ارتش سرخ دات کام

اخبار

برانکو: ۳ بازیکن بزرگ پرسپولیس را ا ...

نویسنده : امیرحسین قربانی

-

نظرات : 18 اظهار نظر

-

2 سال پیش

برانکو: ۳ بازیکن بزرگ پرسپولیس را از چنگ آبی ها درآوردم

ارتش سرخ دات کام :
برانکو: ۳ بازیکن بزرگ پرسپولیس را از چنگ آبی ها درآوردم
برانکو ایوانکوویچ سرمربی پیشین تیم ملی و پرسپولیس و فعلی تیم ملی عمان در مصاحبه از خاطرات حضورش در پرسپولیس و تیم ملی ایران در جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر می‌گوید.

حدود هفت سال پیش یا به عبارتی دقیق‌تر ۱۷ فروردین ۱۳۹۴ مرد کروات درحالی با پرسپولیس قرارداد بست که از این تیم بزرگ و پرطرفدار فقط یک اسم باقی مانده بود.

کار بازسازی پرسپولیس از سوی برانکو ایوانکوویچ بلافاصله آغاز نشد. او لیگ چهاردهم را به حفظ تیم در لیگ برتر و ارزیابی پرسپولیس پرداخت اما ...

شاید مهم‌ترین پیروزی این مربی با پرسپولیس لیگ چهاردهم شکست دادن استقلال تهران با سرمربیگری امیر قلعه‌نویی بود. در لیگ پانزدهم شاید پرسپولیس بهترین و جذاب‌ترین فوتبال سال‌های اخیر را به اجرا گذاشت ولی قهرمان نشد. این تیم قهرمانی را روز آخر با تفاضل گل کمتر به استقلال خوزستان شگفتی‌ساز واگذار کرد تا مرد باهوش با اصلاحات اساسی سه قهرمانی پی درپی لیگ برتر در فصول شانزدهم، هفدهم و هجدهم را جشن بگیرد. پرسپولیس تحت هدایت برانکو به افتخاراتی بالاتر از تصور هوادارانش رسید و انواع و اقسام رکوردها را شکست و برای اولین بار به فینال آسیا رسید. قهرمانی‌های سرخپوشان پس از جدایی مرد کروات هم ادامه پیدا کرد اما کم نیستند کسانی که معتقدند معمار پرسپولیس نوین فعلی و قهرمان ۵ دوره پی درپی لیگ برتر می‌دانند.

مردی که هفت سال پیش با تجربه‌ای بیشتر و پختگی نسبت به دوره اول حضور در ایران (تیم ملی) به تهران آمد و محبوب طرفداران پرسپولیس شد. به همین بهانه بد ندیدیم سراغ برانکو ایوانکوویچ برویم. مردی که همواره ارتباط مطلوب و دوستانه‌ای با رسانه‌های ایرانی داشته و دارد. مصاحبه خبرورزشی با سرمربی سابق پرسپولیس را با این توضیح بخوانید که مثل همیشه رضا چلنگر مترجم دوست داشتنی فوتبال ایران و مربیان کروات کمک حال ما شد و جا دارد تشکر ویژه‌ای از آقا رضا داشته باشیم.

*اگر موافق باشید می‌خواهیم همراه شما به ۷ سال پیش برگردیم. روزی که با پرسپولیس قرارداد بستید درحالی که از استقلال هم پیشنهاد داشتید؟
قضیه استقلال به زمانی دورتر برمی‌گردد. فکر می‌کنم سال ۲۰۰۸ یا ۲۰۰۹ (۱۳۸۷ یا ۱۳۸۸) بود که آقای فتح الله زاده مدیرعامل باشگاه استقلال از طریق رضا چلنگر مرا پیدا کرد و پیشنهاد همکاری داد.

