ارتش سرخ دات کام

اخبار

عابدینی: بودجه پرسپولیس یک میلیارد ...

نویسنده : ارتش سرخ دات کام

-

نظرات : 28 اظهار نظر

-

1 سال پیش

عابدینی: بودجه پرسپولیس یک میلیارد بود الان شده 700 میلیارد

ارتش سرخ دات کام :
عابدینی: بودجه پرسپولیس یک میلیارد بود الان شده 700 میلیارد
در روزهایی که تنها چند بازیکن مثل سردار آزمون، علیرضا جهانبخش و سامان قدوس لژیونرهای فوتبال ایران در پنج لیگ برتر دنیا هستند، صحبت با امیر عابدینی می‌تواند جذاب باشد. مدیر توانایی که در دهه 70 ید طولایی در انتقال ستاره‌های پرسپولیس به لیگ‌های معتبر جهان داشت و البته قراردادهای محکمی هم با باشگاه‌های خواهان می‌بست. با عابدینی درباره دلایل کمبود لژیونر ایرانی در لیگ‌های مطرح صحبت کردیم و البته سری هم به خاطرات قدیمی او زدیم. جایی که عابدینی از ریز مذاکرات خود با باشگاه‌هایی نظیر هامبورگ، تاتنهام، بوخوم و بیله‌فلد صحبت کرد و از قراردادهایی گفت که تا سال‌ها برای پرسپولیس سود آوردند.

*شما در دهه 70 بازیکنان زیادی را به لیگ‌های معتبر، بخصوص بوندس لیگا و لیگ برتر منتقل کردید. الان اما چند سالی است که نماینده‌های زیادی از فوتبال ایران در پنج لیگ برتر دنیا نمی‌بینیم. فکر می‌کنید دلیلش عدم توانایی مدیران در مذاکره است یا افول ستاره‌های امروز فوتبال ایران؟
این اتفاق حداقل در سه بعد قابل بررسی است. اول اینکه آیا ما در بحث کمیت و کیفیت آیا مثل قبل رشد کرده‌ایم یا نه؟ به طور مثال می‌گویم، اگر یک هافبک الان 10، 12 یا 20 میلیارد پول می‌گیرد، آیا از نظر کیفیت و با این نرخ تورم قیمتش واقعی است؟ دوم، آیا سازمان یا هدایت مدیریت در باشگاه‌های ما رقابتی است یا چشم و هم‌چشمی؟ وقتی رقابتی باشد، یعنی باشگاه‌ها دارای برنامه، سازماندهی، هدایت، کنترل سیستماتیک و نظارت عالیه هستند. این دو مورد می‌شود تقابل اندیشه و فکر. نه چشم و هم‌چشمی که زاییده حسادت، بغض و تنگ‌نظری است. سوم هم اینکه آیا از نظر تاکتیک و تکنیک بچه‌های‌ ما دارند رشد می‌کنند یا درجا می‌زنند؟ آیا در یک نمودار می‌توانیم بگوییم از نظر کیفیت بازیکنان، از دهه 70 تا امروز چقدر رشد کرده‌ایم؟

*یعنی اینها تنها دلایل کمبود لژیونر در باشگاه‌های معتبر اروپایی است؟
نه. باید به جامعه هم نگاه کنیم که به فوتبال چطور فکر می‌کند. روزگار ما این شکاف عمیق بین ورزش و جامعه وجود نداشت. الان اما شکاف وجود دارد و خیلی هم عمیق شده. شاخص‌ترین آیتم ورزش و بخصوص فوتبال، هوادار است. بعد نوبت به بازیکن، مربی و مدیریت می‌رسد. جامعه‌ای که باید این بازیکنان را بپذیرد، آیا جامعه سیاسی، اقتصادی و... است؟ منظورم این است که آیا طیف اقتصادی، سیاسی جامعه فوتبال و بازیکنانش را قبول دارند؟ تمام آنها با ورزش و بخصوص فوتبال زاویه دارند. اصلاً ورزش را نمی‌بینند، مگر جایی که یک ورزشکار پرچم را بالا می‌برد. آنوقت آماده‌اند تا بگویند ما هم شریک هستیم. در بخش مقابل، برای تنبیه همیشه چوب بالا است. خیلی زود فرد مورد نظر استیضاح می‌شود، کمیسیون اصل 90 تشکیل می‌شود و همه می‌آیند وسط گود. هنگام تشویق اما کسی نمی‌آید به جز ریاست‌جمهوری. یکی سر جامعه ورزش عربده می‌کشد و دیگری چکش بر سر ورزشکاران می‌زند. در هنجارهای اجتماعی هنوز نتوانسته‌ایم تکلیف‌ زنان را مشخص کنیم. من کل بستر را می‌گویم. هنوز نمی‌دانیم ورود زنان به ورزشگاه‌ها هنجار است یا ناهنجاری؟ این را چه کسانی باید مشخص کنند؟ قطعاً آنها که داعیه امور اجتماعی را دارند.

