ارتش سرخ دات کام

تحلیل ها

دایی باشگاه را هم به حاشیه کشا ...

نویسنده : ارتش سرخ

-

نظرات : 0 اظهار نظر

-

13 سال پیش

دایی باشگاه را هم به حاشیه کشاند

دایی باشگاه را هم به حاشیه کشاند
ارتش سرخ دات کام :

اختلاف نظر علی دایی و مجتبی شریفی همچنان ادامه دارد.


 سرمربی پرسپولیس که پیش از این از سوی کمیته انضباطی ممنوع‌المصاحبه شده بود پس از رفع محرومیتش با ادبیات سمباده نکشیده‌تری درباره این کمیته و رئیسش صحبت می‌کند. سرفصل اختلافات جدید آنها از شبی کلید خورد (شنبه‌شب هفته گذشته) که شریفی و صدر میهمان شبکه 4 بودند تا در بحثی پخته‌تر از آنچه در دیگر شبکه‌های تلویزیونی برگزار می‌شود نگاهی به چرایی ناهنجاری‌های فوتبال و راهکارهای مواجهه با آن داشته باشند. همه چیز روی نوار اعتدال پیش می‌رفت که ناگهان علی دایی روی خط آمد و با همان صراحت لهجه همیشگی‌اش مباحثی را مطرح کرد که هیچ ربطی به روند یک بحث فاخر در شبکه 4 نداشت. البته مجتبی شریفی که از نوع صحبت‌های دایی کاملا غافلگیر شده بود چیزی در آن برنامه تلویزیونی نگفت. اما این پایان کار نبود و رئیس کمیته انضباطی یک روز بعد (یکشنبه) مصاحبه مفصلی را در باب ادعای دایی منتشر کرد.


به گفته شریفی، دایی نباید برای حرفه‌ای که در آن پول گرفته است مرتب از تعداد بخیه‌هایش در فوتبال حرف بزند. قطعا فوتبال و حضور 13 ساله دایی در تیم‌ملی بزرگ‌ترین کمک را به کاپیتان تیم‌ملی کردند تا به رکورد 109 گل ملی برسد.


 افتخاری که دایی قسمت اعظمی از مشهوریتش (نه محبوبیت) را وامدار آن است. پس از این صحبت‌های شریفی، طبق پیش‌بینی علی دایی در مقام پاسخگویی بر آمد و در مصاحبه‌ای گفت:


«مثل اینکه آقای شریفی نمی‌داند من به‌خاطر بازی‌های ملی پولی دریافت نکرده‌ام.»


 البته این صحبت دایی یک سفسطه تمام عیار از سوی او بود چرا که منظور رئیس کمیته انضباطی پول دریافتی در تیم‌ملی نبود بلکه مواهبی بود که دایی به‌واسطه حضورش در تیم‌ملی به آن دست پیدا کرد. اینکه او یکی از بهترین مهاجمان تاریخ ایران بوده است لازم به بازگویی ندارد اما اگر شرایط برای او مهیا نبود شاید هرگز نمی‌توانست 13 سال ممتد در تیم‌ملی حضور داشته باشد. پیش از این مهاجمان بسیار بهتری از دایی بودند که بنا به موقعیت جو زمانه نتوانستند حضور ممتدی در تیم‌ملی داشته باشند.


بازیکنانی مثل ناصر محمدخانی در این فوتبال بودند که در موقعیتی پیشنهاد بوندس‌لیگا را داشتند که ایران درگیر حوادث داخلی و همچنین جنگ تحمیلی بود و همین مسائل، ناخواسته موجب شد محمدخانی‌ها نتوانند به آنچه حقشان بود برسند.


 با این وجود علی دایی سعی دارد با پیش کشیدن بحث بخیه، خودش را محق‌تر از خیلی‌ها در فوتبال بداند. این صحبت‌های دایی با واکنش کمیته انضباطی و شخص حسین عبداللهی دبیر این کمیته روبه‌رو شد و او در آخرین مصاحبه خود گفت: «در مملکتی که این همه شهید و جانباز دارد نمی‌توان به واسطه بخیه به مردم فخر فروخت».

باشگاه هم وارد شد و پشت دایی ایستاد



انتظار می‌رفت با توجه به حضور کاشانی این بحث دست کم از سوی باشگاه پرسپولیس کنترل و سپس مدیریت شود اما روز گذشته (جمعه) باشگاه قرمزها زیر نظر حبیب کاشانی که خودش جزو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال به‌حساب می‌آید، بیانیه‌ای را علیه شریفی روی خروجی سایت اصلی باشگاه آورد که جای تعجب فراوانی داشت.


