ارتش سرخ دات کام

اخبار

شجاعی: قسم خورده بودیم برای حامد لک ...

نویسنده : ارتش سرخ دات کام

-

نظرات : 13 اظهار نظر

-

2 سال پیش

شجاعی: قسم خورده بودیم برای حامد لک جبران کنیم

ارتش سرخ دات کام :
شجاعی: قسم خورده بودیم برای حامد لک جبران کنیم
پرسپولیس در روزی که علی شجاعی را در سمت چپ خط دفاعی اش داشت، نمایشی هجومی را مقابل صنعت نفت ارائه کرد اما در مقابل شاگردان منصوریان شکست خورد تا فاصله اش با صدر جدول به شش امتیاز افزایش یابد.
این باخت موجی از انتقاد و ناامیدی را در بین گروهی از هواداران پرسپولیس ایجاد کرده اما بازیکن چپ‌پای قرمزها این را باور ندارد و تصور می‌کند که هواداران، همگام با بازیکنان و کادرفنی، امیدوارانه اتفاقات باشگاه را دنبال می‌کنند و در حال حمایت از تیم برای پیروزی در بازیهای بعدی و رسیدن به صدر جدول هستند.
او در گفتگوی امروز با خبرنگار ما در حالی که به سمت زمین تمرینی پرسپولیس می‌رفت، به سوالات پیرامون وضعیت پرسپولیس و همچنین شکست در آبادان پاسخ داده است. این گفتگو را می‌خوانید:

* مقابل صنعت نفت شکست خوردید و برخی از هواداران اعتقاد دارند علاوه بر باخت، نمایش خوبی هم نداشتید.
طبق آماری که وجود دارد و عملکردی که داشتیم مستحق این بودیم که با اختلاف دو گل بازی را ببریم اما متاسفانه بی دقتی کردیم و موقعیت های زیادی از دست دادیم. موقعیت های زیادی داشتیم که باید استفاده می‌کردیم. در بازی‌ای که میهمان هستی اگر از موقعیت‌ها استفاده نکنی تیم حریف انرژی می‌گیرد و به ضررت تمام می‌شود؛ حتی از یک موقعیت هم نباید بگذری اما متاسفانه ما از ۵-۶ موقعیت صد در صد گل گذشتیم و چوب آن را هم خوردیم.

* قبل از شروع بازی می‌دانستید استقلال بازی خود را برده است؟
من واقعا بازی ها را پیگیری نمی‌کنم. باید تمرکزمان روی کار خودمان باشد و بازی استقلال یا بازی های دیگر را اصلا دنبال نمی‌کنیم چون اگر تمرکزمان را جای دیگری تلف کنیم روی کارمان تاثیر می‌گذارد. فقط روی بازی های خودمان متمرکز هستیم و نتیجه بازی استقلال را هم نمی‌دانستیم.

* من فکر می‌کردم نتیجه را فهمیده‌اید و آن اشتباه حامد لک به همراه نتیجه بازی استقلال، یک فشار روی تیم ایجاد کرده.
حامد لک گلری است که خودش را در آسیا نشان داده. به هر حال فوتبال است و روی بدش را حامد نشان داد. نباید کلین شیت‌هایی که در آسیا کرده و بازی‌های درخشانی که داشته را فراموش کنیم. فوتبال است و یک روز، روز یک بازیکن نیست. ما خوب و هجومی شروع کردیم و آماده بودیم که یک بازی خیلی خوب و همراه با سه امتیاز داشته باشیم. خیلی خوب هم تیم صنعت نفت را آنالیز کرده بودیم و آمادگی برد را داشتیم و حتی بعد از گل اول هم ما کاملا حمله کردیم و موقعیت های زیادی هم در دو نیمه داشتیم ولی وقتی توپ به گل نرود قطعا شما بازنده بازی هستی. وقتی توپ‌ها گل نمی‌شود این اتفاقات هم می‌افتد. یک اتفاق در ابتدای بازی برای حامد لک افتاد اما حامد گلر قوی است و خودش را در آسیا هم نشان داده است. بعضی مواقع فشاری روی بازیکن است یا روزش نیست و متاسفانه این اتفاق رخ می‌دهد اما ما اگر از موقعیت هایمان استفاده می‌کردیم شاید جبرانی برای حامد هم می‌شد. تلاشمان را کردیم و بین نیمه هم، هم‌قسم بودیم که تلاش کنیم و گل بزنیم اما متاسفانه از موقعیت ها استفاده نکردیم و بازی خیلی مهمی را از دست دادیم.

