ارتش سرخ دات کام

اخبار

حسینی: در پرسپولیس در اتاق شیشه‌ای ...

نویسنده : امیرحسین قربانی

-

نظرات : 6 اظهار نظر

-

3 سال پیش

حسینی: در پرسپولیس در اتاق شیشه‌ای هستید

ارتش سرخ دات کام :
حسینی: در پرسپولیس در اتاق شیشه‌ای هستید
سیدجلال حسینی کاپیتان پرسپولیس گفت: کار به شدت سخت و دشوار است اما پرسپولیس یک تیم جنگجوست. بچه های ما ثابت کرده‌اند مرد روزهای سخت هستند و انشالله تلاش می‌کنیم باز هم دل هواداران را شاد کنیم.

پرسپولیس نماینده شایسته کشورمان با برتری یک برصفر در تاجیکستان موفق شد به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا صعود کند. هرچند تک گل ارزشمند پرسپولیس در این دیدار حساس برابر استقلال تاجیکستان را مهدی ترابی زد اما به جرأت می‌توان گفت یکی از بهترین بازیکنان این میدان، سیدجلال حسینی بوده است. کاپیتان پرسپولیس که شاید بتوان او را بهترین مدافع میانی تاریخ فوتبال ایران نامید.

سالهاست سیدجلال حسینی را می‌شناسم و هر دفعه که با هم صحبت می‌کنیم زوایای جدیدی از شخصیت و تفکر این بازیکن حرفه‌ای را کشف می‌کنیم. هر سال قبل از شروع فصل جدید زمزمه‌هایی مبنی بر احتمال خداحافظی یا نیمکت نشینی سیدجلال حسینی به گوش می‌رسد اما با آغاز مسابقات دوباره همه را وادار به سکوت می‌کند.

در دیدار با استقلال تاجیکستان هم نه تنها هواداران را مأیوس نکرد بلکه در کنار وظایف دفاعی و رهبری خط دفاع با ولع زیادی دنبال گلزنی بود و...

سیدجلال حسینی در گفت‌وگویی ضمن اشاره به بازی با استقلال تاجیکستان به نکاتی از زندگی شخصی خود پرداخت تا مشخص شود چرا تا ۳۹ سالگی در این فوتبال تداوم داشته است.

داستان زندگی کاپیتان پرافتخار پرسپولیس می‌تواند برای هر فوتبالیست جوان و جویای نامی درسی بزرگ باشد. با ما و سیدجلال حسینی باشید تا انتهای یک مصاحبه خودمانی.

*تیم استقلال تاجیکستان برخلاف تصورات خیلی منظم و موذی بازی کرد. فکرش را می‌کردید؟
استقلال تاجیکستان در مرحله مقدماتی هم پدیده لیگ قهرمانان آسیا لقب گرفته بود. تیم به قول کشتی گیران چغر و بد بدنی بود.

*اگر کار به وقت‌های اضافی یا ضربات پنالتی می‌کشید کار سخت‌تر هم می‌شد. نمی‌شد؟
صد درصد همین طور است. بچه‌های ما فشار زیادی را روی چمن مصنوعی متحمل شدند. بازی در این زمین وحشتناک است و خیلی با چمن طبیعی فرق می‌کند. مثلا سرعت توپ بالاتر است و وقتی استارت می‌زدیم نمی‌توانستیم بایستیم! خیلی شرایط متفاوتی بود ولی خدا را شکر با غیرت و همت بچه‌ها برنده این بازی شدیم و به یک چهارم نهایی صعود کردیم.

*می‌خواهیم با تو برگردیم به پیش از بازی با استقلال تاجیکستان و صحبت‌هایی که در مورد سیدجلال حسینی شنیده می‌شد. اینکه اگر خریدهای جدید آماده‌تر بودند سیدجلال نیمکت@نشین می‌شد یا اینکه امسال ممکن است دیگر سال آخر فوتبال تو باشد و... با این زمزمه‌ها چگونه کنار می‌آیی؟
طبیعی است وقتی سن بازیکنی بالا می‌رود چنین صحبت‌هایی مطرح شود. ابتدای هرفصل یا حتی آخر فصل این حرف‌ها زده می‌شود که سیدجلال خداحافظی می‌کند یا می‌رود و... اما من دیگر عادت کرده ام. از این حرف‌ها انگیزه جدیدی برای خودم می‌سازم. اینکه باید به همه ثابت کنم هنوز می‌توانم بازی کنم و برای خداحافظی از فوتبال هم خودم تصمیم می‌گیرم.

