ارتش سرخ دات کام

تحلیل ها

دبل عبدی علیه مهاجم خارجی ...

نویسنده : ارتش سرخ دات کام

-

نظرات : 9 اظهار نظر

-

3 سال پیش

دبل عبدی علیه مهاجم خارجی

دبل عبدی علیه مهاجم خارجی
ارتش سرخ دات کام :
پرسپولیس بعد از ۶ امتیازی شدن تیم‌های مدعی سپاهان، استقلال و گل‌گهر سیرجان چاره‌ای جز پیروزی مقابل نساجی نداشت با این‌حال همین مسأله باعث شد تا یحیی گل‌محمدی ترکیب تیمش را در اولین بازی خانگی فصل تهاجمی‌تر از دیدار با فولاد بچیند و با ۲ مهاجم نوک متخصص بازی کند. این تنها تغییری بود که یحیی در ترکیب تیمش ایجاد کرد و به خط میانی و خط دفاع خود دست نزد. در مقابل نساجی به‌عنوان تیم برنده هفته نخست به‌نظر می‌رسید با شرایط روانی مناسب و انگیزه فوق‌العاده بالا به تهران آمده تا در دومین بازی فصل شگفتی‌ساز باشد به‌ همین خاطر از همان شروع تیم ساکت الهامی با پرس سنگین تیم جری و خطرناکی به‌نظر می‌رسید.
بازی در ۱۰ دقیقه ابتدایی سرعت بالایی داشت و هر دو تیم سعی می‌کردند در کوتاه‌ترین زمان ممکن به دروازه حریف نزدیک شوند اما هوشیاری مدافعان و البته عدم دقت در ارسال پاس نهایی منجر به این می‌شد تا موقعیتی روی دروازه‌ها ایجاد نشود. با این‌حال از همان ابتدا به‌نظر می‌رسید نساجی خیلی سخت به پرسپولیس فضا می‌دهد و با این شرایط ساختن موقعیت گل دشوار خواهد شد. با وجود سرعت بالای بازی، پرسپولیس بالاخره موفق شد در دقیقه 10 اولین موقعیت گل خود را بسازد و اینجا بود که ضربه عبدی از زاویه بسته به‌عنوان نخستین شلیک به سوی دروازه نساجی ثبت شد که تنها حاصلش یک کرنر بود. پرسپولیس در دقیقه ۱۳ با حرکت ترکیبی مناسب از جناح چپ و پاس به جلوی ترابی با ضربه تمام‌کننده عیسی آل‌کثیر به گل رسید اما کمک‌داور این گل را آفساید اعلام کرد در حالی‌که به‌نظر می‌رسید در شرایط مساوی و کاملاً مشکوک این پرچم بالا رفته‌است.
بعد از این دو صحنه نساجی هم خودی نشان داد و در دقایق ۱۶ و ۱۹ دو موقعیت گل داشت که بار اول تکل مهدی شیری دروازه سرخ‌ها را مقابل ضربه نهایی جعفری نجات داد و بار دوم کریم اسلامی ضربه بدی به توپ زد و توپ با اختلاف از کنار دروازه لک عبور کرد. در ادامه بازی به مدت ۱۰ دقیقه افت کرد و با وجود ریتم بالا و سرعت مناسب مسابقه اما کیفیت کارهای ترکیبی و پاس‌های نهایی به‌حدی نبود تا موقعیتی روی دروازه‌ها خلق شود. در ربع پایانی مسابقه پرسپولیس تا حدودی سوار بازی شد و با استفاده از کارهای ترکیبی جناح چپ و زوج سازی‌هایی که توسط امیری و ترابی شکل گرفت بالاخره توانست به آنچه که می‌خواهد برسد. بعد از اینکه در دقیقه ۴۰ موقعیت‌سازی از جناح چپ با ضربه عبدی و ترابی و پوشش مناسب مدافعان نساجی به‌جایی نرسید، یک دقیقه بعد حرکت ترکیبی دوباره از جناح چپ و پاس به جلوی وحید امیری کاری کرد تا مهدی عبدی با ضربه‌ای تمام‌کننده دروازه علیرضا حقیقی را باز کند و البته به احترام مردم شهرش قائمشهر خوشحالی گل نداشته باشد. در دقیقه پایانی نیمه نخست هم بعد از ارسال یک ضربه کرنر و رد و بدل شدن توپ مقابل دروازه نساجی، سید جلال حسینی می‌توانست با ضربه روی پا گل دوم تیمش را به ثمر برساند اما ضربه او دقیق نبود و پرسپولیس با همان اندوخته یک گل زده به رختکن رفت.
