ارتش سرخ دات کام

تحلیل ها

به افتخار تیمی که مالکانه بازی ...

نویسنده : ارتش سرخ دات کام

-

نظرات : 16 اظهار نظر

-

8 ماه پیش

به افتخار تیمی که مالکانه بازی کرد و مالکانه گل زد

به افتخار تیمی که مالکانه بازی کرد و مالکانه گل زد
ارتش سرخ دات کام :
شاید کمی دیر اما بالاخره یحیی به سیستم بدون مهاجم بازگشت. قبل از بازی ذوب‌آهن به نظر می‌رسید گل‌محمدی با توجه به ناکارآمدی شهاب زاهدی در سیستم تیمش، به بازی بدون مهاجم برگردد اما شاید نتیجه نگرفتن در آن مسابقه لازم بود تا یحیی یک هفته بعد به این سیستم رجوع کند.

پرسپولیس بدون مهاجم نوک در اهواز چیده شد و مطابق انتظار محمد عمری و وحید امیری نزدیکترین نفرات به دروازه حریف بودند با این تفاوت‌ها عمری مثل زاهدی مهاجم نوک نبود و بعضاً مثل یک وینگر یا هافبک میانی از عقب توپ می‌گرفت و اضافه می‌شد.

مهم‌ترین حسن استفاده از این سیستم آنجایی است که تمام توپ‌رسانی‌ها به یک نقطه به عنوان هدف ختم نمی‌شود و با در نظر گرفتن اینکه مهاجم هدفی در کار نیست هر کدام از هافبک‌های کناری مثل ترابی و صادقی مانند عمری و امیری می‌توانند در آنی از زمان مسابقه مثل یک مهاجم نوک در موقعیت گلزنی قرار بگیرند و البته فضا را برای گلزنی دیگر بازیکنان تیم مهیا کنند.

با وجود شرایط سخت آب و هوایی و بازی در خانه حریف، پرسپولیس نمایش برتری نسبت به تیم فولاد داشت و در شرایطی که حریف کاملاً در زمین خودی متمرکز شده بود و چند لایه دفاع می‌کرد اما باز شدن قفل دروازه کنت قابل پیش‌بینی بود.

پرسپولیس در این مسابقه فوتبال مالکانه‌اش را به رخ حریف کشید و 70 درصد زمان بازی صاحب توپ بود. بازیکنان پرسپولیس حدود سه برابر تیم حریف پاس سالم دادند (641 به 214) و طبیعتاً دقت پاس‌های‌شان هم به مراتب بهتر از فولاد بود (87 به62 درصد).

اتفاق ویژه ناشی از همین بازی مالکانه گل دوم پرسپولیس بود که حالا ویدئوی آن در فضای مجازی وایرال شده. گلی که با 19 پاس متوالی به ثمر می‌رسد و تقریباً تمام بازیکنان پرسپولیس در آن سهیمند چرا که توپ بین تمام آنها رد و بدل می‌شود و احتمالاً این همان گلی است که باعث شده تا یحیی برای اولین بار در این فصل مشتش را بالا ببرد و به تیمش افتخار کند.

پرسپولیس در فاز حمله عملکرد بدی نداشت اما آمار موقعیت‌های گل قطعی این تیم نشان می‌دهد بی‌دقتی و مهارت پایین در زدن ضربات نهایی فعلاً مشکل بزرگتری نسبت به خلق موقعیت در چنین بازی‌هایی است. هرچند با توجه به دفاع فشرده فولاد پیدا کردن راه نفوذ به دروازه این تیم سخت بود اما پرسپولیس 21 شوت زد که 7 تا از آنها (یک سوم کل شوت‌های زده) در چهارچوب بود. از این تعداد شوت دقیق 5 موقعیت گل حتمی خلق شد که البته شاید با این میزان از برتری سنخیت نداشته باشد.

اما شرایط فاز دفاعی در این بازی بسیار امیدوارکننده بود. هر چند فولاد بحران زده به نظر می‌رسید و سرمربی نداشت اما چنانچه سازمان دفاعی پرسپولیس کمی به خود می‌لرزید فولاد با آن عطش زیاد برای برون‌رفت از این وضعیت، از بحران خارج می‌شد. با این وجود پرسپولیس در این بازی حدوداً 100 دقیقه‌ای اجازه خلق حتی یک موقعیت گل جدی به حریف نداد و میزبان تنها 4 شوت زد که هیچ‌کدام از آنها داخل چهارچوب نبود.

