ارتش سرخ دات کام

تحلیل ها

دربی غرب آسیا، اپیزود 15 ...

نویسنده : ارتش سرخ دات کام

-

نظرات : 2 اظهار نظر

-

3 سال پیش

دربی غرب آسیا، اپیزود 15

دربی غرب آسیا، اپیزود 15
ارتش سرخ دات کام :
از چهار هفته پیش که مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان قرعه‌کشی شد و فهمیدیم پرسپولیس باید مقابل الهلال بازی کند، منتظر این بازی بزرگ بودیم. الهلال باشگاه فوق‌العاده‌ای است. ساختار درست همراه با تمول باشگاه که هر فصل کلی بازیکن خوب غیر آسیایی را به عربستان می‌کشد و البته مربیان بزرگی که هر فصل با حضور در لیگ قهرمانان آسیا کلاس این رقابت‌ها را بالا برند.

الهلال پرافتخارترین تیم آسیاست و با اینکه تیم این فصلش با تیم 2017 یا 2019 - دو فصلی که طی سال‌های اخیر به فینال رسیدند و یک بار نایب قهرمان و یک بار هم قهرمان شدند – تا حدودی تفاوت دارد و در رتبه پایین‌تری به لحاظ فنی قرار می‌گیرد اما همچنان غول غرب قاره است و هماوردی مقابل این تیم، آن هم در یک‌چهارم نهایی و در ریاض جالب، هیجان انگیز، حساس و فوق‌العاده دشوار خواهد بود.

پرسپولیس اما به اندازه الهلال در این تورنمنت موفق نبوده اما دستاورد این تیم طی چهار فصل اخیر و سر برافراشتن دوباره این باشگاه بین غول‌های قاره حتماً بازی امشب الهلال – پرسپولیس را تبدیل به دربی غرب آسیا خواهد کرد. حتی بالاتر از پرسپولیس – النصر فصل قبل در نیمه نهایی این بازی به لحاظ تعدد مسابقات دو تیم در سال‌های گذشته و قدمتی که دارند، می‌تواند جذاب و تماشایی باشد.

این پانزدهمین اپیزود از تقابل سرخ‌های ایران و آبی‌های ریاض خواهد بود. دو تیمی که هر کدام در کشور خود پر افتخارترین و پرطرفد‌ارترین هستند و هر بار رویارویی‌شان چشم قاره را معطوف به این مسابقه خواهد کرد. اتفاقاً آمار تقابل‌های دو تیم کاملاً برابر است؛ 4 برد، 4 باخت و 6 مساوی. با این آمار برنده بازی امشب نه تنها یک پای نیمه نهایی را مشخحص خواهد کرد بلکه بالانس و موازنه تقابل‌های قبلی دو تیم را نیز به‌هم خواهد زد.

پرسپولیس و الهلال در شرایط متفاوتی مقابل هم قرار می‌گیرند که طی چهار هفته اخیر به تفصیل درباره آنها صحبت شده. اینکه 7 هفته از لیگ عربستان برگزار شده و لیگ برتر ایران هنوز شروع نشده و پرسپولیس با سه بازی تدارکاتی مهیای این مسابقه بزرگ شده، اینکه با فاصله‌ای کوتاه بعد از دو بازی ملی و حضور ملی پوشان دو تیم در اردوی تیم‌های ایران و عربستان این بازی برگزار می‌شود، آیتم‌های مهمی است که می‌تواند روی کیفیت هر دو تیم و اتفاقات بازی تأثیرگذار باشد. از یک سو پرسپولیس بدون بازی رسمی به این بازی می‌آید و در سوی مقابل الهلال دو برابر پرسپولیس(6 نفر) در اردوی تیم ملی عربستان سهمیه داشته که ویروس فیفا گریبانش را گرفته و یاسر الشهرانی مدافع چپ فیکس‌اش را به خاطر مصدومیت در بازی مقابل چین از دست داده است.

پرسپولیس مهدی مهدی‌خانی را به عربستان نبرد. از بین کمال کامیابی نیا و علی شجاعی هم کمال احتمالاً در لیست خواهد بود ولی بعید است بازی کند. جدیدترین مصدوم سرخ‌ها هم رضا دهقانی وینگر تازه‌وارد این تیم است که او هم شانسی برای بازی نداشت.

