ارتش سرخ دات کام

اخبار

باقری: نمی‌خواهم به هر قیمتی در فوت ...

نویسنده : ارتش سرخ دات کام

-

نظرات : 26 اظهار نظر

-

6 ماه پیش

باقری: نمی‌خواهم به هر قیمتی در فوتبال باشم

ارتش سرخ دات کام :
باقری: نمی‌خواهم به هر قیمتی در فوتبال باشم
کریم باقری، چهره دوست‌داشتنی فوتبال کشورمان در جدیدترین مصاحبه خود به مواردی اشاره کرده که شاید در گذشته کمتر به آن پرداخته بود.
کریم باقری بدون شک یکی از برترین و کامل‌ترین بازیکنان تاریخ فوتبال ایران است؛ فوتبالیست پرقدرتی که در دوران بازی با پیراهن تیم ملی بارها و بارها با گل‌های خود پیام‌آور شادی شد.
شاید کریم باقری تنها بازیکنی باشد که در ۳ مقطع مختلف از تیم ملی خداحافظی کرده است! بار اول پس از بازی ایرلند در سال ۱۳۸۰، بار دوم در سال ۱۳۸۷ و بار سوم نیز در سال ۱۳۸۹ در بازی مقابل برزیل که این بار برای همیشه از عرصه بازیه‌ای ملی کنار رفت. با این وجود هرگز به یاد ندارم حاشیه‌ای برای تیم ملی درست کرده باشد. به عنوان یک خبرنگار خوب به خاطر دارم در همان سال ۱۳۸۷ خیلی تلاش کردم از زیر زبانش حرفی یا تیتری در مورد خداحافظی عجیبش بیرون بکشم اما موفق نشدم. او پس از آویختن کفش‌هایش نیز روزهای بی‌حاشیه‌ای را همچون دوران بازی سپری کرد.
سال‌ها به عنوان مربی و دستیار کنار علی دایی، برانکو ایوانکوویچ و یحیی گل‌محمدی در پرسپولیس و دراگان اسکوچیچ در تیم ملی فعالیت کرد اما جار و جنجالی به راه نیانداخت. پس از پایان لیگ بیست‌ودوم نیز کریم باقری به دلایلی در پرسپولیس نماند و صحبت خاصی هم نکرد اما مصاحبه رضا درویش او را وادار کرد حرف‌هایی بزند و به‌نوعی از خودش دفاع کند و بگوید که جدایی‌اش خودخواسته نبوده!
دیروز فرصتی دست داد که دقایقی با کریم باقری هم‌کلام شوم. دوست نداشتم با سوالات کلیشه‌ای سراغ کسی بروم که خودش هم از این قبیل پرسش‌ها خسته شده است. در چند سفری که با آقا کریم همراه تیم ملی و ... داشتیم می‌دانم چقدر خوش‌صحبت و در عین جدی بودن شوخ‌طبع است اما...
این کریم باقری منطقی‌ترین کریم باقری بود که در این سال‌ها شناخته‌ام. به اشتباهات دوران بازی‌اش اشاره کرد، به علی دایی، بایرن مونیخ و ... بهتر است خودتان این مصاحبه را بخوانید که خواندنی است.

*برای خیلی‌ها شاید این پرسش به وجود بیاید که این روزها که فعالیتی در فوتبال ندارید، مشغول چه کاری هستید؟

بقیه چه کار می‌کنند؟ من هم مشغول کارهای دیگر و رسیدگی به امور شخصی هستم. بیزینس شخصی و کارهایی که به فوتبال مربوط نمی‌شود.

*پس از دوران بازی و خداحافظی خیلی زود به عرصه مربی‌گری آمدید و در همه این سال‌ها در فوتبال و پرسپولیس بودید. این دوری سخت نیست؟

قرار نیست کریم باقری تا آخر عمر در فوتبال باشد. به هر حال هر آمدنی، رفتنی دارد و دوستان دیگر مشغول کار هستند و این چرخه ادامه دارد.

