ارتش سرخ دات کام

تحلیل ها

تیم یحیی بهترین شروع ۵ فصل اخی ...

نویسنده : ارتش سرخ دات کام

-

نظرات : 22 اظهار نظر

-

2 سال پیش

تیم یحیی بهترین شروع ۵ فصل اخیر را داشته اما...

تیم یحیی بهترین شروع ۵ فصل اخیر را داشته اما...
ارتش سرخ دات کام :
پرسپولیس فصل بیست و دوم لیگ برتر را به خوبی آغاز کرده و توانسته رکوردهای خودش را جابجا کند اما این تیم هنوز به کار بیشتری نیاز دارد.

رقم زدن ۶ پیروزی، ۳ تساوی و ۱ شکست در ۱۰ دیدار ابتدایی به منزله ثبت بهترین شروع فصل پرسپولیس در ۵ فصل اخیر است؛ قرمزها پیش از این در ادوار بیست‌ویکم، بیستم، نوزدهم و هجدهم با هدایت یحیی گل‌محمدی، گابریل کالدرون و برانکو ایوانکوویچ به ترتیب موفق به کسب ۱۹، ۱۵، ۱۹ و ۲۰ امتیاز شده بودند.

فارغ از توجه به نکات آماری که در دنیای امروز روشن‌کننده بخش عمده‌ای از نقاط تاریک و ابهامات است ثبت رکورد اشاره‌شده جذاب توسط تیم تحت هدایت سرمربی ۵۱ساله به منزله عملکرد کاملا مقتدرانه و بدون مشکل پرافتخارترین تیم لیگ سراسری در فصل فوتبالی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ نیست و عملکرد قرمزها در ۹۰۰ دقیقه اخیر سرشار از نکات تیره و روشن بوده است؛ نکاتی که تکرارعینی آن را قرمزها در ورزشگاه سیروس قایقران انزلی برابر ملوانی‌ها به نمایش گذاشتند تا بیش از گذشته بتوان روی فرضیه سایه انداختن آمارها و نکات جذاب روی تزلزل‌ها تفکر کرد.

سرمربی سردرگم
با گذشت یک‌سوم از راه پرپیچ‌وخم بیست‌ودومین دوره لیگ برتر سرمربی قرمزهای پایتخت هنوز موفق نشده تیم تحت هدایتش را با ترکیبی متوازن راهی میدان نبرد کند. طلایی‌ترین روزهای سرخپوشان از حیث موقعیت‌سازی در تقابل برابر آلومینیوم اراک، صنعت نفت آبادان و هوادار رقم خورد که پرسپولیس به پشتوانه شرح وظایف بیشتر سروش رفیعی در امور تدافعی و حضور میلاد سرلک موفق شد خط ارتباطی بین ۵۰ متر دفاعی و ۵۰ متر هجومی را متصل کند. البته هر چقدر این آرایش در هجوم مطلوب سرخپوشان بود در لحظات مواجه شدن با ضدحملات نفس آنها در سینه حبس کرد تا بر همین اساس گل‌محمدی بعد از مصدومیت امید عالیشاه، بی‌اعتمادی به مهره‌های جایگزین و ناتوانی در رفع مشکل ناچار شود قید استراتژی اشاره‌شده را بزند و با حضور ۲ هافبک دفاعی در تقابل برابر تراکتور، سپاهان، مس رفسنجان و ملوان راهی به جز دست‌وپنجه نرم کردن با معضل ناتوانی در موقعیت‌سازی را پیش روی خود نبیند.

گل‌محمدی نفر اول و آخر امور فنی
بدون شک یکی از بزرگ‌ترین افرادی که می‌تواند بازگشایی کور گره‌های طول بازی را برای نفر نخست امور تسهیل کند شخصی نیست به جز دستیار اول سرمربی که این نقش تاثیرگذار در پرسپولیس مدل ۱۴۰۲-۱۴۰۱ به اوسمار لاوس ویرا سپرده شده است اما مرد همواره در سایه سرخپوشان نتوانسته همچون گابریله پین، سرتن چوک و آندره پانادیچ که اهل هیاهو و جنجال‌های متداول مربیان شاغل در فوتبال ایران نبوده‌اند نقش تاثیرگذارش را در تیم قرمز پایتخت به نمایش بگذارد. ناتوانی مربی ۴۷ساله در راه تزریق افکار تعیین‌کننده جدید که شاید با مقاومت گل‌محمدی نیز برای تغییر استراتژی‌هایش همراه شده است تا این لحظه باعث شده علاقه‌مندان لیگ داخلی به تماشای همان نقشه‌های فنی سالیان گذشته پرسپولیس بنشینند.

