ارتش سرخ دات کام

تحلیل ها

سوغات قزوین بیشتر از ۳ امتیاز ...

نویسنده : ارتش سرخ دات کام

-

نظرات : 9 اظهار نظر

-

7 ماه پیش

سوغات قزوین بیشتر از ۳ امتیاز بود

سوغات قزوین بیشتر از ۳ امتیاز بود
ارتش سرخ دات کام :
نبود ۷ بازیکن از ۱۱ مهره ثابت، عملا باعث زلزله ویرانگر در هر تیمی می‌شود و پرسپولیس تست مهمی را پشت سر گذاشت.

بزرگترین دستاورد پرسپولیس در قزوین نه تنها ۳ امتیاز با ارزش و مهم بود که می‌بایست به‌ یک «اتفاق» مهم و «مغفول» اشاره کرد؛ پرسپولیس با وجود تغییرات بالای شصت درصدی، همان‌طور بازی کرد که پیش‌تر از این تیم دیده بودیم. دست‌کم به دنبال «بهانه» نبودند که «نبردیم» چون ۷ بازیکن اصلی‌مان را نداشتیم.

از یاد نبرید آنها تقریبا با تیم دوم خود مجبور به بازی خارج از تهران شدند. نقطه قوت پرسپولیس در امور تدافعی «مثلث» انتهای زمین آنهاست؛ سه ضلعی ملی‌پوش و قابل ستایش این تیم که به علت مصدومیت سنگین یکی از این سه تا پایان فصل دیگر شاهد تکرارش نیستیم: بیرو، کنعانی و پورعلی‌گنجی.

سه بازیکن مهم تیم‌ملی که به احتمال بسیار زیاد هر ۳ از بازیکنان ثابت ما در جام‌ ملت‌های پیش رو به حساب می‌آمدند اما مصدومیت مرتضی پورعلی‌گنجی همه چیز را بر باد داد. دست کم تا ۶ ماه نه پرسپولیس او را خواهد داشت نه تیم ملی. به واسطه نداشتن گلر ذخیره مطمئن، کادر فنی مجبور به استفاده از بیرانوند تازه از راه رسیده شد. مرتضی پورعلی‌گنجی را دیگر در اختیار ندارند، اما از هراس مصدومیت، کنعانی برخلاف بیرانوند استراحت کرد که این غیبت می‌توانست «تاوان» بسیار سنگینی داشته باشد.

موقعیت‌های متعددی که نصیب پیکان شد دلیل اصلی‌اش همین موضوع بود. البته گولسیانی تا حدودی توانست جای کنعانی را پر کند، اما ناهماهنگی‌های زیادی مخصوصا در ضدحملات، آفسایدگیری و سانترهای پیکان دیده شد.

از سوی دیگر نبود مهدی ترابی ،وحید امیری و سرلک عملا قدرت جبهه چپ قرمزها را کاهش داد. شاید عالیشاه قادر بود موازنه را برقرار کند، اما او هم در «آمبولانس» پرسپولیس آخرین صندلی را رزرو کرده بود.

واقعیت این است که هواداران پرسپولیس تا انتهای فصل با نبود یاسین سلمانی کنار بیایند. پیکار با فولاد در اهواز و آن بازی یک طرفه و مالکانه با ترکیب کاملا متفاوت‌تری حاصل شده بود، اما کادر فنی باید نشان می‌داد پایداری در اصول تاکتیکش‌اش صرفا به حضور چند ستاره نیست. میلاد سورگی در نیمه دوم بهتر شد و با محوریت طراحی حملات توسط سروش رفیعی، پرسپولیس همانگونه بازی کرد که همیشه به آن سبک مومن است.

با این وجود در اکثر دقایق بازی شاهد همان فوتبال مالکانه پرسپولیس و بازی‌سازی از انتهای زمین بودیم. نبود مهدی ترابی و امیری به صورت محسوسی باعث افت خلاقیت در جناح چپ شده بود اما از شانس خوب گل‌محمدی، سروش رفیعی در بهترین فرم خودش بود. یک تنه دو پاس گل داد‌ و‌ یک‌ پنالتی هوشمندانه گرفت.

از طرفی شهاب زاهدی هم برخلاف بازی‌های قبل، موقعیت‌های کمتری را خراب کرد و موفق شد از ۵ موقعیت نسبتا خوبی که نصیبش شد ۳ گل بزند. سه گلی که هم مهم‌ بود هم می‌تواند نقطه عطف فوتبال او باشد.

