ارتش سرخ دات کام

تحلیل ها

تور هدایتی در هدایت آجرلو ...

نویسنده : ارتش سرخ

-

نظرات : 0 اظهار نظر

-

14 سال پیش

تور هدایتی در هدایت آجرلو

تور هدایتی در هدایت آجرلو
ارتش سرخ دات کام :

1-هنوز بخش وسیعی از حامیان استیل آذین را هواداران پر و پا قرص پرسپولیس تشکیل می دهند و کمتر نشانه ای در جمع استیل آذین دیده می شود که اثری از پرسپولیس در آن نباشد. "تیم دوم پرسپولیس" نخستین نامی بود که از سوی حسین هدایتی به زیر مجموعه اش اهدا شد و در هر بازی مهم لیگ برتر سر مربی وقت آنها(استیلی) از پرسپولیسی ها می خواست که آنها را تنها نگذارند. حضور علی کریمی به عنوان شاخص ترین پرسپولیسی یک دهه اخیر در جمع استیل آذین بهانه دیگری بود برای پیوند هواداران دو تیم.اما واقعیت موجود و رقابتی که بین این دو تیم وجود دارد کم کم پرده های ابتدایی را کنار زد.استیل آذین به عنوان یک تیم حرفه ای که اهداف مشخصی را دارد با پرسپولیس رقابت سختی را آغاز کرد و حتی توانست در بازی دور رفت لیگ نهم از سد قرمزهای اصلی (پرسپولیس)بگذرد. مسلما آن شب نه حسین هدایتی ناراحت بود نه حمید استیلی و نه هیچ یک از پرسپولیس ی های سابق که اینک رخت استیل را با پول فراوان بر تن کرده اند.

2-"تیم دوم" نامی بود برای جذب هوادار میلیونی پرسپولیس اما این پروژه همانطور که از روز نخست هویدا بود با شکست مواجه شد. چطور می توان پرسپولیس را شکست داد،ستاره هایش را ربود و سپس ادعای هم دردی کرد؟ برای پی بردن به اصل ماجرا تنها لازم است به تماشاگران فعلی استیل آذین توجه کرد ؛توده عظیمی از نوجوانان جنوب شهر و حتی شهرک های اقماری که بهانه خوردن ساندیس و گرفتن پیراهن قرمز، سوار اتوبوس های استیل اذین می شوند(برنامه نود و مصاحبه با تماشاگران حاضر در ورزشگاه اکباتان بازگو کننده این واقعیت است)بنابراین حالا قشری ترین هواداران پرسپولیس هم می دانند تیم دومی وجود ندارد و استیل آذین بنا به فوتبال حرفه ای حاضر است هر بلایی سر پرسپولیس بیاید تا خودش سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را کسب کند.

3-همین لیگ قهرمانان آسیا حالا محل تلاقی مجدد استیل اذین است با پرسپولیس. مصطفی آجرلو مدیر عامل استیل آذین شاید تنها عضو رده بالای استیل آذینی ها باشد که نه هیچگاه پرسپولیسی بوده و نه ادعای قرمز بودن داشته و شاید همین انتخاب پرسش های فراوانی را مطرح کند.چرا هدایتی سراغ گزینه ای رفت که قرمز نیست؟جواب پرسش زمانی اهمیت پیدا می کند که ریسمان تمام فعل انفعالات اخیر استیل آذین در دستان آجرلو بوده است. حمید استیلی در آستانه مصاف با پرسپولیس برکنار می شود تا مبادا رفیق گرمابه و گلستان حبیب کاشانی در مصاف حساس پرسپولیس و استیل آذین با وی رو در رو شود.البته این برکناری حق کاملا طبیعی مدیر عامل و هیات مدیره استیل آذین بود و نمی توان با عینک بد بینی به آن نگریست.اما جذب رضا شاهرودی و احمدرضا عابدزاده در این موقعیت را چگونه باید تحلیل کرد؟

