ارتش سرخ دات کام

تحلیل ها

دم خروس فوتبال ما ...

نویسنده : ارتش سرخ

-

نظرات : 0 اظهار نظر

-

14 سال پیش

دم خروس فوتبال ما

دم خروس فوتبال ما
ارتش سرخ دات کام :

مثل قديمي در ادبيات ما وجود دارد كه مي گويد " دم خروس را قبول كنم يا قسم حضرت عباس را " و مفهوم آن براي كساني  است كه اعمال متناقض انجام مي دهند كه هر يكي آن ديگري را نقض مي كند. حالا حكايت هاي حوادث بعد از دربي قصه دم خروس را در اذهان متجلي مي سازد. دربي 68 از بعد برنامه ريزي و زمان برگزاري در يكي از بدترين زمانهاي ممكن انجام شد در حاليكه سياستهاي غلط حاكم بر فوتبال به گونه اي است كه باعث شده بازيهاي تيم ملي با حضور تماشاگري كمتر از 1000 نفر برگزار شود بازي دربي مي توانست شرايطي را به وجود آورد كه مردم ايران بار ديگر با فوتبال ايران آَشتي كنند اما مسئولين برگزاري اين مسابقه بعلت عدم برنامه ريزي ها قبلي كه باعث شده بود ليگ را بخاطر انجام بازي با تيمهائي نظير اردن و سنگاپور روزها تعطيل كنند باعث شد كه بزرگترين بازي ليگ در شهر تهران با حضور تماشاگراني كمتر برگزار شود اما اين عدم برنامه ريزي آقايان باعث نشد كه عاشقان اين دو تيم  از شهرهاي دور راهي ورزشگاه آزادي نشوند.

تصور حضور در استاديومي كه دربي 68 را برگزار مي كرد به گونه اي بود كه عاشقان فوتبال ايران در سرماي بهمن ماه شهر تهران به اين شهر آمده و شب را تا به صبح به سختي بگذرانند تا ديدار تيمهاي محبوب خود را ببينند. براستي اين مردم در كجاي دنيا مي توانند يافت شوند ؟ در روزهائي كه فوتبال ما اين گونه سرشكسته و سرافكنده و حقير شده كه به قطر و اردن و بحرين مي بازد حضور اين گونه عاشق دلان نبايد باعث افتخار باشد ؟

 اما در ازاي عشقي كه اين طرفداران دارند چه هديه اي به آنها از سوي مسئولين داده شد ؟ مطابق معمول از سوي رئيس سازمان تربيت بدني اطلاعيه اي تكراري صادر شد و از آنها تشكر شد اما در ميدان عمل چه تقديري از مردمي شد كه سرما و بي امكاناتي استاديوم را تحمل كردند و بر خلاف سالهاي گذشته با آرامش و بدون صدمه زدن به صندلي و ديگر امكانات ورزشگاه و اتوبوسهاي شركت واحد به خانه خود برگشتند ؟ جواب را در دو واكنس به تيمهاي پرسپوليس و استقلال مي توانيم ببينيم.


1/ جريمه تماشاچيان پرسپوليس
هنوز 24 ساعت از بازي تيمهاي استقلال و پرسپوليس نگذشته بود كه از سوي كميته انضباطي فدراسيون فوتبال احكام محكوميت دو بازيكن پرسپوليس صادر شد و صدور  اين احكام در حالي صورت گرفت كه اين بازيكنان حتي فرصت پاسخگوئي و دفاع از خود را نيافتند. بايد خدمت قاضي شريف عرض كنيم حتي در سخت ترين پرونده هاي قضائي نخست مرحله بازپرسي انجام شده و بعد پرونده به دادگاه رفته و حكم صادر مي شود. براستي نقض اين روند بررسي پرونده بنا بر چه عدالتي از سوي شما انجام شد ؟ بايد به شما بگوئيم رفتارحقيقي و شيث اتفاق بزرگي در ميدان فوتبال نبود برخوردي بود كه نخست بايد توسط داور بازي و سپس توسط كميته انضباطي باشگاه و بعد از سوي كميته انضباطي فدراسيون با صرف وقت و زمان بررسي مي شد اما داور بازي به آن صحنه نزديك بود و بنا بر واكنش طبيعي اخطار نداد باشگاه هم فرصت بررسي آن واقعه در در فاصله 24 ساعت پس از بازي نداشت آن وقت شما به چه دليلي اين گونه شتاب زده راي مي دهيد و در واقع شيريني اين برد را به كام همه پرسپوليسي ها تلخ مي كنيد ؟ اما در مورد درگيري حقيقي با ماموران حفاظت استاديوم باز شما تنها حقيقي را محكوم كرديد. چرا ؟ از شما مي پرسيم به چه علت حقيقي مي تواند وارد محوطه تماشاچيان شود ؟ مسئول اين بي انضباطي حقيقي است يا ماموران  حراست ؟ آيا كسي آنها را مجازات كرد ؟ آيا كسي ماموري را كه با پدر حقيقي برخورد فيزيكي داشت را به كميته انضباطي فرا خواند ؟ آيا او مجازات شد ؟ مي بينيد قضاوت شتابزده شما تاچه حد لقب قاضي فوتبال شما را مصداقي از همان ضرب المثل دم خروس كرده است كه از يك سو پيام قربان صدقه براي تماشاچيان صادر مي شود و از سوي ديگر شيريني برد توسط قضاوت شتابزده شما تلخ ميشود