زاهدی ثابت کرد با وجود شروع ناامیدکننده، کم‌کم توان بازیابی روحیه خودش را داشت. بعد از آن شروع ضعیف و اتفاقات دیدار با النصر شاید هر بازیکنی بود از حیث روحی، کاملا ویران می‌شد، اما شهاب نشان داد، قدرت عجیبی در بازیابی روحیه‌اش دارد.

زدن آن پنالتی حساس با‌ حضور گولسیانی درون زمین، روحیه و‌ اعتمادبه‌نفس خاصی را طلب می‌کرد و شهاب نشان داد، از این موهبت خاص برخوردار است.

اگر او همین روند را ادامه دهد، شاید بعد از سال‌ها پرسپولیس در خط حمله صاحب یک آقای گل شود.

اما همان‌طور که شرحش رفت، بزرگ‌ترین برگ برنده پرسپولیس در قزوین، مومن بودن به اصلش بود. نبود ۷ بازیکن ثابت و تاثیرگذارش موجب نشد، گل‌محمدی تاکتیک همیشگی‌اش را عوض کند. صدالبته کیفیت کار با حضور مهره‌های اصلی گونه دیگری می‌شد اما همان مثلث‌های همیشگی در کانال‌های کناری ساخته شد؛ در چپ با حضور سروش، نعمتی و سورگی و‌ در راست دانیال، صادقی و عمری.

پرسپولیس اگر چه در چند صحنه حقیقتا خوش‌شانس بود که دروازه‌اش بیشتر از یک بار باز نشد، اما آنها روی همان تاکتیک همیشگی‌شان ۳ گل زدند و چند موقعیت در حد تک به تک را هم از دست دادند که مهمترینش ضربه سورگی بود که مدافع پیکان مانع فرو ریختن دروازه بدون دروازه‌بان پیکان شد.

با توجه به وقفه‌های پرتعداد در لیگ این فصل که تا اینجای کار، بیشتر از فوتبال، تعطیلی را شاهد بودیم و‌ در ادامه هم به‌واسطه جام ملت‌های آسیا سکته‌های بیشتری هم خواهیم داشت، داشتن یک نیمکت آماده و پر روحیه، باعث قهرمانی هر یک از مدعیان خواهد شد.

لیگ بیست و سوم، فرسایشی و شاید طولانی‌ترین لیگ در همه جهان، یک «قهرمان» بیشتر نخواهند داشت. این مجموعه باید نیمکت بسیار خوب با داشتن ذهنیت همیشه برنده را داشته باشد، چه پرسپولیس، چه سپاهان چه استقلال و تراکتور.

فرقی ندارد لیگ‌ فرسایشی، وقفه‌های کلافه‌کننده برای جام ملت‌ها و لیگ قهرمانان آسیا به‌علاوه بحران مصدومیت‌ها به سراغ تک‌تک تیم‌ها می‌آید. شاید «غرولند» و بهانه نداشتن فلان بازیکن، مصرف چندروزه برای مربیان بازنده داشته باشد اما واقعیت این است که در پایان لیگ این فصل آن تیمی فاتح جام است که تیم دومش با قدرت و ذهنیت همان تیم اول وارد میدان شود.

پرسپولیس نشان داد دست‌کم در این مورد تیم تقریبا متوازنی را دارد و محک این واقعیت مهم‌ترین دستاورد یحیی در قزوین بود.


لینک کوتاه : https://arteshesorkh.com/p/156998
نظرت رو بنویس
از حروف انگلیسی استفاده نکن
در حال حاضر فقط کاربرانی که در سایت ثبت نام کرده باشند میتوانند نظر ثبت کنند.
جهت ثبت نام میتوانید اینجا کلیک نمایید.
پیمان

0

3

7 ماه پیش

ماشالا


پیمان

0

3

7 ماه پیش

❤❤❤❤❤❤


سعید

-5

10

7 ماه پیش

سروش آماده هستش چون یحیی ساختتش،سورگی رو هم یحیی داره تحویل فوتبال ایران میده،چرا اسمی از یحیی نمیاد وقتی بازیکنها با کیفیت بازی میکنند و وقتی خدای نکرده بد باشند کاسه و کوزه ها میفته دور از جون سر یحیی،ما تا نفس میکشیم پشت یحیی هستیم چون مثل احمد نوری پشمکیان که فقط اسمش پرسپولیسی هستش اما مکتبش مکتب طویله خسراوانیه نیستیم،یارو میگه من استخدام شدم که از یحیی حمایت کنم احمق ما چهل میلیونیم که یحیی رو دوست داریم شما چهارتا مستخدم کجا هستین که خلاف جهت پیش پیشرفت پرسپولیس حرف میزنید،یحیی با وجود این همه بازیکن مصدوم شاهکار کرد و تونست دوباره ثابت کنه که بهترینه و همیشه بهترین میمونه اگه روزی هم نتیجه نگیره با احترام و عزت باهاش خداحافظی میکنیم نه مثل احمد نوری پشمکیان با توهین،که البته با آب دهن سگ دریا نجس نمیشه و هر چقدر هم چهار نفر به یحیی بد بگند چیزی از یحیی کم نمیشه،واقعا دیروز پر از شادی و غرور شدم که تیمم همچین مربی ای داره


