ارتش سرخ دات کام

اخبار

بیرانوند: از تیم لیگ برتری پیشنهاد ...

نویسنده : ارتش سرخ دات کام

-

نظرات : 7 اظهار نظر

-

2 سال پیش

بیرانوند: از تیم لیگ برتری پیشنهاد ۱۰۰ میلیاردی داشتم

ارتش سرخ دات کام :
بیرانوند: از تیم لیگ برتری پیشنهاد ۱۰۰ میلیاردی داشتم
علیرضا بیرانوند گلر شماره یک تیم ملی و پرسپولیس در مصاحبه با خبرورزشی می‌گوید سال قبل از یک تیم لیگ برتری پیشنهاد ۱۰۰ میلیاردی داشته است.
تیم‌های مطرح لیگ برتری تقریبا کار خود را در نقل و انتقالات به پایان رساندند و اکثر ستاره‌های مدنظر خود را جذب کردند. طی روزهای اخیر و با نزدیک شدن به پایان نقل و انتقالات، خیلی از رسانه‌های رسمی و مجازی اقدام به گذاشتن نظر سنجی کردند تا بهترین نقل و انتقال این فصل را انتخاب کنند. نکته جالب توجه اینکه در اکثر نظرسنجی‌ها علیرضا بیرانود به عنوان بهترین انتقال تابستانی انتخاب شد. علیرضا بعد از دو فصل دوری از پرسپولیس و فوتبال ایران، دوباره به لیگ برتر بازگشت تا پیراهن پرسپولیس را برتن کند. بیرانوند در نظر سنجی سایت خبرورزشی هم به عنوان بهترین خرید این فصل انتخاب شد و فاصله تقریبا زیادی با رقبایش داشت.
این موضوع بهانهای شد تا برای مصاحبه به سراغ علیرضا برویم. با این حال سعی کردیم در این گفت و گو در مورد مسائل مختلف فوتبالی و غیر فوتبالی با گلر شماره یک پرسپولیس و تیم ملی صحبت کنیم. مصاحبه مفصلی که قطعا با گفت و گوهای قبلی علیرضا متفاوت است و می‌تواند برای مخاطبان جذاب باشد. با علیرضا در خصوص پرسپولیس، تیم ملی ،حضور در اروپا ، استوری جنجالی در مورد اسکوچیچ، کارهای بیرون از فوتبال، تیپ و مد، وابستگی به خانواده، برنامه‌هایش برای بعد از پایان فوتبال، اکران فیلم بیرو، خواستگاری‌های نافرجام و ... گپ زدیم. علیرضا هم مثل همیشه با روی خوش و شوخی‌های خاص خودش پاسخ سوالاتمان را داد. گفت و گوی متفاوت و اختصاصی خبرورزشی را با بهترین گلر چند سال اخیر فوتبال ایران را در ادامه می‌خوانید. گفتنی است مصاحبه با بیرانوند در ۳ بخش منتشر خواهد شد.

*علیرضا تو در نظر سنجی خبرورزشی به عنوان بهترین انتقال این فصل انتخاب شدی. در این خصوص چه نظری داری؟
واقعیت این است که تا چند روز پیش که تو به من این موضوع را گفتی، نمی‌دانستم چنین نظرسنجی برگزار شده است. از خبرورزشی و همه آن‌هایی که به من رای دادند، ممنونم. امیدوارم در فصل پیش رو بتوانم جواب محبت هواداران پرسپولیس را بدهم و مهره مفیدی برای آن‌ها باشم.

