ارتش سرخ دات کام

اخبار

عزم جزم کادر فنی برای عبور از وضعیت ...

نویسنده : ارتش سرخ دات کام

-

نظرات : 12 اظهار نظر

-

2 سال پیش

عزم جزم کادر فنی برای عبور از وضعیت فعلی

ارتش سرخ دات کام :
عزم جزم کادر فنی برای عبور از وضعیت فعلی
پرسپولیس به این تعداد بازی نبردن عادت ندارد. قهرمان 5 فصل اخیر فوتبال ایران همیشه جایی آن بالاها بوده و حال و هوای میانه جدول بهش نمی‌سازد. این تیم به قهرمانی و کسب جام خو کرده و بردن و همیشه بردن را مشق کرده است. این تیم رده هفتم و هشتم را اصلاً نمی‌شناسد و برایش افت دارد که سه هفته متوالی برنده نباشد و از قافله صدر عقب بماند.

این ماجرا البته برای تیم پیامدهای خوبی هم نداشته است. جو تیم مسموم و بحرانی نیست. بازیکنان و مربیان به شرایط فنی و مشکلات تیم اشراف دارند و اگر مشکلی باشد یا اشتباهی کرده باشند، می‌پذیرند. اینجا هیچ کس دنبال عذر و بهانه نیست و توجیه حتی با توسل به فکت‌های مستند و مورد استدلال برای مدت طولانی نمی‌تواند کارکرد داشته باشد.

پرسپولیس سال گذشته و بعد از فینال لیگ قهرمانان آسیا این شرایط را تجربه کرد و چند بازی نبرد تا دوباره از جا برخاست. اما این دوباره برخاستن یک عزم همگانی درون تیمی می‌خواهد به علاوه راه‌حل‌هایی برای رفع مشکلات فنی. این دومی هم فقط با تمرین، آنالیز دقیق و کار فنی بیشتر و جدی‌تر به نتیجه خواهد رسید و واکسن و دارویی ندارد که به سرعت همه چیز تغییر کند و بهتر شود.

البته با وجود تأکید اعضای تیم به عدم وجود بحران در تیم، فضای مجازی کماکان مثل خوره روح تیم را می‌خورد و باید مراقب این حوزه وسیع و خطرناک بود.

کادر فنی پرسپولیس نسبت به تمام مشکلات فنی بازیکنان، بحث سیستم و ناکارآمدی برخی تاکتیک‌ها آگاهی کامل دارد. برای آنها خیلی عجیب بود که مس سرچشمه با چندین برابر توان خود دنبال پیروزی می‌گشت و به آب و آتش می‌زد تا به نتیجه برسد. البته این برای پرسپولیس و تیم‌های بزرگ چیز عجیب و تازه‌ای نیست اما برای پرسپولیسی که 5 فصل متوالی قهرمان شده با دور بالاتری قابل لمس و مشاهده است. البته که از این مسأله هم نمی‌توان برای توجیه نبردن استفاده کرد همانطور که یحیی با ذکر این مهم در کنفرانس مطبوعاتی بعد از بازی با مس، سر آخر به این نکته اشاره داشت که باید بیشتر کار کنند و به ترمیم نقاط ضعف‌شان بپرد‌ازند.

پرسپولیسی‌ها اما حالا برای رهایی از این وضعیت مصمم و باانگیزه به نظر می‌رسند. بعد از بازی با مس رفسنجان، تیم جمعه شب به تهران رسید اما شنبه ساعت 8 صبح اعضای کادر فنی در ورزشگاه شهید کاظمی حضور داشتند تا مشکلات خود در بازی با مس را آنالیز کنند و با توجه به این نقاط ضعف برای بازی بعدی‌شان تصمیم بگیرند. مربیان پرسپولیس با در نظر گرفتن برخی مشکلات درون تیم مثل نارضایتی بازیکنان از شرایط مالی، مصمم هستند که وضعیت فنی تیم خود را درست کنند و برای این مهم تمام انرژی و انگیزه خود را وسط گذاشته‌اند. این کادر فنی قبل‌تر شایستگی‌هایش را اثبات کرده و یقین دارد که از این نیمچه بحران به وجود آمده هم می‌تواند عبور کند به شرطی که همه بازیکنان حتی آنهایی که در افت هستند یا با تیم جور نشده‌اند دل به کار بدهند و همراه باشند.

کادر فنی چاره‌ای جز تمرین، آنالیز و گوشزد کردن نکات فنی تازه و دستورالعمل‌های تاکتیکی برای بازیکنان ندارد. آنها می‌دانند که باید با همین نفرات کار کنند و نمی‌توانند از نفرات باکیفیت‌تر استفاده کنند. در عین حال بسته ماندن پنجره نقل و انتقالات همچنان بحث عدم استفاده از بازیکنان تاجیک را تبدیل به امری ناراحت‌کننده و مشکل‌ساز کرده است اما باید با این هم ساخت.

