ارتش سرخ دات کام

اخبار

به یاد عجیب‌ترین کامبک همه دربی‌ها ...

نویسنده : ارتش سرخ دات کام

-

نظرات : 25 اظهار نظر

-

3 ماه پیش

به یاد عجیب‌ترین کامبک همه دربی‌ها

ارتش سرخ دات کام :
به یاد عجیب‌ترین کامبک همه دربی‌ها
13 بهمن ماه سالروز کامبک تاریخی پرسپولیس مقابل استقلال در شهرآورد هفتاد و چهارم است.

به همین سرعت دوازده سال از دربی فوق جذاب دهه نود گذشت. بازی‌ای از هفته بیست و چهارم لیگ دوازدهم که هر کدام از تیم‌ها با رتبه و هدف متفاوتی پای به آن گذاشته بودند. یکی برای ماندن در کورس قهرمانی و تداوم بردهای پیاپی در شهراورد و تیم دیگر برای فرار از کابوس سقوط و پایان دادن به بردهای سریالی تیم مقابل در دربی‌ها.

استقلال در آن بازی ستارگانی نظیر آندو تیموریان، مجتبی جباری، ساموئل و خسرو حیدری را به دلیل مصدومیت در اختیار نداشت و در سمت مقابل پرسپولیس تقریبا با تمام نفرات در زمین حاضر شد.

شرح بازی:
در سرمای طاقت فرسا و هوای ابری ورزشگاه آزادی این بازی با سوت علیرضا فغانی آغاز شد و دو تیم از همان ابتدا نشان دادند که هرگز‌ برای مساوی و صفر صفر شدن پا به این دیدار نگذاشتند. در سی و پنجمین دقیقه درحالی که بازی تقریبا متعادل پیگیری میشد و از تب و تاب ابتدایی بازی فاصله گرفته بود، میلاد میداوودی موفق شد با یک ضربه فنی توپ را از بالای سر محمدحسین هوشیار وارد دروازه سرخ پوشان کند تا استقلال برای دوازدهمین دربی پیاپی دروازه حریف را باز کند.

دو تیم با همین نتیجه یک بر صفر به سود استقلال زمین را به مقصد رختکن ترک کردند. با شروع نیمه دوم این بازهم استقلال بود که توپ و میدان را در اختیار گرفت و خیلی زود توسط فریدون زندی در پنجاه مین دقیقه به گل دوم رسید. یک دفع ناقص از مدافع پرسپولیس باعث شد زندی چپ پا با یک بغل پای نرم دروازه هوشیار را برای دومین مرتبه باز کند تا استقلالی‌ها سراز پا نشناسند. از این دقیقه به بعد همه چیز عجیب و غریب پیش رفت.

شاگردان مظلومی یکی پس از دیگری موقعیت‌های طلایی گلزنی را ازدست می‌دادند و از آنطرف پرسپولیسی‌ها هم دو سه باری با شوت‌های از راه دور شانس خود را برای باز کردن دروازه آبی‌ها امتحان می‌کردند اما با هربار فوق ستاره‌ای در درون دروازه استقلال یعنی سیدمهدی رحمتی با مهارهای خوبش اجازه باز شدن دروازه را نمی‌داد.

در هفتادمین دقیقه بازی بود که مرحوم مهرداد اولادی با یک خطای بی مورد در مرکز میدان باعث خراب شدن حمله استقلال شد و با دریافت کارت زرد دوم هم از زمین اخراج شد. از همین لحظه بود که پرویز مظلومی با خیالی آسوده بازی را رها کرد و با حرکات جالب توجه مشغول کری خوانی برای تیم رقیب به همراه سکوهای استقلالی ورزشگاه بود. اما او هم همانند میلیون‌ها بیننده این بازی خبر از آینده این مسابقه نداشت.

