.


لینک کوتاه : https://arteshesorkh.com/p/143967
نظرت رو بنویس
از حروف انگلیسی استفاده نکن
در حال حاضر فقط کاربرانی که در سایت ثبت نام کرده باشند میتوانند نظر ثبت کنند.
جهت ثبت نام میتوانید اینجا کلیک نمایید.
حسین علیزاده رنجبر

0

1

3 سال پیش

امیدوارم مهدی جان عزیز درکارش موفق باشد وبه انجای که فکرمیکند برسد انشاالله

بازی های پرسپولیس

4(5)-4(6)

آلومینیوم

پرسپولیس

جمعه, 7 اردیبهشت
ساعت 18:15

ورزشگاه : امام خمینی اراک

داور : امیر عرب‌براقی

نظرسنجی

پرسپولیس مقابل آلومینیوم به چه نتیجه‌ای دست پیدا خواهد کرد؟

گلزنان برتر پرسپولیس
نام بازیکن تعداد گل
1 شهاب زاهدی 6
2 گئورگی گولسیانی 5
3 محمدحسین کنعانی‌زادگان 5
4 عیسی آل‌کثیر 4
5 مهدی ترابی 2
6 اوستون ارونوف 2
7 علی نعمتی 1
8 سعید صادقی 1
9 مرتضی پورعلی‌گنجی 1
10 یاسین سلمانی 1
11 محمد عمری 1
12 امید عالیشاه 1
13 نبیل باهویی 1
14 دانیال اسماعیلی‌فر 1
نام بازیکن تعداد گل
1 عیسی آل‌کثیر 3
2 مهدی ترابی 1
3 دانیال اسماعیلی‌فر 1
4 اوستون ارونوف 1
نام بازیکن تعداد گل
1 سعید صادقی 2
2 امید عالیشاه 1
برنامه بازی ها

هفته 25 لیگ برتر

سه‌شنبه, 11 اردیبهشت

شمس آذر 2 - 1 پیکان 18:20

چهارشنبه, 12 اردیبهشت

هوادار - صنعت نفت 17:00
تراکتور - استقلال 17:00
مس رفسنجان - گل گهر 17:45
ذوب آهن - نساجی 18:00
استقلال خوزستان - ملوان 18:15
آلومینیوم - فولاد 18:15
پرسپولیس - سپاهان 19:30

یک هشتم جام حذفی

جمعه, 07 اردیبهشت

آلومینیوم 4(6) - 4(5) پرسپولیس 18:15

هفته 6 لیگ قهرمانان آسیا

سه‌شنبه, 14 آذر

پرسپولیس 1 - 2 الدحیل قطر 19:30
استقلال تاجیکستان 1 - 1 النصر عربستان 21:00
جدول مسابقات
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 استقلال 24 20 53
2 پرسپولیس 24 20 52
3 سپاهان 24 21 45
4 تراکتور 24 12 42
5 ملوان 24 9 38
6 گل گهر 24 7 34
7 شمس آذر 25 4 34
8 ذوب آهن 24 1 33
9 مس رفسنجان 24 -3 30
10 آلومینیوم 24 -8 29
11 هوادار 24 -7 25
12 پیکان 25 -9 25
13 فولاد 24 -19 21
14 استقلال خوزستان 24 -10 20
15 نساجی 24 -17 19
16 صنعت نفت 24 -21 16
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 النصر عربستان 6 6 14
2 پرسپولیس 6 0 8
3 الدحیل قطر 6 0 7
4 استقلال تاجیکستان 6 -6 3

ارتش سرخ

Perspolis

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

فوتبال

فوتبال