ارتش سرخ دات کام

تحلیل ها

دوشنبه، شروع رویابافی‌های دوبا ...

نویسنده : ارتش سرخ دات کام

-

نظرات : 1 اظهار نظر

-

3 سال پیش

دوشنبه، شروع رویابافی‌های دوباره ارتش سرخ

دوشنبه، شروع رویابافی‌های دوباره ارتش سرخ
ارتش سرخ دات کام :

9 اردیبهشت و با برد 4 بر 2 مقابل الریان، پرسپولیس با 15 امتیاز به مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان 2021 صعود کرد و حالا 4 ماه و 20 روز بعد باید در دوشنبه مقابل شگفتی‌ساز این فصل رقابت‌ها قرار بگیرد. استقلال تاجیکستان با وسعت گرفتن این مسابقات به مرحله گروهی لیگ قهرمانان راه یافت وگرنه باید در‌ ای‌اف‌سی کاپ پی بلندپروازی‌هایش می‌گشت. آنها اما به همین پله از رویاهایشان قانع نبودند و به دست خود شگفتی را رقم زدند تا ناشناخته‌ترین تیم این مرحله از رقابت‌ها باشند.

قهرمان تاجیکستان و تیمی که بیشترین ملی‌پوش کشورش را در خود دارد در گروهی صدرنشین شد که الهلال یکی از پرافتخارترین تیم‌های لیگ قهرمانان حضور دارد. آنها‌ ام جی کا مالزی را کنار زدند و شباب الاهلی امارات را حذف کردند تا با امتیاز برابر با الهلال در صدر گروه خودشان قرار بگیرند و شگفتی را تکمیل کنند.
استقلال تاجیکستان با برد چهار بر یک مقابل الهلال در مرحله گروهی حتی با بهره بردن از کمی شانس و اقبال نشان داد از پس انجام کارهای بزرگ برمی‌آید و باید به این حریف احترام گذاشت.

آنها در شرایطی به مصاف پرسپولیس می‌روند که در میانه فصل تازه لیگ‌شان قرار دارند و با صدرنشینی و کلی مخفی‌کاری آماده میزبانی از پرسپولیس هستند هر چند محرومیت بهترین مدافع و مصدومیت گلر اصلی‌شان می‌تواند اختلالاتی در سیستم تدافعی‌شان ایجاد کند.

پرسپولیس اما 46 روز بعد از قهرمانی در لیگ بیست و یکم باید میزبانش را از پیش رو بردارد و مثل فصل قبل دنبال رویاهای بزرگش برود. نایب قهرمان فصل گذشته آسیا علی‌رغم تکرار قهرمانی در لیگ داخلی از 46 روز قبل تا حالا دو مهره مهمش (کنعانی و نوراللهی) را در اختیار ندارد، سه بازیکن مصدوم دارد (شجاعی، کامیابی‌نیا و مهدی‌خانی) و با 5 خرید تازه، وارد این مرحله از رقابت‌ها خواهد شد.

پرسپولیس برای این مسابقه چند نگرانی و مشکل داشت. یکی دور بودن بازیکنان ملی‌پوش‌اش از تمرینات به مدت دو هفته، دوم عدم هماهنگی نفرات جدید طی مدت کوتاهی که به تیم پیوسته‌اند، سوم کمبود بازی جدی تدارکاتی برای هماهنگ شدن نفرات جدید و قدیمی و قرار گرفتن تیم در شرایط مسابقه، چهارم عدم شناخت کافی از حریف امروز و اینکه تقریباً تمام اطلاعات کادر فنی از استقلال تاجیکستان مربوط به مرحله گروهی و رقابت‌های چهار ماه قبل است و پنجم بازی در چمن مصنوعی پیش چشم تماشاگران حریف.

