ارتش سرخ دات کام

تحلیل ها

جلسه ويژه در اتاق 916 ...

نویسنده : ارتش سرخ

-

نظرات : 0 اظهار نظر

-

13 سال پیش

جلسه ويژه در اتاق 916

جلسه ويژه در اتاق 916
ارتش سرخ دات کام :

جلسه ويژه در اتاق 916 


 


دايي روبروي ليدرهاي معترض کم نياورد :‌ ميـدم ببرنتان!


 


 وضعيت پرسپوليس پش از برد اخر حتي روي سكوها هم ايده‌آل و مناسب نبود و خيلي‌ها معتقدند كه تقابل ليدرها و هواداران پرسپوليس ميتواندحاشيه هاي مضاعف براي تيم دايي درست کند. اتفاقات بازي با صبا را كه به ياد داريد؟‌ دايي يکروز بعد از آن باخت ،در تمرن ازقطع دست برخي جيره خوارها خبرداد که به وضوح هدفش برخي ليدرها بود.


 


جلسه دايي با «جيره‌خوارها»!!


اتفاقات بازي پرسپوليس – صبا و كنايه‌هاي عادل فردوسي‌پور به حبيب كاشاني در برنامه نود از يك سو و صحبت‌هاي دايي در مورد ليدرها و «جيره‌خوار»‌خواندن بعضي از آنها باعث شد تا با صلاحديد بعضي از نزديكان دايي و باشگاه جلسه‌اي بين سرمربي سرخ‌ها و ليدرهايي كه از دايي دلخور بودند در هتل محل اقامت سرخ‌ها برگزار شود.


يكي از نزديكان باشگاه پرسپوليس معتقد بود كه به غير از يكي، دو ليدر كه از دوستان دايي هستند و با او ارتباط نسبتا خوبي دارند، بقيه ليدرها فقط با توجه به مصلحت باشگاه عليه دايي شعار نمي‌دهند و الا دل خوشي از سرمربي پرسپوليس ندارند.


جلسه چهارشنبه شب دايي با ليدرهايي كه قبلا به آنها لقب جيره‌خوار داده بود، با دخالت مسوولان باشگاه، دوستان دايي و حاج حبيب كاشاني برگزار شد تا شايد دلخوري‌هاي بين سرمربي پرسپوليس و اين گروه قبل از باز با ساپا از بين برود.


 


يكي از نزديكان باشگاه پرسپوليس كه نمي‌خواست نامش فاش شود در مورد چگونگي برگزاري اين جلسه مي‌گويد:


‌‌ «دايي در اتاق 916 هتل اسپيناس مستقر شده بود و به همين دليل چند تا از ليدرها به همراه ليدري كه دوست دايي بود و چندتا از نزديكان تيم مثل يكي از تداركاتچي‌ها، در اين جلسه حاضر بودند قرار بود كه دايي و ليدرها با هم صحبت كنند تا سوء تفاهمات برطرف شود ولي دايي از همان ابتدا از موضع صريحش با آنها صحبت كرد حاضر و نشدکوتاه بيايد»


 


شنيده‌ها حكايت از آن دارد كه دايي در اين جلسه صحبت‌هايي كه مدتها پيش در روزنامه جهان فوتبال كرده بود بارديگر تكرار مي‌كند.


جملاتي كه نشان مي‌دهد او از كسي نمي‌ترسد و پايش بيفتد اهل تهديد هم هست:


«فكر مي‌كنيد كه چون من مهندس وتحصلکرده هستم نبايد جواب كسي رو با فرهنگ خودش بدم . حقم رو نگيرم... نه عزيزم... اين حرف‌ها نيست. به من مي‌گن مهندس علي دايي ... اما همين علي دايي، باباي خدابيامرزش توي اردبيل واسه خوشي كسي بوده! من كم نمي‌يارم ... اصلا اگر اين‌طوري باشد و قرار باشد چهارتا برن اون بالا و شعار بدن وآرامش ما را به هم برزن، منم يه كار ديگه مي‌كنم. مي‌دهم همه‌تون رو ببرن!»


