ارتش سرخ دات کام

اخبار

داوران عراقی عینک می‌خواستند یا زبا ...

نویسنده : ارتش سرخ دات کام

-

نظرات : 14 اظهار نظر

-

5 ماه پیش

داوران عراقی عینک می‌خواستند یا زبان نداشتند؟

ارتش سرخ دات کام :
داوران عراقی عینک می‌خواستند یا زبان نداشتند؟
بعد از جار و جنجال‌های داوری و زیر سؤال بردن تصمیمات موعود بنیادی‌فر در دربی، این سؤال پیش آمد که داوران عراقی چه کسانی بودند؟ چطوری آمدند و چطوری رفتند؟ اسم و نشان‌شان چه بود؟

سرمنشأ این قضیه آنجا بود که یحیی گل‌محمدی در نشست خبری بعد از بازی به این نکته اشاره کرد که باید برای این داوران عراقی عینک بگیرند چرا که صحنه واضح اخراج حامدی‌فر در دقیقه 60 را ندیدند.

تمام بازیکنان و مدیران پرسپولیس نیز به اشتباه بزرگ کمک داوران ویدئویی اشاره داشتند و این مورد به عنوان سؤالی جدی درباره قضاوت دربی مطرح شد. حتی برخی بازیکنان مثل بیرانوند صراحتاً گفتند VAR بازی را درآورد و عالیشاه به این نکته اشاره داشت که اشتباه کردن با VAR شرم‌آور است.

اما روز بعد از بازی داستان وارد فاز تازه‌ای شد چرا که حسین بادامکی سرپرست معاونت ورزشی پرسپولیس خواستار پخش صدای بین داوران VAR و تیم داوری داخل میدان شد تا همه چیز درباره پنالتی دقیقه 11 پرسپولیس، صحنه خطای دقیقه 60 حامدی‌فر روی شهاب زاهدی و البته پنالتی بحث‌برانگیز دقیقه 97 مشخص شود.

در واکنش به این درخواست، خداداد افشاریان ابتدا گفت صوت رد و بدل شده بین داوران محرمانه است و برای ضبط صدای آنها مجوز فیفا را نداشته‌اند اما دوباره گفت اصلاً صدای داوران ضبط نشده! این مسأله در حالی از سوی رئیس کمیته داوران مطرح شد که اصلاً قضاوت با سیستم VAR حتماً باید با ضبط صدای تیم داوری صورت بگیرد و این جزو پروتکل‌های قضاوت با این سیستم به حساب می‌آید.

همین مسأله باعث شد تا باشگاه پرسپولیس صراحتاً اعلام کند اگر فدراسیون فوتبال و کمیته داوران مکالمات رخ داده بین داوران را منتشر نکنند، به فیفا شکایت می‌بریم و تا پایان پرونده موضوع را پیگیری می‌کنیم.

با گسترده‌تر شدن حواشی پیرامون این داستان یک اظهارنظر از سوی یک کارشناس ماجرا را جنجالی‌تر هم کرد. حیدر سلیمانی درباره صحنه مورد اعتراض پرسپولیس که داور باید بازیکن استقلال را اخراج می‌کرد گفت: اطلاع دارم که بنیادی‌فر در سه صحنه خواسته داوران عراقی را رد و به آنها بی‌اعتنایی کرد. بازیکن استقلال با کف کفش خود مستقیم روی مچ پای بازیکن پرسپولیس رفت و بدون شکت باید کارت قرمز مستقیم می‌گرفت حالا شاید به دلیل جو بازی و فشارهایی که روی بنیادی‌فر بود او این تصمیم را نگرفت.

این اعتراض‌ها و حرف و حدیث‌ها آنقدر گسترده شد تا ماهیت داوران عراقی حاضر در اتاق VAR هم زیر سؤال برود. روز بعد از دربی افشین پیروانی در مصاحبه‌ای لایسنس داوران عراقی را به خاطر ندیدن و گزارش نکردن آن صحنه دقیقه 60 زیر سؤال برد و همین باعث شد تا تحقیقاتی درباره آنها صورت بگیرد. خیلی زود با استخراج لیست داوران عراقی مشخص شد هیچ داوری از عراق لایسنسVAR را ندارد و مشخص نبود داورانی که توسط کمیته داوران به تهران آمدند و در اتاق کمک داور ویدئویی نشستند چه کسانی بودند و چطور تأیید شدند. با این حال ساعتی بعد از این خبر هم تکذیب شد و گفته شد داوران VAR در جدول مورد اشاره قرار نداشتند و نام بنیادی‌فر هم در بین داوران ایرانی فقط به عنوان داور بین‌المللی نوشته شده کما اینکه در بازی پرسپولیس با استقلال تاجیکستان هم داوران VAR عراقی بودند.

