ارتش سرخ دات کام

اخبار

تکرار انتقام؟ ...

نویسنده : ارتش سرخ دات کام

-

نظرات : 1 اظهار نظر

-

1 روز پیش

تکرار انتقام؟

ارتش سرخ دات کام :
تکرار انتقام؟
امشب ورزشگاه جاسم بن‌حمد در شهر دوحه میزبان سومین بازی تیم پرسپولیس در رقابت‌های لیگ نخبگان آسیا 25-2024 خواهد بود. سرخپوشان تهرانی در 2بازی اول خودشان موفق به پیروزی نشده‌اند و کسب فقط یک امتیاز طی 2بازی نتیجه قابل‌قبولی برای آنها محسوب نمی‌شود. به همین دلیل، خوان کارلوس گاریدو و شاگردانش در دیدار امشب مقابل السد قطر نیاز مبرمی به یک برد 3امتیازی دارند تا شاید نقطه‌عطف خودشان را در این رقابت‌ها رقم بزنند. رقابت باشگاه‌های بزرگ و صاحب‌نام آسیا، امسال برای نخستین‌بار با فرمت جدید و با نام «لیگ نخبگان» برگزار می‌شود و قهرمان فصول اخیر لیگ برتر ایران برخلاف همتای آبی‌پوش خود هنوز نتوانسته نخستین پیروزی‌اش را در این رقابت‌ها کسب کند. باخت یک بر صفر مقابل الاهلی که با وجود نمایشی باکیفیت و برتر نسبت به حریف عربستانی در کارنامه پرسپولیس ثبت شد و تساوی یک‌-‌یک مقابل پاختاکور که در تهران و در شرایط میزبانی برای سرخپوشان رقم خورد، کل کارنامه پرسپولیس را در 2هفته اول این رقابت‌ها رقم زده است. قرمزها حالا با یک امتیاز از 2بازی به‌طور مشترک با پاختاکور در رتبه هشتم جدول رده‌بندی قرار گرفته‌اند؛ جدولی که امسال برخلاف ادوار گذشته همه تیم‌های غرب آسیا را کنار هم قرار داده و در آن خبری از گروه‌های 4تیمی نیست. در این جدول الهلال و الاهلی عربستان تیم‌های 6امتیازی و صدرنشین هستند و استقلال ایران هم با 3امتیاز در جایگاه پنجم قرار دارد.

21روز بعد از استقلال
السد قطر در شرایطی میزبان پرسپولیس است که در هفته قبلی مسابقات هم میزبان دیگر تیم ایرانی بوده است. روز نهم مهرماه و در دومین دور این مسابقات، السد که در نخستین بازی با العین امارات به تساوی
یک - یک رسیده بود، موفق شد استقلال را با 2گل مغلوب کند. یک گل به‌خودی عجیب که با دست‌های دروازه‌بان استقلال رقم خورد و یک ضربه پنالتی که توسط اکرم عفیف تبدیل به گل شد، پیروزی 2بر صفر را برای تیم قطری به ارمغان آورد؛ نتیجه‌ای که در نیمه‌اول این مسابقه و در میانه جدال پایاپای 2تیم اصلا عادلانه به‌نظر نمی‌رسید. اما بعد از گل‌به‌خودی کمرشکن حسینی که خردکننده روحیه آبی‌پوشان بود، السد کاملا بر حریف ایرانی تسلط پیدا کرد و حتی می‌توانست به برد پرگل‌تری هم برسد. به‌خاطر داشتن همین تجربه برای پرسپولیسی‌ها کافی است تا حتی برای یک لحظه هم تمرکز خود را در ورزشگاه جاسم بن‌حمد از دست ندهند و از دقیقه یک تا 90 برای کسب نخستین پیروزی تلاش کنند.