 


ليدرها:‌ ما رو از چي مي‌ترسوني


يكي از ليدرهاي قديمي پرسپوليس كه به رغم انکه خودش گمان مي‌كرد كه مي‌تواند جواب صحبت‌هاي دايي را بدهد، شروع به صحبت كرد: «ما رو از كسي نترسون، مگه چي كار كرديم که كسي بخواد ما رو ببره! ما يه مشت پرسپوليسي هستيم. ما چي داريم كه بخواي از ما اون رو هم بگيري. فكر مي‌كني ما هم بازيكن تيم هستيم كه هركاري خواستي انجام بدي و تصميم در موردمون بگيري. مي‌خواي حقوقمون رو ندي يا مي‌خواي ماشين‌هاي دويست، سيصد ميليوني‌مون رو از زيرپامون بيرون بكشي؟!»


گفته مي‌شود كه درگيري‌هاي لفظي در اتاق 916 تا حدي بالا گرفت كه حتي حرف‌هاي ديگري هم رد و بدل شد و ليدر نزديک به دايي هم مجبور شد تا از سرمربي قاطع پرسپوليس بخواهد تا در مورد بعضي از مسايل خويشتن داري به خرج بدهد.


 


اعلام حمايت ليدرهاي عشق دايي از سرمربي


در جريان بازي پرسپوليس – سايپا اتفاقات جالبي افتاد. همه آنهايي كه حتي از طريق تلويزيون شاهد اين بازي بودند شعار «ليدر بي‌تعصب نمي‌خواهيم» رو شنيدند و به خوبي متوجه شدند كه جنگ سكوها بين ليدرهاي پرسپوليس و حتي هواداران اين تيم به صندلي‌هاي ورزشگاه پيرتختي نيز كشيده شده‌است.


رضا شاهاني يكي از ليدرهاي قديمي پرسپوليس كه ترجيح مي‌دهد به جاي يدك كشيدن واژه ليدر فقط يك هوادار متعصب و قديمي سرخ‌ها باشد به عنوان يكي از حاميان متعصب دايي در مورد اتفاقات اين بازي مي‌گويد:


 «بعضي‌ها لات‌بازي درآوردن و مردم هم حقشون روگذاشتند كف دستشون!


به هر حال توي هر طيفي يكي پيدا مي‌شه كه بخواد راه خودش رو بره. توي بازي با صبا هم اين اتفاقات از سكوهاي روبه‌روي جايگاه شروع شد و شروع كردن به بيانيه خوندن! اين بار هم يك اتفاق‌هايي افتاد و مردم وارد عمل شدن و عليه بعضي‌ها شعار دادند. با اين همه حاشيه‌هاي باشگاه و گرفتاري‌هاي حاج حبيب، خيلي بده كه ليدرها هم مشكل داشته باشند.»


 


او در ادامه از اتفاقاتي كه در زمين مي‌افتد پرده برمي‌دارد و حتي در صحبت‌هايش فلاش بكي به سال‌هاي گذشته مي‌زند:


 «به خدا چهار تا گل بازي با صبا دروغ بود! توي اين بازي اتفاقاتي افتاد كه خيلي عجيب بود.


حتما يادتون هست كه زمان اكبر غمخوار هم پرسپوليس چه جوري مي‌باخت. يك نفر اون جلو توپ رو از روي خط دروازه حريف مي‌زد توي اسكوربورد و اين عقب هم بقيه خراب مي‌كردند! اما الان اون بازيكن‌ها كجا هستند؟‌اينجا هم همين اتفاق‌ها مي‌افتد. مي‌خواستن دايي رو كله كنن ولي ما پشت دايي هستم چون فوتبال ايران رو با دايي مي‌شناسن.»


 


تشويق دايي با لهجه تركي


يكي ديگر از ليدرهاي قديمي پرسپوليس و فدراسيون فوتبال معتقد است تماشاگراني كه عليه ليدرها و به نفع دايي شعار دادند «لهجه» داشته‌اند. آن هم لهجه تركي!!