بدون شک سعید صادقی را می‌توان در زمره جذاب‌ترین صید سرخپوشان پیش از آغاز لیگ قرار داد؛ بازیکنی که زیر نظر گل‌محمدی موفق شده بود به پشتوانه ۴۶ بار حضور در مستطیل سبز آمار ۲ گل زده و ۶ پاس گل را ثبت کند اما به‌طور قطع شکوفایی او در بیست‌ویکمین دوره لیگ برتر در لباس گل‌گهر رقم خورد. صادقی زیر نظر امیر قلعه‌نویی که افکاری کاملا متمایز با گل‌محمدی دارد توانست ۷ گل به ثمر رساند و زمینه‌ساز ۱۳ گل سیرجانی‌ها شود اما تا این لحظه طبق شواهد تمام تلاش سرمربی قرمزها صرف شبیه‌سازی سعید صادقی با افکار و استراتژی‌های مدنظر خودش شده است، اتفاقی که باعث می‌شود قرمزهای پایتخت نتوانند از مهارت و صلابت مرتضی پورعلی‌گنجی، گئورگی گولسیانی، یورگن لوکادیا، شیخ دیاباته و علی نعمتی در نبردهای هوایی به اندازه کافی سود ببرند. به نظر می‌رسد قرمزپوشان حتی در استفاده از توپ‌های هوایی از وضعیت بی‌برنامگی وارد فاز بدبرنامگی نیز شده‌اند.
از سوی دیگر شاگردان گل‌محمدی حتی به پشتوانه حضور بازیکنانی همچون سعید صادقی، مهدی ترابی، میلاد سرلک، دانیال اسماعیلی‌فر تلاش نکردند با حربه شوت‌های دقیق بر تیم‌هایی مثل ذوب‌آهن و فولاد خوزستان که دفاعی چندلایه دارند غلبه کنند و ترجیح دادند با پاس‌های کوتاه و کم‌رمق از سد دفاع و پرس تیم تحت هدایت تارتار و نکونام بگذرند که طبیعتا با حاصل خوشایندی همراه نشد.

آماری فریبنده
تیم گل‌محمدی طبق آمار تا پیش از تقابل برابر مس کرمان تنها ۳ بار دروازه‌اش فرو ریخته است که در مقایسه با مدت مشابه تنها پرسپولیس لیگ شانزدهم آماری مشابه دارد اما نمی‌توان به ضمانت ثبت ۷ کلین‌شیت از کنار سلسله اشتباهات مدافعان و هافبک‌های سرخپوشان در ۱۰ دیدار گذشته به‌راحتی عبور کرد، نکته‌ای که در برابر ملوان با پاس اشتباه سعید صادقی شروع و با عدم پوشش مرتضی پورعلی‌گنجی و گئورگی گولسیانی کاملا مشهود شد. فارغ از ضعف در خلق موقعیت بزرگ‌ترین چالش پیش روی گل‌محمدی به طراحی تمرینات مناسب در روزهای تعطیلی لیگ برتر برای به حداقل رساندن اشتباهات فردی سرخپوشان در یک‌سوم تدافعی برمی‌گردد. امری که بدون شک به دلیل سفر احتمالی مرتضی پورعلی‌گنجی و وحید امیری به قطر کار دشواری است که همین موضوع می‌تواند عیار سرمربیگری گل‌محمدی را بار دیگر به سنجش بگذارد.

