ارتش سرخ دات کام

تحلیل ها

تنوع گل و گلزن در پرسپولیس ...

نویسنده : ارتش سرخ دات کام

-

نظرات : 8 اظهار نظر

-

1 سال پیش

تنوع گل و گلزن در پرسپولیس

تنوع گل و گلزن در پرسپولیس
ارتش سرخ دات کام :
پرسپولیس این فصل فعلاً سومین خط حمله موفق لیگ برتر را داشته و در خیلی از بازی‌ها با تک گل سه امتیازی و بردی اقتصادی به پیروزی دست یافته اما آنچه می‌تواند امیدوار کننده و جالب باشد تنوع مدل گل‌های زده تیم و البته تنوع گلزنان در بازی‌هاست. اتفاقی که در صورت تداوم و تکرار می‌تواند گل‌محمدی و کادر فنی را به رسیدن به گل‌های بعدی و پیروزی‌هایی که در مسیر قهرمانی به کار می‌آید، امیدوار کند.

پرسپولیس در دو هفته ابتدایی فصل با وجود بازی مالکانه و موقعیت‌هایی که بخصوص در بازی مقابل ذوب‌آهن داشت، گل نزد. بعد از دو بازی بدون گل مقابل فولاد و ذوب‌آهن در حالی که یورگن لوکادیا تازه به پرسپولیس پیوسته بود اولین گل فصل سرخ‌ها با پاس استثنایی مهدی ترابی و ضربه نهایی میلاد سرلک در اراک به دست آمد.

بازی بعدی مقابل صنعت نفت آبادان برگزار شد و با روشن شدن موتور گلزنی لوکادیا و البته گل به خودی میثم تهیدست باز هم پرسپولیس دو گل در جریان بازی زد.
دبل سعید صادقی در روز استثنایی او و یک گل دیگر از لوکادیا مقابل هوادار باز هم پرسپولیس را از زمین دستگردی برنده بیرون آورد. در بازی سخت و نفسگیر با نفت مسجدسلیمان هم لوکادیا دبل کرد؛ یک گل با ضربه پنالتی و یکی هم روی گل‌هایی که تخصص داشت.

مقابل تراکتور و در یک بازی عجیب پرسپولیس گلی نزد و شکست خورد. این مسأله در بازی با سپاهان هم اتفاق افتاد و گلی در دروازه حریف نرویید. هفته بعد از آن یک گل سه امتیازی دیگر از لوکادیا باز هم از روی نقطه پنالتی پرسپولیس را برنده از زمین بیرون آورد. مهاجم هلندی در انزلی هم از آن گل‌های تخصصی‌اش زد و تیمش را برنده کرد.

در بازی هفته یازدهم این نقش را شیخ دیاباته ایفا کرد و با پاس سروش گل سه امتیازی شد.

رسیدیم به دربی بزرگ تهران. این بار نوبت گلزنی از ضربات ایستگاهی رسید. گولسیانی یک بار با ایستگاهی ترابی و بار دوم با ارسال کرنر او دو گل با ضربه سر زد.

هفته بعد از آن مقابل پیکان خبری از گل نشد اما در سیرجان دو گل زیبا از محمد عمری و سینا اسدبیگی با دو شوت سرکش تنوع گل‌های پرسپولیس را بالاتر برد.
بهترین برد پرسپولیس در هفته آخر نیم‌‌فصل اول فرا رسید و تیم یحیی 5 گل به تیم همکار سابقش مطهری زد. غیر از گل اول که توسط گئورگی گولسیانی و از روی نقطه پنالتی به دست آمد، چهار گل بعدی با دو دبل جانانه از عمری و دانیال در جریان بازی و با کارهای ترکیبی حاصل شد.

در شروع نیم‌فصل دوم هم پرسپولیس با یک گل مقابل ذوب‌آهن برنده شد و دوباره به ضربات ایستگاهی روی آورد. این بار ارسال سروش و ضربه سر عالیشاه منجر به گل سه‌امتیازی شد.

پرسپولیس طی 16 بازی این فصل 21 گل زده که 3 تا از آنها پنالتی بوده، 3 تا با شوت به ثمر رسیده، 3 تا با ارسال ضربه ایستگاهی و ضربه سر، 1 گل به خودی از حریف، 5 گل در مصاف تک به تک، 1 گل با ریباند اما 5 گل دیگر با ارسال و ضربه پا به دست آمد که البته در این ارسال‌ها و ضربات نهایی هم تنوع وجود داشت. پرسپولیس فعلاً با ضربه ایستگاهی مستقیم و ضربات والی و آکروباتیک مثل قیچی برگردان به گل نرسیده که این یکی از استثناهاست.