*اینها مشکلاتی است که در ورزش ایران وجود دارد اما اینکه در بحث انتقال لژیونرها چقدر نقش ایفا می‌کند، سؤال ما است از شما.
وقتی در ابتدایی‌ترین امور ورزش مشکل داریم، چطور می‌توانیم بازیکن صادر کنیم؟ یک مثال دیگر می‌زنم. رفت و آمد بازیکنان خارجی را ببینید. با قاطعیت می‌گویم که ورود بازیکنان خارجی نه تنها چیزی به فوتبال ما اضافه نکرده بلکه از آن کاسته. شما یک وقت بازیکن می‌آوری تا هم ستاره تیمت باشد و هم بتواند به هم‌تیمی ایرانی خود نکته یاد بدهد. ما هیچوقت چنین ستاره‌هایی را نیاورده‌ایم بلکه بازیکنانی وارد فوتبال ما شده‌اند که منشأ شر بوده‌اند. کلی پرونده شکایت در فیفا داریم و اینها همه مشکل است. در جواب سؤال شما می‌خواهم بگویم حتی در بحث لژیونرها، بستر امروز را با آن روزها مقایسه نکنید. آن زمان سپاهان، تراکتور، استقلال و پرسپولیس بازیکن خارجی نداشتند.

*اما سپاهان آرمناک پطروسیان و لئون استپانیان را در ترکیب خود داشت.
آنها که دیگر خارجی نبودند. بازیکنان ارمنی هم متشخص هستند و هم زحمتکش. آنها سال‌ها در فوتبال ایران تلاش کردند و تقریباً هموطن ما محسوب می‌شدند. در آن مقطع نه استقلال بازیکن خارجی داشت و نه پرسپولیس. تیم ملی هم بین این دو تیم تقسیم شده بود.

*تمام این مشکلات درست اما آن زمان مدیریت قوی‌تر بود که بازیکنان به لیگ‌های معتبر منتقل می‌شدند یا ستاره‌ها از نظر کیفیت بهتر از حالا بودند؟
حضور ایران در جام جهانی 1998 باعث شد تا بازیکنان بازار به دست بیاورند. دایی، مهدوی‌کیا، میناوند، باقری، پاشازاده و حتی رضا شاهرودی. بازار بین‌المللی سراغ آنها آمد و برای جذب‌شان پیشنهادهایی وجود داشت. قطری‌ها آن زمان خیلی تلاش کردند سالم العنزی، مهاجم خود را به بایرن مونیخ بفرستند اما آیا توانستند؟ علی دایی ما اما به بایرن رفت، بازی کرد و به خیلی از باشگاه‌های خوب دنیا گل هم زد. در مذاکره با بیله‌فلد، قیمت کریم باقری را هم چند بار افزایش دادم اما آنها قبول کردند. از آنجا هم به چارلتون در انگلیس رفت.

*در مورد مهدی مهدوی‌کیا چطور؟
مهدوی‌کیا را تاتنهام در انگلیس می‌خواست و البته چند تیم آلمانی. خوب می‌دانستم که اگر مهدی در پرسپولیس بماند، افت می‌کند. چون شرایط به گونه‌ای پیش رفت که علی پروین با او مثبت نبود.