*حس شخصی ام می‌گوید بعد از بازگشت دوباره به پرسپولیس محبوب تر شدی و الان هواداران بیشتر از قبل تو را دوست دارند. خودت هم این موضوع را حس کردی؟
هواداران پرسپولیس هم با معرفت هستند و هم با محبت. خاطرات خوبی به مدت ۴ سال در کنار هم داشتیم و روزهای بسیار خوبی را پشت سر گذاشتیم. امیدوارم آن اتفاقات خوب دوباره تکرار شود. نمی‌دانم محبوب تر شدم یا نه. شاید هم شدم و خودم خبر ندارم. در اینکه هواداران پرسپولیس برای آمدن من سنگ تمام گذاشتند، شکی نیست. سر تمرین، در خیابان و در فضای مجازی واقعا به من محبت دارند. نمی‌دانم با چه زبانی از آن‌ها تشکر کنم. ممنون همه آن‌ها هستم و قول می‌دهم با تمام وجود برایشان بازی کنم.

*برگردیم به ۲ سال قبل و زمانیکه برای پیوستن به آنتورپ از پرسپولیس جدا شدی. اگر به عقب بازگردیم، باز هم لژیونر شدن را انتخاب می‌کنی؟
خب قطعا بله. هر فوتبالیستی آرزو دارد که در اروپا بازی کند. من هم دوست داشتم این اتفاق بیفتد که خداراشکر رخ داد. تجربه‌های زیادی از حضور در اروپا بدست آوردم که باعث شده تا الان آدم پخته تری شوم. چیزهای زیادی چه به لحاظ فوتبالی و چه به لحاظ غیرفوتبالی یاد گرفتم که خیلی برای من مفید بود. از لژیونر شدنم راضی هستم ولی می‌گویم ای‌کاش این اتفاق زودتر رخ می‌داد و بعد از جام جهانی لژیونر می‌شدم چرا که حضور در لیگ یک کشور جدید چند سال زمان می‌خواهد تا خودت را با شرایط جدید وفق دهی و قطعاً‌ اگر کسی ۲۲-۲۳ سالگی لژیونر شود فرصت بهتری برای پیشرفت دارد ولی من در ۲۷ سالگی لژیونر شدم. من در آن مقطع بعد از جام جهانی پیشنهاد داشتم و می‌توانستم جدا شوم ولی پرسپولیس به من نیاز داشت و پنجره تیم بسته بود و نمی‌توانست بازیکن جذب کند و برای همین ماندم و به فینال آسیا هم رسیدیم ولی متاسفانه قهرمان نشدیم.

*به نظرت چرا در فوتبال اروپا کمتر فرصت بازی کردن به تو رسید؟
من در بهترین شرایط فوتبالی به بلژیک رفتم و همیشه هم در تمرینات بهترین عملکرد را داشتم. کرونا در ابتدا خیلی به من ضربه زد، چون باید قرنطینه می‌شدم و چند روز تمرینات پیش فصل را از دست دادم. با تلاش زیاد به ترکیب اصلی رسیدم و عملکردم هم خوب بود. مصدومیت بد موقع دوباره من را از تیم دور کرد. در بازگشتم به میادین یکسری مسائل رخ داد که ترجیح می‌دهم فعلا آن را باز نکنم. اوضاع خوب نبود و من هم نیمکت نشین شدم. در سال دوم و زمانیکه به پرتغال رفتم، بازهم با اینکه عملکرد خوبی داشتم، چند بار مصدوم شدم و همین موضوع باعث شد تا کمتر بازی کنم. وقتی شما مصدوم می‌شوی و بازیکن جانشین در ترکیب جا می‌افتد، خیلی سخت است که بتوانی وارد ترکیب ثابت شوی. مخصوصا برای یک گلر که مربیان معمولا کمتر دروازه‌بان را تغییر می‌دهند. در مجموع باز هم حضور در فوتبال اروپا تجربه خوبی بود و من ناراضی نیستم. ضمن اینکه فراموش نکنید، لژیونر شدن یک گلر و بازی در اروپا به مراتب سخت تر از سایر پست‌ها است.

*نداستن زبان هم شاید در اینکه نتوانستی خیلی خوب ارتباط بگیری موثر بود. نظر خودت چیست؟
بله با این حرف تو موافقم. زبان خیلی موثر است و اگر بتوانی خوب با اعضای تیمی که در آن حضور داری ارتباط برقرار کنی خیلی به نفعت خواهد شد. مثلا در پرتغال به دلیل تفاوت زبان مشکل داشتم و برای همین همبازیان من مجبور بودند زبان لری یاد بگیرند تا کار من راه بیفتد. من یک معلم زبان برای خودم در پرتغال گرفتم و بعد از یک ماه بیشتر از آنکه من از او یاد بگیرم او از من لری یاد گرفته بود.