لحظاتي پس از اخراج اولادی بود که مصطفی دنیزلی دست به دو تعویض همزمان زد و مهدی مهدوی کیا و ایمون زائد را وارد میدان کرد. با ورود مهاجمی که در‌ تمرینات پیش از بازی هواداران پرسپولیس گمان میکردند او یکی‌از نفرات کادرفنی تیم است و در نیم فصل به تیم اضافه شده، خیال شان از بابت شکست پرسپولیس آسوده شد و ترجیح دادند سکوهای آزادی را ترک کنند تا مجبور نباشند همانند چهاردربی قبلی در پایان شاهد کری خوانی هواداران استقلال باشند. تا اینجا دنیا به کام آبی‌ها بود تا اینکه یک پاس تو در از محمد نوری، ورق را برگرداند. مهاجم لیبریایی پرسپولیس در اولین لمس توپش در این مسابقه با یک بغل پا دروازه رحمتی را باز کرد تا حساب کار دو بر یک شود.

حالا همان هوادارانی که در حال ترک ورزشگاه بودند، در جای خود ایستادند و ترجیح دادند ده دقیقه پایانی را از دست ندهند. هرچند برای آنها همین که تیمشان ده نفره مقابل رقیب گل زده و حداقل با یک اختلاف گل شکست می‌خورد هم بد نبود اما تنها یک دقیقه بود که مهدی مهدوی کیا با یک سانتر استادانه ایمون زائد را در این دربی دو گله کرد. حالا هواداران پرسپولیس سراز پا نمی‌شناختند و با فریادهایی از ته دل مشغول بغل کردن یکدیگر‌و جشن و پایکوبی بودند.

برای استقلالی‌ها اما همه چیز شبیه یک خواب بود. بازی‌ای که تا سه دقیقه پیش با برتری دو بر صفر آنها همراه بود به یکباره با تساوی دوبر دو عوض شد تا سکوهای آبی ورزشگاه نظاره گر شادی جنون آمیز سرخ‌ها باشند. اما این پایان کار نبود. بازی پس از مساوی پرسپولیس از تب و تاب دقایق قبل افتاده بود. انگار حالا هر دو تیم به تساوی راضی بودند و نمی‌خواستند همین تک امتیاز را از دست بدهند تا اینکه یک پرتاب اوت نزدیکی‌های محوطه جریمه استقلال برای سرخ پوشان به دست آمد.

مجتبی زارعی توپ را به بادامکی‌ رساند و او هم همراه با توپ به گوشه زمین رفت تا به نوعی با اتلاف وقت نتیجه را حفظ کند اما با یک ارسال پاس زمینی برای زائد، او را در محوطه جریمه میان پنج شش استقلالی صاحب توپ کرد. چرخش ماهرانه زائد و ضربه ناگهانی‌اش، دنیا را برای استقلالی‌ها خراب کرد.

توپ به گوشه دروازه رحمتی رفت و پرسپولیس با نتیجه سه بر دو از حریف پیش افتاد. نتیجه‌ای که هیچ کس باور نمی‌کرد رقم خورد. حالا باد به پرچم قرمزها می‌وزید. تیمی که از دقیقه هفتاد ده نفره شده بود، با یک بازگشت تاریخی طی ده دقیقه از استقلال پیش افتاد تا سرانجام بعد از چهارشکست و یک مساوی موفق به پیروزی مقابل رقیب سنتی شود. آن هم با هتریک بازیکنی که تا قبل‌از ورودش به زمین و اعلام نامش توسط گوینده ورزشگاه، هیچ پرسپولیسی‌ای شاید حتی اسمش را هم نشنیده بود. در طرف مقابل استقلالی‌ها با بهت و حیرت به جشن تمام نشدنی قرمزها نگاه می‌کردند و حسرت می‌خوردند. حسرت برتری‌ای که خیلی راحت و تنها در ده دقیقه از دست داده بودند تا پنجمین پیروزی پیاپی رقیب در دربی‌ها به دراماتیک‌ترین شکل ممکن خراب شود. این اولین شکست پرویز مظلومی در دربی‌ها نیز به حساب می‌آمد.

