ارتش سرخ دات کام

اخبار

بگــــوویــچ: برگشتن برانکو به پرسپ ...

نویسنده : ارتش سرخ دات کام

-

نظرات : 8 اظهار نظر

-

4 ماه پیش

بگــــوویــچ: برگشتن برانکو به پرسپولیس اشتباه بزرگی است

ارتش سرخ دات کام :
بگــــوویــچ: برگشتن برانکو به پرسپولیس اشتباه بزرگی است
وینکو بگوویچ سرمربی اسبق پرسپولیس معتقد است بازگشت برانکو به پرسپولیس اشتباه است و از تمایل خودش به ادامه کار یحیی در پرسپولیس صحبت می‌کند. در رابطه با مسائل اخیر پرسپولیس در رابطه با انتخاب سرمربی جدید و بحث شانس موفقیت تیم ملی در قاره کهن گفت‌و‌گویی با بگوویچ مربی 75 ساله اسبق سرخپوشان داشتیم.

*در رابطه با اتفاقاتی که در این مدت برای یحیی رخ داد چه نظری دارید؟
به نظر من یحیی گل‌محمدی همه فاکتورهای لازم در پرسپولیس را داشت؛ مربی‌ای که از دیسیپلین خیلی بالایی برخوردار است و به عنوان یک مربی موفق شد تمام عناوین موجود در فوتبال ایران را کسب کند، که سه‌گانه فصل قبل نمونه این ادعا است. از این رو نمی‌دانم واقعاً از یحیی چه می‌خواستند که یحیی برای پرسپولیس آن را مهیا نکرد. در حال حاضر هم پرسپولیس فقط دو امتیاز با صدر فاصله دارد که اصلاً فاصله زیادی نیست و با یک باخت تیم صدرنشین، پرسپولیس می‌تواند جای آن را در صدر بگیرد.

*اما یحیی از مدت‌ها پیش بر سر موارد دیگری با مدیرعامل باشگاه مشکل داشت که در نهایت برآورده نشدن آنها موجب استعفا و کناره‌گیری یحیی شده؟
خواسته‌های یحیی کاملاً منطقی است و اصلاً اگر گواردیولا هم باشی باید بازیکن جدید جذب کنی و بدون ابزار بهترین مربی هم نمی‌تواند کارش را انجام دهد، به همین دلیل خواسته یحیی کاملاً منطقی بوده و مدیر عامل پرسپولیس کوتاهی داشته، به همین دلیل یحیی ناراحت شده و قصد ترک پرسپولیس را دارد. اما من از یحیی می‌خواهم که بماند و باز هم برای تیمش موفقیت کسب کند چون هیچ‌کس برای پرسپولیس بهتر از یحیی نمی‌شود.

*یحیی جدا از خواسته‌هایش گفته فضای حاکم بر فوتبال هم او را ناراحت کرده و به همین دلیل از پرسپولیس جدا شده؟
به هر حال این یک نظر شخصی است و من نمی‌توانم در رابطه با مسائل شخصی و مواردی که مربی خوب ایرانی را آزرده خاطر ساخته حرف بزنم اما به جرأت این را می‌گویم که یحیی در سطح مربیگری تیم ملی ایران است و هیچ چیزی برای نشستن روی نیمکت تیم ملی ایران کم ندارد.

*اما گروهی از هواداران پرسپولیس از نتیجه نگرفتن پرسپولیس در آسیا خیلی ناراحت شدند و یکی از دلایلی که روی یحیی فشارها را زیاد کرد همین مسأله بود!
من فکر کنم توقع موفقیت در آسیا و قهرمانی از تیم‌های ایرانی از جمله پرسپولیس، وقتی یحیی بازیکن خوب به اندازه کافی ندارد از او انتظار زیادی است و وقتی پرسپولیس با تیمی بازی می‌کند که بروزوویچ و رونالدو و مانه و کلی ستاره دیگر دارد عملاً قادر نخواهد بود موفق عمل کند و با وضعیتی که تیم‌های ایرانی در قیاس با تیم‌های عربستانی و بقیه تیم‌های پیشرفته آسیا دارند عملاً تا ده سال دیگر هم قهرمان لیگ قهرمانان آسیا نخواهند شد، به همین دلیل هم توقع موفقیت در آسیا با توجه به تفاوت تیم‌های عربی و شرق آسیا اصلاً از یحیی و بقیه مربیان ایرانی معقول و منطقی نیست، پس هواداران نباید یحیی را به خاطر نتیجه نگرفتن در آسیا تنبیه کرده و از او نارحت شوند چون به هر حال او برای پرسپولیس کاری کرده کارستان و هر چه جام در ایران بوده را برای پرسپولیس کسب کرده است، به همین دلیل اگر یحیی بماند او باز هم قادر است پرچم پرسپولیس را بالا نگه دارد و امیدواریم این اشتباه بزرگ از سوی باشگاه پرسپولیس سر نزند که یحیی را به راحتی از دست بدهند.

