ارتش سرخ دات کام

تحلیل ها

ریاض جایی برای بازگشت عیسی به ...

نویسنده : ارتش سرخ دات کام

-

نظرات : 7 اظهار نظر

-

3 سال پیش

ریاض جایی برای بازگشت عیسی به قله

ریاض جایی برای بازگشت عیسی به قله
ارتش سرخ دات کام :
بعد از آن شش ماه سخت محرومیت، عیسی در دومین بازی برای پرسپولیس گل زد. بعد از بازی 6 دقیقه‌ای در مشهد مقابل پدیده، درست فردای روزی که محرومیت آل‌کثیر تمام شده بود (14 فروردین ماه) مقابل نساجی و در دومین بازی پای عیسی دوباره به گل باز شد. آن روز هم او آماده نبود و فقط در زمان درست در جای درست حضور داشت تا با پاس عالیشاه مقابل دروازه خالی بازگشتش را به بهترین شکل جشن بگیرد. برای عیسی ده دقیقه بازی و یک گل می‌توانست بزرگترین دستاورد مهم در بازگشت دوباره به پرسپولیس باشد و همه را امیدوار کند که همین‌گونه هم شد.
بعد از آن اما عیسی فرصتی برای پروراندن توانایی‌های خود در بازی‌های لیگ و مقابل حریفان معمولی‌تر نداشت چرا که تیم به هند رفت تا در سطحی بالاتر رقابت کند؛ لیگ قهرمانان 2021 مرحله گروهی. عیسی در هند هنوز بازیکن نود دقیقه‌ای نبود و دو بازی اول مقابل الوحده و الریان را از روی نیمکت تماشا کرد. با شش امتیازی شدن تیم و رسیدن به حریف راحت‌تر، از بازی سوم مقابل گوا یحیی به شماره 72 اعتماد کرد. آل‌کثیر در چهار بازی پیاپی فیکس بود و دو گل به گوا و الریان زد تا با امیدواری به لیگ برگردد.

گلزن بازی‌های بزرگ
اما بهترین اتفاقات برای او در بازگشت به لیگ و با گلزنی مقابل سپاهان در اصفهان و به ثمر رساندن تک گل سه امتیازی دربی اتفاق افتاد تا همه یادشان بیفتد پرسپولیس در آن شش ماه چقدر از نداشتن این مهاجم ضرر کرده است.
عیسی فرصت داشت تا در جام حذفی و بازی مقابل بندر عامری به روند گلزنی‌هایش ادامه دهد اما در روزی که تیم 4 گل زد سهم او از این تعداد گل مقابل تیم دسته دومی هیچ بود.
در مسابقه بعدی لیگ عیسی در فولاد شهر و بازی حساس مقابل ذوب‌آهن کاری از پیش نبرد و تعویض شد تا در روز گلزنی مغانلو و عبدی او ضرری دوجانبه کرده باشد. بعد از این بازی لیگ برای بازی‌های ملی تعطیل شد و پرسپولیس باید با بازی سوپرجام به مسابقات داخلی برمی‌گشت. عیسی تک گل قهرمانی را مقابل تراکتور با مهارت بالا به ثمر رساند تا بعد از گلزنی مقابل سپاهان، استقلال و تراکتور همه او را گلزن بازی‌های بزرگ و مهم‌ترین بازیکن خط حمله پرسپولیس به حساب بیاورند اما انگار درست از همان روز دوران افت و بدشانسی آل‌کثیر شروع شده بود.

شروع دوران بدشانسی و افت
بدشانسی عیسی وقتی رقم خورد که در همان بازی سوپرجام انگشت دستش شکست و بازی کردن در ترکیب تیم با دست آتل شده تقریباً غیرممکن بود.
مهاجم خوزستانی پرسپولیس در دو بازی با فولاد و مس رفسنجان فیکس بود اما هر بار در گلزنی ناکام ماند و تعویض شد. او در بازی مهم مقابل گل‌گهر و پیروزی درخشان سه بر یک هم به عنوان بازیکن ذخیره به میدان رفت و سهمی در گل‌های تیمش نداشت. درست در همین روزها بود که عیسی شاهد گلزنی‌های پیاپی مهدی عبدی و احمد نوراللهی بود و کم‌کم موقعیت خوبش در ترکیب را از دست می‌داد.
مصدومیت کشاله ران که در بازی فولاد نصیب عیسی شد بدشانسی‌های او را تکمیل کرد و اینچنین او در بازی با آلومینیوم اصلاً به لیست تیمش راه نیافت تا برای دربی حذفی آماده شود. عیسی به دربی رسید اما طبیعتاً نمی‌توانست فیکس باشد. او از دقیقه 74 به بازی رفت و تا دقیقه 120 دوید اما این بار دربی برای او با از دست دادن پنالتی و شکست تیمش به بدترین شکل ممکن تمام شد.

