ارتش سرخ دات کام

اخبار

شجاعی: در پرسپولیس خوب بازی می‌کردم ...

نویسنده : ارتش سرخ دات کام

-

نظرات : 23 اظهار نظر

-

2 سال پیش

شجاعی: در پرسپولیس خوب بازی می‌کردم اما بیرون می‌ماندم

ارتش سرخ دات کام :
شجاعی: در پرسپولیس خوب بازی می‌کردم اما بیرون می‌ماندم
مدافع پیشین پرسپولیس گفت: هر بازیکنی دوست دارد در تیم‌های بزرگ بازی کند. حضور در تیم‌هایی مثل پرسپولیس و استقلال به بازیکن کمک می‌کند تا بیشتر بازی‌اش به چشم بیاید.
مدافع چپ پرسپولیس که از نگاه ‌هواداران این تیم یکی از بازیکنان محجوب به‌شمار می‌رفت از جمع قرمزها جدا شد و به نساجی رفت تا شاگرد مطهری شود. او در اکثر بازی‌هایی که به میدان رفت عملکرد بدی نداشت با این حال سرمربی پرسپولیس اعتقادی به بازی این جوان مازنی نداشت. حالا شجاعی به نساجی برگشته تا روزهای خوبی که با این تیم ‌سپری کرد را تکرار کند او با ‌انگیزه‌های متفاوتی فصل جدید را شروع می‌کند، به این امید که با درخشش در تیم جدید شانسش را برای پوشیدن پیراهن تیم‌ملی امتحان کند. گفت‌وگو با علی شجاعی را در ادامه می‌خوانید.

*فکر می‌کنی در این مدت به اهدافت با پیراهن پرسپولیس رسیدی؟
هدف و ذهنیت من برای پوشیدن پیراهن تیم بزرگ پرسپولیس پیشرفت بیشتر و رسیدن به پیراهن تیم‌ملی بود اما شرایط آن‌طور که می‌خواستم پیش نرفت.

*چرا در پرسپولیس کم بازی می‌کردی؟
همه‌چیز دست بازیکن نیست! واقعیت این است که من تمام تلاشم را می‌کردم و هر وقت هم برای پرسپولیس بازی کردم با تلاشم بهترین عملکردم را به نمایش گذاشتم اما با اینکه خوب کار می‌کردم بازی چندانی به من نمی‌رسید. فکر می‌کنم بهتر است بسپاریم به هواداران و اذهان عمومی. هواداران بگویند چرا وقتی خوب کار می‌کردم در بازی بعدی به من فرصت داده نمی‌شد! شما بهتر می‌دانید در تیم‌های بزرگ اگر بازی نکنید شرایط بسیار دشوار است تا در اوج آمادگی باشید. مربی اختصاصی داشتم تا شرایطم روی فرم بماند.

*مقطعی هم مصدوم بودی اما روی فرم بودی و بازی می‌کردی‌.
بله‌. من سال اول حضورم در پرسپولیس مقابل سپاهان مصدوم شدم و هفت ماه با کتف پاره در تمرینات و بازی‌ها حضور داشتم. به‌عنوان مثال در بازی مقابل گوای هند هیچ‌کس متوجه نشد که کتف من درآمده و خودم جا انداختمش!

*با همان شرایط در آسیا بازی می‌کردی؟
خدا می‌داند وقتی کتف در می‌رود جا انداختنش چه دردی دارد و نیاز است دو، سه روزی استراحت کنید اما من باتوجه به نیاز تیم با درد بازی می‌کردم ناگفته نماند آقای گل‌محمدی می‌گفت می‌توانی عمل کنی اما خودم می‌خواستم برای پرسپولیس بازی کنم حتی اگر مدت زمان کمی به میدان می‌رفتم اما با جان و دل کمک می‌کردم. درد شدیدی که باعث شد در سال اول روی عملکردم تاثیر بگذارد تا رسیدیم به بازی با ماشین‌سازی که در 45 دقیقه، ۴ بار کتفم در آمد و مجبور شدم عمل کنم.

*از اینکه در سال دوم حضورت در پرسپولیس زیاد بازی نکردی ناراحت هستی؟
ببنید اولش هم گفتم تلاش خودم را می‌کردم اما همه چیز دست من نبود و شرایطی ایجاد نمی‌کردند که بتوانم بیشتر بازی کنم. با این حال نمی‌خواهم به گذشته برگردم، نگاه من رو به جلو است و می‌خواهم در نساجی موفق عمل کنم.