*چرا؟
دلیلش را خودشان می‌دانند. از طرفی مهدی خدمت سربازی نرفته بود و این هم یک مشکل محسوب می‌شد. رفتم مجوز او را گرفتم و با هم رفتیم انگلیس. قرارداد را گذاشتند روی میز که امضا کنیم. قرارداد تقریباً یک میلیون پوند بود با حقوق هفتگی 8 هزار پوند. من به بچه‌ها گفته بودم در صورت انتقال 50 درصد پول رضایتنامه به خودشان تعلق می‌گیرد. اطلاعات و اخباری به دست‌مان رسید که اگر مهدی در تاتنهام بماند و قرارداد ببندد، باید به خیلی‌ها در ایران پاسخ بدهیم. بعد از انگلیس به آلمان رفتیم و با مدیر بوخوم حرف زدیم. گفتند عدد مورد نظر شما را نمی‌توانیم پرداخت کنیم. گفتم ما مهدوی‌کیا را شش ماه به شما قرض می‌دهیم اما بعد از پایان بوندس‌لیگا مالکیت او مال باشگاه پرسپولیس است. می‌دانستم دارم چکار می‌کنم. به مهدی، خودمان و بازار آلمان فرصت دادیم تا بوخوم سکوی پرتاب مهدوی‌کیا باشد. حتی در قرارداد قید کردم که اگر بوخوم سقوط کند، آنها دیگر حق مذاکره با ما برای توافق جدید را ندارند.

*یادمان نمی‌رود مهدوی‌کیا در نیم‌فصل گل‌های مهمی برای بوخوم با هدایت کلاس تاپ مولر به ثمر رساند و مورد توجه چند تیم خوب قرار گرفت.
دقیقاً همین‌طور است. دو تیم اتریشی، کریستال پالاس و تاتنهام در انگلیس و حتی بایرن مونیخ هم دنبال مهدی آمدند اما هامبورگ گزینه بهتری بود. مهدی به علت هوش بالایی که داشت، در شش ماه حضور در بوخوم به زبان آلمانی مسلط شد و خودش هم علاقه‌مند بود در آلمان بماند. ما هم دو میلیون مارک گرفتیم و رضایتنامه او را برای هامبورگ صادر کردیم.

*اما چندین بار پول رضایتنامه از هامبورگ گرفتید.
ما به هامبورگ گفتیم بعد از پایان قرارداد دوساله، مهدی دوباره بازیکن پرسپولیس است و آنها باید برای دریافت رضایتنامه دوباره هزینه کنند. هامبورگ حق انتقال او را نداشت و به همین خاطر بارها پول رضایتنامه گرفتیم. بلد بودیم، یکسری مسائل را مطالعه می‌کردیم و وکیل هم داشتیم. با آلمانی‌ها قرارداد انگلیسی می‌بستیم. این اتفاقات فقط در مورد ماجرای مهدی رخ نداد. مگر ما برای کریم باقری کم پول گرفتیم؟ خوشبختانه هم به خودشان پول خوب رسید و هم باشگاه پرسپولیس. تازه ما از قرارداد روی پیراهن هم پول خوبی می‌گرفتیم. آخرین قرارداد ما با سامسونگ برای تبلیغ روی پیراهن پرسپولیس 550 میلیون تومان بود. رقمی برای اوایل دهه 80 که رقم بالایی محسوب می‌شد.

*در مورد کریم باقری صحبت کردید. چرا دوران حضور او در فوتبال ایران کم بود؟
کریم در آلمان درخشید و در انگلیس هم می‌توانست به ستاره چارلتون تبدیل شود اما به یکباره دلش برای ایران تنگ شد و در کنار این موضوع فکر می‌کنم بیماری مادرش هم نقش داشت. یک روز با من تماس گرفت و گفت دیگر نمی‌خواهم بمانم. من هم گفتم کارهایت را انجام می‌دهم تا به پرسپولیس برگردی. کریم واقعاً استثنا است.

