ارتش سرخ دات کام

اخبار

ترجیحاً خارجی نخر! ...

نویسنده : ارتش سرخ دات کام

-

نظرات : 16 اظهار نظر

-

10 ماه پیش

ترجیحاً خارجی نخر!

ارتش سرخ دات کام :
ترجیحاً خارجی نخر!
پرسپولیس در فصل نقل‌وانتقالات تقریبا موفق به حفظ نفرات کلیدی خود شد. شاید بیشترین نگرانی در مورد جدایی احتمالی بازیکنانی مثل علیرضا بیرانوند، سعید صادقی و میلاد سرلک وجود داشت که به هر مرارتی بود، حفظ شدند. بنابراین، این تیم که فصل گذشته هم پتانسیل نفری بسیار بالایی داشت، طبیعتا در فصل پیش‌رو نیز از مدعیان جدی کسب عنوان قهرمانی خواهد بود. با این حال، به‌نظر می‌رسد پرسپولیس در خط حمله هنوز نیاز به تقویت داشته باشد؛ جایی که عیسی آل‌کثیر و لئاندرو پریرا جدا شدند و تا لحظه تنظیم این مطلب، باشگاه فقط شهاب زاهدی را اضافه کرده است. گرچه حرف و حدیث‌هایی در مورد احتمال پرسپولیسی‌شدن شهریار مغانلو وجود دارد، اما می‌دانیم که طرف حساب سرخ‌ها باشگاه سختگیر سپاهان است. به همین دلیل هم بار دیگر گمانه‌زنی‌هایی پیرامون احتمال جذب مهاجم خارجی مطرح شده است؛ آنچه با توجه به سابقه یحیی گل‌محمدی در جذب بازیکن غیرایرانی، کمی نگران‌کننده به‌نظر می‌رسد. یحیی تا‌کنون 9‌بازیکن خارجی برای پرسپولیس خریده که فقط به 2‌تا از آنها می‌توان لقب «موفق» داد.

خوب‌ها
هر دو خرید خارجی موفق یحیی برای پرسپولیس در پنجره تابستانی فصل گذشته به تیم اضافه شدند. یورگن لوکادیا هلندی یک شگفتانه بزرگ برای قرمزها و کلا لیگ ایران بود؛ مهاجمی سطح بالا و بسیار فرصت‌طلب که در مدت کوتاهی با به ثمر رساندن 6‌گل به صدر جدول بهترین گلزنان لیگ برتر رسید، اما پیش از دربی رفت تهران قراردادش را به‌طور یکطرفه فسخ کرد و رفت. با وجود آن جدایی، اسم لوکادیا تا مدت‌ها در کورس آقای گلی دیده می‌شد و نهایتا هم بهترین گلزن فصل تقریبا 2برابر او گل زد! گئورگی گولسیانی هم دیگر خرید خارجی خوب یحیی برای پرسپولیس بود؛ یک مدافع کارآمد که پنالتی‌زن ماهری هم هست و با آمار عجیب و غریب 10‌گل زده، مدعی کسب عنوان بهترین گلزن خارجی تاریخ باشگاه لقب گرفته. گئورگی تا رسیدن به این عنوان فقط 6‌گل دیگر فاصله دارد.

متوسط‌ ها
در این فهرست می‌توان مثلا به شیخ دیاباته اشاره کرد که از قضا او هم در پنجره تابستانی فصل قبل پرسپولیسی شد، اما اغلب اوقات مصدوم بود و اصلا می‌شد اسمش را در فهرست بدها هم نوشت، اما فراموش نکنیم مهاجم مالیایی در همین مدت کوتاه حضورش در زمین 3‌گل برای پرسپولیس زد و نقش مهمی در قهرمانی سرخپوشان داشت. وحدت هنانوف هم دیگر خرید خارجی یحیی برای پرسپولیس است که برچسب «متوسط» روی او می‌چسبد. این مدافع تاجیکستانی هر‌از‌گاهی برای قرمزها به میدان رفت و در مجموع عملکرد بدی نداشت، اما طوری هم نبود که در تراز او فوتبالیست داخلی پیدا نشود.