*حالا که بحث به اینجا کشیده شد می‌خواهم بپرسم آیا تو در ساختمانی که زندگی می‌کنی دو واحد روبروی هم داری تا استراحت و خواب خودت را با توجه به بچه‌های کوچکی که داری تنظیم کنی؟ این صحبت‌ها در خصوص زندگی حرفه‌ای تو شنیده می‌شود که می‌خواهیم خودت توضیح بدهی ... صحت دارد یا نه؟
خودم هم این موضوع را شنیدم اما صحت ندارد. من فقط یک واحد در این ساختمان دارم ولی خیلی روی ریکاوری و استراحت خودم به ویژه بعد از بازی‌های سنگین حساسیت دارم. یا اینکه اگر بازی سنگین و حساسی داشته باشیم باید زود بخوابم و استراحت کنم. بچه کوچک دارم که اگر سروصدا کند عصبی می‌شوم. به همین خاطر گاهی همسرم و بچه‌ها به منزل پدر و مادر همسرم می‌روند تا بتوانم درآرامش استراحت یا ریکاوری کنم.

*این الگو را از کریستیانو رونالدو یا رائول گونسالس گرفتی؟ این بازیکنان هم در سنین بالا با وسواس خاصی زندگی و بازی می‌کردند؟
من این زندگی و فوتبال حرفه‌ای را مدیون همسر و خانواده ام هستم. این حرف را از ته دل زدم که خیلی‌ها می‌گویند سیدجلال کار بزرگی کرده که تا الان توانسته است در فوتبال حرفه‌ای دوام بیاورد اما کسی از نقش بسیار پررنگ خانواده ام چیزی نمی‌داند.

*واقعا کار تو از چند جهت سخت‌تر است. اگر سیدجلال در یک بازی اشتباه کند، سوتی بدهد یا سرحال نباشد هجمه‌ها بیشتر خواهد بود. قبول داری؟
شک نکنید! پرسپولیس تیم بزرگی است. یک مثل تکراری وجود دارد که شما در پرسپولیس و تیم‌های بزرگ و پرطرفدار در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنید و توی چشم هستید اما من می‌گویم بالاتر از این است. ما بازیکنان پرسپولیس مدام زیر ذره بین بزرگ هستیم که هر حرکت اشتباه یا غیرحرفه‌ای ۱۰۰ برابر بزرگ‌تر می‌کند. خیلی باید مراقب خود در داخل و بیرون زمین باشیم و این حرف من بیشتر با بازیکنان جدیدی است که به پرسپولیس آمده اند.

*در خصوص زندگی حرفه‌ای خودت یک مقدار توضیح دادی اما شنیدیم در خورد و خوراک خودت هم خیلی وسواس به خرج می‌دهی؟
باید هم این طور باشد. باز هم باید از همسرم تشکر کنم که با وسواس‌های من در خورد و خوراک کنار می‌آید و کمک کرده است تا این سن و سال در پرسپولیس دوام بیاورم. به شدت مراقب تغذیه و استراحت خودم هستم.

*می‌گویند نوشابه اصلا نمی‌خوری. آخرین باری که نوشابه خوردی چه زمانی بود. یادت می‌آید؟
(می‌خندد و ادامه می‌دهد) ۱۰ سالی می‌شود لب به نوشابه نزدم!

*جدا؟!
شاید یک بار اما باز هم یادم نمی‌آید که در این ۱۰ سال نوشابه خورده باشم!

*برنج چه طور؟
خیلی کم می‌خورم اما تا دلتان بخواهد اهل خوردن قهوه هستم تا ریلکس شوم.

