ارتش سرخ دات کام

اخبار

خلیل‌زاده: هیچ‌کس به اندازه من فحش ...

نویسنده : امیرحسین قربانی

-

نظرات : 33 اظهار نظر

-

3 سال پیش

خلیل‌زاده: هیچ‌کس به اندازه من فحش نخورد؛به پرسپولیس برمی‌گردم

ارتش سرخ دات کام :
خلیل‌زاده: هیچ‌کس به اندازه من فحش نخورد؛به پرسپولیس برمی‌گردم
شجاع خلیل‌زاده مدافع بازگشته به تیم‌ملی به تقدیر از دراگان و انتقاد از کی‌روش پرداخت. او یک پیام هم برای قرمزها دارد: به پرسپولیس برمی‌گردم.
شجاع خلیل‌زاده بدون شک یک مهره تعیین‌کننده در خط دفاعی تیم ملی ایران محسوب می‌شود. او در زمان مربیگری کارلوس کی‌روش با وجود بازی‌های خوبی که برای پرسپولیس انجام می‌داد، مدت‌ها در حسرت پوشیدن پیراهن تیم ملی بود ولی بعد از جدایی این مربی پرتغالی شرایط برای شجاع تغییر کرد. نکته مهم اینجاست که دراگان اسکوچیچ اعتقاد ویژه‌ای به این بازیکن دارد و تیم ملی هم در ۹بازی اخیرش در ۷ بازی گلی دریافت نکرده است.
جدیدترین اظهارات شجاع خلیل‌زاده که حالا همراه با محمدحسین کنعانی‌زادگان، زوج قابل اطمینانی را در قلب خط دفاع تشکیل داده‌اند را بخوانید:

*بازی با عراق چطور بود؟
طبق معمول این بازی برای ایران یک مسابقه سخت و حساس بود چون بازی با عراق معمولا یک مسابقه حیثیتی است و حتی مسئولان هم به این بازی حساس هستند. خدا را شکر که با انجام یک بازی منطقی توانستیم ۳ امتیاز با ارزش بگیریم. من معتقدم که این بهترین بازی تیم ملی برابر عراق در چند سال گذشته بود و ما یک فوتبال حساب‌ شده را به نمایش گذاشتیم.

*حتما می‌دانی که در زمان مربیگری کی‌روش موفق به شکست دادن این تیم نشدیم؟
من به نتایج ایشان کاری ندارم و باید بگویم که کی‌روش بزرگ‌ترین ظلم را در حق من کرد. من چند سال به تیم ملی دعوت نشدم ولی هر وقت در مورد این موضوع از من سؤال شد فقط گفتم که برای ایران آرزوی موفقیت دارم. دوستان من در تیم ملی حضور داشتند و همیشه دوست داشتم ایران نتایج خوبی بگیرد اما کی‌روش در حق من بد کرد و برخی رسانه‌ها نیز حامی او بودند. نمی‌خواهم زیاد در این مورد حرف بزنم ولی خیلی از موقعیت‌ها را به‌خاطر دعوت نشدن به تیم ملی در آن زمان از دست دادم. همه می‌دانند که من در پرسپولیس با چه کیفیتی فوتبال بازی می‌کردم ولی به هر حال کی‌روش تصمیماتی در مورد من گرفت که نابودکننده بود. برای من مهم نیست که حامیان کی‌روش بخواهند ناراحت شوند یا نشوند ولی واقعا این مربی در حق من ظلم کرد.

*تو در آن سال‌ها هم موقعیت خوبی داشتی و حتما الان حسرت می‌خوری که آن زمان تیم ملی را از دست دادی، درست است؟
چرا وقتی حقم خورده شد نباید حسرت بخورم؟ در پاسپورت من ویزای برزیل خورد و این حق من بود که به جام جهانی بروم ولی کی‌روش سر لجبازی با آقای کرانچار و سپاهان درنهایت مرا خط زد. من هیچ وقت علیه تیم ملی صحبت نکردم و قسم می‌خورم که اگر الان هم در تیم ملی نباشم برای ایران آرزوی موفقیت دارم چون اگر تیم ملی موفق باشد، پرچم ایران بالا می‌رود. الان هم خدا را شکر می‌کنم که در خدمت تیم ملی هستم و با تمام توان بازی می‌کنم. تا زمانی که مثمرثمر باشم در خدمت تیم ملی خواهم بود و اگر هم سرمربی تیم ملی احساس کند که به درد این تیم نمی‌خورم قطعا برای موفقیت تیم ملی دعا می‌کنم.