بدها
هر دو خرید اول یحیی برای پرسپولیس در پنجره زمستانی لیگ نوزدهم، خارجی بودند و هر دو هم اسفبار. اوساگونا که اصلا تراژدی کامل بود و با پنالتی عجیبی که در دربی تهران به کره‌ ماه زد، تا ابد در حافظه فوتبال‌دوستان باقی خواهد ماند. آنتونی استوکس هم اگرچه از نظر فنی خوب بود، اما کلی حاشیه داشت و همه به یحیی توصیه کردند او را نخرد، هرچند سرمربی پرسپولیس گوش نکرد و پشیمان شد. منوچهر صفروف تاجیکستانی هم در پنجره تابستانی قبل از لیگ بیست‌ویکم سرخپوش شد که خرید خوبی از آب در نیامد و حتی نتوانست به سطح هموطنش وحدت برسد. بین دو نیم‌فصل همان سال فاجعه بعدی یعنی شرزود تمیروف از راه رسید؛ مهاجمی که به‌نظر می‌رسد از اساس باید کشتی‌گیر می‌شد! تحفه آخر هم لئاندرو پریرا بود که زمستان پارسال آمد و به‌تازگی قراردادش فسخ شد. تمیروف و پریرا هر کدام یک گل برای پرسپولیس زدند؛ فقط یک گل!

خوب خریدی!
گل‌محمدی به همان اندازه که در خریدهای خارجی‌اش ناموفق است در خریدهای داخلی موفق عمل می‌کند
یحیی گل‌محمدی به همان اندازه که در خرید بازیکن خارجی ناموفق عمل کرده و اکثر خریدهایش بی‌کیفیت از آب درآمده‌اند، در عوض بازیکنان داخلی خوبی به خدمت گرفته و معمولا خریدهایش از میان فوتبالیست‌های ایرانی خریدهای موفقی بوده‌اند. حتی نسل قبلی خریدهای او که احسان پهلوان، علی شجاعی، حامد لک، سعید آقایی و... بودند و امروز همگی آنها از پرسپولیس رفته‌اند با این تیم به یک قهرمانی در لیگ و یک فینال در لیگ قهرمانان آسیا رسیدند. اما نسل فعلی بازیکن‌هایی که با نظر یحیی گل‌محمدی به پرسپولیس آمده‌اند حتی از نسل قبلی هم موفق‌تر به نظر می‌رسند. کافی است نگاهی به اسامی بازیکنان ایرانی که سال گذشته در همین روزها به پرسپولیس آمده‌اند بیندازید.

علیرضا بیرانوند| بیرانوند سال گذشته در همین روزها بعد از 2فصل دوری به پرسپولیس برگشت و در راه قهرمانی لیگ بیست‌ودوم کمک زیادی به قرمزپوشان کرد. او در فصل گذشته با پرسپولیس صاحب عنوان بهترین خط دفاعی شد و بالاترین تعداد کلین‌شیت را در میان تمامی دروازه‌بان‌ها داشت. بیرانوند با نمره 7.40 در سایت متریکا بهترین دروازه‌بان لیگ برتر و دومین بازیکن برتر پرسپولیس بعد از مهدی ترابی بود. البته خرید بیرانوند در سال گذشته را نمی‌توان به سلیقه خوب یحیی در خریدهایش ربط داد چون بیرانوند در حالی به باشگاه سابقش برگشت که گلر اول تیم ملی است و نیازی به کشف شدن ندارد.

دانیال اسماعیلی‌فر| زمزمه انتقال این مدافع راست به پرسپولیس، دو سه فصل بر سر زبان‌ها بود تا اینکه بالاخره این انتقال در سال گذشته رخ داد. دانیال فصل گذشته در پرسپولیس 28بار در ترکیب اصلی قرار گرفت و در 2بازی هم ذخیره وحدت هنانوف شد. او در مجموع 2375دقیقه بازی کرد، 2گل زد، 5پاس گل داد و نهایتا با نمره 7.24 هفدهمین بازیکن برتر لیگ شد. با اینکه آمار گل‌ها و پاس گل‌های اسماعیلی‌فر در پرسپولیس کمتر از سپاهان بود اما او در ترکیب سرخپوشان هم جزو بازیکنان موفق بود و بعد از بیرانوند و ترابی رتبه سوم را بین سرخپوشان به دست آورد.