*چرا قبول نکردید؟ (به شوخی) نمی‌خواهید بگویید از اول پرسپولیسی بودید که؟!
(می‌خندد) نه، من یک مربی حرفه‌ای بوده و هستم و آن زمان هم این پیشنهاد رسید اما به هر دلیلی به سرانجام نرسید. اگر اشتباه نکنم عمر مدیریت آقای فتح‌الله‌زاده در استقلال و آن مقطع قد نداد تا همکاری کنیم.

*بعد پیشنهاد پرسپولیس از راه رسید. درست است؟
قبل از پرسپولیس از تیم‌های پیکان و تراکتور هم پیشنهاد داشتم.

*جداً؟
بله، آقای شیعی مدیرعامل پیکان بود ولی نتوانستیم به توافق برسیم و بعد آقای آجرلو مدیرعامل فعلی باشگاه استقلال خیلی جدی پیشنهاد داد سرمربی تراکتور شوم اما هیچ کدام به قرارداد منجر نشد.

*ممکن بود برانکو ایوانکوویچ سال ۸۷ یا ۸۸ سرمربی استقلال شود. حالا می‌خواهیم بپرسیم اگر چنین پیشنهادی الان یا فصول آینده به برانکو شود هدایت استقلال را می‌پذیرد؟
الان دیگر نه! قضیه آن زمان با حالا خیلی فرق می‌کند. نمی‌شود از قرمز به آبی رفت یا بالعکس!

*خاطرم هست مرحوم زلاتکو کرانچار چند سال پیش از باشگاه ذوب آهن پیشنهاد داشت اما به خاطر آن که سابقه سرمربیگری در سپاهان داشت نپذیرفت.
(رضا چلنگر تأیید می‌کند) دقیقا همین طور است.

*بسیاری از هواداران پرسپولیس از شما به عنوان «معمار پرسپولیس نوین» و قهرمانی‌های متوالی این تیم یاد می‌کنند. خیلی‌ها حالا مدعی هستند که «ما برانکو را به ایران آوردیم!» توضیحی می‌دهید؟
این که نظر لطف هواداران پرسپولیس است اما یک گروه و در رأس آنها آقای نژادفلاح مدیرعامل سابق باشگاه در این زمینه نقش داشت. آقایان هدایتی، گرشاسبی و هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس هم تلاش زیادی کردند.

*آن زمان که شما سرمربی پرسپولیس شدید این تیم شرایط نُرمالی نداشت. پذیرفتن هدایت این تیم یک ریسک بزرگ نبود؟
اتفاقاً همین رضا چلنگر آن زمان خیلی به من گفت که داری ریسک می‌کنی یا اینکه از پرسپولیس فقط یک اسم مانده و ... اما تلفنی قولی دادم و پای آن ایستادم و گفتم «من را سرمربی خود بدانید!»

*تلفنی؟!
آن زمان فکر می‌کنم از طریق وایبر با آقای نژادفلاح و هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس گفت‌وگو کردیم و قولی دادم و به آن هم عمل کردم.

*هنگام مذاکره و امضای قرارداد با پرسپولیس قول قهرمانی دادید؟
تنها قولی که دادم حفظ پرسپولیس در لیگ برتر در لیگ چهاردهم بود. تیم اصلاً شرایط خوب و مطلوبی نداشت اما با یک کارگروهی و جمعی توانستیم قدم به قدم پیشرفت کنیم و باقی‌اش را هم که می‌دانید.

*به اعتقاد من بهترین فوتبالی که پرسپولیس شما ارائه کرد در لیگ پانزدهم بود. تیمی که چشم‌نواز بازی می‌کرد اما در نهایت به خاطر تفاضل کمتر و روز آخر قهرمانی را به استقلال خوزستان تیم شگفتی‌ساز عبدالله ویسی واگذار کرد. بعد از آن شما تغییرات زیادی در تیم ایجاد کردید و...
در فوتبال باید فردا نسبت به امروز پیشرفت داشته باشید و نباید درجا بزنید. آن تیم لیگ پانزدهم به قول شما زیبا و تماشاگرپسند بازی می‌کرد اما درمیان ناباوری دوم شد و نیاز به تغییر و اصلاح داشت.

