ارتش سرخ دات کام

اخبار

شهرآورد،ديداري بزرگ اما كسل‌كننده ...

نویسنده : ارتش سرخ

-

نظرات : 0 اظهار نظر

-

14 سال پیش

شهرآورد،ديداري بزرگ اما كسل‌كننده

ارتش سرخ دات کام :
شهرآورد،ديداري بزرگ اما كسل‌كننده

شهرآورد تهران با وجود اينكه همه حساسيت هاي بازي هاي اينچنيني را در خود مي بيند و حتي شايد بتوان گفت در رديف شهرآوردهاي مهم فوتبال باشگاهي دنيا قرار گرفته است، اما نه تنها هيچگاه به لحاظ فني نتوانسته انتظارات را برآورده كند بلكه در اكثر مواقع حتي به عنوان ضعيف ترين بازي هفته هم معرفي شده است تا اين سووال در اذهان فوتبالي ها مطرح شود كه چرا دو تيم بزرگ ليگ و بازيكنان درجه اولي نمي توانند وقتي به ديدار هم مي روند، فوتبالي در سطح توانايي هايشان و آنچه از آنها انتظار مي رود به نمايش بگذارند.


* نباز تا نميري
عواقب شكست در اين بازي تا هفته ها ادامه خواهد داشت، اين در حالي است كه خوشحالي از پيروز شدن در شهرآورد خيلي طولاني نيست
علي پروين كه با تجربه ترين چهره فوتبالي است كه در مقام مربي و بازيكن بارها شهرآورد تهران را تجربه كرده است وقتي با انتقادات فراواني به دليل احتياط برابر استقلال مواجه شد اين جمله را گفت تا براي هميشه تكليف منتقدان فوتبال كسل كننده رويارويي استقلال و پرسپوليس را مشخص كند.

بارها اين جمله شنيده شده است كه تماشاگران آبي و قرمز حتي راضي هستند تا به قيمت از دست دادن قهرماني، تيمشان را برابر حريف ديرينه پيروز ببينند يا حداقل بازنده نباشند تا از اين طريق مجبور نباشند جواب كريهاي هواداران رقيب را بدهند.

شايد همين شرايط است كه مربيان را مجبور مي كند كه در اين رقابت حساس اول به گل نخورن فكر كنند و بعد به طرحي يا تاكتيكي براي باز كردن دروازه حريف اتخاذ كنند.

تاريخ گواهي مي دهد كه مربيان موفق فقط به دليل اينكه باخت در شهرآورد را پذيرفته اند، از كار بركنار شده اند. چون قانوني در فوتبال آماتور گونه به مديران حكم مي كند كه در مواقع بحراني براي جواب دادن به اعتراضات طرفداران، اخراج مريبان مي تواند بهترين راه كار براي بازگشت به آرامش باشد.پس مي توان گفت مربياني كه از عواقب شكست هراس دارند، تاثير غيرقابل انكاري در بي خاصيت شدن اين ديدار از خود بر جاي مي گذارند.


* فوتبال منهاي تكنيك و تاكتيك!
با نگاهي سطحي به حركت ‪ ۲۲‬بازيكني كه در شهرآورد به ميدان مي روند، مي توان به اين نتيجه رسيد كه همه آنها، حتي با تجربه ها هم تحت تاثير جو حاكم بر ورزشگاه هستند و نه تنها نمي توانند خواسته هاي مربيان را به اجرا بگذارند، بلكه در روند بازي هم خلل ايجاد مي كنند تا نقشي مهم در پايين آمدن كيفيت بازي داشته باشند.

بازيكني كه در كنار حضور ضعيف، با واكنش نشان دادن به تماشاگران حريف، سعي در خودنمايي در ديداري كه بينندگانش چند برابر هميشگي هستند، دارد به طور حتم نمي تواند مهره ايي تاثيرگذاربراي تيمش باشد و در نتيجه بازيكن ضعيف و ناكارآمد را مي توان يكي از فاكتورهاي ضعف شهرآورد دانست.

با نگاهي به نمونه هاي خارجي مي توان به اين نظريه بيشتر ايمان آورد.

بازيكناني كه در ديدارهايي نظير بارسلونا و رئال مادريد، اينتر ميلان و آث ميلان، و ديدارهاي حساس ليگ برتر انگليس به ميدان مي روند، چهره هايي هستند كه به سقف آرزوهايشان نزديك شده اند و به طور طبيعي حساسيت كمتري نسبت به همتايان ايراني خود به شهرآورد دارند و نتيجه اين مي شود كه شهرآوردهاي اروپايي به فوتبالي زيبا و حتي خاطره انگيز تبديل مي شود كه كل تماشاگران ورزشگاه و بينندگان تلويزيوني را به تحسين وا مي دارد.


* ناآماده برنده، آماده بازنده!
هر تيمي كه نتيجه هاي ضعيف تري در هفته هاي پيش گرفته است، شانس بيشتري براي پيروز شدن در شهرآورد دارد
اين هم يكي از قوانين نانوشته شهرآورد تهران است كه به حكم آمار نمي تواند فرضيه اي غلط تلقي شود. آمار نشان مي دهد كه معمولا تيم هايي كه با شرايطي نامطلوبتر به زمين مسابقه با حريف سنتي پا مي گذارند، نتايج بهتري را كسب مي كنند. يكي از علل اين اتفاق اين است كه حتي خوش بين ترين هواداران تيمي كه نتوانسته در هفته هاي پيش، موفق شود هم انتظار زيادي از تيمش ندارد و همين دليل موجب مي شود تا بازيكنان آن تيم با استرس كمتري بازي كنند.