کادر فنی پرسپولیس اعتقاد دارد مشکلات این تیم آنقدرکه همه روی سیستم بازی پرسپولیس متمرکز شده‌اند یا روی پست بازیکنان اشاره می‌کنند، فنی نیست هر چند نقدهای درست را می‌شنوند و در صورت لزوم از آنها استفاده هم خواهند کرد. خوشبختانه کادر فنی پرسپولیس کادر لجبازی نیست و اگر ببیند که تغییر سیستم جواب نداده یا مثلاً در فاز دفاع منجر به مشکلاتی شده، از تصمیم خود عقب‌نشینی می‌کند و دنبال جا انداختن تغییراتش به هر قیمتی که شده نیست و این یک حسن به حساب می‌آید.

کادر فنی پرسپولیس به مشکلات فنی و جزییاتی که برخی از آنها به خاطر ملاحظات تیمی قابل باز شدن و اشاره کردن نیست، اشراف دارد و دوای این مشکل را هم تمرین و کار فنی بیشتر می‌داند نه دل دادن به بحث‌های بی‌خود در فضای مجازی و نسخه‌هایی که این و آن برایشان می‌پیچند.

فصل قبل و بعد از افت ناشی از شکست در فینال آسیا تیم با تمرین، آنالیز و کار فنی بیشتر و جدی‌تر از این نیمچه بحران عبور کرد و حالا هم باید همان نسخه را جلوی دستش بگذارد و همان گونه پیش برود.

مربیان پرسپولیس اعتقاد دارند بیشتر از اینکه جزییات و مشکلات فنی مانع نتیجه گرفتن آنها شده باشد، درگیری ذهنی بازیکنان با مسائل مالی است که باعث شده ذهن آنها روی کارشان متمرکز نباشد. البته که آنها بیراه هم نمی‌گویند. از ابتدای فصل برخی پیشکسوتان و کارشناسان به این نکته مهم اشاره کردند که بحث انگیزشی مهم‌ترین چالش کادر فنی پرسپولیس برای موفقیت دوباره است. بالاخره تیمی که 5 فصل متوالی قهرمان شده را به راحتی نمی‌توان برای قهرمانی بعدی هل داد و باید عوامل انگیزشی متفاوتی را امتحان کرد که این وسط پول همیشه حلال مشکلات است.

با وجود درک این شرایط، کادر فنی پرسپولیس قول داده که این وضعیت را درست کند. آنها معتقدند حالا که دیگر مشکل دیر رسیدن ملی‌پوشان را ندارند، در حضور هواداران‌شان در شش بازی متوالی در تهران می‌توانند وضعیت تیم خود را دگرگون کنند. آنها معتقدند این تیم فقط یک برد می‌خواهد و قرار است این برد همین چهارشنبه مقابل صنعت نفت به دست بیاید که اگر اینگونه شد، متوقف کردن پرسپولیس دیگر یک اتفاق معمولی نخواهد بود؛ درست مثل 5 فصل اخیر که آنها همواره کمترین گل خورده، کمترین باخت و بیشترین برد را داشتند و با بالاترین امتیاز و شکستن رکوردهای متوالی قهرمان می‌شدند.


لینک کوتاه : https://arteshesorkh.com/p/145689
نظرت رو بنویس
از حروف انگلیسی استفاده نکن
در حال حاضر فقط کاربرانی که در سایت ثبت نام کرده باشند میتوانند نظر ثبت کنند.
جهت ثبت نام میتوانید اینجا کلیک نمایید.
احمد نوری اسرمی

0

1

2 سال پیش

خدایی با دو یا سه تغییر تیم درست میشه ولی یحیی ....


ابراهیم لشگری پور

0

1

2 سال پیش

لطلا برگردید به همون سیستم ۴ ۴ ۲ سابق


سید محمد جلال نجفی

0

2

2 سال پیش

جلال چراغپور را به کادر فنی پرسپولیس اضافه کنید هم دانش فنی به روزی دارد هم در بحث روشنی صاحب سبک است


غلام نبی درزاده

0

1

2 سال پیش

انشاءالله وبه امیدخدادوباره اوج میگیریم وبلندپروازی راشروع میکنیم باهمین بازیکناوهمین کادرفنی باقدرت به پیش حرکت میکنیم... فقط مدیریت باید همکاری لازم روداشته باشه


ضد آبی

0

1

2 سال پیش

آقای کادرفنی لطفا از حامد پاکدل و عبدی استفاده کنید. حامد بازیکن دونده هست عبدی هم تموم کننده خوب میشن مثل زمان طارمی با علیپور ....بابا مگه با لیورپول بازی دارین که هنوز با مهاجم سایه بازی میکنین دو بازی بزارین بازیکنها از تو زمین حریف پرس کنن . همیشه شش بازیکن تو زمین خودمون نگه میدارین پاسکاری نیمه زمین بدون هدف.....اخخخخخخ


