ارتش سرخ دات کام

تحلیل ها

سایه روشن‌های برد پرسپولیس در ...

نویسنده : ارتش سرخ دات کام

-

نظرات : 6 اظهار نظر

-

6 ماه پیش

سایه روشن‌های برد پرسپولیس در 5 پرده

سایه روشن‌های برد پرسپولیس در 5 پرده
ارتش سرخ دات کام :
برای علیرضا بیرانوند لقب فرشته نجات کم است، آنچه بیرو برای پرسپولیس انجام می‌دهد، از خدمات فرشته‌های نجات هم فراتر است! بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان با یک شوک بزرگ برای پرسپولیسی‌ها شروع شد. تنها 4 دقیقه از شروع بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان گذشته بود که استقلال تاجیکستان به لطف VAR صاحب یک پنالتی باد آورده شد. آنچه می‌توانست یک شوک غافلگیرکننده در همان ثانیه‌های نخستین برای سرخ‌ها باشد. وقتی در ششمین دقیقه بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان، سنین سبایی پشت ضربه پنالتی ایستاد، خیلی‌ها تصور کردند کار پرسپولیس تمام است و این پنالتی زودهنگام شیرازه تیم یحیی گل‌محمدی را به هم می‌ریزد اما علیرضا بیرانوند با مهار پنالتی حریف مانع فروپاشی پرسپولیس شد.

علیرضا بیرانوند که سابقه گرفتن پنالتی رونالدو را هم دارد، حالا تبدیل به سوپرمن پرسپولیس شده. دیگر فرشته نجات برای توصیف علیرضا بیرانوند و رشادت‌هایش در پرسپولیس کم است، او این روزها درست مثل سوپرمن اجازه نمی‌دهد روی پرسپولیس خط و خش بیفتد.
فقط کافی بود آن پنالتی گل شود تا پرسپولیس تحت فشار قرار بگیرد و بعید نبود در ادامه دست به حمله‌های احساسی بزند و در ضدحمله گل‌های دوم و سوم را هم بخورد اما اصلاً جای نگرانی نبود چون علیرضا بیرانوند مثل یک سوپرمن در چهارچوب دروازه پرسپولیس ایستاده بود و همان همیشگی را ارائه کرد؛ رسیدن به داد پرسپولیس!
مهار پنالتی اهمیت زیادی برای پرسپولیس داشت. برای همین هم بود که یحیی گل‌محمدی بین دو نیمه از عملکرد فوق‌العاده دروازه‌بان تیمش تقدیر کرد.
این چندمین بار بود که بیرانوند موفق می‌شود ضربات پنالتی حساسی را دفع کند و تیمش را نجات بدهد. فصل گذشته پرسپولیس در سیرجان با گل‌گهر بازی داشت. وقتی بازی صفر – صفر بود داور یک پنالتی برای گل‌گهر گرفت. اما بیرانوند موفق شد ضربه امین پورعلی را بگیرد. در ادامه پرسپولیس دو گل توسط عمری و اسدبیگی زد و بازی را برد.
در دربی 91 در دقیقه 28 موعود بنیادی‌فر یک پنالتی به سود استقلال گرفت. اما ضربه علی کریمی را بیرانوند دفع کرد و در ریباند مرتضی تبریزی توپ را به بیرون زد. در دقیقه 81 هم مهدی عبدی دروازه استقلال را باز کرد تا پرسپولیس بازی را ببرد.
فصل گذشته در جام حذفی پرسپولیس و ون‌پارس به تساوی 2 بر 2 رسیدند و بازی به پنالتی کشیده شد. بیرانوند که روی نیمکت نشسته بود برای ضربات پنالتی به زمین رفت. او دو ضربه پنالتی را گرفت و باعث شد پرسپولیس به مرحله بعد صعود کند.
در دربی 90 هم پرسپولیس با گل احمد نوراللهی یک بر صفر از استقلال پیش بود. داور در دقیقه 43 یک پنالتی به سود استقلال اعلام کرد. فرشید اسماعیلی پشت توپ ایستاد و با یک ضربه چیپ توپ را به بالای دروازه فرستاد. آن بازی هم با یک گل به سود پرسپولیس تمام شد.
به نظر می‌رسد پرسپولیس حالا حالاها می‌تواند روی این توانایی ویژه دروازه‌بانش حساب کند. سوپرمنی که حالا بدل به یک مرد دست نیافتنی درون چهارچوب سرخ‌ها شده؛ مردی که حتی از روی نقطه پنالتی هم تسلیم نمی‌شود.