*به هر حال بعضی چهره‌ها فرق می‌کنند. کسی هستید که حتی طرفداران تیم رقیب نیز شما را دوست داشتند و...
این نظر لطف شماست. همیشه در دوران بازی و مربی‌گری سعی کردم به دیگران و تیم‌های رقیب احترام بگذارم چون معتقدم احترام است که احترام می‌آورد.

*شنیدیم با تیم ۹۸ و دوستان خودتان هم جایی نمی‌روید؟
بله، درست است. کمتر جایی می‌روم و سعی می‌کنم به زندگی خودم برسم.

*چرا؟ از فوتبال دل‌زده شده‌اید؟
مگر می‌شود دل‌زده شوم؟ تمام زندگی من در فوتبال خلاصه شده است اما اگر بخواهم راستش را بگویم این روزها حال و حوصله زیادی ندارم. به همین خاطر سعی می‌کنم یک مقدار دور باشم. البته دوستان و همبازیان قدیمی‌ام زنگ می‌زنند و دعوت می‌کنند که برای بازی آن‌ها را همراهی کنم ولی دل و دماغی ندارم!

*(به شوخی) کریم باقری در همه این سال‌ها و حتی پس از کنار گذاشتن فوتبال، اضافه وزن پیدا نکرد و چاق نشد. الان که تمرین نمی‌کنید چاق نشده‌اید؟
حالا یک مقدار هم چاق شویم چه اشکالی دارد؟! (می‌خندد و ادامه می‌دهد) زمانی که بازی می‌کردیم لاغر و پوست و استخوان بودیم. بعدتر هم خیلی چاق نشدم و الان هم همین‌طور است. این روزها ورزش هم نمی‌کنم و شاید ... مهم نیست.

*دوست صمیمی شما خداداد عزیزی تماسی داشته است؟
بله، همه دوستان و بچه‌ها لطف دارند اما خودم کمی بی‌حوصله شده‌ام.

*یک زمانی در پرسپولیس و تیم ملی بر سر کریم باقری دعوا بود! حالا نه مربی پرسپولیس هستید و نه تیم ملی! این شرایط را چگونه پشت سر می‌گذارید؟
دعوایی نبود! من سال‌ها در پرسپولیس بودم و به لطف آقای دراگان اسکوچیچ به تیم ملی رفتم که شاید بتوانم کمکی کنم. این وضعیت همیشگی نیست. شما در زندگی شخصی هم ممکن است در یک مقطع چند شغل داشته باشید و در مقطعی دیگر حتی یک شغل هم نداشته باشید. این مسائل و بالا و پایین‌ها در زندگی وجود دارد و من هم مثل همه انسان‌ها سعی می‌کنم با آن کنار بیایم.

*دیدن بازی‌های پرسپولیس از پای تلویزیون چه‌طور است؟
وقتی پرسپولیس مثل بازی با الدحیل خوب بازی می‌کند خوب و راحت و دل‌چسب است. گاهی هم حرص می‌خوریم و دقیقا مثل یک تماشاگر معمولی هستیم. البته من معتقدم در بازی با النصر عربستان اگر زمین چمن کیفیت بهتری داشت و تماشاگر به ورزشگاه می‌آمد، پرسپولیس بباز این تیم نبود.

*کریم باقری بازی‌های تیم ملی ایران را تماشا می‌کند؟
اگر فرصت داشته باشم و درگیر کاری نباشم حتما تماشا می‌کنم.

*به طور مثال همین بازی ایران مقابل اردن در تورنمنت چهارجانبه این کشور را دیدید؟
یک نیمه از بازی تیم ملی را تماشا کردم. این بازی‌ها تدارکاتی است و کمک می‌کند بروبچه‌های ملی‌پوش با یکدیگر هماهنگ‌تر شوند. برد و باخت شاید خیلی در اولویت نباشد و هدف موفقیت در جام ملت‌های آسیاست که ظاهرا دی ماه برگزار خواهد شد.