*دو میلیون مارک که از انتقال مهدوی‌کیا گرفتید، چقدر از بودجه پرسپولیس را تأمین کرد؟
دقیق یادم نمی‌آید اما وقتی من پرسپولیس را گرفتم بودجه 70 میلیون تومان بود. سال 78 شد 900 میلیون. یعنی در طول شش سال تقریباً 12 برابر. اوایل دهه 80 هم که رفتم بودجه پرسپولیس یک میلیارد و 100 میلیون بود. حالا اما بودجه شده 700 میلیارد. یعنی از سال 80 تا الان 700 برابر شده. ضمن اینکه وقتی از پرسپولیس رفتم 800 هزار مارک در حساب گذاشتم. بدون یک ریال مالیات، بدهی و چک. پرونده‌ای هم در فیفا نداشتیم. اگر بخواهیم شفاف بدانیم آن زیر چه خبر است و چه پول‌هایی رد و بدل می‌شود، خیلی راحت به موارد جالبی می‌رسیم. دیدید که استقلال را یک هم زدند، چه اعداد جالبی به دست آمد. پرسپولیس هم همین‌طور است.

*در مورد انتقال علیرضا جهانبخش هم کمی توضیح می‌دهید؟
جهانبخش گنجینه استعداد است. در مورد او می‌گویم که تلفیقی است از علی دایی، مهدی مهدوی‌کیا، کریم باقری و حتی سردار آزمون. او فعل خواستن را شبیه مهدی مهدوی‌کیا صرف می‌کند، جنگندگی کریم باقری را دارد و هوشمندی علی دایی در محوطه جریمه. او زمانی که 16 سال داشت در لیگ دو برای داماش بازی می‌کرد. مربیان جهانبخش نظیر کولیوند که زحمات زیادی هم کشید، مدام از او تعریف می‌کردند. من خیلی باور نکردم تا وقتی که خودم بازی جهانبخش را از نزدیک ندیدم. شاید خودش هم نداند که من به ورزشگاه رفتم تا فوتبالش را از نزدیک ببینم. او را نگذاشتیم به لیگ یک برود و مستقیم آمد لیگ برتر. حتی من در روزهای نخست با مربیان داماش گیلان چالش داشتم که از او استفاده کنند. به آنها گفتم با مسئولیت من از جهانبخش استفاده کنید که خوشبختانه روسفید شدم. دریبل در حال حرکت، جنگندگی و گلزنی خصوصیات بارز علیرضا در زمین بود. ضمن اینکه جهانبخش در زندگی شخصی نیز بی‌حاشیه بود و هنوز هم هست.

*به همین خاطر وقتی استعداد او را دیدید تلاش کردید به فوتبال اروپا منتقل شود؟
وقتی بازیکن خوب است و رشد می‌کند، من هم باید تلاش کنم تا به جایگاه واقعی‌اش برسد. بعد از یکی دو فصل بود که باشگاه هلندی نامه زد که جهانبخش را می‌خواهیم. همان زمان در لیگ ایران هم پرسپولیس او را می‌خواست. قرارداد جهانبخش با پرسپولیس هم امضا شد اما علی دوست داشت به اروپا برود. با این حال و در روزهای پایانی رویانیان کوتاهی کرد و ماجرای انتقال منتفی شد.

*چرا؟ مگر چه اتفاقی افتاد؟
قرار بود داماش از پرسپولیس 800 میلیون پول رضایتنامه بگیرد که قسط اول آن 200 میلیون بود. چک پرسپولیس برگشت خورد و دیدیم در حساب این باشگاه پول نیست. قرارداد خود به خود منتفی شد و علیرضا را به هلند فرستادیم. او به نایمخن رفت و جالب اینکه از تیم هلندی یک میلیارد و 500 میلیون هم نصیب داماش شد. قرارداد را طوری بستیم که با انتقال بعدی جهانبخش به آلکمار هم سودی نصیب باشگاه داماش شد.

*الان علیرضا جهانبخش، سردار آزمون و مهدی طارمی ستاره‌های فوتبال ایران در اروپا محسوب می‌شوند. اگر این بازیکنان در مقطع فعلی در اختیار شما بودند، آیا می‌توانستید آنها را به تیم‌های مطرح دنیا منتقل کنید؟
من فوتبال آزمون را خیلی دوست دارم. جهانبخش را نیز همینطور. لذت می‌برم بازی‌شان را می‌بینم. سردار فوتبالیستی است که همه جای دنیا می‌تواند بازی کند. اگر من بودم علیرضا را به انگلیس نمی‌فرستادم. فوتبال اسپانیا به سبک بازی علیرضا می‌خورد. چون هم تکنیک دارد و هم پاس‌های خوبی می‌دهد. بنابراین جهانبخش خیلی زود با فوتبال اسپانیا هماهنگ می‌شود.