* آیا قبول داری که این باخت یک موج ناامیدی را بین هواداران ایجاد کرده؟ و اصلا از داخل تیم به جو هواداری چه نگاهی می‌شود؟
یک تفاوتی که پرسپولیس با تیم های دیگر دارد این روزهایش است. اگر شما تاریخ به تاریخ پرسپولیس نگاه کنید می‌بینید شش امتیاز عقب بودند و قهرمان شدند، مقابل الدحیل باید سه گل می‌زدند و در سه دقیقه زدند، در دربی در ده دقیقه سه گل زدند و... . هر بازیکنی که می‌آید در این شرایط قرار می‌گیرد. الان در جو تیم ما هیچ ناامیدی وجود ندارد. درست است که بعضی هواداران خیلی ناراحت هستند اما حتی در جو اینستاگرام هم من ناامیدی نمی‌بینم.

* اوضاع داخل تیم چطور است؟
از لحاظ داخل تیمی که هیچ ناامیدی نداریم و قوی تر از قبل هم شده‌ایم. ما ۹ هفته داریم و یک بازی رو در رو داریم. خیلی خیلی قوی تر از قبل هستیم و اتفاقا تنها چیزی که در تیم و فضای مجازی نمی‌بینم ناامیدی است. این مسئله مثبتی است که در تیم ما وجود دارد و من تا آخرین لحظه و تا آخرین نفس و تا زمانی که شانس برای قهرمانی وجود داشته باشد می‌جنگیم؛ چه اختلاف شش امتیاز باشد و چه سه امتیاز هیچ تفاوتی برای ما ندارد. ۹ هفته و ۲۷ امتیاز وجود دارد که امتیاز کمی نیست و بازی رو در رو با استقلال هم یک پوئن است چون باعث می‌شود که خیلی چیزها جابجا شود. تیم ما کاملا از لحاظ درونی امیدوار است؛ با صحبت هایی که من در تیم می‌بینم تنها چیزی که در تیم ما وجود ندارد ناامیدی است. ما امیدوار و خوشبین هستیم و تا آخرین لحظه در کنار هم می‌جنگیم.

* اتفاقا در بین تمام انتقاداتی که برخی هواداران و کارشناسان دارند، نکته مثبت این است که نسبت به فصل گذشته سه امتیاز بیشتر دارید.
ما نسبت به سال گذشته امتیاز بیشتری گرفته‌ایم. به اتفاقاتی که افتاد و امتیازاتی که دادند کمی کار را دشوار کرد کاری ندارم ولی ما هم از پارسال امتیاز بیشتری گرفته‌ایم و هم بازی با صنعت نفت کاملا بازی یکطرفه بوده است؛ وقتی ۷۰ درصد مالکیت توپ، ۱۳ شوت و ۵۰۰ پاس داشته‌ایم نیازی به توضیح ندارد. ما فقط باید زمانی که بازی ۱-۰ بود از ۱۳ شوت، دو شوت را تبدیل به گل می‌کردیم. متاسفانه این اتفاق نیفتاد اما چیزی هم تغییر نکرد. بازی هایی که داریم مخصوصا بازی رو در رو می‌توانند به ما کمک کنند و همه چیز را تغییر بدهند. نیاز به صبر دارد تا اتفاقات خوب برای تیم ما بیفتد چون آمار و عملکردی که ارائه می‌دهیم امیدوار کننده است و این به ما امید می‌دهد که در بازی های آینده بتوانیم موفق باشیم.