برد در اهواز غیر از این نکته‌های فنی چند نکته مثبت دیگر هم داشت. اول اینکه بعد از مساوی مقابل ذوب‌آهن هر نتیجه‌ای غیر از پیروزی در اهواز قبل از تعطیلی لیگ می‌توانست گل‌محمدی و تیمش را وارد حاشیه کند، دوم اینکه نبردن در اهواز فاصله با سپاهان را در همین شروع فصل زیاد می‌کرد. نکته سوم حضور درخشان دو خرید پرسپولیس در این بازی بود. فعلاً هر چقدر که زاهدی ناکارآمد و بی‌تأثیر به نظر می‌رسد ریگی و سلمانی امیدوارکننده‌اند. ریگی که رفیعی را نیمکت‌نشین کرده در ریتم و میدانداری عالی بود، شوت زد و پاس گل هم داد. سلمانی نیز مثل بازی قبل با وجود دقایق کمی که در زمین بود گل زد و درخشید.

هرچند پرسپولیس با هدایت افشین قطبی سابقه 4 برد از 4 بازی ابتدایی را دارد اما در شرایط فعلی با در نظر گرفتن کمبودهای این تیم کسب 10 امتیاز از 4 بازی هم برای تیم یحیی آمار خوبی است و گل‌محمدی دکمه «خاموش» را در شرایطی فشرد که دوباره همه به تیمش امیدوار شدند و مهم‌تر اینکه خودش چیزهایی در تیمش دید که می‌تواند نسبت به آینده خوشبین نگهش دارد.


لینک کوتاه : https://arteshesorkh.com/p/156283
نظرت رو بنویس
از حروف انگلیسی استفاده نکن
در حال حاضر فقط کاربرانی که در سایت ثبت نام کرده باشند میتوانند نظر ثبت کنند.
جهت ثبت نام میتوانید اینجا کلیک نمایید.
سرخدل عاشق

0

1

8 ماه پیش

تیم با این کیفیت و شخصیت متهم به حمایت از جانب لانه های فساده استقلال دوره احمدی نژاد رفت جزو هشت تیم نکونام رو از اسپانیا آوردن آندو جانواریو مجیدی برهانی رحمتی و ... هر چی داشتن جمع کردن گذاشتن کف دست قلعه نوعی تا مثلا برا ایران آبرو بخره نیمه نهایی سه تا خورد شش تا نخورد حذف شد مقایسه کنین با پرسپولیس برانکو که چه ظلمهایی بهش کردن دشمنان رقیب و مدیرای دست نشانده... و الانم با این همه هزینه اعراب اومدن سقف گذاشتن تا ما رو محدود و تضعیف کنن...


Gaber gabery

0

1

8 ماه پیش

البته فولاد هم نامردی نکرد مثل تیمهایی که مربیان ایتقلالی دارند که اتوبوسی دفاع کنند و دنبال تک موقعیتها باشند انها باور داشتند میتونن جبران شکستهای گذشته کنند و جانانه بازی کردند و به عیار خالص پرسپولیس باختند . لطفا نظرات جدید چاپ شود این نظرات بیشتر هدایتی و خوش و بش معدودی هست که درست نیست پس تازه واردها چکار کنند


سجادسهرابی

0

4

8 ماه پیش

ماشاالله ارتش سرخ این تیم حالا حالاها حرف برا گفتن داره..


امیر سروری

0

3

8 ماه پیش

💖مرسی از zizi همشهری عزیزم قربونت💖


امیر سروری

0

3

8 ماه پیش

💞مرسی از داداش حسین هدایتی عزیز و دوست داشتنی 💞


حسین هدایتی
(در پاسخ امیر سروری)

0

3

8 ماه پیش

کوچیکتم داش امیر،بزرگواری داداش🌹♥️


zizi

0

5

8 ماه پیش

امیرسروری خدادوقلوهاتوحفظ کنه واستون تنشون همیشه سلامت باشه وسایه تون بالاسرشون مستدام


امیر محمد حیدری

0

3

8 ماه پیش

احسنت به این تیم واقعا که عالی بازی کرد


امیر سروری

0

6

8 ماه پیش

پرسپولیس توی اهواز عالی بود میتونست 3-0 پیروز میدان بشه ریگی عجب زیر طاقی زد حیف که گل نشد ، چمن خوب باشه هیچ تیمی نمیتونه توپ رو پس بگیره از تیم یحیی مجددأ تبریک به همه سرخدلان💖💖 بچهای ما دوستان نزدیک همگی رفتن استادیوم ، حیف شد نتونستم برم درگیر دوقلوها هستم از اون طرف هم درگیر کار


حسین هدایتی
(در پاسخ امیر سروری)

0

3

8 ماه پیش

خدا حفظشون کنه سالار🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹


محمد

0

3

8 ماه پیش

🌹🌹🌹🌹🌹❤❤❤❤❤❤به افتخارارتش سرخ ماشاالله


دختر پرسپولیس ❤🔥

0

8

8 ماه پیش

به افتخار این تیم ایستاده سر تعظیم فرود میارم عاشقتم بهترین عشق دنیایی پرسپولیسم ❤✨🥺⛓️