سعید صادقی| احتمالا گران‌قیمت‌ترین بازیکن فصل گذشته بود که بعد از یک رقابت سنگین بین پرسپولیس و استقلال نهایتا به جمع سرخپوشان پیوست. او که از گل‌گهر به پرسپولیس پیوسته بود با نمره 7.19 نوزدهمین بازیکن موفق لیگ گذشته و چهارمین بازیکن برتر پرسپولیس لقب گرفت. صادقی 6گل برای پرسپولیس زد و 3پاس گل هم داد.

مرتضی پورعلی‌گنجی| مرتضی هم جزو خریدهای موفق یحیی در فصل گذشته بود که در اولین سال بازی برای پرسپولیس بهترین مدافع میانی لیگ برتر شد. مرتضی که بعد از 7سال به لیگ ایران بازگشته بود در طول فصل گذشته 25بار در ترکیب پرسپولیس قرار گرفت و 2190دقیقه بازی کرد. او با نمره عالی 7.18 رتبه بیست‌ودوم را در میان تمامی بازیکنان فصل گذشته به دست آورد و در بین مدافعان میانی هم صاحب رتبه اول شد.

سروش رفیعی| شاید در اواسط فصل وقتی از ترکیب اصلی خارج شد و به جمع نیمکت‌نشین‌ها پیوست به نظر می‌رسید خرید موفقی برای سرخپوشان نبوده است، اما در ادامه احیا شد و دوباره به ترکیب بازگشت تا یکی از موثرترین شاگردان یحیی در راه کسب عنوان قهرمانی باشد. سروش که مثل دانیال از سپاهان به پرسپولیس پیوسته بود در مجموع با 17حضور به عنوان بازیکن اصلی، 7بار حضور به عنوان بازیکن ذخیره، یک گل، 2پاس گل و کسب نمره 7.06 از متریکا به رتبه52 در میان بازیکنان لیگ و رتبه نهم در میان پرسپولیسی‌ها دست یافت.

سینا اسدبیگی| این هافبک جوان، دیگر خرید ایرانی یحیی در فصل گذشته بود که از باشگاه ذوب‌آهن به پرسپولیس منتقل شد و انتقال او کلی حریف‌وحدیث در پی داشت. ذوبی‌ها که اعتقاد داشتند فسخ قرارداد او قانونی نبوده از این بازیکن و پرسپولیس شکایت کردند اما این شکایت به جایی نرسید. اسدبیگی 13بار در ترکیب اصلی پرسپولیس قرار گرفت و 13بار هم به عنوان یار جایگزین به زمین رفت و کارنامه‌اش برای اولین فصل حضور در این تیم قابل‌قبول بود. اوج هنرنمایی سینا در بازی با گل‌گهر بود که با شوتی سرکش دروازه حریف را باز کرد و به برد باارزش پرسپولیس کمک کرد.


لینک کوتاه : https://arteshesorkh.com/p/155647
نظرت رو بنویس
از حروف انگلیسی استفاده نکن
در حال حاضر فقط کاربرانی که در سایت ثبت نام کرده باشند میتوانند نظر ثبت کنند.
جهت ثبت نام میتوانید اینجا کلیک نمایید.
قلب آ تشین

0

1

10 ماه پیش

آدم میمنه تو کار یحیی دوسال چپ تخصصی نداریم هنوزم نگرفتن گلر خوب دوم که رقابت کنه بابیرو نه رفاقت وهمش ذخیره.مهاجم خوب میخایم نه امسال تمیروف وپریرا اگر پول ندارین مهاجم خارجی خوب بگیرین حداقل داخلی خوب میگرفتین.اگر سلک سربازه سعید بگیرن زود خواهشن


