ارتش سرخ دات کام

اخبار

حوارمحمد: پرسپوليس نه تنها از من طل ...

نویسنده : ارتش سرخ

-

نظرات : 0 اظهار نظر

-

13 سال پیش

حوارمحمد: پرسپوليس نه تنها از من طلب ندارد كه به من بدهكار هم هست

ارتش سرخ دات کام :
حوارمحمد: پرسپوليس نه تنها از من طلب ندارد كه به من بدهكار هم هست
حوار ملامحمد تنها بازيكن عراقي ليگمان كه حضور در هر دو تيم پرطرفدار فوتبال يعني پرسپوليس و استقلال را تجربه كرده حالا به دنبال رسيدن به آرامش است و به همين دليل هم براي اين فصل تيمي مثل ذوب آهن را انتخاب كرد.

حالا حوار از سپري كردن روزهاي آرام و كم حاشيه اش در ذوب آهن صحبت مي كند اين هافبك در گفتگوی اخیرش صحبت هايي را انجام داده است كه خواندن آن را به شما توصیه میکنیم.

شايد براي خيلي از فوتبال دوستان جالب باشدكه بدانند ستاره سابق دو تيم استقلال و پرسپوليس با حضور در چه تيمي پا به دنياي حرفه اي فوتبال گذاشت؟
17 سال بيشتر نداشتم كه به عضويت باشگاه الموصل عراق درآمدم و پس از حضور در اين تيم بود كه به تيم ملي جوانان عراق دعوت شدم و ورودم به دنياي حرفه اي فوتبال از همان زمان بود.

چه شد كه پايت به ليگ ايران باز شد؟
قرار بود 7 سال پيش اين اتفاق بيفتد ولي خب به خاطر يكسري اتفاقات و مسايل، پنج سال با تاخير پايم به ليگ ايران باز شد. 7 سال پيش و در مذاكره اي كه با مسوولان استقلال اهواز داشتم، قرار بود به عضويت اين تيم درآيم ولي به خاطر عدم توافق برسر مسايل مالي حضورم در اين تيم منتفي شد. پنج سال از آن اتفاق از طريق يكي از دوستان آقاي عباس انصاري فرد مديرعامل وقت پرسپوليس ، با پيشنهاد اين باشگاه مواجه شدم و از آنجايي كه دوست داشتم حضور در ليگ ايران را تجربه كنم، پيشنهاد ايشان را قبول كردم .


قبل از حضور در پرسپوليس ، در ليگ قبرس توپ مي زدي. يعني حضور در ليگ ايران تا اين حد برايت مهم بود كه قيد ادامه فوتبالت در يك ليگ اروپايي را زدي و به پرسپوليس آمدي؟
درآن برهه كادر مديريتي باشگاه قبرسي كه در آن عضويت داشتم با تغيير و تحول مواجه و مديرعامل عراقي اين باشگاه بركنار شده بود. از آنجايي كه من هم به خاطر آن مدير عراقي به ليگ قبرس رفته بودم، با رفتن وي تصميم به ترك آن تيم قبرسي گرفتم.


در آن برهه بهترين تصميمي كه مي توانستم بگيرم حضور در ليگ ايران بود كه خوشبختانه بلافاصله با پيشنهاد باشگاه پرسپوليس مواجه شدم و بدون اينكه كوچكترين ترديدي داشته باشم آن را قبول كردم .


پس از حضور در اين تيم هم كه توانستي خوش بدرخشي و نام خود را در ليگ ايران مطرح كني.
پس از پشت سر گذاشتن يك فصل بد و دور از انتظار در ليگ قبرس به دنبال اين بودم تا در ليگ ايران دوباره به روزهاي اوجم بازگردم و به همين دليل در هر بازي با انگيزه بالايي به ميدان مي رفتم و اين انگيزه باعث مي شد تا در اكثر بازي ها خوش بدرخشم.


خيلي زود هم در ميان هواداران پرسپوليس محبوب شدي!
هواداران پرسپوليس شاهد بودند و مي ديدند كه براي تيمشان كم نمي گذارم و طبيعي است هر بازيكني كه در تيم خوش بدرخشد در ميان هوادارانشان محبوب مي شود. ضمن اينكه هواداران پرسپوليس ي هميشه نسبت به من لطف داشته و من را شرمنده خودشان كرده اند.