 آنها در بیانیه‌ای 5 بندی چنین نوشتند:


 «رئيس محترم كميته انضباطي فدراسيون فوتبال اخيراً در مصاحبه با يكي از خبرگزاري‌ها اظهاراتي كاملا غيرمسؤولانه و غيركارشناسي را بيان نموده‌اند و روابط عمومي اين باشگاه را ناگزير از پاسخ و تنوير افكار عمومي مخاطبين فهيم جامعه فوتبال نموده است.

1- اظهارات آقاي شريفي مبني بر اينكه صدمات وارده به شخصيت برجسته فوتبال كشورمان آقاي علي دايي در ازای دريافت پول قرارداد ايشان بوده حاكي از آن است كه ايشان از اين موضوع مطلع نيستند كه اين صدمات نوعاً در بازي‌هاي ملي صورت گرفته و حضور تاريخي آقاي دايي در كسوت بازيكن تيم ملي ايران اسلامي نه‌تنها ما به‌ازاي مالي نداشته بلكه صرفا برخاسته از غيرت و تعصب ملي بوده است.

2- تلاش براي تخريب وجهه سرمربي تيم فوتبال پرسپوليس به عنوان يكي از پرافتخارترين چهره‌هاي ورزشي اسلامي از سوي متولي جايگاه شبه قضایي كميته انضباطي جاي تاسف فراوان دارد.

3- اين باشگاه براي هواداران غيور و فهيم تيم تراكتورسازي به عنوان يكي از ذخاير ارزشمند فوتبال كشور، جايگاه و احترام خاصي قائل است و هميشه از اينكه بازي‌هاي 2 تيم پرسپوليس و تراكتورسازي با حضور پر حرارت هواداران 2تيم، كانون توجه ميليون‌ها علاقه‌مند به فوتبال است بسيار خرسند است. بديهي است اظهارات مغرضانه و غيرمسؤولانه آقاي شريفي در تحريك هواداران تيم تراكتورسازي از نگاه ريزبين و دقيق اهالي فهيم فوتبال دور نخواهد ماند. انتظار به حق جامعه فوتبال و حتي هواداران با درايت تبريزي، قابليت درك لزوم تفكيك تعداد معدود تماشاگر نمايان از خيل عظيم هواداران با اخلاق و با فرهنگ حوزه فوتبال است. قطعا چنين مواضع سخيفي حافظه تاريخي كميته انضباطي را شرمسار يادآوري آن در آينده خواهد نمود.

4- اظهارات تكراري آقاي شريفي درباره دفاع ار رأي صادره مبني بر ممنوعيت مصاحبه آقاي علي دايي طبعا با توجه به 2 واقعيت «عدم اشراف ايشان بر مباني حقوقي» و «تلاش ايشان در استفاده از ابزار كلامي» كماكان اين رأي را در شمار آرايي قرار داده است كه همچون مهري بر پيشاني صادركننده اين رأي پاك ناشدني است. بازخواني مجدد اين رأي توسط جناب آقاي شريفي اين واقعيت را براي ايشان يادآوري مي‌كند كه در رأي صراحتا آقاي دا‌يي از انجام هرگونه مصاحبه با موضوع فوتبال منع شده بودند و اظهارات متعاقب و متناقض آقاي شريفي مصداق بارز «الغريق يتشبث بكل حشيش» (کسی که در حال غرق شدن است به هر شاخه خشکیده‌ای چنگ می‌اندازد) است. اين پرونده صرفا از اين منظر كه يك حكم، در تناقض آشكار با حقوق مسلم فردي و قوانين و مقررات داخلي و خارجي است به مراتب خجالت‌آورتر از واقعه‌اي است كه در بازي تيم‌هاي ذوب آهن و مس كرمان شاهد بوديم اما اي كاش شجاعت تيم شريف داوري در پذيرش مسؤوليت خطا، در جايگاه‌هاي بايسته تري را شاهد بوديم.

5- باشگاه فرهنگي- ورزشي پيروزي (پرسپولیس) از اينكه رئيس كميته انضباطي فوتبال در تقابل آشكار و كاملاً شخصي با اين باشگاه قرار داشته و حقوق مسلم باشگاه را در مواضع مختلف ذبح مي‌نمايد به مراجع ذي‌صلاح شكايت دارد و به آقاي دكتر شريفي كه علاقه‌مند به حضور فعال در عرصه رسانه‌هاي ورزشي هستند توصيه مي نمايد براي ديده شدن راه ديگري غير از بالا رفتن از شاخه‌هاي درخت تنومند پرسپوليس را بيابند».


دایی باز هم حرف زد


از سوی دیگر دايي در گفت‌وگویی درباره پاسخ كميته انضباطي فدراسيون فوتبال مبني بر اينكه وي از تيم ملي به خارج از كشور رفته است و سر فوتبال ايران منت مي‌گذارد، عنوان كرد: «براي كميته انضباطي فدراسيون فوتبال متاسفم كه چنين موضوعي را اعلام كرده است. يك بار گفتم و باز هم تكرار مي‌كنم بهتر است كميته انضباطي به وظايف خودش رسيدگي كند. ما بايد بدانيم هر كدام در چارچوب خودمان وظيفه‌اي داريم. من چگونه به تيم ملي رسيدم؟ حتما زحمت كشيدم».