*اما الان که با شما حرف می‌زنیم شاید بحث اقاله قرارداد یحیی برای جدایی قطعی شده باشد؟
من حرفم را قاطعانه زدم و به شما گفتم از دست دادن یحیی بزرگترین اشتباه باشگاه پرسپولیس است و اگر هر کسی از باشگاه برود یحیی نباید از پرسپولیس برود و حرف آخرم هم در این رابطه این مسأله بود که یحیی باید بماند و با مدیرعامل باشگاه بر سر خواسته‌های بحق خودش بجنگد و مدیرعامل را مجاب سازد که بازیکنان مدنظر او را بخرد و نیمکت پرسپولیس را از حضور خودش خالی نسازد چون به نظرم حتماً هواداران پرسپولیس اگر یحیی جدا شود حسرت جدایی او را خواهند خورد.

*اما الان بحث حضور برانکو به نظر جدی شده، با وجود این به نظرتان نباید از یحیی گذر کرد؟
برانکو هموطن خوب من است که واقعاً به عنوان یک مربی و هموطن احترام زیادی برای او قائل هستم و کارش را هم خیلی قبول دارم اما به نظرم برگشتن برانکو به پرسپولیس اشتباهی بزرگ است چون وقتی فکر می‌کنم به این نتیجه می‌رسم که برانکو قبلاً پرسپولیس را به عنوان قهرمانی رسانده و اگر برانکو باز هم این عنوان را برای پرسپولیس کسب کند به نظرم ارزش زیادی ندارد و به نوعی کاری معمولی انجام داده است و نکته مهمی نیست.

*اما گفته می‌شود گزینه اصلی پرسپولیس، برانکو است؟
هر کس اختیار خودش را دارد و می‌تواند بهترین تصمیم را در خصوص خودش بگیرد اما من جای برانکو بودم به پرسپولیس برنمی‌گشتم چون این مربی نمی‌تواند بیشتر از عناوینی که در گذشته برای پرسپولیس کسب کرده را مجدداً به دست بیاورد، که این مهم فکر می‌کنم برای خود برانکو و شاید هواداران هم خیلی جذاب نباشد.

*از پرسپولیس جدا شویم و به تیم ملی بپردازیم. به نظرتان تیم ملی ایران چقدر شانس موفقیت دارد؟
به نظرم تیم ملی ایران از بازیکنان خوبی بهره می‌برد؛ بازیکنانی که توانایی کارهای بزرگی را هم دارند. به نظرم تیم ملی ایران در خط حمله بازیکنان بهتری دارد، بازیکنانی که واقعاً در سطح بالایی بازی کرده‌اند و قادر هستند از هر دفاعی بگذرند اما به هر حال این مسأله هم در تیم ملی ایران وجود دارد که به همان اندازه که خط حمله زهر‌داری دارد، در خط دفاعی ضعف دارد که باید برای این مسأله فکر اساسی شود.

*در خصوص تیم ملی ایران و شانس موفقیتش چه صحبتی دارید؟
به نظرم تیم ملی ایران قادر است که به جمع چهار تیم برتر آسیا راه پیدا کند و در مرحله نیمه نهایی شانسش را امتحان کند اما برای بازی در رده‌های بالا و فینال شانسی برای ایران قائل نیستم.

*واقعاً؟!
بله با تمام احترامی که برای تیم ملی ایران قائل هستم و بازیکنانش را دوست دارم و ایران را کشور دوم خودم می‌دانم اساساً فکر می‌کنم که تیم‌های قوی دیگری مانند ژاپن و استرالیا و عربستان و حتی قطر میزبان واقعاً حریفان سرسختی برای ایران خواهند بود، ضمن اینکه ایران یک بازی بسیار سرنوشت‌ساز و مهم با تیم ملی کره جنوبی دارد که خیلی برای تیم‌تان تعیین کننده و البته دشوار است که من امیدوارم شانس برد برای ایران باشد.

*شانس قهرمانی را به کدام تیم می‌دهید؟
به نظرم تیم ملی ژاپن تیم خیلی خوبی است. تیمی که 25 بازیکن ملی‌اش در اروپا بازی می‌کنند که این مؤید خیلی چیزهاست و به نظرم این موضوع شانس اول قهرمانی ژاپن را بیشتر می‌سازد، هر چند گفتم که چند تیم مدعی دیگر از جمله ایران هم هستند که رقابت در آسیا را بسیار سخت و نزدیک و فشرده می‌سازند.