دختر پرسپولیس ❤🔥

0

3

10 ماه پیش

💔🥺👍🏼


رسول کیانی

0

6

10 ماه پیش

دفاع چپ کلاسیک ویک مهاجم نوک حرفه ای گلزن میخوایم


مرادسلمانی

0

3

10 ماه پیش

شهرخبرازقول ساکت نوشته بودهیچ بازیکنی راحتی مقانلورابه تیم رقیب نمیدیم.وبرای رضایتنامه اش مبلغ دلاری اعلام کرده بودولی عنوان کرده به استقلال میدیم.مثل اینکه استقلال رقیبشان نیست .آن کسی که قراردادرامی بندی بایدفکرهمه جارابکنی.نه اینکه لیک تمام شدیکی مثل شال وکلاه کنی بری.اکرف


احمد نوری اسرمی

0

5

10 ماه پیش

چی میشه امشب بخوابیم فردا بهمون خبر بدن طارمی با پرسپولیس قرارداد امضا کرد هرچند اینا خیالی بیش نیست


۵قهرمانی

0

1

10 ماه پیش

خاکبرسرا باید یه مهاجم و یه دروازبان بخرند یا مهاجما‌ بايد ۳_۳_۴ بزارند ترابی عالیشاه زاهدی


پرواز

-1

2

10 ماه پیش

ما سه خط اصلی که باید تقویت می شدیم که بارفتن گوهر شد چهار نقطه بازیکن نگرفتیم درعوض رفتیم جاههایی بازیکن گرفتیم که نقطه قوتمان بود.اولویت ما دوتا مهاجم یک بود که نگرفتیم و شهاب که گرفتیم هم مهاجم یک نیست و گوش بازی می کنن هم لول نیست و هم اینکه می شه گفت جایگزین عیسی. گرچه سبک دوتاشون زمین تا آسمان است.مهدی عبدی که همان همیشگی نیمکت نشین ۲۰دقیقه ای گل زن بازی بزرگ.پس دوتا مهاجم یکیش هم گرفته نشده.سمت چپ که دوباره بازیکنی گرفته نشده و فعلا بسنده کردند دوباره به رفتن امیری سمت چپ و علی نعمتی.و احمدی که دوروز دیگه قرضی می ره. و هافبک هجومی و پشت دومهاجم که اعتماد کردیم به سروش رفیعی تنها و البته اعتقادی که یحیی به دومهاجم و هافبک هجومی نداره و باروش یه مهاجم و دوهافبک دفاعی بازی می کنه به خاطر همینکه باداشتن اینهمه بازیکن در خط هافبک باگرفتن ریگی بازم عزت الهی رو می خواد و در آخر خط دروازه که بانداشتن دروازه بان دروازه دوم خودش رو داد بره درصورتی که باید دروازه بانی جذب می شد که بابیرانوند رقابت می کرد که بیرانوند اینجوری از بی رقیب بودن خود هرکاری خواست نکنه گوهری باید می شد دروازه بان سوم.در عوض رفتیم کنعانی رو گرفتیم که ۵تا دفاع آخر داشتیم و.... تقویت در دفاع و هافبک خوبه ولی باید اولویت بندی می شد که مجبور نشیم بازیکن بیرون بذاریم.اول باید بازیکن برای نقاط ضعف پارسال می گرفتیم و دروازه بان دوم خوب می گرفتیم بعد می رفتیم دنبال نقاط قوت و رد کردن دروازه بان دوم..که دروازه بان رو ۵تومان بدیم بعد ۱۵تومن بدیم دنبال دروازه بان هوادار باشیم.در صورتی که علیرضا حقیقی و عابدزاده و حسن پور حمیدی باسر میومدن چون پرسپولیسی بودن حتی برای ذخیره بیرانوند.اول می ریم هزینه می کنیم رو گرفتن بازیکن برای نقاط قوت بعد پول نداریم و بودجه کم میاد واسه گرفتن مهاجم توپ خارجی و داخلی یک و تقویت نقاط ضعف.همینه که مجبور می شیم علی نعمتی رو ببریم سمت چپ. وحید امیری تو حمله و مهاجم و یا دفاع چپ و بدون مهاجم. وقتی هم می گیریم بابودجه باقیمانده باید بریم تمیرف و پریرا بگیریم.با پول کنعانی و عزت الهی یه مهاجم خوب می گرفتید یا اگه کنعانی و عزت الهی رو می خواستید با بین فرجی و نعمتی و یکی یا هردو رو قرضی می دادید و ریگی رو نمی گرفتید و با پولشون مهاجم خوب می گرفتید.وبازم اعتقادم اینکه پرسپولیس می تونست کمال و سیامک و غیرهم به جای گذاشتن تولیست آزاد می ذاشتید تو لیست معاوضه و فروش که مفت نرن تیمای دیگه باشگاه می تونست یه پولی گیرش بیاد یا بازیکن معاوضه ای گیرش بیاد.