*(در دل سیدجلال را تحسین کرده و می‌گویم) پس بی دلیل نیست که تا ۳۹ سالگی در این فوتبال حرفه‌ای دوام آورده ای. (به شوخی) همه همبازیان و دوستان قدیمی‌تو الان سرمربی یا مربی شده اند؟
(دوباره می‌خندد) بسیاری از دوستان و همبازیانم مربی شده اند و خوشحالم وقتی می‌بینم نسل جدید و جوان مربیگری در کشور متولد شده و توانسته است به خوبی هم کار کند. شما نگاهی به لیست مربیان لیگ برتر و به ویژه لیگ دسته اول یا کمک‌های آنها بیندازید. کسانی را می‌بینید که با علم، مطالعه و تلاش در فوتبال کار می‌کنند. اگر می‌بینید در فوتبال امروز تیم‌ها به هم خیلی نزدیک شده اند به واسطه تلاش و مطالعه نسل جدید مربیان است. این به فوتبال ما هم فقط مربوط نمی‌شود و در دنیا هم تیم‌ها به دلیل زحمات مربیان به هم نزدیک شده اند. شما می‌بینید استقلال تاجیکستان تا یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا بالا می‌آید و پرسپولیس را هم اذیت می‌کند.

*باز هم برگشتی به بازی با استقلال تاجیکستان؛ شنیدیم در این کشور خیلی شما را تحویل گرفتند و حسابی خوش گذشته است؟
از روزی که ما وارد دوشنبه رسیدیم مردم تاجیک سنگ تمام گذاشتند. هرگز لطف و محبت این عزیزان را فراموش نمی‌کنیم که به زبان شیرین فارسی حرف می‌زدند و با ما رفتار یک غریبه را نداشتند. تمام سعی و تلاش خودشان را می‌کردند که به ما و اعضای تیم پرسپولیس خوش بگذرد و امیدوارم بتوانیم در ایران جواب این مهمان نوازی تاجیک‌ها را بدهیم.

*دیروز یکی از دوستان ما که همراه شما به تاجیکستان سفر کرده بود به شوخی می‌گفت آن قدر مردم این کشور با محبت و خونگرم هستند که انگار در یکی از استان‌های ایران هستید و می‌خواهم همه چیز را جمع کنم و بروم این کشور زندگی کنم. البته این حرف را به شوخی می‌زد اما می‌خواست میزان مهمان نوازی و خوبی مردم تاجیک را به ما یادآوری کند؟
واقعا هر کاری از دستشان بر می‌آمد انجام می‌دادند که احساس غریبی نکنیم. از روز اول زمین اصلی بازی را در اختیار ما گذاشتند. بعد چمن طبیعی خواستیم تا جایی که می‌توانستند یک زمین چمن طبیعی برای ما پیدا کردند و در هتل هم میزبان بسیار خوبی بودند.

*البته در زمین شما را اذیت کردند؟!
ما قبل از بازی با استقلال تاجیکستان فیلم بازی‌های این تیم را دیده بودیم و می‌دانستیم با چه تیمی طرف هستیم. می‌دانستیم بسیار منظم بازی می‌کنند و باهوش هستند. توپ را به حریف می‌دهند و منتظر کوچک‌ترین اشتباه می‌مانند تا در ضد حمله زهر خود را بریزند و دیده بودیم دقیقه ۹۶ به شباب الاهلی امارات گل زدند یا ۴ گل به الهلال عربستان زده بودند. می‌دانستیم یک لحظه غفلت می‌تواند چه پشیمانی به بار بیاورد.

*اما این مرتبه این پرسپولیس بود که در دقیقه ۹۰ به استقلال تاجیکستان گل زد؟

زحمات همه بچه‌ها بود. گل را مهدی ترابی زد ولی همه زحمت کشیدند تا توانستیم به این برد شیرین برسیم.

*تا به حال تو را این قدر خوشحال ندیده بودیم و خیلی شادی کردی؟
به هرحال بازی بسیار سختی را برده بودیم. بازی در چمن مصنوعی آن هم در این سطح که همه چیز به یک برد یا باخت بستگی دارد و ممکن است حذف شوید خیلی فرق می‌کند.

*خودت هم یکی از خوب‌های پرسپولیس بودی و در دفاع نمایش خوبی داشتی؟
شما لطف کردید اما قدرت تیم در یک فرد نیست. در پرسپولیس همه نیروی خودشان را جمع و ضرب در هم می‌کنند. این یک حرف بیراه نیست و شما می‌بینید در شرایط سخت این همبستگی چقدر به کار تیم می‌آید.

