ارتش سرخ دات کام

اخبار

رادوشویچ: مدیرعامل قبلی پرسپولیس با ...

نویسنده : ارتش سرخ دات کام

-

نظرات : 13 اظهار نظر

-

1 سال پیش

رادوشویچ: مدیرعامل قبلی پرسپولیس باعث جدایی من شد

ارتش سرخ دات کام :
رادوشویچ: مدیرعامل قبلی پرسپولیس باعث جدایی من شد
طلبکار پرسپولیس در گفتگویی متفاوت به این سوال پاسخ می‌دهد که آیا شایستگی دریافت رقم یک میلیون دلاری را داشته است؟
بوژیدار رادوشویچ دروازه‌بان کروات و سابق پرسپولیس حالا تبدیل به مهمترین طلبکار این باشگاه شده است و در ماه‌های آینده با صدور حکم نهایی پرونده او، پرسپولیس ملزم به تهیه چیزی حدود یک میلیون دلار خواهد بود که از پاداش احتمالی این تیم در جام جهانی نیز بیشتر خواهد بود. رادوشویچ حالا در یک گفتگوی صریح با خبرنگار ما درباره این طلب و این پرسش که آیا شایسته دریافت رقمی در این حد است، صحبت کرده و همچین در مورد ماجراهایی که در پرسپولیس داشت، اظهار نظر کرده است. این گفتگو را در ادامه می‌خوانید:

*در ابتدا می‌خواستم در مورد تیم جدیدت بپرسم و اینکه تو چه نقشی در این تیم داری؟
باشگاه واراژدین و خود شهر واراژدین در نقشه فوتبال کرواسی نامی شناخته شده است. نقش من در تیم کمک به همه بازیکنان جوان و انتقال تجربیاتم به آنهاست. همیشه آماده هستم تا به عنوان مسن‌ترین عضو تیم، هر نقشی را در تیم به عهده بگیرم.

*دوران بعد از ترک پرسپولیس و جدایی از یک تیم پرطرفدار برای تو چگونه است؟
هر داستانی به پایان می رسد، چه زیبا باشد چه زشت... من به حضورم در بزرگترین باشگاه آسیا و تمام کارهایی که انجام داده‌ام افتخار می‌کنم... سرنوشت نخواست که من تا آخر فوتبالم در پرسپولیس بمانم. البته سرنوشت و برخی افراد دیگر…

*دوست دارم در مورد بازگشت به کرواسی و زندگی در کشور خودت بپرسم. فکر می‌کنم سالهای زیادی بود که در کرواسی اقامت نداشتی.
من و خانواده‌ام مدت زیادی در کرواسی زندگی نکردیم و الان از بازگشت خیلی خوشحال هستیم چون به نظر من کرواسی بهشتی است که روی زمین وجود دارد.

*زندگی در ایران چه تاثیری روی تو گذاشت؟ منظورم این است که چه چیزهای مثبت و منفی را خارج از فوتبال یاد گرفتی؟
قبل از هر چیز می‌خواهم تاکید کنم که ایران کشوری است بسیار زیبا و برای من بسیار عزیز. در تمام مدتی که آنجا بودم، ایران را وطن دوم خود می‌دانستم... همه ما مشکلات ایران را به عنوان یک کشور می دانیم، من خاطرات فوق العاده‌ای از آدم‌ها دارم و همچنین چیزهای شگفت انگیزی که تجربه کردم را همیشه در قلب و ذهنم نگه می‌دارم... برای همه مردان و زنان ایرانی آرزوی موفقیت دارم و آنها از حمایت کامل من برخوردارند...