* الان حرف از دربی می‌شود اما خب یک بازی مهم قبل از شهرآورد دارید. بازی خارج از خانه است و اگر نتیجه نگیرید واقعا کار خیلی سخت خواهد شد.
مهم تر از بازی دربی، بازی نفت مسجدسلیمان است. اینطور نیست که بگوییم دربی اولویت باشد و اولویت نفت مسجدسلیمان است چون برد و سه امتیاز آن به دربی ای که ما منتظر آن بودیم کمک می‌کند. برد نفت مسجدسلیمان از همه چیز برای ما مهم تر است و بعد از آن قطعا در دربی محکوم به برد هستیم تا به چیزی که از لحاظ فنی و فوتبالی لیاقت آن را داریم برسیم. ما از لحاظ فنی و فوتبال از همه تیم ها بالاتر هستیم. در دربی باید خیلی چیزها را به نمایش بگذاریم تا بتوانیم حقمان را بگیریم. برد در آن بازی خیلی به ما کمک خواهد کرد که در هفت بازی بعد از دربی امتیازات لازم را بگیریم و قهرمان شویم. الان به دربی فکر نمی‌کنیم؛ بازی با نفت مسجدسلیمان بازی خیلی سختی است ولی برای رسیدن به دربی که همه برایش آماده هستیم، اول باید از پل اول که بازی با نفت مسجدسلیمان است با موفقیت بگذریم و پس از آن در دریی حرف هایی برای گفتن خواهیم داشت.

* فکر می‌کنم در این دربی شما نیاز بیشتری به برد دارید و شاید همین تمایل به پیروزی، برگ برنده پرسپولیس در این بازی باشد. قبول داری؟
بله البته در تمام دربی‌ها هیچکس برای مساوی وارد نمی‌رود اما شاید احتیاط وجود داشته است. در این بازی هم قطعا احتیاط وجود دارد و اینطور نیست که بی‌مهابا حمله کنیم ولی قطعا ما نیاز مبرم به پیروزی در این بازی داریم و برد دربی از همه لحاظ ما را به حدول برمی‌گرداند و امیدمان را چند برابر خواهد کرد. ما خیلی منتظر روز این بازی بوده‌ایم و این مسئله برای بعد از باخت مقابل نفت آبادان نیست، ما از قبل تر منتظر این بازی بودیم و خودمان را آماده کرده‌ایم. انشاالله که بتوانیم با پیروزی در این بازی به جدول برگردیم. به شخصه بی صبرانه منتظر این بازی هستم که انشاالله بتوانیم بازی را ببریم.

* قبل از بازی صنعت نفت هم یک پاس گل در بازی مس رفسنجان دادی که درباره اش حرف نزدیم. چرا خودت به توپ ضربه نزدی؟
بازی قبلی هم من بعد از مصدومیت میلاد اتفاقی وارد زمین شدم و سعی کردم که تاثیرگذار باشم و خدا را شکر می‌کنم که آن اتفاق افتاد. اگر من آن توپ را می‌زدم ۵۰ درصد گل نمی‌شد؛ پاس دادن در این مواقع خیلی بهتر از این است که وقتی ۵۰ درصد شانس داری و تیم نیاز به برد دارد خودخواهانه توپ را بزنی. برای شخص من همیشه و در همه حالات پاس دادن مهم تر است. من پاس گل را بیشتر از گل دوست دارم و چنین مواقعی هم منفعت تیم مهم است. اینکه چه بازیکنی گل بزند قطعا در اولویت دوم قرار می‌گیرد و من در آن لحظه به این فکر کردم و وقتی مهدی هم صدایم کرد و دیدم موقعیت بهتری نسبت به دارد او را انتخاب کردم و از انتخابم هم راضی هستم. اگر غیر از این انتخاب می‌کردم خیانت به تیم بود. این مسئله باید برای همه بازیکنان اتفاق بیفتد و بازیکنی که تیم برایش مهم باید در این مواقع این انتخاب ها را انجام می‌دهد. امیدوارم که در بازی های آینده هم چنین اتفاقاتی برای شخص خودم رخ بدهد و خیلی خوشحالم که توانستیم بازی با مس رفسنجان را هم ببریم؛ آن بازی هم، بازی مهمی بود.