*ژاپن و کره‌جنوبی پیشرفت عجیبی در این چند سال اخیر داشته و در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر هم دیدیم چه بلایی بر سر آلمان و پرتغال آوردند. نتایج این دو تیم، هواداران تیم ملی را نگران کرده است. در این رابطه نظری ندارید؟
همه تیم‌ها پیشرفت کرده‌اند و این تنها مربوط به ژاپن یا کره جنوبی نیست. باید مراقب سایر تیم‌ها هم باشیم و هیچ حریفی را در جام ملت‌ها دست کم نگیریم.

*بی‌تعارف چقدر به قهرمانی تیم ملی امیدوارید؟
همه ما دوست داریم تیم ملی کشورمان بهترین نتایج را بگیرد و حتی قهرمان جام ملت‌ها شود. این مستلزم بهترین امکانات و بازی‌های تدارکاتی است. باید جام ملت‌ها شروع شود تا بهتر بتوانیم در این مورد نظر بدهیم.

*شما در دو جام ملت‌های ۱۹۹۶ امارات و ۲۰۰۰ لبنان همراه تیم ملی حضور داشتید. در کدامیک بیشتر به قهرمانی نزدیک بودید؟
در جام ملت‌های ۱۹۹۶ امارات می‌توانستیم قهرمان شویم. به جرأت می‌گویم اگر سیستم کمک داور ویدیویی یا همان VAR آن دوره بود، حتم بدانید ما قهرمان می‌شدیم. در نیمه نهایی آن رقابت‌ها تیم ملی یک بار توسط خداداد عزیزی به گل رسید، اما جمال قندور داور مصری آن را به اشتباه مردود اعلام کرد. البته تصمیم او با توجه به پرچم کمک‌داورش مبنی بر آفساید اعلام کردن گل خداداد بود، اما این تصمیم کمک داور به نظر اشتباه بود. در نهایت تیم ملی در ضربات پنالتی ۴-۳ باخت و از صعود به فینال بازماندیم.

*هنوز هم حسرت آن را می خورید؟
آدمی نیستم که خیلی حسرت چیزی را بخورم و به هر حال آن مسابقات هم به آن شکل تمام شد و رفت.

*شماره ۶ تیم ملی که زمانی کریم باقری می‌پوشید در حال حاضر بر تن سعید عزت‌اللهی است. در مورد سعید چه نظری دارید؟
من اعتقادی به مقایسه ندارم. سعید هم پسر بسیار خوب وبا شخصیتی است و چند سالی می‌شود در تیم ملی بازی می‌کند. هر فوتبالیستی سبک خاص خودش را دارد و سعی می‌کند برای تیم ملی و باشگاهی‌اش مفید و موثر باشد. سعید عزت‌اللهی، احمد نوراللهی و سایر هافبک‌های تیم ملی هم بازیکنان خوبی هستند و برای آن‌ها آرزوی موفقیت می‌کنم.

*شاید سال‌هاست این سوال در ذهن من است و هرگز از شما نپرسیدم. این‌که کریم باقری قدر خودش را به عنوان بازیکن دانست؟
(بلافاصله) نه! راستش را بخواهید قدر خودم را ندانستم. تصمیمات اشتباهی گرفتم که همان تصمیمات جلوی پیشرفت مرا گرفت.

*خیلی‌ها شما را یکی از کامل‌ترین بازیکنان تاریخ فوتبال ایران می‌دانند. پیشنهادی از تیمی بزرگ داشته‌اید که تاکنون جایی آن را عنوان نکرده باشید؟
زمانی که در آرمنیا بیلفلد بازی می‌کردم به من اطلاع دادند بایرن مونیخ دنبالم است.

