ارتش سرخ دات کام

اخبار

توضیحات حقوقی در خصوص پرونده لوکادی ...

نویسنده : ارتش سرخ دات کام

-

نظرات : 8 اظهار نظر

-

1 سال پیش

توضیحات حقوقی در خصوص پرونده لوکادیا

ارتش سرخ دات کام :
توضیحات حقوقی در خصوص پرونده لوکادیا
کارشناس حقوقی فوتبال توضیحاتی در مورد پرونده یورگن لوکادیا با پرسپولیس ارائه کرد.

امیر ساعد وکیل، کارشناس حقوقی فوتبال درمورد پرونده فسخ قرارداد یورگن لوکادیا با پرسپولیس و راهکارهای باشگاه ایرانی برای پیگیری این پرونده توضیحاتی ارائه کرد.

با اخباری که در دو روز گذشته در مورد خداحافظی غیرقانونی یورگن لوکادیا، مهاجم هلندی پرسپولیس منتشر شده است، یکبار دیگر عملکرد مدیران پرسپولیس در دفاع از حقوق باشگاه و حقوق هواداران زیر ذره بین قرار گرفته است. بارها در گذشته شاهد آن بوده ایم که تأخیر یا انفعال ناشی از سوء مدیریت مدیران عامل باشگاه، ندانم کاری بعضی از مسئولان تیم حقوقی باشگاه و گاهی هم تأخیرهای طولانی ارکان قضایی فدراسیون فوتبال در رسیدگی به پرونده های حقوقی، خاصیت اقامه دعوا و احقاق حقوق باشگاه را از بین برده است و فرصت سوزی های بسیار شده است.

لازم می دانم توجه مدیران را جلب کنم که انتظار می رود در برخورد با فسخ غیرمجاز قرارداد توسط لوکادیا باشگاه برخورد جدی و فوری و البته مبتنی بر دانش حقوق فوتبال داشته باشد. هر چند بعنوان یک وکیل تا زمانی که متن قرارداد منعقد شده بین پرسپولیس و مهاجم هلندی را بررسی نکنم، نمی توانم اظهار نظر حقوقی دقیقی درباره نتیجه قطعی شکایت علیه لوکادیا داشته باشم اما با توجه به قرائن و اوضاع و احوال، بنظر می‌رسد دو شکایت مجزا باید علیه این بازیکن هلندی بلافاصله ثبت شود.

در پرونده اولی که باشگاه پرسپولیس لازم است علیه این بازیکن مطرح کند لوکادیا بدلیل فسخ غیرقانونی قرارداد خود با باشگاه باید در دیوان فوتبال فیفا مطابق ماده 54 اساسنامه فیفا حاضر شود و به احتمال زیاد محرومیت هایی بخاطر نقض تعهدات قراردادی در انتظارش است. از جمله دلایل بی اساس بودن نقض قرارداد توسط این بازیکن موارد زیر قابل ذکر هستند:

1- شرایط موجود در فوتبال ایران، مصداق فورس ماژور نیست. در شرایطی که کشورهای جنگزده ای مانند اوکراین، عراق، سوریه و غیره با تنگناهای بسیاری لیگ فوتبال خود را برگزار کرده اند و هیچیک از شرایط سخت حاکم بر این کشورها مانع از اجرای تعهدات قراردادی بازیکنان نبوده است، بسیار بی معنی بنظر می‌رسد که یک بازیکن خارجی، شرایط ایران را مهیای حضور خود و اجرای تعهداتش در قبال باشگاه نداند.

۲- چنانچه قرارداد باشگاه و لوکادیا مشابه الگوهای قراردادی فوتبال در ایران تنظیم شده باشد، اجازه فسخ قرارداد به بازیکن به بهانه فضای ناشی از برخی اعتراضات و یا موضعگیری های سیاسی برخی کشورها داده نمی شود و نمی توان به ادعاهای لوکادیا برای عدم امکان ادامه بازی خود در پرسپولیس بها و اعتباری داد.