ahad almasi

0

3

10 ماه پیش

اگر گره کور ساکت توسط خود مغانلو باز شود و به مهاجمان ما اضافه شود از مدعیان قهرمانی آسیا خواهیم بود.


نصیری

0

6

10 ماه پیش

برای آسیا بازیکن نیاز داریم ولی لیگ با همین بازیکنان میترکونیم ،، زاهدی ، کنعانی دفاع و حمله مارو بیمه میکنند ، ولی آسیا واقعا نیاز به بازیکن داریم


امیر پرسپولیسی

0

3

10 ماه پیش

با ۴ تا فیلم دیدن مهاجم میخرن ؟ همون بهتر که نخرید مهاجم خارجی به آکادمی بها دهید تا یکی مثل عمری کشف شود


حسین هدایتی

-1

4

10 ماه پیش

از پایان نیم فصل اول پارسال کاملا واضح بود که نیاز به دوتا بازیکن مطمئن در پستهای مهاجم و دفاع چپ داریم الان داره لیگ بعدی شروع میشه اما خبری از جذبشون نیست،دوستان من نگاه به ناله های الکی جواد چکش پلشت نکنید،سجادی براشون پول جور کرده دارند پشت پرده بازیکن میگیرند حتی با گزینه های ما با پول بیشتر دارند به توافق میرسند اما همچنان درویش به دستور سجادی هیچ کاری نمیکنه،هر زمان استقلال دچار مشکل میشه برای اینکه طرفدارانش عصبی نشند سجادی دستور میده که شما هم فعالیت نکنید اما الان مشکل کیسه حل شده و دارند با سیاه بازی کاری خودشون رو میکنند ولی همچنان درویش به دستور سجادی ساکته
اقا یحیی،اقای درویش،اقا افشین،پیشکسوتها،هوادارهای مشتی و با غیرت:نکونام داره با سیاه بازی بی سر و صدا بازیکن میگیره،اما ما حق فعالیت نداریم لطفا ساکت نشنید لطفا مصاحبه کنید،این تیم باید برای اسیا آماده بشه،اینا میخوان لیگ رو از ما بدزدند اما با این کارشون ما اسیا رو هم از دست میدیم،پرسپولیس مهاجم بزرگ و دفاع چپ تخصصی میخواد برای قهرمانی اسیا،سجادی دست از سر پرسپولیس بردار بزار بریم اسیا اعتبار از دست رفته فوتبال ایران رپ بهش برگردونیم،درویش لطفا سجادی رو خر فهم کن دست از سر ما برداره اخه چرا ما باید معطل کیسه نجس باشیم؟؟؟؟؟؟؟اقا یحیی الان مصاحبه کن نه اینکه وسط فصل بگی من بازیکن میخواستم اما اینا نگرفتند


علی

0

3

10 ماه پیش

ما الان به فورواد نیاز داریم


دختر پرسپولیس ❤🔥

0

2

10 ماه پیش

به امید خدا یه مهاجم جنگنده و عالی و یه دفاع چپ تخصصی کلاسیک جذب میکنیم❤🔗🙌🏼


سید ابراهیم غفاری نیا

0

2

10 ماه پیش

آقا این محاجم عراقی به دردمون نمیخوره.اخه تو ۱۰بازی فقط یه گل زده. ما دوتا بازیکن دیگه نیاز داریم،یکی عزت اللهی و دیگری شهریار مقانلو