در واکنش به هجمه‌ها بالاخره دیروز فدراسیون فوتبال اعلام کرد زید ثامر و حیدر علی داوران عراقی که لایسنس کمک داور ویدیویی از فیفا را دارند برای استفاده از این تکنولوژی در روز پنجشنبه در ورزشگاه آزادی حضور داشتند. موضوع قضاوت آنها هم با توجه به مقررات در سامانه فیفا به ثبت و تأیید بخش مربوطه رسید. طبق اعلام فدراسیون فوتبال این دو داور عراقی ساعت 19 روز چهارشنبه به تهران رسیدند و جمعه صبح هم ایران را ترک کردند. طبق اعلام فدراسیون مطابق پروتکل‌ها، این دو داور در روز بازی هم در کنار تیم داوری حضور داشتند. آنها سپس در چک زمین مسابقه هم همراه با سایر داوران و ناظران مسابقه بودند و در نهایت راهی اتاق مخصوص شدند و امور مربوطه را انجام دادند.

با این وجود حواشی پیرامون صلاحیت این داوران و اینکه چرا در آن صحنه به بنیادی‌فر کمک نکردند یا خود بنیادی‌فر نخواست صدایشان را بشنود ادامه دارد. در صحنه مورد اشاره بعد از اعتراض بازیکنان و کادر فنی پرسپولیس بنیادی‌فر دوباره به هدست خود اشاره کرد و گفت چیزی از اتاق VAR به او نگفته‌اند در حالی که به زعم پرسپولیس این صحنه درست شبیه آنچه درباره النصر – پرسپولیس اتفاق افتاد مستحق کارت قرمز برای بازیکن استقلال است. در عین حال با وجود تأیید همه کارشناسان داوری مبنی بر اینکه داور باید در این صحنه با کمک VAR کارت قرمز مستقیم می‌داده، یک اظهارنظر از سوی علیرضا فغانی کار بنیادی‌فر را تأیید کرد اما نظر فغانی که گفته بود پای بازیکن استقلال در حالت خم شده بوده توسط مسعود مرادی رد شد و او گفت فقط در حالت سر خوردن است که تکل خطرناک با کارت قرمز مستقیم جریمه نمی‌شود.

موضوع دیگر بحث ضبط نشدن صدای بین تیم داوری با داوران VAR است که همچنان مورد سؤال و ابهام قرار دارد. معرفی هدست‌های جدید توسط فدراسیون فوتبال دو روز قبل از دربی نشان می‌دهد که این دستگاه‌ها مجهز به سیستم ضبط صداست. سایت رسمی شرکت «وکرو»هم که این دستگاه‌ها را تولید کرده است می‌گوید (ضبط صدا) record یکی از ویژگی‌های این دستگاه‌ها است. تصاویر منتشر شده از اتاق VAR ورزشگاه آزادی هم نشان می‌دهد که تجهیزات ضبط صدا موجود بوده است.

اما یک نکته دیگر نیز در مورد داوران عراقی و زیرسؤال رفتن صلاحیت‌شان وجود دارد. اینکه چطور بعد از شروع دوباره جریان بازی و توقف بعدی بازی مقابل دروازه پرسپولیس، این داوران عراقی به بنیادی‌فر گفتند باید صحنه لحظاتی قبل در محوطه جریمه استقلال (خطای سهرابیان روی شهاب زاهدی) را چک کند؟ گفته می‌شود اگر داور این اخطار را تأیید می‌کرد طبق قانون نمی‌توانست پنالتی اعلام کند چرا که بازی بعد از آن به جریان افتاده و دوباره قطع شده بود!