نیمه دوم بدون تغییر در ترکیب هر دو تیم آغاز شد اما کسی که موفق شد حریف را شوکه کند نساجی میهمان بود. فقط ۳ دقیقه از نیمه دوم گذشته بود که کار ترکیبی نساجی‌چی‌ها با ارسال منصوری و ضربه سر کریم اسلامی حامد لک را مقهور کرد تا همه‌چیز در همان شروع مسابقه مساوی شود. پرسپولیس که با این گل شوکه شده بود برای دقایقی در زمین گیج به‌نظر می‌رسید تا اینکه ۷ دقیقه بعد ضربه‌ فنی عیسی آل‌کثیر پای تیر عمودی دروازه حریف را لرزاند تا سرخ‌ها کمی به خودشان بیایند.
بعد از این بود که تغییرات یحیی برای رسیدن به گل دوم شروع شد. کادر فنی پرسپولیس دو مدافع کناری خود را تغییر دادند و با نعمتی و آقایی در پی رسیدن به گل بودند ضمن اینکه جلوتر رفتن وحید امیری کمک می‌کرد تا این تیم در کارهای ترکیبی حرارت و قدرت بیشتری داشته باشد. دقایقی بعد از این تعویض‌ها و در دقیقه ۶۲ ارسال سیامک نعمتی و ضربه سر آقایی زنگ خطر بعدی را برای میهمان به صدا درآورد اما لحظاتی بیشتر طول نکشید تا پرسپولیس از همان منطقه به گل برسد. این ‌بار کار ترکیبی پرسپولیسی‌ها با پاس به عقب سیامک نعمتی باعث شد اسدی در موقعیت گل قرار بگیرد اما توپ به‌درستی روی پای هافبک میانی پرسپولیس جفت‌وجور نشد و در نهایت این مهدی عبدی بود که با سر توپی تماشایی در عین خونسردی با ضربه پای چپ طاق دروازه نساجی را فرو بریزد و سرخ‌ها را خیلی زود به خواسته‌هایشان برساند.
بعد از برتری پرسپولیس بازی متعادل‌تر دنبال شد اما سرخ‌ها فقط لحظاتی بعد در صحنه مشابه می‌توانستند با ضربه نهایی میلاد سرلک به گل سوم و اطمینان‌بخش دست یابند که مانور این بازیکن و ضربه او دقیق نبود تا استرس از دست رفتن برد در ذهن و کادر فنی و بازیکنان بماند. از این ‌پس بود که نساجی برای رسیدن به گل مساوی تلاش بیشتری به کار برد و ساکت الهامی در دقیقه ۷۴ با سه تعویض همزمان خط جلو و هافبک تیمش را تقویت کرد تا سرخ‌ها را تحت فشار قرار دهد. ۲ دقیقه بعد از این تغییرات نساجی میهمان می‌توانست با ضربه کاشته نجفی یکی از بازیکنان تعویضی‌اش به گل برسد اما حامد لک با واکنشی تماشایی اشتباه خود در گل زده نساجی را جبران کرد و تیمش را نجات داد.
تغییرات پرسپولیس بعد از این صحنه ادامه داشت و حامد پاکدل جای مهدی عبدی را گرفت تا طراوت بیشتری در خط حمله ایجاد کند. سرخ‌ها در ۱۰ دقیقه پایانی شانس رسیدن به گل را داشتند و عیسی آل‌کثیر در دقیقه ۸۶ موقعیت مناسبی را هدر داد تا تیمش در ۱۰ دقیقه پایانی تحت فشار قرار بگیرد. در منطقه مقابل یحیی گل‌محمدی در لحظات پایانی با بازی دادن به علی نعمتی و احسان پهلوان تیمش را تدافعی‌تر کرد تا حملات احساسی نساجی را کنترل کند. تیم الهامی هم که کاملاً جلو آمده بود برای لحظاتی میزبان را تحت فشار قرار داد اما تراکم مدافعان پرسپولیس در محوطه ۱۸ قدم باعث شد تا ارسال‌ها و ضربات ایستگاهی میهمان به نتیجه نرسد و سرخ‌ها با دومین برد در فصل تازه شش‌امتیازی شوند و مثل سایر مدعیان از همین ابتدا در کورس قرار بگیرند.
درعین‌حال مهدی عبدی با دبل خود در این مسابقه و در نظر گرفتن این‌که عیسی آل‌کثیر و حامد پاکدل در بازی قبلی گل زده بودند حرکت تازه‌ای علیه جذب مهاجم خارجی شروع کرد تا مهاجمان فعلی پرسپولیس نشان دهند شاید این تیم در لیگ برتر نیازی به مهاجم خارجی تازه‌وارد نداشته باشد و با همین ترکیب و با همین نفرات بتواند به خواسته خود در خط حمله برسد.