عباس اسماعيل‌بيگي كه در ابتدا برگزاري جلسه چهارشنبه شب در هتل اسپيناس را تكذيب مي‌كند اما در ادامه مجبور به تاييد آن مي‌شود و البته مي‌كوشد تا به جاي صحبت كردن در مورد جلسه دايي با ليدرها، بحث را عوض كند و از ماجراي شعار «ليدر بي‌تعصب نمي‌خوايم» صحبت كند:


 «من بعد از اين همه سال مي‌دونستم كه ممكنه چنين اتفاق‌هايي بيفتد. به همين خاطر به بچه‌ها گفتم لباس ليدري‌شون رو بپوشن و فقط پرسپوليس رو تشويق كنن. قلب همه ما به عشق پرسپوليس مي‌تپد، اما توي اين بازي اتفاق‌هايي افتاد كه باعث نگراني و تاسف همه ما شد.»


 


در حاشيه بازي پرسپوليس – سايپا شنيديم كه گروهي از هواداران پرسپوليس با در دست داشتن بنر بزرگي از تصوير سرمربي بزرگ پرسپوليس به تشويق دايي پرداختند و در گوشه‌اي از سكوهاي ورزشگاه تختي مستقر شدند.


 ليدر قديمي پرسپوليس شايد به دليل همان جلسه‌اي كه دوست ندارد در موردش صحبت كند، ضمن تاييد اين موضوع هيچ صحبتي در مورد شايعه دخالت برادر دايي در اين ماجرا نمي‌كند:


«دلم نمي‌خواد كه در مورد بعضي‌ از چيزا صحبت كنم ولي اگه قراره كه به همين راحتي به ليدرهاي پرسپوليس وصله‌ بي‌تعصب چسبيده بشه، اين رو بدونين كه اين شعار رو اونهايي دادن كه لهجه محترم آذري داشتن!


همون‌هايي كه از توي پاركينگ شعار مي‌دادن و بنر بزرگ دايي رو آوردن توي ورزشگاه. اونها بودن كه شعار ليدر بي‌تعصب رو دادن و بهتره كه اين حرف‌ها رو گردن مردم نيندازن.


 


صبحت‌هاي پاياني ليدر قديمي پرسپوليس هم در نوع خودش جالب است. او معتقد است كه شعار عليه بازيكنان پرسپوليس به اين دليل شكل گرفته كه ليدرها نمي‌خواسته‌اند دايي در اين اتفاقات مورد نقد قرار بگيرد و صدمه ببيند:


 


 «اگه بازيكنان ما بد بودند كه قهرمان جام‌حذفي نمي‌شديم. ما بازيكنان‌هاي خوبي داريم از طرف ديگر اسطوره‌هاي بزرگي مثل دايي داريم كه نمي‌خوايم خراب بشن. وقتي تيم بد بازي مي‌كنه مجبوريم كه هر روز اين چيزا رو گردن يه نفر بيندازيم تا اسطوره باشگاه خراب نشه!


حتي وقتي مردم توي بازي با صبا خيلي شاكي شده بودند، نگذاشتيم كسي حرفي بزند و فقط به صورت خيلي محترمانه براي دايي بيانيه خوانده شد.


در ضمن به آقاي فردوسي‌پور هم بگين، مگه مردم توي بازي ايران -عربستان تا دقيقه هشتاد دايي رو تشويق نمي‌كردن؟ پس چي شد كه يكهو توي چند دقيقه بدترين اتفاق‌ها افتاد و دايي با گريه از تيم ملي اخراج شد؟!!»


 


باشگاه موضع‌گيري نمي‌كند


در حالي كه جنگ سكوهاي سرخ هر روز شديدتر و علني‌تر مي‌شود، باشگاه پرسپوليس هيچ موضع‌گيري رسمي در مورد آن انجام نمي‌دهد. محسن مختاري كه قبلا مديريت تيم‌هاي پايه پرسپوليس را برعهده داشت گويا در حال حاضر مسوول كانون هواداران و ليدرهاي پرسپوليس است،‌احتمالا ديروز فقط   Missed calls‌   هاي تلفن همراهش را شمرد و با اين حساب بود كه عضو هميشه در صحنه باشگاه پرسپوليس در اين مورد صحبت كرد:


«به دليل وجود چند دستگي‌ ميان هواداران، قصد داريم تا جلسه كانون هواداران باشگاه را برگزار كنيم و در مورد اين مشكلات صحبت كنيم.»