تماشاگر گلزنی‌های عبدی و احمدنور
در بازی‌های مقطع پایانی فصل هم عیسی موقعیت جالبی در ترکیب تیمش نداشت و وقتی بار گلزنی تیم روی دوش نوراللهی و عبدی افتاد به مهاجمی نیمکت‌نشین بدل شد که در زمان‌های کوتاهی که به میدان می‌رفت دنبال احیای مجدد خویش می‌گشت. او در برد 5 گله مقابل ماشین‌سازی بازیکن ذخیره بود و هیچ سهمی از این همه گل برنداشت. مقابل تراکتور فیکس شد تا بلکه خاطره خوش بازی سوپرجام را زنده کند اما تیم سه گل زد و سهم عیسی هیچ بود تا تعویض شود و در نهایت مقابل پیکان و در بازی آخر فصل هم از روی نیمکت دو گل تعیین کننده عبدی و نوراللهی را به تماشا نشست تا با وجود رسیدن به اولین قهرمانی لیگ برتر و ثبت این افتخار در کارنامه بازیگری‌اش، فصل برای او خوب تمام نشود.
عیسی با دو گل آسیایی، سه گل لیگ برتری و یک گل سوپرجام این فصل را پشت سر گذاشت اما فاصله شروع فصل تازه از آخرین بازی فصل قبل آنقدر کم بود که جایی در تفکرات یحیی برای بازگشت به ارنج اصلی پیدا نکرد.
در بازی آسیایی مقابل استقلال تاجیکستان، آل‌کثیر نیمکت‌نشین شد تا عبدی و امیری در خط حمله بازی کنند. او در بیست دقیقه پایانی همراه حامد پاکدل به زمین رفت و تنها دنبال توپ دوید اما تحرکاتش به تیم کمک کرد.

بازگشت دوباره به تفکرات یحیی
آل‌کثیر اما بعد از بازی دوشنبه دوباره راه نفوذ به قلب و ذهن یحیی را پیدا کرد و انگار بعد از جدایی مغانلو و ناکامی در راه جذب مهاجم خارجی حالا گل‌محمدی متقاعد شده که از عیسی دوباره در ترکیب اصلی استفاده کند؛ آن هم در یک بازی مرگ و زندگی و فوق‌العاده مهم مقابل الهلال در ریاض!
عیسی در هر سه بازی تدارکاتی مقابل پیکان، شهرداری آستارا و سپاهان در ترکیب اصلی قرار داشته و به نظر می‌رسد گزینه اول کادر فنی برای خط حمله است. در واقع به نظر می‌رسد یحیی و همکارانش درباره استفاده از آل‌کثیر مقابل الهلال به قطعیت رسیده‌اند و برای انتخاب زوج او در خط حمله شک دارند. در واقع بعد از جدایی مغانلو، حالا عیسی موفق شده مهدی عبدی را دوباره جا بگذارد و با توجه به تازه‌وارد بودن حامد پاکدل جایگاه از دست رفته‌اش را پس گرفته است.
عیسی آل‌کثیر که یک سال قبل و پیش از محرومیتش در بدو ورود به پرسپولیس گل کرده و در لیگ قهرمانان گل‌های فوق‌العاده مهمی مقابل شارجه، پاختاکور و السد به ثمر رسانده بود حالا فرصت این را خواهد داشت تا دوباره در میدانی بین‌المللی خودنمایی کند و چه جایی بهتر از ریاض، مرحله یک‌چهارم نهایی، جلوی چشم هزاران تماشاگر عربستانی و مسابقه‌ای پربیننده که غرب آسیا به آن چشم دوخته است.

117 روز دور از گل
عیسی آل‌کثیر بعد از گلزنی در بازی تدارکاتی مقابل سپاهان بازگشتش به ارنج اصلی خط حمله پرسپولیس را رسماً اعلام کرد. حالا او دوباره امید اول گلزنی در یک مصاف بزرگ خواهد بود. حالا همه هواداران پرسپولیس دوست دارند اتفاقی که او پیش‌تر در بازی با پاختاکور، السد، تراکتور، سپاهان و استقلال رقم زده بود را تکرار کند و دوباره گلزن بازی‌های بزرگ لقب بگیرد.
از آخرین گل عیسی برای پرسپولیس (30 خرداد در سوپرجام مقابل تراکتور) تا بازی هفته آینده با الهلال 117 روز خواهد شد که او گل نزده و این آمار منفی بیشتر از هر کسی برای خودش آزاردهنده و دردناک است اما باور کنید اگر گل عیسی در ریاض و آن مسابقه فوق حساس به ثمر بنشیند و صعود به نیمه نهایی را میسر کند همه یادشان خواهد رفت که چرا آل‌کثیر بعد از آن درخشش اولیه و سپس بازگشت بزرگ بعد از شش ماه محرومیت، چیزی حدود چهار ماه گل نزده بود.