لینک کوتاه : https://arteshesorkh.com/p/158244
نظرت رو بنویس
از حروف انگلیسی استفاده نکن
در حال حاضر فقط کاربرانی که در سایت ثبت نام کرده باشند میتوانند نظر ثبت کنند.
جهت ثبت نام میتوانید اینجا کلیک نمایید.
طوفان

0

0

4 ماه پیش

درود به شرفت که راست و حسینی حرف زدی چون شما اساسأ دروغ بلد نیستین مثل درویش کثیف بی ناموس و بی‌شرف


الیاس شیبانی

0

0

4 ماه پیش

درود بر بگووویچ عزیز،مربی خوب و روراستی هست


امیرحسین ۹۲

0

4

4 ماه پیش

حرف یحیی در مورد فضای حاکم بر باشگاه کاملا منطقی است پرش شامپانزه ای افشاریان در دربی،ماستمالی تخلفات بیشمار تیم حیوانات کیسه،ناداوریهای سریالی بازیهای لیگ به سود تیم کیسه،فشار از طرف وزارت برای عدم یارگیری مناسب پرسپولیس،گماشتن بهترین مهره ها برای هیات مدیره کیسه و قلع وقمع دلسوزان پرسپولیس از جمله کریم باقری و چندین مورد دیگر...نشان میدهد اوضاع در فوتبال ایران عادی نیست چون خود وزارت ورزش علنا شمشیر را از روبرو برای ۵۰میلیون پرسپولیسی کشیده طوری که بچه ۵ساله هم کاملا متوجه اوضاع فوتبال شده و تنها راه چاره بر اینست که فیفا این فوتبال را باید تعلیق کند.


محسن فلاحی

0

2

4 ماه پیش

درودبربگوویچ...جزء چهارتیم هم بریم قلعه نویی جشن میگیره


مجمدبابایی

0

6

4 ماه پیش

چقدرروراسته کاش میشددروغ نگفتنوازش یادبگیرن بعضی ها


marshal 2000
(در پاسخ مجمدبابایی)

0

0

4 ماه پیش

حرف حساب زدی رفیق - واقعا مشکل بزرگ اینجا دروغ گویی هست


آبتین چگنیان

0

4

4 ماه پیش

دقیقا درست میگه ..اگر چندتا بازیکن خوب برا یحیی میگرفتن هیچ داخل ایران جلودارش نیست


اویس

0

4

4 ماه پیش

حرف حق ولی کدوم نفهم بفهمه که بادست خالی نمیشه معجزه کرد

بازی های پرسپولیس

4(5)-4(6)

آلومینیوم

پرسپولیس

جمعه, 7 اردیبهشت
ساعت 18:15

ورزشگاه : امام خمینی اراک

داور : امیر عرب‌براقی

نظرسنجی

پرسپولیس مقابل آلومینیوم به چه نتیجه‌ای دست پیدا خواهد کرد؟

گلزنان برتر پرسپولیس
نام بازیکن تعداد گل
1 شهاب زاهدی 6
2 گئورگی گولسیانی 5
3 محمدحسین کنعانی‌زادگان 5
4 عیسی آل‌کثیر 4
5 مهدی ترابی 2
6 اوستون ارونوف 2
7 علی نعمتی 1
8 سعید صادقی 1
9 مرتضی پورعلی‌گنجی 1
10 یاسین سلمانی 1
11 محمد عمری 1
12 امید عالیشاه 1
13 نبیل باهویی 1
14 دانیال اسماعیلی‌فر 1
نام بازیکن تعداد گل
1 عیسی آل‌کثیر 3
2 مهدی ترابی 1
3 دانیال اسماعیلی‌فر 1
4 اوستون ارونوف 1
نام بازیکن تعداد گل
1 سعید صادقی 2
2 امید عالیشاه 1
برنامه بازی ها

هفته 25 لیگ برتر

سه‌شنبه, 11 اردیبهشت

شمس آذر 2 - 1 پیکان 18:20

چهارشنبه, 12 اردیبهشت

هوادار - صنعت نفت 17:00
تراکتور - استقلال 17:00
مس رفسنجان - گل گهر 17:45
ذوب آهن - نساجی 18:00
استقلال خوزستان - ملوان 18:15
آلومینیوم - فولاد 18:15
پرسپولیس - سپاهان 19:30

یک هشتم جام حذفی

جمعه, 07 اردیبهشت

آلومینیوم 4(6) - 4(5) پرسپولیس 18:15

هفته 6 لیگ قهرمانان آسیا

سه‌شنبه, 14 آذر

پرسپولیس 1 - 2 الدحیل قطر 19:30
استقلال تاجیکستان 1 - 1 النصر عربستان 21:00
جدول مسابقات
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 استقلال 24 20 53
2 پرسپولیس 24 20 52
3 سپاهان 24 21 45
4 تراکتور 24 12 42
5 ملوان 24 9 38
6 گل گهر 24 7 34
7 شمس آذر 25 4 34
8 ذوب آهن 24 1 33
9 مس رفسنجان 24 -3 30
10 آلومینیوم 24 -8 29
11 هوادار 24 -7 25
12 پیکان 25 -9 25
13 فولاد 24 -19 21
14 استقلال خوزستان 24 -10 20
15 نساجی 24 -17 19
16 صنعت نفت 24 -21 16
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 النصر عربستان 6 6 14
2 پرسپولیس 6 0 8
3 الدحیل قطر 6 0 7
4 استقلال تاجیکستان 6 -6 3

ارتش سرخ

Perspolis

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

فوتبال

فوتبال