در جبهه مقابل همان گونه که پیش‌بینی می‌شد عمده مصدومان این تیم به بازی امشب رسیده‌اند و به احتمال فراوان در ترکیب اصلی قرار خواهند گرفت. محمد البریک و سالم الدوسری مدافع راست و وینگر چپ ملی پوش و کهنه‌کارشان در دو بازی اخیر تیم ملی عربستان شرکت نکردند تا مهیای بازی با پرسپولیس شوند.
از سوی دیگر پریرا هافبک برزیلی و خلاق‌شان که گرانقیمت‌ترین بازیکن این تیم هم به حساب می‌آید، آماده این بازی است. با این حال ژاردیم باید برای دفاع چپ و مهره جایگزین شهرانی فکری کند که گفته شده قرار است از ناصر الدوساری هافبک دفاعی ملی‌پوشش در دفاع چپ بازی بگیرد. با این حساب احتمالاً الهلال با ترکیب عبدالله المعیوف درون دروازه، محمد البریک دفاع راست، علی هادی آل بلیهی و جان هیون سو در دفاع میانی و ناصر الدوساری دفاع چپ، سلمان الفرج و محمد ابراهیم کنو دو هافبک دفاعی، ماتیوس پریرا در مرکز مثلث تهاجمی، سالم الدوساری و موسى مارگا به عنوان دو وینگر چپ و راست و بافتیمبی گومیس در نوک حمله بازی می‌کند.

در سوی مقابل ترکیب پرسپولیس تا حدود زیادی قابل حدس است اما همچنان نقاط مبهمی دارد که طی روزهای اخیر هم این ابهامات برطرف نشده است. پرسپولیس با سیستم 2-4-4 بازی می‌کند و احتمالاً تغییرات اندکی نسبت به بازی با استقلال تاجیکستان در مرحله قبل همین رقابت‌ها خواهد داشت: حامد لک درون دروازه، سیدجلال حسینی و فرشاد فرجی در مرکز خط دفاعی، سیامک نعمتی دفاع راست، وحید امیری دفاع چپ، رضا اسدی و میلاد سرلک در مرکز زمین، مهدی ترابی و احسان پهلوان هافبک راست و چپ و عیسی آل‌کثیر و امید عالیشاه در خط حمله.

البته احتمال بازی کردن سعید آقایی در دفاع چپ هم وجود دارد و در این شرایط احتمالاً وحید امیری در خط حمله و امید عالیشاه در پست هافک چپ جای پهلوان بازی خواهند کرد. با وجود شرایط متفاوت دو تیم و با در نظر گرفتن اینکه بازی در ریاض و ورزشگاهی احتمالاً پر از تماشاگران الهلالی برگزار خواهد شد، بازی پرسپولیس مقابل الهلال می‌تواند یک مسابقه کاملاً تاکتیکی باشد. هر دو تیم به شدت طرفدار بازی مالکانه و استفاده از کارهای ترکیبی برای رسیدن به دروازه حریف هستند. الهلال به سبب استفاده از موسی مارگا و سالم الدوسری دو وینگر توانمندش می‌تواند از کناره‌ها به پرسپولیس فشار بیاورد و برای گومیس که آمار گلزنی خوبی مقابل تیم‌های ایرانی دارد، موقعیت بسازد. این خط آتش با پریرای خلاق و سلمان فرج باتجربه و توپ نگهدار در مرکز زمین ساپورت می‌شود اما همین تیم با همین مهره‌های توانمند در زمان در اختیار نداشتن توپ تا حدودی آسیب‌پذیر است چرا که گومیس، مارگا و پریرا در زمان دفاع چندان به کار نمی‌آیند و در امور تدافعی به بخش عقب زمین تیم‌شان کمک نمی‌کنند.

در عین حال آسیب دیدگی شهرانی مدافع چپ ملی‌پوشی که از بازی سال 2015 تا 2017 شش بار مقابل پرسپولیس بازی کرده بود هم می‌تواند آن بخش از خط دفاعی شان را با مشکلاتی روبه‌رو کند. کما اینکه قرار است بازیکنی در آن پست بازی کند که اصلاً مدافع چپ نیست و با ریزه‌کاری‌های بازی در این پست آشنایی ندارد.

پرسپولیس برای ضربه زدن به الهلال اما حتماً استراتژی خواهد داشت و این استراتژی احتمالاً شبیه چیزی است که سال گذشته در قطر مقابل تیم‌های قدرتمند و پرمهره‌ای مثل السد و النصر در مراحل حذفی لیگ قهرمانان در پیش گرفت. اینکه عقب بنشیند، ابتدا دروازه‌اش را حفظ کند و بعد با حملات سریع یا ضدحمله‌های کلاسیک یا استفاده از ضربات ایستگاهی به گل برسد.

برای اجرای این برنامه البته هماهنگی و کیفیت فنی پرسپولیس شاید به اندازه مهرماه گذشته در قطر نیست ضمن اینکه اجرای درست این نقشه مقابل الهلال نیاز به تمرکز و توان بیشتری از سوی بازیکنان پرسپولیس دارد. در عین حال مهره خلاقی مثل مهدی ترابی یا همکاری دقیق امیری – پهلوان یا نعمتی – ترابی در جناحین و کارهای ترکیبی آنها می‌تواند پرسپولیس که بار تهاجمی‌اش را بیشتر روی جناحین گذاشته به هدفش برساند.