*به نظرت می‌توانستی بیشتر در پرسپولیس بازی کنی؟
اینکه چه کسی بازی می‌کرد یا به من چرا بازی نمی‌رسید فعلا نمی‌خواهم جوابی بدهم. شاید روزی بیشتر دراین‌باره صحبت کنم. درحال حاضر هدفم بازی در نساجی و عملکرد خوب در این تیم است.

*دوست داشتی امسال هم در پرسپولیس بمانی؟
هر بازیکنی دوست دارد در تیم‌های بزرگ بازی کند. حضور در تیم‌هایی مثل پرسپولیس و استقلال به بازیکن کمک می‌کند تا بیشتر بازی‌اش به چشم بیاید اما یک‌سری چیزها دست خودِ آدم نیست! من می‌خواستم توانایی‌های خودم را نشان دهم اما تصمیم‌گیرنده نبودم.

*برای ماندن در پرسپولیس شرط گذاشته بودی؟
متاسفم برای خبرهایی این‌چنینی که از قول من نشر می‌دادند من با عشق و دلم برای پرسپولیس بازی می‌کرد و هیچ‌شرطی هیچ‌وقت برای این تیم نگذاشتم. عده‌ای می‌خواستند با اخبار کذب این‌چنینی من را مقابل هواداران قرار بدهند. تاکید می‌کنم جدایی از پرسپولیس تصمیم من نبود.

*به جز نساجی از کدام تیم‌ها پیشنهاد داشتی؟
باید از اعتماد آقای رحمتی و آقای فاضلی در آلومینیوم و آقای ربیعی از مس رفسنجان تشکر کنم. عذرخواهی می‌کنم نتوانستم در خدمت‌شان باشم و برای این دو تیم آرزوی موفقیت می‌کنم.

*نساجی پیشنهاد مالی چشمگیری داد که عضو این تیم شدی؟
پیشنهاد مالی نساجی حدود نصف پیشنهاد این دو تیم بود. با نساجی قرارداد بستم چون خاطرات خوبی با این تیم داشتم و این تیم به من کمک کرد تا رشد کنم. آنها به من بها دادند و نمی‌توانستم به‌خاطر پول بیشتر این مسائل را نادیده بگیرم. من به نساجی، تیم دیار خودم عرق دارم.

*حضور مطهری در این تیم به‌عنوان سرمربی هم در تصمیم تو تاثیرگذار بود؟
قطعا. حمیدخان شناخت کاملی از فوتبالم دارد. او به همراه مجید جلالی من را از پایه‌های سایپا به بزرگسالان این تیم آوردند. انتخاب نساجی به همین دو دلیل بود. یعنی بودن در کنار هواداران خونگرم این تیم و دینی که بر گردنم‌ دارند و دومی هم حضور آقای مطهری در این تیم.

*مطهری در روزهای آخرش در پرسپولیس با انتقادات زیادی مواجه شد. با توجه به اینکه شاگرد قدیمی او هستی نظرت در این‌باره چیست؟‌
حمیدخان یک مربی با علم و دانش است که شناخت زیادی از تاکتیک‌های فوتبال دارد. او فوتبال هجومی را می‌پسندد و برای همین هم نساجی را انتخاب کرد. مطمئن هستم در نساجی موفق خواهد شد و من هم ‌چون سبک فوتبالم روبه جلو است این سبک فوتبال را می‌پسندم. ان‌شاءالله با کمک همه اعضای تیم در نساجی فصل خوبی را خواهیم‌ داشت.

*پس برگشت به نساجی برای تو لذت‌بخش خواهد بود.
بله همین‌طور است. بازی در ورزشگاه وطنی با آن هواداران خونگرم لذت وصف ناپذیری دارد که پول در مقابل آن اهمیتی ندارد. از بازگشتم به تیم استانم‌ بسیار خوشحال هستم.

*نظرت درخصوص بازی با استقلال در سوپرجام چیست؟

برای من تمام بازی‌ها مهم است تا بتوانم عملکرد خوبی برای تیمم داشته باشم و فقط بازی مقابل استقلال و پرسپولیس برایم مهم نیست. اما در سوپرجام امیدوارم با دست پر از بازی خارج شویم تا دل هواداران تیم خودمان را خوشحال کنیم. ما برای رسیدن به قهرمانی تمام تلاش‌مان را خواهیم کرد.

*به حضور در تیم‌ملی هم فکر می‌کنی؟
صددرصد. به توانایی خودم ایمان دارم، از جان مایه می‌گذارم تا هم به نساجی کمک کنم و هم به فوتبال خودم، به این امید که بتوانم به تیم‌ملی دعوت شوم. جزء اهداف مهم من همین است که با عملکرد خوب بتوانم مسافر جام‌جهانی شوم.