*همسر و فرزندانت در بلژیک کنارت بودند ولی در پرتغال مجبور بودی تا تنها زندگی کنی. این موضوع چقدر در روحیه تو تاثیر داشت؟
قطعا موثر بود. من یک آدم احساسی هستم که وابستگی زیادی به خانواده ام دارم. اینکه همسر و فرزندانت را مدت زیادی نبینی واقعا سخت و طاقت فرساست.در مورد این موضوع واقعا در پرتغال برای من سخت گذشت و شاید یکی از دلایلی که باعث شد به ایران برگردم، همین موضوع بود. خداراشکر الان کنار خانواده ام هستم و آرامش خاصی دارم.

*در مورد بازگشت به پرسپولیس صحبت کن. چه شد این تصمیم را گرفتی؟
خب قرارداد قرضی من بواویستا به پایان رسید و با وجود اینکه پیشنهاد تمدید داشتم، ترجیح دادم جدا شوم. در مورد آنتورپ هم باید بگویم که نمی‌خواستم به بلژیک برگردم و شخصا خودم برای گرفتن رضایتنامه اقدام کردم و با بخشیدن طلبم، بازیکن آزاد شدم. وقتی پیشنهاد پرسپولیس رسید، خیلی خوشحال شدم و بعد از مشورت با خانواده ام تصمیم گرفتم به فوتبال ایران بازگردم. خودم فکر نمی‌کردم که به این زودی به ایران برگردم ولی خب شرایط برای من طوری رقم خورد که به پرسپولیس آمدم. خوشحالم که دوباره پیراهن پرسپولیس را بر تن کردم؛ تیمی که در پیشرفت و رشد من تأثیر زیادی داشت. از طرفی دوست داشتم در تیمی باشم که شرایط بازی را پیدا کنم و این موضوع در آستانه جام‌جهانی برایم مهم بود. در آستانه جام‌جهانی، بازی‌کردن بسیار مهم است و این اصلا خوب نیست که یک گلر در شرایط بازی نباشد. امیدوارم من و پرسپولیس به هم کمک کنیم و روزهای خوبی را هم رقم بزنیم.

*در نیم فصل سال قبل هم صحبت از پیوستن تو به پرسپولیس مطرح شد ولی این اتفاق رخ نداد. در این مورد صحبت کن.
بله پیشنهاد بود و پرسپولیس و یکی دو تیم دیگر از لیگ برتر برای جذب من نامه زدند ولی مدیران بواویستا با جدایی من مخالفت کردند. ضمن اینکه اگر آن موقع جدا می‌شدم باید یمپک میلیون یورو به آنتورپ می‌دادم که از عهده تیم‌های ایرانی پرداخت این مبلغ برای رضایتنامه خارج بود. حتی یکی از تیم‌های ایرانی حاضر بود به من برای ۳ فصل ۱۰۰ میلیارد بدهد که واقعا مبلغ بالایی است. من هم خودم این پیشنهاد را رد کردم و باشگاه بواویستا هم کلا مخالف جدایی من بود.

*علیرضا چطور می‌شود چنین پیشنهادی را رد کرد؟
می‌دانم مبلغ زیادی است ولی من رد کردم چون می‌خواستم در صورت بازگشت به فوتبال ایران برای پرسپولیس بازی کنم. این یک قولی بود که بین من و هواداران گذاشته شد. قبل از جدایی ام گفته بودم که روزی برمی‌گردم و دوباره برای پرسپولیس بازی می‌کنم که خداراشکر این اتفاق افتاد. من اگر می‌خواستم فقط به پول فکر کنم، همین امسال و قبل از آمدن به پرسپولیس، می‌توانستم به راحتی با دو برابر پول بیشتر به تیم دیگری در لیگ برتر بروم ولی این کار را نکردم. من می‌دانستم پرسپولیس نمی‌تواند مثل خیلی دیگر از تیم‌های لیگ برتر پول بدهد. با این حال در این شکی نیست که پرسپولیس چیزهایی دارد که هیچ تیمی حتی در آسیا ندارد.