لینک کوتاه : https://arteshesorkh.com/p/144791
نظرت رو بنویس
از حروف انگلیسی استفاده نکن
در حال حاضر فقط کاربرانی که در سایت ثبت نام کرده باشند میتوانند نظر ثبت کنند.
جهت ثبت نام میتوانید اینجا کلیک نمایید.
زهرا حجابی

0

2

3 سال پیش

ایول


عشق است پرسپولیس

0

4

3 سال پیش

عیسی عالیههههه. صد تای شهریار خرمالو


عشقپولیس

0

3

3 سال پیش

آل کثیر عشق


پرسپولیس قهرمان

-5

2

3 سال پیش

عیسی جان خواهشاً مثل بازی با استقلال توپو به مریخ نفرست رو بازیت تمرکز کن تا به فرم خوب خودت برگردی


عشقپولیس

-2

5

3 سال پیش

شیز ازاد شده از قفس ❤


هادی جهانفکر

-1

7

3 سال پیش

انشاالله امسال قهرمانی مال ماست
انشاالله جای خالی قهرمانی آسیا در کلکسیون پرسپولیس پر خواهد شد.


احمد نوری اسرمی

-3

6

3 سال پیش

منتظریم مثل فصل قبل لیگ قهرمانان کولاک کنه

بازی های پرسپولیس

4-4

آلومینیوم

پرسپولیس

جمعه, 7 اردیبهشت
ساعت 18:15

ورزشگاه : امام خمینی اراک

داور : امیر عرب‌براقی

نظرسنجی

مقصر باخت پرسپولیس در جام حذفی را کدام گزینه می‌دانید؟

گلزنان برتر پرسپولیس
نام بازیکن تعداد گل
1 شهاب زاهدی 6
2 گئورگی گولسیانی 5
3 محمدحسین کنعانی‌زادگان 5
4 عیسی آل‌کثیر 4
5 مهدی ترابی 2
6 اوستون ارونوف 2
7 علی نعمتی 1
8 سعید صادقی 1
9 مرتضی پورعلی‌گنجی 1
10 یاسین سلمانی 1
11 محمد عمری 1
12 امید عالیشاه 1
13 نبیل باهویی 1
14 دانیال اسماعیلی‌فر 1
نام بازیکن تعداد گل
1 عیسی آل‌کثیر 3
2 مهدی ترابی 1
3 دانیال اسماعیلی‌فر 1
4 اوستون ارونوف 1
نام بازیکن تعداد گل
1 سعید صادقی 2
2 امید عالیشاه 1
برنامه بازی ها

هفته 25 لیگ برتر

سه‌شنبه, 11 اردیبهشت

شمس آذر - پیکان 18:20

چهارشنبه, 12 اردیبهشت

هوادار - صنعت نفت 17:00
تراکتور - استقلال 17:00
مس رفسنجان - گل گهر 17:45
ذوب آهن - نساجی 18:00
استقلال خوزستان - ملوان 18:15
آلومینیوم - فولاد 18:15
پرسپولیس - سپاهان 19:30

یک هشتم جام حذفی

جمعه, 07 اردیبهشت

آلومینیوم 4 - 4 پرسپولیس 18:15

هفته 6 لیگ قهرمانان آسیا

سه‌شنبه, 14 آذر

پرسپولیس 1 - 2 الدحیل قطر 19:30
استقلال تاجیکستان 1 - 1 النصر عربستان 21:00
جدول مسابقات
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 استقلال 24 20 53
2 پرسپولیس 24 20 52
3 سپاهان 24 21 45
4 تراکتور 24 12 42
5 ملوان 24 9 38
6 گل گهر 24 7 34
7 ذوب آهن 24 1 33
8 شمس آذر 24 3 31
9 مس رفسنجان 24 -3 30
10 آلومینیوم 24 -8 29
11 هوادار 24 -7 25
12 پیکان 24 -8 25
13 فولاد 24 -19 21
14 استقلال خوزستان 24 -10 20
15 نساجی 24 -17 19
16 صنعت نفت 24 -21 16
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 النصر عربستان 6 6 14
2 پرسپولیس 6 0 8
3 الدحیل قطر 6 0 7
4 استقلال تاجیکستان 6 -6 3

ارتش سرخ

Perspolis

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

فوتبال

فوتبال