لینک کوتاه : https://arteshesorkh.com/p/149924
نظرت رو بنویس
از حروف انگلیسی استفاده نکن
در حال حاضر فقط کاربرانی که در سایت ثبت نام کرده باشند میتوانند نظر ثبت کنند.
جهت ثبت نام میتوانید اینجا کلیک نمایید.
حمید چنانی

0

3

2 سال پیش

احسنت


بابک اعتمادیان

0

3

2 سال پیش

شجاعی خوب بود ای کاش نگهش میداشتن


Tavana

0

6

2 سال پیش

سر درگمی و عدم درک فضا بزرگترین مشکل علی شجاعی در پرسپولیس بود. بازیکنی که هنوز باید کار کند تا در حد یک ستاره بدرخشد


حامد

-3

2

2 سال پیش

واقعا دوتا جوون آینده دار پرسپولیس از دست داد علی شجاعی و محمد شریفی.‌...یحبی می‌تونست این دوتا رو نگه داره چ ب جاش کمال و فرشاد فرجی رو در لیست مازاد قرار میداد..چون سنشون بالا بود و یا علی شجاعی رپ نگه می‌داشت مهدی احمدی رو نمی‌گرفت.کادر فنی اشتباه بزرگی انجام دادن


حامد

-1

7

2 سال پیش

ب امید موفقیت در تیم جدیدت و انشالله ک دوباره با قدرت برگردی فصل بعد ب پرسپولیس همراه با محمد شریفی


حامد

-4

3

2 سال پیش

از امیری چیزی کمتر نداره ولی از همه لحاظ از آقایی بهتر بود..حق داره ناراحت باشه در پست خودش بهش بازی ترسید و همیشه در پست غیر تخصصی بازیش میداد..واقعا یحیی در حق فوتبالش جفا کرد..جوون خوش استایل و فوتبالیست خوبی بودی..همیشه در قلب ما خواهی ماند ب امید بازگشت دوباره ب پرسپولیس..واقعا نمیدونم دلیل کم بازی کردنش چی بود وقتی باری میکرد جز خوبعا بود ولی بازی بعدیش رو نیمکت مینشوندش ..در صورتیکه بای.د حق بازی خوبشو بهش میدادن‌‌...در کل موفق باشی هر جا هستی داداش


حسین هدایتی

0

6

2 سال پیش

خداحافظ ممنون از زحمتهایی که کشیدی و اون پنالتی خاطره انگیزت


طوفان سرخ

0

2

2 سال پیش

دو تا بازی آخر فیکس بودی یادم میاد دقیقه بیست نفس نفس میزدی حاشیه نساز در حد پرسپولیس نبودی خودتم میدونی


عشق یعنی پرسپولیس

0

5

2 سال پیش

به پیام من سه لایک دادید دوازده دیس..اونوقت به پیام آقای گندمان که از حرفای من تعریف کردند، شیش لایک و یک دیس..واقعا عجیبه..من الان گیج شدم با حرف من موافقید یا نه..شجاعی بازیکن خوبی هست اما الان که رفته نباید با درست کردن حاشیه تیم رو خراب کنه


عشق یعنی پرسپولیس

0

5

2 سال پیش

من نمیگم شجاعی بازیکن بدی بود اتفاقا بازیکن خوبی هم بود و من هم دوستش دارم ولی الان با رفتنش نباید حاشیه درست کنه...نظر سرمربیه که بازیش بده یا نه حتما بقیه بهتر بودن که بازی بهش نرسیده..یعنی مثلاً الان باید یکی بگه اون از مسی بهتره چرا مربی تو ترکیب نمی ذارتش؟هرکی از نظر خودش بهترینه


عشق یعنی پرسپولیس

0

3

2 سال پیش

آقا سجاد احترام خودت نگه دار


m.ali

0

2

2 سال پیش

موفق باشی ❤🚩


میر پن

-1

0

2 سال پیش

اولاًعشق یعنی پرسپولیس حرف مفت نزن دوماً حیف شدکه رفتی باغیرت کاش میموندی من ازرفتن تو وپهلوان خیلی ناراحتم وتاابددوستون دارم


حسین رودینی

0

1

2 سال پیش

عالی بودی پسر انشاالله هرجا که هستی موفق باشی


رضا عباسی

0

0

2 سال پیش

بازیکنی نبودی داداش ما چهل ساله تو فوتبالیم


محمد صادقی

-1

0

2 سال پیش

خیلی بازیکنه خوبی بود یحیی خرابش کرد ۱۰۰ درصد تو هر تیمی بود الان فیکس تیم ملی بود