* تو در این دو سال به دلیل مصدومیت یا شاید ترافیک شدید خط دفاعی و هجومی، نیمکت نشین بودی اما هیچ اعتراضی نکردی.
من وظیفه ام را انجام داده‌ام. دوست دارم وقتی بازی می‌کنم تاثیرگذار باشم. در نیمکت نشینی در پرسپولیس هم برای هیچ بازیکنی نباید اعتراضی وجود داشته باشد. کاملا حرفه‌ای است که وقتی شما نیمکت نشین می‌شوی تلاشت را بیشتر کنی و هر وقت هم بازی کردی بتوانی تلاشی که کردی را به نمایش بگذاری. من هم همیشه سعی کردم از این قاعده استفاده کنم؛ وقتی بازی نکردم سعی کردم تلاش و تمریناتم را بیشتر کنم و وقتی هم بازی کردم سعی کردم بهترین فرم خودم را نمایش بگذارم.

* تو تجربه بازی و برد در دربی را داری اما امسال انگار هم دربی هم کورس قهرمانی یک حس و حال کری‌خوانی شدیدی دارد.
در داخل تیم کری نداریم اما قطعا از بازی بعد تلاشمان را بیشتر خواهیم کرد چون امسال با سال قبل متفاوت است به این دلیل که ما را خیلی اذیت کردند و به ما آسیب زدند. این روحیه در تیم وجود دارد که بیشتر تلاش کنیم. وقتی شما بیشتر تحت فشار باشی، دوست داری بیشتر تلاش کنی تا خیلی چیزها را نشان بدهی. ما هم باید بیشتر تلاش کنیم چون ما تیمی هستیم که از لحاظ فنی بازی هایمان را نشان داده‌ایم و همه کارشناسان متوجه هستند که چه تیمی بهتر است. همه در تیم این صحبت را انجام می‌دهند که باید تلاشمان را بیشتر کنیم.

* در داخل تیم هم این حس کری‌خوانی نسبت به رقیب وجود دارد؟
من اسم این را کری خوانی نمی‌گذارم. پرسپولیس 5 سال اخیر قهرمان شده و ما نیاز به کری نداریم و اگر تلاش کنیم و به چیزی که لیاقتمان است برسیم، نیاز به کری نداریم. امیدوارم که با تمرکز بازی با نفت مسجدسلیمان و دربی را ببریم و انشاالله با اتحادی که در تیممان وجود دارد بتوانیم موفق باشیم.

* با هواداران چه صحبتی داری؟
امید آخرین چیزی است که در تیم ما خواهد مرد. مطمئن باشند که ما تمام تلاشمان را می‌کنیم که آنها را خوشحال کنیم و پیروزی در هر بازی اهمیت زیادی دارد. امیدوارم همیشه حامی تیم باشند.


لینک کوتاه : https://arteshesorkh.com/p/148038
نظرت رو بنویس
از حروف انگلیسی استفاده نکن
در حال حاضر فقط کاربرانی که در سایت ثبت نام کرده باشند میتوانند نظر ثبت کنند.
جهت ثبت نام میتوانید اینجا کلیک نمایید.
ayub_balooch

0

2

2 سال پیش

پرسپولیس قهرمانه تامام


رضا پرسپولیسی

0

5

2 سال پیش

در نومیدی بسی امید است ، پایان شب سیه سپید است


حسن ابراهیمی

0

3

2 سال پیش

نه بازیکن و نه مربی و خصوصا هوادار اصلا درکِ درستی از وضعیت ندارن،هوادار میگه ۲ بازی آخر ۵ امتیاز از دست میدن!
خب مهندس؟
ندادن بگو آدرست کجاست که بیایم سراغت


