ارتش سرخ دات کام

تحلیل ها

جنگ اعصاب برای مردم ...

نویسنده : ارتش سرخ دات کام

-

نظرات : 10 اظهار نظر

-

2 سال پیش

جنگ اعصاب برای مردم

جنگ اعصاب برای مردم
ارتش سرخ دات کام :
اگر از ما می‌پرسید در اختلاف رخ داده بین باشگاه‌ها و تلویزیون چه‌کسی محق است، قطعا به سود باشگاه‌ها رأی می‌دهیم. کاملا بدیهی است که فوتبال به‌عنوان یک تجارت گران‌قیمت هزینه‌های بالای خاص خودش را دارد و این مخارج باید به‌نحوی تأمین شود. مهم‌ترین راه درآمد باشگاه‌های حرفه‌ای هم در تمام نقاط جهان، حق پخش تلویزیونی است. بنابراین صداوسیما همانطور که برای تولید فیلم و سریال یا خرید محصولات فرهنگی هزینه می‌کند، باید بابت پخش فوتبال هم پول بدهد. این یک واقعیت آشکار است که توضیحات شلخته و غیرقابل دفاع امثال محمدحسین میثاقی و محمدرضا احمدی هم تغییری در آن ایجاد نمی‌کند. با این همه، حتی اگر استدلال ما غلط باشد و حتی اگر صداوسیما به هر دلیلی نخواهد پول فوتبال را بدهد، باز این اجازه را ندارد که به ذهن و روان مخاطب چنگ بیندازد. آنچه در جریان پخش بازی استقلال و سپاهان رخ داد، دقیقا مصداق همین مسئله بود.میثاقی به‌عنوان مجری فوتبال برتر و احمدی به‌عنوان گزارشگر بازی کلی توضیح اضافه در باب حقانیت صداوسیما دادند که حتی با فرض صحت این اظهارات، واقعا ملال‌آور و خسته‌کننده بود.

آزار مخاطبان اما به همین مقدار محدود نشد و به‌نظر می‌رسید فیلمبردارها هم قاب دوربین را طوری تنظیم کرده بودند که آگهی‌های تبلیغاتی کنار زمین کمتر دیده شود. این در حقیقت نوعی انتقام‌جویی تلویزیون از باشگاه‌ها به‌خاطر مطالبه حق پخش بود؛ مخصوصا که روی تابلوها شعارهایی در مذمت پخش غیرقانونی خلاصه بازی‌ها و... هم به چشم می‌خورد و سیما نمی‌خواست اینها را به مردم نشان بدهد.

همه جای دنیا همه کار می‌کنند که تماشای یک رقابت فوتبال، با بالاترین کیفیت ممکن همچون شهدی شیرین در کام مخاطب بنشیند، اما داستان ایران متفاوت است. ما اینجا به‌خودی خود هم از کمبود امکانات رنج می‌بریم. دوربین‌های‌مان کافی و باکیفیت نیستند، گزارشگر تلویزیونی استاندارد کم داریم و تصویر به بدترین شکل ممکن در اختیار مخاطب قرار می‌گیرد. حالا فرض کنید به‌خاطر دعوای باشگاه‌ها و تلویزیون، قرار باشد یک طرف زمین را هم کلا نشان ندهند. انصافا که چه وضعیت رقت‌باری است...


لینک کوتاه : https://arteshesorkh.com/p/150635
نظرت رو بنویس
از حروف انگلیسی استفاده نکن
در حال حاضر فقط کاربرانی که در سایت ثبت نام کرده باشند میتوانند نظر ثبت کنند.
جهت ثبت نام میتوانید اینجا کلیک نمایید.
یاس کبود پرسپولیسی