*این روزها در مورد طلب تو حرفهای زیادی مطرح می‌شود و منتقدان می‌گویند تو شایسته دریافت این پول هنگفت نیستی. نظر خود چیست؟
من تقریبا ۶ سال کامل را در ایران و پرسپولیس گذراندم و به نظرم احمقانه‌ است که بگویم لیاقت این پول رو داشتم یا نه. قصد ندارم خودم را به کسی ثابت کنم. من با خانواده‌ام تصمیم گرفتم که وقت رفتن است و یک لحظه هم فکر نمی‌کنم که اشتباه کرده ام... مجموعه شرایط نشان داده است که در چند وقت اخیر پرسپولیس توسط افرادی اداره می‌شود که شایسته نامش نبودند و از این رو اعتبار من به عنوان یک خارجی در کشوری دیگر مورد تعرض قرار می‌گرفت.

*آخرین قرارداد تو با پرسپولیس ۳۰۰ هزار یورو بود که رقم نسبتا بالایی محسوب می‌شود. اگر خودت مدیرعامل باشگاه پرسپولیس بودی، پای چنین قراردادی را امضا می‌کردی؟
باز هم می‌گویم که زمانی که در بزرگترین باشگاه آسیا گذراندم افتخار آمیز است. من از ابتدا نقش خودم را در تیم می دانستم... بعد که زمان بازی‌هایم و حضور ثابتم در ترکیب رسید، متاسفانه خیلی چیزها عوض شد که احساس بدی در من ایجاد کرد، اما حتی در آن زمان هم به حرفه‌ای بودن ادامه دادم...

*می‌خواهم رو راست‌تر باشی و به سوال من جواب بدهی.
پس بگذار ماجرا را تعریف کنم؛ در نیم فصل آقای گابریل کالدرون به همین دلایلی که من بعدا پرسپولیس را ترک کردم، ترک کرد و یحیی گل‌محمدی آمد. او برای اولین بازی که مقابل تراکتور بود، من را روی نیمکت نشاند و بهانه می‌کند که برای شروع تمرینات دیر به ایران آمدم. ۲ روز تاخیر داشتم چون اگر یادتان باشد در آن موقع، راهی برای حضور در ایران وجود نداشت... اما مثل همیشه به عنوان یک فوتبالیست حرفه‌ای واقعی، به تصمیم مربی احترام گذاشتم، اگرچه در آن لحظه فکر می کردم که لیاقت نیمکت نشینی را ندارم. فکر می کنم یحیی باید حداقل صبر می‌کرد تا گل می‌خوردم و بعد تغییرم می‌داد، اما مهم نیست…

*این توضیح چه ربطی به سوال من داشت؟
اجازه بدهید تا توضیح بدهم. در این شرایط من پیشنهادات زیادی به خاطر عملکرد خوبم در نیم فصل اول داشتم که از نظر مالی بسیار بهتر از پرسپولیس بود. من به دیدار آقای انصاری‌فرد که آن زمان رییس باشگاه بود رفتم و گفتم از وضعیت ناراضی هستم. یا اجازه بدهید تیم را ترک کنم یا با قراردادی جدید، فوتبالم را در پرسپولیس به پایان برسانم. آقای انصاری‌فرد تمام شروط را پذیرفت و به آقای گل‌محمدی اطلاع داد و او هم گفت که موافق تمدید قرارداد است و به من نیاز دارد. منظورم این است که هیچ کار پنهانی نبوده و سرمربی تیم هم در جریان بود.

*برخی انصاری‌فرد را به عنوان مقصر اصلی معرفی می‌کنند و حتی اتهام‌هایی نیز به او می‌زنند.
من کاری با سایر تصمیمات او ندارم اما ایشان هیچ نفعی از قرارداد من نبرد. اینکه من جدا شدم به دلیل اقدامات مدیران پس از او بود و مسئولیتش برعهده او نیست. من خیلی دوست داشتم تا پایان قرارداد در پرسپولیس بمانم و خداحافظی کنم اما آنها نگذاشتند این اتفاق بیفتد.

*ممکن است شکایت تو منجر به حذف دوباره پرسپولیس از آسیا شود. شاید برخی انتظار داشته باشند آنچه علاقه به تیم می‌نامی را اینجا نشان بدهی و از بخشی از طلبت بگذری.
مگر من طلب غیرقانونی از پرسپولیس دارم؟ این چیزی است که مدیران باشگاه امضا کردند و سالها فرصت این را داشتند که کار را به جایی نرسانند که منجر به شکایت شود.