*شرایط این روزهای پرسپولیس چطور است؟
خداراشکر ما خیلی زود و به موقع تمرینات را شروع کردیم. فشار تمرینات بالا بود ولی خیلی به ما کمک خواهد کرد تا در طول فصل آمادگی خودمان را حفظ کنیم. بازیکنان بسیار خوبی در تیممان داریم و همه آماده ایم تا بتوانیم با قدرت فصل را شروع کنیم. به طور کلی شرایط پرسپولیس خوب است ولی چند مصدوم داریم که امیدوارم تا شروع بازی‌ها بتوانند به تمرینات گروهی اضافه شوند.

*در خصوص قرعه کشی لیگ و تقابل هفته اول با ذوب آهن چه نظری داری؟
واقعیت این است که برای ما فرقی نمی‌کرد که در چه هفتهای با کدام تیم بازی کنیم. ذوب آهن تیم خوبی است و در اصفهان سخت می‌بازد. با این حال ما برای قهرمانی باید استارت بسیار خوبی بزنیم و شروع خوبی در لیگ داشته باشیم. امیدوارم بهترین شروع ممکن را داشته باشیم و ۳ امتیاز بازی اول را بگیریم.

*دربی هم هفته دوازدهم برگزار خواهد شد.
بله ولی فعلا باید به فکر بازی با ذوب آهن باشیم و هفته به هفته پیش برویم. فرصت برای حرف زدن در مورد دربی زیاد است.

*کار کردن با ننکا مربی گلری جدیدت چطور است؟
بسیار مربی خوبی است و در کار با کسی شوخی ندارد. تمرینات به روزی به ما می‌دهد و کار کردن با او لذتبخش است. من هم ارتباط خوبی با او دارم و خوشحالم با او کار می‌کنم.

*هم تیمی‌هایت به تو لقب بمب انرژی را دادند. این همه انرژی تو از کجا می‌آید؟
ما در تیم مثل یک خانواده هستیم و اغلب اوقات کنار هم وقت می‌گذرانیم. باید انرژی در تیم وجود داشته باشد تا روحیه همه خوب باشد. من از بچگی شوخ بودم و با خیلی‌ها شوخی می‌کردم. این کار روحیه خودم و تیم را بالا می‌برد و خودم خیلی دوست دارم با دوستانم شوخی کنم. همیشه سعی می‌کنم تا به بچه‌ها روحیه بدهم تا انرژی تیم در بالاترین حد خود باشد.

*پس به همین خاطر بود که سروش رفیعی بعد از عقد قرارداد با پرسپولیس گفت امسال کنار علی بیرو چه حالی بکنیم.
(می‌خندد) سروش از دوستان خیلی خوب من است که سال‌هاست یکدیگر را می‌شناسیم و با هم همبازی هستیم. سروش خودش بچه شاد و پرانرژی است و من خیلی دوستش دارم. حرف‌های سروش رفیعی را دیدم. به من هم گفته بود که قرار است در پرسپولیس کنار هم کیف کنیم. البته سروش بلافاصله بعد از عقد قرارداد با پرسپولیس هم شعر خواند که واقعا جالب بود. اتفاقا می‌خواستم در اینستاگرام برایش کامنت بگذارم. سروش ۲هفته در قطر و موقع اردوی تیم ملی، وقتی که تمرین نبود و وقت آزاد داشت، مشغول حفظ‌کردن یک شعر بود و مدام آن را می‌خواند، تازه بعد از عقد قرارداد با پرسپولیس متوجه شدم که چرا ۲هفته در قطر مدام شعر می‌خواند! او پسر خوش‌قلبی است و امیدوارم در کنار هم روزهای خوبی را برای پرسپولیس رقم بزنیم.

