ارتش سرخ دات کام

اخبار

تجربه ناموفق پرسپولیس از دروازه‌بان ...

نویسنده : ارتش سرخ دات کام

-

نظرات : 24 اظهار نظر

-

2 ماه پیش

تجربه ناموفق پرسپولیس از دروازه‌بان خارجی

ارتش سرخ دات کام :
تجربه ناموفق پرسپولیس از دروازه‌بان خارجی
جدایی علیرضا بیرانوند از پرسپولیس جدا از دعواهای حقوقی و کشمکش‌های بین او و باشگاه، یک حفره بزرگ در اسکواد این تیم ایجاد کرده و حالا درویش و همکارانش باید بهترین گزینه را برای جانشینی گلر یک تیم ملی پیدا کنند که قطعاً کار بسیار دشواری خواهد بود.

باشگاه پرسپولیس از ابتدا به صورت جدی دنبال گلر داخلی نرفت و با اینکه برخی خودشان را گزینه کرده بودند یا در مورد برخی دیگر مثل اخباری و پورحمیدی صحبت‌هایی به میان آمد، هر چه بود در رسانه‌ها بود و باشگاه به صورت جدی پی این قضیه را نگرفت.

در واقع بعد از قطعی شدن مسأله جدایی بیرانوند، باشگاه پرسپولیس دنبال گلر خارجی رفت و در دو هفته اخیر دو سه اسم هم به میان آمده که برخی گمنام اما برخی نامدار و دارای رزومه هستند.

با این وجود آنچه می‌تواند جالب توجه باشد اینکه پرسپولیس در تمام سال‌های حیاتش خیلی به دنبال گلر خارجی نرفته و در معدود موارد تجربه چندان جالبی از این اتفاق نداشته است.

در تاریخ 61 ساله باشگاه پرسپولیس این باشگاه تنها 6 دروازه‌بان خارجی داشته که همه مربوط به 20 سال اخیر بوده و با در نظر گرفتن دوران حضور آنها غیر از نیلسون که تا حدودی موفق بود و البته آودوکیچ که گزینه قابلی به نظر می‌رسید بقیه چندان موفق نبودند.

اولین دروازه‌بان خارجی پرسپولیس بعد از انقلاب ساشا ایلیچ مقدونیه‌ای بود که در لیگ سوم به عنوان گلر اصلی سرخ‌ها در 31 بازی به میدان رفت و عملکرد متوسطی داشت. امروز ایلیچ که آن زمان عضو تیم ملی کشورش به حساب می‌آمد را با گل‌های زیبایی که خورد و البته شایعه ضعف بینایی و یکی از چشم‌هایش به خاطر می‌آورند.

عجیب اینکه باشگاه پرسپولیس سال بعد از آن در دوره مدیرعاملی حجت‌الله خطیب یک گلر مقدونیه‌ای دیگر به نام یان نیکولفسکی هم جذب کرد که این دروازه‌بان بدون حضور در ترکیب سرخ‌ها از این تیم جدا شد تا فیفا به خاطر شکایت او باشگاه پرسپولیس را مبلغ قابل توجهی محکوم کند.

بعد از آن نیلسون کوریا برزیلی در لیگ دوازدهم و تیم تحت مدیریت رویانیان به پرسپولیس آمد که 73 بازی در دو فصل انجام داد و در بین هواداران چهره مقبولی دشت اما او هم گلر فوق‌العاده‌ای نبود.

در دوران مدیریت رویانیان یک دروازه‌بان خارجی دیگر هم به پرسپولیس آمد. آسمیر آودوکیچ که در جام جهانی 2014 گلر سوم تیم ملی بوسنی بود فقط در بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا به میدان رفت و با اینکه دروازه‌بان شاخصی به نظر می‌رسید فقط در 7 بازی آسیایی به میدان رفت.

پرسپولیس در نیم فصل دوم لیگ پانزدهم الکساندر لوبانوف یکی از گلرهای تیم ملی ازبکستان را به خدمت گرفت که او هم در 8 بازی به میدان رفت و البته دروازه‌بان شاخصی نبود.

آخرین تجربه پرسپولیس از حضور یک دروازه‌بان خارجی یک تجربه تلخ و شیرین است. بوژیدار رادوشوویچ کروات چهار فصل دروازه بان دوم پرسپولیس بود که با بیرانوند و لک رقابت کرد. او در دوره‌ای که کالدرون به بیرانوند بازی نمی‌داد چند بازی خوب برای پرسپولیس انجام داد اما چیزی که باعث شده تا امروز بیشتر هواداران پرسپولیس از او خاطره‌ای تلخ داشته باشند تمدید قرارداد عجیب و غریب او در دوران مدیریت محمدحسن انصاری‌فرد بود که باعث شد این دروازه‌بان ارزان قیمت چیزی بیش از 1.2 میلیون یورو بعد از رفتنش از پرسپولیس پول بگیرد و مشکلاتی اساسی برای این باشگاه ایجاد کند.