*بلافاصله پس از پایان لیگ پانزدهم سریع‌ترین خرید را شما داشتید. علیرضا بیرانوند، سید جلال حسینی و وحید امیری بازیکنان نفت تهران را خریدید؟
الان به شما می‌گویم که این سه بازیکن را از چنگ استقلال درآوردیم! علیرضا بیرانوند و وحید امیری را استقلال می‌خواست و دنبال سید جلال حسینی هم بودند اما توانستیم آنها را پرسپولیسی کنیم.

*چه کسی این سه بازیکن را به شما معرفی کرد؟
هیچ‌کس! ما در لیگ پانزدهم با نتیجه ۲ بر صفر به نفت تهران باختیم و این سه بازیکن درآن دیدار تلخ ستاره بودند. من همیشه هنگام مصاف با حریفان نیم نگاهی هم به بازی بهترین‌های تیم مقابل داشته و دارم. بیرانوند و امیری را پس از آن شکست انتخاب کردم و سید جلال را هم از قبل می‌شناختم. در واقع بعد آن بازی به فکر خرید آنها افتادم.

*نمی‌دانم به خاطر دارید یا نه اما یک روز وقتی از شما پرسیدم چرا سید جلال را نمی‌خرید عصبانی شدید و ...
چه زمانی بود دقیقاً؟

*دقیقاً در فصل نقل و انتقالات لیگ پانزدهم بود. سیدجلال به ایران آمده بود و پالس‌های مثبتی هم برای پوشیدن مجدد پیراهن پرسپولیس نشان داده بود اما این اتفاق نیفتاد.
سید جلال تازه از قطر آمده بود و می‌دانستم بازیکن بزرگی است. او مدافع کم اشتباه و بزرگی بود اما من می‌خواستم در شرایط بهتری این بازیکن برجسته را بخرم.

*یعنی چی؟
من قدرت رهبری سید جلال و توانایی فنی‌اش را با هم می‌خواستم. دوست داشتم زمانی به پرسپولیس بیاید که خودش بلند شده باشد و تیم ما را هم بلند کند. اتفاقاً همین اتفاق هم درلیگ شانزدهم افتاد. سیدجلال حسینی در همه این سال‌ها یکی از بهترین کاپیتان‌هایی بوده که من داشته‌ام و بسیار شخصیت حرفه‌ای و فوق العاده‌ای دارد.

*البته سید جلال هم میشه از شما تعریف می‌کند. جالب آن که آن زمان شایعه شده بود مرحوم کرانچار که در قطر سرمربی سیدجلال حسینی بوده علیه او با شما صحبت کرده، زیرآبش را زده و جلوی پرسپولیسی شدن این بازیکن را گرفته است؟
تکذیب می‌کنم! اصلاً چنین چیزی نبوده است. سیدجلال تازه از قطر برگشته بود و به نظرم در زمان مناسبی به پرسپولیس برگشت.

*یک نکته‌ای که در مورد سبک مربیگری شما در پرسپولیس وجود داشت اصلاحات و تغییرات متعدد بود. پس از قهرمانی‌ها هم این اتفاق می‌افتاد. توضیحی می‌دهید؟
من همیشه اعتقاد دارم یک تیم موفق مثل قطاری است که راه افتاده و هرکسی هم که نمی‌تواند بلیت آن را رزرو یا خودش را ثابت کند باید وسط راه پیاده شده و جای خود را به مسافر شایسته تری بدهد. یک تیم هر سال باید قوی‌تر از سال قبل شود و این موضوع در مورد تیم‌های قهرمان بیشتر صدق می‌کند. البته در کنار آن باید به جوانگرایی مثبت هم فکر کرد و جوانانی را برگزید که بتوانند خیلی زود جای بزرگان را پُر کنند.