*بعد از رفتن کی‌روش تصور خیلی‌ها این بود که تیم ملی دیگر تا چند سال نمی‌تواند از لحاظ نتیجه‌گیری آمار خوبی داشته باشد ولی به‌نظر می‌رسد خیلی از پیش‌بینی‌ها تغییر کرده است؟
من کاری به گذشته ندارم و هم‌اکنون با اسکوچیچ کار می‌کنم که او برای تیم ملی زحمت می‌کشد و امیدوارم این روند موفقیت‌آمیز، ادامه داشته باشد. خیلی‌ها تصور می‌کنند یک مربی برای موفقیت حتما باید اسم و رسم داشته باشد ولی من چنین نظری ندارم و مهم این است که یک مربی کیفیت فنی خوبی داشته باشد. مورینیو هم اول کارش اسم و رسمی نداشت ولی دیدید که چگونه در فوتبال موفق شد. البته باید به یک موضوع دیگر هم اشاره کنم.

*چه موضوعی؟
قبل از اینکه تیم ملی به بحرین برود خیلی‌ها منتظر برکناری اسکوچیچ بودند ولی من آن زمان به موفقیت تیم ملی ایمان داشتم و دیدید که نتایج خوبی گرفتیم. متأسفانه برخی از رسانه‌ها می‌خواهند از برخی افراد کورکورانه حمایت کنند که به‌نظر من این درست نیست. من باید از زحمات آقای اسکوچیچ تشکر کنم همچنین وحید هاشمیان و کریم باقری. از دیگر مربیان تیم ملی هم که در کنار اسکوچیچ هستند کمال تشکر را دارم و آنها واقعا انسان‌های خوبی هستند.

*کار کردن با اسکوچیچ چطور است؟
همه بازیکنان رابطه بسیار خوبی با این مربی دارند و با اسکوچیچ احساس راحتی می‌کنند. من با مربیان خارجی زیادی کار کردم ولی در مورد دراگان باید بگویم که او یک انسان بسیار مثبت و توانمند است و عملکردش در تیم ملی نیز همه‌چیز را نشان می‌دهد.

*به‌نظر تو ما به جام جهانی صعود می‌کنیم؟
نباید در این مورد سؤالی مطرح شود و یا با شک و تردید صحبت کنیم. ما باید به جام جهانی صعود کنیم چون حقمان است. من باید یک تشکر ویژه از آقای عزیزی خادم داشته باشم که به‌صورت ویژه تلاش می‌کند تا تیم ملی شرایط خوبی داشته باشد. امیدوارم بازیکنان مصدوم هم هر چه زودتر به تیم ملی برگردند.

*ظاهرا حضور مهدی مهدوی‌کیا در تیم ملی برای شما اتفاق جالبی بود؟
آقا مهدی نیاز به صحبت من ندارد. همه می‌دانند که او چه شخصیت بزرگی دارد و حضور مهدوی‌کیا در تیم ملی یک قوت قلب بزرگ برای ما بود.

*بعد از جدایی از پرسپولیس برخی از هواداران این تیم برخورد خوبی با تو نداشتند ولی خیلی از هواداران هم اعتقاد داشتند که حق داشتی برای آینده‌ات تصمیم بگیری. در این مورد چه صحبتی داری؟
فقط این را بگویم که هیچ‌کس به اندازه من فحش نخورد و بی‌احترامی نشنید. من ۴سال با کمترین قرارداد برای پرسپولیس بازی کردم و همه قراردادشان از من بیشتر بود و حاضرم این موضوع را ثابت کنم. فقط یک سال از پول حرف زدم و از دید بعضی‌ها تبدیل به بازیکن بی‌غیرت شدم. البته حساب هواداران واقعی پرسپولیس از همه جداست و آنها می‌توانند تشخیص دهند که چه‌کسی واقعا برای تیم زحمت کشیده است.