 


محمد رسايي به عنوان معاون باشگاه پرسپوليس اين بار با وجود دفعات گذشته ترجيح مي‌دهد تا صحبتي در مورد بحث سكوها و اين شعارها انجام ندهد.


به هرحال علي دايي عصرپنج شنبه با بردن تيم مايلي کهن به تعطيلات طولاني گام گذاشت تا براي بعد از ان 40 روز فکر اساسي بکند و شادي ک از ان تصميمات برخوردي واضح تر با سکوهاي حاشيه ساز باشد.


.

لینک کوتاه : https://arteshesorkh.com/p/15004
نظرت رو بنویس
از حروف انگلیسی استفاده نکن
در حال حاضر فقط کاربرانی که در سایت ثبت نام کرده باشند میتوانند نظر ثبت کنند.
جهت ثبت نام میتوانید اینجا کلیک نمایید.
اولین نفری باشید که نظرش را ثبت می کند.
بازی های پرسپولیس

2-0

هوادار

پرسپولیس

شنبه, 22 اردیبهشت
ساعت 18:20

ورزشگاه : پاس قوامین

داور : حسن اکرمی

نظرسنجی

بهترین بازیکن پرسپولیس برابر هوادار کدام بازیکن بود؟

گلزنان برتر پرسپولیس
نام بازیکن تعداد گل
1 شهاب زاهدی 6
2 عیسی آل‌کثیر 6
3 گئورگی گولسیانی 5
4 محمدحسین کنعانی‌زادگان 5
5 اوستون ارونوف 4
6 مهدی ترابی 2
7 علی نعمتی 1
8 سعید صادقی 1
9 مرتضی پورعلی‌گنجی 1
10 یاسین سلمانی 1
11 محمد عمری 1
12 امید عالیشاه 1
13 نبیل باهویی 1
14 دانیال اسماعیلی‌فر 1
نام بازیکن تعداد گل
1 عیسی آل‌کثیر 3
2 مهدی ترابی 1
3 دانیال اسماعیلی‌فر 1
4 اوستون ارونوف 1
نام بازیکن تعداد گل
1 سعید صادقی 2
2 امید عالیشاه 1
برنامه بازی ها

هفته 27 لیگ برتر

شنبه, 22 اردیبهشت

شمس آذر 1 - 0 ملوان 17:15
مس رفسنجان 1 - 1 سپاهان 17:50
هوادار 0 - 2 پرسپولیس 18:20
آلومینیوم 1 - 1 صنعت نفت 18:30
تراکتور 2 - 0 گل گهر 18:50

دوشنبه, 24 اردیبهشت

ذوب آهن 1 - 0 پیکان 18:15
استقلال خوزستان 1 - 4 نساجی 19:30
استقلال 1 - 0 فولاد 19:30

یک هشتم جام حذفی

جمعه, 07 اردیبهشت

آلومینیوم 4(6) - 4(5) پرسپولیس 18:15

هفته 6 لیگ قهرمانان آسیا

سه‌شنبه, 14 آذر

پرسپولیس 1 - 2 الدحیل قطر 19:30
استقلال تاجیکستان 1 - 1 النصر عربستان 21:00
جدول مسابقات
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 استقلال 27 22 60
2 پرسپولیس 27 23 59
3 تراکتور 27 16 49
4 سپاهان 27 21 48
5 ملوان 27 8 40
6 شمس آذر 27 5 38
7 گل گهر 27 5 36
8 ذوب آهن 27 -1 36
9 آلومینیوم 27 -7 34
10 مس رفسنجان 27 -4 32
11 هوادار 27 -8 29
12 پیکان 27 -11 25
13 نساجی 27 -13 25
14 استقلال خوزستان 27 -13 22
15 فولاد 27 -22 22
16 صنعت نفت 27 -21 20
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 النصر عربستان 6 6 14
2 پرسپولیس 6 0 8
3 الدحیل قطر 6 0 7
4 استقلال تاجیکستان 6 -6 3

ارتش سرخ

Perspolis

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

فوتبال

فوتبال