ارتش سرخ دات کام

اخبار

عابدینی: مصیبت پرسپولیس و استقلال ر ...

نویسنده : ارتش سرخ دات کام

-

نظرات : 10 اظهار نظر

-

3 سال پیش

عابدینی: مصیبت پرسپولیس و استقلال را مهرعلیزاده آغاز کرد

ارتش سرخ دات کام :
عابدینی: مصیبت پرسپولیس و استقلال را مهرعلیزاده آغاز کرد
مشکل صدور مجوز حرفه‌ای پرسپولیس و استقلال و خطر حذف این دو تیم از لیگ قهرمانان آسیا، یکی از سوژه‌های اصلی فوتبال ایران در دو سه روز اخیر بود. موضوعی که فعلاً با تضمین فدراسیون فوتبال و البته همکاری وزارت ورزش حل شده اما به نظر می‌رسد در آینده‌ای نزدیک، دوباره کنفدراسیون فوتبال آسیا سراغ این دو باشگاه بیاید و از آنها در این زمینه توضیح جدید بخواهد. امیر عابدینی، رئیس سابق فدراسیون فوتبال که سابقه مدیرعاملی در پرسپولیس را نیز دارد، معتقد است کنفدراسیون فوتبال آسیا به پرسپولیس و استقلال فرصت داده تا ابهام‌ها را برطرف کنند. او تأکید می‌کند که این مشکل از زمان ریاست محسن مهرعلیزاده بر سازمان تربیت بدنی آغاز شد و تا امروز نیز ادامه پیدا کرده است. عابدینی البته سری هم به پرسپولیس می‌زند و می‌گوید نباید با یک شکست از این تیم و عملکرد کادرفنی انتقاد بشود. او در این زمینه از شکست بایرن مونیخ و بارسلونا نمونه می‌آورد و مدعی است باخت در اراک آنچنان که منتقدان می‌گویند فاجعه نیست.

*اول از همه درباره مشکلات صدور مجوز حرفه‌ای استقلال و پرسپولیس صحبت کنید. حتماً می‌دانید که این قضیه با دخالت فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش به پایان رسید.
این ماجرا درست نشده، بلکه کنفدراسیون فوتبال آسیا 3 ماه فرصت داده تا دو باشگاه ابهام‌ها را برطرف کنند. این آخرین خبری است که من می‌دانم.

*به نظر شما در نهایت این ماجرا به کجا می‌رسد؟
متأسفانه ما چندین سال است که خلاف قانون عمل می‌کنیم. زمان ریاست آقای هاشمی‌طبا بر سازمان تربیت بدنی، وزارت اقتصاد و دارایی نامه‌ای نوشت و گفت آقا، مالیات باشگاه‌های‌تان را بدهید. هاشمی‌طبا هم در جواب گفت این دو باشگاه مستقل هستند و دیگر تحت پوشش سازمان تربیت بدنی نیستند که مالیات‌شان را ما بدهیم. آنها هم به سیستم رجوع کردند و دیدند بله، مجامع با تصمیم آقای غفوری‌فرد تغییر کرده. بنابراین به ما گفتند مالیات باشگاه‌ها را خودتان بدهید. ما آمدیم و تا سال 1376، مالیات‌ها را صاف کردیم. در نتیجه از بار مشکلات باشگاه کم شد. سال 1379 هم به صورت کامل مفاصا حساب مالیاتی گرفتیم تا دیگر از این بابت مشکلی نداشته باشیم. استقلال هم چنین کاری را انجام داد چون آن زمان هم ما و هم استقلال درآمدزایی می‌کردیم و بخصوص بابت ترانسفر بازیکنان‌مان بودجه خوبی در اختیار داشتیم. وضع‌مان خوب بود و کمکی از سازمان تربیت بدنی نمی‌گرفتیم. سال 1380 آقای مهرعلیزاده تشریف آوردند و همه چیز تغییر کرد.