سرانجام این دربی هم با سوت علیرضا فغانی به پایان خود رسید و پرسپولیس با حساب سر بر دو مقابل استقلال به پیروزی رسید تا تعداد بردهای این تیم در دربی‌ها به عدد ۱۸ برسد و از شر شکست‌های پیاپی مقابل آبی‌ها خلاص شود. هرچند پرسپولیس در پایان آن فصل دوازدهم شد و دستش به کسب هیچ جامی نرسید و استقلالی‌ها با قهرمانی جام حذفی و سومی لیگ را به پایان رساندند اما این برد خارق العاده در شهرآورد شاید ارزشش از یک جام هم برای پرسپولیسی‌ها بیشتر بود. پیروزی‌ای که نقش اولش یعنی ایمون زائد آن را بهترین خاطره عمرش از فوتبال می‌داند.

در پایان اگر خاطره جالبی از این دربی تاریخی دارید در نظرات به اشتراک بگذارید.


لینک کوتاه : https://arteshesorkh.com/p/158579
نظرت رو بنویس
از حروف انگلیسی استفاده نکن
در حال حاضر فقط کاربرانی که در سایت ثبت نام کرده باشند میتوانند نظر ثبت کنند.
جهت ثبت نام میتوانید اینجا کلیک نمایید.
محمد رحیمی

0

0

3 ماه پیش

سلام دوستان وهواداران عزیز ارتش سرخ آسیا اون بازی دقیقا مثل کامبک بازی ایران ژاپن بود ♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️


آرش

0

0

3 ماه پیش

آن شاالله که ایمون زائدهرجاهست موفق باشه هیچوقت خاطره که برامون ساخت،فراموش نمی‌کنیم.


آرش

0

0

3 ماه پیش

هنوز من باعشق فیلم بازی رونگاه میکنم،،،یادش بخیر ...ان شاالله بازهم بتونیم مثل این بازی قشنگ بیادماندنی شیشتقلالوببریم.


پیمان چراغی

0

2

3 ماه پیش

.واقعا یادش بخیر فراموش نشدنی به امید چنین بازیهای به یادماندنی


ابی پرسپولیسی عشق کاپیتان امید

0

0

3 ماه پیش

یادش بخیر ۲تا استقلالی با ۲تا عشقپولیسی داشتیم بازی میدیدیم....رفیقم که پرسپولیسی بود بعد اخراج اولادی گفت منو ببر خونمون...من موتور داشتم و هوا افتضاح سرد بود....نمیخاستم ببرمش...گفتم اگر پرسپولیس برنده شد میبرمت....که عشقپولیس برنده شد و من تو سرما با موتور یخ زدم...


حسن غلامی

0

2

3 ماه پیش

روز جشن بزرگ پرسپولیس همان روز بود خیلی ها اعتقادداشتند که خوزستان مرکز تجمع استقلالی‌ها است ولی آن روز دراهواز غوغایی بود درجاده ساحلی کیانپارس وجاده ساحلی عامری چنان جشن وشادی وبزن وبکوب براه افتاده بود که تابحال دراهواز اتفاق نیفتاده بود وهواداران پرسپولیس رفراندومی همراه با شادی براه انداختند تا معلوم شود هواداران پرسپولیس دراهواز خیلی بیشتر هستند وآن روز جشن ملی پرسپولیس نام گرفت


مهردادجلالی

0

0

3 ماه پیش

انشالله که یه روز سرمربی پرسپولیس بشه


محمد امین

0

1

3 ماه پیش

عشقی شما سلطان


بهروزپلنگ سرخ

0

2

3 ماه پیش

وای وای وای واویلاواویلا.خدای من چه روزی؟عجب کامبکی؟اونهم۱۰نفره.این بردشروع وظهوردوباره ققنوس وارپرسپولیس محبوب‌ترین واژه درذهن وقلبم بودبعدازباختهای کذایی که رواعصاب هرپرسپولیسی چه کوچک وبزرگ وچه زن ومرد ژه میرفت ووهان روحمان شده بودن.بایدبگم بعد۱۰نفره شدن به چه حالی افتادم اینوفقط خدامیدونه وناگهان طوفان سرخ بپاخاسته ودودمان استقلال رابرباددادواین بارغریبه ای تازه رسیده که آشنای تمام عمرمان شدوتیم۱۰نفره رادر۱۰دقیقه تارومارکردواین باربه چه حالی بازمن ازخانه بیرون زدم اینراهم فقط خدامیدونه رفتم ورفتم وبین سیل هواداران وعاشقانه پرسپولیس بزرگ غرق شادی وشوروفریادشوق ولذت و.و.و.و.شدم.خدایاممنون بخاطرآنروزباشکوه وایمون عزیزهرجاهستی همان خدانگهدار باشد.آمین