-1

4

2 سال پیش

به نظر من اگر یه مدیریت درست، شفاف و پاک تو پرسپولیس باشه، پرسپولیس اصلا به حق پخش و تبلیغات دور زمین و... نیازی نداره. (در صورتی که حق طبیعیشه) . چون پرسپولیس یه سرمایه عظیمی به اسم طرفدارانش رو داره که علاوه بر سرمایه معنوی میتونند سرمایه مادی هم برای این تیم باشند. حالا چه جوری؟.
فرض کنیم خو بدبینانه ترین حالت از حدود 90 میلیون نفر جمعیت ایران، 50 میلیون نفر فوتبالی باشند. بازم فرض کنیم در بدبینانه ترین حالت از این 50 میلیون نفر، 25 میلیون نفر طرفدار پرسپولیس هستند، 20 میلیون نفر طرفدار استقلال، و 5 میلیون نفر طرفدار سایر تیم‌ها باشند.
بازم فرض کنیم در بدبینانه ترین حالت پرسپولیس، 10 میلیون نفر هم تو خارج از کشور طرفدار داره.
یعنی پرسپولیس در بدبینانه ترین حالت حدود 35 میلیون نفر طرفدار داره.
حالا فرض کنیم پرسپولیس قراره فقط و فقط با کمک مالی این هواداران اداره بشه . البته تاکید می‌کنم با یه مدیریت شفاف، پاک و عاری از دزدی و... .
فرض کنیم تو بدبینانه ترین شرایط از این 35 میلیون نفر طرفدار، فقط 15 میلیون نفر تو کمک به پرسپولیس شرکت کنند و 20 میلیون نفر مابقی به خاطر عدم اعتماد یا عدم بضاعت مالی کمک نکنند.
بازم فرض کنیم این 15 میلیون نفر، هر کدوم به طور میانگین سالی 100 هزار تومن یا روزانه 200 تا تک تومن(پول یه کف دست نون) به پرسپولیس کمک کنند. حالا شاید یکی توان مالیش زیاده روزی 10 میلیون تومن کمک کنه. یکی هم روزی 10 تا تک تومن کمک کنه.
میانگین روزی 270 تا تک تومن و سالی 100 هزار تومن برای هر نفر.
میشه برای هر فصل مبلغی حدود 1500 میلیارد تومن، تو بدبینانه ترین شرایطه ممکن.
ناگفته نمونه هزینه یک فصل پرسپولیس چیزی حدود 500 میلیارد تومن هست.
یعنی فقط و فقط با کمک هواداران ( اونم تو بدبینانه ترین شرایط ممکن) پرسپولیس 3 بار هزینه ی یک فصلش درآمد داره.
که میتونه تو سال اول و دوم، کل بدهی هاش رو تسویه کنه و تیمش رو با بازیکنان خوب ایرانی و خارجی تقویت کنه.
و تو سال‌های بعدی یه وام بلند مدت بگیره یه ورزشگاه مجهز و پیشرفته بسازه و آکادمی فوتبالش رو با مربیان بزرگ خارجی تو زمینه تیم‌های پایه تقویت کنه و خیلی کارهای زیر ساختی و به درد بخور دیگه از این قبیل کارها انجام بده.
واقعا هواداران پرسپولیس یه پتانسیل بالقوه برای این تیم هستند که با یه مدیریت شفاف، پاک و عاری از دزدی و دوز و کلک میتونند به یه پتانسیل بالفعل تبدیل بشن.
که با پیشرفت تکنولوزی فعلی، این مدیریت با طراحی سایت و پلتفرم های پیشرفته و ریزکرد دقیق کمک های روزانه هواداران و ریزکرد دقیق مخارج تیم
کاملا میسره.
مطمئن باشید اگر واقعا این کار عملیاتی بشه و طرفداران مطمئن باشند کمک هایی که به تیم می‌کنند واقعا صرف تیم میشه و دزدی ای تو کار نیست . سال به سال به تعداد نفرات کمک کننده و به مبلغ کمک هواداران اضافه میشه.