*به نظر می‌رسد از توهین‌هایی که به تو شده خیلی ناراحتی؟
زیاد دوست ندارم به این چیزها فکر کنم و مقصر اصلی را رسول‌پناه می‌دانم و حتی علیرضا بیرانوند هم در برنامه تلویزیونی گفت که او به این باشگاه آمده تا پرسپولیس را نابود کند. خیلی‌ها این بحث را مطرح می‌کنند که من قرارداد داشتم ولی چرا کسی به این توجه نمی‌کند که ۴سال کمترین پول را گرفتم و این برای من سخت است که یک بازیکن تازه‌وارد بیاید و ۲برابر من پول بگیرد و من هم ساکت باشم. چرا زمانی که نخستین نفر قراردادم را تمدید می‌کردم خیلی‌ها به‌به و چه‌چه می‌کردند ولی وقتی خواستم جدا شوم و از مشکلات و آینده‌ام حرف زدم یک نفر پشت سر من نایستاد؟ خیلی از فحاشی‌ها ناراحتم کرد ولی من تا جایی که توانستم زحمت کشیدم. من می‌توانستم قبل از بازی‌های آسیایی بروم ولی این کار را نکردم، نمی‌خواهم بگویم در رفتن به فینال آسیایی سهم داشتم ولی به هرحال یک مقدار که نقش داشتم.

*آیا یک روز به پرسپولیس برمی‌گردی؟
چرا برنگردم؟ من به این کاری ندارم که چه کسانی فحش دادند و توهین کردند چون آنها شخصیت خودشان را نشان دادند. من پرسپولیسی هستم و آنجا خانه من است. من از روز اول هوادار پرسپولیس بودم و حالا هم که در این تیم نیستم باز هم برای آنها بهترین‌ها را آرزو می‌کنم. طبیعتا من هم بخشی از تاریخ پرسپولیس هستم و یک روز به این تیم برمی‌گردم.


لینک کوتاه : https://arteshesorkh.com/p/144163
نظرت رو بنویس
از حروف انگلیسی استفاده نکن
در حال حاضر فقط کاربرانی که در سایت ثبت نام کرده باشند میتوانند نظر ثبت کنند.
جهت ثبت نام میتوانید اینجا کلیک نمایید.
امیر بیهان سرخ

-1

0

3 سال پیش

خوبه رفتی پول خوب گرفتی به قول خودت داشت دیگر دیر میشدپس کی میخواستی به زندگی لاکچریت برسی الان هم یکی دوسال بعد با کلی دلار ودرهم وصلوات برمیگردی وبا ۳۴سال سن بعشق عدد شش قدیم و انشالله جدید ( دبل هت تریک) یه قرار داد شش ساله میبندی که هم خیال خودت وهن خیال ما راحت میشه که تا ۴۰ سالگی جایی نمیری مگر اینکه تیم نخواست و اونوقت دوباره مدیر و هواداران بد میشن که چرا بازیکن ۳۸ ساله نیمکت نشین را به تیم تعصب داشت را نمیخواهند.


Alireza

0

1

3 سال پیش

دوستان الکی به شجاع انگ خیانتی نزنین به اون هم حق بدین واقعا خیلی فوش خورد هر کی بود هم میرفت و دیگه بر نمیگشت


سامان امینی

-1

0

3 سال پیش

من کاری به فحش ندارم کاری هم به مسائل دیگه ندارم ولی خوب تو ذهنم هستش که همین شجاع عزیز چطور مارو تنها گذاشت با همه اینه مشکلات براش آرزوی سلامتی و موفقیت میکنم ولی همه تیمها بازیکن جوون میگیرن و ۳الی ۴ ساله میبندن نه اینکه بازیکن ۳۵ ساله بیارن


سامان امینی

-2

0

3 سال پیش

من کاری به فحش ندارم کاری هم به مسائل دیگه ندارم ولی خوب تو ذهنم هستش که همین شجاع عزیز چطور مارو تنها گذاشت با همه اینه مشکلات براش آرزوی سلامتی و موفقیت میکنم ولی همه تیمها بازیکن جوون میگیرن و ۳الی ۴ ساله میبندن نه اینکه بازیکن ۳۵ ساله بیارن


Rohollah Mousavi

-3

0

3 سال پیش

شجاع خیانت زاده!!!


سجاد کریمی

0

2

3 سال پیش

با درود بر ارتش سرخ،بازیکنی که تو مشکلات کنار تیم نبود در آینده هم نیازی نیست باشه و پرسپولیس هیچ نیازی به بازیکن پولکی و لوگو بوس کن نداره هیچ نامی بزرگتر ازپرسپولیس نیست،،تنها بازیکنی که تو این چندسال خیلی منطقی از تیم جدا شد کنعانی بود.


