نویسنده : ارتش سرخ
-
نظرات : 0 اظهار نظر
-
14 سال پیش
دهقان : هر باشگاهی زورش بیشتر باشد پول بیشتری می گیرد/ بدبختی سرخابی ها!
ارتش سرخ دات کام :
رئیس پیشین کمیته تربیت بدنی مجلس با بیان اینکه نباید کمک های دولتی به باشگاه ها یکباره قطع شود، گفت: به هر حال هر باشگاهی که زورش بیشتر باشد پول بیشتری می گیرد! البته منظور من فقط استقلال و پرسپولیس نیستند.
علیرضا دهقان در گفتگویی درباره بی توجهی بعضی از باشگاه های دولتی به قانون "منع هزینه دولت در ورزش حرفه ای"، تصریح کرد: این قانون را مجلس تصویب کرد اما این وزارت ورزش است که تشخیص می دهد ورزش ما حرفه ای هست یا نه. همانطور که محمد عباسی هم چند ماه پیش تاکید کرد ورزش ما در حال حاضر شرایط حرفه ای شدن را ندارد و به همین خاطر این قانون شامل حالش نمی شود.
وی با تاکید بر اینکه در زمان حضورش در مجلس از مخالفان تصویب این قانون بوده است، یادآور شد: من مخالف پرداخت مبالغ سنگین به بازیکنان نیستم و واقعا هم نباید اینطوری باشد که تا ابد با فوتبالیست ها چنین قراردادهایی بسته شود اما حرف من این بود که نباید کمک دولت به یکباره قطع می شد. باید این فرصت به باشگاه ها داده شود تا مجالی برای تنفس داشته باشند و حجم انبوه بدهی های خودشان را پرداخت کنند.
نماینده سابق مجلس به طرح خصوصی سازی در ورزش اشاره کرد و گفت: این بحث تقریبا آماده است اما فرصت نشد تا ما آن را نهایی کنیم. باید کمیته های تربیت بدنی و کمیسیون اصل 44 چند جلسه دیگر برگزار کنند تا پس از نهایی کردن این موضوع، خصوصی سازی در ورزش در صحن علنی مطرح شود.
وی افزود: در این قانون همه چیز پیش بینی شده است. به عنوان مثال یک شبکه صنعتی تشکیل می شود و وزارت صنایع مکلف است زمین لازم برای ساخت و ساز را در اختیار بخش خصوصی بگذارد. حتی برای سرمایه گذاری در مناطق محروم تسهیلاتی از جمله ارزان بودن زمین، معافیت از مالیات، پرداخت وام های کم بهره و ... در نظر گرفته شده است.
دهقان در پاسخ به این سئوال که "اگر طبق قانون پرداخت کمک به باشگاه ها ممنوع است، چگونه بعضی از باشگاه های دولتی همچنان از منابع مالی دولت تغذیه می کنند؟"، گفت: به هر حال هر باشگاهی که زورش بیشتر باشد پول بیشتری می گیرد! البته منظور من فقط استقلال و پرسپولیس نیستند. این دو باشگاه مشکلاتی به مراتب بدتر نسبت به سایرین دارند و به خاطر بدهی های زیاد در بدبختی کار می کنند.
وی در پایان تاکید کرد: هر مدیری که برای استقلال و پرسپولیس انتخاب می شود باید از اعتبار و ارتباط خودش برای تامین منابع مالی استفاده کند. اداره کردن دو باشگاه بزرگ ایران به این شکل دیگر زشت است و باید فکری به حال آن شود.
علیرضا دهقان در گفتگویی درباره بی توجهی بعضی از باشگاه های دولتی به قانون "منع هزینه دولت در ورزش حرفه ای"، تصریح کرد: این قانون را مجلس تصویب کرد اما این وزارت ورزش است که تشخیص می دهد ورزش ما حرفه ای هست یا نه. همانطور که محمد عباسی هم چند ماه پیش تاکید کرد ورزش ما در حال حاضر شرایط حرفه ای شدن را ندارد و به همین خاطر این قانون شامل حالش نمی شود.
وی با تاکید بر اینکه در زمان حضورش در مجلس از مخالفان تصویب این قانون بوده است، یادآور شد: من مخالف پرداخت مبالغ سنگین به بازیکنان نیستم و واقعا هم نباید اینطوری باشد که تا ابد با فوتبالیست ها چنین قراردادهایی بسته شود اما حرف من این بود که نباید کمک دولت به یکباره قطع می شد. باید این فرصت به باشگاه ها داده شود تا مجالی برای تنفس داشته باشند و حجم انبوه بدهی های خودشان را پرداخت کنند.