بازیکنی که به اندازه کافی دیده نشد
پرسپولیس هر چقدر در برخی لحظات عملکردش درون زمین متزلزل و غیرقابل دفاع باشد به‌طور قطع نسبت به فصول گذشته تغییری سرنوشت‌ساز را در خود اعمال کرده تا دست‌رنجش تا پیش از برگزاری دیدار هفته یازدهم کسب ۲۱ امتیاز باشد. بعد از گذشت ۱۰ دیدار از فصل فوتبالی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ به نظر می‌رسد اصرار چندین ساله گل‌محمدی بابت جذب اسماعیلی‌فر رویکردی هوشمندانه بوده است. مدافع ۲۹ساله به‌طور قطع یک مدافع راست ایده‌آل برای پوشش تمام نقاط ضعف یک‌سوم دفاعی نیست و سبک بازی و نوع تاثیرگذاری‌اش زیبایی‌های بصری بازیکنی همچون رامین رضاییان را ندارد اما توانایی بالایی او در زوج‌سازی با سعید صادقی و ارسال پاس‌های کات‌بک تعیین‌کننده برابر نفت مسجدسلیمان، ملوان و هوادار باعث شده تغدیه مناسبی به یورگن لوکادیا برسد که هر لحظه مترصد گلزنی است. پرسپولیس با زوج اسماعیلی‌فر و صادقی توانسته به خواسته چندین‌ساله‌اش یعنی توازن سمت راست و چپ هجومی‌اش برسد و حتی می‌توان با اطمینان اعلام کرد این روزها سمت راست پرسپولیس بیش از قسمت مخالف برای حریفان دردسرساز شده است.

نکته متمایز پرسپولیس نسبت به حریفان پرسپولیس تحت هدایت گل‌محمدی فارغ از بازیکن‌های باکیفیت که فصل گذشته در ترکیب خود نمی‌دید به ۲ دلیل یکی از مدعیان اصلی قهرمانی است. بخش عمده‌ای از بازیکنان تاثیرگذار این تیم همچون علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلیگنجی، امید عالیشاه، یورگن لوکادیا، سروش رفیعی، وحید امیری و مهدی ترابی به‌خوبی راز پیروزی در روزهای فراز و نشیب را درک کرده‌اند. از سوی دیگر یحیی گل‌محمدی نیز به دلیل بیش از یک دهه فعالیت در لیگ برتر ایران ایران می‌تواند خیلی زودتر از مربیانی همچون ساپینتو، مواریس و بردیف که با فضای فوتبال هنوز تطبیق داده نشده‌اند و جواد نکونام که هنوز عیار مربیگری‌اش صیقل داده نشده است راز مدیریت تیم در روزهای ضعف را در تیمش پیاده کند. رصد راه قهرمان‌های دوره گذشته فوتبال ایران به علاقه‌مندان این رشته اثبات می‌کند تیم‌هایی که مدیریت بحران را آموخته‌اند شانس بیشتری نسبت به حریفان برای قهرمانی دارند، نکته‌ای که نمونه ملموس آن در راه و سبک قهرمانی استقلال با فرهاد مجیدی برای فوتبال‌دوستان بیش از گذشته درک شد.


لینک کوتاه : https://arteshesorkh.com/p/151740
نظرت رو بنویس
از حروف انگلیسی استفاده نکن
در حال حاضر فقط کاربرانی که در سایت ثبت نام کرده باشند میتوانند نظر ثبت کنند.
جهت ثبت نام میتوانید اینجا کلیک نمایید.
سید هادی

0

4

1 سال پیش

اگر یحیی با دو مهاجم بازی کنه عالیشاه بیاد جای ترابی یا صادقی تمام تیم ها را نابود می کنه


yeganwh

0

5

1 سال پیش

چقد خوبه. وقتی آدم میبینه بعد از دعوای دو تا پرسپولیسی دوباره از هم با لحن قشنگی عذر خواهی میکنن استقلالی ها کجان ک بسوزن و ببینن اتحاد ینی چی


فردین کرمی

0

3

1 سال پیش

داداش من هم معذرت میخوام ازشمامن هم نبایدبدحرف بزنم چاکریم داداش موفق باشی


سرخدل عاشق
(در پاسخ فردین کرمی)

0

4

1 سال پیش

❤❤❤❤❤❤ عزیزمی... ان شالله آخر فصل همه با هم خوشحال از قهرمانی عشقمون پرسپولیس بزرگ...