*یکی از شاگردان شما مهدی طارمی بود. این مهاجم را شما خیلی دوست داشتید و حتی خیلی راحت با سفر او به ترکیه، ماجرای ریزه‌اسپور و بعدتر جدایی او و رفتن به الغرافه خیلی راحت کنار آمدید. یک روز که به خبرورزشی آمده بودید حق را به طارمی دادید. چرا؟
یک روز تمرین لی‌لی و پریدن از موانع برای ۶ بازیکن داشتیم. تازه به پرسپولیس آمده بودم و با دقت مشغول تماشای کار بازیکنان بودم. یک مقدار موانع را بیشتر و سرعت کار را دستور دادم بالاتر ببرند که اغلب بچه‌ها کم آوردند اما مهدی طارمی من را شگفت‌زده کرد. او هرچه به موانع آخر نزدیک‌تر می‌شد با قدرت و سرعتی بیشتر می‌پرید و من تعجب کردم که قدرت بدنی و هوازی این بازیکن مادرزادی بالاست. جالب آن که با هر دو پای چپ و راست به یک نسبت و مساوی قوی می‌پرید. او یک فوتبالیست حرفه‌ای است که باید به فکر پیشرفت باشد و به او حق می‌دادم دنبال پیشنهادات بهتر باشد.

*فکرش را می‌کردید مهدی طارمی ستاره پورتو و لیگ پرتغال شود و یکی از قشنگ‌ترین گل‌های تاریخ لیگ قهرمانان اروپا را به چلسی بزند؟
می‌شد حدس زد چون مهدی طارمی بهترین استعداد ۱۰ سال اخیر فوتبال ایران بوده است. از این بابت خیلی خوشحال هستم.

*بازی‌های مهدی طارمی را دنبال می‌کنید؟
تا جایی که بشود بازی‌های مهدی و همه شاگردانم را دنبال می‌کنم. موفقیت آنها باعث خوشحالی من است.

*در همه این چند سالی که درپرسپولیس فعالیت کردید کدام دوره بهتر و حرفه‌ای‌تر بود؟
از همه دوستانی که این مدت در پرسپولیس به ما کمک کردند تشکر می‌کنم اما زمان آقای طاهری تیم ما نظم مالی خوبی داشتیم. آن نظم خیلی به موفقیت ما در ادامه راه کمک کرد.

*ببخشید سؤالات ما کمی پراکنده است اما شما یک میلیون و ۸۰۰ هزار دنبال کننده (فالوئر) در اینستاگرام دارید. چه تعداد از این دنبال کننده‌ها ایرانی یا به عبارت بهتر هواداران پرسپولیس هستند؟
همه آنها ایرانی هستند! البته از شوخی گذشته در تمام این سال‌ها عشق و حمایت فوتبالدوستان ایرانی به ویژه پرسپولیسی‌ها را داشته و به آن افتخار می‌کنم. شاید ۹۰ درصد از فالوئرهایم ایرانی و طرفدار پرسپولیس باشند. همواره گفتم و باز هم می‌گویم عاشق طرفداران پرسپولیس هستم و دوست دارم نکته‌ای را اینجا بگویم.

*بفرمایید؟
اگر من توانستم درپرسپولیس موفق شوم یا به قول شما قهرمانی کسب کنم می‌دانم و به این حرف باور دارم که ستاره اصلی تیم ما هواداران" و تماشاگران این تیم بودند. همه بازیکنانم را دوست داشته و دارم اما حمایت طرفداران پرسپولیس بی‌نظیر بود و همیشه ما را به جلو هُل می‌داد.

*پس از شما گابریل کالدرون سرمربی پرسپولیس شد اما نیم فصل هم در این تیم دوام نیاورد! مگر در رابطه با پرسپولیس و مشکلات مالی این تیم با شما مشورت نکرده بود؟
من دقیقاً نمی‌دانم چه اتفاقی افتاد که کالدرون جدا شد اما با من مشورت کوچکی داشت.