*چرا تغییر کرد؟ ماجرا از چه قرار بود؟
در دعوایی که بین حوزه هنری و مهندس محلوجی برای مالکیت پرسپولیس وجود داشت، هر دو معتقد بودند که باشگاه مال آنها است. مهرعلیزاده به عنوان نفر سوم و رئیس سازمان تربیت بدنی وسط آمد و گفتند باشگاه در اختیار سازمان تربیت بدنی قرار بگیرد. من و علی پروین به ملاقات او رفتیم و گفتیم این خلاف قانون فیفا است و شما نمی‌توانید مالک پرسپولیس و البته استقلال باشید. حتی گفتیم شما کنار بکشید و بگذارید دعوا پیش برود تا یکی از طرفین صاحب باشگاه شوند. متأسفانه دوست صمیمی بنده، آقای اکبر غمخوار آمدند و مسئولیت باشگاه را قبول کردند. هم مهرعلیزاده و هم غمخوار فکر کردند پرسپولیس به آرامش می‌رسد اما چه اتفاقی افتاد؟ ماجرا جمع نشد و هوادار هم که عابدینی و پروین را می‌شناخت، ذهنش به سوی سازمان تربیت بدنی رفت.

*به نظر شما چه دلیلی داشت که مهرعلیزاده چنین تصمیمی بگیرد؟
شما دقت کنید، بعد از غمخوار 14 مدیر عوض شدند و یکی پس از دیگری آمدند. مهرعلیزاده فکر کرد اگر چنین کاری کند می‌تواند رئیس‌جمهوری شود که البته در انتخابات هم شرکت کرد. مصیبت استقلال و پرسپولیس از دوران مهرعلیزاده و تصمیمات او آغاز شد و در این مدت طولانی نتوانستند این گره را باز کنند که آقا، وزیر ورزش نمی‌تواند همزمان رئیس مجمع دو باشگاه باشد. وقتی اولیایی و آجورلو صحبت کردند، فهمیدم که آنها هنوز نمی‌دانند این دو باشگاه باید مستقل باشند. الان مجمع استقلال و پرسپولیس یکی است و این خلاف قوانین فیفا است. اول اینکه موضوع باید به فوریت حل شود و دوم اسنادی که اینها تاکنون پر کرده‌اند، اگر واقعی نبوده از الان به بعد باید واقعی باشد.

*با توجه به این سختگیری‌های کنفدراسیون فوتبال آسیا، به نظر می‌رسد دو باشگاه یا باید حرفه‌ای شوند و یا یکی از آنها از زیرمجموعه وزارت ورزش خارج شود.
این مسأله راهکار دارد. باید قراردادی به فوریت امضا کنند و دو باشگاه را تحت نظارت خودشان به دو گروه مختلف واگذار کنند. به عنوان نمونه الان با آقای آجورلو قرارداد ببندند و استقلال را 5 سال در اختیار او و تیمش قرار بدهند. رئیس مجمع هم مثلاً یک شرکت باشد. بگذارند ایشان کار کند تا باشگاه پله به پله واگذار شود. آن‌طرف در پرسپولیس نیز به همین شکل. علی پروین را صدا کنند و بگویند این مدیرعامل، شما و شرکت مورد نظر به مدت 5 سال پرسپولیس را اداره کنید. پروین از طرف شرکت پیشکسوتان بیاید و مدیرعامل هم از طرف آنها منصوب شود. به این می‌گویند پیمان مدیریت و تنها راهی که می‌توان از زیر فشار کنفدراسیون فوتبال آسیا خارج شد. هر سال هم 20 درصد از سهام را به اداره‌کننده‌ها واگذار کنند و ظرف 5 سال پروسه واگذاری و مالکیت هم به پایان برسد.

*اگر آنهایی که بر مسند کار بودند، موفق نبودند ماجرا چه می‌شود؟
آنها نتوانستند، سال بعد پس بگیرند و به افراد و شرکت‌های دیگری بدهند. یک بار این راهکار را امتحان کنند، بهتر است که استخوان همیشه لای دندان باشد. می‌شود ماجرا را حل کرد، می‌شود داستان را تغییر داد. بخصوص که الان فدراسیون فوتبال همراه است و همچنین وزرات ورزش. وزیر ورزش ورزشی است و درک بالایی از ورزش دارد و می‌تواند این موضوع را هندل کند. ضمن اینکه می‌توانند یک نفر مثل محمد دادکان را بیاورند و او را به عنوان مشاور عالی وزیر ورزش برای دو باشگاه پرسپولیس و استقلال انتخاب کنند. باور کنید او می‌تواند این مسأله را هدایت کند و ماجرا حل می‌شود.