سرخدل عاشق

0

3

1 سال پیش

ارتش نظرات منو درباره کرمی حذف کن لطفا...عذر میخوام از همه شما هوادارای گل بابت این ادبیات بخدا من هر چی انتقاد میکنم بابت دلسوزیه هم یحیی رو دوست دارم هم همه هوادارای گل پرسپولیس به امید سربلندی همیشگی ارتش سرخ...آقا فردین تو هم حلال کن... ان شاالله با یحیی تا قهرمانی آسیا... به شرط سختکوشی و شجاعت و تلاش بیشتر...ما پرسپولیسیم محبوبترین تیم ایران باید همیشه برای بهترین ماندن با تمام وجود و بیشتر از بقیه بجنگیم...


فردین کرمی

-1

2

1 سال پیش

تواصلاچه عنتری هستی که درباره سیستم فنی نظربدی توجلوپنج نفرقراربگیری خودتوخراب میکنی یحیی جوابگوی ۴۰ ملیون ادمه


سرخدل عاشق
(در پاسخ فردین کرمی)

-3

1

1 سال پیش

مگه تو جلو پنج نفر خودتو خراب کردی ؟ 😂😂😂 تجربه های خودتو برا ما نپیچ بچه...


فردین کرمی

-2

3

1 سال پیش

اقای کرم خاکی پدرته وجدابادبی همه چیزت بی وجود


فردین کرمی

-5

4

1 سال پیش

سرخدل توعاشق نیستی اسمتوعوض کن بذارسرخدل هیچی ندان تیمی که صدرجدوله مربیش مفت خوره مردک تاکی میخایداین چرندیاتوادامه بدید


سرخدل عاشق
(در پاسخ فردین کرمی)

-5

2

1 سال پیش

آقای کرم خاکی من اگه انتقادی میکنم با دلیل و منطق میگم اصلا هم اعتقادم عوض نمیشه تو این دو سه سال هر چی انتقاد کردم درست در اومده نظرات فنی میدم مثلا میگم تیم باید دوندگی و سر حالیش بیشتر باشه به جای ادای فوتبال هجومی در آوردن و موقعیت نداشتن گفتم متوازن بازی کنه مثل تیم برانکو که هم سرعت داشت هم هدف حملاتش از عمق دفاع حریف بود نمیزاشت تیم حریف نفس بکشه همه اش موقعیت سازی میکرد مسلمان با همون پاسهای تو عمقش لقب مهندس گرفت و..‌. این یحیی میخواد تیمای حریفو جمع کنه از چپ و راست با کارهای ترکیبی توپو بفرسته رو دروازه متراکم حریف حالا شانس آوردیم امسال یه فوروارد قطع کن حرفه ای مثل لوکادیا داریم وگرنه مثل پارسال فلج میشدیم بعدش با این وضعیت توپو اگه از دست بدیم پشت دفاعهای چپ و راستمون خالیه مثل بازی با نفت مسجد سلیمان شانس آوردیم اون ضد حمله خراب شد یا چند بازی که بیرانوند یه تنه این همه تک به تک گرفت اگه صدر بودن انتقاد بهش وارد نیست پس به قول شما ساپینتو هم از فوتبال هیچی حالیش نیست چون به تیم پارسالشون با وجود قهرمانی انتقاد کرد گفتش فوتبال بازی نکردن فقط دفاع کردن... اصلا نباید قهرمان میشدن ما یه فرصت تاریخی رو بخاطر تاکتیک‌های نوین پپ مطهری و امپراطور تعطیلی تمرینات و افت کیفیت بازیکنا از دست دادیم...