*چند ماهی حقوقش عقب افتاده بود. بیشترین زمانی که دستمزد شما به تأخیر افتاد چند ماه بود؟
۲ سالی که دستمزد ما این طرف و آن طرف یا با تأخیر پرداخت شد اما ۹ ماه هیچ پولی از پرسپولیس نگرفتم. یک مرتبه هم ۶ ماهی عقب افتاد و ...

*خیلی به ندرت پیش آمد که در این رابطه حرفی بزنید. وضع مالی شما خوب بود یا اینکه...؟
به هرحال من درخصوص فوتبال ایران شناخت کافی داشتم. می‌دانستم جایی کار می‌کنم که این اتفاقات طبیعی است و از طرفی یکسری مسائل درون خانوادگی است. شما اگر داخل خانه گوشت، میوه یا پول نداشته باشید به کوچه و خیابان نمی‌روید و فریاد نمی‌کشید تا همسایه‌ها متوجه شوند.

*شنیدیم از طرف دستیاران خودتان هم تحت فشار بودید که چرا مصاحبه نمی‌کنید و باشگاه را وادار به پرداخت به موقع دستمزد قرارداد خودتان نمی‌کنید؟
به هر حال این صحبت‌ها بود اما همیشه به دستیاران و کمک‌هایم می‌گفتم «نگران نباشید چون پول قراردادتان را بالاخره می‌گیرید. ممکن است دیر و زود داشته باشد اما بالاخره پرداخت خواهد شد.» یک جوری مدیریت می‌کردم. یک ضرب المثلی هم ما داریم که می‌گوید «درهای پشت سر خودتان را نبندید!» من هم هر جایی کار کردم درهای پشت سرخودم را نبستم.

*ما ایرانی‌ها می‌گوییم پُل‌های پشت سرخودتان را خراب نکنید؟
(پس از توضیح رضا چلنگر) بله، نباید کاری کنید که دیگر نتوانید برگردید و به چشم دوستان خود نگاه کنید. من تلاش کردم در فوتبال ایران و پرسپولیس درها را پشت سر خودم نبندم و امیدوارم توانسته باشم به این هدف برسم.

*شما در تیم ملی ایران شاگردانی داشتید که بعدها مربیان موفقی شدند. فکرش را می‌کردید؟
فوتبال ایران استعدادهای زیادی دارد. بازیکنانی که توانستند در اروپا هم خوش بدرخشند. علی دایی، علی کریمی، مهدی مهدوی کیا، جواد نکونام و ... که واقعاً آنها را دوست داشته و دارم.

*در مورد یحیی گل‌محمدی چه فکری می‌کردید؟
من همان زمان هم فکر می‌کردم او مربی موفقی می‌شود. چیزی که در مورد جواد نکونام، علی دایی و علی کریمی هم صدق می‌کند و با خودم می‌گفتم مربی یا مدیران موفقی خواهند شد.

*پس از اینکه یحیی گل‌محمدی سرمربی پرسپولیس شد از او حمایت کردید. توضیحی می‌دهید؟
یحیی یکی از بهترین و باهوش‌ترین بازیکنان من در تیم ملی ایران بود. او قابلیت لازم را برای سرمربیگری پرسپولیس دارد.

*درحال حاضر استقلال با ۶ امتیاز فاصله از پرسپولیس صدرنشین لیگ برتر شده است. به نظر شما این فاصله جبران می‌شود؟
(تکیه کلام ایرانی برانکو) انشالله پرسپولیس جبران کرده و قهرمان لیگ شود.

*در مراسم قرعه کشی جام جهانی حضور داشتید. طرفدار کدام تیم در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر هستید؟
من برای حضور در مراسم دعوت رسمی داشتم. در این مراسم بیشتر کنار اعضای فدراسیون کرواسی و تیم ایران بودم. تیم اول من هم در جام جهانی کرواسی است و تیم دوم ایران!