*یحیی گل محمدی هم از بازیکنان تشکر کرد و روی جنگندگی و فداکاری بچه‌ها مانور داد؟
ما یک کادر تمام ایرانی و پرسپولیسی داریم که قابلیت‌های خود را در بالاترین سطح فوتبال آسیا به اثبات رسانده اند. فوتبال ورزش انفرادی نیست و باید همه تیم یکدل و متحد باشند. ما تیم خوب و نمونه‌ای داریم که توانسته است در این سال‌ها بزرگی خودش را در ایران و آسیا نشان دهد.

*قرعه کشی مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا هم انجام و حالا در این مرحله باید به مصاف الهلال عربستان بروید. ترجیح نمی‌دادید به جای عربستان مثلا به الوحده امارات می‌خوردید؟
الهلال؟ باور کنید هیچ فرقی نمی‌کند. النصر یا الوحده هم تیم‌های خوبی هستند و می‌دانیم اگر در یک چهارم به هم نخوریم در نیمه نهایی برخورد خواهیم کرد. به هر حال بازی سختی در پیش داریم اما مثل همیشه با تمام وجود باید خودمان را آماده این دیدار حساس کنیم.

*اما شما باید در ریاض عربستان با الهلال بازی کنید؟
این هم موضوع جدیدی نیست. پرسپولیس چند سالی می‌شود نمی‌تواند میزبان باشد و متأسفانه شرایط منصفانه و برابر نبوده است. دیگر به این مسائل عادت کردیم و متوجه شدیم باید به جنگ این شرایط نابرابر برویم. انشالله با همت بچه‌ها تلاش می‌کنیم نتیجه خوبی کسب کنیم هر چند کار بسیار سختی پیش رو داریم.

*شما بازی استقلال و الهلال عربستان را در تاجیکستان تماشا کردید؟
متأسفانه بازی این دو تیم از تلویزیون پخش نمی‌شد و نتوانستیم تماشا کنیم.

*نتیجه بازی را که متوجه شدید؟
بله، نتیجه را متوجه شدیم و خلاصه بازی را در سایت‌های خبری و ... دیدیم.

*الهلال عربستان تیم گرانقیمتی است؟
ببینید من خودم در قطر فوتبال بازی کردم. تیم‌های مدعی در کشورهای عربی یک تفاوت بارز با ما در ایران دارند. این تیم‌ها مثل الهلال عربستان خیلی به ندرت اجازه جدایی به ملی پوشان خود می‌دهند. آنها همیشه ملی پوشان خود را به هر قیمت حفظ کرده و فقط در خرید بازیکنان خارجی تغییراتی دارند. این به ثبات این تیم‌ها کمک می‌کند اما در ایران وضعیت فرق می‌کند. من به شما می‌گویم بازیکنان جدیدی که خریدیم همه خوب و شایسته هستند. مطمئن هم باشید در پرسپولیس خوش می‌درخشند اما به این نکته هم توجه کنید که چه کسانی از تیم ما جدا شدند و چقدر کار آقا یحیی و مربیان سخت‌تر از قبل شده است. احمد (نوراللهی)، حسین (کنعانی زادگان) و حتی شهریار مغانلو جدا شده و به هر دلیلی رفته اند. کار پرسپولیس هر سال سخت‌تر می‌شود.

*از بازیکنان جدید حرف زدی. چقدر امیدواری این نفرات بتوانند جای قدیمی‌ها را پر کرده و در فصل جدید به تیم پرسپولیس مدعی کمک کنند؟
همه این بچه‌ها شایسته پوشیدن پیراهن پرسپولیس هستند و با عشق و علاقه آمده اند. این نفرات چشمداشت مالی هم ندارند و می‌خواهند در پرسپولیس پیشرفت کنند و قهرمان شوند. من همیشه یک جمله تکراری دارم و به بازیکنان جدید می‌گویم که بدانند پیراهن چه تیمی‌را پوشیده اند. اینجا شما حق ندارید ۴۰، ۵۰ یا ۶۰ باشید. شما همیشه باید ۷۰ به بالا باشید. پرسپولیس بیشترین طرفدار را در فوتبال ایران و حتی آسیا دارد. ما در تاجیکستان هم دیدیم چقدر هوادار داریم. باید در این تیم دو برابر تمرین کنی و دور حاشیه را خط قرمز بکشید. بارها گفتم و باز هم می‌گویم مخالف اینستاگرام یا فضای مجازی نیستم اما باید همه چیز حساب شده و درست باشد. ما بازیکنان حرفه‌ای باید حرف خودمان را در زمین چمن بزنیم و اینستاگرام نمی‌تواند برای ما جام، افتخار و قهرمانی بیاورد. در پرسپولیس شما زود معروف می‌شوید، زود روی جلد روزنامه‌ها و تیتر سایت‌های خبری می‌شوید و همه سراغتان می‌آیند. اگر غرق در این شهرت کاذب و گذری شوید خیلی زود فوتبال شما تمام خواهد شد. باید تمرکز و توان خودتان را روی تمرین و مسابقه بگذارید تا هم به پرسپولیس کمک کنید و هم به خودتان و به تیم ملی برسید.

