ارتش سرخ دات کام

تحلیل ها

درد پرسپوليس به استخوان رسيده ...

نویسنده : ارتش سرخ

-

نظرات : 0 اظهار نظر

-

13 سال پیش

درد پرسپوليس به استخوان رسيده است

درد پرسپوليس به استخوان رسيده است
ارتش سرخ دات کام :



درد پرسپوليس به استخوان رسيده است

پرسپولیس دایی «فوتبال» بازی نمی کند و به لطف داوران نتیجه هم نمی گیرد تا دو عنصر واجب روند حرکتی تیم را یکجا از دست داده و به این روز سیاه بیفتد.

پیشتر از عظم کمیته داوران برای زمین زدن پرسپولیس گفتیم و از امتیازات به ناحق از دست رفته پرسپولیس نوشتیم اما حتی اگر این امتیازات را هم به مجموع امتیازات پرسپولیس اضافه کنیم ، پوششی بر نحوه بازی نازیبای پرسپولیس نخواهد شد.



پس از شکست تحقیرآمیز برابر سپاهان از نقاط ضعف مربی گری دایی گفتیم که سرمربی پرسپولیس سعی کرد اکثر آنها را اصلاح کند. عدم استفاده از معدود داشته های مرکز خط دفاعی از جمله شیث رضایی ، قرارگیری نادرست حمید علی عسگری در دفاع چپ ، روش استفاده تکراری از ضربات کرنر ، ورود نادرست حلافی و منصوری به زمین به عنوان یار تعویضی در شرایطی که تیم نیاز به بازی مستقیم دارد و... اشتباهاتی بود که کمر پرسپولیس را در مسابقات قبلی شکست و با اصلاح آن پرسپولیس کمی با آن پرسپولیس فاجعه ی قبلی فاصله گرفت و به ساماندهی نسبی در بازی برابر تراکتورسازی رسید.



اما دو اشکال اساسی که همچنان در پرسپولیس وجود دارد روش بازی تیم و بازی خوانی و تغییر آهنگ در جریان مسابقه است. در مسابقه برابر تراکتورسازی می بینیم که کمالوند آندو تیموریان دفاعی را روی نیمکت گذاشته و به محض اینکه با یک پنالتی پیش می افتد او را به زمین آورده و 64 دقیقه با تخریب بازی پرسپولیس از تک گل اندوخته خود دفاع می کند . اتفاقی که پرسپولیس بارها و بارها در طول فصل از آن ضربه خورده یعنی عدم توانایی حفظ نتیجه تا پایان نود دقیقه ، که از دلایل اصلی آن می تواند ضعف بازی خوانی در کادرفنی پرسپولیس و اتخاذ تصمیم های به موقع در جریان مسابقه باشد .



علی دایی را آنها که به تمرینات پرسپولیس رفته اند می شناسند که خیلی کم با همکاران خود هم صحبت می شود و بیشتر اوقات تمرین را مشغول تماشای کار شاگردان خود است و این اتفاق در جریان مسابقات هم می افتد و دایی تمام طول نود دقیقه را کنار خط ایستاده و کمتر به مشورت با دستیاران خود می پردازد و شاید همین دلیل تعویض های بعضاً اشتباه و یا کم اثر پرسپولیس باشد .

البته حسین عبدی هم به عنوان کمک مربی پرسپولیس از سال گذشته در سمت دستیاری کرانچار تا امروز در کنار علی دایی بیش از حد سر به زیر عمل می کند و از قدرت انتقال بالایی برخوردار نیست . به همه اینها نبود یک رهبر مقتدر در میان میدان پرسپولیس برای دریافت و انتقال دستورات فنی را هم که اضافه کنیم ، پازل شوک های تاکتیکی پرسپولیس کامل تر می شود.


