ارتش سرخ دات کام

تحلیل ها

سفر به سرزمین ناشناخته ...

نویسنده : ارتش سرخ دات کام

-

نظرات : 3 اظهار نظر

-

3 سال پیش

سفر به سرزمین ناشناخته

سفر به سرزمین ناشناخته
ارتش سرخ دات کام :
پرسپولیس دیروز عصر به تاجیکستان رفت. فینالیست فصل قبل آسیا بعد از حدود چهار ماه از مسابقات مرحله گروهی لیگ قهرمانان که 15 امتیاز گرفت و به عنوان بهترین تیم غرب راهی مرحله بعد شد، سه‌شنبه باید در خانه حریف بازی کند. حریفی که برای همه ناشناخته و کمی هم مرموز است.

اولین تقابل با تیم‌های تاجیکی
برای اینکه به خاطر بیاوریم آخرین تقابل تیم‌های فوتبال ما با تاجیک‌ها مربوط به چه زمانی است باید به 9 سال قبل برگردیم که تیم ملی تحت هدایت کی‌روش با نتیجه 6 بر یک تاجیکستان را شکست داد. در مجموع تیم‌های ملی ما 4 بار با تاجیک‌ها بازی کرده‌اند که نتیجه کاملاً یکطرفه بوده. 4 برد و 1 گل زده و تنها یک گل خورده. از تقابل تیم‌های باشگاهی هم خبری نیست چون فوتبال تاجیکستان در قواره‌ای نبود که تیم‌هایش به لیگ قهرمانان و جام باشگاه‌های آسیا برسند و امسال با 40 تیمی شدن این رقابت‌ها و شگفتی بزرگی که استقلال دوشنبه خلق کرد حالا اولین تقابل فوتبال باشگاهی تاجیکستان و پرسپولیس قرار است اتفاق بیفتد.

هیچ اطلاعاتی در دست نیست
از بازی‌های مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا نزدیک به چهار ماه می‌گذرد و ظاهراً اطلاعات پرسپولیس از حریف تاجیک مربوط به همان مسابقات است. یحیی گل‌محمدی در مصاحبه‌های اخیرش بارها به فضای بسته رسانه‌ای پیرامون استقلال تاجیکستان اشاره کرده و اینکه تاجیک‌ها اجازه نداده‌اند که پرسپولیس از وضعیت فعلی این تیم خبردار شود.
به گفته یحیی آنها پخش زنده تلویزیونی بازی‌های‌شان را کنسل کردند و از آنجا که بازی‌های‌شان بدون تماشاگر برگزار شده امکان حضور نماینده در مسابقات‌شان هم وجود نداشت. ظاهراً سفر یک هفته‌ای محمد عسگری، آنالیزور پرسپولیس به تاجیکستان هم بی‌فایده بوده. او یک نیمه از بازی‌های این تیم را مخفیانه دید آن هم به قیمت اینکه از دیوار ورزشگاه بالا برود و لباس‌هایش پاره شود اما ظاهراً اطلاعاتی که او به دست آورده چندان به کار یحیی نمی‌آید و پرسپولیس باید روی قدرت و توان خودش تکیه کند.

این چمن مصنوعی تأیید شده
از وقتی قرار شد پرسپولیس در زمین خانگی استقلال تاجیکستان بازی کند، این نگرانی وجود داشت که بازی در چمن مصنوعی کار را برای یحیی و تیمش سخت خواهد کرد. در این باره حتی باشگاه پرسپولیس نامه‌ای هم به‌ ای‌اف‌سی فرستاد و تقاضا کرد بازی در ورزشگاهی دیگر و روی چمن طبیعی برگزار شود اما جوابی نگرفت. با این حال به نظر می‌رسد کیفیت چمن مصنوعی ورزشگاه اختصاصی استقلال تاجیکستان شبیه چمن‌های مصنوعی کشور ما و آنچه در ذهن داریم نباشد و حتی از تصاویر ارسالی این زمین هم مشخص است که شاید نباید خیلی نگران این زمین باشیم. در هر حال این زمین از سوی‌ ای‌اف‌سی تأیید شده و اگر کیفیت لازم را نداشت یکی از بازی‌های مرحله یک هشتم لیگ قهرمانان در این زمین برگزار نمی‌شد.
کادر فنی پرسپولیس تنها بازی تدارکاتی جدی‌اش را هم در چمن مصنوعی برگزار نکرد چرا که بیشتر از ناشناخته بودن آن نگران مصدومیت بازیکنانش بود اما اینکه مختصات و شرایط زمین مسابقه را نمی‌شناسد یک نگرانی بزرگ است مگر اینکه تمرین آخر در ورزشگاه محل مسابقه برگزار شود.