*ایران؟
ایران تیم با کیفیتی است که قدرت خود را درآسیا نشان داده و به نظر می‌رسد بتواند حتی در مرحله گروهی مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ شگفتی‌ساز شود.

*کرواسی چه طور؟
کرواسی که استاد سورپرایز کردن تماشاچیان جام جهانی است. جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه یا جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه را که به خاطر دارید؟ این بار هم من فکر می‌کنم کرواسی بتواند با تلفیق بازیکنان جوان و با تجربه همه را سورپرایز کند.

*پیش بینی می‌کنید کدام بازیکن ستاره تیم ایران در جام جهانی قطر شود؟
ایران بازیکنان خوبی دارد اما جواب پرسش شما مشخصاً مهدی طارمی است. او حتی پتانسیل آن را دارد که یکی از ستاره‌های جام جهانی شود.


*شما از اسکوچیچ هموطن خودتان حمایت جانانه‌ای داشتید. ما تصور می‌کردیم بعد از مصاحبه‌ای که انجام داده و گروه ژاپن، عربستان، استرالیا، عمان و ... را سخت‌تر از گروه ایران خواندید رابطه شما و سرمربی تیم کشورمان به هم خورده باشد؟
نه، ما همیشه رابطه خوبی داشته و داریم. در این فوتبال هر کسی حق دارد نظرش را بگوید. دراگان اسکوچیچ هم توانست با تیم ایران نتایج فوق العاده‌ای بگیرد و درخشان ظاهر شد.

*ولی زمزمه‌هایی به ویژه پس از شکست تیم ایران مقابل کره جنوبی به گوش رسید که ایران در جام جهانی قطر نیاز به مربی بزرگ‌تری دارد؟
با توجه به نتایجی که اسکوچیچ در انتخابی جام جهانی گرفت حق اش است در قطر روی نیمکت ایران بنشیند. چه کسی فکرش را می‌کرد ایران با اسکوچیچ آن نتایج را بگیرد؟ او ثابت کرد کارش را بلد است و من از این حرف‌ها سر درنمی‌آورم. هیچ مربی درحال حاضر به اندازه دراگان اسکوچیچ، تیم ملی ایران را نمی‌شناسد.

*در حال حاضر دل شما برای فوتبال ایران تنگ نشده است؟ نمی‌خواهید یک روزی به فوتبال ایران برگردید؟
در فوتبال هرگز نمی‌توان گفت هرگز اما درحال حاضر من با فدراسیون فوتبال عمان قرارداد دارم و باید به آن پایبند باشم.

*دوست ندارید برای تماشای یک بازی تیم ملی ایران یا پرسپولیس به کشور ما برگردید. قرار بود تیم ایران با عمان یک بازی دوستانه برگزار کند که ظاهراً به خاطر کُرونا لغو شد. شنیدیم شما نمی‌توانید به خاطر مشکل مالیات به ایران برگردید؟
می‌توانم به ایران بیایم و ممنوع‌الورود نیستم اما ممکن است ممنوع‌الخروج شوم. مالیات من بر اساس قراردادم باید توسط باشگاه پرسپولیس پرداخت می‌شد که هنوز نشده و حالا قول‌هایی داده‌اند. امیدوارم مالیات من ظرف یکی دو ماه آینده پرداخت شود.

*پس خبری که شنیدیم صحت دارد. واقعا جای تعجب دارد که با آن همه قهرمانی و موفقیت هنوز حاضر نشده اند مشکل مالیاتی شما را حل کنند؟
انشالله حل می‌شود!

*در پایان اگر بخواهید یک پیام به طرفداران پرسپولیس بدهید چه می‌گویید؟
هواداران پرسپولیس! عاشق همه شما هستم و هیچ وقت فراموشتان نمی‌کنم.