همیشه در مسیر فینال
پرسپولیس و السد قطر تا‌کنون 7بار مقابل یکدیگر بازی کرده‌اند و دیدار امشب هشتمین تقابل آنها در رقابت‌های آسیایی محسوب می‌شود. سال2018 این دو تیم در لیگ قهرمانان آسیا همگروه بودند که در مرحله گروهی هر دو بازی رفت و برگشت را تیم‌های میزبان بردند. بازی رفت در قطر با برتری 3بر یک السد به پایان رسید و در بازی برگشت که هر دو تیم صعود خودشان را قطعی کرده بودند، پرسپولیس در ورزشگاه آزادی یک بر صفر پیروز شد و نکته جالب مسابقه، گل‌به‌خودی مرتضی پورعلی‌گنجی بود. در همان دوره، پرسپولیس و السد که از یک گروه صعود کرده بودند، در مرحله نیمه‌نهایی دوباره به هم برخورد کردند و تیم برانکو جواز صعود به فینال را از دست همین تیم قطری گرفت. بازی رفت نیمه‌نهایی در دوحه با تک‌گل علیپور به سود ایرانی‌ها تمام شد و در بازی برگشت هم سیامک نعمتی گل بغداد بونجاح را پاسخ داد تا قرمزها با تساوی یک - یک در تهران و پیروزی 2بر یک در مجموع به فینال برسند. در آن سال از 4گلی که السد طی 4مسابقه به پرسپولیس زد 3گل توسط بغداد بونجاح زده شد. یک سال بعد باز هم 2تیم در مرحله گروهی به پست یکدیگر خوردند. باز هم بازی رفت را السد در زمین خودش یک بر صفر برد و بازی برگشت در تهران 2بر صفر به سود میزبان تمام شد. باز هم گل السد توسط بونجاح به ثمر رسید اما در کنار این شباهت‌ها، تقابل این فصل یک تفاوت بزرگ داشت که حذف پرسپولیس در همان مرحله گروهی بود. تیم برانکو که 2فصل متوالی تا نیمه‌نهایی بالا رفته و در فصل دوم فینالیست شده بود، این بار در گروه خودش بین 4تیم چهارم شد و از دور رقابت‌ها کنار رفت. برانکو همان سال و بعد از این حذف، پرسپولیس را ترک کرد اما در فصل بعدی یحیی گل‌محمدی بلافاصله صعود به فینال را برای پرسپولیس تکرار کرد و اتفاقا این بار هم السد در مسیر صعود قرار داشت.
بازی‌های حذفی این بار رفت‌وبرگشت نبود و پرسپولیس در تک‌بازی مرحله یک‌هشتم نهایی با تک‌گل عیسی آل‌کثیر در دقیقه90 حریف را حذف کرد و تا فینال بالا رفت. به این ترتیب، سابقه تقابل‌های پرسپولیس و السد 4برد برای پرسپولیس، 2برد برای السد و یک مساوی داشته که از قضا همین مساوی هم ارزش یک برد را برای سرخپوشان داشت و ضربه سر ژاوی و مهار معروف بیرانوند در آخرین ثانیه‌های همین بازی به یادگار گذاشته شد.

