ارتش سرخ دات کام

اخبار

دل بستن به رؤیاهای تکرار نشدنی ...

نویسنده : ارتش سرخ دات کام

-

نظرات : 3 اظهار نظر

-

1 سال پیش

دل بستن به رؤیاهای تکرار نشدنی

ارتش سرخ دات کام :
دل بستن به رؤیاهای تکرار نشدنی
پرسپولیس روز شنبه این هفته با گل جالب اوایل نیمه دوم محمد عمری و گل فوق‌العاده اواخر وقت سینا اسدبیگی به پیروزی ارزشمند 0-2 در زمین تیم گل گهر سیرجان دست یافت و وضعیت خود را در صدر جدول لیگ برتر فوتبال کشور مستحکم‌تر ساخت.
سرخ‌های تهرانی در این دیدار نسبت به دو مسابقه قبلی‌شان ارائه‌گر بازی منسجم‌تر و نمایش با حساب و کتاب‌تری بودند ولی برخی نکات مهم‌تر و اثرگذارتر بیشتر از محسنات فوق سبب‌ساز این پیروزی بودند. یکی درخشش علیرضا بیرانوند و ضربه پنالتی‌ای بود که ‌این سنگربان «دوباره سرحال شده» در همان اوایل بازی از کاپیتان تیم سیرجانی مهار کرد و با این اقدام قرمزها را که در صورت گل شدن این ضربه به دردسر جدی می‌افتادند، در بازی نگه داشت و به واقع در مسیر بازگشت به مسابقه و فتح آن در نیمه دوم قرار داد.

گل شدن‌های غیر ممکن
نکته مهم تأثیرگذار دیگر گل شدن توپ‌هایی برای پرسپولیس بود که معمولاً این تیم و شاید تمام تیم‌های باشگاهی دیگر کشورمان مهارت و قدرت عمل لازم را برای به بار نشاندن آن ندارند. این بخصوص برای گل دوم پرسپولیس صدق می‌کند که با چنان شوت مهلکی از پشت 18 قدم بدست آمد که در لیگ ما به ندرت دیده شده و توسط بازیکنان ما چندان اجرا و تجربه نمی‌شود. اگر همان توپ را در چنان شرایط و جا و مکانی پنجاه بار دیگر هم مقابل اسدبیگی قرار بدهند و از او بخواهند که مجدداً اقدام به شوتزنی کند، ‌بعید است که حتی یک بار هم موفق به گلزنی شود و نزدن گلی عالی از همان تبار توسط او در شرایطی که برشمردیم، تقریباً محرز است و شاید او در 70 تا 80 درصد موارد توپ را حتی در چهارچوب دروازه هم قرار ندهد. گلی هم که عمری پیش از گل اسدبیگی زد، نتیجه مانور پا به توپ او در پشت 18 قدم و شوتزنی‌ای بود که او و امثال وی هر مفصل در لیگ ده‌ها و صدها بار به اجرا می‌گذارند و در 90 درصد اوقات گل نمی‌شود. در یک کلام پرسپولیس گل‌هایی را در آن روز زد که معمولاً نمی‌زند و چیزهایی را «رو» کرد که در شرایط عادی و همیشگی‌اش قادر به رو کردن آن نیست.

رقابت شدید «بی‌کفایت‌ها»
به رغم این دستاوردها در سیرجان کارنامه پرسپولیس پس از بازگشایی لیگ چیزی نیست که به فراخور صدرنشین این مسابقات و در اندازه‌های تیمی باشد که مدعی اول قهرمانی محسوب می‌شود. این تیم در سه بازی‌اش بعد از تعطیلی 50 روزه لیگ بیست و دوم فقط یک بار پیروز شده و از مجموع 9 امتیاز در دسترس فقط پنج پوئن را شکار کرده است. این تیم در این سه دیدار فقط چهار گل زده و هیچ‌یک را مهاجمان این تیم که در بد و بی‌کفایت بودن با یکدیگر مسابقه گذاشته‌اند به ثمر نرسانده‌اند و این کار را مدافعان و هافبک‌های این تیم انجام داده‌اند. پرسپولیس در حالی در دربی تهران با استقلال 2-2 مساوی کرد و از شکست مسلم گریخت که تا دقیقه 89 با نتیجه 1-2 تسلیم آبی‌ها شده و کارش تقریباً تمام شده بود. مردان یحیی گل‌محمدی تساوی بدون گل خود با پیکان را هم مدیون اقبالی خوش و کم دقتی فورواردهای حریف بودند که چند فرصت عالی و نزدیک به صد درصد را از دست دادند و ضربات آخر خود را بد زدند وگرنه در آن لحظات کاملاً آشکار بود که کاری از دست بیرانوند هم برنمی‌آید و او نیز تسلیم شدن خود و گل شدن‌های آن توپ‌ها را پذیرفته و آماده بیرون کشیدن توپ‌ها از درون تورهای دروازه‌اش شده بود.