*به نکات جالبی اشاره کردی. فوتبالیست‌های مستعدی را می‌شناسیم که در همین پرسپولیس د*رخشیدند و حتی می‌توانستند ستاره تیم ملی شوند اما امروز محو شده یا فقط در فضای مجازی نام آنها را می‌شنویم؟
گفتم که این شمشیر دو لبه است. شهرت را می‌گویم که می‌تواند به قیمت نابودی یک بازیکن هم تمام شود. من باز هم تکرار می‌کنم مخالف فضای مجازی نیستم اما هر چیزی باید حد و حدودی داشته باشد.

*راستی الان یادم آمد که شما قبل از بازی با استقلال تاجیکستان تمرین پنالتی هم کرده بودید؟
بله و طبیعی هم بود. وقتی شما به مرحله حذفی تورنمنتی می‌رسید باید فکر همه چیز را بکنید و ما هم با تدبیر درست کادر فنی تمرین پنالتی داشتیم که اگر بازی در پایان ۱۲۰ دقیقه به تساوی انجامید غافلگیر نشویم.

*خودت هم جزو پنالتی زنان بودی؟
تمرین که کرده بودم و اگر آقا یحیی و کادر فنی تشخیص می‌دادند حتما پشت توپ می‌ایستادم.

* تا جایی که می‌دانیم پنالتی خراب نکردی اما در پرسپولیس هم پشت ضربات پنالتی نمی‌ایستی. چرا؟
من مشکلی با پنالتی زدن ندارم و بارها پشت ضربات پنالتی ایستادم. در پرسپولیس هم ما بازیکنان پنالتی زن خوبی داریم که می‌توانند این وظیفه را انجام دهند. من هم مشکلی از این بابت ندارم و با صلاحدید کادرفنی پنالتی هم خواهم زد.

*الان شما به مرحله یک چهارم نهایی صعود کرده‌اید. می‌خواهید تا کجا پیش بروید؟ فینال یا قهرمانی؟
سخت است. هر سال سخت‌تر هم می‌شود و الان همه تیم‌ها در آسیا هم مثل ایران می‌خواهند با حداکثر توان و انرژی جلوی پرسپولیس بایستند. ما در پرسپولیس یاد گرفتیم بازی به بازی جلو برویم.

*منظورم این بود که به هر حال هر تیمی‌یک هدفی برای خود ترسیم می‌کند. قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا هم یک هدف بزرگ و چندین و چند ساله برای شماست. این طور نیست؟
توقعات بالاست و من می‌دانم هواداران پرسپولیس دوست دارند قهرمان آسیا شویم. این یک هدف بزرگ و متعالی است خاصه آن که الان ما به نوعی پرچمدار فوتبال باشگاهی ایران در آسیا شدیم. دوست داشتیم سایر نمایندگان ایران بالا بیایند اما حالا این اتفاق رقم خورده است. باید همه دست به دست هم داده و به این پرسپولیس کمک کنیم.

*شنیدیم پاداشی بابت این برد نگرفتید در حالی که برای پیروزی استقلال تاجیکستان مقابل شما به هر یک از بازیکنان این تیم قرار بود ۱۰ هزار دلار پاداش بدهند؟
مشکلات وجود دارد و الان نمی‌خواهم درباره آن صحبت کنم. امیدوارم همه مسئولان دست به دست هم داده و به پرسپولیس کمک کنند. لیاقت این تیم و بچه‌ها بالاتر از این حرف‌هاست.