سعید صادقی در پرسپولیس دیگر بدل به یک مهره کلیدی شده. بازیکنی که فصل گذشته یک دعوای زرگری شدید میان پرسپولیس و استقلال بر سرش راه افتاد و سرانجام تصمیم گرفت پیراهن سرخ را بر تن کند. مشخص بود که صادقی پس از آن سر و صدای فراوان در پرسپولیس فشاری عجیب را روی شانه‌هایش تحمل خواهد کرد. آنچه سبب شد تا آقای پاس گل دو فصل گذشته لیگ در پرسپولیس روزهای متوسطی را تجربه کرده و فراز و نشیب زیادی داشته باشد. حالا و پس از یک فصل، به نظر می‌رسد که صادقی از این فشار خردکننده خلاص شده و آرام آرام در پرسپولیس جا افتاده و بدل به همان ستاره سابق می‌شود. مردی که در گل‌گهر همه چشم‌ها را خیره کرده بود. او حالا در پرسپولیس علاوه بر پاس گل، گل هم می‌زند. دبل او در برابر استقلال تاجیکستان گارانتی کننده برد خوب خانگی سرخ‌ها بود.

هواداران پرسپولیس انتظار داشتند با روشن شدن موتور گلزنی شهاب زاهدی او در سومین بازی متوالی موفق به گلزنی شود. بعد از 4 گلی که شهاب زاهدی در 2 دیدار لیگ برتر مقابل گل‌گهر و پیکان به ثمر رساند همه منتظر درخشش و گلزنی شهاب زاهدی مقابل استقلال تاجیکستان در یک بازی آسیایی بودند. بویژه اینکه او در آسیا هنوز نتوانسته بدرخشد. زاهدی که مقابل النصر عملکردی پرانتقاد داشت؛ مقابل الدحیل تا حدودی روی تک گل بازی تأثیر گذاشت و در دیدار سوم مقابل نماینده تاجیکستان دنبال اولین گل آسیایی‌اش بود. با وجود این مهاجم آماده پرسپولیس اگر چه گل نزد اما با پاس فوق‌العاده‌ای که به صادقی داد، تأثیرش را در نتیجه بازی گذاشت.
در دقیقه 71 و در شرایطی که بازی با یک گل به سود پرسپولیس در جریان بود، مهدی ترابی در گوشه سمت راست زمین صاحب توپ شد و به صورت عرضی به سمت محوطه جریمه حرکت کرد. ترابی زاهدی را پشت محوطه و در موقعیت خوبی دید و صاحب توپ کرد.
زاهدی توپ را با پای چپ کنترل کرد. در این صحنه سعید صادقی از بین مدافعان حریف به سمت دروازه حرکت کرد. زاهدی ناگهان با پاسی دیدنی که از بین پاهای مدافع استقلال تاجیکستان عبور داد صادقی را با دروازه‌بان تک‌به‌تک کرد. صادقی هم به راحتی دروازه را برای بار دوم باز کرد.
مرور صحنه آهسته، زیبایی پاس شهاب را دو چندان نشان می‌داد. ارزش این پاس و این گل وقتی مشخص شد که پرسپولیس تا حد زیادی از پیروزی‌اش در این بازی اطمینان پیدا کرد.
زاهدی اگرچه در این بازی گل نزد اما با پاس گل زیبایی که داد نقش مهمی در برد پرسپولیس ایفا کرد و نشان داد در فرم بسیار خوبی به سر می‌برد و می‌تواند در ادامه فصل هم به تیمش کمک کند.