محمدآزادفلاح

0

3

7 ماه پیش

پرسپولیس


عبدالحلیم محمدی

0

5

7 ماه پیش

اگر تیم پرسپولیس.همین طور بازی کنه.. مطمئن باشید امسال هم بکوری دشمنان ارتش سرخ.قهرمان هستیم...


احمد نوری اسرمی

-7

12

7 ماه پیش

سروش امسال خیلی آمادست و باید به تیم ملی دعوت بشه . سورگی هم‌نشون داد پتانسیل ستاره شدن رو داره


امیرحسین محمودی راد

0

7

7 ماه پیش

خدا کنه عالیشاه به بازی با استقلال برسه


دختر پرسپولیس ❤🔥

0

8

7 ماه پیش

❤❤❤❤❤❤❤


دختر پرسپولیس ❤🔥

0

8

7 ماه پیش

ماشاالله ❤🤲🏽

بازی های پرسپولیس

2-1

نساجی

پرسپولیس

دوشنبه, 17 اردیبهشت
ساعت 18:15

ورزشگاه : وطنی

داور : موعود بنیادی‌فر

نظرسنجی

بهترین بازیکن پرسپولیس برابر نساجی کدام بازیکن بود؟

گلزنان برتر پرسپولیس
نام بازیکن تعداد گل
1 شهاب زاهدی 6
2 گئورگی گولسیانی 5
3 محمدحسین کنعانی‌زادگان 5
4 عیسی آل‌کثیر 4
5 اوستون ارونوف 4
6 مهدی ترابی 2
7 علی نعمتی 1
8 سعید صادقی 1
9 مرتضی پورعلی‌گنجی 1
10 یاسین سلمانی 1
11 محمد عمری 1
12 امید عالیشاه 1
13 نبیل باهویی 1
14 دانیال اسماعیلی‌فر 1
نام بازیکن تعداد گل
1 عیسی آل‌کثیر 3
2 مهدی ترابی 1
3 دانیال اسماعیلی‌فر 1
4 اوستون ارونوف 1
نام بازیکن تعداد گل
1 سعید صادقی 2
2 امید عالیشاه 1
برنامه بازی ها

هفته 26 لیگ برتر

یکشنبه, 16 اردیبهشت

گل گهر 0 - 0 شمس آذر 19:00

دوشنبه, 17 اردیبهشت

صنعت نفت 1 - 0 مس رفسنجان 17:00
پیکان 0 - 1 آلومینیوم 17:00
سپاهان 1 - 1 استقلال خوزستان 18:10
نساجی 1 - 2 پرسپولیس 18:15
ملوان 1 - 1 هوادار 19:30
فولاد 0 - 2 تراکتور 19:30
استقلال 2 - 1 ذوب آهن 20:30

یک هشتم جام حذفی

جمعه, 07 اردیبهشت

آلومینیوم 4(6) - 4(5) پرسپولیس 18:15

هفته 6 لیگ قهرمانان آسیا

سه‌شنبه, 14 آذر

پرسپولیس 1 - 2 الدحیل قطر 19:30
استقلال تاجیکستان 1 - 1 النصر عربستان 21:00
جدول مسابقات
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 استقلال 26 21 57
2 پرسپولیس 26 21 56
3 سپاهان 26 21 47
4 تراکتور 26 14 46
5 ملوان 26 9 40
6 گل گهر 26 7 36
7 شمس آذر 26 4 35
8 ذوب آهن 26 -2 33
9 آلومینیوم 26 -7 33
10 مس رفسنجان 26 -4 31
11 هوادار 26 -6 29
12 پیکان 26 -10 25
13 استقلال خوزستان 26 -10 22
14 نساجی 26 -16 22
15 فولاد 26 -21 22
16 صنعت نفت 26 -21 19
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 النصر عربستان 6 6 14
2 پرسپولیس 6 0 8
3 الدحیل قطر 6 0 7
4 استقلال تاجیکستان 6 -6 3

ارتش سرخ

Perspolis

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

فوتبال

فوتبال