*پرسپولیس بعد از ۵ قهرمانی متوالی نتوانست فصل گذشته جام بگیرد. حتما می‌دانی که انتظار هواداران در این فصل فقط قهرمانی است. در این خصوص چه صحبتی داری؟
پرسپولیس هر سال باید برای قهرمانی بجنگد چون ژن قهرمانی دارد. قطعا در این فصل هم همه تلاشمان را می‌کنیم تا بهترین اتفاقات را رقم بزنیم. انتظار هواداران را درک می‌کنیم و امیدوارم مثل همیشه پشت تیم محبوبشان باشند تا کارهای بزرگی را انجام دهیم و دلشان را شاد کنیم.

*با توجه به شخصیت و کاریزمای سید جلال، کمتر کسی جرات شوخی کردن با او را دارد. با این حال تو جزو معدود کسانی هستی که مرتب با سید جلال شوخی می‌کنی و جالب است که هیچوقت در قبال شوخی‌های تو واکنش تندی نشان نمی‌دهد. در مورد این موضوع و البته حضور سید در کادرفنی پرسپولیس صحبت کن.
سید جلال بدون شک یکی از بهترین مدافعان تاریخ فوتبال ایران است و من خیلی خوشحالم که کنار چنین بازیکنی، سال‌ها بازی کردم. خودش می‌داند که من چقدر دوستش دارم و به همین خاطر است که اجازه می‌دهد با او شوخی کنم. با این حال همیشه احترامش را نگه می‌دارم چون بزرگ من است.با اینکه سید جلال خیلی به آدم استرس می‌داد، ولی انصافا دلم برای بازی کردن کنارش تنگ می‌شود.
خیلی خاطرات خوب و شیرینی از او در تیم ملی، پرسپولیس و نفت دارم. الان هم می‌خواهم این خاطرات را کنار هم ادامه بدهیم. برای او در کادرفنی پرسپولیس آرزوی موفقیت دارم و به نظرم او در آینده مربی بزرگی خواهد شد. سید جلال فردی بود که با صحبت‌های خود به آدم روحیه می‌داد. به بازیکنان تمرکز می‌داد. مثلا وقتی باران می‌آمد به من می‌گفت حواست باشد زمین لیز است، ریباند ندهی و مدام به من استرس می‌داد. بازی با السد که در دوحه یک بر صفر بردیم و در تهران یک - یک مساوی شدیم و به فینال رفتیم قبل از بازی می‌گفت اگر تا دقیقه ۲۰ دو گل بخوریم خوب است. به او گفتم آیا السد تا این اندازه تیم خطرناکی است؟ بعد از اینکه دقیقه ۲۰ را با نتیجه صفر بر صفر پشت سر گذاشتیم، گفت اگر تا دقیقه ۴۰ دو گل نخوریم‌ خوب است اما باز هم گل نخوردیم. این روند تا دقیقه ۹۰ ادامه داشت که در آن لحظه گل زدیم و یک بر صفر جلو افتادیم. باز هم گفت اگر تا دقیقه ۹۳، سه بر یک ببازیم عالی است تا بتوانیم در بازی برگشت برنده شویم.


لینک کوتاه : https://arteshesorkh.com/p/150435
نظرت رو بنویس
از حروف انگلیسی استفاده نکن
در حال حاضر فقط کاربرانی که در سایت ثبت نام کرده باشند میتوانند نظر ثبت کنند.
جهت ثبت نام میتوانید اینجا کلیک نمایید.
برای پرسپولیس

0

5

2 سال پیش

تیم های دیگه به بازیکن صد میلیارد میدن حالا ببینید مربی چقدر. بعد طرفداران ما گیر چهل میلیارد برای سه فصل یحیی میدن.