۳- رویه آرای قضایی صادره از اتاق حل و فصل اختلافات فیفا و دادگاه حکمیت ورزش، با تفسیر بسیار محدود و سختگیرانه ای که از حق فسخ قرارداد بازیکن به دلایل فورس ماژور که جنبه غیرمالی و غیرفوتبالی دارند، حکایت از آن دارد که دفاعیات این مهاجم هلندی راه به جایی نخواهد برد و باید منتظر عواقبی جدی برای ادامه زندگی حرفه ای خود بدلیل این اقدام غیرقانونی باشد.

۴- رویه جاری در مورد سایر بازیکنان ایرانی و غیرایرانی که به تعهدات قراردادی خود همچنان عمل می کنند، نشانه روشنی است که بهانه لوکادیا برای فسخ بی اساس است. تعداد 28 بازیکن خارجی شاغل، بعلاوه سه سرمربی خارجی و چندین مربی خارجی شاغل که فقط در لیگ برتر فوتبال امسال حاضر هستند، گواه روشنی از سست بودن اظهارات نثل قول شده از این مهاجم خارجی پرسپولیس برای عدم امکان حضور خود در ایران است.

۵- عذرهای من درآوردی شخصی و خانوادگی لوکادیا برای ترک ایران و قول بازگشت او هم که صرفاً برای گمراه کردن سرمربی تیم و مدیران باشگاه مطرح شده بود ثابت می کند که او موضع محکمی برای فسخ قرارداد خود نداشته است.

۶- اینجا باید تأکید کرد که اگر تحت تأثیر مسایل سیاسی، برخی دولت ها موضعگیری های خاصی انجام می‌دهند و مثلاً به اتباع خود توصیه می کنند که فلان کشور را ترک کنند، از یک طرف، این قبیل اقدامات وزارت خارجه برخی کشورها می تواند همراه با انگیزه های سیاسی باشد که در دنیای فوتبال قابل اعتنا نیست. از طرف دیگر، تصمیم یکجانبه یک دولت خارجی که توصیه به خروج اتباع خود از یک کشور را داشته است، بلحاظ حقوقی نمی تواند در برابر ارکان قضایی فیفا یا سایر مراجع قضایی بین المللی چندان مورد استناد قرار گیرد. از همه مهمتر اینکه موضعگیری های سیاسی چند کشور معدود خارجی، به منزله اثبات و احراز وجود وضعیت اضطراری که مانع از اجرای تعهدات قراردادی یک بازیکن در برابر باشگاه شود، نیست. همان طور که بسیاری از کشورهای اروپایی و خارجی دیگر، هیچ تلاشی برای خارج کردن اتباع خود از ایران نشان نداده‌اند و خود اعضای مأموریت دیپلماتیک هلند که در ایران حضور دارند نیز اقدامی در جهت ترک کشور ترتیب نداده اند.

۷- با توجه به مجموع تدابیر و ملاحظات صورت گرفته از سوی باشگاه و فدراسیون فوتبال در جهت تأمین آرامش بازیکنان، لوکادیا ناچار است مصادیق عینی، قطعی و شدیدی را ارایه دهد که ثابت کند به دلیل این موانع، امکان ادامه اجرای تعهدات قراردادی خود را از دست داده است و قاعدتاً از این بابت هم دست او خالی خواهد بود.

دومین دعوایی که باشگاه پرسپولیس باید علیه لوکادیا بطور فوری اقامه کند، طرح شکایت از این بازیکن هلندی در کمیته اخلاق فیفاست. با توجه به نقل قول‌هایی که از او توسط دیگر بازیکنان شده است و دلایلی که در توجیه رفتار غیرقانونی و غیرحرفه ای خود برای ترک کشور بیان کرده است، چنانچه ثابت شود که این اظهارات از سوی لوکادیا مطرح شده اند، قطعاً مصداق تخلف از مقررات اخلاقی و انضباطی فیفا نیز می باشد که کاملاً ماهیت سیاسی و غیرفوتبالی دارند. محکومیت لوکادیا در رکن اخلاق فدراسیون نیز به مجازات‌های انضباطی منجر می شود و او بدلیل فسخ غیرمجاز قرارداد هم باید جریمه مالی شود و هم حداقل شش ماه از میادین ورزشی فوتبال دور بماند.