قرمزته
(در پاسخ فردین کرمی)

-1

4

1 سال پیش

شما به عاشق بودنش شک کردی
ما به سرخدل بودنش هم شک داریم


zizi

0

10

2 سال پیش

قرمزته هرجا نظرتوخوندم حال کردم ازاین دیدگاه وتفکرواقعاعالی نظرمیدین کاش بقیه یادبگیرن ازتون


قرمزته

-2

12

2 سال پیش

تو این متن
اصلا به این موضوع اشاره نشده که پرسپولیس تنها تیمی تو لیگه ، که بیشترین تغییرات رو نسبت به فصل پیش داشته ، بقیه تیم‌ها نهایت ۲۰،۳۰ درصد ترکیب اصلی شون نسبت به فصل گذشته دچار تغییر شده .
پرسپولیس ۹۰ درصد ترکیبش نسبت به فصل گذشته تغییر کرده .
بعلاوه بعضی از بازیکنان ترکیب اصلی مون هم از هفته چهارم ، پنجم به جمعمون اضافه شدند مثل : لوکا و پورعلی .امیری هم که هفته نهم بهمون اضافه شده ،
بعلاوه به مصدومیت ها و محرومیت هم اشاره نشده ، از اول فصل تا الان به طور میانگین ۳،۴ بازیکن محروم و مصدوم داشتیم .
ایضا بیشترین بازیکن ملی پوش رو هم داریم و وقفه های لیگ به خاطر تیم ملی ، بیشترین آسیب رو به پرسپولیس میزنه .
پرسپولیس واقعی رو باید از نیم فصل دوم به بعد ببینیم .
چون بعد از بازی با مس کرمان هم حدود یک ماهی لیگ تعطیله ، و بعد از تعطیلی لیگ ۴ تا بازی داریم که مطمئنا تو اون ۴ تا بازی نمیشه توقع بازی زیبا از تیم داشت


سرخدل عاشق
(در پاسخ قرمزته)

-5

2

1 سال پیش

مقصر تغییرات و افت بازیکنا و مصدومیتشان جد ما نیست همه اینها مربی مفت خور باید جوابگو باشه اتفاقا تعطیلات بیشترین ضربه رو به تیم میزنه من یادمه برانکو پیش فصل چنان تیمشو آماده میکرد اولین بازیش سوپر جام لذت میبردی سه تا به نفت زد کیسه فرار کرد و ... این بهانه ها رو نیارید پرسپولیس باید همیشه آماده باشه چون برای رویایی با پرسپولیس بقیه تیمها مهمترین بازیشونه با تمام وجود میان... از هفته فلان و فلان همه اش کشکه...


قرمزته
(در پاسخ سرخدل عاشق)