لینک کوتاه : https://arteshesorkh.com/p/154539
نظرت رو بنویس
از حروف انگلیسی استفاده نکن
در حال حاضر فقط کاربرانی که در سایت ثبت نام کرده باشند میتوانند نظر ثبت کنند.
جهت ثبت نام میتوانید اینجا کلیک نمایید.
حمیدفرزانه

0

1

1 سال پیش

شماکه میگین وضع پرسپولیس بهتربود یعنی اینکه فوتبال تک قطبی بود وسالی شش الی ده تاجام لیگ برتر جام‌حذفی می‌آورد وبقیه تیم‌ها باید تعطیل میکردن وفدراسیون ازاول فصول جامها وبدون مسابقه وبازی مستقیم می‌نوشت میداد پرسپولیس ولیگها همتعطیل میشد وماهم بی‌تفاوت وخاطرجمع میرفتیم ششخونه بازی وکفتر پرونی آخه این چه طرز فکر بچه گانه ای هست اگر یه تیم باسخت کوشی وروزهای سخت جام نیاره که لذتی نداره هواداری بااسترسش قشنگه شمامیگین باید جام روبفرستید به آدرس باشگاه که شما راضی باشید نکنید، نسازید این نه به‌نفع باشگاه هست نه بدل هوادار می‌چسبه ومطمعنا جناب عابدینی یکی ازبزرگ مرد دان پرسپولیس هم بااین مخالفه که جام هرچه درشرایط سخت تر بدست بیاد شیرینتر وجذاب تره


حمیدفرزانه

0

1

1 سال پیش

وقتی درک وفهم از فوتبال نباشه ویکجانبه گرایی وسوء نیت درکارنباشه خودمون روبه نفهمی وخواب زدگی میزنیم وواقعیتهارو بزبان نمیاریم درواقع خودمون روبه خریت میزنیم کی وکدام تیم مثل پرسپولیس درطول ده سال گذشته رکورد جام‌های حذفی ولیگ برتر وبهترینها وبیشترینهای رودر تمام دنیا زده باشه آقای عابدینی یکی ازبهترینهای پرسپولیس بوده وهست اما بی انصافی وغرض ورزی که افتخارات کادر فنی این دهسال گذشته روفد ای سوءنظر وسیاست زدگی کنیم هوادار واقع بین داشتنها روفدای دارم‌ها نمی‌کند اجر افتخار آفرینهای امروزروضایع نکنیم وانصاف داشته باشیم عزت زیاد


امیر امیری

0

1

1 سال پیش

واقعایکی مثل عابدینی که یک مدیرکاربلدفوتبالی هست بایدبیرون ازفوتبال باشدوکسان دیگری که ازفوتبال اصلاچیزی نمیدونندبایدسرکارباشند،واقعامتاسفم


غلام ششلول بند

-1

1

1 سال پیش

آیا اقای عابدینی توی مصاحبه اش از علی کریمی چیزی نگفت؟حتما گفته ولی نویسنده متن و کسی که مصاحبه کرده ،از ترسش سانسور کرده.بدون شک موفق ترین لژیونر علی کریمی بوده که اسمی ازش برده نشد.حیف واقعا که برای نویسنده متن مصاحبه متاسفم.ترسو و بزدل و............