*کمی هم درباره پرسپولیس صحبت کنیم. شکست این تیم مقابل آلومینیوم اراک سر و صدای زیادی به پا کرد.
من برای این سر و صدا متأسفم. دوستانی که نخبه هستند و کارشناسی می‌کنند، یک ماه اخیر را نگاه کنند. تمام تیم‌های بزرگ دنیا باخت‌های سنگینی متحمل شده‌اند. آن هم در زمین خودشان. از بارسلونا بگیرید و به بایرن‌ مونیخ برسید. پرسپولیس هم بزرگ است اما باید شکست این تیم را به درستی کارشناسی کنند. بازیکنان مدت‌هاست در حال انجام بازی‌های سنگین هستند و در واقع استراحتی نداشته‌اند. همین بازی‌های پرفشار در کنار رفت و آمدهای فراوان شاید باعث شده تا بازیکنان به آن انطباق مورد نظر نرسند. حالا یک باخت هم آورده‌اند، فاجعه که رخ نداده. اصالت و شیرینی فوتبال به همین برد و باخت‌ها است و مدیریت فنی و کارنامه را در طول یک فصل حساب می‌کنند و نه یک بازی. یحیی واقعاً دانش مربیگری دارد و همچنین کریم باقری که کنار او قرار گرفته. این دو و همچنین افشین پیروانی و باقی دوستان که در پست‌های مختلف کار می‌کنند، باتجربه‌اند و برای موفقیت پرسپولیس برنامه‌های فراوانی دارند. مشکل فعلی پرسپولیس در ستاد است. جایی که باید مسأله درآمدزایی، بودجه، دادگاه‌های فیفا و پنجره‌های بسته حل شود. وگرنه با حضور افرادی که نام بردم، مطمئناً تیم به نتایج دلخواه هوادار می‌رسد و دوباره موفقیت‌های قبل را به دست می‌آورد.


لینک کوتاه : https://arteshesorkh.com/p/145344
نظرت رو بنویس
از حروف انگلیسی استفاده نکن
در حال حاضر فقط کاربرانی که در سایت ثبت نام کرده باشند میتوانند نظر ثبت کنند.
جهت ثبت نام میتوانید اینجا کلیک نمایید.
حامد اکبری

0

2

3 سال پیش

آجرلو به غیر از پاس هر جا رفته گند زده الان روزای خوش خوشونشه تا چند وقت دیگه مجیدی میگه من به اینا نمیبازم و حیا کن رها کنارشون شروع میشه


احمد نوری اسرمی

0

2

3 سال پیش

فقط دادکان . ولی نمیارنش


عبدالرحمن لشکری

0

2

3 سال پیش

اینجاست که نمود عینی عدم شایسته سالاری در پست های مهم مدیریتی کشور هویدا میشود‌. وگرنه چرا شخص با سواد و باتجربه و کاربلدی مثل امیرخان عابدینی یا دکتر دادکان با کوله باری از تجربه های مفید و کارآمد باید خارج از گود باشند و افرادی مثل عرب و رسول پناه ها و صدری ها در راس کار باشند؛ آقای عابدینی در چند سطر مختصر و مفید هم مشکلات کلان فوتبال را گفتند و هم راهکارهای حل این مشکلات را بیان کردند ولی کو گوش شنوا؟ از آقای سجادی انتظار داریم یک بار برای همیشه مشکلات فوتبالمون و به ویژه پرسپولیس و استقلال را با سپردن کار به افراد کاردان حل کند. به امید آن روز به انتظار خواهیم نشست.