*همزمان با رفتن علی دایی به بایرن مونیخ؟
نه؛ یک سال بعد از رفتن علی دایی به بایرن مونیخ بود که مسئولان باشگاه به من گفتند این تیم با وسواس بازی‌های تو را دنبال می‌کند اما قسمت نشد دیگر!

*می‌توانستید در بایرن مونیخ هم بازی کنید؟
به هر حال گذشته، گذشته است. آن زمان جوان بودم و خیلی به این مسائل توجهی نمی‌کردم. این خصلت جوانی و زندگی است که وقتی جوان هستی، تجربه نداری و وقتی دارای تجربه می‌شوی دیگر آن شوق یا انرژی جوانی را نداری.

*برخی‌ها هم معتقدند کریم باقری در بوندس‌لیگا یا چارلتون انگلیس حوصله یادگیری زبان آلمانی یا انگلیسی را نداشت و همین موضوع هم جلوی پیشرفت او به عنوان لژیونر را گرفت!
این حرف را قبول ندارم. به خاطر زبان آلمانی یا انگلیسی نبود که نتوانستم به تیم‌های خیلی بزرگ بروم. زبان فوتبال در همه‌جای دنیا یکی است. اگر به طور مثال یک فروارد خارجی در هر بازی گل بزند کسی می‌پرسد که زبان بلد است یا نه؟ وظیفه بازیکن مشخص است و نهایتا اگر کارآیی یا استعداد لازم را داشته باشد برای او مترجم می‌آورند. این هم از آن حرف‌هایی است که همیشه پشت سر من زده‌اند. بار دیگر تکرار می‌کنم که اشتباهات و تصمیم‌هایی که خودم در دوران بازی گرفتم کمی به فوتبالم لطمه زد. این موضوع هیچ ربطی به ندانستن زبان خارجی نداشت.

*اگر موافق باشید برگردیم به پرسپولیس و رضا درویش! بابت مصاحبه مدیرعامل باشگاه پرسپولیس حسابی به هم ریختید و مصاحبه هم کردید. توضیحی می‌دهید؟
من اصلا قصد مصاحبه نداشتم. من دوست داشتم آقای درویش صحبتی نمی‌کرد یا حداقل در مورد من دروغ نمی‌گفت. این صحبت‌ها بار دیگر تکرار می‌کنم دروغ محض بود و به همین خاطر هم از خودم دفاع کردم.

*آن زمانی که رضا درویش عنوان کرد «سیدجلال حسینی جای کریم باقری را در پرسپولیس پُر می‌کند» هم به این اندازه ناراحت شدید؟
نه! من بحث کسی را ندارم و از شما هم می‌خواهم اسم کسی را نیاورید. همه مردم می‌دانند قرارداد من با پرسپولیس به اتمام رسیده بود و بنابراین باشگاه باید برای تمدید قرارداد تماس می‌گرفت. من که نمی‌توانستم بدون قرارداد بلند شوم و سر تمرین پرسپولیس بروم. این یک حرف ساده است و نیازی هم به فکر زیادی ندارد. باشگاه با من تماسی نگرفت و بنابراین متوجه شدم دنبال تمدید قراردادم نیستند. به همین سادگی جدا شدیم و شما هم دیدید پس از آن تمام تلاش من این بود که برای پرسپولیس حاشیه‌ای درست نکنم. حالا می‌بینم مدیرعامل باشگاه جلوی خبرنگاران و این همه دوربین و ... می‌آید و می‌گوید من خودم خواستم از پرسپولیس بروم! این حرف‌ها قشنگ نیست و بهتر است ما یک مقدار معرفت داشته باشیم. اگر نمی‌توانیم راستش را بگوییم حداقل دروغ نگوییم. آیا حرف بدی می‌زنم؟

*نه اما در تابستان گذشته شایعاتی هم مطرح شد مبنی بر این‌که کریم باقری درخواست قرارداد ۵ونیم میلیارد تومانی یا ۶میلیاردی داشته و...
این هم دروغ و کذب است. اصلا داستان من و مدیران باشگاه پرسپولیس مگر به مذاکره کشید که عدد و رقم مطرح شود؟ قراردادم با پرسپولیس تمام شد و من هم رفتم دنبال کارم! نه پیشنهادی دادم و نه کسی پیشنهادی داد که بخواهم درخواست مالی داشته باشم. همه چیز واضح و روشن است.