امید فلاح

0

1

10 ماه پیش

خارجی بخر ولی خارجی کارنامه دار و امتحان پس داده و زیر سی سال مثل لوکادیا. پریرا ذخیره تیم میانه جدولی لیگ ژاپن بوده که توی یکسال دوتا گل هم نزده بوده، آمار عصبانیت و کارت های زرد و قرمز بی مورد داشته. بعد این بازیکن می خواهید بیاد توی پرسپولیس معجزه کنه!!؟؟ من هوادار از آمار و فیلم بازی یک بازیکن می فهمم که آیا به درد میخوره یا نه. خارجی بخر ولی با تحقیق خارجی خوب بخر


قلمراد دوم

0

24

10 ماه پیش

دفاع چپ شخم زن مهاجم سوراخ کن میخوایم

بازی های پرسپولیس

0-0

پرسپولیس

سپاهان

چهارشنبه, 12 اردیبهشت
ساعت 19:30

ورزشگاه : آزادی

داور : بیژن حیدری

نظرسنجی

به نظر شما پرسپولیس قهرمان لیگ برتر خواهد شد؟

گلزنان برتر پرسپولیس
نام بازیکن تعداد گل
1 شهاب زاهدی 6
2 گئورگی گولسیانی 5
3 محمدحسین کنعانی‌زادگان 5
4 عیسی آل‌کثیر 4
5 مهدی ترابی 2
6 اوستون ارونوف 2
7 علی نعمتی 1
8 سعید صادقی 1
9 مرتضی پورعلی‌گنجی 1
10 یاسین سلمانی 1
11 محمد عمری 1
12 امید عالیشاه 1
13 نبیل باهویی 1
14 دانیال اسماعیلی‌فر 1
نام بازیکن تعداد گل
1 عیسی آل‌کثیر 3
2 مهدی ترابی 1
3 دانیال اسماعیلی‌فر 1
4 اوستون ارونوف 1
نام بازیکن تعداد گل
1 سعید صادقی 2
2 امید عالیشاه 1
برنامه بازی ها

هفته 25 لیگ برتر

سه‌شنبه, 11 اردیبهشت

شمس آذر 2 - 1 پیکان 18:20

چهارشنبه, 12 اردیبهشت

هوادار 2 - 1 صنعت نفت 17:00
تراکتور 0 - 0 استقلال 17:00
مس رفسنجان 1 - 1 گل گهر 17:45
ذوب آهن 0 - 2 نساجی 18:00
استقلال خوزستان 1 - 1 ملوان 18:15
آلومینیوم 1 - 1 فولاد 18:15
پرسپولیس 0 - 0 سپاهان 19:30

یک هشتم جام حذفی

جمعه, 07 اردیبهشت

آلومینیوم 4(6) - 4(5) پرسپولیس 18:15

هفته 6 لیگ قهرمانان آسیا

سه‌شنبه, 14 آذر

پرسپولیس 1 - 2 الدحیل قطر 19:30
استقلال تاجیکستان 1 - 1 النصر عربستان 21:00
جدول مسابقات
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 استقلال 25 20 54
2 پرسپولیس 25 20 53
3 سپاهان 25 21 46
4 تراکتور 25 12 43
5 ملوان 25 9 39
6 گل گهر 25 7 35
7 شمس آذر 25 4 34
8 ذوب آهن 25 -1 33
9 مس رفسنجان 25 -3 31
10 آلومینیوم 25 -8 30
11 هوادار 25 -6 28
12 پیکان 25 -9 25
13 نساجی 25 -15 22
14 فولاد 25 -19 22
15 استقلال خوزستان 25 -10 21
16 صنعت نفت 25 -22 16
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 النصر عربستان 6 6 14
2 پرسپولیس 6 0 8
3 الدحیل قطر 6 0 7
4 استقلال تاجیکستان 6 -6 3

ارتش سرخ

Perspolis

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

فوتبال

فوتبال