با در نظر گرفتن این تجربیات حالا پرسپولیس در شرایطی به سمت گزینه خارجی برای جانشینی بیرانوند می‌رود که حتماً دست و پایش می‌لرزد چرا که اگر سراغ دروازه‌بانی ناآماده، بدون رزومه و ضعیف برود یکی از ستون‌های تیم قهرمان از حالا فروریخته است.


لینک کوتاه : https://arteshesorkh.com/p/160912
نظرت رو بنویس
از حروف انگلیسی استفاده نکن
در حال حاضر فقط کاربرانی که در سایت ثبت نام کرده باشند میتوانند نظر ثبت کنند.
جهت ثبت نام میتوانید اینجا کلیک نمایید.
فردین کرمی

0

2

1 ماه پیش

ایناتوان گرفتن هیچ کسوندارن خوب یابدش باشه پیشکش چهل روزه فقط یک ایوب مراکشی اوردن اونم شاگردگاریدوبودوایشون اوردش ربطی به درویشم نداشت دوتای دیگه هم فرشادوعلیپورمال خودمون بودن برگشتن هنری نمیخاست یعنی دراساس درویش هنوزهیچ کسونگرفته


علی قاصد

0

2

1 ماه پیش

دخیا آزاده هستش قبمتش هم بشدت اومده پایین بهترین گزینه ای خارجی هستش پرسپولیس باید اینجور بازیکن بزرگ بگیره واسه آسیا


مانی نوری

0

1

1 ماه پیش

همون عابد زاده رو میگرفت اینقدر دنگ‌‌وفنگ نداشت


مهدی

0

1

1 ماه پیش

ازبک نگیری به هیچ وجه ، اروپایی یا امریکای جنوبی


محمد

0

1

1 ماه پیش

پرسپولیس باید هرچه سریعتر بازیکنان موردنظرش رابگیرد چون امسال هم مثل پارسال داوران به نفع استقلال همان کیسه داوری می کنند پرسپولیس بازیکنان خوب وبازیکنان جوان بااستعداد می تواند بگیرد


قاسمی قاسموند

0

0

1 ماه پیش

قول میدم درویش یکی میاره ک ازش لذت ببریم چون درویش داره پول دارمیشه نقد هم میتونه بازی کن بگیره ک یه جا پولش بده افرین درویش مرسی ک هستی تا کیسه بسوزه


مجتبی خلیلی

0

0

1 ماه پیش

وقتی تو ایران نیست باید خارجی بیارن دیگه


حسین سانبلی

0

0

1 ماه پیش

سلام علی آقا اسنایی برادر گرانقدر دروازه بان خوب نصف تیمه نه اینکه چونکه ما دفاع خوب داریم دروازه بان متوسط یا معمولی بزاریم اینه دیگه همه میدانند حالا ما برای اینکه به بیرو ثابت کنیم خلاف این صحیح هستش تیم را به فنا بدیم نه اتفاقا باید دروازه بان بهتر از اون بیاریم بهش ثابت کنیم که بهتر از او میتوانیم بیاریم شما باز هم مثل همیشه پرسپولیس از هر شخصی مهمتر وبالاتره


محمدرضایی

0

0

1 ماه پیش

دوستان گلم خسته نباشین نگران دربازبان نباشید یکی که دربازبانی هم بلدنباشه توی این دربازه ارتش کبیرمیشه بهترین دربازبان


محسن ذولفقاری

0

0

1 ماه پیش

دروزبان فقط اخباری برید بیارینش


امیر مهرنژاد

0

0

1 ماه پیش

با داشتن ۳ دفاع وسط عالی و با آرایش ۳ دفاعه گلر های موجود هم خوب هستن ، توی این چند سال بیرو بی چشم و رو نون دفاعهای خوب تیم رو خورد و گرنه خیلی هم مال نبود .


امیر مهرنژاد

0

0

1 ماه پیش

جدی می فرمایید ؟ میدونی ۵۵ میلیون یورو قیمت گذاری شده .


محمد

0

0

2 ماه پیش

عابد زادع بیاریددددددد


عبدالرحیم جعفرزاده

0

6

2 ماه پیش

با این همه درامد بویژه فروش حسن باید یه دروازبان عالی و ..یه چپ عالی خارجی بخرند...حتی یه وینگر مهاجم عالی ...اگه یه دروازبان عالی بگیرند با وجود رفیعی جوان احتیاج به گوهری نیست و میشه با فروش گوهری یه جای خالی ایجاد کرد...گوهری بدهید به تاتار که خیلی ناراحت بودکه دروازبان نداره


علی ترابی

0

6

2 ماه پیش

انشاالله این بار خوب از آب در بیاد


خان پرسپولیسی

-4

8

2 ماه پیش

عابدزاده و پیام نیاز مند وحتی حقیقی و اخباری ازمنقاروند بهتر بوده و هستند🌺🚩🌺🚩🌺🚩🌺


حجت

-1

7

2 ماه پیش

برید مامارداشویلی دروازبان گرجستان بگیرید


Haddad Haddadi

-6

6

2 ماه پیش

تنها گزینه ششدانگ برای سنگر پرسپولیس امیر رفیعی می باشد و بس❤❤❤❤❤❤


حین

-4

3

2 ماه پیش

اعتماد زیادی به گوهری داریم انشاالله به تیم ملی دعوت بشه چون واقعا عالیه این پسر از دروازه‌بان هایی که باشگاه در نظر داره بهتره ♥️♥️♥️