*شرایط این روزهای یحیی گل‌محمدی، قهر و آشتی سرمربی و اعتصاب بازیکنان این تیم را چطور می‌بینید؟
متأسفانه از زمانی که من به خاطر دارم بازیکنان پرسپولیس و همین‌طور استقلال از اول و شروع فصل از مشکلات مالی و بی‌پولی صحبت می‌کنند. این مربوط به امروز و دیروز نیست و یک مشکل همیشگی است. این دو باشگاه برند فوتبال ایران هستند و اصلا خوب نیست که چنین وضعیتی را پشت سر بگذارند. متاسفانه مدیرانی هم که می‌آیند اغلب بدهی پشت بدهی باقی می‌گذارند و مشکلات را چند برابر می‌کنند. این در حالی است که اسم پرسپولیس یا استقلال خودش میلیاردها ارزش دارد و کافی است یکسری موانع برداشته شود. در مورد پرسپولیس هم باید بگویم تیمی که در فصل گذشته ۳ قهرمانی کسب کرده لایق توجه بیشتری است اما ... چه می‌شود گفت! حرف زدن ما هم دردی دوا نمی‌کند.

*یک جایی از قول شما خواندم که گفته بودید دو تیم لیگ برتری به شما پیشنهاد همکاری داده‌اند. می‌توانید اسم بیاورید؟
اسم نیاورم بهتر است اما این اتفاق افتاد. من نمی‌خواستم و نمی‌خواهم غیر از پرسپولیس در تیمی مربی‌گری کنم و به همین خاطر جواب منفی دادم. بهتر دیدم در این دوران بیشتر استراحت کنم.

*سه، چهار سال پیش خودم شاهد هستم یک تیم پول‌دار صنعتی و لیگ برتری به شما پیشنهاد سرمربی‌گری داده بود. در آن مقطع به من گفتید که قصد سرمربی‌گری ندارید. هنوز هم چنین تفکری دارید؟
بله، چیزی عوض نشده است. من دنبال سرمربی‌گری نیستم و الان هم فقط استراحت می‌کنم.

*چرا؟
شاید این موضوع به روحیه‌ام برمی‌گردد که خیلی دنبال این داستان و سرمربی‌گری نیستم.

*و بالاخره حرف پایانی؟
حرف خاصی ندارم اما لطفا از قول من بنویسید کریم باقری آدمی نیست که بخواهد به هر طریقی در این فوتبال باشد. اسامی خیلی بزرگ‌تر از من بوده‌اند که الان دیگر در فوتبال نیستند. قرار هم نیست من کریم باقری همیشه باشم و از لطف و محبت همه مردم و دوستان هم تشکر می‌کنم. دنبال حاشیه و حاشیه‌سازی هم نبودم و امروز اگر نیستم قرار نیست پرسپولیس را به حاشیه ببرم اما گاهی حرف‌هایی آدم می‌شنود که مجبور به واکنش می‌شود. بهتر است هر کسی راه خودش را برود و از راه صداقت و راستی خارج نشود. قضاوت را هم بسپاریم به مردم و هواداران!