*یک چیز جالب در مورد تو وجود دارد؛ اینکه با کمترین میزان بازی ۵ قهرمانی لیگ برتر را کسب کردی و حالا دومین بازیکن پرافتخار لیگ ایران هستی.
با رفتن لوبانف، آقای برانکو به یک دروازه‌بان مطمئن نیاز داشت تا رقیب واقعی بیرانوند باشد، من در آن زمان در مجارستان با فرم خوبی بازی می‌کردم و او با من تماس گرفت و به این ترتیب به توافق رسیدیم. آقای پانادیچ که من را از کرواسی می‌شناخت نقش مهمی داشت و می‌خواهم از آنها تشکر کنم، زیرا شانسی را به من دادند که خیلی‌ها در طول دوران فوتبال آرزویش را داشتند…

*تو سه مربی دروازه‌بان‌های مختلف در پرسپولیس داشتی؛ پانادیچ، سیدی و فنایی. کدام یک از نظر فنی کمک بیشتری به تو کرد؟
قبل از هر چیز می‌خواهم تاکید کنم که در مصاحبه‌های قبلی همه چیز را در مورد کسی که به آن اشاره کردید گفته‌ام. فقط می‌توانم در مورد پانادیچ و سیدی صحبت کنم که دو مربی حرفه‌ای بودند و از من انسان بهتر و دروازه‌بان بهتری ساختند. ناکامی پرسپولیس، با جدایی آن دو رخ داد چون تمرینات آماتوری شروع شد. من برای تمرینات خصوصی هزینه کردم تا در سطح موردنظر بمانم؛ نه تنها من بلکه سایر بازیکنان تیم نیز همینطور بودند. فقط آنها نمی‌توانند مثل من صریح صحبت کنند.

*در مورد کادرفنی پرسپولیس در دوران یحیی گل‌محمدی چه نظری داری؟
یحیی بهترین مربی ایرانی است، مهم نیست که دروازه‌بان دوم بودن در دوران او چقدر برایم سخت بود اما این را به صراحت می‌توانم بگویم که بهترین است. من باید حرفه‌ای باشم و به همه تصمیماتش احترام بگذارم اما با همه تصمیماتش موافق نباشم. او با پرسپولیس قهرمان شد، فینال لیگ قهرمانان را دید و سایر افتخاراتی که می‌دانید. خیلی خوب است که یحیی با مربیان خارجی همکاری کند، زیرا حتما نتیجه آن را خواهید دید. در این فصل نیز این یک گام رو به جلو نسبت به فصل گذشته است؛ به خصوص در پست مربی دروازه‌بانی.

*در یکی از مصاحبه‌هایت گفته بودی که "اگر شیرینی می‌دادم، بیشتر بازی می‌کردم". منظورت چه بود؟
مهم نیست برخی افراد چقدر باعث از دست رفتن من به عنوان دروازه‌بان شدند و چقدر در هر سطحی غیرحرفه ای بودند. نمی‌خواهم برای آنها و خانواده‌شان مشکلات اضافی ایجاد کنم، فقط می‌خواهم بگویم که آنها باید خجالت بکشند؛ از همه کارهایی که نسبت به من کردند...

*تو خیلی تند درباره برخی موارد صحبت می‌کنی و شاید منتقدان بگویند این اظهارات تند درباره افرادی که سالها در فوتبال ایران بوده‌اند، درست نباشد.

هر کسی نظری دارد و من فقط نظرم را می‌گویم.

*دو مدیرعامل پرسپولیس اظهارات منفی در موردت انجام دادند و حتی متهم به کلاهبرداری شدی.
در مورد مدیرعامل فعلی پرسپولیس هیچ نظری ندارم چون برخورد مستقیمی با او نداشتم و منصفانه نیست که نظری بدهم. اما مدیرعامل قبلی به هیچ وجه در حد پرسپولیس نبود و باعث جدایی من شد. به نظر من اصلا خوب نیست که جلوی بازیکن تیمت کفش‌هایت را تمیز کنی و این یک بی‌احترامی است.