4-عابدزاده به بدترین شکل ممکن با کاشانی و پرسپولیس اصطکاک پیدا کرد و استیل آذین در این بین مثل همیشه وارد عمل شد.درست مثل قضیه علی کریمی و مهدی مهدوی کیا حالااحمدرضا هم جذب می شود و نکته جالب آنکه در آستانه مصاف حساس با پرسپولیس. آیا این اتفاق اتافی است؟برای پر بردن به این پرسش باید گذشته آجرلو را مورد کنکاش قرار داد.مدیرعامل سابق پاس تهران بزرگ که پای مصطفی دنیزلی را به لیگ برتر گشود و نشان داد اعتقاد راسخی به مربیان تراز اول خارجی دارد.او برای تیمی سر مربی خارجی آورد که در طول 4 دهه فعالیت در سطح اول فوتبال ایران همواره از مربیانی استفاده می کرد از مکتب پاس.اما علاقه بی حد و حصر آجرلو به مربیان نوع دیگر سبب شد پای مجید جلالی و دنیزلی به پاس باز شود. از این رو نمی توان باور داشت اوافشین پیروانی را جذب کرده برای قهرمانی استیل آذین در لیگ دهم.شاید هیچ مسوولی از استیل آذین در موقعیت فعلی صریحا حاضر به گفتن واقعیت نشود اما از هم اکنون کاملا پیداست که مقدمات حضور نفری در اندازه های دنیزلی در حال پایه ریزی است و این به آن معناست که از کادر فعلی تنها افشین پیروانی شانس حضور به عنوان دستیار نخست را دارد و هیچ ضمانتی وجود ندارد سرمربی بعدی خواهان ادامه همکاری با عابدزاده به عنوان مربیان دروازبانان یا رضا شاهرودی باشد.

5- به استخدام در آوردن عابدزاده و شاهرودی را می توان با دعوت علی پروین به تمرینات پاس در لیگ سوم مقایسه کرد. درست قبل از مصاف پرسپولیس و پاس در آن دوره بود که مصطفی آجرلو در اقدامی کاملا حساب شده مقدمات حضور پروین در باشگاه دستگردی و بازدید این مربی از امکانات باشگاه پاس را فراهم کرد.درست چند روز مانده بود به مصاف حساس پرسپولیس و پاس که اسطوره قرمزها از باشگاه حریف دیدن کرد.اگرچه پروین بلافاصله مصاحبه کرد و بر قرمز بودن ابدی اش تاکید ورزید اما انداختن اختلاف بین پرسپولیسی ها و پروینی ها روی سکوی قرمز برنامه ای بود که مدیر عامل وقت پاس به بهترین شکل ممکن آن را انجام داد.حالا عابدزاده با قلاب استیل آذین صید می شود و "تیم دوم" در آستانه مصاف با پرسپولیس می خواهد قسمتی از سکوها را به نفع خودش مصادره کند.محبوبیت بالای احمدرضا بین هواداران پرسپولیس و همچنین حضور کریمی و مهدوی کیا در استیل آذین طبیعتا فضایی کاملا تلطیف شده را برای زیر مجموعه حسین هدایتی بوجود می آورد تا آنها اینچنین تلاش کنند با در هم کوبیدن قرمزهای اصلی، سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را برای فصل بعد کسب کنند.

6-چه اهمیتی دارد کریمی و مهدوی کیا بعد از گلزنی پیراهن شان را بالا بزنند و لباس پرسپولیس را به هواداران این تیم نشان دهند چرا که در صورت شکست پرسپولیس، قرمزهای اصلی به احتمال فراوان شانس حضور در آسیا را به وسیله کسب جایگاه سوم لیگ برتر از دست می دهند و این واقعیتی است که پرسپولیس باید فصل بعد را با آن سپری کند.

پایانی

داشتن دو تیم در یک لیگ قایل هضم نیست بنابراین نمی توان در یک لیگ طرفدار دو تیم بود. همین موضوع سبب ریزش هواداران پرسپولیسی استیل آذین شد که روزگاری با حضور قرمزها در لیگ دسته یک به هواداری از آنها بر پا می خاستند. در آستانه رو در رویی پرسپولیس و استیل آذین ،مصطفی آجرلو احمدرضا عابدزاده را استخدام می کند و از رضا شاهرودی می خواهد که نقش کمک یک پیروانی را ایفا کند.

 استیل آذین هوشمندانه به سراغ مردانی می رود از جنس قرمز تا اینچنین به هواداران این تیم بفهماند ما از جنس شمائیم اما بر عليه شما!