0

3

1 سال پیش

آره راست میگی مقصر یحیی ست
وقتی فصول گذشته آخر هر فصل ۴،۵ بازیکن اصلیش جدا می‌شدند و لیست میداد میگفت مثلا برای پست دفاع این نفرات اولویت های اول تا پنجمم هستند برای پست فوروارد فلان نفرات و ... . در آخر می اومدند می گفتند با اون پنج بازیکن که گفتی نتونستیم مذاکره کنیم اولویت های دیگه ات رو بگو ، هر مربی دیگه ای بود با توجه به سطح توقعات طرفداران میزاشت میرفت ،
نمونه اش همین فرناز ماچیدنی ، اول فصل پیش لیست داد و گفت این ۵ بازیکن رو میخام فقط هم همون ها رو میخام تونستید جذب کنید میام و گرنه نمیام ، که دقیقا همون ها هم جذب شدند ، ولی یحیی اومد اسم ۲۰ نفر رو داد گفت از این ۲۰ نفر ، ۵ نفر شون رو جذب کنید و باز هم نمیتونستند و میگفتند دوباره ۲۰ نفر دیگه رو بگو تا از بین اونها ۵ نفر رو برات جذب کنیم .مسلمه وقتی برای پرسپولیس بازیکن در حد اسمش جذب نشه تو طول فصل به مشکل میخوره
همون برانکوش هم بود با این شرایط واینمیستاد و میرفت ،
همین مسائل تو فصل های گذشته باعث شده این فصل این همه تغییرات داشته باشیم .
بعد تو میای میگی مقصر سرمربی است و توهین هم میکنی بهش
دقیقا همون جایی که مشکله خود یحیی هم بوده
یحیی هم با صبوری اون مشکل رو تحمل کرده و مدیر های قبلی کم کاری کردند یا بی پولی باعث شده یحیی نتونه بازیکن‌های مدنظرش رو بگیره .شما این مشکلات رو هم به پای یحیی مینویسی !!!؟؟؟، بعد بهش فحش هم میدی!!! ، بابا دمت گرم ‌ . تو دیگه خیلی خیلی باحالی
۲_ تو فوتبال چه ایرانی چه خارجی ، ممکنه برای هر بازیکنی مصدومیت به وجود بیاد ، چون فوتبال بازی ای است که احتمال مصدومیت توش زیاده ، و اون بستگی به شانس و قسمت هم داره ، یه بازیکن شاید تا آخر فوتبالش مصدوم نشه ، یه بازیکن هم تو ۱۷ سالگی جوری مصدوم میشه که تا آخر عمرش نمیتونه از بغل توپ ردبشه .
اگر منظورت اینه که یحیی بدنسازی خوبی نکرده که تو ۱۰ بازی اول فصل به طور میانگین تو هر بازی ۲،۳ مصدوم داشتیم
، باید بهت گفت : اولا ؛چه جوری است بقیه بازیکنان مثل اسب تا دقیقه ۹۰ می‌دوند برای اونها بدنسازی خوب بوده و برای بقیه که مصدوم شدند بد بوده . مگه میشه !!!؟. دوما : یحیی تو هر تیمی بوده به این معروف بوده که تیم هاش تو نیم فصل دوم بهتر بازی می‌کنند چون بدنسازی خوبی انجام میده .
سوما : اگر مربی ، بهترین بدنسازی پیش فصل و میان فصل رو هم‌انجام بده ولی بازیکن خودش تو طول فصل از نظر استراحت ، تغذیه ، شرایط روحی و روانی و ... رعایت نکنه ، مربی چیکاره است ؟، از طرفی مربی بهترین بدنسازی رو هم بکنه ، بازیکن تو فوتبال دچار یه برخورد خشن بشه یا یه سانحه براش بیاد مکه میشه بازیکن مصدوم نشه ، مربی بدن بازیکن رو آماده میکنه برای بازی ، دیگه آدم آهنی که نمیتونه تحویل بده ، بازیکن به دیوار بتنی هم بخوره هیچ چیزش نشه ‌. فکر کن و منطقی صحبت کن

۳_قیاس برانکو با یحیی کاملا اشتباه است
چون برانکو تو هر فصل یه شرایطی داشته
یحیی هم تو هر فصل یه شرایطی داره
تو داری شرایط بهترین تیم برانکو تو ۴ فصل حضورش تو پرسپولیس رو با شرایط تیمی از یحیی که هنوز به آمادگی صددرصد نرسیده مقایسه میکنی . مثل این مونه تیمی که یحیی نائب قهرمان آسیا کرد رو با تیمی که برانکو تازه تحویل گرفته بود مقایسه کنی .
شاید برانکو تو فصل چهارم حضورش تو پرسپولیس و وقتی که ۸۰ درصد ترکیب اصلی فصل قبلش حفظ شده بود و نفرات جدید هم طبق خواسته اش جذب شده بودند ، از همون اول فصل خوب بوده
اون تیم رو نباید
با تیم‌این فصل پرسپولیس که ۹۰ درصد ترکیبش نسبت به فصل پیش تغییر کرده و از اول فصل با بدشانسی به طور میانگین هر بازی ۳،۴ مصدوم و محروم داریم و ...
مقایسه کرد .
بعلاوه شرایط تیم‌های رقیب مون هم اون موقع با الان زمین تا آسمون فرق کرده .
اون موقع سپاهان برای سقوط نکردن داشت می‌جنگید الان ۳ فصله کلی هزینه کرده و شده این .
استقلال هم حالو روز خوبی نداشت که اونها هم بعد از جند سال سرمایه گذاری شدند این .
همین طور فولاد ، گل گهر ، مس رفسنجان و ... نسبت به زمان برانکو گلی پیشرفت کردند .
شرایط تیم‌های رقیب مون تو اون موقع و الان هم باید در نظر گرفت
۴_ وقتی یه تریلی صحبت کنیم ولی کسی نخواد قبول کنه و خودش رو بزنه به اون راه دیگه کاری نمیشه کرد . اینم شده داستان ما ، از اواخر فصل پیش هر چقدر اومدیم با دلیل گفتیم این انتقادات واهی که دارید به یحیی و کادرش میکنید ، بی پایه و اساسه ولی یه عده تو کتشون نرفته و نمیره و نخواهد رفت .
آدمی رو که خوابیده با یه بشکن میتونی بیدار کنی ولی آدمی که خودش رو به خواب زده با کلنگ هم بزنی تو ملاچش عمرا بیدار بشه .
من یکی هم به خاطر اینکه میترسم پرسپولیس خدایی نکرده به دوران قبل برانکو برگرده اومدم تو این سایت و گرنه حوصله کل کل بیخودی ندارم