شهرآورد ديداري است كه در آن مسايل رواني به مسايل فني ارجحيت دارد و طبيعي است كه تيمي مي تواند نسبت به پيروز شدن خوش بين باشد كه استرس كمتري را براي موفق نشدن احتمالي داشته باشد.


* عملكرد رسانه ها، مثبت يا منفي
اينكه اين رسانه هاي نوشتاري و تصويري اين همه به شهرآورد توجه نشان مي دهند، هم مي تواند اثرات مثبت و هم تاثير منفي داشته باشد.

خيلي ها بر اين باور هستند كه رويارويي آبي ها و قرمزها به خودي خود حساس و جالب است و حتي اگر مورد بي توجهي رسانه ها نيز قرار بگيرد، باز هم مورد توجه طرفداران اين دو تيم قرار خواهد گرفت. اين عده معتقد هستند كه پرداختن بيش از اندازه به اين ديدار از طريق گزارش هايي كه در هفته هاي معمولي پخش نمي شود و انجام گفتگوهاي احساسي با بازيكنان دو تيم، موجب مي شود تا آنها واقعا به اين نتيجه برسند كه با باخت در اين بازي، همه چيز را از دست رفته مي بينند.

عده اي هم بر اين باور هستند كه اگر در اين بازي تماشاگران ورزشگاه را پر مي كنند و اگر فوتبال باشگاهي ايران در هفته اي كه شهرآورد برگزار مي شود، نفس تازه اي مي كشد به دليل اهميتي است كه رسانه ها به اين بازي مي دهند و به همين دليل كسي نمي تواند نگاه جدي انداختن به شهرآورد را تقبيح كند.

اميد كه شصت و هفتمين شهرآورد پايتخت ديداري جذاب، پرگل و تماشاگر پسند و سرشار از ارائه تكنيك ها و تاكتيك هاي ناب فوتبالي باشد كه از اين دو تيم پرطرفدار و با سابقه انتظار مي رود.

لینک کوتاه : https://arteshesorkh.com/p/3031
نظرت رو بنویس
از حروف انگلیسی استفاده نکن
در حال حاضر فقط کاربرانی که در سایت ثبت نام کرده باشند میتوانند نظر ثبت کنند.
جهت ثبت نام میتوانید اینجا کلیک نمایید.
اولین نفری باشید که نظرش را ثبت می کند.
بازی های پرسپولیس

0-1

پرسپولیس

چادرملو

شنبه, 14 مهر
ساعت 17:00

ورزشگاه : تختی

داور : احمد محمدی

نظرسنجی

پرسپولیس برابر السد به چه نتیجه‌ای دست پیدا خواهد کرد؟

گلزنان برتر پرسپولیس
نام بازیکن تعداد گل
1 محمدحسین کنعانی‌زادگان 2
2 سعید صادقی 1
3 ایوب العملود 1
4 وحید امیری 1
5 اوستون ارونوف 1
6 علی علیپور 1
7 گئورگی گولسیانی 1
نام بازیکن تعداد گل
1 علی علیپور 1
برنامه بازی ها

هفته 8 لیگ برتر

پنج‌شنبه, 26 مهر

چادرملو 1 - 0 خیبر خرم‌آباد 18:00
شمس آذر 1 - 1 هوادار 18:00
استقلال خوزستان 3 - 2 مس رفسنجان 18:30

جمعه, 27 مهر

گل گهر - تراکتور تعویق
سپاهان - نساجی تعویق
استقلال 0 - 3 ذوب آهن 18:30

یکشنبه, 29 مهر

آلومینیوم - فولاد 18:15

هفته 3 لیگ نخبگان آسیا

دوشنبه, 30 مهر

السد قطر - پرسپولیس 19:30
العین امارات - الهلال 19:30
الشرطه عراق - پاختاکور 19:30
الریان قطر - الاهلی عربستان 21:30

سه‌شنبه, 01 آبان

استقلال - النصر عربستان 19:30
الغرافه قطر - الوصل امارات 19:30
جدول مسابقات
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 سپاهان 7 5 16
2 پرسپولیس 6 6 14
3 ملوان 7 5 14
4 فولاد 7 2 14
5 تراکتور 7 6 13
6 چادرملو 8 -2 11
7 ذوب آهن 8 -1 10
8 گل گهر 6 2 9
9 آلومینیوم 7 1 9
10 استقلال خوزستان 8 -2 9
11 استقلال 7 -3 8
12 خیبر خرم‌آباد 8 -3 6
13 مس رفسنجان 7 -3 5
14 شمس آذر 8 -3 4
15 نساجی 7 -3 4
16 هوادار 8 -7 4
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 الهلال 2 7 6
2 الاهلی عربستان 2 3 6
3 السد قطر 2 2 4
4 استقلال 2 1 3
5 الغرافه قطر 2 -1 3
6 الوصل امارات 2 -1 3
7 النصر عربستان 1 0 1
8 پرسپولیس 2 -1 1
9 پاختاکور 2 -1 1
10 العین امارات 2 -2 1
11 الشرطه عراق 2 -5 1
12 الریان قطر 1 -2 0

ارتش سرخ

Perspolis

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

فوتبال

فوتبال