گل نمی‌زنیم چون «لوکادیا» رفته است!
در توجیه اینکه چرا مهاجمان فعلی پرسپولیس در امر گلزنی اینقدر ناموفقند، (چه در دو بازی بعد از رفتن یورگن لوکادیا و چه در سومین مسابقه که همان بازی با گل‌گهر بود) بارها عنوان شده که چون این مهاجم هلندی از سرخ‌ها جدا شده و از ایران رفته، این عارضه به وجود آمده است.
آیا پیروزی مقابل گل‌گهر که البته وقوع تحول‌هایی نسبی را در کار سرخ‌ها گواهی داد، نشان دهنده رفع ایراد فوق و سایر معایبی است که برشمردیم؟ بعید می‌دانیم چنین باشد و هم گل‌های غیرعادی و فوق‌العاده‌ای که وصف آن را آوردیم گویای این نکته است و هم این حقیقت تلخ و بارز که هر روز و در هر مسابقه نمی‌توان گل‌هایی را از این دست زد. این توقع هم که گئورگی گولسیانی با تکرار گل‌هایش در شهرآورد پایتخت هر هفته جور مهاجمان ناتوان تیم را بکشد و اسدبیگی دائماً همان «شوت» بازی با گل‌گهر را در هر میدانی تکرار کند (که عمراً نمی‌تواند) انتظاری بیهوده و دل بستن به رؤیاهای تکرار نشدنی است.

وفور تردیدها؛ از آل‌کثیر تا گل‌محمدی
پرسپولیس باید فکری بسیار جدی به حال خط حمله ناتوان و «بشدت گل نزن» خود بکند وگرنه ر‌ؤیاهایش به سرعت به سراب تبدیل خواهد شد. آیا عیسی آل‌کثیر که بعد از یک سال و نیم دوری از ‌پرسپولیس (به خاطر تعلل و بی‌برنامگی بیش از حد در امر درمان رباط صلیبی پاره شده‌اش) به جمع سرخ‌ها بازگشته است، می‌تواند نیازها را تأمین و خط حمله مرده تیمش را زنده کند و راه گلزنی را به مهاجمان گل نزن و بسیار ناتوان پرسپولیس بیاموزد؟ پاسخ این سؤال به‌ اندازه یافتن دقت عمل و صحت انتخاب در اقدامات گل‌محمدی سخت است زیرا نه اطمینانی در دست است که آل‌کثیر همان گلزن حرفه‌ای قبل از مصدومیت خویش است و نه می‌توان یقین کرد که گل‌محمدی برترین گزینه و صاحب بهترین افکار برای هدایت پرسپولیس است و تردیدها در این مورد نه اندک بلکه به وفور است.


لینک کوتاه : https://arteshesorkh.com/p/152754
نظرت رو بنویس
از حروف انگلیسی استفاده نکن
در حال حاضر فقط کاربرانی که در سایت ثبت نام کرده باشند میتوانند نظر ثبت کنند.
جهت ثبت نام میتوانید اینجا کلیک نمایید.
مرادسلمانی

0

4

1 سال پیش

آقای گل محمدی بایدبازی بانساجی ازنیروی جوان هم استفاده کنی تاسرعت بازی تیم مقابل بگیری مثل بار


فرشاد شیخ الاسلامی

0

4

1 سال پیش

آقایان مهاجم * عبدی و پاکدل * تکلیف خودشان را خیلی زود با تیم روشن کنن و همینطور کادر فنی ، اگر قرار بر موندن این مهاجمان در تیم باشه باید آمادگی جسمی و روانی پیدا کنن و آماده حضور در ترکیب باشن تا موتور گلزنی پرسپولیس در نیم فصل دوم با حضور عیسی و شیخ دیاباته و اونها همیشه آماده گلزنی باشه و گرنه تکلیفشان جهت فروش اونها و جایگزینی حداقل یک مهاجم ششدانگ دیگه مهیا بشه . بنظرم این تکلیف هرچه زودتر و سریعتر مشخص بشه خیال همه راحتتر میشه .