*قبول داری منتظر یک روزنه کوچک بودی که با پرسپولیس فسخ کنی و کل قراردادت را بگیری؟
اجازه داشتم اگر دو ماه حقوق نگیرم، قراردادم را فسخ کنم. اما من زمانی از پرسپولیس رفتم که ۷ ماه دستمزد نگرفته بودم و ۲۰۰ هزار یورو طلبکار بودم. چه کسی این وضعیت را تحمل می‌کند؟ آنها به همه بازیکنان پول دادند غیر از من. حالا هم تهمت می‌زنید که منتظر فرصت برای جدایی بودی؟

*بهترین خاطره‌ات از پرسپولیس چیست؟
هواداران بهترین خاطره من را رقم زدند و همچنین بازیهای بزرگ، از جمله دیدار با الدحیل و السد سال ۲۰۱۸.


لینک کوتاه : https://arteshesorkh.com/p/151791
نظرت رو بنویس
از حروف انگلیسی استفاده نکن
در حال حاضر فقط کاربرانی که در سایت ثبت نام کرده باشند میتوانند نظر ثبت کنند.
جهت ثبت نام میتوانید اینجا کلیک نمایید.
خسرووفاٸی نژاد

0

1

1 سال پیش

فوتبال حرفه ای این دادا


فردین کرمی

-2

1

1 سال پیش

کاربرپرسپولیس طوری میگی نمک نشناس این لجن دروغگوپنج سال سرنیمکت خوردوخوابیدسرجمع ده بازی نکردبعدش هم باهمکاری انصاریخردزدسه ساله شریکی بستن تاقسط اولش یکماه دیرپرداخت شدپول سه سال بازی نکرده ازحلقوممون کشیدورفت نمک کجاس حاجی


برای پرسپولیس

-1

2

1 سال پیش

کاربر پرسپولیس میشه بگی چه کاری کرد برامون؟ همیشه نیمکت نشین بود. کلا فقط یک دوره خوب بود که زود هم ضعیف شد. والا حامد لک حداقل تو آسیا و دو فصل قبل این همه زحمت کشید.


فرزاد رضایی

0

1

1 سال پیش

خداوند را شکر می کنم که اگر به خاطر قراردادت پرسپولیس را ترک کردی از گلویت پایین نرود . فقط منتظر یک جرقه بودی


Amin

0

1

1 سال پیش

انشالا از گلوت پایین نره این حق مردمی هست که به سختی مایحتاج روزمرشون بدست میارن.بدرد نخور سوراخ


Amin

0

1

1 سال پیش

الله وکیلی حقت نیست.در حد و اندازه اینهمه دستمزد نیستی.لعنت بهت انصاریفرد


پرسپولیس

-8

3

1 سال پیش

این پول حقشه ..بازیهاش یادتون نره ...پارسال ک نبود با وجود لک و گوهری دیدین ک چقد از دروازه لطمه خوردیم ‌...گذشته هم بیرو هم رادو دروازه رو به بهترین شکل حفظ میکردن پس قدرنشناس نباشیم بخاطر زحمتاش باید تشکر کنیم و ممنون باشیم و واسش ارزوی موفقیت کنیم♥❤


امیرجلالوند

-1

7

1 سال پیش

رادواینقدپول میگیره ک تااخرعمرش دست ب سیاه وسفیدنزنه دیگه توخوابشم این همه پول نمی بینه


منصور انصاری

-2

5

1 سال پیش

توهم خیانتکار بودی همه حرفات که ازتعصب صحبت میکردی دروغ بود درحد لیگ دوهم نبودی حیف به میلیارد که تو وبودمیر گرفتین حرومته


محمد حسن جلالی

0

9

1 سال پیش

مدیران نالایق قبلی ضربات و لطمات جبران ناپذیری به پرسپولیس زدند طوریکه حالا حالا ها باید تاوان ندانم کاریه اونارو بدیم