 وي افزود: «مگر مي‌شود همين طوري يك نفر را به تيم ملي ايران دعوت كنند. همين‌طوري به تيم ملي دعوت نشدم و با تلاش و كوشش لباس مقدس جمهوري اسلامي ايران را بر تن كردم.


كسي كه پيراهن تيم ملي را مي‌خواهد بايد زحمت بكشد. كسي كه مي‌خواهد به تيم ملي برسد بايد از خيلي چيزها بگذرد تا به هدفش برسد.


 من هيچ منتي نمي‌گذارم و خدا را شكر مي‌كنم كه توانسته‌ام قلب ملت ايران را در هر بازي كه به ميدان رفته‌ام شاد كنم حالا هر چه مي‌خواهند بگويند».


 البته دایی برخلاف این قسمت از مصاحبه‌اش بارها منت گذاشته و در هر مصاحبه‌ای که صحبت از پیشینه‌اش شده، از طحال پاره و تعداد بخیه‌هایش مایه گذاشته است. شاید از منظر او رئیس کمیته انضباطی عوض دکترای ادبیات و آشنایی با قضا می‌باید مثل انصاریان کلکسیون بخیه باشد!

لینک کوتاه : https://arteshesorkh.com/p/15157
نظرت رو بنویس
از حروف انگلیسی استفاده نکن
در حال حاضر فقط کاربرانی که در سایت ثبت نام کرده باشند میتوانند نظر ثبت کنند.
جهت ثبت نام میتوانید اینجا کلیک نمایید.
اولین نفری باشید که نظرش را ثبت می کند.
بازی های پرسپولیس

2-0

هوادار

پرسپولیس

شنبه, 22 اردیبهشت
ساعت 18:20

ورزشگاه : پاس قوامین

داور : حسن اکرمی

نظرسنجی

بهترین بازیکن پرسپولیس برابر هوادار کدام بازیکن بود؟

گلزنان برتر پرسپولیس
نام بازیکن تعداد گل
1 شهاب زاهدی 6
2 عیسی آل‌کثیر 6
3 گئورگی گولسیانی 5
4 محمدحسین کنعانی‌زادگان 5
5 اوستون ارونوف 4
6 مهدی ترابی 2
7 علی نعمتی 1
8 سعید صادقی 1
9 مرتضی پورعلی‌گنجی 1
10 یاسین سلمانی 1
11 محمد عمری 1
12 امید عالیشاه 1
13 نبیل باهویی 1
14 دانیال اسماعیلی‌فر 1
نام بازیکن تعداد گل
1 عیسی آل‌کثیر 3
2 مهدی ترابی 1
3 دانیال اسماعیلی‌فر 1
4 اوستون ارونوف 1
نام بازیکن تعداد گل
1 سعید صادقی 2
2 امید عالیشاه 1
برنامه بازی ها

هفته 27 لیگ برتر

شنبه, 22 اردیبهشت

شمس آذر 1 - 0 ملوان 17:15
مس رفسنجان 1 - 1 سپاهان 17:50
هوادار 0 - 2 پرسپولیس 18:20
آلومینیوم 1 - 1 صنعت نفت 18:30
تراکتور 2 - 0 گل گهر 18:50

دوشنبه, 24 اردیبهشت

ذوب آهن - پیکان 18:15
استقلال خوزستان - نساجی 19:30
استقلال - فولاد 19:30

یک هشتم جام حذفی

جمعه, 07 اردیبهشت

آلومینیوم 4(6) - 4(5) پرسپولیس 18:15

هفته 6 لیگ قهرمانان آسیا

سه‌شنبه, 14 آذر

پرسپولیس 1 - 2 الدحیل قطر 19:30
استقلال تاجیکستان 1 - 1 النصر عربستان 21:00
جدول مسابقات
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 پرسپولیس 27 23 59
2 استقلال 26 21 57
3 تراکتور 27 16 49
4 سپاهان 27 21 48
5 ملوان 27 8 40
6 شمس آذر 27 5 38
7 گل گهر 27 5 36
8 آلومینیوم 27 -7 34
9 ذوب آهن 26 -2 33
10 مس رفسنجان 27 -4 32
11 هوادار 27 -8 29
12 پیکان 26 -10 25
13 استقلال خوزستان 26 -10 22
14 نساجی 26 -16 22
15 فولاد 26 -21 22
16 صنعت نفت 27 -21 20
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 النصر عربستان 6 6 14
2 پرسپولیس 6 0 8
3 الدحیل قطر 6 0 7
4 استقلال تاجیکستان 6 -6 3

ارتش سرخ

Perspolis

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

فوتبال

فوتبال