از این تعداد گل چهار تا با ضربه سر و 17 تا با ضربه پا به دست آمده است اما تنوع گلزنان پرسپولیس هم جالب است به طوری که تا الان که تازه به نیم‌فصل دوم رسیده‌ایم 9 بازیکن پرسپولیس گل زده‌اند. نکته عجیب البته آنجاست که مهدی عبدی و حامد پاکدل دو مهاجم پرسپولیس و مهدی ترابی یکی از گلزن‌ترین هافبک‌های فصول گذشته این تیم هنوز گلی نزده‌اند (هر چند پاکدل جدا شد و رفت) اما مدافعانی مثل گولسیانی یا اسماعیلی‌فر و هافبک‌های دفاعی تیم موفق به گلزنی شده‌اند.

یورگن لوکادیا(6)، محمد عمری(3)، گئورگی گولسیانی(3)، سعید صادقی(2)، دانیال اسماعیلی‌فر(2)، میلاد سرلک(1)، شیخ دیاباته(1)، سینا اسدبیگی(1) و امید عالیشاه(1) برای پرسپولیس در این 16 مسابقه گل زده‌اند و یکی از گل‌ها هم گل به خودی بوده است. در این فهرست نام دو مهاجم، یک مدافع میانی، یک مدافع – هافبک کناری، 3 وینگر و هافبک کناری و 2 هافبک مرکزی و تدافعی دیده می‌شود تا به این نکته برسیم که تا اینجای فصل پرسپولیس در تمام خطوط به جز دروازه‌بان گلزن داشته است.


لینک کوتاه : https://arteshesorkh.com/p/153086
نظرت رو بنویس
از حروف انگلیسی استفاده نکن
در حال حاضر فقط کاربرانی که در سایت ثبت نام کرده باشند میتوانند نظر ثبت کنند.
جهت ثبت نام میتوانید اینجا کلیک نمایید.
مسلم

0

0

7 ماه پیش

دفاع فقط پورعلی گنجی🔥❤


ع حسین زاده

0

3

1 سال پیش

اگر عمری از اول فصل بازی می‌کرد شاید الان بهترین گلزن لیگ بود،به امید خدا با اومدن عیسی و دیاباته و درخشش دوباره عمری تعداد گلزنان پرسپولیس بیشتر هم میشه، پرسپولیس تازه داره راه میفته ،با رسیدن سعید صادقی به مرز آمادگی به همراه ترابی میتونن موقعیت های گل بیشتر برای مهاجمان بسازن.


عاشق پرسپولیس

-1

7

1 سال پیش

فقط پور علی گنجی.تمام


محمد رحیمی

0

5

1 سال پیش

سلام انشاالله عیسی بازی کنه ازلوکا خیلی بهتر باشه به اميد خدا واردبازی بشه چون تلاش زیادی میکنه توبا زی بعدش خوبی عیسی اینه که هم سرزنش خوبه هم باپاخوب گل میزنه به اميد قهرمانی ارتش سرخ آسیا


amir.ali

0

4

1 سال پیش

با اینکه تنوعی در گل زدن به وجود اومده اما یک مهاجم خوب میخوایم که تموم کننده باشه مثل لوکادیا اما اون با وفا به باشگاه نبود😔😔


