ارتش سرخ دات کام

تحلیل ها

تیم یحیی حرف نداشت ...

نویسنده : ارتش سرخ دات کام

-

نظرات : 14 اظهار نظر

-

7 ماه پیش

تیم یحیی حرف نداشت

تیم یحیی حرف نداشت
ارتش سرخ دات کام :
بله، این یک شروع تازه برای پرسپولیس بود. همه می‌خواستند باخت به النصر و تمام آنچه حقایقی درباره ضعف یا ترس تیم از حریفش بود را فراموش کنند. در رأس آنها تیم و کادر فنی باید با چنین واقعیتی کنار می‌آمدند که هنوز پنج مسابقه دیگر باقی مانده و چیزی از دست نرفته است. دیدار با الدحیل و برد خارج از خانه می‌توانست یک شروع دوباره برای پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا باشد. با این وجود فقط این خود تیم پرسپولیس بود که می‌توانست پرونده النصر را ببندد.

پرسپولیس در دوحه فوتبالی بازی کرد که دوست و دشمن روی کیفیت بالای آن صحه می‌گذارند. این همان فوتبالی بود که یحیی از تیمش می‌خواست و البته اهالی فوتبال و هواداران را راضی نگه می‌داشت. قبل از این برخی گفته بودند اگر تیم یحیی کیفیت بالایی داشته باشد یا مدعی است در زمین خوب می‌تواند کیفیت بالایی ارائه دهد باید در قطر این مهم را به اثبات برساند که همین گونه هم شد. چمن هموار و یکدست ورزشگاه بن خلیفه تیم یحیی را سر شوق آورد. از همان ابتدا و تشکیل مثلث‌ها، کارهای ترکیبی و پاس‌های حساب شده برای پیش رفتن منطقی به سمت دروازه الدحیل ثابت می‌کرد این پرسپولیس با آنچه مقابل النصر ارائه داد زمین تا آسمان تفاوت دارد. برای لحظاتی در نیمه نخست پاس‌های آخر سخت می‌رسید یا نمی‌رسید. انگار هنوز آن ماجرای خودباوری در تیم تمام و کمال جا نیفتاده بود. البته که خبری از ترس نبود. این شجاعت را می‌شد هم در چیدمان ارنج هم در مدل بازی تیم به وضوح پیدا کرد اما یک نیمه طول کشید تا کل تیم بداند الدحیل کیفیتی ندارد که تیم حتی برای لحظاتی عقب بنشیند و باید برای رسیدن به برد کوبید و کوبید.

ریتم پرسپولیس در نیمه دوم فوق‌العاده بود. انگار بین دو نیمه همان شوکی که لازم بود پرسپولیس را به حرکت جدی‌تر برای پیروزی وادار کند به تیم وارد شده بود. یحیی با در نظر گرفتن شرایط الدحیل خواسته بود همان استراتژی با شدت و حدت بیشتری دنبال شود.

شروع نیمه دوم تیم طوفانی بود و جالب اینکه این طوفان حتی بعد از گل نخست هم فروکش نکرد. این همان روحیه‌ای بود که می‌توانست پرسپولیس را به هدفش برساند. یک تیم زیاده‌خواه که به کم قانع نیست. پرسپولیس گل دوم را می‌خواست و همان ریتم خوب را هم تداوم بخشید. تیم یحیی به گل دوم نرسید اما شایستگی رسیدن به این گل را داشت. بعد از فروکش کردن تب و تاب رسیدن به گل، پرسپولیس در کنترل مسابقه هم به بهترین شکل ممکن عمل کرد و راحت‌تر از آنچه تصور می‌شد به خواسته‌اش رسید.

اما جدا از زمین فوق‌العاده مسطح برخی از تصمیمات در رسیدن به این راحتی تأثیر داشت.

چیدمان ترکیب پرسپولیس برای این بازی شجاعانه بود. با وجود انجام بازی خارج از خانه یحیی از مهاجم نوک سود برد، فقط یک هافبک دفاعی در ترکیب گذاشت و ضمن بازگردان مهره‌ای بازیساز به نام سروش رفیعی به چهره امیدوارکننده‌ای مثل یاسین سلمانی از ابتدا میدان داد. انتخاب عالیشاه هم آنقدر درست و بجا بود که هر چه از زمان بازی گذشت مشخص شد پرسپولیس چقدر به یک لیدر در حملاتش نیاز دارد، حتی اگر آن لیدر در مرکز زمین حضور نداشته باشد.