احمد نوری اسرمی

-1

0

3 سال پیش

اگه شجاع برگرده یه بدعت براه میوفته همه از پرسپولیس به عنوان یک پل استفاده میکنن بعد سر بزنگاه تیم تنها میزارن یادتون نره ترابی برای هشت درصد قرارداد خودش فسخ کرد حق تراسفر ترابی سی وپنج درصد بود نخواست این پول بده اینم میگفت احترام میخواستم رفت قطر دائم مصدوم میشد حتی گریه میکرد خدا پس کلش زد دوبار برگشت بعدش شجاع رفت اینم گفت احترام میخواستم چون نخواست چهارصد هزار دلار بده امسالم مغانلو این کار کرد . مغانلو نیم فصل تو پرتغال به نیمکت پیچ و مهره شده بود بازیکن پنجاه هزار یورویی رو ما پرسپولیسیها رسوندیم به پانصد هزار یورو اخرشم سر خر انداخت پایین رفت سپاهان . حالا میخوام به فاطمه خانم بگم شما با احساساتتون کاری میکنن بدعتی که ترابی و شجاع و مغانلو براه انداختین همیشه تو تیم میمونه و فقط ما هوادارا اسیب میبینیم با احترام به نظر همه هوادارا از شما خواهش میکنم از این دست بازیکنا دفاع نکنین چون پرسپولیس همیشه بزرگ بوده و هست یادتون به حرف برانکو هست زمان بسته بودن پنجره نقل وانتقالات گفت هیچ نامی بزرگتر از پرسپولیس نیست با همین تفکر و با فقط سیزده بازیکن رفت فینال اسیا 💓💓💓💓💓💓🏆⭐🌟 به امید قهرمانی اسیا وستاره دوم و دبل هتریک انشااله


داریوش حاتمی

-1

0

3 سال پیش

از الان به فکر فصل بعد هستش دمت گرم آقا شجاع دولارای اونجا کم بود از الان داری بازار گرمی میکنی واسه پرسپولیس بعدهم که میری سپاهان بعد حرفهای پشت پرده که بعد میگم رو میکنم بازی رو خودمون بلدیم .فقط نمیدونم بعضی ها چرا گول این حرفها رو میخورن.خیلی راست میگی بیا سفید امضا کن


حسن عبادی

-2

0

3 سال پیش

چی بگم . ما دیگه بازیکن جوان می خواهیم نه پا به سن گذاشته


k.sh.m

-3

1

3 سال پیش

همین شجاع یکی از مقصر های فینال هست


فاطمه💕🏆💪🏻

-3

2

3 سال پیش

ماجرای فینالم اصلا ربطی ب تو نداره توفینال داور ازهمه مقصرتر بود اگه سراحمد برای تیم پنالتی میگرفت بازی ۲_۲ میشد و پرسپولیس توپنالتیا اولسانو نابودش میکرد داور رفت سمت وی ای ار اما حتی یک ثانیه ام نگا نکرد و برگشت چون میخاستن پرسپولیسو زمینش بزنن حتی اگه توام بودییی و صدتا دیگ شبیهت تو خط دفاع بودن بازم این اتفاق میوفتاد چون میخاستن ک پرسپولیس قهرمان نشه ...و اوناییم ک مردن ک دیگ تقصیر تونیست ک😐اونا باید خودشونو کنترل میکردن عجلشون براهمون لحظه بوده و فرارسیده اگه اون روز بازی نمیرسید مطمعنا فرداش میمردن ک طبیعیه🚶🏼‍♀️.ب اینا فکرنکن توبهترینی


فاطمه💕🏆💪🏻

-1

4

3 سال پیش

شجاع توبهترینی پرنده قشنگم و هیچ کدوم از مدافع های اسیایی ب گرد پاتم نمیرسن و اینو بدون ک پرنده و بهترین مدافع ما تویی تاوقتی ک بیایی اوناییم ک فوش میدادن مثلا میخاستن بگن بازیکن فن نیستن چون جدیدا هرخری میخاد بگه بازیکن فن نیست ب بازیکنه فوش میده بدون اینکه بدونه اون بازیکن ی روزی چقد برای تیمش زحمت کشیده دوستت داریم و منتظربازگشتت هستیم تاوقتی ک برگردی سکوت میکنیم و وقتی ک اومدی باتموم اون بیشعورایی ک حرف مفت زدن برخورد ویژه میکنیم😎💪🏻🔥غمت نباشه پسر پشتتیم