امیدوارم مدیران باشگاه پرسپولیس و مسئولان تیم حقوقی این باشگاه در اتخاذ یک استراتژی حقوقی مناسب و قاطع، بلافاصله عمل کنند و قطعاً سرعت عمل در اقامه هر دو دعوا می تواند تأثیر بسزایی در وجاهت شکایت باشگاه و همچنین اعمال مجازات‌های تنبیهی و مالی مناسب علیه این بازیکن خارجی داشته باشد.


لینک کوتاه : https://arteshesorkh.com/p/152567
نظرت رو بنویس
از حروف انگلیسی استفاده نکن
در حال حاضر فقط کاربرانی که در سایت ثبت نام کرده باشند میتوانند نظر ثبت کنند.
جهت ثبت نام میتوانید اینجا کلیک نمایید.
محمدچوبند

0

2

1 سال پیش

الان باشگاه اینقدر لفتش میده تا لوکادیا فرصت کنه و اقامه دعوی کنه اونوقت باشگاه باید جریمه بده.


سیدمحمد

0

2

1 سال پیش

خدالعنت کنه هرکی نمی تونه سربلندی پرس پولیس راببینه،بیادپرس پولیس برانکو،💕❤❤❤❤❤


رضا داوری

0

6

1 سال پیش

انشالله هر چه که پیش آید به نفع باشگاه و ما هواداران شود.


مرتضی عمراتی

0

3

1 سال پیش

باید سفر هلند از ایران بره خب


Hamid Aliyasi

0

3

1 سال پیش

ای بابا یه پرونده سنگین دیگه رو دستمون موند اینم میشه استوکس باید پولشو کامل بگیره


احمد نوری اسرمی

0

5

1 سال پیش

واقعن تو مملکت ما چهار تا وکیل و حقوقدان درست و حسابی پیدا نمیشه که از حق و حقوق ما تو دادگاههای بین المللی دفاع کنه . خسته شدیم از اینکه اینقدر تو دنیا تحقیر شدیم


قرمز مقدس

0

3

1 سال پیش

اگر به لوکادیا یک درصد هم حق بدیم برای سردرگمی تیم برای اردوی قبل مهم ترین بازی لیگ و دربی آسیا ناراحت باشه یا برای هوای سمی یا قطع کامل دسترسی به سایت های مطرح جهانی یا برگزار نشدن هیچ بازی با تماشاگر در 9 هفته گذشته یا لغو اردوی خارجی تیم با نظر شورای برون مرزی و یا ... عصبانی باشه
ولی با این حال باید حداقل یک روز برای دربی صبر میکرد و بعد می رفت

لوکاریا که هلندیه ولی شجاع خلیل زاده مثلا ایرانی تا آخر فصل قرار داد داشت قبل مهم ترین بازی تاریخ پرسپولیس ایران با بهانه واهی قرار دادش یک طرفه لغو کرد ولی بر خلاف ادعا قانون و وکلا آب از آب تکون نخورد

یا ماجرای طارمی تو ترکیه کودتا نظامی شد و عملا تانکها وسط شهر بودند شراط فورس ماژور و معاون وزیر خارجه ایران و سفارت ایران مثل خیلی از کشور ها دستور بازگشت اتباع خودش را داد ولی نتیجش محرومیت پرسپولیس و طارمی شد
در حالی که شرایط فعلی ایران نصف شرایط جنگی و کودتا ترکیه نیست
مثل اینکه هر طرف قضیه ما باشیم قانون عوض میشه !