بابک اعتمادیان

0

1

2 سال پیش

شجاعی میتونست تو پرسپولیس بمونه ولی نشد . ایشااله تو نساجی موفق باشه و در بازی سوپرجام حال کیسه رو بگیرن و قهرمان بشن


محمد گندمان

-1

9

2 سال پیش

عشق یعنی پرسپولیس حرفات عالی بود


سجاد

-5

5

2 سال پیش

خداحافظ داداش. آقای.عشق یعنی پرسپولس. زر نزن


علی ولی

-4

8

2 سال پیش

علی شجاعی بازیکن بسیار با غیرت و خوبی بود که یحیی مثل بازیکنان جوان دیگه قدرش رو ندونست ولی مطمئنا در نساجی موفق میشه و از بهترینهای لیگ میشه . ما هواداران پرسپولیس هیچ وقت فراموشش نمی‌کنیم


حمیدکرمانی

-2

13

2 سال پیش

بازیکن خوبی بود


منصور انصاری

-2

12

2 سال پیش

واقعا حیف شد که رفتی


عشق یعنی پرسپولیس

-15

6

2 سال پیش

چرا تا وقتی وحید امیری و آقایی هستن به تو بازی بده؟تو خودت رو در حد اونا می دونی؟خداروشکر که رفتی من همیشه دوستت داشتم و هیچوقت پنالتیت و خوشحالیت یادم نمیره ولی الان که رفتی دیگه حاشیه درست نکن..همین الان هم رفتی جایی که مربیش فصل های قبل بازیت نمی داد..از نظر خودت خوب بودی وگرنه من هم از نظر خودم رونالدو هستم آیا الان باید برم تو منچستر یونایتد بازی کنم؟

بازی های پرسپولیس

0-2

پرسپولیس

پیکان

یکشنبه, 27 اسفند
ساعت 18:45

ورزشگاه : آزادی

داور : کوپال ناظمی

نظرسنجی

بهترین بازیکن پرسپولیس برابر پیکان کدام بازیکن بود؟

گلزنان برتر پرسپولیس
نام بازیکن تعداد گل
1 شهاب زاهدی 6
2 گئورگی گولسیانی 5
3 محمدحسین کنعانی‌زادگان 4
4 عیسی آل‌کثیر 2
5 مهدی ترابی 2
6 علی نعمتی 1
7 سعید صادقی 1
8 مرتضی پورعلی‌گنجی 1
9 یاسین سلمانی 1
10 محمد عمری 1
11 امید عالیشاه 1
12 نبیل باهویی 1
13 اوستون ارونوف 1
نام بازیکن تعداد گل
1 مهدی ترابی 1
2 دانیال اسماعیلی‌فر 1
3 عیسی آل‌کثیر 1
نام بازیکن تعداد گل
1 سعید صادقی 2
2 امید عالیشاه 1
برنامه بازی ها

هفته 21 لیگ برتر

یکشنبه, 27 اسفند

آلومینیوم 1 - 0 نساجی 18:45
پرسپولیس 2 - 0 پیکان 18:45
مس رفسنجان 2 - 2 ذوب آهن 18:45
سپاهان 2 - 0 گل گهر 18:45
ملوان 1 - 0 صنعت نفت 19:00
استقلال خوزستان 0 - 0 فولاد 19:00
شمس آذر 0 - 2 تراکتور 19:00
هوادار 0 - 1 استقلال 21:00

یک هشتم جام حذفی

دوشنبه, 14 اسفند

پرسپولیس 3 - 0 نفت و گاز گچساران 20:00

هفته 6 لیگ قهرمانان آسیا

سه‌شنبه, 14 آذر

پرسپولیس 1 - 2 الدحیل قطر 19:30
استقلال تاجیکستان 1 - 1 النصر عربستان 21:00
جدول مسابقات
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 استقلال 21 18 46
2 پرسپولیس 21 15 43
3 تراکتور 20 15 38
4 سپاهان 19 20 37
5 ملوان 21 10 35
6 گل گهر 21 9 33
7 آلومینیوم 20 -4 28
8 ذوب آهن 20 -1 27
9 شمس آذر 21 1 25
10 مس رفسنجان 21 -4 25
11 پیکان 21 -9 20
12 فولاد 21 -17 20
13 هوادار 20 -8 19
14 استقلال خوزستان 21 -10 16
15 نساجی 21 -17 15
16 صنعت نفت 21 -18 13
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 النصر عربستان 6 6 14
2 پرسپولیس 6 0 8
3 الدحیل قطر 6 0 7
4 استقلال تاجیکستان 6 -6 3

ارتش سرخ

Perspolis

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

فوتبال

فوتبال