جعفر براتی

0

1

2 سال پیش

ایشالا درست میشه


سید محمد جلال نجفی

0

1

2 سال پیش

به نظرم پرسپولیس یک مربی به کادر فنی خودش اضافه کند الزاما هم لازم نیست خارجی باشد یک ایرانی کارگشته با تجربه اما با علم فنی روز مثلا مجید جلالی ،جلال چراغ پور /جلال چراغ پور که اضافه بشه عالی میشه چون جلال چراغ پور به جز بحث فنی در بحث روانشناسی هم متحبر و صاحب سبک است واین برتری را دارد نسبت به مرتضی محصص ،مجید جلالی و امیر حاج رضایی که بعلاوه بحث فنی علم روز در بحث روانشناسی هم صاحب سبک است


امیرحسین

0

1

2 سال پیش

چ بلایی سر مغر تیم آقای مطهری اومده😭


morteza.joqtaeei

0

1

2 سال پیش

تو رو خدا شماا دیگه بحث مالی رو بهانه نکنید نزارید تو دهن این یحیی نفهم . کافیه فرجی اسدی شیری و ترابی و پهلوان رو بازی نده ببین چجور نتیجه میگیره اونم با کلین شیت


حامد اکبری

0

3

2 سال پیش

شک ندارم تمام بازی کنامون به اوجشون برمیگردن و صدر و پس میگیریم..


محمدچوبند

0

1

2 سال پیش

نوع و شیوه بازی ما لو رفته و همه تیمها تاکتیک مارو می دونن و راهها و فضا به ما نمی دن ماهم با پاسهای کوتاه و عرضی فرصت بازیابی رو به انها می دهیم . فوتبال بازی لحظه هاست لذا با تغییر تاکتیک حریف رو باید غافلگیر کنیم ،چه اشکالی دارد مالکیت توپ و میدان رو به حریف بدهیم و با پاسهای عمقی موقعیت ایجاد کنیم . الان نتیجه از زیبا بازی کردن ارجحیت دارد به فوتبال زیبا امتیاز نمی دهند الان ما نتیجه می خواهیم ....


محمدرضا عابدی

0

1

2 سال پیش

مشکل تیم اسدی هست کمال باید بازی کنه تا اسدی به روزای خوبش بر گرده

بازی های پرسپولیس

4(5)-4(6)

آلومینیوم

پرسپولیس

جمعه, 7 اردیبهشت
ساعت 18:15

ورزشگاه : امام خمینی اراک

داور : امیر عرب‌براقی

نظرسنجی

مقصر باخت پرسپولیس در جام حذفی را کدام گزینه می‌دانید؟

گلزنان برتر پرسپولیس
نام بازیکن تعداد گل
1 شهاب زاهدی 6
2 گئورگی گولسیانی 5
3 محمدحسین کنعانی‌زادگان 5
4 عیسی آل‌کثیر 4
5 مهدی ترابی 2
6 اوستون ارونوف 2
7 علی نعمتی 1
8 سعید صادقی 1
9 مرتضی پورعلی‌گنجی 1
10 یاسین سلمانی 1
11 محمد عمری 1
12 امید عالیشاه 1
13 نبیل باهویی 1
14 دانیال اسماعیلی‌فر 1
نام بازیکن تعداد گل
1 عیسی آل‌کثیر 3
2 مهدی ترابی 1
3 دانیال اسماعیلی‌فر 1
4 اوستون ارونوف 1
نام بازیکن تعداد گل
1 سعید صادقی 2
2 امید عالیشاه 1
برنامه بازی ها

هفته 25 لیگ برتر

سه‌شنبه, 11 اردیبهشت

شمس آذر - پیکان 18:20

چهارشنبه, 12 اردیبهشت

هوادار - صنعت نفت 17:00
تراکتور - استقلال 17:00
مس رفسنجان - گل گهر 17:45
ذوب آهن - نساجی 18:00
استقلال خوزستان - ملوان 18:15
آلومینیوم - فولاد 18:15
پرسپولیس - سپاهان 19:30

یک هشتم جام حذفی

جمعه, 07 اردیبهشت

آلومینیوم 4(6) - 4(5) پرسپولیس 18:15

هفته 6 لیگ قهرمانان آسیا

سه‌شنبه, 14 آذر

پرسپولیس 1 - 2 الدحیل قطر 19:30
استقلال تاجیکستان 1 - 1 النصر عربستان 21:00
جدول مسابقات
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 استقلال 24 20 53
2 پرسپولیس 24 20 52
3 سپاهان 24 21 45
4 تراکتور 24 12 42
5 ملوان 24 9 38
6 گل گهر 24 7 34
7 ذوب آهن 24 1 33
8 شمس آذر 24 3 31
9 مس رفسنجان 24 -3 30
10 آلومینیوم 24 -8 29
11 هوادار 24 -7 25
12 پیکان 24 -8 25
13 فولاد 24 -19 21
14 استقلال خوزستان 24 -10 20
15 نساجی 24 -17 19
16 صنعت نفت 24 -21 16
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 النصر عربستان 6 6 14
2 پرسپولیس 6 0 8
3 الدحیل قطر 6 0 7
4 استقلال تاجیکستان 6 -6 3

ارتش سرخ

Perspolis

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

فوتبال

فوتبال