حسن کاظمی

0

2

1 سال پیش

خیانت به فوتبال یعنی همین که امسال عابدینی بیرون و خیلی از ناکار آمد ترین اشخاص در راس کار باشند


حسین اسمعیل زاده

0

2

1 سال پیش

بهترین مدیر آقای عابدینی و آقای دکتر دادکان ،بقیه سو تفاهم بودند


msa

0

2

1 سال پیش

زمان عابدینی پرسپولیس جهانی بود


امیر مهرنژاد

0

3

1 سال پیش

حیف که از ایشان در مدیریت پرسپولیس دیگه استفاده نشد که اگر میشد جایگاه بالاتری میداشت و قطعا قهرمانی آسیایی هم می آورد عابدینی فدای سیاسی بازی ها و جناح بازی ها شد .


msa

0

5

1 سال پیش

واقعا خواندن وگوش کردن حرفهای عابدینی ادم لذت میبره


Hamid Aliyasi

0

5

1 سال پیش

دمت گرم اقای عابدینی


Hamid Aliyasi

0

5

1 سال پیش

درویش هم خیلی خوب کار کرده درویش با قدرت کارت رو ادامه بده


فرشاد شیخ الاسلامی

0

7

1 سال پیش

جناب آقای عابدینی ، از نامبروان های مدیر عاملی در پرسپولیس بود ، یادمه در دوران مدیر عاملی ایشون ، ما حتی یه قرارداد خارجی که به ضرر بازیکن و باشگاه باشه نداشتیم، همه راضی بودن و این از کارآمدی و توانمندی و آگاهی ایشون سر چشمه می گرفت. ❤🌹👏


مرادسلمانی

0

5

1 سال پیش

اکربودجه پرسپولیس کبیر۷۰۰میلیاردی بودجه فدراسیون بی کفایت چقدری که بخاطرش حاضرندتوسیمای ملی فوتبال برتربهم بدبیراه بگویندکه تمام دنیاابایداینهاراتماشاکنی


محمد رضایی

0

7

1 سال پیش

فوتبال ایران الان اوفتاده دست بیگانگان پیشرفت کجا پیشرفت دست افای دوزده


موسی رنجبران

-1

6

1 سال پیش

یجوری میگه بودجه اونموقع ی میلیارد بوده انگار هزینه ها چقدربوده...خب خونه ام تو نیاوران متری ی میلیون بوده اللن متری ۳۰۰میلیون


msa

0

6

1 سال پیش

درود برمهندس پرسپولیسی واقعا جای عابدینی درفوتبال خالیه


جوادشیخی

0

6

1 سال پیش

زنده باشی اقای عابدی یادش بخیرسالهایی که مدیرعامل پرسپولیس بودی هم بهترین بازیکنارامیوردی توپرسپولیس هم بهترین درامدهانثیب باشگاه میشد


مهدی

0

6

1 سال پیش

این بودجه هاراباید ازحسین هدایتی تشکرکرد که روحیه تیم پرسپولیس را بالابرده وبرای هربرد پاداش میذاره بازهم معرفت شما اقای هدایتی ودرویش قیلیچ بایدحمایت های شماهارو تماشاکنه وبسوزه


دختر پرسپولیس ❤🔥

0

6

1 سال پیش

خدا رو شکر ❤❤


محسن ابراهیمی صدقیانی

0

4

1 سال پیش

سلام و درود به مدیری کاربلد و با سواد ،جناب امیر عابدینی،،فقط میخواهم بگویم لذت بردم از مصاحبه ایشان واقعا خیلی وقت بود چنان مصاحبه دلچسبی را ندیده بودم ولی مثل همه مدیران توانا ،دست شکسته سیاست ،او را از فوتبال دور نگه داشت تا بیسوادانی مثل رسول پناه ،وحجی فتول ،جولان دهند پرسپولیس به خدمات و توانایی امثال عابدینی احتیاج دارد ولی نمی گذارند تا جا برای دزدان و غارتگران تنگ نباشد پرسپولیس در زمان مدیریت عابدینی دوران با شکوهی را پشت سر گذاشت به امید موفقیت پرسپولیس و هوادارانش ،،بدرود


علیرضاهمتی نژاد

0

6

1 سال پیش

700 میلیارد چیه بودجه پرسپولیس باید 10000میلیارد باشه چون ما هوادارا باهاش زندگی می کنیم.