حسن ابراهیمی

-4

1

2 سال پیش

بدبختی ما اینه که نه بازیکن نه هوادار و نه مربی درک درستی از وضعیت نداره!
بهش میگن مشکل دروازه داره تیم میگه کلین شیت آسیا!تیم حریف سرسختِ و خطرناک ولی هوادار میگه دو بازی آخر امتیاز از دست میدن!خوب نده چی!!!!مربی معلوم الپولِ ما هم آخر بازی باخته باز غیرمستقیم پول میخواد!نه داداش،این تفکر،تفکرِ قهرمان شدن نیست!


hasannejadhe

0

7

2 سال پیش

اگه بیرانوند دوباره بخواد برگرده زیر دست فنایی هیچ دروازبانی پیشرفت نمیکنه مث این روزای حامد لک میشه یحیی باید رفاقت رو کنار بزاره ودر کادر خودش در پست مربی دروازبان و بدنساز تغییراتی بده


حسین سانیلی

-2

4

2 سال پیش

داداش خودت هم کم اشتباه نداشتی منتها سوتیهای مرگبار لک ضعف بقیه دیگه به چشم نیامد


hasannejadhe

0

11

2 سال پیش

انشاءالله همه بازی های پایانی لیگ رو میبریم به امید خدا


مصطفی داودی

0

10

2 سال پیش

بخدا استقلال باشانس میاد بالا.. بچه ها بخودتان باور داشته باشید.. قول میدم استقلال تو 2بازی آخر سالش5امتیاز از دست میده.. حامد را حمایت کنید.. یکمی بیشتر از خود گذشتگی کنید. جبران 2باخت لیگ را کردید.. استقلال اولین باختشو روبرو ما داره..


مصطفی داودی

0

8

2 سال پیش

بخدا استقلال باشانس میاد بالا.. بچه ها بخودتان باور داشته باشید.. قول میدم استقلال تو 2بازی آخر سالش5امتیاز از دست میده.. حامد را حمایت کنید.. یکمی بیشتر از خود گذشتگی کنید. جبران 2باخت لیگ را کردید.. استقلال اولین باختشو روبرو ما داره..


علیرضا اذرمی

-3

4

2 سال پیش

اقای شجاعی داشتم داشتم حساب نیست دارم دارم حسابه من هم یه روز پرس سینه می زدم کف همه می برید الان یک کیلو خرید می کنم دستم درد می گیره لک تو اسیا هر کاریکرد مال اون زمانه الان اماده نیست این بازی روز بدش بود بازی باگل گهر کدوم روزش بود با الومینیوم کدوم روزش بود شانس اوردیم توپ هاشون تو چهارچوب نبود وخیلی ببازی های دیگه که از رداو استفاده کردن گذاشتنش رو نیم کت یا از گوهری استفاده شد لک الان بدرد تیم دسته سومی هم نمی خوره واز همه بدتر اینکه با این همه گندکاری عین خیالش هم نیست واقعیت رو باید قبول کرد چطور شش امتیاز رو جبران می کنید دربی رو می برید ؟ سپاهان چی؟ فعلاذ که کیسه با خوش شانسی و حمایت کمیته داوران بازی ها رو می بره یا برندش می کنن بعد ما یه اسگول گذاشتیم تو دروازه زحمات همه و اینهمه عشق و علاقه هوادار رو به باد میده بیخیال هم هست لطفا ازش حمایت بی جا نکنید که خودش به تنهایی رو اعصاب همه هست


مهدی

-1

10

2 سال پیش

از این باخت هممون قلبمون درد اومد اما خداییش خوب وباغیرت بازی کردید بجز لک اما چه کنیم پرسپولیس قلبمونه ومحکوم به حمایت هستیم حمایت حمایت خدا پشت وپناهتون