لینک کوتاه : https://arteshesorkh.com/p/156942
نظرت رو بنویس
از حروف انگلیسی استفاده نکن
در حال حاضر فقط کاربرانی که در سایت ثبت نام کرده باشند میتوانند نظر ثبت کنند.
جهت ثبت نام میتوانید اینجا کلیک نمایید.
امیر امیری

0

2

6 ماه پیش

یک مردتمام عیاری کریم جان،مرسی بخاطرتمام اتفاقات شیرینی که برای مارقم زدی،فوتبال قدرشماراندانست،دوستت داریم


مهدی‌قزوین

0

1

6 ماه پیش

انسان کامل ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️تاابد درقلب هوادارایی.


جوادشیخی

0

5

6 ماه پیش

واقعا اقاکریم نمونه بارزیه مرد یه بازیکن تمام عیار یه مربی بزرگ وبادانش ویه انسان واقعی ودلسوزمردم یه هوادارواقعی پرسپولیس درکل ازهرنظر واقعا یه انسان راستگوباصداقت وبی ریا زنده باشی داش کریم قربان مرام ومعرفتت


فرشاد شیخ الاسلامی

0

5

6 ماه پیش

کریم باقری از هر لحاظ سرآمد همه ی بازیکنان و فوتبالیست هاست ، هم از لحاظ فنی ، هم اخلاقی و هم شخصیتی . حیف پرسپولیس که شخصیتی مثل کریم روی نیمکتش نیست


آرین

0

8

6 ماه پیش

درود بر شرف و غیرتت شیر مرد پرسپولیس..... کریم باقری یکی از باشرف ترین و با غیرترین و با تعصب ترین انسان روی زمین هست که خداروشکر قسمت پرسپولیس و هواداراش شد که آقا کریم توی پرسپولیس بازی کنه و ما هوادارا بهش افتخار کنیم.... درود بر تو مرد بزرگ و دوست داشتنی و خدا لعنت کنه اونایی رو که اسطوره پرسپولیس رو ازش جدا کردن امیدوارم نابود بشن انشاالله ♥♥♥


ابراهیم رمضانپور

0

7

6 ماه پیش

سلام بر کریم باقری اسطوره فوتبال پرسپولیس ایران... داداش گلم شما خیلی مردی....کنار گذاشتن شما....نه مقصر یحیی گل‌محمدی بود....نه درویش..... از بالا دستور دادند شما نباشید... حالا اگر دوستان کمی اتفاق نظر داشتند زحمت می کشیدند شاید کمکی به حل مشکل کرده بود... حالا چه کسی کوتاهی کرد همه ما هواداران و کاربران گروه و پیشکسوتان می دانیم..... کریم باقری یعنی آرامش تیم کمک حال کادر فنی تیم.


عباس کریمزاده

0

6

6 ماه پیش

درود۰برشاه کریم مرد باتعصب ۰عشق فقط پرسپولیس۰۰❤❤❤❤❤❤🙏


حسبنعلی سرگزی

0

7

6 ماه پیش

درویش بیشتر از این با دل هوادارا بازی نکن همه میدونن چه خبره تو فوتبال و چرا اقا کریم قرار دادش تمدید نشد.درویش بخاطر منافع خودش همش در حال حاشیه درست کردنه


فربدپرسپولبسی

0

7

6 ماه پیش

درودبرشرفت مردتمام عیاردوستت دارم یکی یک دونه


فردین کرمی

0

7

6 ماه پیش

دولت محترم حامی غزه کریمونمیخواددرویش مرویش کیه


مجید التیام

0

8

6 ماه پیش

کریم باقری مرد محبوب و دوست داشتنی میلیون ها ایرانی که امثال بدلیل نامردی در حق هواداران پرسپولیس و خود آقا کریم عده ای خیانتکار مثل درویش نخواستن این دو باهم موفق بشن ..آقایون بدونن ما تا آخرین نفس پشت کریم باقری هستیم و جون مون را برای آقا کریم میدیم


علیرضا

0

8

6 ماه پیش

یکی ازبزرگ مردان تاریخ پرسپولیس کبیرجات توی قلب ماست❤❤❤❤❤❤🌹🌹🌹🌹🌹🌹🙏🏻🙏🏻🙏🏻🙏🏻🙏🏻🙏🏻🙏🏻🌹✋🏽🙏🏻