امیر حسین

0

4

2 سال پیش

تو بزرگی ما کوچکتیم سردار ایشالا امسال قهرمان آسیا میشیم پس یا هق تا فته جام ،💪💪💪💪💪💪🫶🫶👊


سرخدل عاشق

0

2

2 سال پیش

بیرو جان حواستون رو جمع کنین جدی و محکم از همون اول لیگ بجنگین برا قهرمانی پارسال بدون رقیب بودیم ولی با شل گرفتن بازیهای ساده و تغییرات زیاد تاکتیکی و فردی یه قهرمانی مفت و ساده رو تقدیم کیسه کردیم...


m.ali

0

3

2 سال پیش

ماشالله ماخیلی قبولت داریم امسال بدرخش چشم حسوداکور


بابک اعتمادیان

-1

13

2 سال پیش

بیرو دست طلایی امسال باید همه رکوردها رو بشکنه


مرضیه البلوشی

0

12

2 سال پیش

انشاءالله خوش بدرخشی تو گلر تیم محبوبمون پرسپولیس 🚩♥


پرسپولیس

0

12

2 سال پیش

درود خدا به شما علی بیرو دوست داشتنی ، و مثل همیشه شیر رام نشدنی ....❤❤❤❤❤❤

بازی های پرسپولیس

0-1

پرسپولیس

ملوان

جمعه, 24 فروردین
ساعت 20:00

ورزشگاه : آزادی

داور : پیام حیدری

نظرسنجی

بهترین بازیکن پرسپولیس برابر ملوان کدام بازیکن بود؟

گلزنان برتر پرسپولیس
نام بازیکن تعداد گل
1 شهاب زاهدی 6
2 گئورگی گولسیانی 5
3 محمدحسین کنعانی‌زادگان 4
4 عیسی آل‌کثیر 3
5 مهدی ترابی 2
6 اوستون ارونوف 2
7 علی نعمتی 1
8 سعید صادقی 1
9 مرتضی پورعلی‌گنجی 1
10 یاسین سلمانی 1
11 محمد عمری 1
12 امید عالیشاه 1
13 نبیل باهویی 1
نام بازیکن تعداد گل
1 مهدی ترابی 1
2 دانیال اسماعیلی‌فر 1
3 عیسی آل‌کثیر 1
نام بازیکن تعداد گل
1 سعید صادقی 2
2 امید عالیشاه 1
برنامه بازی ها

هفته 24 لیگ برتر

پنج‌شنبه, 30 فروردین

پیکان - هوادار 16:30
گل گهر - استقلال خوزستان 17:45
صنعت نفت - پرسپولیس 19:00

جمعه, 31 فروردین

نساجی - تراکتور 16:30
استقلال - شمس آذر 18:00
فولاد - مس رفسنجان 18:10

شنبه, 01 اردیبهشت

ذوب آهن - آلومینیوم 16:30
ملوان - سپاهان 17:00

یک هشتم جام حذفی

دوشنبه, 14 اسفند

پرسپولیس 3 - 0 نفت و گاز گچساران 20:00

هفته 6 لیگ قهرمانان آسیا

سه‌شنبه, 14 آذر

پرسپولیس 1 - 2 الدحیل قطر 19:30
استقلال تاجیکستان 1 - 1 النصر عربستان 21:00
جدول مسابقات
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 استقلال 23 19 50
2 پرسپولیس 23 17 49
3 سپاهان 23 20 42
4 تراکتور 23 13 42
5 ملوان 23 10 38
6 گل گهر 23 7 33
7 شمس آذر 23 4 31
8 ذوب آهن 23 -1 30
9 آلومینیوم 23 -6 29
10 مس رفسنجان 23 -4 27
11 هوادار 23 -7 24
12 پیکان 23 -8 24
13 فولاد 23 -18 21
14 استقلال خوزستان 23 -10 19
15 صنعت نفت 23 -18 16
16 نساجی 23 -18 16
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 النصر عربستان 6 6 14
2 پرسپولیس 6 0 8
3 الدحیل قطر 6 0 7
4 استقلال تاجیکستان 6 -6 3

ارتش سرخ

Perspolis

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

فوتبال

فوتبال