محمدباقر بیرانوند

0

3

3 سال پیش

آفرین شجاع برا تیم ملی خوب بازی کن


محمدباقر بیرانوند

0

2

3 سال پیش

شجاع شجاست


احمد نوری اسرمی

-4

0

3 سال پیش

یه چیزی یادم رفت جناب اقای شجاع خلیل زاده یک عراقی بیشتر از تو شرف داشت


سعیدجنادله

-2

3

3 سال پیش

اگه خانه خودت بود بعدفینال میرفتی حق هم داشتی ولی،توشرایطی،رفتی که بهت نیازداشتیم،


علیرضا۶

0

2

3 سال پیش

احتمالا سال بعد جانشین سیدجلاله


k.sh.m

-3

3

3 سال پیش

کوه غیرت کسی هست که موند فینال بازی کرد بعدش رفت ( بشار ) نه این یارو که دم فینال رفت. این میگه برای آینده م رفتم مگه بشار آینده نداشت. تو اگه دو هفته صبر میکردی دیگه نمیتونستی بری قطر اگر هم میخوای بری خوب برو هیچ اشکالی نداره ولی قبلش نیا گوش همه زمین و زمان و پر کن و نگو « میخوام به عشق شیش تایی ها شیش ساله ببندم »


k.sh.m

0

3

3 سال پیش

کوه غیرت !!!!


k.sh.m

0

3

3 سال پیش

کوه غیرت !!!!


احمد نوری اسرمی

-2

2

3 سال پیش

من به عنوان یک مازندرانی و پرسپولیسی دو اتیشه به هوادارا حق میدم چون از پرسپولیس به تیم ملی رسیدی لژیونر شدی به پول میلیون دلاری رسیدی ولی پای فینال با نامردی تمام رفتی حتی چهارصدهزاردلار حق ترانسفر پرداخت نکردی با وقاحت برگرشتی گفتی احترام ندیدم یادت هست با السد چه حرکت بی شرمانه ای انجام دادی باسروش رفیعی هر مسخره بازی که میتونستین انجام میدادین الان برای ما ادم شدی میگی برمیگردم برو ببین قبل پرسپولیس کجای فوتبال ایران بودی از برند پرهوادارترین تیم اسیا استفاده کردی . امدوارم هیچ وقت برنگردی هیچ نامی بزرگتر از پرسپولیس نیست خیلیها اومدن ورفتن اونی که موند پرسپولیس بود در ضمن حالا که با نامردی رفتی منم میگم هرچی فحش خوردی حقت بود نامردخائن ...🏆👋🏆👋🏆👋🏆👋🏆👋🏆👋🏆👋🏆👋🏆👋🏆👋🏆👋🏆


بهنام آقازاده

-1

1

3 سال پیش

توهنوزسن زیادنی فرصت برگشت داری هیچ طرفدار واقهی ب هیچکدوم ازعنصرا این چندسال ن توتنهاچون اون ترکیب اولیه ک همشون رفتن چ اوناک ب بقیه تیم هارفتن شماهاباهم یه تاریخ ساختین و اینم ی تلنگربودش ولی حیف تواین لیگ قطری.... برگردی پرسپولیس تاروزآخرجات تضمین چ پرسپولیس چ تیم ملی امااونجافوتبالت نابودمیشه توکوه غیرتی دمت گرم


محمد کرمی

-1

3

3 سال پیش

درود به شرفت،خیلی خوب گفتی👏👏


صمد صابری

0

5

3 سال پیش

هربازیکنی حق داره به آینده اش فکر کنه


محمد عرفان بونری

0

3

3 سال پیش

از شوق میخوام پرواز کنم😄😄😂


حسین علیزاده

0

4

3 سال پیش

ماشالله به شجای با تعصب.تو حق داشتی فکر آینده ات باشی.من هنوز منتظر ت توتیم پرسپولیس هستم.انشالله برمیگردی و رو مخ مهاجم های دیگه میری


علیرضا

-2

1

3 سال پیش

آقای خلیل زاده عزیز کاشکی بدونی اگه هوادارا فوشت دادن بی احترامی کردن به خاطر اینکه از پرسپولیس جدا شدی نیس برا این بود که تو درست دو هفته مونده به فینال تیمو ول کردی نموندی بعد فینال بری


عبدالرحیم جعفرزاده

-1

2

3 سال پیش

سلام...انشالله موفق باشی..ولی قبول کن بد خیلی بد موقع جداشدی ..جدا شدن شما یعنی از دست دادن جام قرمانی که فقط 90 دقیقه باهاش فاصله داشتیم..پس قبول کن هودار حق داره نارحت باشه


پیمان داوری

0

3

3 سال پیش

کجا از پرسپولیس بهتر .ای چه سوالیه که میپرسید.