دختر پرسپولیس ❤🔥

0

8

6 ماه پیش

سرت سلامت شاه کریم اسطوره ی بزرگ❤👑


msa

0

7

6 ماه پیش

بهت افتخارمیکنیم سالار❤❤❤❤❤❤


مرادسلمانی

0

8

6 ماه پیش

درودبرشرف وغیرتت شاه کریم اگربودی این همه حاشیه نداشتیم.ای شیرمردپرسپولیسی


نوید ناصری

0

7

6 ماه پیش

شاه کریم تو مردی، مثل خیلیای دیگه که تو این مملکت هستند نیستی و به هر قیمتی حاضر نمیشی انسانیتت رو زیر پا بزاری... زنده باد مردان بزرگ ایران


ع حسین زاده

0

7

6 ماه پیش

تو دورانی که بعضی ها با چاپلوسی و زیرآب زدن دیگران، دنبال مربی گری یا مدیریت هستن، سر تا پای یکی مثل کریم باقری رو باید طلا گرفت، کسی که ۱۰۰درصد هواداران و پیشکسوتان پرسپولیس و حتی تیم های رقیب آرزوی داشتن، همچین آدمی رو، روی نیمکت تیمشون دارن، اونوقت یه عده افراد عقده ای و بی شرف، چوب لای چرخ پرسپولیس و شخص شاه کریم میکنن، اینها بوئی از شرافت و انسانیت نبردن ،همین بی شرف های بی خاصیت هستن که مملکت رو به این روز انداختن و مردم را به فلاکت و بدبختی انداختن.


امیر سروری

0

11

6 ماه پیش

شاه کریم عشقی بخدا💖


پدراام دهدشتی

0

12

6 ماه پیش

آقا کریم اسطــــوره مردی به تمام معنی.، من یک لُــــر هستم اما به شما افتخار میکنم چون انسانیت در خونت جریان دارد


قلمراد دوم

-1

9

6 ماه پیش

تیتری که زده قبل و بعدش رو حذف کرده تا جلب توجه کنه و به فروش برسه نه برای دلسوزی بخاطر نبودن آقا کریم بلکه فقط برا فروش و پول درآوردنه اما مصاحبه رو که کامل میخونی آقا کریم خیلی ساده و بدون جبهه گیری فقط کلی حرف دقیق و درست زده که همشون حرفه ای و نشون دهنده صداقت آقا کریمه اما خبرنگاران هزار تومنی چاره‌ای ندارن که یه چیزی ازش تیتر کنن که هزار تومنشون بشه دو هزار تومن خاک بر سر قلم و قلمداری که به این روز بیوفته اینا مثه مرده شورن که از مرگ و عزای دیگران جیبشونو پر و شکمشونو سیر میکنن خاک بر سر هر چی قلم به مزده


عبدالله

0

11

6 ماه پیش

درود بر سلبریتیهای باشرف علی الخصوص اقا کریم پرسپولیسی


عبدالله

0

9

6 ماه پیش

درود بر سلبریتی های باشرف


احمد نوری اسرمی

0

8

6 ماه پیش

شاه کریم عشق همه پرسپولیسیهاست . اگه زود از تیم ملی خداحافظی نمیکرد حتمن رکورد تعداد بازیهای ملی رو میزد ولی الان اون‌جواد جکش سیاه باز با ۱۵۱ بازی ملی بالاتره . درویش امسال با سوتیهایی که داد یکم از محبوبیت خودش از دست داد هرچند هر مدیرعامل دیگه ای بود نمیتونست با شاه کریم قرارداد ببنده چون حاظر نبود مثل جواد جکش تعهد بده و پشت مردم رو خالی کنه . ایشاالله خیلی زود شاه کریم به خونه خودش برمیگرده