وحید

-2

9

2 ماه پیش

خدا لعنت کند محمدحسن انصاری فرد را ..خیر از زندگیش نبینه که عمدا تیم پرسپولیس را نابود کرد..مرتیکه حروم لقمه


علی اسنایی

-3

6

2 ماه پیش

اینقدر بیرانوند‌ادعا نکنه من گلر شماره یک ایرانم به خاطر بهترین دفاع های آسیا که تو پرسپولیس بودن تو شدی دروازه بان تیم ملی وگرنه حقیقی خیلی خیلی از تو سر تره وسرورته اگه امسال حقیقی میومد پرسپولیس شک نکن که گلر شماره یک تیم ملی بود


علی اسنایی

-1

7

2 ماه پیش

پرسپولیس اگه یه دروازه بان معمولی هم تو دروازش باشه همون تبدیل میشه به بهترین گلر ایران چون دفاع های تیم سیم خاردارن همین موضوع در مورد بیرانوند‌صدق میکرد تا وقتی تو پرسپولیس بود دفاعها نمیزاشتن آسیبی به دروازش برسه حالا می بینیم این فصل تو تراکتور چطور مهاجمان ابکشش میکنن ودروازش به توپ می‌بندند فقط گروهبان قند علی باید خدا را در نظر بگیره و وجدان داشته باشه از گلر های تیم های دیگه استفاده کنه


ع حسین زاده

-2

9

2 ماه پیش

اگر از همون اول درویش بعد از فسخ بیرانوند بی غیرت حرومزاده دست دست نمی‌کرد و امیر عابدزاده که بازیکن آزاد و با تجربه اروپایی بود رو جذب میکرد، الان اینجوری تو گل گیر نمی‌کرد، بعد از فسخ بیرانوند درویش بعد از مدتی دوباره گول پشیمونی اونو خورد و اونقدر دست دست کرد که امیر عابدزاده با تیم اسپانیایی قرارداد بست، عابدزاده ای که خودش اعلام آمادگی کرد، امیدواریم که درویش برای این پست حساس، یک دروازبان ششدانگ در حد نام پرسپولیس جذب کنه.


حسین سانبلی

0

6

2 ماه پیش

تو را به خدا دیگه اینقدر دست دست نکنید هر چه زودتر تیم کامل کنید ما هر چی بازی سخته اول بازیها افتاده میشه انگار بازی تدارکاتی براش در نظر گرفتن هر چه تیم آسونه اول بازیها براش آمده

بازی های پرسپولیس

0-2

پرسپولیس

فولاد

جمعه, 9 شهریور
ساعت 19:30

ورزشگاه : آزادگان قزوین

داور : پیام حیدری

نظرسنجی

از عملکرد بازیکنان پرسپولیس در سه بازی اول راضی بودید؟

گلزنان برتر پرسپولیس
نام بازیکن تعداد گل
1 سعید صادقی 1
2 ایوب العملود 1
3 وحید امیری 1
نام بازیکن تعداد گل
برنامه بازی ها

هفته 4 لیگ برتر

جمعه, 23 شهریور

سپاهان - ملوان 18:45
شمس آذر - استقلال خوزستان 18:45
تراکتور - ذوب آهن 19:30

شنبه, 24 شهریور

چادرملو - نساجی 19:30
آلومینیوم - هوادار 19:30
فولاد - خیبر خرم‌آباد 19:00

شنبه, 19 آبان

گل گهر - پرسپولیس 16:15
استقلال - مس رفسنجان 18:30

هفته 1 لیگ نخبگان آسیا

دوشنبه, 26 شهریور

العین امارات - السد قطر 19:30
الشرطه عراق - النصر عربستان 19:30
الاهلی عربستان - پرسپولیس 21:30
استقلال - الغرافه قطر 21:30

سه‌شنبه, 27 شهریور

پاختاکور - الوصل امارات 17:30
الریان قطر - الهلال 19:30
جدول مسابقات
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 سپاهان 3 4 9
2 تراکتور 3 6 7
3 ملوان 3 3 7
4 گل گهر 3 2 6
5 پرسپولیس 3 2 5
6 استقلال 3 0 4
7 مس رفسنجان 3 0 4
8 خیبر خرم‌آباد 3 0 4
9 فولاد 3 -1 4
10 استقلال خوزستان 3 -1 4
11 ذوب آهن 3 0 3
12 آلومینیوم 3 -2 2
13 نساجی 3 -2 1
14 چادرملو 3 -4 1
15 هوادار 3 -5 1
16 شمس آذر 3 -2 -2
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز

ارتش سرخ

Perspolis

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

فوتبال

فوتبال