سرمربي پرسپوليس در اين 7 شكست، با بدشانسي هايي هم مواجه شده كه علی دایی در تغيير شانس نمي تواند مؤثر باشد اما او بهتر است به جاي توجه به اين مسائل، تمركزش را روي نحوه بازي تيمش بگذارد و ببيند كه چرا پرسپوليس، «فوتبال» بازي نمي كند و آيا كادرش (از خودش گرفته تا تداركات تيمش) براي قهرماني تمام فاكتورهاي لازم را دارند و سپس در مورد قهرمان شدن حرف بزند.

علي دايي معتقد است كه داوري ها به ضرر پرسپوليس بوده كه واقعاً هم بوده اما در اين زمينه هم کاری از دست او ساخته نيست. تیم دایی نتیجه نگرفته و یکی از علل اصلی نتایج ضعیف آن اشتباهات داوری بوده است اما دایی باید پاسخگوی بازی بد تیم خودش باشد چراکه حتی اگر به فرض محال با این نحوه بازی پرسپولیس به بالای جدول هم رسیده بود هیچ گاه نمی توانست انتظارات هواداران خود را برآورده کند که با یک پنالتی سه امتیاز را بگیرد و هیچ چیز دیگر برای عرضه نداشته باشد . چه رسد به وضع اسفبار فعلی و رتبه هفت جدول!



علي دايي كه با اين تيم (تأكيد مي كنيم اين تيم) وعده قهرماني مي دهد، به رقبايش نگاه كرده كه چه دارند و با چه ابزاري پا به ليگ گذاشته اند؟ او هيچ به سپاهان، ذوب آهن و استقلال نگاه كرده كه چه بازيكناني دارند، چه امكاناتي دارند؟ بد نيست علی دايی نگاهی به تركيب سپاهان بيندازد و بعد از خودش بپرسد كه پرسپوليس در كدام زمينه نسبت به سپاهان برتري داشت؟ پرسپولیس به سپاهانی باخت که برای تغییر جریان مسابقه نویدکیا و یانوش را از روی نیمکت بلند کرد و به زمین فرستاد و تیمی که در ابتدای فصل در نیمه دوم جدول دست و پا میزد اکنون اگر دو بازی عقب افتاده اش را با پیروزی پشت سر بگذارد صدرنشین خواهد شد اما در مقابل پرسپولیس ما پنجشنبه برای بدست گرفتن نبض بازی برابر تراکتورسازی چه کسی را به میدان فرستاد؟ مجتبی زارعی. نام بازیکن نیازی به توضیح اضافه باقی نمی گذارد.

آيا علي دايي كه مي خواهد بماند و پرسپوليس را قهرمان كند، هيچ پيش خودش فكر كرده كه شرط لازم براي ماندن، نتيجه گرفتن است و مربي بازنده، هميشه محكوم به اخراج؟ آيا علي دايي پيش خودش فكر نكرده كه تيمش بدون يك مدافع چپ كلاسيك، بدون مهاجم بلندزن اصلاً پتانسيل لازم براي قهرماني را ندارد؟ آقاي دائي ! این تيم در يارگيری درست عمل نكرده است در اين تيم بسياري از نقاط با كمبود بازيكن مواجه هست با اين بازيكنان حتي اگر تا آخر دنيا هم تمرين كنيد نمي توانيد ستاره از آنها در بياوريد.

پرسپولیس علی آقا شباهت زیادی به پرسپولیس علی آقای پروین لیگ پنجم پیدا کرده است که در ورزشگاه آزادی به فجرسپاسی هم نه نگفت . باخت 7 ، تفاضل صفر ، خورده 23 ، اعداد جدول پرسپولیس دردهای زیادی را فریاد می زنند. این دردها بیش از این هم خواهند شد تا وقتی که سر خودمان را گرم کنیم و دنبال درمان درد در جای دیگری باشیم .