اجرای درست برنامه کادر فنی، تمرکز صددرصدی در دفاع و برای بازپس‌گیری توپ از تیمی که خوب توپ را در زمین می‌چرخاند و موقعیت می‌سازد، سرعت بخشیدن به بازی برای رسیدن به دروازه حریف بعد از توپگیری و استفاده بهینه از حداقل موقعیت‌ها می‌تواند پرسپولیس را در این بازی بزرگ موفق کند. اینها البته کلیاتی است که قبل از بازی حرف زدن درباره آنها کار سختی نیست اما قطعاً اجرای درستش مقابل تیم قدرتمند عربستانی که در ریاض و جلوی چشم هوادارانش بازی خواهد کرد، کار فوق‌العاده دشواری به نظر می‌رسد و در این شرایط موفقیت و پیروزی شیرینی دوچندانی خواهد داشت.


لینک کوتاه : https://arteshesorkh.com/p/144910
نظرت رو بنویس
از حروف انگلیسی استفاده نکن
در حال حاضر فقط کاربرانی که در سایت ثبت نام کرده باشند میتوانند نظر ثبت کنند.
جهت ثبت نام میتوانید اینجا کلیک نمایید.
عشقپولیس

0

0

3 سال پیش

الهلال این همه ستاره داره ولی نمیدونن که اسم پرسپولیس خودش یه ستارست چه برسه به بازیکناش❤


سهراب خالوندی

0

0

3 سال پیش

ارتش همیشه سرخ این روزها بوی عشق و عاشقی میده

بازی های پرسپولیس

0-1

پرسپولیس

ملوان

جمعه, 24 فروردین
ساعت 20:00

ورزشگاه : آزادی

داور : پیام حیدری

نظرسنجی

بهترین بازیکن پرسپولیس برابر ملوان کدام بازیکن بود؟

گلزنان برتر پرسپولیس
نام بازیکن تعداد گل
1 شهاب زاهدی 6
2 گئورگی گولسیانی 5
3 محمدحسین کنعانی‌زادگان 4
4 عیسی آل‌کثیر 3
5 مهدی ترابی 2
6 اوستون ارونوف 2
7 علی نعمتی 1
8 سعید صادقی 1
9 مرتضی پورعلی‌گنجی 1
10 یاسین سلمانی 1
11 محمد عمری 1
12 امید عالیشاه 1
13 نبیل باهویی 1
نام بازیکن تعداد گل
1 مهدی ترابی 1
2 دانیال اسماعیلی‌فر 1
3 عیسی آل‌کثیر 1
نام بازیکن تعداد گل
1 سعید صادقی 2
2 امید عالیشاه 1
برنامه بازی ها

هفته 23 لیگ برتر

جمعه, 24 فروردین

مس رفسنجان 2 - 2 پیکان 17:30
سپاهان 0 - 0 نساجی 17:50
آلومینیوم 0 - 1 استقلال 18:00
هوادار 1 - 0 گل گهر 18:00
استقلال خوزستان 2 - 1 صنعت نفت 18:00
شمس آذر 2 - 1 فولاد 18:00
تراکتور 1 - 4 ذوب آهن 18:20
پرسپولیس 1 - 0 ملوان 20:00

یک هشتم جام حذفی

دوشنبه, 14 اسفند

پرسپولیس 3 - 0 نفت و گاز گچساران 20:00

هفته 6 لیگ قهرمانان آسیا

سه‌شنبه, 14 آذر

پرسپولیس 1 - 2 الدحیل قطر 19:30
استقلال تاجیکستان 1 - 1 النصر عربستان 21:00
جدول مسابقات
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 استقلال 23 19 50
2 پرسپولیس 23 17 49
3 تراکتور 23 13 42
4 سپاهان 22 19 39
5 ملوان 23 10 38
6 گل گهر 23 7 33
7 شمس آذر 23 4 31
8 ذوب آهن 22 0 30
9 آلومینیوم 23 -6 29
10 مس رفسنجان 23 -4 27
11 هوادار 23 -7 24
12 پیکان 23 -8 24
13 فولاد 23 -18 21
14 استقلال خوزستان 23 -10 19
15 صنعت نفت 23 -18 16
16 نساجی 23 -18 16
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 النصر عربستان 6 6 14
2 پرسپولیس 6 0 8
3 الدحیل قطر 6 0 7
4 استقلال تاجیکستان 6 -6 3

ارتش سرخ

Perspolis

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

فوتبال

فوتبال