فجرسپاسی؛ تنها ایرانی شکست‌ناپذیر!
السد علاوه بر تقابل‌های حساس و معروفش با پرسپولیس 27تقابل هم با دیگر تیم‌های ایرانی داشته که استقلال هم مانند پرسپولیس در مجموع برتر از حریف قطری عمل کرده اما سایر تیم‌ها به اشکال مختلف ضعیف‌تر از السد نتیجه گرفته‌اند. استقلال طی 11تقابل با السد به 4برد، 5مساوی و 2باخت رسیده که دومین باخت آبی‌ها همین باخت 21روز پیش در لیگ نخبگان بود. استقلال و السد در گلزنی به یکدیگر 13- 13مساوی هستند. سپاهان طی 6تقابل با السد هرگز مساوی نداشته و هر یک از 2تیم 3بار پیروز شده‌اند. به لحاظ تعداد گل، قطری‌ها 11بر 9 از سپاهان پیش هستند که این برتری به لطف یک پیروزی 3بر صفر با حکم انضباطی رقم خورده است. آن نتیجه به‌دلیل محرومیت رحمان احمدی و حضور او مقابل السد اتفاق افتاد. السد طی 6تقابل با فولاد به 2برد و 4مساوی رسیده و هرگز شکست نخورده است. مس کرمان و فجرسپاسی هم تیم‌هایی هستند که 2بار با السد بازی کرده‌اند و هر کدام به شکلی با این تیم به تساوی رسیده‌اند. فجرسپاسی صاحب 2مساوی مشابه با نتیجه یک - یک شده و مس هم یک برد و یک باخت مقابل السد داشته است. در واقع فجرسپاسی تنها تیم ایرانی است که با السد بازی کرده و مقابل این تیم شکست نخورده است. اگرچه بعد از آن 2مساوی که در جام‌درجام فصل01-2000 آسیا و در 2بازی رفت‌وبرگشت رقم خورد نهایتا السد با ضربات پنالتی نماینده ایران را حذف کرد. در مجموع، تیم السد طی 34تقابل با تیم‌های ایرانی 10بار پیروز شده، 12بار مساوی کرده و 12بار هم شکست خورده که استقلال و پرسپولیس هر کدام با 4برد، بیشترین پیروزی را مقابل این تیم قطری داشته‌اند.

السد در دفاع متزلزل است
آیا پرسپولیس می‌تواند به پیروزی مقابل السد -آن هم در زمین حریف- امیدوار باشد؟ اگر نگاهی به شرایط این فصل السد و نتایج این تیم در رقابت‌های مختلف بیندازیم، پاسخ این سؤال می‌تواند مثبت باشد. السد اگرچه همیشه یکی از 2تیم برتر قطر بوده، امسال تا حدودی دچار افت شده و از فرم همیشگی خودش فاصله گرفته است‌. تیمی که همیشه به صدرنشینی عادت داشته، اکنون در رتبه سوم لیگ ستارگان قرار دارد و طی 7هفته 6امتیاز از صدر عقب افتاده است. خط دفاعی السد در فصل جاری عملکرد خوبی نداشته و با انجام ۹بازی در کلیه رقابت‌ها ۱۶گل دریافت کرده که اصلا آمار جالبی نیست. گرگ‌ها طی 9بازی فقط در 2مسابقه مقابل استقلال و العربی موفق به کلین‌شیت شده‌اند. ترکیب دفاع 4نفره السد متشکل از پدرو میگل، خوخی، سایس و اتاویو است که با توجه به مصدومیت میگل، احتمالا امشب سلمان جانشین او در ترکیب اصلی خواهد شد. میانگین گل‌های خورده این تیم در لیگ قطر بیشتر از 2گل در هر بازی است!

گرگ‌ها خوب گل می‌زنند
اما خط حمله السد برخلاف خط دفاعی این تیم شرایط خوبی دارد و در تمامی مسابقات گل زده است. ۲۴گل طی ۹بازی به‌خوبی نشان‌دهنده قدرت این تیم در خط حمله است. فلیکس سانچز در خط حمله رافا و اکرم عفیف را دارد و از هر دو بازیکن به‌خوبی استفاده می‌کند. رافا اکنون بهترین گلزن السد است و با ۶گل نسبت به عفیف در رده بالاتری قرار دارد. اکرم عفیف اما برای ایرانی‌ها نام آشناتری است. عفیف طی سال‌های اخیر همیشه با باشگاه‌های ایرانی و البته تیم ملی ایران کری‌خوانی شدیدی داشته و همین کری‌خوانی می‌تواند دیدار امشب را هم جذاب کند. او بعد از پیروزی السد مقابل استقلال با حرکات تحریک‌آمیزش حسابی با اعصاب هواداران ایرانی بازی کرد، تا جایی که علی علیپور وعده داد همراه با پرسپولیسی‌ها انتقام استقلال را از این بازیکن پرحاشیه بگیرد. اما در این بین بازی ملی ایران و قطر برگزار شد و مهاجمان تیم ملی حسابی از خجالت اکرم عفیف در‌آمدند. حالا باید دید امشب نوبت کیست که کری‌های جدیدش را برای طرف مقابل رو کند. آیا پرسپولیسی‌ها هم روند تیم ملی را ادامه می‌دهند و اکرم عفیف را کاملا خاموش می‌کنند یا او دوباره فرصت پیدا می‌کند کری‌های اعصاب‌خردکن خودش را برای ایرانی‌ها به نمایش بگذارد؟