2/ جريمه تماشاچيان استقلال
بازي كه به اتمام مي رسد همان عاشقان واقعي استقلال كه از ايلام و زاهدان و سنندج و رشت و اروميه و... و بسياري از نقاط دور و نزديك به تهران رسيد و در شبي از ماه بهمن ماه به عشق فوتبال در بيابانهاي اطراف تهران شب را به صبح رسانده اند شروع به اعتراض به سرمربي و مدير باشگاه مي كنند اما چه جوابي مي شنوند آقاي مدير و سرمربي تيم گناه اين باخت را به گردن داوري مي اندازد داوري كه در اين بازي نه پنالتي گرفت و نه صحنه مشكوكي را پنالتي نگرفت و نه گل مشكوكي را پذيرفت و نه گل مشكوكي را نپذيرفت و نه بازيكني را اخراج كرد و 24 ساعت بعد از سوي هييت مديره پيغام مي آيد كه به كار مديرعامل و سرمربي اعتقاد دارند و آنهائي كه اعتراض مي كردند به قولي " شكر ميل مي كرده اند " مي پرسيم آيا جناب سرمربي و مدير عامل نبايد توضيحات قانع كننده اي به تماشاچيان استقلال بابت اين باخت و نتايج ضعيف استقلال كه عنوان مدافع قهرماني دارد را  مي دادند ؟ آيا حداقل بخاطر بازي كه بعد از گل اول بازي ارائه دادند نبايد عذر خواهي مي كردند ؟ آيا نبايد بخاطر اين تماشاچيان جلسه اضطراري بررسي بازي تشكيل مي شد ؟ آيا نبايد از پيش كسوتان و مربيان سابق استقلال نظر خواهي مي شد ؟ به چه دليل تماشاچيان استقلال را نديده گرفته و اعتراض آنها را نشنيدند ؟


فوتبال ما با فقر تماشاچي رو به رو است كه علت آن بي توجهي به آنان است. آيا اين تماشاچياني كه اين گونه در سرما و گرما به عشق قرمز و آبي به استاديوم مي آيند از كار و زندگي خود زده و با كمترين امكانات در ورزشگاهها حاضر مي شوند بايد مجازات شوند ؟ شايد بايد اين گونه باشد لطفا اگر اين گونه است بفرمائيد تا ديگر كسي به عشق دربي سرماي خوابيدن در زير آسمان شهر را تحمل نكند.

لینک کوتاه : https://arteshesorkh.com/p/79
نظرت رو بنویس
از حروف انگلیسی استفاده نکن
در حال حاضر فقط کاربرانی که در سایت ثبت نام کرده باشند میتوانند نظر ثبت کنند.
جهت ثبت نام میتوانید اینجا کلیک نمایید.
اولین نفری باشید که نظرش را ثبت می کند.
بازی های پرسپولیس

3-0

صنعت نفت

پرسپولیس

پنج‌شنبه, 30 فروردین
ساعت 19:00

ورزشگاه : تختی آبادان

داور : علی اصغر مومنی

نظرسنجی

پرسپولیس مقابل آلومینیوم به چه نتیجه‌ای دست پیدا خواهد کرد؟

گلزنان برتر پرسپولیس
نام بازیکن تعداد گل
1 شهاب زاهدی 6
2 گئورگی گولسیانی 5
3 محمدحسین کنعانی‌زادگان 5
4 عیسی آل‌کثیر 4
5 مهدی ترابی 2
6 اوستون ارونوف 2
7 علی نعمتی 1
8 سعید صادقی 1
9 مرتضی پورعلی‌گنجی 1
10 یاسین سلمانی 1
11 محمد عمری 1
12 امید عالیشاه 1
13 نبیل باهویی 1
14 دانیال اسماعیلی‌فر 1
نام بازیکن تعداد گل
1 مهدی ترابی 1
2 دانیال اسماعیلی‌فر 1
3 عیسی آل‌کثیر 1
نام بازیکن تعداد گل
1 سعید صادقی 2
2 امید عالیشاه 1
برنامه بازی ها

هفته 25 لیگ برتر

سه‌شنبه, 11 اردیبهشت

شمس آذر - پیکان 18:20

چهارشنبه, 12 اردیبهشت

هوادار - صنعت نفت 17:00
تراکتور - استقلال 17:00
مس رفسنجان - گل گهر 17:45
ذوب آهن - نساجی 18:00
استقلال خوزستان - ملوان 18:15
آلومینیوم - فولاد 18:15
پرسپولیس - سپاهان 19:30

یک هشتم جام حذفی

دوشنبه, 14 اسفند

پرسپولیس 3 - 0 نفت و گاز گچساران 20:00

هفته 6 لیگ قهرمانان آسیا

سه‌شنبه, 14 آذر

پرسپولیس 1 - 2 الدحیل قطر 19:30
استقلال تاجیکستان 1 - 1 النصر عربستان 21:00
جدول مسابقات
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 استقلال 24 20 53
2 پرسپولیس 24 20 52
3 سپاهان 24 21 45
4 تراکتور 24 12 42
5 ملوان 24 9 38
6 گل گهر 24 7 34
7 ذوب آهن 24 1 33
8 شمس آذر 24 3 31
9 مس رفسنجان 24 -3 30
10 آلومینیوم 24 -8 29
11 هوادار 24 -7 25
12 پیکان 24 -8 25
13 فولاد 24 -19 21
14 استقلال خوزستان 24 -10 20
15 نساجی 24 -17 19
16 صنعت نفت 24 -21 16
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 النصر عربستان 6 6 14
2 پرسپولیس 6 0 8
3 الدحیل قطر 6 0 7
4 استقلال تاجیکستان 6 -6 3

ارتش سرخ

Perspolis

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

فوتبال

فوتبال