اما از زماني كه با اين باشگاه به مشكل خورديد و كار به شكايت و شكايت كشي كشيد تا حدود زيادي محبوبيتت را از دست دادي.
از شانس بد من، پس از حضورم در پرسپوليس اين تيم دچار تغيير و تحولات مديريتي شد. من با انصاري فرد قرارداد امضا كرده بودم اما در ادامه راه مجبور شدم با كاشاني كار كنم. همين تغيير و تحولات باعث شد يكسري مشكلات برايم پيش بيايد و مجبور شدم وارد مسايلي شوم كه در صورت عدم ورود به آن مسايل ممكن بود خيلي چيزها به ضررم تمام شود. مسوولان پرسپوليس در آن برهه فقط توقع داشتند كه من به آنها خدمت و به تمامي وظايفم عمل كنم در صورتي كه هيچ خدماتي از سوي آنها صورت نمي گرفت. در همين حين دچار مشكلات شخصي و خانوادگي شدم و براي رفع اين مشكلات چاره اي نداشتم جز اينكه چند روزي ايران را ترك كنم و به كشورم بازگردم كه اين سفر را با اجازه مسوولان انجام دادم ولي زماني كه برگشتم با جريمه نقدي مواجه شدم، همان جريمه اي كه به دلیل قهرمانی بخشيده شد اما حالا پرسپوليس ي ها مدعي شده اند كه بايد آن را پرداخت كنم. البته آنها دنبال اين هستند تا اين مبلغ را به عنوان حق انتقالم به استقلال از من بگيرند.


يعني مي خواهي بگويي كه اين باشگاه هيچ پولي از تو طلب ندارد؟
نه تنها طلب ندارد، بلكه به من بدهكار هم هستند. پس از اينكه از عراق بازگشتم با كسر 20 درصدي از مبلغ قراردادم به عنوان جريمه مواجه شدم كه در جلسه اي كه آن زمان با مسوولان باشگاه داشتم 10درصد اين جريمه بخشيده و قرار شد 10درصد ديگر آن در صورت قهرماني تيم در جام حذفي بخشيده شود كه اين اتفاق هم رخ داد اما برسيم به 20درصدي كه پرسپوليس ي ها مدعي اند به عنوان حق انتقال به استقلال بايد به آنها پرداخت كنم. زماني كه با آقاي انصاري فرد قرارداد امضا كردم در قراردادم شرط شد كه فقط در صورت ترانسفر شدن 40درصد از مبلغ قراردادم را به آنها پرداخت كنم كه اين اتفاق هم رخ نداد. در قرارداد من هيچ بند و تبصره اي در خصوص پرداخت 20درصدي قرارداد تيم جديدم به پرسپوليس وجود نداشت و از اين رو خودم را موظف به پرداخت اين مبلغ نمي دانم.


حالا چطور مدعي هستي كه آنها به تو بدهكارند؟
مسوولان اين باشگاه 30درصد پاياني مبلغ قراردادم را پرداخت نكرده اند. 20درصدي هم كه قرار بود به عنوان پاداش قهرماني پرداخت كنند را هم پرداخت نكرده اند كه در كنار اين مبالغ بايد مالياتم را هم بدهند. پس با اين اوصاف من از آنها طلب دارم و نه آنها از من. 65ميليوني را كه پرسپوليس ي ها از من خواسته اند را پرداخت نمي كنم و مي خواهم براي احقاق حقم به شوراي استيناف شكايت كنم چون در حال حاضر قضيه ما در كميته انضباطي در حال بررسي است.


برعكس پرسپوليس ، جدايي ات از استقلال خيلي بي سر و صدا و بدون دردسر صورت گرفت!
بله. اصولا دنبال دعوا و شكايت از كسي نيستم و اين مسوولان پرسپوليس بودند كه اين جريان شكايت كشي را به راه انداختند.