سید ابراهیم غفاری نیا

0

4

8 ماه پیش

با فولاد واقعا خوب بازی کردیم.مخصوصا نیمه دوم.مالکیت کلا با ما بود.اگه همینجوری ادامه بدیم صد درصد النصر رو پاره پاره میکنیم


الماس پرسپولیس

-2

4

8 ماه پیش

اگه سوء تفاهم نمیشه باید تیتر می زد به افتخار تیمی که برد.... (حالا یه روز شاید سرمربی دوست نداشته باشه مالکانه بازی رو ببره. به هر دلیلی.... نمی دونم منظورم رو درست رسوندم یا نه؟!) سرمربی تاکتیک های متفاوتی داره و برد همه رو با ارزش می کنه


حسین هدایتی

-2

9

8 ماه پیش

بازی با فولاد رو با علم و هوش و هنر مربی گری یحیی بردیم واقعا نیمه مربیان رو یحیی برد و با تعویض‌های خودش هم توی تغییر تاکتیک بازی و هم تغییر بازیکنان کاری کرد کارستون،ماشاءالله یحیی روز به روز داره فنی تر میشه،هر سال و هر بازی داره پیشرفت میکنه،این مرد با غیرت حالا حالاها برامون جام میاره و وقتی ما رو به ارزوی بزرگمون رسوند یه روزی مربی تیم ملی میشه و بدون منت تیم ملی رو به جایگاهی میرسونه که امروز حتی نمیتونیم خوابش رو بببینیم
ماشاءالله پرسپولیس ماشاءالله یحیی گلمحمدی


احمد نوری اسرمی

0

4

8 ماه پیش

حیف که جلو ذوب بدشانسی آوردیم به خودمون گل زدیم وگرنه نیمه دوم‌گل رو میزدیم برنده میشدیم

بازی های پرسپولیس

2-1

نساجی

پرسپولیس

دوشنبه, 17 اردیبهشت
ساعت 18:15

ورزشگاه : وطنی

داور : موعود بنیادی‌فر

نظرسنجی

بهترین بازیکن پرسپولیس برابر نساجی کدام بازیکن بود؟

گلزنان برتر پرسپولیس
نام بازیکن تعداد گل
1 شهاب زاهدی 6
2 گئورگی گولسیانی 5
3 محمدحسین کنعانی‌زادگان 5
4 عیسی آل‌کثیر 4
5 اوستون ارونوف 4
6 مهدی ترابی 2
7 علی نعمتی 1
8 سعید صادقی 1
9 مرتضی پورعلی‌گنجی 1
10 یاسین سلمانی 1
11 محمد عمری 1
12 امید عالیشاه 1
13 نبیل باهویی 1
14 دانیال اسماعیلی‌فر 1
نام بازیکن تعداد گل
1 عیسی آل‌کثیر 3
2 مهدی ترابی 1
3 دانیال اسماعیلی‌فر 1
4 اوستون ارونوف 1
نام بازیکن تعداد گل
1 سعید صادقی 2
2 امید عالیشاه 1
برنامه بازی ها

هفته 27 لیگ برتر

شنبه, 22 اردیبهشت

شمس آذر - ملوان 17:15
مس رفسنجان - سپاهان 17:50
هوادار - پرسپولیس 18:20
آلومینیوم - صنعت نفت 18:30
تراکتور - گل گهر 18:50

دوشنبه, 24 اردیبهشت

ذوب آهن - پیکان 18:15
استقلال خوزستان - نساجی 19:30
استقلال - فولاد 19:30

یک هشتم جام حذفی

جمعه, 07 اردیبهشت

آلومینیوم 4(6) - 4(5) پرسپولیس 18:15

هفته 6 لیگ قهرمانان آسیا

سه‌شنبه, 14 آذر

پرسپولیس 1 - 2 الدحیل قطر 19:30
استقلال تاجیکستان 1 - 1 النصر عربستان 21:00
جدول مسابقات
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 استقلال 26 21 57
2 پرسپولیس 26 21 56
3 سپاهان 26 21 47
4 تراکتور 26 14 46
5 ملوان 26 9 40
6 گل گهر 26 7 36
7 شمس آذر 26 4 35
8 ذوب آهن 26 -2 33
9 آلومینیوم 26 -7 33
10 مس رفسنجان 26 -4 31
11 هوادار 26 -6 29
12 پیکان 26 -10 25
13 استقلال خوزستان 26 -10 22
14 نساجی 26 -16 22
15 فولاد 26 -21 22
16 صنعت نفت 26 -21 19
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 النصر عربستان 6 6 14
2 پرسپولیس 6 0 8
3 الدحیل قطر 6 0 7
4 استقلال تاجیکستان 6 -6 3

ارتش سرخ

Perspolis

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

فوتبال

فوتبال