الیاس شیبانی

0

3

3 ماه پیش

خاطره ما درخشش بی نظیر ایمون زاید بود امیدوارم روزی مربی پرسپولیس شود


امید سرمدی

0

4

3 ماه پیش

مگه میشه پرسپولیسی باشی یادت بره اون دربی که تا دقیقه هفتاد دوتا کیسه کش بقلت باشه و8تا پرسپولیسی بعدش از اول بازی وشاید قبل بازی برات هی کری بخونن شما حرفی برای گفتن نداشته باشی یه یارم اخراج بشه ناامید از همه جا یه دفعه بهت یه نفر که اصلا نمیدونی کی چکارست بیا توهم با بی توجهی به تعویض عصبانی به خودت بیایی ببینی سه تا زدی این کیسه کشا دارن دنبال سوراخ می‌گردن چه حسی داری


جانکریک

0

1

3 ماه پیش

یادش بخیر چ بازی بود اشک ادم رو دراورد ده دقیقه ده نفر چ حالیه رحمتی


سام

0

2

3 ماه پیش

یادش بخیر
عجب شبی بوداون شب


امیرمحمد قنیری ا

0

1

3 ماه پیش

اون بازی بهترین لحظه ورزشی زندگی بودم من اون لحظه توی قرنطینه زندان بودم یک اتاق پر از ادم بود بیشتر شون استقلالی بودند وقتی دوگل عقب افتادیم خیلی غمگین بودم وقتی سه دو شد خیلی خوشحال بودم فکز نمی کردم توی زندان هستم ایمون زائد خیلی بازیکن خوبی بود افسوس زود از تیم رفت اگر بیشتر می موند خاطرات بیشتری برای طرفداران پرسپولیس می ساخت


محمد جمعه زاده

0

1

3 ماه پیش

اون شب رو هیچوقت فراموش نمیکنم خداییش این کیسه کشا چطور بعد ازاون باخت هنوز زنده هستن


خسرووفاٸی نژاد

0

0

3 ماه پیش

غول قرمز که استفراغ رو به تر کشید


حسین هدایتی

-3

2

3 ماه پیش

وقتی هوادارها نا امیدداشتند از رو سکوها میرفتند از روی حرص و ناراحتی بهشون فهش میدادم یکیشون جواب داد و زدمش هم من و هم اون رو بردند توی نماز خونه مثلا بازداشتمون کردند چند دقیقه بعد که بازی مساوی شد توی بغل همون هوادار داشتیم با هم خوشحالی میکردیم نگاه کردیم دیدیم هیچکی دیگه مراقب ما نیست تمام مأمورها توی جو بازی بودند که گل سوم رو هم زدیم هیچ کدوم از گلهای ایمون رو ندیدم اما بعد از بازی از استادیوم تا میدون آزادی پیاده رفتیم و زدیم و رقصیدیم عجب روز رویایی بود،از نظر من اول دربی چهارتایی و بعدش دربی ایمون و بعدش دربی نه نفره عجیب ترین بازیهای دربی در کل اسیا بودند که همش به نفع ما تموم شد


سلمان سارخان

0

1

3 ماه پیش

انشالله یکروزی ایمون زائد را سرمربی تيم محمبوبم پرسپولیس ببینم


محسن ابراهیمی صدقیانی

0

2

3 ماه پیش

خاطره ای دارم از پرویز مظلومی ،که بعد از بازی همین دربی سه بر دو ،،میگفت من مات و مبهوت شدم تو این ده دقیقه چه اتفاقی افتاد و بیچاره مثل دیوانه ها زمین و هوا را نظاره میکرد