سرخدل عاشق
(در پاسخ قرمزته)

-3

2

1 سال پیش

بقیه نظراتت تکراری بود جناب فقط جالبه میگی رقبا پیشرفت کردن من بر عکس جنابعالی نظرمه نه تنها پیشرفت نکردن خیلی هم افت کردن تو استقلال شفر رو که هجومی بازی میکرد و تیمها رو سه چهار تا میزد با استقلال مجیدی و ساپینتو مقایسه میکنی سپاهان قلعه نوعی رو با سپاهان نویدکیا مقایسه میکنی البته سپاهان نویدکیا شاکله اش رو قلعه نوعی ساخته بود اتفاقا اون تیما خیلی قوی تر بودن ولی برانکو اینقد تیمش خوب بود به گردش هم نمیرسیدن هر چی برانکو بازیکن ساخته بود که هر کدوم خودشون ستون بودن و اکثرشون لژیونر شدن از وقتی رفتن افت پرسپولیس شروع شد همین ترابی از قطر برگشت بازم جور پرسپولیس رو برا گلات به همراه سید و احمد نور کشید بیرانوند سید و شجاع احمد نور و کمال امیری و ترابی اینا خودشون به تنهایی یه تیم بودن ترابی و امیری و کمال که الان هستن تو تیم افت کردن چون سرما خوردن...


قرمزته
(در پاسخ سرخدل عاشق)

0

2

1 سال پیش

والا شما چون برانکو رو زیادی دوست داری ، همین علاقه ات باعث شده همه اتفاقات فوتبالی چند سال اخیر رو ندیده بگیری .
۱_ برانکو ۵ فصل تو پرسپولیس بود ، نو این ۵ فصل تیمهایی مثل : استقلال ، فولاد ، و سپاهان دوران افت شون بود و حتی سپاهان یه فصل سیزدهم و یه فصل دهم شد ، اون سپاهانی که شما میگی با اومدن شهر نوعی اواخر دوران برانکو کمی جون گرفت ، استقلالش رو هم بری ببینی تو این ۵ فصل زمان برانکو دوران افت زیادی داشته ، شفر کلا یک فصل تو استقلال نبود ، حتی گل گهر و مس رفسمجان که اصلا اون موقع نبودند و دسته یک بودند .
دوما : ترابی کلا یه نیم فصل با برانکو کار کرد ، و یه نیم فصل با کالدرون ، ترابی بهترین بازی هاش رو زمان یحیی انجام داد ، حتی یادمه زمان برانکو ، ترابی خیلی خیلی پست عوض می‌کرد تا بعد از ۶،۷ بازی برانکو تصمیم گرفت ترابی رو هافبک چپ بازی بده ، .
سوما : خود یحیی هم دوست داشت بازیکنان اصلی تیمش رو برای شروع هر فصل داشته باشه ‌. و دقیقا این صبحتی که میکنید مشکل خود یحیی هم بوده که هر فصل ۴،۵ بازیکن کلیدیش جدا می‌شدند و هم بازیکن جایگزین مناسب که می‌خواست براش جذب نمیشد و هم زمان میخواست تا نفرات جدید با نفرات قدیم هماهنگ بشن . در اصل این اوج هنر نمایی یحیی بوده و یکی از نقاط قوتش بوده که تیمی رو که از زمان برانکو تا الان هر فصل ۳،۴ بازیکن اصلیش جدا شدند تونست تو کورس قهرمانی نگه داره .
بازیکنانی مثل شجاع ، احمد نور ، کنعانی ، بیرو و ... که از تیم جدا شدند ، خودشون خواستند برند و نمیشد به زور نگه شون داشت