علی شاهرود پرسپولیسی

0

2

3 سال پیش

بازی با گل گوهر باید کمال کامیابی نیا را بازی بده کنار اسدی بعدش هم از دفاع که تازه خریده استفاده کند نه این که از بازیکنی که هافبک هست در دفاع استفاده بشه اگر به دفاع هایی که گرفتی اگر اطمینان نداری چرا گرفتی اگر داری چرا بازی نمیدی تورا بخدا یحیی تعقیر سیستم بده بازی با گل گوهر این تیم هم شاه کله اصلی خود را حفظ کرده ونقط ضعفش را با بازیکنان جدید رافع کرده


علی شاهرود پرسپولیسی

0

2

3 سال پیش

عشقی سلطان بیا خودت مدیر عامل باش ای کاش یکی مثل خودت بیاد مدیر بشه توی پرسپولیس


جمشیددهقانی

0

2

3 سال پیش

عابدینی درست میگویداین ماجرهاازتلویزیون هم پخش شدبخاطرمالکیت باشگاه.اکبرغمخوارهم وقتی مدیرعامل پرسپولیس شدعلی پروین وخیلی ازبازیکنان راکنارگذاشت


ح.م

0

3

3 سال پیش

سلام چرا از فرجی در راست و از علی نعمتی در چپ وسید جلال و ابراهیمی در وسط استفاده نمیکنید امتحان کنید ممنون


مسلم جهانداری

0

4

3 سال پیش

بخدا رادو از لک بهتره


مسلم جهانداری

0

2

3 سال پیش

آقا یحیی چرا از رادوشوویچ استفاده نمیکنی


احمد نوری اسرمی

-5

1

3 سال پیش

اقای عابدینی خودت یکی از باعث و بانیهای بدبختی پرسپولیس هستی

بازی های پرسپولیس

0-0

پرسپولیس

سپاهان

چهارشنبه, 12 اردیبهشت
ساعت 19:30

ورزشگاه : آزادی

داور : بیژن حیدری

نظرسنجی

به نظر شما پرسپولیس قهرمان لیگ برتر خواهد شد؟

گلزنان برتر پرسپولیس
نام بازیکن تعداد گل
1 شهاب زاهدی 6
2 گئورگی گولسیانی 5
3 محمدحسین کنعانی‌زادگان 5
4 عیسی آل‌کثیر 4
5 مهدی ترابی 2
6 اوستون ارونوف 2
7 علی نعمتی 1
8 سعید صادقی 1
9 مرتضی پورعلی‌گنجی 1
10 یاسین سلمانی 1
11 محمد عمری 1
12 امید عالیشاه 1
13 نبیل باهویی 1
14 دانیال اسماعیلی‌فر 1
نام بازیکن تعداد گل
1 عیسی آل‌کثیر 3
2 مهدی ترابی 1
3 دانیال اسماعیلی‌فر 1
4 اوستون ارونوف 1
نام بازیکن تعداد گل
1 سعید صادقی 2
2 امید عالیشاه 1
برنامه بازی ها

هفته 26 لیگ برتر

یکشنبه, 16 اردیبهشت

گل گهر - شمس آذر 19:00
صنعت نفت - مس رفسنجان 19:30

دوشنبه, 17 اردیبهشت

پیکان - آلومینیوم 17:00
سپاهان - استقلال خوزستان 18:10
نساجی - پرسپولیس 18:15
ملوان - هوادار 19:30
فولاد - تراکتور 19:30
استقلال - ذوب آهن 20:30

یک هشتم جام حذفی

جمعه, 07 اردیبهشت

آلومینیوم 4(6) - 4(5) پرسپولیس 18:15

هفته 6 لیگ قهرمانان آسیا

سه‌شنبه, 14 آذر

پرسپولیس 1 - 2 الدحیل قطر 19:30
استقلال تاجیکستان 1 - 1 النصر عربستان 21:00
جدول مسابقات
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 استقلال 25 20 54
2 پرسپولیس 25 20 53
3 سپاهان 25 21 46
4 تراکتور 25 12 43
5 ملوان 25 9 39
6 گل گهر 25 7 35
7 شمس آذر 25 4 34
8 ذوب آهن 25 -1 33
9 مس رفسنجان 25 -3 31
10 آلومینیوم 25 -8 30
11 هوادار 25 -6 28
12 پیکان 25 -9 25
13 نساجی 25 -15 22
14 فولاد 25 -19 22
15 استقلال خوزستان 25 -10 21
16 صنعت نفت 25 -22 16
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 النصر عربستان 6 6 14
2 پرسپولیس 6 0 8
3 الدحیل قطر 6 0 7
4 استقلال تاجیکستان 6 -6 3

ارتش سرخ

Perspolis

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

فوتبال

فوتبال