جوادافراز

-1

7

1 سال پیش

همه حرفهای که زدی همش الکی بود خوب بود که تو یک دروازه بان حرفی نبودی خاک توی سر مدیرعامل تیم بکنن که چنین قراردادی با تو امضا کردن انشالله اون پول که لیاقتشو نداری از کلوت پایین نره خوب کثافت حق خودتو بگیر و همه هوادارها هم برات آرزوی موفقیت میکنن نه پول زورکی داری میگیری خاک توی سرت رادوی نمک نشناس این پول مردم هستش نه پول دولت پس حرومت بشه


پرسپولیس

-7

2

1 سال پیش

رادو باغیرت واسه همه سالهایی ک کنارمون بودی ممنونیم ...امیدوارم هم حقتو بگیری هم موفق باشی


احمد نوری اسرمی

0

6

1 سال پیش

خدا باعث و بانیش رو لعنت کنه . دیگه خسته شدیم ایقدر در مورد این بدهکاریها شنیدیم

بازی های پرسپولیس

0-2

پرسپولیس

پیکان

یکشنبه, 27 اسفند
ساعت 18:45

ورزشگاه : آزادی

داور : کوپال ناظمی

نظرسنجی

بهترین بازیکن پرسپولیس برابر پیکان کدام بازیکن بود؟

گلزنان برتر پرسپولیس
نام بازیکن تعداد گل
1 شهاب زاهدی 6
2 گئورگی گولسیانی 5
3 محمدحسین کنعانی‌زادگان 4
4 عیسی آل‌کثیر 2
5 مهدی ترابی 2
6 علی نعمتی 1
7 سعید صادقی 1
8 مرتضی پورعلی‌گنجی 1
9 یاسین سلمانی 1
10 محمد عمری 1
11 امید عالیشاه 1
12 نبیل باهویی 1
13 اوستون ارونوف 1
نام بازیکن تعداد گل
1 مهدی ترابی 1
2 دانیال اسماعیلی‌فر 1
3 عیسی آل‌کثیر 1
نام بازیکن تعداد گل
1 سعید صادقی 2
2 امید عالیشاه 1
برنامه بازی ها

هفته 21 لیگ برتر

یکشنبه, 27 اسفند

آلومینیوم 1 - 0 نساجی 18:45
پرسپولیس 2 - 0 پیکان 18:45
مس رفسنجان 2 - 2 ذوب آهن 18:45
سپاهان 2 - 0 گل گهر 18:45
ملوان 1 - 0 صنعت نفت 19:00
استقلال خوزستان 0 - 0 فولاد 19:00
شمس آذر 0 - 2 تراکتور 19:00
هوادار 0 - 1 استقلال 21:00

یک هشتم جام حذفی

دوشنبه, 14 اسفند

پرسپولیس 3 - 0 نفت و گاز گچساران 20:00

هفته 6 لیگ قهرمانان آسیا

سه‌شنبه, 14 آذر

پرسپولیس 1 - 2 الدحیل قطر 19:30
استقلال تاجیکستان 1 - 1 النصر عربستان 21:00
جدول مسابقات
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 استقلال 21 18 46
2 پرسپولیس 21 15 43
3 تراکتور 20 15 38
4 سپاهان 19 20 37
5 ملوان 21 10 35
6 گل گهر 21 9 33
7 آلومینیوم 20 -4 28
8 ذوب آهن 20 -1 27
9 شمس آذر 21 1 25
10 مس رفسنجان 21 -4 25
11 پیکان 21 -9 20
12 فولاد 21 -17 20
13 هوادار 20 -8 19
14 استقلال خوزستان 21 -10 16
15 نساجی 21 -17 15
16 صنعت نفت 21 -18 13
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 النصر عربستان 6 6 14
2 پرسپولیس 6 0 8
3 الدحیل قطر 6 0 7
4 استقلال تاجیکستان 6 -6 3

ارتش سرخ

Perspolis

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

فوتبال

فوتبال