پرسپولیس امشب باید بر تمام این مشکلات فائق بیاید و از دوشنبه پلی بسازد برای رسیدن به عربستان و مراحل پایانی رقابت‌هایی که حالا در آن فوق‌العاده پرتجربه و پرافتخار است. پرسپولیس در چهار فصل اخیر این رقابت‌ها یک بار در نیمه نهایی و دو بار در فینال حاضر بوده است و به سبب این درخشش و بزرگی که در نهایت با انواع و اقسام اتفاقات عجیب و بدشانسی منجر به قهرمانی نشده حالا برای رسیدن به رویای خود تلاش مجددی را آغاز خواهد کرد .
درخشش پرسپولیس در رقابت‌های لیگ قهرمانان طی فصول اخیر باعث شده تا توقع هواداران و حتی فوتبال آسیا از این تیم افزایش یابد و مخاطبان بدون در نظر گرفتن مشکلات، محدودیت‌ها و تفاوت‌هایش با تیم‌های متمول آسیایی از این تیم توقع بزرگی دوباره در قاره و رسیدن به مراحل پایانی را داشته باشند.
به سبب همین نگاه، حالا بسیاری تیم یحیی را روی کاغذ برنده مسابقه امشب در دوشنبه می‌دانند و یقین دارند نه تشویق یکپارچه تماشاگران تاجیک، نه چمن مصنوعی ورزشگاه دوشنبه و نه تیم شگفتی‌ساز ویتالی لوچنکو در مرحله گروهی نمی‌تواند جلوی سیل خروشان قرمز را بگیرد.

در خود مجموعه پرسپولیس و درون این تیم اما نگاه واقع‌بینانه‌ای نسبت به این بازی و رویارویی امشب وجود دارد که ناشی از تجربه فوق‌العاده تیم در لیگ قهرمانان آسیا است. پرسپولیس حالا زیرو بم این تورنمنت را می‌شناسد و از خطرات و ریسک‌های مواجهه با تیمی کوچک که سودای بزرگی دارد آن هم در خانه حریف و طی یک مسابقه تک حذفی کاملاً آشناست. هر چند نوراللهی نیست، کنعانی جدا شده و کمال مصدوم است و اصلاً به تاجیکستان نرفته اما حضور بازیکنانی مثل سیدجلال حسینی، امید عالیشاه، وحید امیری و سیامک نعمتی که چند دوره در این تورنمنت بازی کرده‌اند، می‌تواند به کلیت تیم سرایت پیدا کند کما اینکه تقریباً بقیه بازیکنان ترکیب اصلی هم از تورنمنت فصل قبل و فینالی که در نهایت تلخ تمام شد، تجربیات فوق‌العاده‌ای به این فصل از رقابت‌ها آورده‌اند.

پرسپولیس امشب به احتمال فراوان با ترکیبی نسبتاً آشنا پا به مصاف حریف کمی ناشناخته و تا حدودی مرموزش خواهد رفت که به نظر تصمیمی منطقی و عقلانی می‌رسد. هر چند یحیی یک سال پیش با تغییر نیمی از تیمش در مسابقات لیگ قهرمانان و استفاده از 5 بازیکن جدید و تازه‌وارد در ترکیب اصلی همه را شگفت‌زده کرد اما به نظر می‌رسد این بار به جهت حضور در مرحله حذفی و مسابقه‌ای که در پایانش تکلیف تیم صعود کننده به جمع 8 تیم پایانی مشخص خواهد شد تن به ریسک نخواهد داد و از بازیکنان فصل گذشته‌اش برای ترکیب اولیه استفاده خواهد کرد.

پرسپولیس صاحب ستاره‌هایی مثل وحید امیری و مهدی ترابی است که با وجود دوری دو هفته‌ای از تیم می‌توانند مهلک‌ترین ضربات را به پیکر استقلال قرمزپوش وارد کنند. این تیم عیسی آل کثیر را دارد که درخشش در پرسپولیس را در همین لیگ قهرمانان شروع کرده. میلاد سرلک حالا در مرکز زمین پرسپولیس یک مهره تعیین‌کننده است و هر بازیکنی هم کنارش بازی کند از اعتبار او برای نقش تعیین‌کننده‌اش در میدان کم نخواهد کرد.

در این تیم پرسپولیس، امید عالیشاه هم می‌تواند یک سازنده گل و پیش برنده نتیجه مسابقه باشد کما اینکه در گوا چنین نقشی را ایفا کرد. مهدی عبدی هم دیگر تنها یک ژوکر برای خط حمله تیمش نخواهد بود و می‌تواند پکیج گل‌های مهمش در نیمه نهایی و فینال را با گلی دیگر در یک هشتم نهایی جذاب‌تر کند. سیامک نعمتی نیز که سال گذشته در قطر به عنوان مدافع راست درخشیده بود پیش چشم یحیی یک ستاره مؤثر برای صعود تلقی می‌شود و باید به اندازه خودش در این مسابقه سهم بردارد. احسان پهلوان شیرینی رسیدن به فینال فصل قبل را لمس کرده و نفراتی مثل شیری و آقایی در صورت رسیدن به ترکیب می‌دانند از این بازی چه می‌خواهند. فرشاد فرجی البته فقط یک بازی آسیایی با پرسپولیس بوده اما تجربه فصل قبل شهرخودرو و درخشش در مقطع پایانی لیگ برتر او را به درجه‌ای از اعتماد به نفس رسانده که مثل ستون پشت هافبک‌ها و مهاجمان تیمش باشد. در نهایت سیدجلال با تجربه فراوان از بازی در این سطح از رقابت‌ها مثل دیواری است که هر ده نفر دیگر می‌توانند به او تکیه کرده و کارشان را پیش ببرند.