مرادسلمانی

0

6

1 سال پیش

کجایی ای مردبزرگ فوتبال ایران درودبرشما


احمد نوری اسرمی

0

5

1 سال پیش

تا اونجایی که رئیس سازمان خصوصی سازی اعلام کرده پرسپولیس ۲۵۰ میلیارد هزینه کرده . همین حرف این آقا رو فردا کیسه تنان میزنن تو سرمون


حسین هدایتی

0

9

1 سال پیش

روزهای جذابی رو با اقای عابدینی گذروندیم پر از جام و پر از خوشی،فتل جوجه بود و از اقای عابدینی وحشت داشت اون روزهایی که فتل تازه سر از تخم بیرون اورده بود اقای عابدینی بزرگترین بمب نقل و انتقالات تاریخ ایران رو ترکوند عابدزاده و نامجو مطلق رو اورد پرسپولیس سالها بعد علی‌اکبریان رو به پرسپولیس اورد،مدیری بود که جرات کرد بعد از پنج سال علی پروین رو به فوتبال ایران برگردوند،دو بار دبل قهرمانی داشت پرسپولیس در زمان عابدینی و یک بار هم حذفی و لیگ رو باهم بردیم،اگر سال ۷۶ به درخواست فدراسیون از لیگ کنار نمیرفتیم همون موقع میتونستیم به راحتی گلات کنیم،کلی جام و کلی ستاره برای پرسپولیس اورد و کلی ترانسفر موفق توی تاریخ پرسپولیس انجام داد،تمام این افتخارات حاصل خرد و تلاش و قدرت و مدیریت صحیح این انسان بزرگ بود
فتل پلشت از اوردن سه بازیکن به عنوان بردش توی نقل و انتقالات یاد میکنه یکی بی اصل و نسب که علی پروین نخواستش و بعدا که بی اصل و نسب افت کرد تازه کیسه کشا فهمیدند چی رفته توی پاچشون،یکی هم احمد مومن زاده که یک سال توی استقلال حتی با پاس زرینچه که بهش پاس داد تا دروازه خالی رو گل بزنه که نزد،نتونست گل بزنه،فکرش رو بکن فتل پلشت هنوز از اوردن مومن زاده با افتخار یاد میکنه در صورتی که همون سال رأفت اومد پرسپولیس یک دهم احمد پول گرفت و ۱۱ گل زد،یکی هم ستار همدانی که با رفتن به کیسه بدبخت شد،بچها یادتون باشه داغ رو فقط عابدینی گذاشت روی دل کیسه که عابدزاده رو اورد پرسپولیس اگه اون بمب بود هر چی دیگه فتل کرد ترقه هم نبود
این مدیرها توی تاریخ پرسپولیس بی رقیب هستند
۱-عبدو
۲-عابدینی
۳-درویش
۴-کاشانی
قطعا علی پروین مدتها همه کاره پرسپولیس و موفق بود اما عمر مدیر عاملیش فقط یک سال بود که همون سال هم قهرمان اولین دوره لیگ برتر شدیم
ماشاءالله پرسپولیس،ماشاءالله درویش ماشاءالله عابدینی


قرمزته
(در پاسخ حسین هدایتی)

0

5

1 سال پیش

کاملا درست و به جا بود .
مخصوصا مخصوصا
اون پاس تک به تک زرینچه به مومن زاده ( بمب فتل ) . که نتونست گل کنه خخخخخخ.

مهندس عابدینی
واقعا یه مدیر کاربلد و یه انسان جنتلمن و با شخصیت بود .
تو دوران مدیریت ایشون
خاطرات خیلی خوبی برای پرسپولیس رقم خورد.

وقتی اسم ایشون برده میشه
کمتر کسی است که ازشون تقدیر نکنه .
ار این دست مدیران کاربلد و متخصص تو کشورمون کم نداریم .
ولی متاسفانه
سیستم فاسد
باعث میشه ، عرصه بر آدمهای کاربلد تنگ بشه و کنار گذاشته بشن و یا مجبور به رفتن بشن
یا اصلا اجازه حضور بهشون داده نمیشه .
همین آقای عابدینی
اگه یه دوره بلند مدت تو پرسپولیس بود
مطمئنا وضع پرسپولیس خیلی خیلی بهتر از این بود


حسین هدایتی
(در پاسخ قرمزته)