*این صحبت‌های کاپیتانی است که می‌دانیم قراردادش فقط یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان است. در فوتبالی که یک بازیکن معمولی ۱۰ میلیارد تومان قرارداد می‌بندد، سیدجلال حسینی...
نوش جانشان! من دوست ندارم در این رابطه حرف بزنم. الان برای همه ما پرسپولیسی‌ها ادامه موفقیت‌های تیم مهم است. باید همه برای یک هدف متحد شده و بجنگیم و انشالله مشکلات هم به حداقل رسیده و حل شود.

*بسیار خوب، این فصل به نظر می‌رسد کار شما برای تکراری قهرمانی سخت‌تر شده باشد. فصل گذشته سپاهان ۶۵ امتیاز کسب کرد و امسال هم تقویت شده اند. استقلال هم نفرات جدیدی خریده است و خودت شرایط را چطور می‌بینی؟
همه تیم‌ها تقویت شده اند و سپاهان هم همین طور. باید خودمان باشیم و باز هم بجنگیم. در فوتبال الکی به هیچ کس جام و افتخار نمی‌دهند و باید برای رسیدن به آن فداکاری کرد و جنگید. من همیشه یک جمله تکراری دارم و می‌گویم کار سخت‌تر شده است. این بار هم تکرار می‌کنم کار به شدت سخت و دشوار است اما پرسپولیس یک تیم جنگجوست. بچه‌های ما ثابت کرده اند مرد روزهای سخت هستند و انشالله تلاش می‌کنیم باز هم دل هواداران را شاد کنیم.

*نمی‌شود با سیدجلال حسینی با ۱۱۵ بازی ملی حرف زد و چیزی درباره تیم ملی نپرسید. فکرش را می‌کردی تیم ایران بتواند ۳ گل به عراق بزند؟
این بازیکنان پتانسلی بالایی دارند. ما الان تیمی‌داریم که نفرات آن بسیار پخته و با تجربه شده اند. در فوتبال اروپا توپ می‌زنند و این تجربه مهم خیلی کمک کرده است.

*با محمدحسین کنعانی‌زادگان که صحبت می‌کردیم مدعی شد این نسل طلایی‌ترین نسل فوتبال ایران است. با این حرف موافقی؟
چرا که نه؟ گفتم که تیم خیلی خوبی داریم که می‌تواند نه تنها به جام جهانی برسد بلکه در جام جهانی هم همه را شگفت زده کند. البته حتما بنویسید به شرط آن که برنامه ریزی خوب و مناسبی داشته باشیم و در باد پیروزی مقابل عراق نخوابیم. باید مراقب این تیم ملی خوب و پرقدرت باشیم.

*یکی دیگر از بازیکنان پرسپولیس که با وجود ۳۳ ساله شدن هنوز کیفیت خوب خود را حفظ کرده و تا دقیقه ۹۰ می‌دود. وحید امیری را می‌گوییم که قراردادش را ۳ سال دیگر تمدید کردند. نظر سیدجلال حسینی در خصوص وحید امیری چیست؟
پرسپولیس باید قدر وحید امیری را بداند. او یک بازیکن فداکار است که در هر نقطه‌ای از زمین باشد با تمام وجود بازی می‌کند. تمدید ۳ ساله قرارداد وحید امیری بهترین تصمیم ممکن بود. او می‌تواند تا ۳۶ سالگی یا بالاتر هم با همین قدرت بازی کند چون زندگی حرفه‌ای و سالمی‌دارد و وارد حاشیه نشده و نمی‌شود.

*در پایان حرف ناگفته‌ای نداری؟
فقط یک چیزی ته دلم مانده است. وقتی در استادیوم شهر دوشنبه و هنگام بازی با استقلال تاجیکستان ورزشگاه پُر از تماشاگر را دیدم ناخودآگاه یاد تماشاگران خودمان افتادم. مدت‌هاست پرسپولیس بدون تماشاگر بازی می‌کند و امیدوارم بتوانیم با ریشه کن شدن ویروس کُرونا هر چه زودتر دوباره شاهد استادیوم‌های مملو از هوادارن و فوتبالدوستان باشیم. البته انرژی مثبت و حمایت طرفداران عزیز شامل حال ما شده و می‌شود اما دل همه ما برای تماشاگران پرسپولیسی تنگ شده است.