لینک کوتاه : https://arteshesorkh.com/p/157910
نظرت رو بنویس
از حروف انگلیسی استفاده نکن
در حال حاضر فقط کاربرانی که در سایت ثبت نام کرده باشند میتوانند نظر ثبت کنند.
جهت ثبت نام میتوانید اینجا کلیک نمایید.
ع حسین زاده

0

3

5 ماه پیش

داوران عراقی فقط وفقط بعنوان دکور تو اتاق وار بودن، و تصمیمات جای دیگه گرفته میشد، تمام اینها با یک برنامه‌ریزی دقیق از پیش تعیین شده بود، والا اگر ریگی تو کفششون نباشه، مکالمات وار را پخش می‌کردن تا شبهات برطرف بشه، این افشاریان بی شرف، برای حفظ صندلی خودش هم شده، باید دستورات تاج بی‌شرف و همدستانش رو مو به مو اجرا کنه تا بتونن برای استقلال و مدیر عامل فاسدش، راه را هموار کنن، متأسفانه مدیران فاسد تو این مملکت، بخصوص توی فوتبال اونقدر زیاد هستن که تو تمام ارکان فدراسیون رخنه کردن، حتی کمیته انضباطی و اخلاق که مرجع عدالت و انصاف هست، بنابراین نباید به عدالت و انصاف اونا خوشبین بود، باید شکایت رو به فیفا ببرن، حتی اگر به قیمت محروم کردن فوتبال ایران باشه، چون این بی خاصیت ها، کثافت کاری و بی شرفی رو از حد گذروندن.


امیرضا

0

3

5 ماه پیش

هم عینک داشتن،هم زبان ، البته پول و دستور افشاریان ارجع تر بود


حسن غلامی

0

3

5 ماه پیش

اصلا موضوع داوران عراقی موضوعی قانونی نبود واین داوران از دوستان فوتبالی وبخصوص کمیته داوران هستند وتقریبا ساکن ایران هستند ودردانشگاههای ایران مشغول تحصیل درکارشناسی ارشد هستند ومسئولین داوری هم دورهمی این تصمیم را گرفتند که اینها اینجاهستند وهزینه زیادی نمی خواهند وحتی می‌توانیم ازآنها بخواهیم که نظراتمان رااعمال کنند که این کارها براحتی انجام شد ولی تمام تصمیمات برعلیه پرسپولیس گرفته شد چون تیم پیروز پرسپولیس بود وبهتربازی می کرد وباید بازی مساوی میشد متاسفانه وار دفوتبالی که بی قانونی درآن بیداد می کند بسیارخطرناک است ومیتواند بسیاری از نتایج را تغییر دهد وهمه چیز را به گردن وار بیاندازند


مرادسلمانی

0

4

5 ماه پیش

وی آروداورعراقی که هیچ وقتی رئیس داوران وداورنمیخوادخطای که بازیکن استقلال ساق پای شهاب روهدف فراردادواخراج نمی کنی ازدست داورخارجی و وی آرکاری بعمل نمیاد


حبیب پاینده

-5

4

5 ماه پیش

♥♥♥به امید روزهای خوب و جذاب تنها ارتش سرخ روی زمین با برگشت 😘 حسین آقا هدایتی 😘 بزرگوار، حامی دوست داشتنی پرسپولیس کبیر ♥♥♥


حسین هدایتی
(در پاسخ حبیب پاینده)

-2

2

5 ماه پیش

مخلصتم اقا حبیب بزرگ منی داداش دم شما گرم🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹


فرشاد شیخ الاسلامی

0

4

5 ماه پیش

چقدر آش داوری شور شده . کثافت از سر و روی این فدراسیون ، کمیته داوران داره میریزه


خان پرسپولیسی

0

4

5 ماه پیش

الله واعلم،،انشاالله به جزای،کار کثیف شان برسند🤲🌺❣️🌹♥️🌷💝🪻💖🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩


عبدالرحمن لشکری

0

3

5 ماه پیش

چیزی که عیان بود این بود که موعود بنیادی فر به کمک var والبته به سفارش ودستور مافیای کثیف، در روز روشن سر پرسپولیس رو برید ؛ خدا خودش جزاشونو بده