0

2

1 سال پیش

👏🏼👏🏼👏🏼👏🏼👏🏼👏🏼👏🏼👏🏼👏🏼👏🏼👏🏼👏🏼👏🏼👏🏼👏🏼👏🏼👏🏼👏🏼👏🏼👏🏼👏🏼👏🏼👏🏼👏🏼👏🏼👏🏼👏🏼👏🏼👏🏼👏🏼👏🏼👏🏼👏🏼👏🏼👏🏼👏🏼👏🏼👏🏼👏🏼👏🏼👏🏼👏🏼


ali mehri

0

6

1 سال پیش

خدایی هنوز مدیر رودست عابدینی نیومده چند بار میخاست دوباره برگرده پرسپولیس ولی نزاشتن بیشرفا همه حرفاش راسته برا همه حرفاشم مدرک داره دمش گرم


ع حسین زاده

0

6

1 سال پیش

هرچه قدر شما برای پرسپولیس آورده و درآمد داشتید، درعوض امثال انصاری فرد بی خاصیت و دیگران بدهی و ضرر و بدبختی به بار آوردن که کمر پرسپولیس رو خم کرد، هواداران پرسپولیس هیچوقت زحمات مدیران زحمتکشی مثل شما رو فراموش نخواهند کرد.

بازی های پرسپولیس

0-0

پرسپولیس

سپاهان

چهارشنبه, 12 اردیبهشت
ساعت 19:30

ورزشگاه : آزادی

داور : بیژن حیدری

نظرسنجی

به نظر شما پرسپولیس قهرمان لیگ برتر خواهد شد؟

گلزنان برتر پرسپولیس
نام بازیکن تعداد گل
1 شهاب زاهدی 6
2 گئورگی گولسیانی 5
3 محمدحسین کنعانی‌زادگان 5
4 عیسی آل‌کثیر 4
5 مهدی ترابی 2
6 اوستون ارونوف 2
7 علی نعمتی 1
8 سعید صادقی 1
9 مرتضی پورعلی‌گنجی 1
10 یاسین سلمانی 1
11 محمد عمری 1
12 امید عالیشاه 1
13 نبیل باهویی 1
14 دانیال اسماعیلی‌فر 1
نام بازیکن تعداد گل
1 عیسی آل‌کثیر 3
2 مهدی ترابی 1
3 دانیال اسماعیلی‌فر 1
4 اوستون ارونوف 1
نام بازیکن تعداد گل
1 سعید صادقی 2
2 امید عالیشاه 1
برنامه بازی ها

هفته 26 لیگ برتر

یکشنبه, 16 اردیبهشت

گل گهر - شمس آذر 19:00
صنعت نفت - مس رفسنجان 19:30

دوشنبه, 17 اردیبهشت

پیکان - آلومینیوم 17:00
سپاهان - استقلال خوزستان 18:10
نساجی - پرسپولیس 18:15
ملوان - هوادار 19:30
فولاد - تراکتور 19:30
استقلال - ذوب آهن 20:30

یک هشتم جام حذفی

جمعه, 07 اردیبهشت

آلومینیوم 4(6) - 4(5) پرسپولیس 18:15

هفته 6 لیگ قهرمانان آسیا

سه‌شنبه, 14 آذر

پرسپولیس 1 - 2 الدحیل قطر 19:30
استقلال تاجیکستان 1 - 1 النصر عربستان 21:00
جدول مسابقات
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 استقلال 25 20 54
2 پرسپولیس 25 20 53
3 سپاهان 25 21 46
4 تراکتور 25 12 43
5 ملوان 25 9 39
6 گل گهر 25 7 35
7 شمس آذر 25 4 34
8 ذوب آهن 25 -1 33
9 مس رفسنجان 25 -3 31
10 آلومینیوم 25 -8 30
11 هوادار 25 -6 28
12 پیکان 25 -9 25
13 نساجی 25 -15 22
14 فولاد 25 -19 22
15 استقلال خوزستان 25 -10 21
16 صنعت نفت 25 -22 16
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 النصر عربستان 6 6 14
2 پرسپولیس 6 0 8
3 الدحیل قطر 6 0 7
4 استقلال تاجیکستان 6 -6 3

ارتش سرخ

Perspolis

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

فوتبال

فوتبال