لینک کوتاه : https://arteshesorkh.com/p/148513
نظرت رو بنویس
از حروف انگلیسی استفاده نکن
در حال حاضر فقط کاربرانی که در سایت ثبت نام کرده باشند میتوانند نظر ثبت کنند.
جهت ثبت نام میتوانید اینجا کلیک نمایید.
میثم بخشی

-1

0

2 سال پیش

پرفسور قهرمان برگرد به تهران.....پرسپولیس به یکی مثل شما نیاز داره تیمی که به لطف آقایان به قول همون چلنگر فقط اسمش مونده بود رو برگردونی به شخصیت واقعی و قهرمانش.هرچه زودتر مغز IQ 140 شما برای تیم لازمه


مهدی شعبانی

0

1

2 سال پیش

ما ایرانیها انقدر هم که فکر میکنی کودن و ااحمق نیستیم آقای شومن
یادمون نمیره بعد از پیشنهاد 4 میلیون دلاری و اسکناس سبز عربستانیا دیر پول دادن رو بهنونه کردی و فلنگ رو بستی و پول همه قراردادت رو از پرسپولیس گرفتی و مارو سر کیسه کردی ، دقیقاً مثل رادوی شالاتان
عاشق هوادارای پرسپولیسم ، آره ، اونجای ننه آدم دروغ گو


ayub_balooch

-1

1

2 سال پیش

عاشقتمیم


Hamid Aliyasi

-1

1

2 سال پیش

در این مقطع باید دست پرسپولیس رو بگیری و برگردی


Hamid Aliyasi

-1

1

2 سال پیش

پرفسور قلب ما برگرد خواهشا


مهدی

-1

1

2 سال پیش

یادش بخیر دوران طلایی پرسپولیس امیدوارم تمام نشه برانکو دوست داریم


اکبراسکندری نسب

-1

2

2 سال پیش

پروفسور عزیز ما همه دوستت داریم با همه کمبودها هیچوقت پا پس نکشیدی همیشه سلامت و تندرست باشید به امید دیدار


محمود متین

-1

6

2 سال پیش

برانکو عزیز عاشقتیم...دوباره برگرد پرسپولیس


hasannejadhe

-2

8

2 سال پیش

کاش دوباره بشه که برگردی وتیم جنگنده خستگی ناپذیر و سیر نشدن از موفقیت ها و حرفه‌ای که میراث داران بعد تو که در طول سه سال نابودش کردن رو دوباره بسازی رئیس یادش بخیر یه زمانی تنها دلخوری که هواداران از تو و کادرت داشتن باخت در فینال آسیا بود ولی الان به تیمای تازه لیگ برتری هم امتیاز میدیم یادمان نمیره که توبا امثال شایان مصلح حسین پور آدام همتی جوان چه افتخاراتی بدست آوردی الان با این همه ستاره نمیتونن


امین کریمی

-1

8

2 سال پیش

ما که میدونیم یه روز دوباره بر میگردی پرسپولیس


عشق فقط پرسپولیس

-1

10

2 سال پیش

عشقی عشق


ابوالفضل غلامیان

-1

10

2 سال پیش

ماهم عاشقتیم پروفسور❤


حمید پرسپولیسی

-1

10

2 سال پیش

آقای درویش اگه واقعا میخوای تو دل هوادار ابدی بشی برانکو رو برگردوندن به پرسپولیس کبیر با یه قرارداد بلند مدت ، بشار و کنعانی و پور علی گنجی و سروش رو به همراه دوتا خارجی خوب بیار ببین چجوری هوادار حمایتت کنه


morteza.joqtaeei

-2

7

2 سال پیش

درود به شرفت و عاشقتیم پروفسور . کاش یحیی هم از تو یاد بگیره و دنبال بهانه نباشه و همش حرف از پول نزنه