پرسپولیس: حامد لک، سید جلال حسینی، فرشاد فرجی، مهدی شیری (دقیقه ۵۷ سعید آقایی)، وحید امیری، میلاد سرلک، رضا اسدی، مهدی ترابی (دقیقه ۸۸ علی نعمتی)، امید عالیشاه (دقیقه ۵۷ سیامک نعمتی)، عیسی آل‌کثیر (دقیقه ۸۸ احسان پهلوان) و مهدی عبدی (دقیقه ۷۷ حامد پاکدل)
سرمربی: یحیی گل محمدی

نساجی: علیرضا حقیقی، حامد شیری، امیر مهدی جانملکی، محمد قربانی، اکبر صادقی، رضا جعفری، ایوب کلانتری، مرتضی منصوری (دقیقه ۷۳ عرفان گل محمدی)، فرزاد زامهران (دقیقه ۶۲ حسن نجفی)، کریم اسلامی (دقیقه ۷۳ سعید غلامعلی بیگی) و مسعود شجاعی (دقیقه ۷۳ محمد جواد مولایی)
سرمربی: ساکت الهامی


لینک کوتاه : https://arteshesorkh.com/p/145179
نظرت رو بنویس
از حروف انگلیسی استفاده نکن
در حال حاضر فقط کاربرانی که در سایت ثبت نام کرده باشند میتوانند نظر ثبت کنند.
جهت ثبت نام میتوانید اینجا کلیک نمایید.
Fatima.b

-3

2

3 سال پیش

لک در حد پرسپولیس نیست هیچوقت هم نجاتمون نداده


بی نام🥀

-1

3

3 سال پیش

شما که هی لک لک میکنین باید بدونین حامد لک خیلی خوبه درسته باز با پاش خوب نیس ولی خیلی وقتا نجاتمون داده


Fatima.b

-2

3

3 سال پیش

اولا من با خانم الهام موافقم لک خیلی بدرد پرسپولیس نمیخوره همین بهتره که بوژیدار فیکس کنه یحیی. درضمن چرا پرسپولیس نباید بازیکن خارجی بخره ولی استقلال 2تا بازیکن فرانسوی گرفته گرچه برا ما فرقی نداره و استقلال 10 تا بازیکن خارجی بگیره حریف ما نمیشه ولی خب خیلی زوره نمیزارن پرسپولیس بازیکن خارجی بگیره