ع حسین زاده

0

3

1 سال پیش

باید قبول کنیم هافبک‌های پرسپولیس هم زیاد برای مهاجمان پرسپولیس پاس نمیدن، تو بازی با پیکان اگر ترابی بجای شوت زدن به عبدی پاس میداد احتمال به گل رسیدن پرسپولیس بیشتر بود و هم پرسپولیس برنده بازی میشد و هم عبدی از فشار بیرون می‌رفت، پس هافبک‌های پرسپولیس باید بیشتر مهاجمان را تغذیه کنن.

بازی های پرسپولیس

0-0

پرسپولیس

سپاهان

چهارشنبه, 12 اردیبهشت
ساعت 19:30

ورزشگاه : آزادی

داور : بیژن حیدری

نظرسنجی

به نظر شما پرسپولیس قهرمان لیگ برتر خواهد شد؟

گلزنان برتر پرسپولیس
نام بازیکن تعداد گل
1 شهاب زاهدی 6
2 گئورگی گولسیانی 5
3 محمدحسین کنعانی‌زادگان 5
4 عیسی آل‌کثیر 4
5 مهدی ترابی 2
6 اوستون ارونوف 2
7 علی نعمتی 1
8 سعید صادقی 1
9 مرتضی پورعلی‌گنجی 1
10 یاسین سلمانی 1
11 محمد عمری 1
12 امید عالیشاه 1
13 نبیل باهویی 1
14 دانیال اسماعیلی‌فر 1
نام بازیکن تعداد گل
1 عیسی آل‌کثیر 3
2 مهدی ترابی 1
3 دانیال اسماعیلی‌فر 1
4 اوستون ارونوف 1
نام بازیکن تعداد گل
1 سعید صادقی 2
2 امید عالیشاه 1
برنامه بازی ها

هفته 25 لیگ برتر

سه‌شنبه, 11 اردیبهشت

شمس آذر 2 - 1 پیکان 18:20

چهارشنبه, 12 اردیبهشت

هوادار 2 - 1 صنعت نفت 17:00
تراکتور 0 - 0 استقلال 17:00
مس رفسنجان 1 - 1 گل گهر 17:45
ذوب آهن 0 - 2 نساجی 18:00
استقلال خوزستان 1 - 1 ملوان 18:15
آلومینیوم 1 - 1 فولاد 18:15
پرسپولیس 0 - 0 سپاهان 19:30

یک هشتم جام حذفی

جمعه, 07 اردیبهشت

آلومینیوم 4(6) - 4(5) پرسپولیس 18:15

هفته 6 لیگ قهرمانان آسیا

سه‌شنبه, 14 آذر

پرسپولیس 1 - 2 الدحیل قطر 19:30
استقلال تاجیکستان 1 - 1 النصر عربستان 21:00
جدول مسابقات
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 استقلال 25 20 54
2 پرسپولیس 25 20 53
3 سپاهان 25 21 46
4 تراکتور 25 12 43
5 ملوان 25 9 39
6 گل گهر 25 7 35
7 شمس آذر 25 4 34
8 ذوب آهن 25 -1 33
9 مس رفسنجان 25 -3 31
10 آلومینیوم 25 -8 30
11 هوادار 25 -6 28
12 پیکان 25 -9 25
13 نساجی 25 -15 22
14 فولاد 25 -19 22
15 استقلال خوزستان 25 -10 21
16 صنعت نفت 25 -22 16
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 النصر عربستان 6 6 14
2 پرسپولیس 6 0 8
3 الدحیل قطر 6 0 7
4 استقلال تاجیکستان 6 -6 3

ارتش سرخ

Perspolis

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

فوتبال

فوتبال