علیرضا حسین پور

0

6

1 سال پیش

به امید خدا بیرانوند هم گل میزنه،


احمد نوری اسرمی

0

6

1 سال پیش

امسال هم مثل پارسال بهترین خط حمله لیگ میشیم


حسین هدایتی

0

8

1 سال پیش

سلام و درود فراوان خدمت تمامی طرفداران پرسپولیس بزرگ
یکی از کاربران محترم در پست مرحوم مهرداد میناوند فرمودند که مهرداد اولادی رو یادم رفته که متاسفانه واقعا درست گفتن مهرداد بازیکن عالی و تکنیکی بود روزی که گل اولش رو توی ورزشگاه نوشهر به شموشک زد خودم توی استادیوم بودم خدا رحمتش کنه که هیچ وقت یاد گل قشنگش به استقلال از ذهنم پاک نمیشه،همینطور مرحوم ابراهیم آشتیانی رو هم متاسفانه ننوشتم که اینجا ازشون و از همه کسایی که برای فوتبال ایران زحمت کشیدند و الان زیر خاک هستند یاد میکنم و از خداوند براشون طلب رحمت دارم یادشون گرامی و نامشون جاوید باد
اقای سرخدل عاشق در پرسپولیسی بودن شما شکی نیست شما تاج سر هستین داداش
تنوع گلزنی نشان از تنوع تاکتیکی یحیی داره اقا یحیی ماشاالله روزی چهارساعت به همراه تیم فنی داره روی آنالیز تیمهای حریف کار میکنه و ثمره زحمتهاشون هم این صدر نشینی دلچسب هستش
امسال یحیی برای تلافی پارسال خیلی انگیزه داره و با تجربه هایی که به دست اورده به دنبال یک قهرمانی زیبا برای پرسپولیس و هواداران هستش،هر بازی شیوه و تاکتیک خودش رو میطلبه و اقا یحیی هم ماشاالله خوب به این مسئله واقفه و هیچ تیمی رو بدون آنالیز دقیق نمیزاره،همین بازی با فولاد رو تماشا کنید تا فرق بین اقا یحیی و نکونام رو خوب متوجه بشید
از همین جا از طرف تمامی طرفداران پرسپولیس بزرگ از فنی ترین مربی ایران اقای یحیی عزیز و کادر فنی حرفه ای و دلسوز تیم کمال تشکر رو دارم و به همشون خدا قوت میگم
به امید قهرمانی پرسپولیس بزرگ در لیگ برتر و جام حذفی و به امید قهرمانی در آسیا که با این تیم مدیریتی و کادرفنی قطعا بهشون میرسیم

بازی های پرسپولیس

0-2

پرسپولیس

پیکان

یکشنبه, 27 اسفند
ساعت 18:45

ورزشگاه : آزادی

داور : کوپال ناظمی

نظرسنجی

بهترین بازیکن پرسپولیس برابر پیکان کدام بازیکن بود؟

گلزنان برتر پرسپولیس
نام بازیکن تعداد گل
1 شهاب زاهدی 6
2 گئورگی گولسیانی 5
3 محمدحسین کنعانی‌زادگان 4
4 عیسی آل‌کثیر 2
5 مهدی ترابی 2
6 علی نعمتی 1
7 سعید صادقی 1
8 مرتضی پورعلی‌گنجی 1
9 یاسین سلمانی 1
10 محمد عمری 1
11 امید عالیشاه 1
12 نبیل باهویی 1
13 اوستون ارونوف 1
نام بازیکن تعداد گل
1 مهدی ترابی 1
2 دانیال اسماعیلی‌فر 1
3 عیسی آل‌کثیر 1
نام بازیکن تعداد گل
1 سعید صادقی 2
2 امید عالیشاه 1
برنامه بازی ها

هفته 21 لیگ برتر

یکشنبه, 27 اسفند

آلومینیوم 1 - 0 نساجی 18:45
پرسپولیس 2 - 0 پیکان 18:45
مس رفسنجان 2 - 2 ذوب آهن 18:45
سپاهان 2 - 0 گل گهر 18:45
ملوان 1 - 0 صنعت نفت 19:00
استقلال خوزستان 0 - 0 فولاد 19:00
شمس آذر 0 - 2 تراکتور 19:00
هوادار 0 - 1 استقلال 21:00

یک هشتم جام حذفی

دوشنبه, 14 اسفند

پرسپولیس 3 - 0 نفت و گاز گچساران 20:00

هفته 6 لیگ قهرمانان آسیا

سه‌شنبه, 14 آذر

پرسپولیس 1 - 2 الدحیل قطر 19:30
استقلال تاجیکستان 1 - 1 النصر عربستان 21:00
جدول مسابقات
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 استقلال 21 18 46
2 پرسپولیس 21 15 43
3 تراکتور 20 15 38
4 سپاهان 19 20 37
5 ملوان 21 10 35
6 گل گهر 21 9 33
7 آلومینیوم 20 -4 28
8 ذوب آهن 20 -1 27
9 شمس آذر 21 1 25
10 مس رفسنجان 21 -4 25
11 پیکان 21 -9 20
12 فولاد 21 -17 20
13 هوادار 20 -8 19
14 استقلال خوزستان 21 -10 16
15 نساجی 21 -17 15
16 صنعت نفت 21 -18 13
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 النصر عربستان 6 6 14
2 پرسپولیس 6 0 8
3 الدحیل قطر 6 0 7
4 استقلال تاجیکستان 6 -6 3

ارتش سرخ

Perspolis

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

فوتبال

فوتبال