آخ که اون پرسپولیس دیدن داره


a...........a

-1

2

2 سال پیش

🙌♥️ عادل فردوسی پور کجایی یادت بخیر


ayub2400

-1

2

2 سال پیش

فقط عادل فردوسی پور برنامه ۹۰


محسن ابراهیمی صدقیانی

-1

4

2 سال پیش

یک باشگاه الان یک میلیون دلار هزینه میکند تا یک ستاره خارجی یا ایرانی در تیمش بازی کند وسیلل عظیم هوادارومخاطبان جلو تلویزیون می نشینند تا فوتبال بازیکن محبوب خود را ببینند حالا این تیم با هزینه میلیاردی باعث جذب مخاطب میلیونی تلویزیون میبیند وآنان با هر ثانیه بازی این بازیکن تبلیغات پخش میکنندوپول پارو می‌کنند آیا این کار خداپسندانه هست پس هزینه باشگاه چرا باید بسوزد در فوتبال امروزی اکثر هزینه های تیم‌های پر هوادار توسط تلویزیون ها تامین میشود ولی اینجا ایران هست کسی هم زیاد تاکید بکند به دستور فلان مقام سیاسی ،مدیر باید برکنار شود چون حق تیمش را میخواهد اینجا ایران هست مجری ها از اول پخش مستقیم فوتبال شروع به طرفداری از یک تیم وباعث ناراحتی هواداران تیم دیگر میکنند اینجا ایران هست گذارشگر که کارشناس داوری هست ،به جای مدیران تیمها میبرند و می‌دوزند ،گزارشگر هر چی به ذهن معیوبش می‌رسد میگوید و فکر نمیکند آرامش هواداران را از بین میبرند باعث ناراحتی آنان میشوند درباره عملکرد مهاجم نظر میدهند و هافبک ودفاع و درآورده هم بی نصیب نمی‌ماند بابا گزارشگر باید بازی را گزارش دهد نه اینکه به همه چی گیر بدهد توپ را فلانی پاس داد به فلانی و اون یکی شوت زد گزارشگر به غیر از این حقی ندارد مغز ببینده وشنوده را تخریب نماید تو بازی با ذوب آهن گزارشگر بازی فکر میکنم دویست بار به صحنه پنالتی و اخراج بازیکن ذوب تاکید میکرد که در فلان برنامه مشخص میشه این اخراج درست نبود بابا تو چکاره ای این همه کارشناسان ذبده نظر خواهند داد یا تلویزیون اصفهان یک بار هم نیمکت پرسپولیس را نشان نمی‌داد و فقط روی تاتار و ونیمکتش متمرکز میشد آنقدر از اوت دستی نادری بدبخت تعریف کرد تا ایشان اخراج شد واقعا این تلویزیون چرا اجازه میده گزارشگرانش این همه تبعیض قایل شوند بابا مال بیت الماله از خدا بترسید وابروی ایران را نبرید


❤️❤️❤️محمدنوید ناصری❤️❤️❤️

-1

6

2 سال پیش

میثاقی بی معرفت که وضعیتش روشنه و یه مزدور به تمام معنای تلویزیون میلی دولته و احمدی کیسه کش هم از اون بدتر... فقط فردوسی پور انقدر مرد بود تو برنامه ش بارها از حق پخش صحبت کرد و دفاع کرد... یه انگل زاده ی خیلی گردن کلفت عوضی پشت حق پخشه چون تبلیغات صدا و سیما اختصاصا در اختیارشه و مطمئن باشید به هیچ عنوان هیچ کس نمیتونه حق پخش رو از صدا و سیما بگیره چون اون انگل زاده خیلی خیلی سمتش بالاست.... امیدوارم روزی برسه دیگه انگل زاده ای تو ایران نباشه و همشون رفته باشن اون دنیا...