عبدالرحیم جعفرزاده

0

9

2 سال پیش

تو نیم فصل همه گفتند اقای درویش تیم دروازبان و مهاجم میخاد....اگه واقعا شما دوستدار پرسپولیس هستید...اگه برای ماموریتی خاصی از طرف سجادی آمدی که صدای هوداران را ببندی که هیچ.
چرا استقلال بیشترین هزینه ها را برای خریدهای خارجی میکنه اما شما نه ؟
ما باید علیرضا بیرانوند را برگردونیم....و مهاجم درجه یک بگیریم....شما تیم را نابود کردید.....

چرا سجادی پاسخ گو نیست ؟


احمد نوری اسرمی

-2

9

2 سال پیش

ایشااله مرد مردونه از از محمود فکری شروع کنین همه رو از دم تیغ بگذرونین تا هفته سی ام

بازی های پرسپولیس

0-2

پرسپولیس

پیکان

یکشنبه, 27 اسفند
ساعت 18:45

ورزشگاه : آزادی

داور : کوپال ناظمی

نظرسنجی

بهترین بازیکن پرسپولیس برابر پیکان کدام بازیکن بود؟

گلزنان برتر پرسپولیس
نام بازیکن تعداد گل
1 شهاب زاهدی 6
2 گئورگی گولسیانی 5
3 محمدحسین کنعانی‌زادگان 4
4 عیسی آل‌کثیر 2
5 مهدی ترابی 2
6 علی نعمتی 1
7 سعید صادقی 1
8 مرتضی پورعلی‌گنجی 1
9 یاسین سلمانی 1
10 محمد عمری 1
11 امید عالیشاه 1
12 نبیل باهویی 1
13 اوستون ارونوف 1
نام بازیکن تعداد گل
1 مهدی ترابی 1
2 دانیال اسماعیلی‌فر 1
3 عیسی آل‌کثیر 1
نام بازیکن تعداد گل
1 سعید صادقی 2
2 امید عالیشاه 1
برنامه بازی ها

هفته 21 لیگ برتر

یکشنبه, 27 اسفند

آلومینیوم 1 - 0 نساجی 18:45
پرسپولیس 2 - 0 پیکان 18:45
مس رفسنجان 2 - 2 ذوب آهن 18:45
سپاهان 2 - 0 گل گهر 18:45
ملوان 1 - 0 صنعت نفت 19:00
استقلال خوزستان 0 - 0 فولاد 19:00
شمس آذر 0 - 2 تراکتور 19:00
هوادار 0 - 1 استقلال 21:00

یک هشتم جام حذفی

دوشنبه, 14 اسفند

پرسپولیس 3 - 0 نفت و گاز گچساران 20:00

هفته 6 لیگ قهرمانان آسیا

سه‌شنبه, 14 آذر

پرسپولیس 1 - 2 الدحیل قطر 19:30
استقلال تاجیکستان 1 - 1 النصر عربستان 21:00
جدول مسابقات
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 استقلال 21 18 46
2 پرسپولیس 21 15 43
3 تراکتور 20 15 38
4 سپاهان 19 20 37
5 ملوان 21 10 35
6 گل گهر 21 9 33
7 آلومینیوم 20 -4 28
8 ذوب آهن 20 -1 27
9 شمس آذر 21 1 25
10 مس رفسنجان 21 -4 25
11 پیکان 21 -9 20
12 فولاد 21 -17 20
13 هوادار 20 -8 19
14 استقلال خوزستان 21 -10 16
15 نساجی 21 -17 15
16 صنعت نفت 21 -18 13
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 النصر عربستان 6 6 14
2 پرسپولیس 6 0 8
3 الدحیل قطر 6 0 7
4 استقلال تاجیکستان 6 -6 3

ارتش سرخ

Perspolis

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

فوتبال

فوتبال