محمدحسین کنعانی‌زادگان دردسر بزرگ این روزهای پرسپولیس است. مدافع ملی‌پوش باکیفیت اما بشدت پرحاشیه که حواشی بی‌شمار کیفیت فنی او را زیر سؤال برده. به گونه‌ای که نداشتنش بیشتر به پرسپولیس کمک می‌کند تا حضورش! کنعانی که چند روز قبل با یک مصاحبه عجیب و به رخ کشیدن ماشین 100 میلیاردی‌اش حسابی جنجال به پا کرده بود، در برابر استقلال دوشنبه شاهکار دیگری خلق کرد و بر سر یک ضربه ایستگاهی ساده با سروش رفیعی هافبک هم‌تیمی‌اش درگیر شد تا همه را حیرت‌زده کند. شدت درگیری به اندازه‌ای بالا بود که شهاب زاهدی مجبور شد جلوی دهان مدافع هم‌تیمی‌اش را بگیرد و گل‌محمدی بلافاصله در رختکن هر دو بازیکن را از ترکیب تیمش خارج کند. کنعانی با این رفتارها بیشتر از آنکه به تیمش کمک کند، لطمه می‌زند. بازیکنی که وجودش یک سم خطرناک است.

اگرچه در بازی پرسپولیس و استقلال دوشنبه VAR داور اصلی بازی بود و در تمامی اتفاقات مهم نقش خود را ایفا کرد اما در هفته سوم لیگ قهرمانان آسیا، VAR در بازی‌های نمایندگان فوتبال ایران بسیار پر کاربرد بود. در بازی سپاهان مقابل آلمالیق VAR گل میلاد زکی‌پور را مردود اعلام کرد تا سپاهانی‌ها برای خوشحالی بعد از گل منتظر کرنر زیبای رامین رضاییان و سوتی وحشتناک دروازه‌بان حریف باشند. در صحنه گل سوم هم داور ابتدا آفساید گرفت اما سیستم کمک داور ویدیویی رأی به سالم دادن گل رضا اسدی داد تا سپاهان برد پرگلی را مقابل حریفش جشن بگیرد.
در بازی نساجی VAR نقش مهمی در شکست شاگردان مهدی رحمتی داشت و خطای صابر حردانی روی بازیکن نوف باخور را مستحق کارت قرمز دانست تا نساجی 10 نفره شود و به حریف ازبکستانی‌اش ببازد.
در بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان هم VAR روز شلوغی را پشت سر گذاشت. از تشخیص پنالتی به سود استقلال تاجیکستان در دقایق ابتدایی گرفته تا سالم اعلام کردن گل دوم سعید صادقی پس از پرچم آفساید کمک داور. البته که صحنه فوق‌العاده مشکوک برخورد مدافع استقلال تاجیکستان با نبیل باهویی هم به VAR رفت منتها داور مسابقه آن صحنه را پنالتی تشخیص نداد تا بازی با همان 2 گل به سود پرسپولیس به پایان برسد.
مهند قاسم سارای در آخرین دقیقه بازی پرسپولیس مقابل استقلال تاجیکستان به راحتی از اعلام یک پنالتی مسلم برای تیم گل‌محمدی گذشت، در حالی که با مرور تصاویر تلویزیونی مشخص بود که مدافع میهمان دو خطای متوالی روی نبیل باهویی انجام داده و در صورت گرفتن پنالتی، این مدافع باید از زمین مسابقه اخراج می‌شد چرا که از یک گل مسلم جلوگیری کرد. با این حال در شرایطی که داور عراقی برای لحظاتی طولانی تصویر را چک کرد و از کمک داوران ویدیویی هم مشورت گرفت، در نهایت اعلام کرد پنالتی‌ای در کار نیست و با این تصمیم هم پرسپولیس را از یک گل زده بیشتر که شاید در ادامه راه به کارش بیاید محروم کرد، هم باعث شد قربانف مدافع شماره 5 استقلال تاجیکستان که می‌توانست با دریافت کارت قرمز بازی برگشت دو هفته بعد مقابل پرسپولیس را از دست بدهد، از این محرومیت فرار کند.