قبل از این حتی در روزهایی که دست یحیی بازتر بود مشابه چنین ترکیب و چیدمانی از او ندیده بودیم اما به نظر می‌رسد محدودیت گاهی اوقات خلاقیت می‌آورد. برای چیدمان پرسپولیس سایت‌ ای‌اف‌سی 1-4-1-4 را برگزیده که مسعود ریگی تنها هافبک دفاعی تیم بوده است اما به نظر می‌رسید سروش بعضاً روی دست ریگی بازی می‌کند و تیم دو هافبک مرکزی دارد. گاهی اوقات نیز اینگونه به نظر می‌رسید که همان سیستم قبل از بازی فولاد و النصر 1-1-4-4 را می‌بینیم که یاسین سلمانی پشت سر شهاب زاهدی بازی می‌کند و گاهی نیز انگار تیم با سیستم 1-3-2-4 در زمین چیده شده و سلمانی در پست 10 بازی می‌کند و صادقی و عالیشاه وینگرهای راست و چپش هستند.

جدا از چیدمان، آنچه موجب کیفیت بالای تیم پرسپولیس در این مسابقه شد استراتژی درست یحیی برای رسیدن به دروازه حریف بود. یحیی به مدافعان چپ و راستش اجازه پیشروی داده بود تا کارهای ترکیبی از کانال‌های کناری شکل بگیرد. در عین حال او به هافبک‌های کناری وظیفه داده بود تا با شیفت کردن به مرکز زمین و ایجاد مثلث‌های کوچک توپ را آنقدر جلو ببرند که یا موقعیت شوتزنی ایجاد شود یا ارسال و پاس عمقی. تمام این اتفاقات البته در شرایطی رقم خورد که پرسپولیس دو تا از بهترین بازیکنانش را نداشت و تصور می‌شد در غیاب آنها و البته میلاد سرلک با مشکلات اساسی مواجه شود اما با وجود این محدودیت‌ها تیم یحیی طوری فوتبال بازی کرد که نه تنها درباره شایستگی‌اش برای برد در این مسابقه حرفی باقی نماند بلکه دوباره بسیاری از اهالی فوتبال را به خیزش دوباره تیمی که سال 2020 بعد از یک شکست و یک مساوی از جا بلند شد و به فینال رسید، امیدوار کند.


لینک کوتاه : https://arteshesorkh.com/p/156754
نظرت رو بنویس
از حروف انگلیسی استفاده نکن
در حال حاضر فقط کاربرانی که در سایت ثبت نام کرده باشند میتوانند نظر ثبت کنند.
جهت ثبت نام میتوانید اینجا کلیک نمایید.
عشق فقط پرسپولیس

0

2

7 ماه پیش

تیم یحیی همیشه خوبه . حرف نداره . ماشاءالله پرسپولیس. ماشاءالله یحیی.


بهزادسلیمانی

0

2

7 ماه پیش

به امید پیروزی پرگل پرسپولیس مقابل پیکان تهران و استقلال تاجیکستان وبقیه تیم‌های همگروه پرسپوليس وبقیه تیم‌های لیگ برتر خودمون.


مسلم

0

2

7 ماه پیش

به امید موفقیت های بیشتر پرسپولیسم❤۸🔥


عابدزاده

0

3

7 ماه پیش

لیگ قهرمانان آسیا رو می بریم مقابل همه تیم ها و جشن می گیریم و پرسپولیس را بهترین تیم جهان محسوب می شود


فردین کرمی

0

9

7 ماه پیش

تیم یحیی چراحرف نداشت چون خودیحیی حرف نداره برقرارباشی امپراتور


مهرداد

-8

2

7 ماه پیش

البته اینکه فقط می تونیم تو زمین خوب فوتبال بازی کنیم یه ضعف بزرگ و یه امتیاز برای رقباس


zizi

0

7

7 ماه پیش

ان شاءالله به امیدخدا❤


حسین هدایتی
(در پاسخ zizi)

0

5

7 ماه پیش

به امید خدا♥️


آرش عشقپولیسی

0

6

7 ماه پیش

همینه پرسپولیس زلزله به آسیابگیدارتش سرخ همه راتارومارمیکنه زنده بادپرسپولیس کبیر


دختر پرسپولیس ❤🔥

0

5

7 ماه پیش

ماشاالله ❤🥺تو قلبم حق خدایی داری پرسپولیسم


سرخدل عاشق

0

4

7 ماه پیش

من بعد از بازی النصر گفتم پرسپولیس بیشتر به زمین باخت چون قبل ترش جلو ذوب هم در جا زده بود و برعکس تو زمین فولاد و تراکتور مخصوصا فولاد تیکی تاکا و با طراوت بود البته همیشه شرایط دلخواه مهیا نمیشه باید ذهنیت قوی تر و آمادگی جسمانی بالاتر برا شرایط سخت رو داشته باشیم ولی الدحیل رو من ضعیف دیدم فراموش نکنیم از پس استقلال تاجیکستان هم بر نیومده مربیشون هم که در آستانه اخراجم هست از اونطرف السد هم افت کرده احتمالا تیمای قطری هم از ولخرجی عربستان مایوس شدن ولی به هر
حال بازی درخشانی انجام دادیم کاملا مشخصه پتانسیل بالایی داریم ولی ذهنیتمون خیلی قوی نیست مثل بازی با النصر که ترسوی محض بودیم یا مثل این بازی که مجبور بودیم شجاع باشیم من میترسم دوباره تو خواب این بازی بریم و تو دو تا بازی تقریبا آسون برابر استقلال امتیاز از دست بدیم به هر حال هم ما نباید راضی به حداقل باشیم هم نباید تسلیم شرایط سخت بشیم و دست از تلاش برداریم و دست از این مصاحبه های منفی برداریم مثل مصاحبه یحیی بابت حرف نزدن درباره قهرمانی یا مصاحبه رحمتی که میگفت هیچ روزنه امیدی برا پیشرفت نیست حالا عربستان این همه هزینه میکنه دلیلی برا آه و ناله کردن نباید باشه قبلا ثابت کردیم با جنگندگی از پس پول قدرتشون میتونیم بر بیائیم...چاره ای دیگه نداریم...