احمد نوری اسرمی

-1

9

2 سال پیش

هزاران درود به تو جنتلمن واقعی خیلی دلمون برات تنگ شد ایشااله روزی به خونت برگردی و برای ما ستاره های زیادی بسازی . هواداران پرسپولیس هیچ وقت اون ایرج عرب لعنتی بی پدر مادر و اون سلطانیفر جاکش رو نمیبخشن


مهدی صحراگرد

-1

9

2 سال پیش

ماهم عاشقتیم
ممنون بابت شخصیت قهرمانی که به تیم دادید،داغونترین تیم تحویل گرفتید با۱۲بازیکن فینال واقعی آسیا رو دیدیم
بابت همه صبوری هات ایستاده تشویقت کردیم وخواهیم کرد
سپاس برا خاطرات بینظیر


جواد

-1

9

2 سال پیش

برانکو عشق است دوستت داریم


پیام سرخ

-1

12

2 سال پیش

ما هم دوستت داریم پروفسور

بازی های پرسپولیس

0-2

پرسپولیس

پیکان

یکشنبه, 27 اسفند
ساعت 18:45

ورزشگاه : آزادی

داور : کوپال ناظمی

نظرسنجی

بهترین بازیکن پرسپولیس برابر پیکان کدام بازیکن بود؟

گلزنان برتر پرسپولیس
نام بازیکن تعداد گل
1 شهاب زاهدی 6
2 گئورگی گولسیانی 5
3 محمدحسین کنعانی‌زادگان 4
4 عیسی آل‌کثیر 2
5 مهدی ترابی 2
6 علی نعمتی 1
7 سعید صادقی 1
8 مرتضی پورعلی‌گنجی 1
9 یاسین سلمانی 1
10 محمد عمری 1
11 امید عالیشاه 1
12 نبیل باهویی 1
13 اوستون ارونوف 1
نام بازیکن تعداد گل
1 مهدی ترابی 1
2 دانیال اسماعیلی‌فر 1
3 عیسی آل‌کثیر 1
نام بازیکن تعداد گل
1 سعید صادقی 2
2 امید عالیشاه 1
برنامه بازی ها

هفته 21 لیگ برتر

یکشنبه, 27 اسفند

آلومینیوم 1 - 0 نساجی 18:45
پرسپولیس 2 - 0 پیکان 18:45
مس رفسنجان 2 - 2 ذوب آهن 18:45
سپاهان 2 - 0 گل گهر 18:45
ملوان 1 - 0 صنعت نفت 19:00
استقلال خوزستان 0 - 0 فولاد 19:00
شمس آذر 0 - 2 تراکتور 19:00
هوادار 0 - 1 استقلال 21:00

یک هشتم جام حذفی

دوشنبه, 14 اسفند

پرسپولیس 3 - 0 نفت و گاز گچساران 20:00

هفته 6 لیگ قهرمانان آسیا

سه‌شنبه, 14 آذر

پرسپولیس 1 - 2 الدحیل قطر 19:30
استقلال تاجیکستان 1 - 1 النصر عربستان 21:00
جدول مسابقات
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 استقلال 21 18 46
2 پرسپولیس 21 15 43
3 تراکتور 20 15 38
4 سپاهان 19 20 37
5 ملوان 21 10 35
6 گل گهر 21 9 33
7 آلومینیوم 20 -4 28
8 ذوب آهن 20 -1 27
9 شمس آذر 21 1 25
10 مس رفسنجان 21 -4 25
11 پیکان 21 -9 20
12 فولاد 21 -17 20
13 هوادار 20 -8 19
14 استقلال خوزستان 21 -10 16
15 نساجی 21 -17 15
16 صنعت نفت 21 -18 13
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 النصر عربستان 6 6 14
2 پرسپولیس 6 0 8
3 الدحیل قطر 6 0 7
4 استقلال تاجیکستان 6 -6 3

ارتش سرخ

Perspolis

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

فوتبال

فوتبال