طوفان

0

2

3 ماه پیش

عجیب ترین نه شیرین ترین هتریک هتریک ایمون زاید در تاریخ هس


msa

0

3

3 ماه پیش

یادانروز فراموش نشدنی بخیر هرجاهستی سلامت باشی ایمون بامعرفت


محمد بابایی

0

4

3 ماه پیش

من باحرکت پرویزمظلومی تلوزیونوخاموش کردم قرص خواب خوردم خوابیدم 3شب بیدارشدم رفتم بیرون قدم بزنم خیلی داغون بودم توخیابون دم جیگرکی بهم گفتن پرسپولیس بردگفتم سرکارمیذارن هیچی نگفتم تاصبح ازاخبارشبکه6شنیدم انگاردنیابرام بهشت شدووووو


محمد بابایی

0

1

3 ماه پیش

من باحرکت پروویزممظ


مهرداد

-1

2

3 ماه پیش

روزی که خدا برای ما کافی بود........


احمدی

0

4

3 ماه پیش

یادش بخیر چه بازی بود..دم ایمون زائد گرم هر جا هست .موفق باشد

بازی های پرسپولیس

2-0

هوادار

پرسپولیس

شنبه, 22 اردیبهشت
ساعت 18:20

ورزشگاه : پاس قوامین

داور : حسن اکرمی

نظرسنجی

بهترین بازیکن پرسپولیس برابر هوادار کدام بازیکن بود؟

گلزنان برتر پرسپولیس
نام بازیکن تعداد گل
1 شهاب زاهدی 6
2 عیسی آل‌کثیر 6
3 گئورگی گولسیانی 5
4 محمدحسین کنعانی‌زادگان 5
5 اوستون ارونوف 4
6 مهدی ترابی 2
7 علی نعمتی 1
8 سعید صادقی 1
9 مرتضی پورعلی‌گنجی 1
10 یاسین سلمانی 1
11 محمد عمری 1
12 امید عالیشاه 1
13 نبیل باهویی 1
14 دانیال اسماعیلی‌فر 1
نام بازیکن تعداد گل
1 عیسی آل‌کثیر 3
2 مهدی ترابی 1
3 دانیال اسماعیلی‌فر 1
4 اوستون ارونوف 1
نام بازیکن تعداد گل
1 سعید صادقی 2
2 امید عالیشاه 1
برنامه بازی ها

هفته 27 لیگ برتر

شنبه, 22 اردیبهشت

شمس آذر 1 - 0 ملوان 17:15
مس رفسنجان 1 - 1 سپاهان 17:50
هوادار 0 - 2 پرسپولیس 18:20
آلومینیوم 1 - 1 صنعت نفت 18:30
تراکتور 2 - 0 گل گهر 18:50

دوشنبه, 24 اردیبهشت

ذوب آهن 1 - 0 پیکان 18:15
استقلال خوزستان 1 - 4 نساجی 19:30
استقلال 1 - 0 فولاد 19:30

یک هشتم جام حذفی

جمعه, 07 اردیبهشت

آلومینیوم 4(6) - 4(5) پرسپولیس 18:15

هفته 6 لیگ قهرمانان آسیا

سه‌شنبه, 14 آذر

پرسپولیس 1 - 2 الدحیل قطر 19:30
استقلال تاجیکستان 1 - 1 النصر عربستان 21:00
جدول مسابقات
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 استقلال 27 22 60
2 پرسپولیس 27 23 59
3 تراکتور 27 16 49
4 سپاهان 27 21 48
5 ملوان 27 8 40
6 شمس آذر 27 5 38
7 گل گهر 27 5 36
8 ذوب آهن 27 -1 36
9 آلومینیوم 27 -7 34
10 مس رفسنجان 27 -4 32
11 هوادار 27 -8 29
12 پیکان 27 -11 25
13 نساجی 27 -13 25
14 استقلال خوزستان 27 -13 22
15 فولاد 27 -22 22
16 صنعت نفت 27 -21 20
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 النصر عربستان 6 6 14
2 پرسپولیس 6 0 8
3 الدحیل قطر 6 0 7
4 استقلال تاجیکستان 6 -6 3

ارتش سرخ

Perspolis

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

فوتبال

فوتبال