لینک کوتاه : https://arteshesorkh.com/p/162061
نظرت رو بنویس
از حروف انگلیسی استفاده نکن
در حال حاضر فقط کاربرانی که در سایت ثبت نام کرده باشند میتوانند نظر ثبت کنند.
جهت ثبت نام میتوانید اینجا کلیک نمایید.
عشق فقط پرسپولیس

0

3

1 روز پیش

میبریم به امیدخدا انتقام ششتقلالو میگیریم❤❤❤

بازی های پرسپولیس

0-1

السد قطر

پرسپولیس

دوشنبه, 30 مهر
ساعت 19:30

ورزشگاه : جاسم بن حامد

داور : آراکی یوسوکه

نظرسنجی

پرسپولیس در ادامه لیگ نخبگان موفق خواهد بود؟

گلزنان برتر پرسپولیس
نام بازیکن تعداد گل
1 محمدحسین کنعانی‌زادگان 2
2 سعید صادقی 1
3 ایوب العملود 1
4 وحید امیری 1
5 اوستون ارونوف 1
6 علی علیپور 1
7 گئورگی گولسیانی 1
نام بازیکن تعداد گل
1 علی علیپور 1
برنامه بازی ها

هفته 9 لیگ برتر

جمعه, 04 آبان

ذوب آهن - گل گهر 17:45
نساجی - استقلال خوزستان 17:45
هوادار - چادرملو 18:00
مس رفسنجان - ملوان 18:00

شنبه, 05 آبان

خیبر خرم‌آباد - استقلال 17:00
پرسپولیس - شمس آذر 19:15

یکشنبه, 06 آبان

تراکتور - آلومینیوم 17:00
فولاد - سپاهان 18:15

هفته 3 لیگ نخبگان آسیا

دوشنبه, 30 مهر

السد قطر 1 - 0 پرسپولیس 19:30
العین امارات 4 - 5 الهلال 19:30
الشرطه عراق 0 - 0 پاختاکور 19:30
الریان قطر - الاهلی عربستان 21:30

سه‌شنبه, 01 آبان

استقلال - النصر عربستان 19:30
الغرافه قطر - الوصل امارات 19:30
جدول مسابقات
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 سپاهان 7 5 16
2 پرسپولیس 6 6 14
3 ملوان 7 5 14
4 فولاد 7 2 14
5 تراکتور 7 6 13
6 چادرملو 8 -2 11
7 ذوب آهن 8 -1 10
8 گل گهر 6 2 9
9 آلومینیوم 7 1 9
10 استقلال خوزستان 8 -2 9
11 استقلال 7 -3 8
12 خیبر خرم‌آباد 8 -3 6
13 مس رفسنجان 7 -3 5
14 شمس آذر 8 -3 4
15 نساجی 7 -3 4
16 هوادار 8 -7 4
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 الهلال 3 8 9
2 السد قطر 3 3 7
3 الاهلی عربستان 2 3 6
4 استقلال 2 1 3
5 الغرافه قطر 2 -1 3
6 الوصل امارات 2 -1 3
7 پاختاکور 3 -1 2
8 الشرطه عراق 3 -5 2
9 النصر عربستان 1 0 1
10 پرسپولیس 3 -2 1
11 العین امارات 3 -3 1
12 الریان قطر 1 -2 0

ارتش سرخ

Perspolis

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

فوتبال

فوتبال