نماینده سابق مجلس به طرح خصوصی سازی در ورزش اشاره کرد و گفت: این بحث تقریبا آماده است اما فرصت نشد تا ما آن را نهایی کنیم. باید کمیته های تربیت بدنی و کمیسیون اصل 44 چند جلسه دیگر برگزار کنند تا پس از نهایی کردن این موضوع، خصوصی سازی در ورزش در صحن علنی مطرح شود.
وی افزود: در این قانون همه چیز پیش بینی شده است. به عنوان مثال یک شبکه صنعتی تشکیل می شود و وزارت صنایع مکلف است زمین لازم برای ساخت و ساز را در اختیار بخش خصوصی بگذارد. حتی برای سرمایه گذاری در مناطق محروم تسهیلاتی از جمله ارزان بودن زمین، معافیت از مالیات، پرداخت وام های کم بهره و ... در نظر گرفته شده است.
دهقان در پاسخ به این سئوال که "اگر طبق قانون پرداخت کمک به باشگاه ها ممنوع است، چگونه بعضی از باشگاه های دولتی همچنان از منابع مالی دولت تغذیه می کنند؟"، گفت: به هر حال هر باشگاهی که زورش بیشتر باشد پول بیشتری می گیرد! البته منظور من فقط استقلال و پرسپولیس نیستند. این دو باشگاه مشکلاتی به مراتب بدتر نسبت به سایرین دارند و به خاطر بدهی های زیاد در بدبختی کار می کنند.
وی در پایان تاکید کرد: هر مدیری که برای استقلال و پرسپولیس انتخاب می شود باید از اعتبار و ارتباط خودش برای تامین منابع مالی استفاده کند. اداره کردن دو باشگاه بزرگ ایران به این شکل دیگر زشت است و باید فکری به حال آن شود.
لینک کوتاه : https://arteshesorkh.com/p/29770
نظرت رو بنویس
از حروف انگلیسی استفاده نکن
در حال حاضر فقط کاربرانی که در سایت ثبت نام کرده باشند میتوانند نظر ثبت کنند.
جهت ثبت نام میتوانید اینجا کلیک نمایید.
جهت ثبت نام میتوانید اینجا کلیک نمایید.
اولین نفری باشید که نظرش را ثبت می کند.
بازی های پرسپولیس
-
پرسپولیس
چادرملو
جمعه, 5 تیر
ساعت 20:30
ورزشگاه : پاس قوامین
داور : موعود بنیادیفرد
نظرسنجی
کدام گزینه رو مقصر اصلی در فصل ناگوار پرسپولیس میدانید؟
برنامه بازی ها
هفته 23 لیگ برتر
پنجشنبه, 07 اسفند
| تراکتور | 1 - 0 | گل گهر | 19:15 |
جمعه, 08 اسفند
| خیبر خرمآباد | 0 - 2 | چادرملو | 19:00 | |
| شمس آذر | 0 - 2 | فولاد | 19:00 | |
| پیکان | 0 - 0 | سپاهان | 19:00 | |
| استقلال | 2 - 1 | فجرسپاسی | 19:15 |
شنبه, 09 اسفند
| مس رفسنجان | - | آلومینیوم | تعویق | |
| ذوب آهن | - | پرسپولیس | تعویق |
یکشنبه, 10 اسفند
| استقلال خوزستان | - | ملوان | تعویق |
یک هشتم جام حذفی
پنجشنبه, 27 آذر
| تراکتور | 1 - 1 | پرسپولیس | 16:15 |
هفته 1 تعیین سهمیه آسیایی
جمعه, 05 تیر
| پرسپولیس | - | چادرملو | 20:30 |
جدول مسابقات
| رده | نام تیم | بازی | تفاضل | امتیاز |
|---|---|---|---|---|
| 1 | استقلال | 22 | 13 | 41 |
| 2 | تراکتور | 22 | 18 | 39 |
| 3 | سپاهان | 22 | 11 | 39 |
| 4 | گل گهر | 23 | 7 | 39 |
| 5 | پرسپولیس | 22 | 4 | 34 |
| 6 | چادرملو | 22 | 1 | 32 |
| 7 | فولاد | 22 | 5 | 31 |
| 8 | خیبر خرمآباد | 23 | -2 | 29 |
| 9 | ملوان | 22 | -8 | 29 |
| 10 | فجرسپاسی | 23 | -1 | 28 |
| 11 | پیکان | 23 | -6 | 24 |
| 12 | استقلال خوزستان | 22 | -7 | 22 |
| 13 | آلومینیوم | 22 | -7 | 22 |
| 14 | شمس آذر | 23 | -4 | 19 |
| 15 | ذوب آهن | 21 | -8 | 17 |
| 16 | مس رفسنجان | 22 | -16 | 15 |