لینک کوتاه : https://arteshesorkh.com/p/157107
نظرت رو بنویس
از حروف انگلیسی استفاده نکن
در حال حاضر فقط کاربرانی که در سایت ثبت نام کرده باشند میتوانند نظر ثبت کنند.
جهت ثبت نام میتوانید اینجا کلیک نمایید.
محمدرضایی

0

3

6 ماه پیش

ای جونم بیرو. ماشاالله. کر. لر. دمت گرم عقاب لرستان. ج. ن. م


فردین کرمی

-1

5

6 ماه پیش

الان خبرهای قبلی مثلاباخت غیرفنی به النصرومرورمیکردم نظرات مخالفای یحیی که اصلاپرسپولیسی نیستن رومیخوندم خیلی تعجب میکنم چقدراینانااگاه وپرروهستن خیلی سخته خیت شدن


سجادسهرابی

0

1

6 ماه پیش

چشم نخوری انشاالله


ابوالفضل شریفی

0

5

6 ماه پیش

همه عالی کار کردن چه دروازه‌بان چه مدافعین هافبک ها و مهاجم ها همه بهترین خودشون بودن


فردین کرمی

0

5

6 ماه پیش

بیرووقتی توزمینه پرسپولیس دوازده نفره بازی میکنه جانم بیرویادعابدزاده روبه زیبایی زنده کرده


عبدالحلیم محمدی

0

2

6 ماه پیش

بیرو واقعا یکی از بهترین دروازه بانان تاریخ کشور وآسیا هست... واقعا وجودش نعمت بزرگی برای پرسپولیس و تیم ملی ایران هست...از بازی‌های خوبش واقعا ممنونیم....توهر بازی که بازی مایه آرامش برای همه هست...

بازی های پرسپولیس

2-1

نساجی

پرسپولیس

دوشنبه, 17 اردیبهشت
ساعت 18:15

ورزشگاه : وطنی

داور : موعود بنیادی‌فر

نظرسنجی

بهترین بازیکن پرسپولیس برابر نساجی کدام بازیکن بود؟

گلزنان برتر پرسپولیس
نام بازیکن تعداد گل
1 شهاب زاهدی 6
2 گئورگی گولسیانی 5
3 محمدحسین کنعانی‌زادگان 5
4 عیسی آل‌کثیر 4
5 اوستون ارونوف 4
6 مهدی ترابی 2
7 علی نعمتی 1
8 سعید صادقی 1
9 مرتضی پورعلی‌گنجی 1
10 یاسین سلمانی 1
11 محمد عمری 1
12 امید عالیشاه 1
13 نبیل باهویی 1
14 دانیال اسماعیلی‌فر 1
نام بازیکن تعداد گل
1 عیسی آل‌کثیر 3
2 مهدی ترابی 1
3 دانیال اسماعیلی‌فر 1
4 اوستون ارونوف 1
نام بازیکن تعداد گل
1 سعید صادقی 2
2 امید عالیشاه 1
برنامه بازی ها

هفته 26 لیگ برتر

یکشنبه, 16 اردیبهشت

گل گهر 0 - 0 شمس آذر 19:00

دوشنبه, 17 اردیبهشت

صنعت نفت 1 - 0 مس رفسنجان 17:00
پیکان 0 - 1 آلومینیوم 17:00
سپاهان 1 - 1 استقلال خوزستان 18:10
نساجی 1 - 2 پرسپولیس 18:15
ملوان 1 - 1 هوادار 19:30
فولاد 0 - 2 تراکتور 19:30
استقلال 2 - 1 ذوب آهن 20:30

یک هشتم جام حذفی

جمعه, 07 اردیبهشت

آلومینیوم 4(6) - 4(5) پرسپولیس 18:15

هفته 6 لیگ قهرمانان آسیا

سه‌شنبه, 14 آذر

پرسپولیس 1 - 2 الدحیل قطر 19:30
استقلال تاجیکستان 1 - 1 النصر عربستان 21:00
جدول مسابقات
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 استقلال 26 21 57
2 پرسپولیس 26 21 56
3 سپاهان 26 21 47
4 تراکتور 26 14 46
5 ملوان 26 9 40
6 گل گهر 26 7 36
7 شمس آذر 26 4 35
8 ذوب آهن 26 -2 33
9 آلومینیوم 26 -7 33
10 مس رفسنجان 26 -4 31
11 هوادار 26 -6 29
12 پیکان 26 -10 25
13 استقلال خوزستان 26 -10 22
14 نساجی 26 -16 22
15 فولاد 26 -21 22
16 صنعت نفت 26 -21 19
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 النصر عربستان 6 6 14
2 پرسپولیس 6 0 8
3 الدحیل قطر 6 0 7
4 استقلال تاجیکستان 6 -6 3

ارتش سرخ

Perspolis

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

فوتبال

فوتبال