فرانسه ای توصیه خروج اتباعش مثل دیاباته را میده که مردمش بخاطر فوتبال وقهرمان نشدن ریختن بیرون و با پلیس درگیر بودند

به هر حال انشالله اینبار حق با وکلا باشه و ما پیروز این پرونده باشیم


امیر سروری

0

6

1 سال پیش

طارمی از ریزه اسپور ترکیه ول کرد اومد پرسپولیس، هم خودش چهار ماه محروم شد هم پرسپولیس از دو پنجره نقل و انتقالات محروم شد که باعث باخت به کاشیما آنتلرز شد ب دلیل کمبود بازیکن - جریمه مالی هم ب کنار، واقعا چقد ذلیل شدیم و بدبخت که تمام دنیا ایرانی ها رو دست میندازن و مسخره میکنن ، بر باعث و بانیش لعنت

بازی های پرسپولیس

3-0

صنعت نفت

پرسپولیس

پنج‌شنبه, 30 فروردین
ساعت 19:00

ورزشگاه : تختی آبادان

داور : علی اصغر مومنی

نظرسنجی

بهترین بازیکن پرسپولیس برابر صنعت نفت کدام بازیکن بود؟

گلزنان برتر پرسپولیس
نام بازیکن تعداد گل
1 شهاب زاهدی 6
2 گئورگی گولسیانی 5
3 محمدحسین کنعانی‌زادگان 5
4 عیسی آل‌کثیر 4
5 مهدی ترابی 2
6 اوستون ارونوف 2
7 علی نعمتی 1
8 سعید صادقی 1
9 مرتضی پورعلی‌گنجی 1
10 یاسین سلمانی 1
11 محمد عمری 1
12 امید عالیشاه 1
13 نبیل باهویی 1
14 دانیال اسماعیلی‌فر 1
نام بازیکن تعداد گل
1 مهدی ترابی 1
2 دانیال اسماعیلی‌فر 1
3 عیسی آل‌کثیر 1
نام بازیکن تعداد گل
1 سعید صادقی 2
2 امید عالیشاه 1
برنامه بازی ها

هفته 24 لیگ برتر

پنج‌شنبه, 30 فروردین

پیکان 2 - 2 هوادار 16:30
گل گهر 2 - 2 استقلال خوزستان 17:45
صنعت نفت 0 - 3 پرسپولیس 19:00

جمعه, 31 فروردین

نساجی - تراکتور 16:30
استقلال - شمس آذر 18:00
فولاد - مس رفسنجان 18:10

شنبه, 01 اردیبهشت

ذوب آهن - آلومینیوم 16:30
ملوان - سپاهان 17:00

یک هشتم جام حذفی

دوشنبه, 14 اسفند

پرسپولیس 3 - 0 نفت و گاز گچساران 20:00

هفته 6 لیگ قهرمانان آسیا

سه‌شنبه, 14 آذر

پرسپولیس 1 - 2 الدحیل قطر 19:30
استقلال تاجیکستان 1 - 1 النصر عربستان 21:00
جدول مسابقات
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 پرسپولیس 24 20 52
2 استقلال 23 19 50
3 سپاهان 23 20 42
4 تراکتور 23 13 42
5 ملوان 23 10 38
6 گل گهر 24 7 34
7 شمس آذر 23 4 31
8 ذوب آهن 23 -1 30
9 آلومینیوم 23 -6 29
10 مس رفسنجان 23 -4 27
11 هوادار 24 -7 25
12 پیکان 24 -8 25
13 فولاد 23 -18 21
14 استقلال خوزستان 24 -10 20
15 نساجی 23 -18 16
16 صنعت نفت 24 -21 16
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 النصر عربستان 6 6 14
2 پرسپولیس 6 0 8
3 الدحیل قطر 6 0 7
4 استقلال تاجیکستان 6 -6 3

ارتش سرخ

Perspolis

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

فوتبال

فوتبال