Ayda

-2

6

3 سال پیش

کسایی کع میگین لک در حد پرسپولیس نیس عزیزم همین لک خیلی وقته ب دادمون رسیده


Ayda

0

6

3 سال پیش

😎♥️💪🏻ب امید بردهای بیشترررررر


ترنج آریان پور

0

6

3 سال پیش

پیش به سوی برد سوم😍😍


احمد نوری اسرمی

0

5

3 سال پیش

اگه عیسی گل سوم رو میزد یا پاس میداد اینقدر اخر بازی استرس نمیکشیدیم انتظار داریم بازیکنامون بیشتر مسئولیت پذیر باشن


الهام پرسپولیسی

-8

3

3 سال پیش

بندازیدش بیروووووووون لکو


الهام پرسپولیسی

-10

4

3 سال پیش

لک در حد پرسپولیس نیستتتتتت

بازی های پرسپولیس

0-0

پرسپولیس

سپاهان

چهارشنبه, 12 اردیبهشت
ساعت 19:30

ورزشگاه : آزادی

داور : بیژن حیدری

نظرسنجی

به نظر شما پرسپولیس قهرمان لیگ برتر خواهد شد؟

گلزنان برتر پرسپولیس
نام بازیکن تعداد گل
1 شهاب زاهدی 6
2 گئورگی گولسیانی 5
3 محمدحسین کنعانی‌زادگان 5
4 عیسی آل‌کثیر 4
5 مهدی ترابی 2
6 اوستون ارونوف 2
7 علی نعمتی 1
8 سعید صادقی 1
9 مرتضی پورعلی‌گنجی 1
10 یاسین سلمانی 1
11 محمد عمری 1
12 امید عالیشاه 1
13 نبیل باهویی 1
14 دانیال اسماعیلی‌فر 1
نام بازیکن تعداد گل
1 عیسی آل‌کثیر 3
2 مهدی ترابی 1
3 دانیال اسماعیلی‌فر 1
4 اوستون ارونوف 1
نام بازیکن تعداد گل
1 سعید صادقی 2
2 امید عالیشاه 1
برنامه بازی ها

هفته 26 لیگ برتر

یکشنبه, 16 اردیبهشت

گل گهر - شمس آذر 19:00
صنعت نفت - مس رفسنجان 19:30

دوشنبه, 17 اردیبهشت

پیکان - آلومینیوم 17:00
سپاهان - استقلال خوزستان 18:10
نساجی - پرسپولیس 18:15
ملوان - هوادار 19:30
فولاد - تراکتور 19:30
استقلال - ذوب آهن 20:30

یک هشتم جام حذفی

جمعه, 07 اردیبهشت

آلومینیوم 4(6) - 4(5) پرسپولیس 18:15

هفته 6 لیگ قهرمانان آسیا

سه‌شنبه, 14 آذر

پرسپولیس 1 - 2 الدحیل قطر 19:30
استقلال تاجیکستان 1 - 1 النصر عربستان 21:00
جدول مسابقات
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 استقلال 25 20 54
2 پرسپولیس 25 20 53
3 سپاهان 25 21 46
4 تراکتور 25 12 43
5 ملوان 25 9 39
6 گل گهر 25 7 35
7 شمس آذر 25 4 34
8 ذوب آهن 25 -1 33
9 مس رفسنجان 25 -3 31
10 آلومینیوم 25 -8 30
11 هوادار 25 -6 28
12 پیکان 25 -9 25
13 نساجی 25 -15 22
14 فولاد 25 -19 22
15 استقلال خوزستان 25 -10 21
16 صنعت نفت 25 -22 16
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 النصر عربستان 6 6 14
2 پرسپولیس 6 0 8
3 الدحیل قطر 6 0 7
4 استقلال تاجیکستان 6 -6 3

ارتش سرخ

Perspolis

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

فوتبال

فوتبال