احمد نوری اسرمی

0

3

7 ماه پیش

الان‌ میترسیم با این تعریف و تمجید دوباره تیم افت کنه . بزنین به تخته تا تیممون چشم نخوره


zizi

0

6

7 ماه پیش

آقایحیی همینه پرسپولیسی که ازشمامیخوایم ،آقایحیی نه به لیگ رحم کن نه به لیگ قهرمانان،آقایحیی مشت محکم میخوایم تودهن کیسه کشا که براباخت النصرمیگفتن این آه حذف تیمشونه آخه حذف تیمشون چه ربطی به ماداره،،آقایحیی قهرمانی آسیامیخوایم میدونم وخوب میفهمم سخته خیلیم سخته ولی مامیتونیم فقط یه مهاجم عالی لوکادیا واقعابیادعالی میشه

حسین هدایتی
(در پاسخ zizi)

0

6

7 ماه پیش

میرسیم به ارزوی بزرگ،همه با هم اون روز رو جشن میگیریم انشاءالله الرحمان


بازی های پرسپولیس

-

نساجی

پرسپولیس

دوشنبه, 17 اردیبهشت
ساعت 18:15

ورزشگاه : وطنی

داور : موعود بنیادی‌فر

نظرسنجی

به نظر شما پرسپولیس قهرمان لیگ برتر خواهد شد؟

گلزنان برتر پرسپولیس
نام بازیکن تعداد گل
1 شهاب زاهدی 6
2 گئورگی گولسیانی 5
3 محمدحسین کنعانی‌زادگان 5
4 عیسی آل‌کثیر 4
5 اوستون ارونوف 3
6 مهدی ترابی 2
7 علی نعمتی 1
8 سعید صادقی 1
9 مرتضی پورعلی‌گنجی 1
10 یاسین سلمانی 1
11 محمد عمری 1
12 امید عالیشاه 1
13 نبیل باهویی 1
14 دانیال اسماعیلی‌فر 1
نام بازیکن تعداد گل
1 عیسی آل‌کثیر 3
2 مهدی ترابی 1
3 دانیال اسماعیلی‌فر 1
4 اوستون ارونوف 1
نام بازیکن تعداد گل
1 سعید صادقی 2
2 امید عالیشاه 1
برنامه بازی ها

هفته 26 لیگ برتر

یکشنبه, 16 اردیبهشت

گل گهر 0 - 0 شمس آذر 19:00

دوشنبه, 17 اردیبهشت

صنعت نفت - مس رفسنجان 19:30
پیکان 0 - 1 آلومینیوم 17:00
سپاهان - استقلال خوزستان 18:10
نساجی - پرسپولیس 18:15
ملوان - هوادار 19:30
فولاد - تراکتور 19:30
استقلال - ذوب آهن 20:30

یک هشتم جام حذفی

جمعه, 07 اردیبهشت

آلومینیوم 4(6) - 4(5) پرسپولیس 18:15

هفته 6 لیگ قهرمانان آسیا

سه‌شنبه, 14 آذر

پرسپولیس 1 - 2 الدحیل قطر 19:30
استقلال تاجیکستان 1 - 1 النصر عربستان 21:00
جدول مسابقات
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 استقلال 25 20 54
2 پرسپولیس 25 20 53
3 سپاهان 25 21 46
4 تراکتور 25 12 43
5 ملوان 25 9 39
6 گل گهر 26 7 36
7 شمس آذر 26 4 35
8 ذوب آهن 25 -1 33
9 آلومینیوم 26 -7 33
10 مس رفسنجان 25 -3 31
11 هوادار 25 -6 28
12 پیکان 26 -10 25
13 نساجی 25 -15 22
14 فولاد 25 -19 22
15 استقلال خوزستان 25 -10 21
16 صنعت نفت 25 -22 16
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 النصر عربستان 6 6 14
2 پرسپولیس 6 0 8
3 الدحیل قطر 6 0 7
4 استقلال تاجیکستان 6 -6 3

ارتش سرخ

Perspolis

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

فوتبال

فوتبال