مرضیه البلوشی

-1

1

2 سال پیش

چند روز دیگر دربی میشه


یاس کبود پرسپولیسی

-1

14

2 سال پیش

تو همه کشورهای دنیا، 70 درصد درآمد باشگاه ها از راه حق پخش تلویزیونی است و 30 درصد مابقی از راه ترانسفر بازیکن، فروش پیراهن، تبلیغات روی پیراهن، تبلیغات دور زمین، بلیط فروشی و... است. ولی تو ایران باشگاه ها مخصوصا استقلال و پرسپولیس فقط از راه تبلیغ روی پیراهن درآمد دارند و تو بقیه موارد حق شون داره پایمال میشه. ریشه همه مشکلات این دو تیم هم به بی پولی ختم میشه. چه طور صدا و سیما برای یه سریال آب دوغ خیاری که تو خوش بینانه ترین حالت 4،5 میلیون بیننده داشته باشه چند صد میلیارد خرج میکنه. ولی برای یه بازی دو ساعته فوتبال پرسپولیس یا استقلال که حدود 20 تا 60 میلیون نفر بیننده داره و در قبالش از راه تبلیغات کلی پول گیرش میاد مبلغی به باشگاه ها نمیده. تبلیغات قبل از شروع فوتبال، بین دو نیمه، بعد از اتمام بازی، تو حین اجرای برنامه در قالب اسپانسرها، تبلیغات کادر تصویر، و... برای این تبلیغات، صداو سیما ثانیه ای 150 تا 400 میلیون تومان داره پول میگیره. حالا تبلیغات رادیو و همچنین تبلیغات شبکه های جام جم که بازی‌های پرسپولیس و استقلال رو پوشش میدن بماند. یه حساب سرانگشتی بکنید صدا و سیما از راه تبلیغات بازی‌های پرسپولیس تو هر فصل چیزی حدود 15 تا 40 هزار میلیارد تومن درآمد داره. اگر یک دهم این مبلغ به پرسپولیس داده بشه، میشه فصلی حدود 1500 تا 4000 میلیارد تومن. (هزینه یک فصل پرسپولیس چیزی حدود 500 میلیارد تومن هست.). همون طور که می‌بینید با پول حق پخش خیلی از مشکلات پرسپولیس حل میشه. خیلی راحت هم میتونیم مثل بقیه تیم‌های آسیایی بهترین بازیکنان دنیا رو بگیریم و تو آسیا دیگه حسرت نخوریم فلان تیم آسیایی فلان قدر داده فلان بازیکن رو خریده یا فلان تیم آسیایی ورزشگاه اختصاصی دارند ما نداریم. بقیه تیم‌های آسیایی هم اگر مثل پرسپولیس حقشون خورده میشد آه در بساط نداشتند. اگر دغدغه اصلی طرفداران پرسپولیس و استقلال و مابقی تیم‌ها گرفتن حق پخش باشه مطمئن باشید صدا وسیما بعد از چند ماه کوتاه میاد. اگر هم کوتاه نیومد وقتی باشگاه های استقلال و پرسپولیس، صدا و سیما رو تحریم کنید و بهشون اجازه پخش بازی‌ها و ساختن برنامه رو ندن. و از طرفی خودشون با یه سایت قرارداد ببندند که بازی‌های این دو تیم از طریق اینترنت پخش زنده بشه و ازشون پول هم بگیرند. شک نکنید بعد از چند مدت صداو سیما که میبینه افت فاحشی تو بیننده هاش داره حق پخش تلویزیونی این دو تیم و مابقی تیم‌ها رو بهشون میده. اگر هم به احتمال یک درصد نداد، تیم‌ها بازیهاشون رو از اینترنت پخش می‌کنند و درآمد هم بدست میارند. برای منه طرفدار هم فرق نمیکنه بازیهای تیمم رو از اینترنت تماشا کنم یا از تلویزیون. ولی برام خیلی فرق داره که تیمم پول داشته باشه یا نداشته باشه.


احمد نوری اسرمی

-1

9

2 سال پیش

میثاقی که یه ماله کش بیشتر نیست اگه یه ذره شرف داشت اشتباهات داوری تو نیم فصل دوم رو بررسی میکرد جایی که کیسه تیمهای هوادار گل گهر فولاد پدیده و فجر رو با داوری برد . واقعن بعضی از گزارشگرهای شهرستان داغونن


علیرضا اذرمی

-1

11

2 سال پیش

خوب گفتی همه جای دنیا ولی اینجا ایران است ورود زنان معلوم نیست چرا ممنوع است درصورتیکه انها در حرم ها در تظاهرات در خیلی جاهای دیگری که به مذاق شان خوش می اید حاضرند اینجا ایران است هر چیزی که باعث شادی سرخوشی و لذت باشد برای مردم ممنوع است اینجا سرزمین ماتم و گریه وناله است اگر اندوه لبنان مارا می کشد ولی شادی لبنان جشن ها و رقص و اوازشان به ما مربوط نمی شود اگر خانمی با تی شرت زرد رنگ استین حلقه ای پرچم حزب الله لبنان را بر دست گرفته فقط قسمت مبارزه و مردن و پول خرج انها کردن برای انها به ما مربوط می شود ولی ازادی پوشش ربطی به ما ندارد بله اینجا ایران است هر چیز درد اوری برای ما مطلوب است ولی راحتی اسایش زندگی برای ما حرام