یحیی متواضعانه گفته برگ برنده این تیم بازیکنانی هستند که با تجربه حضور در لیگ قهرمانان آسیا و بخصوص فصل گذشته می‌توانند در دوشنبه، صعود را در مشت بگیرند اما به اعتقاد نگارنده، این کادر فنی باهوش و مصمم مهم‌ترین ویژگی و آپشن تیم پرسپولیس به حساب می‌آید و برای صعود بیشتر از هر چیز می‌شود روی توانایی‌ها و تصمیمات درست آنها حساب کرد و دلگرم بود.


لینک کوتاه : https://arteshesorkh.com/p/144233
نظرت رو بنویس
از حروف انگلیسی استفاده نکن
در حال حاضر فقط کاربرانی که در سایت ثبت نام کرده باشند میتوانند نظر ثبت کنند.
جهت ثبت نام میتوانید اینجا کلیک نمایید.
مجیدرئیسی

0

0

3 سال پیش

به امیدپیروزی

بازی های پرسپولیس

3-0

صنعت نفت

پرسپولیس

پنج‌شنبه, 30 فروردین
ساعت 19:00

ورزشگاه : تختی آبادان

داور : علی اصغر مومنی

نظرسنجی

بهترین بازیکن پرسپولیس برابر صنعت نفت کدام بازیکن بود؟

گلزنان برتر پرسپولیس
نام بازیکن تعداد گل
1 شهاب زاهدی 6
2 گئورگی گولسیانی 5
3 محمدحسین کنعانی‌زادگان 5
4 عیسی آل‌کثیر 4
5 مهدی ترابی 2
6 اوستون ارونوف 2
7 علی نعمتی 1
8 سعید صادقی 1
9 مرتضی پورعلی‌گنجی 1
10 یاسین سلمانی 1
11 محمد عمری 1
12 امید عالیشاه 1
13 نبیل باهویی 1
14 دانیال اسماعیلی‌فر 1
نام بازیکن تعداد گل
1 مهدی ترابی 1
2 دانیال اسماعیلی‌فر 1
3 عیسی آل‌کثیر 1
نام بازیکن تعداد گل
1 سعید صادقی 2
2 امید عالیشاه 1
برنامه بازی ها

هفته 24 لیگ برتر

پنج‌شنبه, 30 فروردین

پیکان 2 - 2 هوادار 16:30
گل گهر 2 - 2 استقلال خوزستان 17:45
صنعت نفت 0 - 3 پرسپولیس 19:00

جمعه, 31 فروردین

نساجی 1 - 0 تراکتور 16:30
استقلال 3 - 2 شمس آذر 18:00
فولاد 0 - 1 مس رفسنجان 18:10

شنبه, 01 اردیبهشت

ذوب آهن - آلومینیوم 16:30
ملوان - سپاهان 17:00

یک هشتم جام حذفی

دوشنبه, 14 اسفند

پرسپولیس 3 - 0 نفت و گاز گچساران 20:00

هفته 6 لیگ قهرمانان آسیا

سه‌شنبه, 14 آذر

پرسپولیس 1 - 2 الدحیل قطر 19:30
استقلال تاجیکستان 1 - 1 النصر عربستان 21:00
جدول مسابقات
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 استقلال 24 20 53
2 پرسپولیس 24 20 52
3 سپاهان 23 20 42
4 تراکتور 24 12 42
5 ملوان 23 10 38
6 گل گهر 24 7 34
7 شمس آذر 24 3 31
8 ذوب آهن 23 -1 30
9 مس رفسنجان 24 -3 30
10 آلومینیوم 23 -6 29
11 هوادار 24 -7 25
12 پیکان 24 -8 25
13 فولاد 24 -19 21
14 استقلال خوزستان 24 -10 20
15 نساجی 24 -17 19
16 صنعت نفت 24 -21 16
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 النصر عربستان 6 6 14
2 پرسپولیس 6 0 8
3 الدحیل قطر 6 0 7
4 استقلال تاجیکستان 6 -6 3

ارتش سرخ

Perspolis

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

فوتبال

فوتبال