امیرمهدی جعفری

0

4

3 سال پیش

آفرین به غیرتت


حامد اکبری

0

3

3 سال پیش

آای شجاع خلیل زاده اینو بدون که همه هوادارا پرسپولیس دوست دارن ولی ازت دلخورن... تو حق داشتی به فکر آیندت باشی ولی اصلا حق نداشتی درست پای فینال تیم و تنها بزاری تا شیری تو دفاع اون اشتباه بکنه و جام آسیا ازمون گرفته بشه.. مثل بشار با این که خارجی بود موندش بعد فینال رفت.. ولی بازم دوست داریم و میدونیم برمیگردی و این کارتو جبران میکنی.. مثل ترابی..


علی حیدری

0

3

3 سال پیش

شجاع توباغیرتی شکی در این نیست اونهایی که فوش دادن مسلماپرسپولیسی نبودن وخودشون جا پرسپولیسی جازدن که هواداران باغیرت پرسپولیس کوچیک کنن.ولی خودشون کوچیک شدن


محمدرضافهیمی

0

4

3 سال پیش

آفرین به غیرت صخره نفوذناپذیر پرسپولیس

بازی های پرسپولیس

0-0

پرسپولیس

سپاهان

چهارشنبه, 12 اردیبهشت
ساعت 19:30

ورزشگاه : آزادی

داور : بیژن حیدری

نظرسنجی

به نظر شما پرسپولیس قهرمان لیگ برتر خواهد شد؟

گلزنان برتر پرسپولیس
نام بازیکن تعداد گل
1 شهاب زاهدی 6
2 گئورگی گولسیانی 5
3 محمدحسین کنعانی‌زادگان 5
4 عیسی آل‌کثیر 4
5 مهدی ترابی 2
6 اوستون ارونوف 2
7 علی نعمتی 1
8 سعید صادقی 1
9 مرتضی پورعلی‌گنجی 1
10 یاسین سلمانی 1
11 محمد عمری 1
12 امید عالیشاه 1
13 نبیل باهویی 1
14 دانیال اسماعیلی‌فر 1
نام بازیکن تعداد گل
1 عیسی آل‌کثیر 3
2 مهدی ترابی 1
3 دانیال اسماعیلی‌فر 1
4 اوستون ارونوف 1
نام بازیکن تعداد گل
1 سعید صادقی 2
2 امید عالیشاه 1
برنامه بازی ها

هفته 25 لیگ برتر

سه‌شنبه, 11 اردیبهشت

شمس آذر 2 - 1 پیکان 18:20

چهارشنبه, 12 اردیبهشت

هوادار 2 - 1 صنعت نفت 17:00
تراکتور 0 - 0 استقلال 17:00
مس رفسنجان 1 - 1 گل گهر 17:45
ذوب آهن 0 - 2 نساجی 18:00
استقلال خوزستان 1 - 1 ملوان 18:15
آلومینیوم 1 - 1 فولاد 18:15
پرسپولیس 0 - 0 سپاهان 19:30

یک هشتم جام حذفی

جمعه, 07 اردیبهشت

آلومینیوم 4(6) - 4(5) پرسپولیس 18:15

هفته 6 لیگ قهرمانان آسیا

سه‌شنبه, 14 آذر

پرسپولیس 1 - 2 الدحیل قطر 19:30
استقلال تاجیکستان 1 - 1 النصر عربستان 21:00
جدول مسابقات
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 استقلال 25 20 54
2 پرسپولیس 25 20 53
3 سپاهان 25 21 46
4 تراکتور 25 12 43
5 ملوان 25 9 39
6 گل گهر 25 7 35
7 شمس آذر 25 4 34
8 ذوب آهن 25 -1 33
9 مس رفسنجان 25 -3 31
10 آلومینیوم 25 -8 30
11 هوادار 25 -6 28
12 پیکان 25 -9 25
13 نساجی 25 -15 22
14 فولاد 25 -19 22
15 استقلال خوزستان 25 -10 21
16 صنعت نفت 25 -22 16
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 النصر عربستان 6 6 14
2 پرسپولیس 6 0 8
3 الدحیل قطر 6 0 7
4 استقلال تاجیکستان 6 -6 3

ارتش سرخ

Perspolis

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

فوتبال

فوتبال