لینک کوتاه : https://arteshesorkh.com/p/144379
نظرت رو بنویس
از حروف انگلیسی استفاده نکن
در حال حاضر فقط کاربرانی که در سایت ثبت نام کرده باشند میتوانند نظر ثبت کنند.
جهت ثبت نام میتوانید اینجا کلیک نمایید.
مبینا امیری

0

0

3 سال پیش

اقا سید عااالیه یه مرد بااخلاق و باغیرت کاپیتان خوب تیم ما همه عاشقتیم❤❤😉


حامد اکبری

0

0

3 سال پیش

ستون.. اسطوره.. تکیه گاه.. الگو... همه چی تموم.. کسی که کیسه حسرتشو میخوره..


رضا کوشکی

0

1

3 سال پیش

درود بر مــــرد بزرگ، آرزوی ما دیدن جام در دستان شماست، داشتنت آرزوی هر تیمی است، ♥♥♥♥


محمد صادق شهمرادی

0

3

3 سال پیش

به سید جلال حسینی: در مقابل شما فقط میتوان گفت،عشق،عشق،وبازهم عشق گرچه عشق هم شایسته توصیف نظرم راجع‌به شما نمی تواند واژه دلخواهم باشد.تولد120سالگیت ......


رضا راشدی

0

4

3 سال پیش

❤❤❤❤❤سید جلال قیصر فوتبال ایران مردی برای تمام فصول❤❤❤❤❤


احمد نوری اسرمی

0

4

3 سال پیش

واقعا عالی . تمام با اخلاقهای ایران پرسپولیسی هستن

بازی های پرسپولیس

0-1

پرسپولیس

ملوان

جمعه, 24 فروردین
ساعت 20:00

ورزشگاه : آزادی

داور : پیام حیدری

نظرسنجی

بهترین بازیکن پرسپولیس برابر ملوان کدام بازیکن بود؟

گلزنان برتر پرسپولیس
نام بازیکن تعداد گل
1 شهاب زاهدی 6
2 گئورگی گولسیانی 5
3 محمدحسین کنعانی‌زادگان 4
4 عیسی آل‌کثیر 3
5 مهدی ترابی 2
6 اوستون ارونوف 2
7 علی نعمتی 1
8 سعید صادقی 1
9 مرتضی پورعلی‌گنجی 1
10 یاسین سلمانی 1
11 محمد عمری 1
12 امید عالیشاه 1
13 نبیل باهویی 1
نام بازیکن تعداد گل
1 مهدی ترابی 1
2 دانیال اسماعیلی‌فر 1
3 عیسی آل‌کثیر 1
نام بازیکن تعداد گل
1 سعید صادقی 2
2 امید عالیشاه 1
برنامه بازی ها

هفته 23 لیگ برتر

جمعه, 24 فروردین

مس رفسنجان 2 - 2 پیکان 17:30
سپاهان 0 - 0 نساجی 17:50
آلومینیوم 0 - 1 استقلال 18:00
هوادار 1 - 0 گل گهر 18:00
استقلال خوزستان 2 - 1 صنعت نفت 18:00
شمس آذر 2 - 1 فولاد 18:00
تراکتور 1 - 4 ذوب آهن 18:20
پرسپولیس 1 - 0 ملوان 20:00

یک هشتم جام حذفی

دوشنبه, 14 اسفند

پرسپولیس 3 - 0 نفت و گاز گچساران 20:00

هفته 6 لیگ قهرمانان آسیا

سه‌شنبه, 14 آذر

پرسپولیس 1 - 2 الدحیل قطر 19:30
استقلال تاجیکستان 1 - 1 النصر عربستان 21:00
جدول مسابقات
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 استقلال 23 19 50
2 پرسپولیس 23 17 49
3 تراکتور 23 13 42
4 سپاهان 22 19 39
5 ملوان 23 10 38
6 گل گهر 23 7 33
7 شمس آذر 23 4 31
8 ذوب آهن 22 0 30
9 آلومینیوم 23 -6 29
10 مس رفسنجان 23 -4 27
11 هوادار 23 -7 24
12 پیکان 23 -8 24
13 فولاد 23 -18 21
14 استقلال خوزستان 23 -10 19
15 صنعت نفت 23 -18 16
16 نساجی 23 -18 16
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 النصر عربستان 6 6 14
2 پرسپولیس 6 0 8
3 الدحیل قطر 6 0 7
4 استقلال تاجیکستان 6 -6 3

ارتش سرخ

Perspolis

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

فوتبال

فوتبال