اکبر بازی

-4

4

6 ماه پیش

خدا نیامرزد منصور پورحیدری را حقش واقعاً خورد وجای اورا به نکونام وفکری داد یعنی الان جواد نکونام سی بازی ملی بیشتر نداشت


arsha

0

9

6 ماه پیش

دردوبلات بخوره تو سر مثلا پیشکسوتایی که هرچی از دهنشون درمیاد میگن تیمو تو حاشیه میبرن ....کریم باقری یدونه است از هر نظر


حسین سانبلی

0

10

6 ماه پیش

شاه کریم این فوتبال جایگاه عزیزانی مثل شماست ننگ بر کسانیکه نمی خواهند امثال شما عزیز باشید وقتی کنار تیم بودی من هوادار دلم قرص بود چه برسه به بازیکنان وکادر فنی

بازی های پرسپولیس

4(5)-4(6)

آلومینیوم

پرسپولیس

جمعه, 7 اردیبهشت
ساعت 18:15

ورزشگاه : امام خمینی اراک

داور : امیر عرب‌براقی

نظرسنجی

مقصر باخت پرسپولیس در جام حذفی را کدام گزینه می‌دانید؟

گلزنان برتر پرسپولیس
نام بازیکن تعداد گل
1 شهاب زاهدی 6
2 گئورگی گولسیانی 5
3 محمدحسین کنعانی‌زادگان 5
4 عیسی آل‌کثیر 4
5 مهدی ترابی 2
6 اوستون ارونوف 2
7 علی نعمتی 1
8 سعید صادقی 1
9 مرتضی پورعلی‌گنجی 1
10 یاسین سلمانی 1
11 محمد عمری 1
12 امید عالیشاه 1
13 نبیل باهویی 1
14 دانیال اسماعیلی‌فر 1
نام بازیکن تعداد گل
1 عیسی آل‌کثیر 3
2 مهدی ترابی 1
3 دانیال اسماعیلی‌فر 1
4 اوستون ارونوف 1
نام بازیکن تعداد گل
1 سعید صادقی 2
2 امید عالیشاه 1
برنامه بازی ها

هفته 25 لیگ برتر

سه‌شنبه, 11 اردیبهشت

شمس آذر - پیکان 18:20

چهارشنبه, 12 اردیبهشت

هوادار - صنعت نفت 17:00
تراکتور - استقلال 17:00
مس رفسنجان - گل گهر 17:45
ذوب آهن - نساجی 18:00
استقلال خوزستان - ملوان 18:15
آلومینیوم - فولاد 18:15
پرسپولیس - سپاهان 19:30

یک هشتم جام حذفی

جمعه, 07 اردیبهشت

آلومینیوم 4(6) - 4(5) پرسپولیس 18:15

هفته 6 لیگ قهرمانان آسیا

سه‌شنبه, 14 آذر

پرسپولیس 1 - 2 الدحیل قطر 19:30
استقلال تاجیکستان 1 - 1 النصر عربستان 21:00
جدول مسابقات
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 استقلال 24 20 53
2 پرسپولیس 24 20 52
3 سپاهان 24 21 45
4 تراکتور 24 12 42
5 ملوان 24 9 38
6 گل گهر 24 7 34
7 ذوب آهن 24 1 33
8 شمس آذر 24 3 31
9 مس رفسنجان 24 -3 30
10 آلومینیوم 24 -8 29
11 هوادار 24 -7 25
12 پیکان 24 -8 25
13 فولاد 24 -19 21
14 استقلال خوزستان 24 -10 20
15 نساجی 24 -17 19
16 صنعت نفت 24 -21 16
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 النصر عربستان 6 6 14
2 پرسپولیس 6 0 8
3 الدحیل قطر 6 0 7
4 استقلال تاجیکستان 6 -6 3

ارتش سرخ

Perspolis

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

فوتبال

فوتبال