دو جام دست نخورده باقی مانده و پرسپولیس اگر نمی خواهد سیاه ترین دوران فوتبال خود را تکمیل کند و تبدیل به یک زنگ تفریح تمام عیار شود باید اصلاح اساسی را از همین امروز شروع کند . رفتن به دنبال امثال جعفرپور سکونشین سپاهان دوای درد این تیم نیست. غده سرطان این پرسپولیس آن قدر بزرگ شده که دیدنش دیگر نیاز به چشم بصیرت ندارد . تنها یک طبیب بینا می خواهد .


لینک کوتاه : https://arteshesorkh.com/p/14611
نظرت رو بنویس
از حروف انگلیسی استفاده نکن
در حال حاضر فقط کاربرانی که در سایت ثبت نام کرده باشند میتوانند نظر ثبت کنند.
جهت ثبت نام میتوانید اینجا کلیک نمایید.
اولین نفری باشید که نظرش را ثبت می کند.
بازی های پرسپولیس

2-0

هوادار

پرسپولیس

شنبه, 22 اردیبهشت
ساعت 18:20

ورزشگاه : پاس قوامین

داور : حسن اکرمی

نظرسنجی

بهترین بازیکن پرسپولیس برابر هوادار کدام بازیکن بود؟

گلزنان برتر پرسپولیس
نام بازیکن تعداد گل
1 شهاب زاهدی 6
2 عیسی آل‌کثیر 6
3 گئورگی گولسیانی 5
4 محمدحسین کنعانی‌زادگان 5
5 اوستون ارونوف 4
6 مهدی ترابی 2
7 علی نعمتی 1
8 سعید صادقی 1
9 مرتضی پورعلی‌گنجی 1
10 یاسین سلمانی 1
11 محمد عمری 1
12 امید عالیشاه 1
13 نبیل باهویی 1
14 دانیال اسماعیلی‌فر 1
نام بازیکن تعداد گل
1 عیسی آل‌کثیر 3
2 مهدی ترابی 1
3 دانیال اسماعیلی‌فر 1
4 اوستون ارونوف 1
نام بازیکن تعداد گل
1 سعید صادقی 2
2 امید عالیشاه 1
برنامه بازی ها

هفته 27 لیگ برتر

شنبه, 22 اردیبهشت

شمس آذر 1 - 0 ملوان 17:15
مس رفسنجان 1 - 1 سپاهان 17:50
هوادار 0 - 2 پرسپولیس 18:20
آلومینیوم 1 - 1 صنعت نفت 18:30
تراکتور 2 - 0 گل گهر 18:50

دوشنبه, 24 اردیبهشت

ذوب آهن 1 - 0 پیکان 18:15
استقلال خوزستان 1 - 4 نساجی 19:30
استقلال 1 - 0 فولاد 19:30

یک هشتم جام حذفی

جمعه, 07 اردیبهشت

آلومینیوم 4(6) - 4(5) پرسپولیس 18:15

هفته 6 لیگ قهرمانان آسیا

سه‌شنبه, 14 آذر

پرسپولیس 1 - 2 الدحیل قطر 19:30
استقلال تاجیکستان 1 - 1 النصر عربستان 21:00
جدول مسابقات
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 استقلال 27 22 60
2 پرسپولیس 27 23 59
3 تراکتور 27 16 49
4 سپاهان 27 21 48
5 ملوان 27 8 40
6 شمس آذر 27 5 38
7 گل گهر 27 5 36
8 ذوب آهن 27 -1 36
9 آلومینیوم 27 -7 34
10 مس رفسنجان 27 -4 32
11 هوادار 27 -8 29
12 پیکان 27 -11 25
13 نساجی 27 -13 25
14 استقلال خوزستان 27 -13 22
15 فولاد 27 -22 22
16 صنعت نفت 27 -21 20
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 النصر عربستان 6 6 14
2 پرسپولیس 6 0 8
3 الدحیل قطر 6 0 7
4 استقلال تاجیکستان 6 -6 3

ارتش سرخ

Perspolis

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

فوتبال

فوتبال