حالا چه شد كه حضور در ذوب آهن را به تمديد قرارداد با استقلال ترجيح دادي؟
مشكلاتي كه در استقلال با آن مواجه شده بودم را نمي توانستم تحمل كنم. براي ادامه حضورم در اين تيم با مشكلات مالي مواجه شده بود. آقاي فتح ا...زاده خيلي تلاش كردند تا مشكلاتم را برطرف كند و در استقلال بمانم ولي به تنهايي نمي توانستند از پس اين مشكلات برآيند. ضمن اينكه حتي اگر مشكلم هم حل مي شد باز هم در اين تيم نمي ماندم.


چرا؟
چون حتي اگر مشكل من هم حل مي شد، مشكل هم تيمي هايم حل نمي شد و نمي توانستم بمانم و ببينم كه مشكل من حل شده اما هم تيمي هايم از بي پولي رنج مي برند. از اين رو تصميم گرفتم حضور در يك تيم شهرستاني را تجربه كنم كه در ميان پيشنهاداتم، پيشنهاد ذوب آهن را بهترين ديدم. البته ناگفته نماند كه از حاشيه هاي استقلال هم خسته شده بودم و به دنبال حضور در تيمي آرام و كم حاشيه بودم.


دليل اينكه از ميان پيشنهادات شهرستاني ات، پيشنهاد ذوبي ها را قبول كردي چه بود؟
در وهله اول به خاطر آقاي ابراهيم زاده به پيشنهاد اين باشگاه پاسخ مثبت دادم. در وهله دوم هم صحبت هاي عمادرضا من را به حضور در فوتبال اصفهان ترغيب كرد. عمادرضا زماني كه در اردوي تيم ملي عراق بوديم، از آرام و كم حاشيه بودن فوتبال اصفهان برايم گفته و من را براي حضور در فوتبال اين شهر ترغيب كرده بود.


حالا از سپاهان ديگر تيم اصفهاني هم پيشنهاد داشتي؟
نه. سپاهان تنها تيم شهرستاني ليگ بود كه با من وارد مذاكره نشده بود.


به ذوب آهن هم نيامده هم كه خبرساز شدي و خبر قرارداد يك ميليون و چهارصد هزار دلاري ات با اين تيم كه روي سايت شخصي ات قرار گرفته بود حسابي جنجال درست كرد؟!
مبلغي كه روي سايت من درج شده بود يك ميليون و چهل هزار دلار بود كه يك سايت ايراني به اشتباه چهل را چهارصد خوانده و باعث انتشار يك خبر كذب شده بود.


اين روزها هم كه تيم تان با تغيير و تحولات مديريتي مواجه شده است. اين تغييرات و رفتن اصغر دليلي مديرعامل باشگاه را چطور مي بيني؟
من يك بازيكن هستم و نمي توانم درخصوص مسايل مديريتي و كلان باشگاه صحبت كنم و به همين دليل هم رفتن آقاي دليلي به من ارتباطي ندارد.


تو گفتي كه عمادرضا به تو توصيه كرد تا حضور در فوتبال اصفهان را تجربه كني. آيا تو هم به كرار جاسم توصيه هايي در خصوص استقلال كردي؟
بله به كرار گفتم كه شرايط تراكتور خيلي با استقلال فرق مي كند. به او گفتم كه در استقلال خيلي زير ذره بين است و از اين رو از كرار خواستم تا مواظب اخلاق و رفتارش باشد. زماني كه با استقلال قرارداد بست به او گفتم كه سعي كند در اين تيم كمتر عصبي شود و از كوره در برود.


نتايج استقلال و اخبار مربوط به اين تيم را دنبال مي كني؟
چون در ليگ ايران هستم خواه ناخواه از نتايج و اخبار اين تيم مطلع مي شوم وگرنه اينطور نيست كه بخواهم پيگير اخبار و نتايج استقلال شوم چون به اندازه كافي دغدغه و مشكل دارم و همين كه بتوانم به كارهاي خودم برسم هنر كرده ام.


خيلي ها اين تيم را مدعی مسابقات فصل جاري مي دانند. آيا تو هم چنين نظري داري؟
در اينكه استقلال يك تيم خوب و پرمهره است هيچ شكي نيست اما فعلا براي صحبت كردن در خصوص قهرماني اين تيم زود است. تيم هايي مثل ذوب آهن و تراكتورسازي هم چيزي كم از استقلال ندارند و به همين دليل من از حالا اين تيم را قهرمان نمي دانم.