 هدایتی و واعظی آشتیانی نشست می گذارند تا به هنگام فصل نقل و انتقالات این دو تیم یک چیزهایی را به نفع هم رعایت کنند اما چرا هدایتی با کاشانی از این نشست ها نمی گذارد؟

 چرا "تیم دوم پرسپولیس" عوض آنکه نقش حامی قرمزها را بازی کند چشم به ستاره های ناراضی این تیم دارد تا در طرفه العینی آنها را جذب کند؟

 واقعیت آن است که آنها به سراغ عابد زاده می روند تا در دیدار با پرسپولیس کمی از حرارت سکوها علیه استیل آذین بکاهند.

نگاهی به رفتارهای مشابه آجرلو در سال های گذشته نشان می دهد او روش ماهیگیری در آب گل آلود را بهتر از هر مدیر دیگری می داند.

لینک کوتاه : https://arteshesorkh.com/p/9
نظرت رو بنویس
از حروف انگلیسی استفاده نکن
در حال حاضر فقط کاربرانی که در سایت ثبت نام کرده باشند میتوانند نظر ثبت کنند.
جهت ثبت نام میتوانید اینجا کلیک نمایید.
اولین نفری باشید که نظرش را ثبت می کند.
بازی های پرسپولیس

2-0

هوادار

پرسپولیس

شنبه, 22 اردیبهشت
ساعت 18:20

ورزشگاه : پاس قوامین

داور : حسن اکرمی

نظرسنجی

بهترین بازیکن پرسپولیس برابر هوادار کدام بازیکن بود؟

گلزنان برتر پرسپولیس
نام بازیکن تعداد گل
1 شهاب زاهدی 6
2 عیسی آل‌کثیر 6
3 گئورگی گولسیانی 5
4 محمدحسین کنعانی‌زادگان 5
5 اوستون ارونوف 4
6 مهدی ترابی 2
7 علی نعمتی 1
8 سعید صادقی 1
9 مرتضی پورعلی‌گنجی 1
10 یاسین سلمانی 1
11 محمد عمری 1
12 امید عالیشاه 1
13 نبیل باهویی 1
14 دانیال اسماعیلی‌فر 1
نام بازیکن تعداد گل
1 عیسی آل‌کثیر 3
2 مهدی ترابی 1
3 دانیال اسماعیلی‌فر 1
4 اوستون ارونوف 1
نام بازیکن تعداد گل
1 سعید صادقی 2
2 امید عالیشاه 1
برنامه بازی ها

هفته 27 لیگ برتر

شنبه, 22 اردیبهشت

شمس آذر 1 - 0 ملوان 17:15
مس رفسنجان 1 - 1 سپاهان 17:50
هوادار 0 - 2 پرسپولیس 18:20
آلومینیوم 1 - 1 صنعت نفت 18:30
تراکتور 2 - 0 گل گهر 18:50

دوشنبه, 24 اردیبهشت

ذوب آهن 1 - 0 پیکان 18:15
استقلال خوزستان 1 - 4 نساجی 19:30
استقلال 1 - 0 فولاد 19:30

یک هشتم جام حذفی

جمعه, 07 اردیبهشت

آلومینیوم 4(6) - 4(5) پرسپولیس 18:15

هفته 6 لیگ قهرمانان آسیا

سه‌شنبه, 14 آذر

پرسپولیس 1 - 2 الدحیل قطر 19:30
استقلال تاجیکستان 1 - 1 النصر عربستان 21:00
جدول مسابقات
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 استقلال 27 22 60
2 پرسپولیس 27 23 59
3 تراکتور 27 16 49
4 سپاهان 27 21 48
5 ملوان 27 8 40
6 شمس آذر 27 5 38
7 گل گهر 27 5 36
8 ذوب آهن 27 -1 36
9 آلومینیوم 27 -7 34
10 مس رفسنجان 27 -4 32
11 هوادار 27 -8 29
12 پیکان 27 -11 25
13 نساجی 27 -13 25
14 استقلال خوزستان 27 -13 22
15 فولاد 27 -22 22
16 صنعت نفت 27 -21 20
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 النصر عربستان 6 6 14
2 پرسپولیس 6 0 8
3 الدحیل قطر 6 0 7
4 استقلال تاجیکستان 6 -6 3

ارتش سرخ

Perspolis

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

فوتبال

فوتبال