حسین هدایتی

-1

9

2 سال پیش

توی کشور ما یکی از فاسدترین مجموعه ها صدا و سیما هستش نه فیلم درست و حسابی میزارن نه سریال قشنگ،فقط یه مشت برنامه مزخرف که تهیه کنندش و کارگردانش فقط رانت دارن وگرنه کسی نمیتونه توی این مجموعه بدون رانت کار بکنه یا به هشتصد کیلومتری این مجموعه اضافه بشه،صدا و سیمایی که ادعای ملی بودن داره ولی تریبون دست مردم عادی نمیده تمام گزارشگرهاش فقط با رانت و زیراب زنی میان روی پخش،تو حوادث مهم اخبار و اتفاقات رو دستوری پخش میکنه و تازه عمرا اجازه بده که یه شبکه خصوصی بیاد و فعالیت کنه،صدا و سیمایی که از قدرت فردوسی پور وحشت داره و از محبوبیتش میترسه و قدر سرمایه های خودش رو نمیدونه،صدا و سیمایی که هر کی میاد ازش بیرون میگه انگار توی زندان بودم، صدا و سیمایی که ننگ یک ملته رسانه ای که دروغ میگه چاپلوسی میکنه دزدی میکنه اسمش رو هم میزاره جنگ نرم،با تو هستم ننگ یک ملت نشه یه روز توی استادیوم انقدر فهش بخوری که مجبور بشی بازی رو صامت پخش کنی با امریکا در بیفت دستش بهت نمیرسه اما با ارتش سرخ در نیفت مردم بدجور ازت متنفرم وقتی بهت میگن برو بیرون از سالن خیلی فهشا توش هست که چون قدرت داری فقط زیر لب میگن ولی من اینجا بهت واضح میگم نطفه خرابهای دزد و دروغگو برید گمشید نه از یک سالن بلکه از کشور و جهان ما بیرون شماها نماد تحجر نماد دروغ نماد سانسور هستید یک روز صدای شجریان را پخش نمیکنید یک روز عادل رو تحریم میکنید برای انسانهای کوچک مستند میسازید و از یاد کردن انسانهای بزرگ وحشت دارید،تاریخ را تحریف میکنید،هنوز به شکل خنده داری در فیلمهای شما یک فضای مسخره از جامعه ما تصویر داده میشه که گویی ملت ما دور از جانشان مثل شما مغز فندقیها دارند در قرن ها پیش زندگی میکنند و فکر میکنند و لباس میپوشند،با شطرنجی کردن ارم باشگاه رم به جهان ثابت کردید که چقدر احمق و زشت هستید،اهای ننگ یک ملت با ارتش سرخ در نیفت

بازی های پرسپولیس

0-2

پرسپولیس

پیکان

یکشنبه, 27 اسفند
ساعت 18:45

ورزشگاه : آزادی

داور : کوپال ناظمی

نظرسنجی

بهترین بازیکن پرسپولیس برابر پیکان کدام بازیکن بود؟

گلزنان برتر پرسپولیس
نام بازیکن تعداد گل
1 شهاب زاهدی 6
2 گئورگی گولسیانی 5
3 محمدحسین کنعانی‌زادگان 4
4 عیسی آل‌کثیر 2
5 مهدی ترابی 2
6 علی نعمتی 1
7 سعید صادقی 1
8 مرتضی پورعلی‌گنجی 1
9 یاسین سلمانی 1
10 محمد عمری 1
11 امید عالیشاه 1
12 نبیل باهویی 1
13 اوستون ارونوف 1
نام بازیکن تعداد گل
1 مهدی ترابی 1
2 دانیال اسماعیلی‌فر 1
3 عیسی آل‌کثیر 1
نام بازیکن تعداد گل
1 سعید صادقی 2
2 امید عالیشاه 1
برنامه بازی ها

هفته 21 لیگ برتر

یکشنبه, 27 اسفند

آلومینیوم 1 - 0 نساجی 18:45
پرسپولیس 2 - 0 پیکان 18:45
مس رفسنجان 2 - 2 ذوب آهن 18:45
سپاهان 2 - 0 گل گهر 18:45
ملوان 1 - 0 صنعت نفت 19:00
استقلال خوزستان 0 - 0 فولاد 19:00
شمس آذر 0 - 2 تراکتور 19:00
هوادار 0 - 1 استقلال 21:00

یک هشتم جام حذفی

دوشنبه, 14 اسفند

پرسپولیس 3 - 0 نفت و گاز گچساران 20:00

هفته 6 لیگ قهرمانان آسیا

سه‌شنبه, 14 آذر

پرسپولیس 1 - 2 الدحیل قطر 19:30
استقلال تاجیکستان 1 - 1 النصر عربستان 21:00
جدول مسابقات
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 استقلال 21 18 46
2 پرسپولیس 21 15 43
3 تراکتور 20 15 38
4 سپاهان 19 20 37
5 ملوان 21 10 35
6 گل گهر 21 9 33
7 آلومینیوم 20 -4 28
8 ذوب آهن 20 -1 27
9 شمس آذر 21 1 25
10 مس رفسنجان 21 -4 25
11 پیکان 21 -9 20
12 فولاد 21 -17 20
13 هوادار 20 -8 19
14 استقلال خوزستان 21 -10 16
15 نساجی 21 -17 15
16 صنعت نفت 21 -18 13
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 النصر عربستان 6 6 14
2 پرسپولیس 6 0 8
3 الدحیل قطر 6 0 7
4 استقلال تاجیکستان 6 -6 3

ارتش سرخ

Perspolis

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

فوتبال

فوتبال