از شرايط خودت در ذوب آهن راضي هستي؟
بله، خيلي دوست داشتم تا اين فصل حضور در تيمي آرام و كم حاشيه را تجربه كنم. پس از دو فصل حضور پياپي در پرسپوليس و استقلال دنبال رسيدن به آرامش بودم كه خدا را شكر در ذوب آهن به آن دست پيدا كردم. مطمئن هستم كه در اين تيم مي توانم خيلي بهتر از زمان حضورم در دو تيم پرسپوليس و استقلال خوش بدرخشم.

لینک کوتاه : https://arteshesorkh.com/p/21512
نظرت رو بنویس
از حروف انگلیسی استفاده نکن
در حال حاضر فقط کاربرانی که در سایت ثبت نام کرده باشند میتوانند نظر ثبت کنند.
جهت ثبت نام میتوانید اینجا کلیک نمایید.
اولین نفری باشید که نظرش را ثبت می کند.
بازی های پرسپولیس

2-1

نساجی

پرسپولیس

دوشنبه, 17 اردیبهشت
ساعت 18:15

ورزشگاه : وطنی

داور : موعود بنیادی‌فر

نظرسنجی

بهترین بازیکن پرسپولیس برابر نساجی کدام بازیکن بود؟

گلزنان برتر پرسپولیس
نام بازیکن تعداد گل
1 شهاب زاهدی 6
2 گئورگی گولسیانی 5
3 محمدحسین کنعانی‌زادگان 5
4 عیسی آل‌کثیر 4
5 اوستون ارونوف 4
6 مهدی ترابی 2
7 علی نعمتی 1
8 سعید صادقی 1
9 مرتضی پورعلی‌گنجی 1
10 یاسین سلمانی 1
11 محمد عمری 1
12 امید عالیشاه 1
13 نبیل باهویی 1
14 دانیال اسماعیلی‌فر 1
نام بازیکن تعداد گل
1 عیسی آل‌کثیر 3
2 مهدی ترابی 1
3 دانیال اسماعیلی‌فر 1
4 اوستون ارونوف 1
نام بازیکن تعداد گل
1 سعید صادقی 2
2 امید عالیشاه 1
برنامه بازی ها

هفته 26 لیگ برتر

یکشنبه, 16 اردیبهشت

گل گهر 0 - 0 شمس آذر 19:00

دوشنبه, 17 اردیبهشت

صنعت نفت 1 - 0 مس رفسنجان 17:00
پیکان 0 - 1 آلومینیوم 17:00
سپاهان 1 - 1 استقلال خوزستان 18:10
نساجی 1 - 2 پرسپولیس 18:15
ملوان 1 - 1 هوادار 19:30
فولاد 0 - 2 تراکتور 19:30
استقلال 2 - 1 ذوب آهن 20:30

یک هشتم جام حذفی

جمعه, 07 اردیبهشت

آلومینیوم 4(6) - 4(5) پرسپولیس 18:15

هفته 6 لیگ قهرمانان آسیا

سه‌شنبه, 14 آذر

پرسپولیس 1 - 2 الدحیل قطر 19:30
استقلال تاجیکستان 1 - 1 النصر عربستان 21:00
جدول مسابقات
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 استقلال 26 21 57
2 پرسپولیس 26 21 56
3 سپاهان 26 21 47
4 تراکتور 26 14 46
5 ملوان 26 9 40
6 گل گهر 26 7 36
7 شمس آذر 26 4 35
8 ذوب آهن 26 -2 33
9 آلومینیوم 26 -7 33
10 مس رفسنجان 26 -4 31
11 هوادار 26 -6 29
12 پیکان 26 -10 25
13 استقلال خوزستان 26 -10 22
14 نساجی 26 -16 22
15 فولاد 26 -21 22
16 صنعت نفت 26 -21 19
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 النصر عربستان 6 6 14
2 پرسپولیس 6 0 8
3 الدحیل قطر 6 0 7
4 استقلال تاجیکستان 6 -6 3

ارتش سرخ

Perspolis

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

فوتبال

فوتبال