مخفی‌کاری یحیی در جواب تاجیک‌ها
همان‌قدر که تاجیک‌ها برای لو نرفتن ترکیب استقلال تلاش کرده‌اند و البته همه کشورشان بسیج شده تا به شگفتی‌سازی‌شان در لیگ قهرمانان ادامه دهند، کادر فنی پرسپولیس هم سعی دارد تا نقشه‌هایش برای عبور از این مرحله را سکرت نگه دارد. طی یکی دو هفته گذشته مربیان پرسپولیس به هیچ وجه وارد جزئیات مربوط به این مسابقه و اینکه قرار است با چه نقشه‌ای مقابل حریف‌شان بازی کنند، نشده‌اند و تنها به گفتن مسائل کلی مثل اینکه «نگران نباشید، برای بردن این بازی برنامه داریم» یا در خصوص ترکیب و اینکه مثلاً جای نوراللهی را چگونه پر خواهند کرد هیچ چیزی نمی‌گویند و مشخص نیست ابهامات مربوط به ترکیب را چگونه برطرف خواهند کرد.

شیری و یک مهره دیگر بیرون می‌روند
حامد لک، سید جلال حسینی، فرشاد فرجی، مهدی شیری، سعید آقایی، میلاد سرلک، احسان پهلوان، امید عالیشاه، سیامک نعمتی، مهدی عبدی و عیسی آل کثیر در ترکیب اصلی پرسپولیس مقابل گل‌گهر سیرجان به میدان رفتند و پنج خرید تازه یحیی در نیمه دوم بازی کردند تا مشخص شود طبق پیش‌بینی نفرات تازه‌وارد جایی در ترکیب اصلی بازی دوشنبه نخواهند داشت.
وحید امیری و مهدی ترابی تنها فرصت این را داشتند تا مثل کریم باقری و مهرداد خانبان تنها در تمرین پنجشنبه تیم حضور داشته باشند و با یک جلسه تمرین بعد از دو هفته غیبت در تمرینات به تاجیکستان رفتند اما یحیی که از آنها نخواهد گذشت. از بین بازیکنانی که در ترکیب اصلی بازی با گل‌گهر به میدان رفتند، خروج مهدی شیری از ارنج قطعی است چون سیامک نعمتی در ترکیب قرار خواهد گرفت اما حدس زدن بازیکن دیگری کمی سخت است. سیامک در بازی با گل‌گهر احتمالاً به عنوان هافبک راست روی دست شیری بازی کرده و حالا این پست برای ترابی خالی شده اما اگر قرار به اضافه شدن وحید امیری به ترکیب باشد احتمالاً جابه‌جایی او با سه بازیکن وجود دارد. اگر امیری در دفاع چپ بازی کند آقایی از بازی بیرون می‌رود، اگر هافبک چپ باشد، عالیشاه نیمکت‌نشین خواهد شد و چنانچه در خط حمله به کار گرفته شود، احتمال بیرون نشستن عبدی یا حتی آل کثیر هم وجود دارد.

از هواداران استقلال کمک خواستند!
با اینکه بلیت‌فروشی بازی استقلال تاجیکستان – پرسپولیس از یک هفته قبل از این مسابقه شروع شده بود، روز پنجشنبه ای‌اف‌سی اعلام کرد کل بازی‌های یک هشتم نهایی بدون حضور تماشاگر برگزار خواهد شد. هر چند یحیی گل‌محمدی در یکی از مصاحبه‌ایش گفته بود که دوست دارد تیمش در حضور هواداران پرتعداد تاجیک بازی کند اما واقعیت اینکه بازی بدون تماشاگر برای آتها راحت‌تر خواهد بود و حداقل میزبان یکی از مزیت‌های بزرگش را از دست خواهد داد.
با این حال جالب است که هم همراه کاروان پرسپولیس محموله پرچم، بوق، ماسک و اقلام هواداری به دوشنبه فرستاده شد، هم اینکه طرفداران تیم حریف منتظر این بازی‌ هستند. دیروز ویدئویی از یکی از سرلیدرهای استقلال تاجیکستان منتشر شده بود که از هواداران استقلال تهران دعوت می‌کرد تا برای این بازی با طرفداران استقلال تاجیکستان علیه پرسپولیس متحد شوند. این ویدئو خطاب به یکی از لیدرهای استقلال تهران منتشر شده و لیدر تاجیک در پایان عدد 4 را هم با انگشت‌هایش‌نشان می‌دهد تا دشمنان اصلی پرسپولیس را برای این بازی به حمایت از تیم خودشان دعوت کند.