سید ابراهیم غفاری نیا

-1

9

2 سال پیش

خدارو شکر،انشالله که نتایج بهتری بگیریم


سجادسهرابی

-1

15

2 سال پیش

ازاین به بعد توهین و فهاشی ممنوع.. حمایت حمایت.. و اثرشو خواهی دید قول میدم.. زنده باش عشقپولیس


سجادسهرابی

0

11

2 سال پیش

دیقا احمد حان👍🏻😘


سجادسهرابی

-1

14

2 سال پیش

عشقپولیس هرسالع مدعی بوده و قهرمان شده پارسال که کیسه ناعادلالع قهرمان شد وگرنه شخصیت تیمی یعنی عشقپولیس


احمد نوری اسرمی

0

12

2 سال پیش

امیدواریم نقاط قوت سرجاش بمونه و نقاط ضعفمون هم به نقاط قوت تبدیل بشه . همه اینا به مدیریت سرمربی برمیگرده که چطور این شرایط رو مدیریت کنه و حمایت حداکثری هوادارا رو با خودش داشته باشه

بازی های پرسپولیس

3-0

صنعت نفت

پرسپولیس

پنج‌شنبه, 30 فروردین
ساعت 19:00

ورزشگاه : تختی آبادان

داور : علی اصغر مومنی

نظرسنجی

پرسپولیس مقابل آلومینیوم به چه نتیجه‌ای دست پیدا خواهد کرد؟

گلزنان برتر پرسپولیس
نام بازیکن تعداد گل
1 شهاب زاهدی 6
2 گئورگی گولسیانی 5
3 محمدحسین کنعانی‌زادگان 5
4 عیسی آل‌کثیر 4
5 مهدی ترابی 2
6 اوستون ارونوف 2
7 علی نعمتی 1
8 سعید صادقی 1
9 مرتضی پورعلی‌گنجی 1
10 یاسین سلمانی 1
11 محمد عمری 1
12 امید عالیشاه 1
13 نبیل باهویی 1
14 دانیال اسماعیلی‌فر 1
نام بازیکن تعداد گل
1 مهدی ترابی 1
2 دانیال اسماعیلی‌فر 1
3 عیسی آل‌کثیر 1
نام بازیکن تعداد گل
1 سعید صادقی 2
2 امید عالیشاه 1
برنامه بازی ها

هفته 25 لیگ برتر

سه‌شنبه, 11 اردیبهشت

شمس آذر - پیکان 18:20

چهارشنبه, 12 اردیبهشت

هوادار - صنعت نفت 17:00
تراکتور - استقلال 17:00
مس رفسنجان - گل گهر 17:45
ذوب آهن - نساجی 18:00
استقلال خوزستان - ملوان 18:15
آلومینیوم - فولاد 18:15
پرسپولیس - سپاهان 19:30

یک هشتم جام حذفی

دوشنبه, 14 اسفند

پرسپولیس 3 - 0 نفت و گاز گچساران 20:00

هفته 6 لیگ قهرمانان آسیا

سه‌شنبه, 14 آذر

پرسپولیس 1 - 2 الدحیل قطر 19:30
استقلال تاجیکستان 1 - 1 النصر عربستان 21:00
جدول مسابقات
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 استقلال 24 20 53
2 پرسپولیس 24 20 52
3 سپاهان 24 21 45
4 تراکتور 24 12 42
5 ملوان 24 9 38
6 گل گهر 24 7 34
7 ذوب آهن 24 1 33
8 شمس آذر 24 3 31
9 مس رفسنجان 24 -3 30
10 آلومینیوم 24 -8 29
11 هوادار 24 -7 25
12 پیکان 24 -8 25
13 فولاد 24 -19 21
14 استقلال خوزستان 24 -10 20
15 نساجی 24 -17 19
16 صنعت نفت 24 -21 16
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 النصر عربستان 6 6 14
2 پرسپولیس 6 0 8
3 الدحیل قطر 6 0 7
4 استقلال تاجیکستان 6 -6 3

ارتش سرخ

Perspolis

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

فوتبال

فوتبال