آرین

0

2

5 ماه پیش

درود بر پرسپولیس بزرگ... درود بر شیر پسران پرسپولیس.... درود بر یحیی و کادر فنی با غیرتش.... درود بر هواداران خانم و آقایی که رفتن استادیوم تا با قدرت از پرسپولیس حمایت کنن... درود بر شرف و غیرت همتون شیر هوادارای پرسپولیس ♥♥♥ پرسپولیس یعنی ارتش سرخ ایران و آسیا♥ پرسپولیس یعنی طوفان سرخ که وقتی به حرکت درمیاد تمام دشمناشو نابود میکنه♥ پرسپولیس یعنی شرف و غیرت میلیون ها هوادار ♥ پرسپولیس یعنی قهرمان مطلق ایران زمین♥ پرسپولیس یعنی ابر قدرت ایران و آسیا♥♥♥♥♥♥


رسول رسولی

0

2

5 ماه پیش

دنبال چی هستید وب کی میخاید ثابت کنیددوراه داشت .بازی رومیبردید.ثابت کنید حرف خالی چ فایده


مهرداد

-1

1

5 ماه پیش

دوران عراقی خریداری شده بودن.


🌹🌺🔥❤️دختر شیرازی🌹🌺🔥❤️

0

3

5 ماه پیش

دربی رو برای کیسه کشا دراوردند تا گریه نکنند


حسین هدایتی

0

6

5 ماه پیش

حق ما رو خوردند و تموم شد رفت الان باید سر این ماجرا و جریان تخلفات استقلال همه پشت هم باشیم و با جدیت و خشم اعتراض خودمون رو نشون بدیم هوادارهای عزیز،پیشکسوتهای محترم لطفا ساکت نباشید

بازی های پرسپولیس

2-1

نساجی

پرسپولیس

دوشنبه, 17 اردیبهشت
ساعت 18:15

ورزشگاه : وطنی

داور : موعود بنیادی‌فر

نظرسنجی

بهترین بازیکن پرسپولیس برابر نساجی کدام بازیکن بود؟

گلزنان برتر پرسپولیس
نام بازیکن تعداد گل
1 شهاب زاهدی 6
2 گئورگی گولسیانی 5
3 محمدحسین کنعانی‌زادگان 5
4 عیسی آل‌کثیر 4
5 اوستون ارونوف 4
6 مهدی ترابی 2
7 علی نعمتی 1
8 سعید صادقی 1
9 مرتضی پورعلی‌گنجی 1
10 یاسین سلمانی 1
11 محمد عمری 1
12 امید عالیشاه 1
13 نبیل باهویی 1
14 دانیال اسماعیلی‌فر 1
نام بازیکن تعداد گل
1 عیسی آل‌کثیر 3
2 مهدی ترابی 1
3 دانیال اسماعیلی‌فر 1
4 اوستون ارونوف 1
نام بازیکن تعداد گل
1 سعید صادقی 2
2 امید عالیشاه 1
برنامه بازی ها

هفته 27 لیگ برتر

شنبه, 22 اردیبهشت

شمس آذر - ملوان 17:15
مس رفسنجان - سپاهان 17:50
هوادار - پرسپولیس 18:20
آلومینیوم - صنعت نفت 18:30
تراکتور - گل گهر 18:50

دوشنبه, 24 اردیبهشت

ذوب آهن - پیکان 18:15
استقلال خوزستان - نساجی 19:30
استقلال - فولاد 19:30

یک هشتم جام حذفی

جمعه, 07 اردیبهشت

آلومینیوم 4(6) - 4(5) پرسپولیس 18:15

هفته 6 لیگ قهرمانان آسیا

سه‌شنبه, 14 آذر

پرسپولیس 1 - 2 الدحیل قطر 19:30
استقلال تاجیکستان 1 - 1 النصر عربستان 21:00
جدول مسابقات
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 استقلال 26 21 57
2 پرسپولیس 26 21 56
3 سپاهان 26 21 47
4 تراکتور 26 14 46
5 ملوان 26 9 40
6 گل گهر 26 7 36
7 شمس آذر 26 4 35
8 ذوب آهن 26 -2 33
9 آلومینیوم 26 -7 33
10 مس رفسنجان 26 -4 31
11 هوادار 26 -6 29
12 پیکان 26 -10 25
13 استقلال خوزستان 26 -10 22
14 نساجی 26 -16 22
15 فولاد 26 -21 22
16 صنعت نفت 26 -21 19
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 النصر عربستان 6 6 14
2 پرسپولیس 6 0 8
3 الدحیل قطر 6 0 7
4 استقلال تاجیکستان 6 -6 3

ارتش سرخ

Perspolis

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

فوتبال

فوتبال