لینک کوتاه : https://arteshesorkh.com/p/144159
نظرت رو بنویس
از حروف انگلیسی استفاده نکن
در حال حاضر فقط کاربرانی که در سایت ثبت نام کرده باشند میتوانند نظر ثبت کنند.
جهت ثبت نام میتوانید اینجا کلیک نمایید.
.....

0

1

3 سال پیش

به امید برد🥰🥺


مهرشاد شیروانی

0

1

3 سال پیش

هورا


ناصراشرف پورچوان

0

1

3 سال پیش

غلط اضافی کرده به امیدبردپرسپولیس

بازی های پرسپولیس

0-1

پرسپولیس

ملوان

جمعه, 24 فروردین
ساعت 20:00

ورزشگاه : آزادی

داور : پیام حیدری

نظرسنجی

بهترین بازیکن پرسپولیس برابر ملوان کدام بازیکن بود؟

گلزنان برتر پرسپولیس
نام بازیکن تعداد گل
1 شهاب زاهدی 6
2 گئورگی گولسیانی 5
3 محمدحسین کنعانی‌زادگان 4
4 عیسی آل‌کثیر 3
5 مهدی ترابی 2
6 اوستون ارونوف 2
7 علی نعمتی 1
8 سعید صادقی 1
9 مرتضی پورعلی‌گنجی 1
10 یاسین سلمانی 1
11 محمد عمری 1
12 امید عالیشاه 1
13 نبیل باهویی 1
نام بازیکن تعداد گل
1 مهدی ترابی 1
2 دانیال اسماعیلی‌فر 1
3 عیسی آل‌کثیر 1
نام بازیکن تعداد گل
1 سعید صادقی 2
2 امید عالیشاه 1
برنامه بازی ها

هفته 24 لیگ برتر

پنج‌شنبه, 30 فروردین

پیکان - هوادار 16:30
گل گهر - استقلال خوزستان 17:45
صنعت نفت - پرسپولیس 19:00

جمعه, 31 فروردین

نساجی - تراکتور 16:30
استقلال - شمس آذر 18:00
فولاد - مس رفسنجان 18:10

شنبه, 01 اردیبهشت

ذوب آهن - آلومینیوم 16:30
ملوان - سپاهان 17:00

یک هشتم جام حذفی

دوشنبه, 14 اسفند

پرسپولیس 3 - 0 نفت و گاز گچساران 20:00

هفته 6 لیگ قهرمانان آسیا

سه‌شنبه, 14 آذر

پرسپولیس 1 - 2 الدحیل قطر 19:30
استقلال تاجیکستان 1 - 1 النصر عربستان 21:00
جدول مسابقات
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 استقلال 23 19 50
2 پرسپولیس 23 17 49
3 سپاهان 23 20 42
4 تراکتور 23 13 42
5 ملوان 23 10 38
6 گل گهر 23 7 33
7 شمس آذر 23 4 31
8 ذوب آهن 23 -1 30
9 آلومینیوم 23 -6 29
10 مس رفسنجان 23 -4 27
11 هوادار 23 -7 24
12 پیکان 23 -8 24
13 فولاد 23 -18 21
14 استقلال خوزستان 23 -10 19
15 صنعت نفت 23 -18 16
16 نساجی 23 -18 16
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 النصر عربستان 6 6 14
2 پرسپولیس 6 0 8
3 الدحیل قطر 6 0 7
4 استقلال تاجیکستان 6 -6 3

ارتش سرخ

Perspolis

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

فوتبال

فوتبال